Miksi tulit palstalle ja miksi jäit?

Aloittaja skriko, 17.10.16 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

skriko

Avataanpas tällainen aihe. Miksi tulit vagarenalle ja miksi jäit.
Itse voin aloittaa. Hankin ensimmäisen tietokoneen 2/2010 ammattiani varten. Olin vaihtamassa 2010 Sciroccoon ja löysin ihan Googlen avulla tämän palsta jossa oli tuolloin hyvin vilkas topicci "yleistä Sciroccosta"
Kun olen jo -60-luvulta kiertänyt isäni kanssa autokaupoilla ja tehnyt ensimmäisen mopokauppani 1973 ja autokauppani 1979 niin on autot ja autokauppa ollut aina verissä.
Nyt kun olen myynyt autoliikkeeni eikä tuttavapiiriini jonka kanssa olisi jatkuvasti tekemisissä  kuulu enää autoihmisiä, niin täällä niitä on. Koska ystäväni ja kaverini eivät juuri ole kiinnostuneita autoista, en viitsi heitä rasittaa niin usein auto-ja motojutuillani.
Nyt tämä palsta on kuitenkin muuttunut niin että kirjoittajat kirjoittavat enimmäkseen autojen vioista ja ongelmista. Itseäni ne ei niin paljon kiinnosta kun on ollut aina uudehkoja autoja jotka Sciroccoa lukuun ottamatta ovat olleet lähes täysin viattomia.
Vanhemmat automiehet kun hylkäsivät palstan niin täällä ei enää juurikaan kirjoiteta itseäni kiinnostavista asioista, niin kuin autokaupasta, alennuksisita, autojen hinnoista ja jälleenmyyntiarvosta. Lisäksi itseäni ei kiinnosta nuo pappa-autot ja nelioviset dieselit eikä automaatit joista täällä nykyään klrjoitetaan.
Täällä ei ole enää henkilöitä joilla olisi vähän harvinaisempia sporttisempia autoja ja tuo moottoripyöräilijä palstakin on jäänyt lähes monologikseni.

skriko

Voi voi kun meni muokkausaika umpeen ja kirjoituksessani oli lukemattomia kirjoitusvirheitä.

TAG

Aikanaan VW Taro, muita merkkejä monta väliin ja sitten alkoi VW putki: Golf 1.9 TDI variant vm. 2000, VW Golf 1.4 TSI Variant 2008 ja nyt VW Tiguan 2.0 TDI 2012.

Ekasta hajosi ilmamassamittareita, toisesta ei mitään ja nykyisestä Tiguanista märkä 7-DSG n. 32 000km kohdalla, mutta meni takuuseen takuuajan jälkeen, joten en valita.

Itse valitsen auton aika pitkälle järjen kautta (ja sitten valitsen lopulta fiiliksen mukaan ;) ) ja mielestäni VW.t ovat tarjonneet hyvin vastinetta rahalle, enempää premiumia en ole tarvinnut tai huvittanut siitä extraa maksaa. Monen reissulla käytetyn vuokra-auton jälkeen kotiin palatessa Tiguan tuntuu aina erittäin hyvältä autolta.

Aika näyttää pysyykö merkki tai muu konsernin merkki alla, koska kilpailu saman tason autoissa on selvästi lisääntynyt. Konserni on mielestäni hybrideissä vielä takamatkalla. Okei löytyy nyt muutamat lataushybridit, mutta mielestäni "ei-ladattavia" hybridejä pitäisi olla jo tarjolla dieselin kilpailijaksi (tavaratilatonta Jettaa en sellaiseksi laske). Esim. Kian Niro voisi olla jo tiukka kilpailija Tiguanin jatkoksi, mutta tavaratila on liian matala labradorille.

Täältä olen saanut usein hyvä vinkkejä automalleihin ja tekniikkaan liittyen ja välillä ihan aitoa apua omiin kysymyksiin. Kivaa ajanvietettä myös.

Jos jotain voisi toivoa, niin käytöstavat tuppaavat helposti näissä ei-kasvotusten tehtävissä keskusteluissa unohtumaan ja väärinkäsityksiä tulee myös helposti. Eli joskus asiassa voisi pysyä paremmin, koskee niin itseäni kuin muita.

Ja yksi vinkki, ennenkuin painat mitään lähetä nappulaa pitkän vuodatuksen jälkeen, niin muista kopioida juttu muistiin ellet halua kohta kirjoittaa samaa uudestaan session päätyttyä. Nyt pelastuin juuri sen vuoksi ;)

JiiJii71

Tervehdys!

Palstalle eksyin kun työnantajan ohjeistamana tuli hommattua edellinen auto, keltainen Skoda. Tuosta autosta etsiskelin tietoja etukäteen ja bongasin tämän palstan keväällä 2014.

Melko pian tämän jälkeen palstalla kävi jonkinnäköistä myllerrystä, syntyi uusi palsta ja on tullut seurailtua näitä molempia. Jostain syystä toisessa on tullut viihdyttyä enemmän. Mitään ideologista syytä tähän ei ole, suuntaan tai toiseen.

Olen pahoillani aloittajan suuntaan, että autovalintani eivät ole miellyttäviä. Vaikka koen olevani jonkin verran bensapää, ruuhkavuodet kuvioineen on määritellyt elämää jonkin verran. Tällä kertaa määrittelyä on ollut sen verran, että alla surraa arjen harmaa Skoda Octavia viisine ovineen. Toisaalta, jos omasta näkökannastaan osaa katsoa hiukan laajemmalle ja katsoa - mitä esimerkiksi tällä palstalla - muilla on sanottavaa ja annettavaa niin voi vaikka aina oppia jotain uutta. Ehkä.

Uusissa autoissa on ihan fiksuja varusteita. Esim omaan käyttööni (joudun työni puolesta ajamaan paljon maantieajoa) ihan loistavia varusteita on ACC ja kaista-avustin. Jos ei muuta niin voisi vaikka surffailla ajaessa tälläisilla palstoilla, mutta enhän sitä toki tee, se ei ole sallittua. Jos aloittajan ajoprofiiliin nuo eivät ole hyviä varusteita, ei se sitä tarkoita etteikö joku niistä voisi nauttia. Sama toki toisinkin perin.

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.16 - klo:15:46
Avataanpas tällainen aihe. Miksi tulit vagarenalle ja miksi jäit.
Itse voin aloittaa. Hankin ensimmäisen tietokoneen 2/2010 ammattiani varten. Olin vaihtamassa 2010 Sciroccoon ja löysin ihan Googlen avulla tämän palsta jossa oli tuolloin hyvin vilkas topicci "yleistä Sciroccosta"
Kun olen jo -60-luvulta kiertänyt isäni kanssa autokaupoilla ja tehnyt ensimmäisen mopokauppani 1973 ja autokauppani 1979 niin on autot ja autokauppa ollut aina verissä.
Nyt kun olen myynyt autoliikkeeni eikä tuttavapiiriini jonka kanssa olisi jatkuvasti tekemisissä  kuulu enää autoihmisiä, niin täällä niitä on. Koska ystäväni ja kaverini eivät juuri ole kiinnostuneita autoista, en viitsi heitä rasittaa niin usein auto-ja motojutuillani.
Nyt tämä palsta on kuitenkin muuttunut niin että kirjoittajat kirjoittavat enimmäkseen autojen vioista ja ongelmista. Itseäni ne ei niin paljon kiinnosta kun on ollut aina uudehkoja autoja jotka Sciroccoa lukuun ottamatta ovat olleet lähes täysin viattomia.
Vanhemmat automiehet kun hylkäsivät palstan niin täällä ei enää juurikaan kirjoiteta itseäni kiinnostavista asioista, niin kuin autokaupasta, alennuksisita, autojen hinnoista ja jälleenmyyntiarvosta. Lisäksi itseäni ei kiinnosta nuo pappa-autot ja nelioviset dieselit eikä automaatit joista täällä nykyään klrjoitetaan.
Täällä ei ole enää henkilöitä joilla olisi vähän harvinaisempia sporttisempia autoja ja tuo moottoripyöräilijä palstakin on jäänyt lähes monologikseni.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

skriko

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 17.10.16 - klo:16:19
Tervehdys!



Olen pahoillani aloittajan suuntaan, että autovalintani eivät ole miellyttäviä. 

Jos aloittajan ajoprofiiliin nuo eivät ole hyviä varusteita, ei se sitä tarkoita etteikö joku niistä voisi nauttia. Sama toki toisinkin perin.
Ã,,lä ole pahoillasi. Sinä ajat sellaisilla autoilla joita lähes jokainen ostaa. Tai, korjataan. Sinulla on muistaakseni ollut sen verran kalliimpia autoja että joista lähes jokainen uneksii.
Itse pidän autoista joita hyvin harva ostaa mutta joku uneksiikin. Onneksi kaikilla ei ole sama maku, ei autojen eikä monien muidenkaan asioiden suhteen. Kaikki autot kuitenkin myydään, yhtään en ole vielä nähnyt myymättömänä maan poveen haudattavan.
Noista varusteista. Toiset tarvitsee ja haluaa joitakin varusteita, toiset taas toisia. Sinä ajat muistaakseni autollasi paljon työsi puolesta minä ajelen 90% huvia kun työmaa on kotona.
Itse pidän hyvinä varusteina kääntyvää ohjauspyörää ja auton pysäyttäviä jarruja.
Omassa autossani on sellaisia kummallisia varusteita kuin tehostettu Torque Vectorin Control ja Ford Sync AppLink.
En ymmärrä niistä mitään muuta kuin että mutkaan voi ajaa niin lujaa kun sielu sietää ja onnettomuuden sattuessa kuskin ollessa syyn tai toisen vuoksi kykenemätön soittamaan apua, niin auto soittaa hätäkeskukseen ja ilmoittaa myös auton sijainnin.
Ihmeellistä sanoi Pikkuprinssi.

nemos

Näemmä olen tullut palstalle vuoden 2010 lopussa. Tämä oli silloin merkittävin tietämäni uudehkoihin autoihin painottuva keskustelusivusto. Vuoden 2013 lopussa kiinnostavin osa keskustelua siirtyi toiselle palstalle, ja sen jälkeen tätä on tullut seurattua satunnaisemmin.
Volvo XC60 T8 Inscription

kt

Päädyin tälle palstalle kun se edellinen eli UltimateVW tuhoutui vanhentuneeseen tekniikkaansa. Ja perussyynä silloin oli tietenkin VW-variant ja sen jälkeinen Octavia, joiden ongelmiin löytyi runsaasti apuja näiltä palstoilta ja löytyy edelleenkin.
Hyvää täällä on juuri se, että yritetään neuvoa naapuria ongelmissa eikä juurikaan  tarvetta kilpalauluun omasta autostaan ole.

UltimateVW:n keskusteluista legendaarisin lienee Octavian Ratti vinossa ketju. Silloin ei vielä tiedetty mitään jakoketjuista, mutta ketju kun ketju puhuttaa.

Sanoisiko näin, että monet sataset on säästetty foorumia lukemalla. ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JakeS

Silloin kun ostin kaksi volkkaria (ensimmäisen ja viimeisen) ja luulin siirtyneeni paremman autoilun maailmaan.
Piti jälleen kerran maksaa oppirahat.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

skriko

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 17.10.16 - klo:20:03
Silloin kun ostin kaksi volkkaria (ensimmäisen ja viimeisen) ja luulin siirtyneeni paremman autoilun maailmaan.
Piti jälleen kerran maksaa oppirahat.

:) ;) :D ;D

firstvw

Volkkarin hankintahan tänne ajoi. Tämä foorumi on kuin telkkari. Uusintoja (toistuvia väittelyitä somoista aiheista), tositv:tä (mielensäpahoittajia, draamaqueeneja) yms pskaa. Popcornia on kulunut paljon ;D Asiallista käytöstä ja asiassa pysymistä toivoisin lisää.

Onneksi on tullut vähän asiaakin. Paljon olis menny omaan piikkiin, esim pumppusuutin episodi, kun ei olis osannu edes vaatia, että sikäli arvokasta tietoa täältä on kuitenkin ammennetty. Vähän väliinputoajaksi täällä olonsa tuntee, auto on liian tuore ffp:lle ja liian vanha tänne  ;)

neuvokas

2014 löysin tämän palstan, kun aloin katsella erään konsernin autoja.
Tuntuma oli alussa sellainen, ettei mitään merkkiä voi ostaa saaden samalla auton joka on täysi susi.
Lohdutin itseäni, sillä että yksi palstan tarkoitus onkin että etsitään apua ongelmiin jne. Välillä palstan käyttö on täysin unohduksissa, tietenkin jos ei tarvitse mihinkään etsiä tietoa autosta.
Loppujen lopuksi  nyt ajellaankin sitten uudella Oculla.
Skoda Octavia 1,2tsi 2016

MMV

Vuonna 2012 ostin Passatin, niin tuli tänne eksyttyä. Tuon jälkeen on tullut vielä kaksi muuta Passattia, kaksi Golfia, yksi Tiguan ja viimeisimpänä tämä Allroad Audi. Konsernia on siten tullut seitsemän auton verran kannatettua viimeisimmän neljän vuoden aikana. Onhan se hyvä, että joku kustantaa tätä päästöskandaalia omalta osaltaan...

Yhdessäkään autossa ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa ja ainoa fyysinen osa, mikä on vaihdettu, oli B8 BiTDI Passattiin. Siinä rupesi tiputtamaan oikean puolen ajovalon pesuri vettä (o-rengas). Tämä korjattiin luonnollisesti takuuseen. Kun minulla on ollut näin erinomaista tuuria VAG-kulkineiden kanssa, ei ole juuri jutun tynkää tälle palstalle enää syntynyt, vaan keskustelu on siirtynyt 99% naapurifoorumille.

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.11.16 - klo:07:33
Vuonna 2012 ostin Passatin, niin tuli tänne eksyttyä. Tuon jälkeen on tullut vielä kaksi muuta Passattia, kaksi Golfia, yksi Tiguan ja viimeisimpänä tämä Allroad Audi. Konsernia on siten tullut seitsemän auton verran kannatettua viimeisimmän neljän vuoden aikana. Onhan se hyvä, että joku kustantaa tätä päästöskandaalia omalta osaltaan...

Yhdessäkään autossa ei ole ollut oikeastaan mitään vikaa ja ainoa fyysinen osa, mikä on vaihdettu, oli B8 BiTDI Passattiin. Siinä rupesi tiputtamaan oikean puolen ajovalon pesuri vettä (o-rengas). Tämä korjattiin luonnollisesti takuuseen. Kun minulla on ollut näin erinomaista tuuria VAG-kulkineiden kanssa, ei ole juuri jutun tynkää tälle palstalle enää syntynyt, vaan keskustelu on siirtynyt 99% naapurifoorumille.

Eli neljän vuoden aikana seitsemän VAG-ia. Teillä on kyllä ollut erinomaista tuuria kun mitään kerrottavaa ole ollut mutta tuntuu että se tuuri on ihan täysin itse aiheutettua.. Eli vaihtotahti noin 2 VAG-ia vuoteen riittänee siihen että selviää ilman murheita, hyvä juttu!

Itsellä on muutakin tekemistä kuin hieroa jatkuvasti autokauppaa ja rampata ylimääräisillä korjaamokäynneillä niin äänestin jaloillani ja vaihdoin merkkiä suosiolla, silti olen jäänyt tänne foorumille koska täällä keskustellaan yleisesti niistä asioista mistä pitääkin, eli autoista.

"naapurifoorumi" nimi on mielestäni harhaanjohtava koska sillä foorumilla ei ole mitään tekemistä tämän foorumin kanssa, edes sisällöltään. Eli jos sinua kiinnostaa kenellä on kallein kello, ketä kokkaa parhaimmat pastat, kenellä on isoin talo mutta pienimmät sähkölaskut tms, eli virtuaaliselle henkselinpaukuttelijalle erinomainen vaihtoehto  ;) 

PS. Ei palkokasveja hengityselimiin  ;D
Volvo XC60 R-Design -12

golffisti IV

Ostettuani golffin, tulin katsomaan foorumia olen satunainen kävijä täällä, autoni on sen verran iäkäs, ettei sovi tänne. kyselen toisella forumilla sillon kun on kysyttävää, siellä olen saanut ne asialliset tiedot mitä tarviin, ja eräältä vw asentajalta kysynyt yv:llä, toinen forumi palvelee tuon ikäluokan autoa paremmin, hyvin tuo -03 vuotinen golffi on pelennut, riittää mun tarpeisiin. Ei ole tarvinnut remppaa tehdä, vuosittaiset huollot kun tekee se riittää. Ei noita joitain jankkaamisia jaksa lukea. Ja pitkiä lainauksia, samaan juttuun vielä monen käyttäjän kirjotukset kopioidaan,
VW Golf 1.6 16v BCB -03

MMV

Lainaus käyttäjältä: SamKoo - 12.11.16 - klo:10:11
Eli neljän vuoden aikana seitsemän VAG-ia. Teillä on kyllä ollut erinomaista tuuria kun mitään kerrottavaa ole ollut mutta tuntuu että se tuuri on ihan täysin itse aiheutettua.. Eli vaihtotahti noin 2 VAG-ia vuoteen riittänee siihen että selviää ilman murheita, hyvä juttu!


Annetaanpa kuitenkin perspektiiviä asioille. Vaimon Golfeihin ei ole tullut vielä kuin alle 40 tonnia yhteensä, mutta ykkösautoilla on jokaisella ajettu 40-60 tonnin väliin, joka vastaa noin kolmen vuoden pitoa normitallaajilla. Esimerkiksi omistamani uusi Avensis kävi pajalla kuusi kertaa 7kk omistusaikana ja 12 tkm ajomatkalla.

Naapurifoorumiin viittaan sillä, että se on ikään kuin UVW:n ja tämän VAGarenan jälkeläinen suoraan alenevassa polvessa.

pekeke

Ocuja tullut vaihdeltua 4-5 vuoden välein, täällä pysyy hyvin jyvällä alan juoruista kun käyttää vähän medialukutaitoa, hyödyllinen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy