Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - joukose

#1
Aihe sinänsä kiinostaa kun myyjä kertoi hintojen nousseen 10 %
Toinen vaihtoehto on yrittä löytää käytettynä liikkeestä tai yksityiseltä.
#2
Latauskokeilussa olivat autovuokrausta varten Kona Electric ja Peugeot 2008e molemmat uusia.
Konalla tuli kilometrejä n. 3500 ja pösöllä n. 1500 km.


Sähkön kuluts sähköautoille euroissa oli 3 kk n. 350 â,¬ energia ja siirtomaksut n. 400 â,¬ eli yhteensä 5000 km/750 â,¬ karkeasti laskien.
Eli kilomerikustannus molemmilla autoilla yhteensä 3 kk ajalta 0,15 â,¬/km eli 15 â,¬/100 km.

Autoja ladattin ulkona pakkasessä sekä sisällä +15 C lämpötilassa.
Karkeasti ottaen latauksista 70 % oli lämpimässä tallissa.

Kyllä nuo vuokraamoni käytössä menee ja nyt on perustietämystä ihan itse hankittuna niin että voi kertoa eteenpäin vuokraajille kun siirtyvät vuokraamon puolele.
#3
Olen itse havainnut seuraavaa kauppoja suomessa tehdessäni:

Ensinnäkin Lomautukset, kesälomat ja Covic-19 ovat sotkeneet autoliikkeiden myyjien keskittymiskykyä autokauppoihin.

Halvemmasta aina kalliimpien kategorian automyynteihin on myyjille iskostunut epäusko sihen että joku tulee ostamaan uuden auton, koska varsinkin alkukesästä uusien myynti oli vaisua kautta linjan.

1. Halvan kategorian uuden auton osto.
- Osin myyjien usko mennyt että joku ostaa uuden auton koska käytettyjen puolella kauppa käy niin paljon paremmin
- Auton saa satamasta myyntiliikkeeseen todella nopsaan.
- Oli kyseessä käteisosto tai rahoitus kaikki käy ja nopsaan.
- Huijausyrityksiä harrastetaan varsin yleisesti ilmoittamalla tarjouksessa todellisuutta vastaamattomat autovero ja päästöt, jotka rekisteröinnin jälkeen ovat suuremmat. Verottaja tosin ei ole tehnyt muutoksia autoveroon mutta liikkeet saavat näin lisäkatetta koska ovat todella huonossa hapessa ja kate revitään mistä milloinkin.
- Kaupan purkutilanne kun autossa vikoja oli uusi tai vanha. Merkkiliikkeet: Viimeiseen asti yritetään maksattaa asiakkaalla jotain, mikä on kuluttajalain vastaista kun kaupan purku tapahtuu alle 14 vrk ostosta ja ostetussa autossa selkeitä vikoja.

2. Keskiluokka

- Automyyjät kohtuu valveutuneita  uuden auton ostotapahtumaan
-Autot tilaustavaraa ja saama aika n. 4- 6 kk
-Palvelu kohtuu hyvää mutta loppuhintaa ja varusteita saa pikkusen kaivella
- Autovero ja päästöhuijaukset liikekohtaisia
-Maahantuonti toimii kohtalaisesti yhdessä autoliikkeiden kanssa
-Plug-in autojen markkinointi hyvällä tasolla

3. Yläluokka

- Pug-in hybridien myyntitaito erinomaisella tasolla
-Maahantuonti ja myyjäliikkeet ovat pimennossa siitä mitä tehdaspäätöksiä tehdään hinnoittelun ja loppuasiakkaan ostotapahtuman yhteydessä.
-Joillain merkeillä suuria vaikeuksia pitää kaikki tehtaat edes jollain tasolla käynnissä, joka heijastuu autojen saatavuuteen, hintoihin, ostotapahtumiin ja myyntisopimuksiin.
- Autojen saatavuus merkistä riippuen n. 4- 12 kk
- Palvelutaso asiakkaalle kuraa ja jopa joissain tapauksissa varsin töykeää, josta heijastuu autoliikkeen myynnin epäusko ostajan todellisiin aikeisiin ostaa yläluokan auto.

4. Luxsusmerkit hintaluokka 200 kâ,¬ - 350 kâ,¬

- Autoilla niin suuri kysyntä Suomessa, että myyjät täysin työllistettyjä myyntisopimuksien tekoon.
- Automyyjät eivät aina vastaile puhelimiin koska varsin usein joku ostamassa liikkeessä autoa sovitusti tai yllättäin.
- Autot ostetaan yleensä heti käteisellä ja jäädään odottamaan auton toimitusta
- Myynti erittäin ammattitaitoista ja henkilökohtaisesti palvelevaa face to face.
#4
Mitä kuluttaja ostelee taantuma-aikana Euroopassa?

Mielenkiintoista seurata kun poliitikot haluavat että myydään hybridiä ja sähköautoja mutta mitä kuluttaja haluaa?
Sepä tässä on unohtunut ja henkilökohtaisesti uskon että ostokset lisääntyvät edelleen käytettyjen puolella koska niistä löytyy kuluttajille Euroopan alueella paremmin se mihin kukkaro tällä hetkellä riittää ja mikä kiinnostaa.

Huomion arvoista on että kulkutauti ja sen mukana tullut talousmyllerrys on laittanut kuluttajat muuttamaan ostoskäyttäytymistään sikäli kun sitä ostoshalukkuutta autoja kohtaan on. Itse viimeisimmät ostokset bensa ja diesel puolella. Vaimolle sitten se täyssähkö.
#5
Olen nimittäin pelipaikoilla kuun lopussa ja otan kuvia ja haen teknisiä tietoja uusista MB urheiluautoista.
Jos joku kaipaa kuvia tai teknisiä tietoja niin laita yv:tä.
Esim laita jo nyt uudesta MB urheilumallista kysymystä/toivetta mistä jotain tietoa haluat niin voin pelipaikoilla hivenen kaivella.
#6
Eli:

Kummastelen miksi hybrideissä käytetään yleisimmin bensakoneita?

Onko kyseessä muoti-ilmiö koska diesel saanut huonon maineen?
Vai onko kysymyksessä tekniset/kaupalliset lähtökohdat?

t: Jouko
#7
Hei,

Onko jollain ylhäällä kulutusmittauksia autosta:
2.0 TDI 110 Kw/150 Hv, etuveto ja quattro

Itse en ole niitä omasta seurannut ja nyt kun katsoin tietokoneesta niin ei minulla ainakaan ole tallentanut mitään.

#8
A6 C7 (11-) / A6 C7 tyyppivikoja
09.09.18 - klo:08:14
Tuli miellen listata tämän mallin heikkoja kohtia eli mikä osa tai toiminto menee epäkuntoon liian helposti.
Tuossa katselin ja ainakin löytyy nuo:

- Automaattilaatikon jäähdytysventtiili
- Radio menee itsestään päälle, varsinkin epätasaisella hiekkatiellä
#9
A6 C7 (11-) / A6 C7, 4G huoltojen hinnat
26.07.18 - klo:14:55
Elis,

30 tkm huolto:

Moller auto Riga Latvia (Audin paikallinen merkkihuolto) 100 â,¬
- Tarkastukset
- Öljynsuodatin
- Öljyt

Traktoauto Salo, tinkimätön hinta 320 â,¬, tingitty hinta 290 â,¬
- Tarkastukset
- Öljynsuodatin
- Öljyt

Audi Cneter Espoo, Tinkimätön hinta 390 â,¬
- Tarkastukset
- Öljynsuodatin
- Öljyt

Laakkonen, Hämeenlinna 442,81 â,¬
- Tarkastukset
- Öljynsuodatin
- Öljyt
- Lisätyö raitisilman suodatin
- Lisätyö vesikaukalon puhdistus tuulilasin ja konepellin välistä
Lisätyöt kuulema pitää tehdä. Kummallista, autoa näkemättä ja tarkastamatta mitä auto kertoo.

Noista vois sanoa että rahastustahan tuo on ihan jokaisella kun käytännössä öljyt ja öljyn suodatin pakollisia vaihdettavia
Laakkonen harrastaa samaa kuin ennenkin. Niin paljon huoltoja kun tyhmä asiakas suostuu maksamaan

Noista ei vielä tiedä mihin menee mutta Laakkonen ja Audi Center Espoo on kyllä pois pelistä.
Lakkonen lisätöiden ja hinnan takia ja Audi Center törkeän huonon takuu palveluiden vuoksi.

Eli menee Riikaan jos lomilla samaan aikaan siellä mutta voihan sitä joku ihmetellä Riikan leimaa huoltokirjassa. Ostin itse Motonetistä huoltokirjan kun huollot merkataan tässä vain audin omaan sähköiseeen järjestelmaan. Koska saatan myydä auton aikanaan itse niin parempi olla paperinenkin huoltokirja. Tosin eihän se Latviasta otettu huoltoleima nyt niin myyvä ole kuin jos kaikki huollot suomi merkkiliikkeestä.
#10
Näytti hörppäsevän 17 l. Näytön mukaan olisi pystynyt ajamaan vielä 1200 km. Jos tyhjäksi ajaa niin 10 tkm välein ureatankkaus edessä. 10 l kanistereissa 17 â,¬ kanisteri. Eli lisäkustannus n. 0,3 senttiä/kilomeri.

Merkkiliikkeen mukaan saatta myös jäätyä tankkiin lapin kovissa pakkasissa !
Mikä sitten lieneekin jäätymisraja?
#11
Ei pysty säätämään nopeutta kilometrin tarkkuudella muuta kuin kytkemällä kiihdytys tai jarrutusvaiheessa "lennosta" oikean nopeuden. ACC:llä varustetussa autossa toimii 5 tai 10 kilometrin pykälillä ja missä vakionopeuden säädin ilman adaptiivisuutta toimii kilometrin pykälillä. Merkkiliikkeellä ei ollut muutokseen softaa. Löytyykö mistä pajaa joka tuon softan pätkän voisi laittaa?
#12
Missä voisi olla via?
Puhelimeen päivitetty uusimmat softat. Lataus vain lämmittää puhelinta ja laittaa näytön vilkkumaan. Tuntuu niin kuin Auton ja puhelimen latausstandardit eivät ole keskenään yhteensopivia. Onko joku hakenut tähän päivityksen auton softaan jostain?
#13
Uudella audilla sen verran ajeltu että kohta eka huoltoon.
Kenellä hyviä kokemuksia pääkaupunkiseudun merkkihuolloista joissa kiinnostaa hinta ja asiakasystävällisyys.
Eli mitä esim. 30 tkm huollot maksaneet A3, A4 ja A6 Audeihin.

Ja Espoon Audicentterin voi laskea pois kun huoltopäälliköllä ei ollut kiinnostusta ottaa autoa tarkastukseen takuukuukorjausta varten. Oli kyllä tuntiveloitushinnatkin kohdallaan 180 â,¬/h. A6 30 tkm huolto 400 â,¬ eli meni kyllä minun mittapuulla liikkeeksi johon en enää astu.
#14
Onko jollain tästä parempaa tietoa?
Itse haastattelin audi merkkiliikkeen myyjää ja väitti että uuden mittaustavan vuoksi Audin linjoille tulee n. 6 vkon katkos ja volsulle n. 10 vkoa.
Itseäni kiinnostaa lähinna nousevatko nyt siis pääsöarvot uudella mittaustavalla ja vaikutus auton hintaan?
Koska nämä uudet mittaustavat on oltava voimassa uusissa autoissa Suomessa, Trafilla jotain tietoa?
#15
Millanenkohan normijamppaa kiinnostavan testin tulisi olla. Ajatellaan ihmistä joka ei ole tekniikan alalla millään tavalla aktiivinen tai tiedä juuri mitään tekniikasta.

Pitäiskö jarrutustesti esitää jotenkin kuvakielellä.
Esim. näin:
-Sinulla autossa nokian hakka2 talvirenkaat jotka 10 vuotta vanhat ja pintaa jäljellä 5 mm sekä kaikki nastat tallella
- Jääkelillä 100 km/h nopeudesta ajat samalla nopeudella toisen auton kanssa
- Edessä ajavalla uudet nokian 09 nastartenkaat
- Ajat edellä ajavan perään vaikka välimatka edellä ajavaan 150 m ja vaikka pystyisit aloittamaan jarrutuksen saman aikaisesti edellä ajavan kanssa.

Vai ymmärtääkö normijamppa tuostakaan mitään?
Vai pitäiskö olla vain havainnekuvat renkaista, jarrutustilanteista ja lopputuloksesta vai jotain muuta?
#16
Millä hinnalla olette saaneet vai oletteko menneet merkkihuoltoon täyttämään. Luulisi täytön merkkiliikkeessä maksavan todella paljon itse ostetuun verrattuna. Ei niin kiva liuos säilytettäväksi koska jäätyy pakkasella.
#17
Eli tämmöinen aihe vaihteeksi.
Kuinka pitkään korjaus kesti?
Tilasiko merkkiliike tai muu korjaaja osan kerrallaan ja arpoi sitten seuraavan ja taas seuraavan vai peräti kaikki mahdolliset vikaan vaikuttavat osat kerralla?
Kuinka paljon valehdeltiin ja mistä auton korjauksen suhteen?
Olivatko korjaajat ammattitaitoisia vai olivatko nk. VDS:n armoilla olevia musta tuntuu arpojia?
Jos korjauksessa meni yli 2 kk tultiinko jollain hyvityksellä vastaan?
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :
#18
Mikäs kummajainen tämä on. Ostin eilen uuden A6:sen enkä tunne tuota nimitystä. Joku DSG7:n versio?
#19
Olen törmännyt varsin hassunkurisiin ilmiöihin uusissa autoissa, jotka mielestäni johtuvat siitä että jokainen gramman kymmenys päästöissä halutaan pois jos se vain on mahdollista:

Havaintoni ovat siis seuraavia, joiden seurauksena päästöt hivenen pienemmät mutta toiminto kärsii:

Uusin passat:
- Puhelin lataututuu hitaasti
- Halogeeni valoissa ei kehumista

Uusin volvo S90
- Puhelin latautuu hitaasti
- Ledivalot hyvät mutta tuolla tekniikalla paremmatkin saisi

Uusin Opel Insignia
- Puhelin latautuu hitaasti
-Ledivalot hyvät mutta tuolla tekniikalla paremmatkin saisi
- Automaattinen ulkolämpötilan mukaan päälle menevä ratin ja istuimen lämmitin. Tippuu pois päältä todella nopeasti. Eli kannattaa laittaa itse manuaalisesti päälle.

Eli minusta nuo pitäisi olla Vau-kokemuksia eikä aina pikku pettymystä kun tietää että noista toiminnoista saisi samalla vaivalla paljon paremmat mutta kun ne co2 arvot nousee ja mielestäni siksi ei toteuteta. Esim. jos nuo mukautuvat led valot olisi samalla tasolla kuin 700 sarjan BMW:n laservaot niin olisipa vau-elämys.

Onko muilla vastaavia kokemuksia muista merkeitä?
#20
Elis nyt kun takana ekat 5000 km niin on tullut auto jo vähän tutummaksi.
Tässä muutamia havaintoja:

Mikään turvallisuusvaruste ei mielestäni toimi ärsyttävän aktiivisesti kuten: ennakoiva vakionopeuden säädin, kaistallapito avustin, automaattiohjaus (pilot assist), törmäysvaroitin, hätäjarrutus hirvieläimeen, pyöräilijään ja jalankulkijaan.

Vakionopeuden säätimessä miellyttää erityisesti se että voit itse lähteä ripeämmin liikkeelle jos haluaa ja vakkari ottaa sen jälkeen nopeuden haltuun kun kaasua ei paina. Liikennevaloista lähtee vakkarilla mielestäni pikkasen liian varovaisesti. Samoin automaattiohjaus (pilot assist) ohjaa hivenen liian lähelle keskiviivaa. Ja automaattiohjaus tarvitsee aina kaistaviivat, mieluiten hyvät sellaiset muuten alkaa arpomaan. Mielestäni automaattiohjaus käyttökelpoinen satasen nopeuksiin asti. Motariajossa mielestäni tuntumaltaan liian epämääräinen.

Kulutus S90 D4 AWD versiona minulla kun ajan pääasiassa moottoriteitä 6-7 l välissä.

Jos pitäisi nimetä eniten käytetty varuste ja miellyttävin niin minulla se on 360 asteen lintuperspektiivikuva kun tulee usein parkkeerattua ahtaisiin ruutuihin ja etututkia ei minulla ole.

Mustan auton pesu tuotti ensin ongelmia kun vedessä oleva kalkki jätti rumat läikät kuivuttuaan mutta sain ne pois käyttämällä viimeisessä huuhtelussa tiskikoneessa käytettävää astioiden kirkastusainetta.
Ei tarvitse muuta kuin painepesuripesun ei siis harjaamisia eikä pyyhkimisiä kun on pinnoitettu maalipinta. Suosittelen varsinkin mustaan autoon niin tulee vähemmän naarmuja.  :o

Edit. korjattu otsikko -Jyri
#21
Eli olen ollut havaisevinani että jos ruiskuttaa vettä enemmän tuulilasiin niin lampun pesurit toimivat
mutta jos ruiskuttaa vain pienen suhauksen niin että tuulilasi kuitenkin peseytyy lampunpesurit eivät toimi.

Edellisessä vm 2010 passatissa pesurit toimivat vain joka viides kerta

Mitäs kokemuksia tästä on?
#22
Olen itse törmännyt varsin suuriin ongelmiin tehdastakuun alaisen auton korjauttamisessa VAG-konsernin merkkiliikkeessä josta tässä opiksi ja hyödyksi muutamia kohtia:

1. Autooni tuli vika 25000 km:n jälkeen joka merkkikorjaamon mekaanikon toimesta todettiin selväksi viaksi ja jota laettiin korjaamaan
2. Vikaa korjattiin viidellä erillisellä korjauskäynnillä mutta sitä ei silti saatu korjattua
3. Kuudennella sovitulla korjauskerralla kysyin päivää ennen aikaa mitä aikovat tehdä ja mitään suunnitelmaa ei ollut.
4. Aika peruttiin ja keskusteltiin tarkemmin vaihtoehdoita. Tulivat mukaan ideaani missä vika voisi olla ja olivat suostuvaisia vaihtamaan ehdottamani osan. Kerroin kuitenkin että nyt auto täytyy saada kerralla kuntoon koska en enää aio olla se juokseva osapuoli. Käytiin tähän vaihtoehdot läpi. Olin kuullut tutulta, että heillä on erillinen Helsingissä oleva vaikeiden tapausten korjaamo. Siispä ehdotin auton viemistä Helsinkiin. Ja näin myös tehdään.

Heräsi seuraavia kysymyksiä: a) miksi minaua juoksutettiin uuden auton kansaa nk. turhaan viisi kertaa korjaamolla? b) Miksi he evivät itse ehdottaneet tätä spesiaali korjaamoa?
Yksinkertainen vastaus on se että katteet tehdastakuukorjauksissa ovat niin pienet että ei kiinnostanut paneutua asiaan saatikka alkaa peräkylältä järjestämään autoa Helsinkiin.

Mitä opittavaa tästä on tehdastakuuvian sattuessa?
Jos ei tule kahdella kertaa kuntoon niin auto vaikeiden tapausten spesiaalikorjaamoon missä kaikki tulee kerralla kunoon ja jossa myös varmennetaan ennen auton lovutusta että viat saatu pois.

Iloista mieltä ja onnea siis VAG-konsernin korjaamokäynneille.  ;)

Aika kylmää kyytiä oli tälläinen soppa. Eli niin sanotusti alkaa koko uuden auton idea pikku hiljaa hämärtymään jos se yh´denvian takia käy pajalla ja jopa turhaan. Eli ajaakko 20 v vanhalla rottosella vai brand new versiolla joka seisoo pajalla?

Toivottavasti kokemuksistani on teille jotain hyötyä niin että osaatte vaatia oikeita asioita ennen kuin nk. käämi palaa. jos haluat lisää tietoa laita viestiä privana tälle palstalle.
#23
Kylmät tuloo ja pitäs webasto laittaa. Ajattelin kysellä täällä omilla nurkilla apsi käynnisteisen webaston ja kake käynnisteisen hintoja.
Mitäs muilla on maksanut?
#24
Itselläni nitisee toisinaan etupaneli jossa mittaristo on kiinni ja oikean takaoven paneli. Onko muilla vastaavia huomioita? Saavat ensi kerralla laittaa kuntoon nuo huollossa.
#25
Passat B8 (14-) / B8 Huoltojen hinnat
28.07.16 - klo:17:18
Ensihuolto Traktoautossa Salossa kustansi 190 â,¬ ja tehtiin pakolliset eli öljyt ja suodatin sekä tarkistukset.
Vapaaehtoisena tarjottiin sulkien vaihto, raitisilman suodatin ja pissapojan täyttö joita ei siis tehty.

Huollon hintaa ei enää alemmaksi saanut.
#26
Itselläni tuli tuo ensihuoto eteen ennen kesälomia ja arvioin tuulilasin pyyhkijät sen verran hyvä kuntoiseksi että niitä ei vaihdettu. Tosin kun sain auton meni siitä heti 2000 km jälkeen sulat vaihtoon kun jättivät viirua.

Voi olla että ei kestä seuraavaan huoltoon mutta ainahan tuota elinikää saa vähän lisää kun viitsii puhdistaa ne pesun yhteydessä.
#27
Jotta silleen,

Eli 5 vaihteella moottoritienodeudessa alkoi tärisyttämään vaihdekeppiä voimakkaasti.
Mitä lie hajonnut?
Otetaan liikkeessä auki ja tutkitaan.
Vian vähättelyähän tuo ensivisiitti oli kuten maahantuojan ohjeistukseen kuuluu, mutta neuvokaas viisaammat miten toimin että saadaan kerralla homma hoitoon.
Kyseessä kuitenkin takuun alainen auto ja ensihuoltokin vielä tekemättä.

Ajatuksena olis jos eivät korjauksen alle ota että en suostu tarkastuksen jälkeen otttamaan avaimia itselleni enkä siis myös autoa ennen kuin laatikko korjattu.  ;D ;D ;D
#28
Eli,

Laakkonen ja täkälainen Proväri tiedossa.
Onko kokemuksia Laakkosen pikkupensselipulloista onko värisävy uuteen autoon kuinka kohdillaan?
Onko hyviä kokoemuksia jostain muusta toimittajasta?

#29
Noniin vastaisku saksan autoteollisuudelta muuulle maailmalle.
Hauska nähdä mitä eri autoista löytyy.
Tässä aiheeseen linkki:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2016/02/14/dopingtestit-autoille-saksa-puuhaa-yllatysiskuja/20161744/304?&n=2#commentsHere
#30
Moi,

Tossa jo aiemmin ihmettelin edellisen sukupolven passattin verrattuna tuulilasin yletöntä huurtumista kostealla kelillä matkan alkuvaiheessa.
Tutkailin ja keskustelin asiasta ja päädyimme seuraavaan:

Huurtuminen johtuu siitä että kompressori saa sisäänsä kostealla ilmalla tätä kostunutta ilmaa niin kauan kunnes kompressori lämmennyt sen verran että kosteutta ei enää tule. Kosteuden tiivistyminen huurteeksi tuulilasin sisäpintaan voidaan estää seuraavasti:

a) Jos sinulla on automaatti-ilmastointi kytke ECO nappulasta eco päälle  muutaman minuutin alkutaipaleen ajoon jolloin kompressori kytkeytyy pois päältä.
b/ Jos sinulla on manuaali-ilmastointi kytke muutaman minuutin alkutaipaleen ajoon A/C pois päältä jolloin kompressori kytkeytyy pois päältä.

Testasin ja toimii.
#31
Tälläsen alottelin kun itsellä parista paikasta huonoja kokemuksia.

Esim. pesevät ensin harjakoneessa ja sitten vahaus käsin. Eipä naarmut aikanaan naurattaneet,

Nyt alla uusi auto ja mietityttää kannattaako mihinkään viedä pestäväksi kun itselläkin siihen mahdollisuus.

Kerran vein vahaukseen ja silloin vahaa oli mennyt myös muoviosiin, josta oli todella vaikea saada pois.

Onko joku sopinut että pesevät painepesurilla ja käsin ilman harjakonetta? Ja voikohan tuohon luottaa jos lupaavat näin. :o

Tossa olisi yksi paikka jossa vahaavat uusia autoja toimitukseen autoliikkeisiin, mutta kyllä sielläkin näkyi harjakone olevan. Tiedä sitten käyttävätkö uusiin autoihin. Onko jollain tästä kokemusta?
#32
Eli näyttöön tuleva ilmoitus take a break ja samalla äänimerkki n. 1 h yhtäjaksoisen ajon jälkeen.
Mistä asetuksestuksista sen saa pois päältä vai saako ollenkaan?
Toistaiseksi tietoa ei ole löytynyt merkkihuollosta eikä omilla testeillä.
Nyt vuorossa asetus jossa otin turvallisuus ominaisuudet pois päältä. >:(
#33
Eli kun päivävalot päällä ja takavalot siis pois päältä ei myöskään perässä vedettävissä laitteissa ole takavalot päällä.

Eipä taida poliisit oikein tykätä.

Sama ongelma muillakin merkeillä. En tarkkaan tiedä onko kaikissa automalleissa jätetty tämä peräkärryn veto päivävalot kytkettynä huomioimatta.

Itse en mm. tästä syystä käytä päivävalo ominaisuutta ollenkaan. Ei sitä kuitenkaan muista kytkeä pois päältä kun laittaa kärryn perään. ::)
#34
Passat B8 (14-) / Lowering entertainment
20.05.15 - klo:18:36
Car valikosta parking and manouvering löytyy tämmöinen säätö:
lowering entertainment
Mitä mahtaa tarkoittaa? :o
Oma käännökseni olisi madaltunut viihtyvyys eli olisiko vireystilan hälytyksen herkkyyden säätö.
Saa off asentoon ja siitä sitten 8 pykälää eri tiheykisä kun on toiminnassa.
#35
Eli mitkä oireet jos puuttuu?
Aloin ihmettelemään, kun alkoi ravistamaan laittomalla nopeudella motari ajossa.
Kiristin pultit ja katsoin vanteiden keskiöön.
Osassa vanteita keskiöholkki joka umpinainen niin että vanteeseen kohdistuvaa keskiönapaa ei näy. Osassa näkyy.
Käynyt vain yhdessä huollossa jossa renkaat ollut pois. Pitäiskö alkaa kyselemään perään? :o
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy