Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Arcca

Aika moni näyttää noista olevan kokoonpanon huolimattomuutta. Samoin jotkut on sellaisia mitkä on muillakin muttei viitsi/huomaa käydä valittamassa. Mutta onhan tuossa yhdelle autolle jo liikaa (Mexico extraa?) ja varmasti harmittaa.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Mike76 - 01.10.11 - klo:22:19
- etutuhkakuppi uusittu
- takaluukkua saa paiskoa kiinni (luukkua säädetty)
- takaovien lasit vuotaa vettä aina autoa pestäessä (ei painepesurilla) ja kolmioikkunat myös. Auto on ollut korjattavana tämän vian takia jo pari päivää, on vaihdettu ikkunatiivisteet, mutta lasit vuotavat yhä edelleen yläreunasta vettä.. Ei siis kovin

Pakko kysyä, että mitä siinä tuhkakupissa oli vikana? :) Tuo takaluukun ongalma tai ominaisuus on sellainen minkä huomasin tuossa itsekin. Lasien vuotamista en ole havainnut, mutta pitää varmaan käydä vaikka autopesussa testaamassa tilanne.

jtn58

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 16.08.11 - klo:14:10
No itsellä ainakin V Variantin kanssa ratti oli oikealle aika paljon vinossa luovutuksesta. Kulmat säädettiin takuuseen ja ratti oikeni. Olivat kuulemma aika paljon yli toleranssien. Nyt ratti on taas pikku hiljaa mennyt vinoon toiseen suuntaan. Nyt taitaa tosin mennä jo omaan piikkiin tuon suoristus.
Variant VI:n ratin vinous oikesi kun pyörät suunnattiin parin sadan kilometrin ensituntumien jälkeen. Vasemmassa takapyörässä oli aurausta reilusti yli ohjearvojen. Suuntauksella parani myös ohjauksen "yliherkkyys".

Golfauto

Jos joku sattuu kaipaamaan koiraverkkoa ja tilanjakajaa farkkuun, niin täältä löytyy. Hintakin sopuisampi koiraverkolla kuin merkkiliikeessä. Tosin itse ehdin jo ostamaan sen verkon merkkiliikkeestä, mutta tilanjakajan pistin tilaukseen. Katsotaan nyt kuinka hyvin toimii tuon alkuperäisen koiraverkon kaverina. Raportoin kun tiedän  :)

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/4152//tilanjakaja---volkswagen-golf-variant-[mk5-_-mk6]-estate-07-

http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3995//koiraverkko---vw-golf-variant-(2007-%3E)

Mike76

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 02.10.11 - klo:22:14
Pakko kysyä, että mitä siinä tuhkakupissa oli vikana? :)

Juu, no tuhkakupin krominen "tumppausrauta" oli mutkalla ja irti toisesta päästä. Siksi se piti vaihtaa. :)
VW Passat Variant 1.5 TSI R-line -20
VW Golf Variant 1.6 16v -03

kotka

Takalasit vuotavat edelleen vettä minullakin, vaikka on niitä yritetty tiivistellä muutamaan kertaan.
Olisikohan tämäkin ominaisuus, kuten koliseva alusta ja suhisevat ovet, eli pian noin pieniä vikoja ei edes huomaa muitten joukossa.
VW Passat 3C, 2,0 TDI DSG,highline. Maxboom Sm4
GolfIII,maxboom SM2

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Airomies - 28.09.11 - klo:17:34
Itselläni on pikku termini 1350w ja ei kyllä riitä mihinkään, jos auto seisoo ulkoilmassa talvella. Oma autoni on kylmässäparkkihallissa, joten toimii omassa käytössä kuitenkin riittävän hyvin.

Lämppäri asiaan palatakseni... Asensin tuon 1350W terminin nyt hanskalokeron alapintaan. Vähän mietin saako sen kiinni, kun muovi siellä tuntui melko 'lötkölle'. No mutta sinne se meni vasempaan laitaan heti pistokkeen viereen. Johdot tungin keskikonsolin sisään, kun siinä oli sopivasti aukko. Puhallin on nyt ainakin varsin näkymättömissä ja noin asennusmielessä siististi. Tehoista en vielä osaa sanoa, kun ei ole noita pakkasia :) Käteväksi asenustavaksi osoittautui se, kun mukana olevaan pahvilätkään, joka demonstroi puhaltimen kokoa teippasi kiinni varsinaisen lämppärin kiinikkeen. Eli painoin sitten ruuvinreijät pahvinläpi, niin näki mistä pistää ne kun alhaaltapäin katsoen järjestys oli pahvi, muovikiinnike ja hanskalokeron alunen. En ruuvannut ruuveja täysin kiinni vaan leikkasin mattoveitsellä vähän viiltoa ruuvin luokse ja revin pahvin ruuvien läpi irti. Sitten loppukiristys ja lämppäri paikoilleen. Olipa selitys... no pistän kuvan kehiin, jos vaan muistan ottaa :)

PassatBluemotion

Nyt olis takana vajaat 5 tkm VI farkulla (1,4 TSI, 90 kW, -11 ja DSG7). Mukava peli on ollut eikä mitään varsinaisia murheita ole ollut. Jotain pientä säätämistä toki (listattu tuossa ketjussa aikaisemmin, kun kerroin ensikokemuksia) ja ne olisi tarkoitus tässä ennen talvea käydä laitattamassa ne kuntoon.

Ovien suhinaan (voimakkaimmillaan 70-90 km/h nopeuksissa) on huoltoneuvojan mukaan olemassa joku  korjausohje tms. Toivottavasti se korjaus auttaa sillä onhan tuo tuulensuhina korvan juuressa todella v-mäinen ”ominaisuus”.

Samalla kysyin huoltoneuvojalta, että olisiko niihin etuoviin mahdollista samalla asentaa niitä jäänestopaloja, jotta ei etuovien alakulmat sitten olisi talvella rullalla. Huoltoneuvojan mukaan VI koppaisessa farkussa ei näitä jääongelmia ole ollut. Jepjep… Eikös täälläkin monet ole niitä asennuttaneet/ko. ongelmaa on ollut?

Sitten kysyin myös, että onko aihetta maskisuojan käytölle talvella, kun hieman epäilin auton lämpiämisominaisuuksia talvella (lähinnä täällä luetun pohjalta, kun ei siis itsellä ole vielä tämän kanssa talvikokemusta). Huoltoneuvojan mukaan tässä ei ole mitään lämpiämisongelmia. Jepjep2… No onhan tässä mun autossa luultavasti se kuuluisa lämpöpäivitys varmaan jo tehtaalta tullessa sillä auton sain elokuun alussa, mutta jotenkin olen kyllä täältä lukiessa tätä lämpiämisnopeutta hieman muuten tulkinnut. Onko huollosta saanut muuten maskisuojia ilmaiseksi tähän lämpiämisongelmaan? Jos sen maskisuojan (ostetun tai itse askarrellun) asentaisi vain alaritilän osalta, niin olisiko sitä mahdollista asentaa konehuoneen puolelle?

Noi pari juttua kun saisi kondikseen, niin sen jälkeen vaan kovaa ajoa. Esim. täällä raportoitua takaikkunoiden vedenvuotoa ei onneksi ole ollut. Ei ole ollut lainkaan nitinöitä tai kolinoita eikä öljyäkään tunnu syövän. Mitä ”tyyppivikakohtia” kannattaisi nyt katsoa samalla, että saisi ne samalla huoltokäynnillä kuntoon?

Kulutus on ollut 6,6 l/100 km (tankkauksista laskettu) eli odotuksiin (EU-keskikulutus) nähden n. 0,5 l enemmän. Aikaisempi V koppainen vaparifarkku vei ihan samalla ajosuoritteella (sama ajomatka, sama kaasujalka, samat rengaspaineet jne) tasan EU-keskikulutuksen. Alkaa nää uudet pelit olemaan vissiin sellaisia, että ne optimoidaan labrassa tehtäviä EU-kulutustestejä varten, mutta käytännössä niihin ei ole mahdollisuuksia. Voisikohan tuo kulutus tuosta vielä koneen vetreytyessä kilsojen myötä tippua muutamalla desillä?

Tätä ja muita VAG-arenan topikkeja lukiessani sellainen havainto liittyen vikoihin/tyyppivikoihin/ominaisuuksiin. Meikäläistä korpeaa, kun autoissa on havaittu selkeä tyyppivika olkoon se sitten moottorissa, DSG:ssä, oven suhinassa, vettä vuotavassa takaikkunassa tai ihan missä vaan, niin se sitten yritetään kuitata ominaisuutena. Eihän se nyt niin voi mennä, että jos asiakas ostaa uuden auton ja laittaa siihen rahaa 30 keur kiinni, niin selkeä vika esim. oven suhina (jota ei muuten V-koppaisessa farkussa ollut) yritetään kuitata ominaisuutena.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: PassatBluemotion - 16.10.11 - klo:21:36
Samalla kysyin huoltoneuvojalta, että olisiko niihin etuoviin mahdollista samalla asentaa niitä jäänestopaloja, jotta ei etuovien alakulmat sitten olisi talvella rullalla. Huoltoneuvojan mukaan VI koppaisessa farkussa ei näitä jääongelmia ole ollut. Jepjep… Eikös täälläkin monet ole niitä asennuttaneet/ko. ongelmaa on ollut?
Kumma kun olivat 30tkm huollossa asentaneet omaani nuo mainitsematta mitään. Tuskin niitä huvikseen asentelevat. :)
Lainaa
Sitten kysyin myös, että onko aihetta maskisuojan käytölle talvella?
Kyllä se suoja jonkin verran moottorin lämpöjä nostaa, mutta suurempi merkitys mielestäni oli sillä lämpöpäivityksellä.

tet

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 16.10.11 - klo:20:43
Lämppäri asiaan palatakseni... Asensin tuon 1350W terminin nyt hanskalokeron alapintaan. Vähän mietin saako sen kiinni, kun muovi siellä tuntui melko 'lötkölle'.

Onko Variantissa hanskalokeron alla muovi? HB:ssa ainakin siellä on pahvi, joka on kylläkin niin paksu että uskoakseni Termini siinä voi roikkua ilman että pahvi menee luokille. Sen pahvin takaahan löytyy raitisilmasuodatin, jonka vaihtamiseksi pahvi on aina otettava pois, joten ei tunnu uskottavalle että Variantissa olisi toisenlainen ratkaisu. :-\
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: tet - 18.10.11 - klo:11:48
Onko Variantissa hanskalokeron alla muovi? HB:ssa ainakin siellä on pahvi, joka on kylläkin niin paksu että uskoakseni Termini siinä voi roikkua ilman että pahvi menee luokille. Sen pahvin takaahan löytyy raitisilmasuodatin, jonka vaihtamiseksi pahvi on aina otettava pois, joten ei tunnu uskottavalle että Variantissa olisi toisenlainen ratkaisu. :-\

Oot varmaan oikeassa siinä, että se on tosiaan pahvi mikä siellä on. En niin tarkkaa sitä tullut tutkineeksi. Lämppäri ei sinänsä haittaa suodattimen vaihtoa. Yksi pahvia pitävä kiinnike jäi lämppärin alle, mutta ei se itse kiinnike osan. Eli nykäisee vain lämppärin irti ja pahvi on irrotettavissa.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: PassatBluemotion - 16.10.11 - klo:21:36Tätä ja muita VAG-arenan topikkeja lukiessani sellainen havainto liittyen vikoihin/tyyppivikoihin/ominaisuuksiin. Meikäläistä korpeaa, kun autoissa on havaittu selkeä tyyppivika olkoon se sitten moottorissa, DSG:ssä, oven suhinassa, vettä vuotavassa takaikkunassa tai ihan missä vaan, niin se sitten yritetään kuitata ominaisuutena. Eihän se nyt niin voi mennä, että jos asiakas ostaa uuden auton ja laittaa siihen rahaa 30 keur kiinni, niin selkeä vika esim. oven suhina (jota ei muuten V-koppaisessa farkussa ollut) yritetään kuitata ominaisuutena.

Onpas. ;)

Newman

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 18.10.11 - klo:14:16
Onpas. ;)
Ominaisuudesta pitää olla maininta käyttöohjeessa. Muuten se ei ole ominaisuus. Simple as that. ,,lä luovuta.

JarnoF

Ohjelmistoalan lainalaisuuksia soveltaen: "Se ei ole bugi vaan dokumentoimaton ominaisuus".



Mut joo. Riittäköön derail? :)

topias

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 02.10.11 - klo:07:32
Aika moni näyttää noista olevan kokoonpanon huolimattomuutta. Samoin jotkut on sellaisia mitkä on muillakin muttei viitsi/huomaa käydä valittamassa. Mutta onhan tuossa yhdelle autolle jo liikaa (Mexico extraa?) ja varmasti harmittaa.



minä en ole huomannut laatueroja välillä saksa-tsekki-meksico. autot ovat olleet golf v 2004, octavia 2008 ja nykyinen golf variant 2011.
kaikki ovat vaatineet ylimääräisen käynnin huollossa.
golf v kattokonsoli ja apparin penkki pitivät ääntä sekä takavalossa oli kontaktihäikkää vilkun toiminnassa.
ocu  takaoven pikkuikkuna väärin asennettu (suhisi) ja pyöränkulmat (rattivinossa).
farkku valojen suuntaus ja hanskalokeronkannen ääntely.

jonatz79

Ensimmäinen VW (Golf Variant Comfortline 1.4TSI 90KW M6) tuli taloon japsien jälkeen ja kokemuksia ekan tankin jälkeen. Yleisesti ottaen tyytyväinen autoon. Kommentteja ja kokemuksia:

- Moottori on edelleen positiivinen yllätys. 1.4TSI vääntää yllättävän hyvin myös alhaalta (1500rpm) ja kulutus ollut sekalaisessa ajossa 6.8l/100km.
- Ratti reilusti vinossa vasemmalle ja ohjaus puoltaa oikealle. Takuuseen menee ratin ja ohjauskulmien säätö mutta tuntuu olevan valitettavan yleinen tyyppivika palstaa lukiessa.
- Vaihdelaatikko M6, muuten pelaa suht ok mutta etenkin 5-vaihde pitää välillä laittamalla laittaa päälle. Fiilikset on sen suuntaiset että kaupunki pyörityksen jälkeen (1-4 vaihteilla) ensimmäistä kertaa vaihdettaessa 5:lle synkroni on selvästi huonompi kuin pitkällä matkalla jossa 5- ja 6-vaihtoja tulee enemmän. Toisinaan vaihde putoaa päälle kuin unelma. Tosin tuntuu että hieman parantunut kun kilometrejä tulee tauluun. Vastaavia havaintoja / normaalia(ko)?
- Xenon valot on loistavat (suosittelen paketti II Xenon + climatronic). Ainut miinus on että Xenonit ovat erittäin terävärajaiset ja lyhyet on todellakin lyhyet ja syksyn pimeillä vesikeleillä jopa vaaralliset koska mutkat tuppaa tulemaan nopeasti. Autossa on kulmavalotoiminto joka säätää itse valot kuorman mukaan.
- Joku valitteli penkissä hartiatasolla kohoumaa ja saman havaitsin itse. Muuten penkit on kyllä hyvät ja jämäkät.
- 22km mittarissa kun liikkeestä ajoin ulos
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

eGetin

1) Vaihdelaatikossa on uutuudenkankeutta, ajat autoon 20tkm mittariin etkä edes muista enää koko ongelmaa
2) Xenonien lähivalojen terävä raja johtuu siitä, että ero lähi- ja kaukovalojen välillä on tehty heijastimella joka tosiaan leikkaa sen kauas menevän valon pois
3) Hartiatason kohoumasta pääsee eroon kallistamalla penkkiä hivenen taaksepäin, lienee ihan tarkoituksellisesti tehty.

jonatz79

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 30.10.11 - klo:23:05
1) Vaihdelaatikossa on uutuudenkankeutta, ajat autoon 20tkm mittariin etkä edes muista enää koko ongelmaa
2) Xenonien lähivalojen terävä raja johtuu siitä, että ero lähi- ja kaukovalojen välillä on tehty heijastimella joka tosiaan leikkaa sen kauas menevän valon pois
3) Hartiatason kohoumasta pääsee eroon kallistamalla penkkiä hivenen taaksepäin, lienee ihan tarkoituksellisesti tehty.

Kiitoksia vastauksesta. Vaihdelaatikko tosiaan eniten huolestuttanut ja mielenrauhan sain vastauksesta. Itsekkin huomannut että selkeästi paranee jatkuvasti joten sisäänajo korjannee siten ongelman. Automyyjä sanoi samaa mutta myyntimiehen puheet pitää aina kyseenalaistaa jossain määrin. Tarjosi kyllä vastaavaa esittelyautoa kokeiltavaksi vertailukohdaksi.

Xenoneista vielä, terävä raja ei tullut yllätyksenä mutta valot voisi näyttää selkeästi korkeammalle ilman että häiritsisi vielä ketään. Välillä hirvittää kun valot näyttää korkeintaan lyhtypylvään välin eikä yhtään pidemmälle. Mutkat tulee satasesta vieraalla tiellä turhankin nopeaa. Kokemattomalle kuskille jopa vaaralliset. Onko kellään käytännön kokemusta kuinka paljon tai onko valojen korkeudessa eroa autojen välillä? Autossa pitää olla jokin kallistusanturi tms jonka perusteella valot säädetään. Teoriassa anturin asennus, kalibrointihan tai muu säätö voisi olla pari naksua pielessä.

Sekalaista ajoa ensimmäinen tankillinen laskimella 6.55l/100km (ajotietokone 6.7l/100km).
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

eGetin

Xenonien kanssa suuntaaminen on parasta hoitaa huoltamolla, koska valot täytyy ajaa ensin testerillä säätömoodiin jonka jälkeen niitä saa alkaa vasta ruuvaamaan.

Golfauto

Onkos joku piessyt jo omaan autoonsa talviajan kelloon tai ottaako suoraan jostain radion RDS jutusta? Totesin vaan aamulla kellon olevan väärässä, mutta en ehtinyt sen suuremmin perehtyä fiksataanko aika ajotietokoneen vai radion kautta... tai jostain  ???

Blueroan

Minä säädin radion talviaikaan ajotietokoneen valikosta sunnuntaiaamuna eli ei itsestään säätynyt oikeaan aikaan. Onko mahdollista, että se säätyisi oikeaan aikaan myös radion kautta?
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

tet

Sieltä ajotietokoneen valikosta napsautin väkäsen pois "Summer time" (tms.) kohdasta ja kello pompsahti tunnilla taaksepäin. Ei taida päivittyä itsekseen tuo kello.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Raid

Dodii. Tervehdys kaikille!. Uutena memberinä ja suurella mielenkiinnolla ole lukenut näitä juttuja  VI- mallisesta Variantista. Tänää laitettiin tilaukseen 1,6 TDI DSG  tarvike-II paketilla höystettynä.  Noin 1 kk toimitusaika(löytyi onneksi 1 kpl rajojen sisäpuoleleta ) :D.

Aikasemmin VAG-:tuotteita on ollut -90 Monojet 1.8 Golf, - 91 Variantti(vaimon kauppakassi) -92 Transportteri(se paras pakettiauto silloin) ja v.2000 - Polo Variantti 1.9 TDI. Kaikki muut uusina paitsi tuo vaimon kauppakassi. Paras suoritus noista oli Polo jolla tuli ajettua 220thkm 4 vuodessa ja vika autoon tuli vikaa yhden kerran , 30 markan rele jouduttiin uusimaan kun ei startannut.  Tuosta 2004 tähän päivään asti on ajeltu Volvolla (2,5T farkulla) jossa ei myöskään ole moitteen sanaa. 210thkm takana ei muuta kuin kuluvat osat jarrupalaa ym iskaria, ja normaali huollot.

Vähän pitkin hampain joudun luopumaan siitä  kun työnataja antoi niin houkuttelevan tarjouksen työsuhdeauton käyttöön ettei voinu kieltäytyä.
Toivottavasti Volkkarin laatu on pysynyt korkealla tai ainakin siltä näytttää kun tätä on lukenut. Pikku juttuja mutta varmaan helposti hoidettavissa.  

Evighetsmaskinen

Täällä yksi tulokas lisää. Kuukauden on ollut VW Golf Variant Highline 1,6 DSG pihassa, ja tyytyväisiä ollaan oltu. Toimitusaika vaan oli kohtuuttoman pitkä (lähes 8kk), mutta nyt otetaan sitten kaikki ilo irti. Matkaakin on jo ehditty tehdä jonkin verran, ja kaikki on toiminut. Odotusaikana lueskelin päivittäin palstaa, ja väliin oikein kylmäsi, kun DSG haukuttiin vikaherkäksi. VW on kyllä tuttu merkki ennestään, sillä Golf Variantteja on ollut 2kpl , yksi Passat 3c, ja ensimmänen oli Vento, joten merkkiuskolliseksikin joku voisi haukkua.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: Evighetsmaskin - 31.10.11 - klo:23:27
Täällä yksi tulokas lisää. Kuukauden on ollut VW Golf Variant Highline 1,6 DSG pihassa, ja tyytyväisiä ollaan oltu. Toimitusaika vaan oli kohtuuttoman pitkä (lähes 8kk), mutta nyt otetaan sitten kaikki ilo irti. Matkaakin on jo ehditty tehdä jonkin verran, ja kaikki on toiminut. Odotusaikana lueskelin päivittäin palstaa, ja väliin oikein kylmäsi, kun DSG haukuttiin vikaherkäksi. VW on kyllä tuttu merkki ennestään, sillä Golf Variantteja on ollut 2kpl , yksi Passat 3c, ja ensimmänen oli Vento, joten merkkiuskolliseksikin joku voisi haukkua.

Tervetuloa :) Melkoinen toimitusaika kyllä ollut :o Itse en jaksanut odotella, niin otin välivarastosta löytyvän mallin. Pari nappula olisin ehkä valinnut toisin, jos olisi ottanut ihan omana tilauksena. Kaikki laitteet on täyspaskoja, kun tarpeeksi netistä googlaa :) Eiköhän se DSG ihan hyvin raksuta ton koneen kaverina.

Golf

Pieni ongelma tuli vastaan, kun koitin päästä ajotietokoneen (monitoiminäyttö plus) eri valikkoihin vanhempieni Golffissa. Autossa ei ole monitoimiohjauspyörää ja yritin saada siitä viiksen kautta ok-nappia painamalla valikoita auki, mutta ei jostain syystä onnistu. Ei vaikka piti useamman sekunnin ajan nappia pohjassakin. Onko tähän olemassa joku erityisen ovela konsti vai onko vaan joku vialla?

Omassa autossani monitoimiohjauspyörän kautta toimii helposti, mutta tämä systeemi vaikuttaa hieman hankalammalta.

Kale

Onko vanhemmillasi varmasti monitoiminäyttö plus?

Golf

Ainakin täsmälleen samanlaiselta näyttää kuin omassanikin ja näytön koko on myös täsmälleen sama. Samoin esim. oven auki ollessa näkyy samanlainen yhtä suuri auton symboli kuin omassanikin. Mutta ehkäpä täytyy kääntyä myyjän puoleen tässä asiassa niin saavat itse vaikka kokeilla sen toiminnan.

FroDoZu

Painoithan sitä viiksen alempaa nappia pohjaan muutamaksi sekunniksi eikä ok-nappia?
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Golf

Ok-nappiahan sitä tietenkin tuli painettua  :)

Täytyypä kokeilla tuota keinoa niin eiköhän se siitä sitten lähde toimimaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy