VW Golf 8 GTE - Projekti Clubsport GTE

Aloittaja Peguus, 28.06.23 - klo:10:02

« edellinen - seuraava »

Peguus

Moro!

Uusi naama täällä vaikka on/offina seuraillut foorumeita jo vuosia. Pari eri Volkkaria ja Audia tullut pyöriteltyä tässä vuosien saatossa, mutta nyt iski semmoinen mistä voisi laittaa tännekin kuvaa.

Kyseessä '21 vuosimallin GTE, josta olen saanut innostuksen rakentaa 'Clubsport' GTEn ulkoisesti. Monet foorumia seuraavat tämän varmasti tietävät, Clubsport on siis GTIstä mausteisempi versio, missä on muun muassa R Golfin moottori, sekä erilainen korisarja.

Ulkoisesti GTE vakiona on hyvin lähellä tavallista GTItä, isoimmat erot taitavat olla hieman korkeampi jousitus ja pakoputken päät ovat diffuusorin takana piilossa. 'Clubsportin' rakentaminen pitää siis sisällä seuraavaa:

- Takaluukun spoileri - asennettu ja hankittu
- Takadiffuusori ja takavaimennin - harkinnassa
- Etupuskuri - harkinnassa
- Alustasarja - Eibach jouset hankittu, asennetaan heinäkuun lopuilla

Eibachin madallussarja madaltaa autoa noin 30mm, millä mielestäni saadaan vakio GTIn korkeus tai hieman matalampi. Kovin matalaksi en halua viedä, sillä kokemus aiemman auton kanssa oli mielenkiintoinen

Lisäksi olen tehnyt hieman muita modifikaatioita jo:
- Alltrack vahvistettu moottorin pohjapanssari/suojalevy - Mk7 Alltrack vahvistettu pohjapanssari meni tähän malliin sujuvasti, itse panssarin ostin autopurkaamolta ja lisätuet suoraan Volkkarilta
- Kiiltävän mustat peilinkuoret - Halvat kiinalaiset, mutta näyttää alkuperäisiltä ja vaikuttivat ihan hyvä laatuisilta
- Aktiivisubwoofer apukuskin penkin alle - hieman lisäpotkua vakioäänentoistoon. Näihin GTE-malleihin ei ollut tarjolla paranneltua äänentoistoa, ilmeisesti akusto vei sen verran tilaa
- Takadiffuusorin kromiset listat vaihdoin kiiltävän mustiin

Lisäksi olen kiillottanut auton ja pinnoittanut sen Gyeonin kestopinnoitteella. Ja sitten kuvia!







duke7

Hyvältä näyttää!
Lähteekö GTE-merkit pois kun muutokset tehty?
Tuosta paremmasta äänentoistosta en nyt juuri tähän malliin tiedä mutta esim. GTE Passattiin kyllä sai Dynaudiot mutta se on tehty ilman subia. Niin ja Suomessa se ei ollut ainakaan pre-FL edes saatavana. Itsellä ruotsista tuotu auto josta tuo löytyy.

Peguus

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.06.23 - klo:11:06
Hyvältä näyttää!
Lähteekö GTE-merkit pois kun muutokset tehty?
Tuosta paremmasta äänentoistosta en nyt juuri tähän malliin tiedä mutta esim. GTE Passattiin kyllä sai Dynaudiot mutta se on tehty ilman subia. Niin ja Suomessa se ei ollut ainakaan pre-FL edes saatavana. Itsellä ruotsista tuotu auto josta tuo löytyy.

En ajatellut ottaa pois. Olen yleensä mallimerkit poistanut autoistani, mutta näissä uusissa Golfeissa nuo näyttää mielestäni jopa hyviltä kun on keskitetty ja erikoisella fontilla.

Joskus leikin noilla Volkkarin konfiguraattoreilla ja Golfiin noita Dynaudioita tai muita ei näyttänyt olevan saatavilla ainakaan Suomessa, muualla Euroopassa saattaa toki olla eri homma.

Tos®

Itse olen muuttanut omaani GTI etupuskurin stylen tilalle ja takapuskintakin harkinnut.
Mitä olen näitä äänenvaimentimia tonkinut, vain jälkiasenteisena saa pelkkää takapönttöä - alkuperäiset on kokopitkiä, katilta asti.

GTE:ssä onkin valmiina semmoinen takapuskuri, johon voi heittämällä vaihtaa minkä vain alaosan. Vaikka GTD mallista, jossa on yksi ulostulo.
Omaan pitäs vaihtaa yläosakin  ::)

Toki jostain syystä R malleissa näyttää olevan sama puskurin yläosa kuin stylessä?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peguus

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.06.23 - klo:22:44
Itse olen muuttanut omaani GTI etupuskurin stylen tilalle ja takapuskintakin harkinnut.
Mitä olen näitä äänenvaimentimia tonkinut, vain jälkiasenteisena saa pelkkää takapönttöä - alkuperäiset on kokopitkiä, katilta asti.

GTE:ssä onkin valmiina semmoinen takapuskuri, johon voi heittämällä vaihtaa minkä vain alaosan. Vaikka GTD mallista, jossa on yksi ulostulo.
Omaan pitäs vaihtaa yläosakin  ::)

Toki jostain syystä R malleissa näyttää olevan sama puskurin yläosa kuin stylessä?

Clubsportin pelkkiä takavaimentimia löytyy kyllä, alkuperäisenäkin: esim https://tinyurl.com/2numwrbe

Tuossa näkyykin myös tuo takadiffuusori mikä pitää vaihtaa

Tos®

Juu noita löytyy, alkuperäinen pitää sitten sahata poikki ja kötöstää uutta tilalle.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peguus

Ja tässä kuvat kun auto madallettu Eibachin jousilla, noin 30mm matalampi. Lisäksi Eibachin 15mm spacerit edessä ja takana. Vaikuttaa omaan silmään just eikä melkeen, ei ole niin matala että toimisi paikallisena lumiaurana talvella.





Peguus

#7
Päivitystä, kävin asennuttamassa Clubsportin takavaimentimen ja diffuusorin. Aikalailla plug&play, mutta putkea joutuu muokkaamaan että menee kohdilleen.



Tos®

Joutuko sitä katkaisemaan jostain kohden?
Hyvältä näyttää  :D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Peguus

Joo, vanha vaimennin leikattiin irti ja uuden vaimentimen mukana tuleva putken pätkä tehtiin uudestaan että osuu kohdalle


Tos®

Noin arvelinkin, ajattelin joskus omaan GTD takapönttöä ja puskurin alahelmaa..
GTD puskurissa on vain vasemmassa reunassa kolo pakoputkelle
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

duke7

Näin muutama päivä sitten Tampereella Golf GTE:n jossa oli tuplaputket, olikohan tämä sama auto?

Peguus

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 19.01.24 - klo:16:00Näin muutama päivä sitten Tampereella Golf GTE:n jossa oli tuplaputket, olikohan tämä sama auto?

En vaikuta sielläpäin, ihan PK-seudulla  ;)

Peguus

Ja tässä viimeisimmät, alkaa olla valmis. Clubsportin etupuskuri ja ovien tarrat asennettu, sekä katto teipattu.





Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy