Mistä heräte lisäpitkille?

Aloittaja oranki, 24.09.16 - klo:15:01

« edellinen - seuraava »

vhol

Moro ! Apuja kaivattas, olen vasta-alkaja näissä vcds asioissa ja kielitaitokin aika heikko. Laittelin tuossa xenon lisävalot Vw Golf 7 alltrack -16 jossa xenon dynamic light assist. Koodasin nämä arvot. A10 "Fernlicht bei assistent" ja B10 "Lichthupe generell", mutta ei pelaa. Varmaankin jotain puuttuu, mutta mitä. Mulla tavan rele, diodillinen. Voisiko joku autella.

Soppa

Tuolta aiemmista viesteistä löytyy jotain vinkkiä. Tavallinen rele toimii, kunhan koodaukset kunnossa.

https://www.vagarena.fi/index.php?topic=32882.msg586746#msg586746

ConD

Pitäisi nähdä mitä muuta on koodeihin laitettu tuossa vhol tapauksessa. Itsehän tuollaisen DLA:n koodaisin seuraavasti:

Fernlicht bei assistent 127 -> 0, suunta minimize (en halua lisäpitkää assarilla)
Fernlicht links  127 (pakkopitkillä lisäpitkälähtö päällä)
Lichthupe generell 127 (pitkien vilkautus päällä)

Sitten toki lasttyp kuntoon että tulee virtakin.

Tuleeko sinne releelle jännite jos mittaa yleismittarilla? Se on kaikkein helpoin tapa mitata herätteen toimivuus siinä vaiheessa kun piuha on kytketty BCM:lle ja koodauksia tehdään/on just tehty - eli ennen kuin niputtaa muuten autoa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

vhol



Fernlicht bei assistent 127 -> 0, suunta minimize (en halua lisäpitkää assarilla)
Fernlicht links  127 (pakkopitkillä lisäpitkälähtö päällä)
Lichthupe generell 127 (pitkien vilkautus päällä)

Sitten toki lasttyp kuntoon että tulee virtakin.



Nyt en saanut hahmotettua näitä tekstejä ja arvoja, että minne niitä muutaisin.

M_M

Sen saman valolähdön ominaisuuksiin, mihin olet nuo muutkin koodaukset tehnyt ja johon olet sen johdon kytkenyt.

Niitä kanaviahan on melko paljon jotka vaikuttavat sen yhden ainoan pinnin ohjaukseen. Kaikki alkavat samalla tekstillä, eli esimerkiksi "ENG116963-ENG116395-Leuchte27NSL RC6" (kopioitu tuolta aiemmin, sinulla voi olla käytössä joku muu pinni)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vhol

Moro ! Nyt homma edennyt hieman, lisäpitkien väläytys toimii auto/pakko asennolla, mutta eivät jää päälle.
Nämä ole muutanut.

ENG116946-ENG116067-Leuchte10SHUTTER LB23-Dimmwert AB 10 -> 127
ENG116946-ENG116062-Leuchte10SHUTTER LB23-Lasttyp 10 -> 41-LED Kleinleistung
A10 "Fernlicht bei assisten
B10 "Lichthupe generell

Mikä vielä puuttuu?

vhol

Moi ! Nyt pelaa, piti muuttaa tuo A10 -> Left high beam.
Kiitokset neuvoista.

AKEKSY

Moi,

Olisikohan täällä tietäjiä..
Ostin valostoresta lisävalot ja yritän selvittää, miten ne asennetaan oikein Skoda Yetiin, jossa xenonit. Vm 2010.

Kirjoitin jo tuonne yetipalstalle tarkemmin
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=2641.90

Varmaan aika samalla tekniikalla nuo 2010 vagit, joten ajattelin vielä täältä kysyä: onko tosiaan niin, että heräte voidaan ottaa suoraan ja ongelmitta pitkien läppämoottorin kelta/harmaa johdosta kuskin puolen umpion johtosarjassa Joku Diodi vain pitäisi laittaa väliin..

Möivät minulle valostoressa CAN väylään releen, sillä ilman sitä ei kuulemma xenon valojen kaveriksi saa lisäpitkiä toimimaan.

vhol

Moi !
Auto vaihtui b8 passattiin jossa DLA ja sain lisävalon toimimaan, mutta palaa myos assarilla.
Näin koodasin.

ENG116946-ENG116067-Leuchte10SHUTTER LB23-Dimmwert AB 10 -> 127
ENG116946-ENG116062-Leuchte10SHUTTER LB23-Lasttyp 10 -> 41-LED Kleinleistung
ENG116946-ENG116065-Leuchte10SHUTTER LB23-Lichtfunktion A 10 -> Left high beam             
ENG116946-ENG116066-Leuchte10SHUTTER LB23-Lichtfunktion B 10 -> Lichthupe generel

Tänään jotain yritin mutta en saanut tuota valoa pois assarilla?

Jamo1



ENG116963-ENG116395-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction CD 27 minimize 16
ENG116963-ENG116399-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction EF 27 maximize 16
ENG116963-ENG116403-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction GH 27 maximize 16
ENG116963-ENG116390-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert AB 27 127 16
ENG116963-ENG116394-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert CD 27 0 16
ENG116963-ENG116398-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert EF 27 0 16
ENG116963-ENG116402-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert GH 27 0 16
ENG116963-ENG116387-Leuchte27NSL RC6-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 27 0 16
ENG116963-ENG116579-Leuchte27NSL RC6-Lampendefektbitposition 27 0 16
ENG116963-ENG116385-Leuchte27NSL RC6-Lasttyp 27 36 - LED Kleinleistung 16
ENG116963-ENG116391-Leuchte27NSL RC6-Lichtansteuerung HD AB 27 Always 16
ENG116963-ENG116388-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion A 27 Left high beam 16
ENG116963-ENG116389-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion B 27 Lichthupe generell 16
ENG116963-ENG116392-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion C 27 Nebellicht links 16
ENG116963-ENG116393-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion D 27 Fernlicht über Assistent aktiviert 16
ENG116963-ENG116396-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion E 27 not active 16
ENG116963-ENG116397-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion F 27 not active 16
ENG116963-ENG116400-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion G 27 not active 16
ENG116963-ENG116401-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion H 27 not active 16


NiiloK1

Onko muilla ollut ongelmaa että ei vcds päästä adaption osioon ollenkaan eli ei pysty muuttamaan niitä pitkien ohjauksia että voisi toteuttaa asennuksen korjausjohdolla? Ainoastaan vikakoodien luku ja poisto onnistuu. Auto on skoda karoq vm 2021

andrew

onko joku saanut ratkaistua tuon dla ja lisäpitkien automaattisen saumattoman toiminnan ? vai mennäänkö pakkopitkillä tai dla erikseen..

Meikkis

Lainaus käyttäjältä: andrew - 09.02.22 - klo:21:46
onko joku saanut ratkaistua tuon dla ja lisäpitkien automaattisen saumattoman toiminnan ? vai mennäänkö pakkopitkillä tai dla erikseen..

Tämä kiinnostaisi myös itseäni! Onneksi kevät tulee ja pimeys hieman helpottaa, mutta josko joku olisi syksyyn mennessä löytänyt ratkaisun.
Olisihan se hienoa jos SLA osaisi ohjata myös lisävaloa.
Tuo nyt monella käytössä oleva "pakkopitkillä" kytkeytyminenhän on periaatteessa kuten perinteiset valot, nyt vain lyhyinä valoina toimii assarin ohjaamat valot. Viiksen käyttö tosin poikkeaa vaggilaisten perinteisestä toiminnasta.

ConD

Lainaus käyttäjältä: andrew - 09.02.22 - klo:21:46
onko joku saanut ratkaistua tuon dla ja lisäpitkien automaattisen saumattoman toiminnan ? vai mennäänkö pakkopitkillä tai dla erikseen..
Ei sille ole ratkaisua auton omien älyjen kautta.

Erilaisia purkkeja on, jotka koittavat tuota saumatonta toimintaa tehdä mutta ei nekään täysin virheettömiä ole. Joko syttyy lisäpitkä liian nopeasti tai ei syty ollenkaan ja satasia palaa.

Modernum, Can-key, XBB dongle - kaikki nämä teoriassa ovat "täysautomaattisia", mutta oikeasti niillä on vaan oma logiikkansa tekemässä sitä mitä 15â,¬ korjausjohdolla ja VCDS:llä teet ja käytät viikseä itse sen DLA:n lisäksi.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Zoozer

Yritin etsiä BCM boksilta vapaata paikkaa. VCDS:n mukaan ainoat vapaat ( lasttyp not active) kertoo olevan c61 c35 c36 ja c37. BCM boksilla ei ollut näissä nastaa missään.
Vinkkejä miten tästä sitten jatkettaisiin herätteen ottamista?

Zoozer

Jäi näköjään kuva laittamatta:



Zoozer

Lainaus käyttäjältä: Zoozer - 27.07.22 - klo:15:03
Jäi näköjään kuva laittamatta:



Itselleni vastaten, ajattelin koodaa c72 footwell lightsien tilalle lisävalo-ohjauksen. Ajattelin että näitä harvemmin tarvitsee, ovat enemmän kosmeettiset kun vertaa lisävalojen hyötyyn. CAN ohjausta en uskalla alkaa availemaan pikkujohtoja, joten viimeiseksi vaihtoehdoksi jäisi xbb power dongle.

TGI_MM

Neuvokaas mikä pielessä kun en saa  toimimaan lisävaloja. Eli potilas allekirjoituksen ajoneuvo, jossa tuplaksenonit ilman kaukovaloautomatiikkkaa. Seuraavat koodaukset tehty, mutta ei toimi.




Releelle heräte otettu pinnistä B6.
VW Golf VII 1.4 TGI DSG -14

Edeltävä:
Honda Civic 1.4iS 3d -02

E-mies

Minusta koodaus on ihan oikein. Juuri asensin Octavia kolmoseen 2015-16 malliin, siinä autossa ei ollut B6 kohdalla pinniä. Käytin pinniä B39.

Lainaus käyttäjältä: TGI_MM - 14.11.22 - klo:16:10
Neuvokaas mikä pielessä kun en saa  toimimaan lisävaloja. Eli potilas allekirjoituksen ajoneuvo, jossa tuplaksenonit ilman kaukovaloautomatiikkkaa. Seuraavat koodaukset tehty, mutta ei toimi.




Releelle heräte otettu pinnistä B6.

TGI_MM

Aloin miettiä pinnin puutosta ja tosiaan tässä ei ole pinniä B6 eikä B44 mitkä olisivat OBDelevenillä vapaat paikat.





B39ssa pinni mutta onkohan jo käytössä? ->OBDeleven mukaan on vasen pysäköintivalo.

Tietääkö joku varmasti vapaan koodattavan pinnin?

VW Golf VII 1.4 TGI DSG -14

Edeltävä:
Honda Civic 1.4iS 3d -02

M_M

Mites C3? Mun arkistojen mukaan se oli sellainen josta yhteen superbiin kaivettiin heräte, jossa meinasi jo toivo loppua kun kaikki pinnit vaikuttivat olevan käytöss.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

TGI_MM

C3 on ilmeisesti "Bliken rechts dunkelphase" ja tarkemmin oikea takavilkku polttimo 2 (ja tässähän ledit takana)

Eli sekin varattuna :-\
VW Golf VII 1.4 TGI DSG -14

Edeltävä:
Honda Civic 1.4iS 3d -02

TGI_MM

Toimisikohan releen ohjaus oletetusta varjostimen ohjauksesta:



Mikä muu M30 voisi olla, kaaviossa mielestäni harhaanjohtava teksti.

Onkin näköjään "shutter" termillä varustettuna OBDelevenissä lähtö B23 eli se se täytyy olla. Piuhasta haara? Mietteitä tästä?
VW Golf VII 1.4 TGI DSG -14

Edeltävä:
Honda Civic 1.4iS 3d -02

M_M

Huono ohje tosiaan oli tuo C3, mä katsoin vaan millä alueella viestiketju on ja vedin päätelmiä että tässä ollaan Superbiin asentamassa valoa.

Varjostimen ohjaus varmaan kyllä toimii releen ohjaukseen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ConD

Sama hommahan toimii myös liittimissä A ja C, joten sieltä kannattaa myös tuon B-liittimen lisäksi kaivella vapaita pinnejä. Se miksi minä olen B-liitintä suosinut on se kun se on aina keskellä, eikä tarvi arpoa kummassa reunassa se aina on ohjainlaitteella :)

Toisaalta on tullut vastaan myös liitinrunkoon kytkettyjä piuhoja, jotka kuitenkin ohjauksen osalta on olleet "kylmiä". Näitä on ollut just esim xenonvalollisissa Octavioissa paremmilla varusteilla.  Silti sinne on saatu korjausjohdolla valot laitettua kuntoon kun ensin "kylmä" johto irroitettu ja korvattu korjausjohdolla lisävalojen ohjaukseen.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

TGI_MM

Eipä löydy A tai C pistokkeesta vapaata pinniä minkä saisi OBDelevenin avulla päälle. Onkohan VCDSn rahkeet paremmat?
VW Golf VII 1.4 TGI DSG -14

Edeltävä:
Honda Civic 1.4iS 3d -02

ConD

Kyllä mää tykkään että VCDS:llä otettu Adaptation channel map on tuossa etsinnässä oikeen hyvä työkalu.

Sillä näkee ne kohdat joita voi koodauksin ohjata ja etsiä sitten fyysistä pinniä. OBDeleven ei tuohon ihan taivu, sillä voi kuitenkin koodauksen tehdä kunhan tietää mitä tekee.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

karhunik

Kannattaa kattoa kaaviosta vielä vaikka toisen takasumuvalon lähtö, ja sit kattoa onko se käytössä. Jos ei ole käytössä, niin korjausjohdon voi sit laittaa vaikka sen paikalle, ja koodata siihen haluamansa lisävalotoiminnon.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

TGI_MM

Hyvä idea.

Harmi vaan kun tarkistin, taitaa olla sekin umpikuja. Molemmat toimivat samasta pinnistä kaavion ja erään toisen listan mukaan. Työkaverin naapurissa VCDS, katsotaan josko sillä selviää jos ennen sitä ei tule uusia ideoita.
VW Golf VII 1.4 TGI DSG -14

Edeltävä:
Honda Civic 1.4iS 3d -02

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy