Octavia III tehdas-webasto

Aloittaja aikon, 13.08.13 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

Karppa82

Lainaus käyttäjältä: kjauho - 17.01.22 - klo:09:06
Identtinen vika, samanikäinen Ocu, tosin en saanut pumpun virhettä nollattua. Vaihdoin pumpun, ei iso homma ollenkaan ja kaikki pelaa taas...

Mistä hommasit pumpun? Ja mitähän mallia webastosta on näissä autoiissa käytetty? Löysin sivun missä pumppu maksaan 120â,¬, pitäisi vaan tietää malli minkä ostaa. Oli merkkiliikkeessä melko suolasta kun maksaa 363â,¬ pumppu vaihdettuna. Sijaitseeko se näissäkin oikean eturenkaan sisälokasuojan takana?

sms

Lainaus käyttäjältä: Karppa82 - 17.01.22 - klo:12:29
Sijaitseeko se näissäkin oikean eturenkaan sisälokasuojan takana?
Sijaitsee.
Octavia III/5E Scout 2.0TDI (CUNA, 135kW) DSG MY15
Ex Passat B6/3C Variant Sportline 2.0TDI (BMP, 103kW) MY06
Ex Golf IV/1J Variant 1.9TDI (ALH, 66kW) MY00
Tripla-exänä kolme Rellua: eka, vika ja ainoa

kjauho

Lainaus käyttäjältä: Karppa82 - 17.01.22 - klo:12:29
Mistä hommasit pumpun? Ja mitähän mallia webastosta on näissä autoiissa käytetty? Löysin sivun missä pumppu maksaan 120â,¬, pitäisi vaan tietää malli minkä ostaa. Oli merkkiliikkeessä melko suolasta kun maksaa 363â,¬ pumppu vaihdettuna. Sijaitseeko se näissäkin oikean eturenkaan sisälokasuojan takana?
No tämäpä juuri, ensin tilasin väärän Autodocilta. Sitten tuli kiirus saada lämpöä ja otin pikana jussinmaki.net:stä. Mulla oli ainakin se missä lähdöt on 135 asteen kulmassa.
(https://www.jussinmaki.net/varaosakauppa/kiertovesipumppu-pierburg-vag/p/9033-19472)
Leon ST e-Hybrid 2021
Leon Cupra -16

jaska74

Tarviiko bensawebasto mitään "määräaikaishuoltoa"?

o.b.

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 18.01.22 - klo:10:35
Tarviiko bensawebasto mitään "määräaikaishuoltoa"?
Ei siellä ole mitään huollettavaa. Toimii niin kauan kun toimii. Lämmitintä olisi hyvä käyttää kesälläkin muutama kerta täysin lämpimäksi.

Kiertovesipumppu pyörii aina kun auto on käynnissä, mutta paloilmapuhallin saattaa kesällä jumittaa.

Ocuvaavi

#935
Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.02.21 - klo:17:32
Korjaan, olet väärässä. Olen asentanut Thermoconnectin molempiin autoihini joissa on LIN-väylää käyttävä telestart. Asennus on naurettavan yksinkertainen.

...

EDIT: Eikun nyt hoksasin tuon sanamuodon. Joo, se on totta ettei thermoconnectia voi asentaa alkuperäisen kaukosäätimen TILALLE koska se vastaanotin tarvitaan antamaan käsky LIN-väylään.

Thermoconnect asennetaan siihen RINNALLE jolloin webaston voi käynnistää ja sammuttaa kännykällä, kaukosäätimellä sekä tietysti auton sisältä napista.

Kiva kuulla että sujuu kuin vettä vaan. Et mainitse mihin molempiin olet Thermoconnectin asentanut mutta ilmeisesti ainakin tuohon nytkin sigussa olevaan Superbiin (?). Tavaratilan verhous auki jne. se on varmaan aika selkeä vaikkakin vähän työläs osuus, mutta joihinkin Skodan malleihin tarvitsee myös osata mm. hankkia oikeanlainen Y-välikaapeli Thermoconnect- vastaanottimen ja Webaston väliin. Ainakin tähän viittaa Webasto-myyjän vastaus kun kyselin mitä erityistä on asennuksessa Octavia III FL:n tehdasasenteisen Webaston rinnalle: "Jos vain tehdasasennettu esilämmitin jossa päällekytkentä ajotietokoneelta tai ei kytkentää lainkaan, vaatii lämmittimen ohjelmoinnin ja kaapelisarjan".

Tuo ohjelmointiosuus tuossa lähinnä mietityttää - onko se työvaihe, jonka vuoksi asennusta ei kannata alkaa räveltämään itse vaan maksaa kiltisti parisataa valtuutetulle asennusliikkeelle, jolla on kokemusta ja laitteet sillä tokkopa onnistua OBDElevenillä, joka kyllä löytyy?

Suostuisikohan joku liike tekemään ohjelmoinnin elleivät saisi katetta myös Thermoconnect-moduulista ja/tai välikaapelista... MIssähän hinnoissa Thermoconnectien hinnat asennettuna liikkuvat. Tuskin on ainakaan kovin paljon vaihtelua.

M_M

Ei se webasto mitään ohjelmointia tarvitse. Webasto-myyjä tosin puhuu tuossa lämmittimestä jossa olisi vain päällekytkentä ajotietokoneelta, sellainen voisikin olla haastavampi tapaus. Mutta eiköhän näissä ole kaikissa myös kaukosäädin ja sen vastaanotin?

Tuossa on linkki pdf-muotoiseen ohjeeseen jonka joskus väkertelin aiheesta, ohje toimii myös Octavia 3 FL malliin.

https://drive.google.com/file/d/16ydLwCKZMQM7bor-TYXy3iaiHJMSAf29/view?usp=drivesdk
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ocuvaavi

^ Ai että mikä ohje - kiitos!

Ocuvaavi

Thermoconnect Saksasta ainoastaan kympin halvemmalla kuin tällä hetkellä kotimaasta (kumpikin hinta sis. postikulut), joten nyt vaan liitäntäkaapeleita metsästämään...

karhunik

VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

jaska74

Osaako tehdasweba muuten sammua ennen kun akku on liian sippi ettei auto käynnisty, vai pöhiseekö surutta vaikka juhannukseen asti? (Bensa)

M1k4

Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
10 x VW

1000

Lainaus käyttäjältä: jaska74 - 21.02.22 - klo:21:06
Osaako tehdasweba muuten sammua ennen kun akku on liian sippi ettei auto käynnisty, vai pöhiseekö surutta vaikka juhannukseen asti? (Bensa)

Kyllä osaa.
Octavia combi 2021 1,4 phev
Kamiq 2022 1,0 tsi dsg (vaimon auto)
ex. Fabia Liftback 2019 1.0 (vaimon auto)
ex. Honda Civic 1,4 GL aut. 1988
ex. Ford Mondeo 2,5 duratech 1997
ex. Honda Civic 1,8 2007
ex. Octavia combi 2010 1,8 tsi
ex. Octavia sedan 2011 1,4 tsi (vaimon auto)
ex. Octavia combi 2014 1,4 tsi
ex. Octavia combi 2018 1,5 tsi

jaska74

Olikos tää muuten kuinka vaikea/kallis operaatio saada toimimaan kännykän kautta?

Ocuvaavi

Webasto Thermoconnectin kustannukset keskihintaisen tai vähän kalliimman kännykän verran, tarvikkeet vajaat viisisataa ja työ oletettavasti parisensataa tehtiinpä se sitten missä päin Suomea hyvänsä. Valmiit haaroituskaapelit ja liitinsarjat on saatavilla eikä ole mahdoton operaatio tehdä kytkennät itsekään - ehkäpä isotöisin on loppujen lopuksi verhoilun purkaminen.

karhunik

Thermoconnectiin ja tarvittaviin haaroitusjohtoihin taisi mennä n. 350e, kun tilasi kamppeet Saksasta.

Ohjeita kerätty tuonne:

https://www.autostadium.fi/index.php?topic=8915.0

VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Datsukki

Webasto ei pelaa ja herjaa vikakoodiksi polttoainepumppua. Sijaitseeko pumppu webaston kyljessä ja voisko olla vaan liittimet hapettunut vai tilaako suoraan uutta pumppua?

o.b.

Annostelijapumppu taitaa olla tankin edessä, auton pohjassa. Kannattaa tarkistaa liittimet, aika harvoin itse pumpussa on vikaa.

VAGkilainen

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.01.23 - klo:16:09
Annostelijapumppu taitaa olla tankin edessä, auton pohjassa. Kannattaa tarkistaa liittimet, aika harvoin itse pumpussa on vikaa.
On tankin vieressä. Laita weba päälle ja kävele repsikan puolelle takapyörän kohdalle kuuntelemaan kuuluuko napsutus eli lähteekö pumppu päälle.
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Datsukki

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.01.23 - klo:16:09
Annostelijapumppu taitaa olla tankin edessä, auton pohjassa. Kannattaa tarkistaa liittimet, aika harvoin itse pumpussa on vikaa.

Nojoo ei ollut tälläkään kertaa vaikka Autocom väitti niin. Vein paikalliseen lämmitinhuoltofirmaan niin vikakoodia oli antanut kiertovesipumppu ja webasto lukossa. Ei meinannut saada auki mutta soitti sitten että onnistui ja lähti pelittämään. Saa nähdä kuinka kauan pelaa.

StyleSeppo

Lainaus käyttäjältä: polarbeer - 25.02.21 - klo:23:52
Kiitos. Kouraohje oli hyvä. Eli täytyy vain
a) Avata luukku normaalisti
b) Nyppäistä saranoiden akseleissa olevat "kourat" irti akseleista (oikea lähtee helpommin).

LISÃ,,HUOMIO joka vaikuttaa varsinkin luukun takaisin laittoon, joka olikin minulle paljon vaikeampaa kuin luukun pois saanti. Vasen kourista on enemmän kiinni kuin luukun oikea koura. Takaisinlaitossa laitoin luukun repsottaessa täysin lattiaa kohti ensin vasemman kouran paikalleen, jolloin se menee aivan heittämällä. Tämän jälkeen täytyy nostaa luukun takalevyn uloke stopparin taakse. Kolmantena ja viimeisenä vaiheena luukku täytyy laittaa lähes kiinni ja suorapäisellä ruuvimeisselillä avittaa jalkatilan suunnasta oikea (avonaisempi) koura paikalleen.

Ensihuomiona vm. 2017 Skodassa onnistui Webaston kaukosäätimen paritus autoon irrottamalla sulake numero 7 (autosta virrat pois), laittamalla sulake takaisin ja pitämällä heti perään kaken OFF-painiketta pohjassa niin kauan, että kaukosäädin vilauttaa vihreää lediä muutaman kerran.

Mallivuoden 2017 Octaviassa ei minulla onnistunut vastaava operaatio sulakkeen kanssa. Kaukosäätimen off vilkutteli vain punaista valoa, kuten muutenkin. Minulla siis hiljattain yhtäkkiä katosi webaston kaukosäätimen paritus, ja nyt kaukosäädin vilkuttaa vain vihreää hitaasti. Paristo on vaihdettu, ja myös auton akku, ei apuja. Kojelaudan napista webasto toimii normaalisti. Webasto on tehdasasenteinen. Kai se täytyy merkkiliikkeeseen turvautua seuraavaksi  :-\
2017 Octavia Combi Style 1.4 TSI

o.b.

Lainaus käyttäjältä: StyleSeppo - 30.03.23 - klo:11:34
Mallivuoden 2017 Octaviassa ei minulla onnistunut vastaava operaatio sulakkeen kanssa. Kaukosäätimen off vilkutteli vain punaista valoa, kuten muutenkin. Minulla siis hiljattain yhtäkkiä katosi webaston kaukosäätimen paritus, ja nyt kaukosäädin vilkuttaa vain vihreää hitaasti. Paristo on vaihdettu, ja myös auton akku, ei apuja. Kojelaudan napista webasto toimii normaalisti. Webasto on tehdasasenteinen. Kai se täytyy merkkiliikkeeseen turvautua seuraavaksi  :-\
Jossain autossa en löytänyt oikeaa sulaketta ja tein isomman resetin. Aku miinuskaapeli hetkeksi irti ja kiinnilaiton jälkeen heti kaukosäätimen OFF nappulasta painaen. Pari vikavaloa mittaristoon syttyy, mutta ne sammuu pienen ajolenkin jälkeen.

Temmi79

Itselläni on todella hankala ongelma webaston kanssa.

Ei yksinkertaisesti lähde käyntiin ei kaukosäätimestä eikä auton sisältä. Vilkuttaa keltaista valoa kaukosäätimessä. Heti kun auton laittaa käyntiin, niin alkaa toimimaan. Aina silloin, kun webasto ei toimi, niin myöskään auton ovet eivät aukea auton avaimet taskussa periaatteella. Nämä kaksi vikaa kulkevat käsi kädessä. Ei ole mitään väliä onko pakkasta vai plussaa. Akun varauksesta ei ainakaan siinä mielessä ole kiinni, että sille on testit tehty ja kaikki kunnossa. Paikallinen autokorjaamo nosti kädet pystyyn.

Junnu82

Lainaus käyttäjältä: Temmi79 - 26.04.23 - klo:18:16
Itselläni on todella hankala ongelma webaston kanssa.

Ei yksinkertaisesti lähde käyntiin ei kaukosäätimestä eikä auton sisältä. Vilkuttaa keltaista valoa kaukosäätimessä. Heti kun auton laittaa käyntiin, niin alkaa toimimaan. Aina silloin, kun webasto ei toimi, niin myöskään auton ovet eivät aukea auton avaimet taskussa periaatteella. Nämä kaksi vikaa kulkevat käsi kädessä. Ei ole mitään väliä onko pakkasta vai plussaa. Akun varauksesta ei ainakaan siinä mielessä ole kiinni, että sille on testit tehty ja kaikki kunnossa. Paikallinen autokorjaamo nosti kädet pystyyn.

Oiskohan tästä jotain apua



buubaa

RS TDI:n Webasto antaa koodit B138215 ja B138F00, eli kiertovesipumpulle ja että on lukittu. Milläs vehkeillä noita weban koodeja pääsee nollaan ja lukituksen avaan jos ite ton pumpun vaihtelen? Carly ei ainakaan nyt antanut nollata ollenkaan, vai johtuuko vaan siitä että vika on päällä?

o.b.

Muistaakseni Basic Settings piti käydä poistamassa lukitus, sen jälkeen vikakoodit pystyy poistamaan. VCDS tai OBD11 on varma valinta.

buubaa

Osaiskos joku vielä sanoo millanen kiertovesipumppu tohon rs tdi vm.15 kuuluu? Vai onko noissa ollu sekasin erilaisia että on fiksumpi purkaa sisälokari pois ja tarkistaa?

o.b.

Lainaus käyttäjältä: buubaa - 28.08.23 - klo:22:35
Osaiskos joku vielä sanoo millanen kiertovesipumppu tohon rs tdi vm.15 kuuluu? Vai onko noissa ollu sekasin erilaisia että on fiksumpi purkaa sisälokari pois ja tarkistaa?
5Q0965561C tai nykyään -E.

Lare111

Alla on kesällä ostettu 2018 TDI Octavia, jossa on 167tkm nyt mittarissa. Ensimmäinen auto itselle, jossa on webasto. Jo nyt syksyllä on kieltämättä luksusta, kun painaa kotona kaukosäätimen nappia ja sitten on valmiiksi lämmin auto odottamassa.

Miten kestäviä tehdaswebastot tyypillisesti on? Missä vaiheessa on odotettavissa ongelmia? Hansikaslokerossa on kuitti, josta näkee, että tuohon on uusittu 500â,¬ arvoinen Webaston polttoainepumppu. Edellinen ja ensimmäinen omistaja on ajanut pääasiassa pitkää työmatkaa, eli Webasto tuskin on karstoittunut ainakaan pätkäajossa. Takuuta autossa on ensi kesään asti, eli varmaan kannattaa käyttää Webastoa niin paljon kuin mahdollista.
2018 Skoda Octavia 1.6 TDI 85kW Ambition

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Lare111 - 05.10.23 - klo:10:12
Alla on kesällä ostettu 2018 TDI Octavia, jossa on 167tkm nyt mittarissa. Ensimmäinen auto itselle, jossa on webasto. Jo nyt syksyllä on kieltämättä luksusta, kun painaa kotona kaukosäätimen nappia ja sitten on valmiiksi lämmin auto odottamassa.

Miten kestäviä tehdaswebastot tyypillisesti on? Missä vaiheessa on odotettavissa ongelmia? Hansikaslokerossa on kuitti, josta näkee, että tuohon on uusittu 500â,¬ arvoinen Webaston polttoainepumppu. Edellinen ja ensimmäinen omistaja on ajanut pääasiassa pitkää työmatkaa, eli Webasto tuskin on karstoittunut ainakaan pätkäajossa. Takuuta autossa on ensi kesään asti, eli varmaan kannattaa käyttää Webastoa niin paljon kuin mahdollista.

Itsellä saman vuosimallin octavia tehdas webastolla. 136tkm nyt ajettuna. Toimii vielä ongelmitta, ei tiedossa onko mitään tehty. Tietäjät kertoo, että kesälläkin kannattaa kerran kuukaudessa pyöräyttää webastoa ja vähintään aina 20 minuutin lämmitys. Ilmeisesti ehkäisee karstoittumista kun pääsee kunnolla lämpimäksi. Itse olen kytkenyt ajonaikaisen weban pois mielestäni turha ja nostaa vaan polttoaineen kulutusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy