Vag-konserni vaviskoon Hyundai tulee"Kestotestissä kaikkien aikojen paras tulos"

Aloittaja -karppa-, 14.10.16 - klo:13:32

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 17.10.16 - klo:16:41
Siellähän se on hippasen päälle vitosen. Toimitus tammikuun alussa.
Eli kun oli tuon hintaisesta autosta kyse, niin tilaustavarana alennukset pyörivät jossain 9-12% tienoilla. Menikö pahasti pöpelilkköön?

multsi

Asiaan:

Melko tylsää luettavaa nuo kestotestit nykyään ovat. Mini taisi vetää "pohjanoteerauksen" Autobildin testissä, mutta ei siinäkään muistaakseni mitään oikeata varsinaista pahaa vikaa ollut. Ei mersun tai tai priuksen testissäkään, joita jatkettiin 200tkm asti, tullut mitään ihmeellistä vastaan. Mersua kai jatkettiin vielä pidempään, mutta sen jatkosta en tiedä. Lähinnä noissa testeissä kiinnostaa, selviääkö niiden aikana joku tyyppivika tai muu paha vika, kuten joskus vaikkapa Alfan jakohihnan katkeaminen noin vuonna -04. Suberbista taisi Dsg laueta myös TM:n käyttötestissä. TM:lle plussaa perusteellisesta auton purkamisesta, joka on mielenkiintoista luettavaa. Niissä selvisi mm. Golfin turbon kuluuminen ja Astran turbon pakopesän halkeaminen.

Kaikista tylsin on Tuulilasin 30tkm-fiilistelytesti, mutta koska lehti on niin paska nykyisin muutenkin, niin mitäpä tuosta. Osaan itsekin mennä automerkin sivulle lataamaan esitteen pdf:na, eivätkä myöskään kymmenen sivun jutut miljoonan lambosta/maseratista/ferrarista/mista lie kiinnosta pätkän vertaa, joten en tarvitse nykyistä Tuulilasia.

skriko

Lainaus käyttäjältä: multsi - 17.10.16 - klo:17:02
Asiaan:

Melko tylsää luettavaa nuo kestotestit nykyään ovat. Mini taisi vetää "pohjanoteerauksen" Autobildin testissä, mutta ei siinäkään muistaakseni mitään oikeata varsinaista pahaa vikaa ollut. Ei mersun tai tai priuksen testissäkään, joita jatkettiin 200tkm asti, tullut mitään ihmeellistä vastaan. Mersua kai jatkettiin vielä pidempään, mutta sen jatkosta en tiedä. Lähinnä noissa testeissä kiinnostaa, selviääkö niiden aikana joku tyyppivika tai muu paha vika, kuten joskus vaikkapa Alfan jakohihnan katkeaminen noin vuonna -04. Suberbista taisi Dsg laueta myös TM:n käyttötestissä. TM:lle plussaa perusteellisesta auton purkamisesta, joka on mielenkiintoista luettavaa. Niissä selvisi mm. Golfin turbon kuluuminen ja Astran turbon pakopesän halkeaminen.

Kaikista tylsin on Tuulilasin 30tkm-fiilistelytesti, mutta koska lehti on niin paska nykyisin muutenkin, niin mitäpä tuosta. Osaan itsekin mennä automerkin sivulle lataamaan esitteen pdf:na, eivätkä myöskään kymmenen sivun jutut miljoonan lambosta/maseratista/ferrarista/mista lie kiinnosta pätkän vertaa, joten en tarvitse nykyistä Tuulilasia.
Sillä saa lähes pomminvarmasti viattoman uuden auton, kun ei osta mallisarjan ensimmäisiä yksilöitä. Pari vuotta jos on hermoja edotella, eikä kuulu kastiin, mulle, kaikki, heti, nyt, niin saa aina yksilön josta lastentaudit ovat jo korjattu pois.
Tietysti tämänkin säännön vesittää poikkeus.

Petunet

Niinpä.
Meille ostettiin tänä vuonna uusi Fiesta ja uusi Octavia.
Molemmistahan tulee ensi vuonna facelift-versiot.
Näissä luulisi lastentautien jo olevan poissa.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

skriko

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 17.10.16 - klo:17:18
Niinpä.
Meille ostettiin tänä vuonna uusi Fiesta ja uusi Octavia.
Molemmistahan tulee ensi vuonna facelift-versiot.
Näissä luulisi lastentautien jo olevan poissa.
Tuosta Ford Fiestasta tulee täysin uusi korimalli edellisen oltua silloin jo yhdeksänä vuotena myynnissä.
Se on ihme jos Fiestassanne tulee olemaan jokin vika. Skodasta en osaa sanoa kun en ole omistanut, ostanut tai myynyt yhtään Skodaa.
Itseäni harmittaa että tuo tavallisen eikä muuten ST:n recaron penkkikään ei sovi meidän miespuolisen perheenjäsenen selälle. Tuo olisi tuo Fiesta hyvin järkevä ostos meillekin toiseksi autoksi. Hyvän päätöksen teit.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.16 - klo:17:06
Sillä saa lähes pomminvarmasti viattoman uuden auton, kun ei osta mallisarjan ensimmäisiä yksilöitä. Pari vuotta jos on hermoja edotella, eikä kuulu kastiin, mulle, kaikki, heti, nyt, niin saa aina yksilön josta lastentaudit ovat jo korjattu pois.
Tietysti tämänkin säännön vesittää poikkeus.
Tuo nyt on vain mutuilua. Esimerkiksi VW-konsernin monien mallien edelliset korit kärsivät jakoketjuonelmista pitkään, mutta nykyiset korit ovat olleet alusta alkaen monessa suhteessa paljon parempia luotettavuudessa. Sama juttu EA888:n öljynkulutuksen kanssa. 3. generaatio on ollut ongelmaton alusta alkaen. Monesti muuten uusi tekniikka tulee vanhaan koriin puoivälin päivityksen yhteydessä. Itse en maksa vanhanaikaisesta tekniikasta uuden hintaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.16 - klo:17:06
Sillä saa lähes pomminvarmasti viattoman uuden auton, kun ei osta mallisarjan ensimmäisiä yksilöitä. Pari vuotta jos on hermoja edotella, eikä kuulu kastiin, mulle, kaikki, heti, nyt, niin saa aina yksilön josta lastentaudit ovat jo korjattu pois.
Tietysti tämänkin säännön vesittää poikkeus.
Poikkeuksena juuri nuo vag-konsernin romut.

skriko

Lainaus käyttäjältä: esko - 17.10.16 - klo:07:59
Palstan väriläiskältä tulee tekstiä niin paljon, että paljokin tieto hukkuu välillä tunteenpurkausten sekaan ja mielikuvitus saa jopa liikaa valtaa.
Näin yhtään siis väheksymättä hänen tietopohjaansa muutamista asioista.
Toiseksi ärsytyskynnys on matala, sen mataluutta korostaa ajoittain (hetero)miehiä  kohtaan ryöpsähtävä kiukku. Tätä on välillä vaikea ymmärtää, vaikka erilaisia suuntautumisia itse hyväksyisikin. Luonnollinen vanheneminen tuntuu myös olevan arka paikka, siihen suhtautuminen kaipaisi vielä hieman harjoitusta.
quote author=esko link=topic=420.msg572196#msg572196 date=1474385221]
Olen jäänyt osa-aikaeläkkeelle palkkatyöstä rakennusalan yrityksestä 10 vuotta sitten, syynä selkävamma. Olin tuolloin alle 50v.


Kyllä tuossa on mies ollut koko ikänsä väärällä alalla. On psykiatrit, psykologit, terapeutit ja muut kallonkutistajat menettäneet tietonikkarin rakennusalalle.

esko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.16 - klo:20:16
quote author=esko link=topic=420.msg572196#msg572196 date=1474385221]
Olen jäänyt osa-aikaeläkkeelle palkkatyöstä rakennusalan yrityksestä 10 vuotta sitten, syynä selkävamma. Olin tuolloin alle 50v.


Kyllä tuossa on mies ollut koko ikänsä väärällä alalla. On psykiatrit, psykologit, terapeutit ja muut kallonkutistajat menettäneet tietonikkarin rakennusalalle.

Se kuuluisa omena ei ole puusta kauas pudonnut, tytär on psykologi.
Olemme monta kertaa käyneet mielenkiintoisia keskusteluja ihmismielestä...

Mutta oikeasti, olen saanut lahjan ihmisen kohtaamisesta ja työelämässäkin minulle jäi usein "mopen osa" eli olin tiimissä se, joka otti haltuun ne vaikeimmat tapaukset...

En nyt viittaa sinuun Skriko, sinä olet vain mielenkiintoinen tapaus, et oikeasti edes hankala...

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.16 - klo:19:57
Poikkeuksena juuri nuo vag-konsernin romut.
Jatkat siis mutuilulinjalla.. Omien sanojesi mukaan olet jobbaillu autoja niin paljon, että luulisi sinun tietävänkin näistä jotain. Otetaanpa Seuraavaksi esmerkiksi Mersun E-Klasse. W210:t ruostuivat ensimmäisestä viimeseen. W211:n ongelmaiset SBC-jarrut olivat käytössä faceliftiin asti ja viimeisimmät vuosikerrat saivat kiusakseen Delphin suuttimit OM 651-dieseliinsä. Tuo suutinongelmainen moottori tuli samaan aikaam seniori-ikäiseen E-Klasseen ja uunituoreeseen C-Klasseen. Tämä on hyvin yleinen ilmiö, joka torpedoi teoriasi.  Samoin nuo W211 E-Klassesta faceliftissä poistuneet SBC-jarrut säilyivät SL-Klassessa mallin koko kunnioitettavan pitkän 10 vuoden elinkaaren.

skriko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.10.16 - klo:22:18
Jatkat siis mutuilulinjalla.. Omien sanojesi mukaan olet jobbaillu autoja niin paljon, että luulisi sinun tietävänkin näistä jotain. Otetaanpa Seuraavaksi esmerkiksi Mersun E-Klasse. W210:t ruostuivat ensimmäisestä viimeseen. W211:n ongelmaiset SBC-jarrut olivat käytössä faceliftiin asti ja viimeisimmät vuosikerrat saivat kiusakseen Delphin suuttimit OM 651-dieseliinsä. Tuo suutinongelmainen moottori tuli samaan aikaam seniori-ikäiseen E-Klasseen ja uunituoreeseen C-Klasseen. Tämä on hyvin yleinen ilmiö, joka torpedoi teoriasi.  Samoin nuo W211 E-Klassesta faceliftissä poistuneet SBC-jarrut säilyivät SL-Klassessa mallin koko kunnioitettavan pitkän 10 vuoden elinkaaren.
En ole jobbaillut yhtään autoa, enkä tiedä Mersuista mitään. Yhden olen ottanut uuden moottoripyörän vaihdossa ja myynyt pois. Tuossa yksilössä minua kiinnosti ainoastaan auton jättämä rahallinen voitto yritykselle, ei suuttimet eikä ruostuminen.

pomo

Sun kannattaa kokeilla har-autoja, mainitsemasi recaro valmistaa tai ainakin valmisti suuren osan vag autojen penkeistä!

vwmies

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.10.16 - klo:22:18
Otetaanpa Seuraavaksi esmerkiksi Mersun E-Klasse. W210:t ruostuivat ensimmäisestä viimeseen. W211:n ongelmaiset SBC-jarrut olivat käytössä faceliftiin asti ja viimeisimmät vuosikerrat saivat kiusakseen Delphin suuttimit OM 651-dieseliinsä. Tuo suutinongelmainen moottori tuli samaan aikaam seniori-ikäiseen E-Klasseen ja uunituoreeseen C-Klasseen. Tämä on hyvin yleinen ilmiö, joka torpedoi teoriasi.  Samoin nuo W211 E-Klassesta faceliftissä poistuneet SBC-jarrut säilyivät SL-Klassessa mallin koko kunnioitettavan pitkän 10 vuoden elinkaaren.

Tämä on myös OT eli ei liity Huihaihin. Testissähän tutkittiin ja avattiin auton laatua, ei vertailtu eri automerkkien ominaisuuksia. Selittääkö tuo jos osaksi tiedossa oleva kertomasi , miksi tähtikeula pitää esim. Tojoon verrattuna suhteellisesti (eli %:ssa) paljon huonommin hintansa. Eli em. ajatus ja johtopäätös tehtynä, auton jm-arvo korreloi suoraan laatuun ja tietysti myös haluttavuuteen ?

Jos olisin autokauppias enkä ajoittain onneton VW-autoilija, niin loogisesti hyvittäisin paremmin niistä vaihtureista, joiden tiedetään
1) olevan laadultaan ok eli "viattomia" ja parempia maineeltaan
2) em. syystä hyvämaineisia ja siksi helppoja myydä
3) Hyvälaatuinen auto myös oletettavasti kiertää nopeammin eikä jää varastoon happanemaan - myös siksi hyvitys olisi korkeampi. 
4) Hyvälaatuisen (kansan)auton alhaisemmat huolto- ja korjauskulut, pidempi takuu ja ehkä myös halvemmat vakuutukset näkyisivät hieman  parempana hintana.
Yritetään pärjätä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 18.10.16 - klo:08:12
Tämä on myös OT eli ei liity Huihaihin. Testissähän tutkittiin ja avattiin auton laatua, ei vertailtu eri automerkkien ominaisuuksia. Selittääkö tuo jos osaksi tiedossa oleva kertomasi , miksi tähtikeula pitää esim. Tojoon verrattuna suhteellisesti (eli %:ssa) paljon huonommin hintansa. Eli em. ajatus ja johtopäätös tehtynä, auton jm-arvo korreloi suoraan laatuun ja tietysti myös haluttavuuteen ?

Jos olisin autokauppias enkä ajoittain onneton VW-autoilija, niin loogisesti hyvittäisin paremmin niistä vaihtureista, joiden tiedetään
1) olevan laadultaan ok eli "viattomia" ja parempia maineeltaan
2) em. syystä hyvämaineisia ja siksi helppoja myydä
3) Hyvälaatuinen auto myös oletettavasti kiertää nopeammin eikä jää varastoon happanemaan - myös siksi hyvitys olisi korkeampi. 
4) Hyvälaatuisen (kansan)auton alhaisemmat huolto- ja korjauskulut, pidempi takuu ja ehkä myös halvemmat vakuutukset näkyisivät hieman  parempana hintana.
Lisäisin tuohon vielä tärkeimmän
5) Hyvälaatuisesta autosta voi hyvittää enemmän kun tietää ettei joudu makselemaan kaupan jälkeen tuhansia euroja auton korjaamisia virhevastuun vuoksi.
Tuon vuoksi ei kiinnostanut koskaan mersut. En ottanut vaihdossa mersuja, enkä ostanut niitä. Tuo yksi oli pakko ottaa kun tuli katon päällä vielä vähän rahaa mukana.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.10.16 - klo:12:32
Lisäisin tuohon vielä tärkeimmän
5) Hyvälaatuisesta autosta voi hyvittää enemmän kun tietää ettei joudu makselemaan kaupan jälkeen tuhansia euroja auton korjaamisia virhevastuun vuoksi.

+ 1

eli rahasta on kaikissa kohdissa kyse.  :o
Yritetään pärjätä.

Hannes

Mutta kuitenkin....näissä käytetyissä pätee aivan sama logikka kuin uusissakin, sitä menee käytettynä mitä myydään paljon uutenakin. On vaan niin että vaikka koreanpojat tekevät kuinka hyviä autoja hyvänsä niin volkkareita ostetaan silti enempi, siis se jokin näissä erona on kuin pelkästään kestävyys ja hulettomuus.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 18.10.16 - klo:16:29
Mutta kuitenkin....näissä käytetyissä pätee aivan sama logikka kuin uusissakin, sitä menee käytettynä mitä myydään paljon uutenakin. On vaan niin että vaikka koreanpojat tekevät kuinka hyviä autoja hyvänsä niin volkkareita ostetaan silti enempi, siis se jokin näissä erona on kuin pelkästään kestävyys ja huolettomuus.

Volkkarilla on hyvä maine Suomessa... ja onhan ne hyviä autoja ajaa jos kunnossa + käyttökustannukset (jos ei tule remppoja) alhaiset.  ::)
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 18.10.16 - klo:08:12
Tämä on myös OT eli ei liity Huihaihin. Testissähän tutkittiin ja avattiin auton laatua, ei vertailtu eri automerkkien ominaisuuksia. Selittääkö tuo jos osaksi tiedossa oleva kertomasi , miksi tähtikeula pitää esim. Tojoon verrattuna suhteellisesti (eli %:ssa) paljon huonommin hintansa. Eli em. ajatus ja johtopäätös tehtynä, auton jm-arvo korreloi suoraan laatuun ja tietysti myös haluttavuuteen ?

Hyvin tavanomaistahan se on, että kalliimpi auto menettää nopeammin arvoaan. Näin se on ollut perinteisesti tyyppivioista riippumatta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.10.16 - klo:16:35
Hyvin tavanomaistahan se on, että kalliimpi auto menettää nopeammin arvoaan. Näin se on ollut perinteisesti tyyppivioista riippumatta.
Juu ja sehän on hauskaa, että jos 20 000â,¬ auton hinta laskee 50% siis 10 000â,¬ niin se ei menekään niin, että 50 000â,¬ auto laskee myös sen 50 %( vaikka on euroissa paljon enemmän, siis 25 000â,¬) vaan se laskee myös prosentuaalisesti enemmän.
Tätä jos kysyy tavalliselta kadun tallaajilta miksi, eivät osaa vastata.
Mitäs sanoo palstalaiset miksi? Onko liian helppo?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy