Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - skriko

#61








Lainaus nimimerkiltä kt



Tai sitten palvelussa on mukana tietty "takaa-ajatus" eli saada asiakas uskomaan, että tähän liikkeeseen kannattaa panostaa jatkossakin. Tätä taas on jonkun "suomalaisen" vaikea ymmärtää, sillä hän luulee saavansa lisäpalvelua, mutta liikkeellä onkin ketunhäntä matkassa, kun yrittää kiertää asiakkaan pauloihinsa. Tietenkin tällaista toimintaa pitää jokaisen suuresti paheksua. :o

Mutta liikkeen näkökulmasta tämä "markkinointi" muutaman euron arvoisine etuineen on huomattavasti halvempaa ja kohdistuu peräti oikeaan asiakaskuntaankin, kuin lehti-ilmoittelu tai tv-mainos.




Noinhan se juuri menee kun kt kirjoittaa. Siksi tuo Fiestan myynyt liike olisi reklamaationi jälkeen tehnyt nuo kuljetukset, vahaukset, fiksaukset, pesut ja huollot ja tuoneet auton tilalle tankki täynnä ja kuski olisi kuljetellut autoani liikkeen ja autotallini välillä satoja kilometrejä. Kauppoja tehdessään on järkevä puhua jo tiettyjä asioita, niin jälkimarkkinointi on erilaista kun jos ei puhu tiettyjä asioita. Kt sen kirjoituksensa perusteella tietää, mitä täytyy puhua. Suuri osa palstalaisista ei tiedä, asui sitten Suomessa tai muualla. Eivät ymmärrä, että joku osaa puhua asioita minkä seurauksena jälkimarkkinointi on aivan toisenlaista kuin niille, jotka eivät osaa puhua tiettyjä asioita kaupanteon yhteydessä. Kun muut eivät näitä asioita ymmärrä niin vittuilevat vain Tikoktikon mielikuvitusmaailmasta. Se annettakooon anteeksi, sillä tyhmille ei saa olla paha. Eikö raamatussakin sanota, autuaita ovat tietämättömät, sillä heidän on taivasten valtakunta, vai miten se meni.
Tuonkin kt oivalsi että tällaista toimintaa pitää paheksua ja liikkeen täytyisi hoitaa kaupat niin, ettei tällaista toimintaa tarvitsisi edes ehdotella.
Miksi sitten kieltäydyin kaikista "palveluista".
Jälki Sciroccossa ei näkynyt kuin vain esim. kyykistyessä katsomaan helmaa, ei häirinnyt minua, eikä vaikuttanut jälleenmyyntiarvoon. Miksi olisin antanut laittaa sen ja maalata, mistä sitä tietää millainen siitä olisi tullut, pahimmassa tapauksessa pahempi. Neuroottisen tarkkana autostani en halunnut että joku ajaa autollani satoja kilometrejä. Se että toimitusjohtaja jäi minulle velkaa 500â,¬, tarkoitti, että kun vaihdan autoa seuraavan kerran hän myy auton 500â,¬ halvemmalla kuin kukaan muu. Kaksi autoa olen jo vaihtanut ,mutta en heidän merkkiään, joten tarjous on voimassa vielä. Myyvät muuten Type-R autoa uutena ;)
Kieltäydyin myös fiestan sisäfiksauksesta siksi että teen sen itse 100 kertaa paremmin. Kieltäydyin vahauksesta, koska minun käytössäni en vahaa autoja enkä vahauta koskaan, kun ei tarvitse, Kieltäydyin myös pesusta, koska pesetän autoni vain tietyllä pesijällä. En myös olisi halunnut, että joka huoltomies ajaa uudella autollani satoja kilometrejä, siksihän halusin uuden.

Sitten kysymykseen ostanko tuolta liikkeestä vielä auton jos sopiva merkki ja malli on heillä. No tottakai. Nyt vain tiedän tuon likkeen kaupantekotavat ja osaan itse huolehtia papereista, rahoituksesta ja itse autosta ne asiat joita he eivät kykyne tekemään ja luulin että "ammatti-ihmisinä" olisivat suoriutuneet näistä yksinkertaisista asioista jotka kuuluvat heidän toimenkuvaansa. Tosin hehän myyvät sen seuraavan auton paljon halvemmalla kuin kukaan muu, enhän minä kai itse hoida heille kuuluvia hommia ilmaiseksi.

Enhän huollon jälkeenkään aja autoa nosturille ja tarkista onko öljyproppu varmasti momentissa. Luotan että on.
Näin Tikotikon ihmeellisessä mielikuvitusmaailmassa.
#62
Lainaus käyttäjältä: Cayman - 21.10.16 - klo:21:00
Täyttä totta joka sana,itse juuri laitoin tänään kitkat alle tuossa koossa ja kesäkumit oli juuri nämä 205/40/17, niin kyllä muuttui kyyti mukavaksi :)
Sinulla on siis kesärenkaat 205/40/17, mikä merkki? Talveksi kitkat koossa 195/50X16 mikä merkki? Mikä auto?
Tuo 40 sarjan rengas on todella matala kun on noin kapea. Roccossa oli 225/45 joka on lähes 2 cm korkeampi.
#63
Tuolla eräässä ketjussa tuli puhe autoliikkeiden palvelusta. Ostaessani Sciroccon 9/2010 huomasin etupyörän sisähelmassa pienen painauman. Liikkeen työntekijä olisi tuonut minulle auton tilalle tankki täynnä bensaa, ajanut Sciroccon korjattavaksi ja tuonut sen takaisin tankki täynnä bensaa ja ajanut takaisin liikkeeseen. Ajokilometrejä hänelle olisi kertynyt noin 740.
Kieltäydyin ja painaumaa ei korjattu koskaan. Toimitusjohtaja jäi minulle 500â,¬ velkaa.
Ostaessani 2015 Opeliksin toivat renkaat autotalliini ja laittoivat millilleen pinoon siten ja siihen mihin pyysin.
Ostaessani Fisun keväällä olisivat hakeneet autoni kotoa, tuoneet auton tilalle. Pesseet sen, laittaneet kovavahan ja fiksanneet sisältä. Olisivat ajaneet sitten autoni tänne ja toisella liikkeeseen. Kilometrejä heille olisi tullut noin 570 Kieltäydyin, fiksasin itse. Autoa ei ole vielä kertaakaan pesty eikä vahattu.
Lupasivat tehdä saman reisun ja tuoda auton tilalle keväällä huollon suhteen, ja huolto öljyineen yms. olisi ilmainen taas kilometrejä 570,kieltäydyin.
Harkitsen keväällä otanko ilmaisen huollon vai maksanko itse kun siihenkin minun pitäisi sitten ajaa 150km.
Itse en ole tyytyväinen tuollaiseen palveluun koska autot pitäisi luovuttaa niin että ei tarvitsisi ehdotella tuollaisia.
Millaista palvelua te olette saaneet autoliikkeissä?
#64
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
21.10.16 - klo:20:53
Fiesta ST:ssä saa ESP:n pois, päällä ja sport asento jossa ilmeisesti osittain päällä. 3 asentoa. En ole edes katsonut onko päällä vai sport.
#65
On jäänyt Type-r kaupat jäähylle. Innostus laski. Ei ollut sellaista myyjää joka olisi pystynyt myymään auton minulle. Kuumaa potilasta ei saa koskaan päästää pois, vaan on hommattava auto koeajoon. Ei hommannut kukaan autoa koeajoon. Oli tuo kesäkuussa koeajossa, mutta silloin ei ollut ostoajatus niin päällä kun menin sillä katsomaan itselleni uutta motoa. No, onneksi ei kukaan pyytänyt ottamaan autoa koeajoon niin ei tarvitse ostaa.
Toivottavasti pysyy into pois ja tulisi "päähän" joku järkevämpi peli.
#66
Lainaus käyttäjältä: skriko - 21.10.16 - klo:01:02


Se vielä tiedoksi että autoliikkeet ja yrittäjät ovat asiakaita aina pari askelta edellä. Jos sitten se vero poistuu ja niitä katteita ei voi nostaa kun jotkut hakee ne autonsa ulkomailta, niin liikkeet nostavat huoltohintojaan ja ottavat asiakkailta ne eurot pois sitten sillä tavalla. Asiakashan kantaa ne euronsa sinne merkkiliikkeeseen ja maksaa öljynvaihdosta valohoitoineen 600â,¬ ja omistajat nauravat. Niin kun siitä saa oikein sen ajoturvalimankin.
Oiskohan Skrikon aika mennä petihin. ;D ;D
#67
Mutta jos jokin pitäisi poistaa niin pääomatulovero. Ã,,lytöntä maksaa pienestä pääomatulosta 34%. Korvataan tuo menetetty pääomatulovero valtiolle vaikka poistamalla eläkkeet, työttömyyskorvaukset, asumistuet, toimeentulotuet ja lapsilisät. On se hävytöntä kun myyt omaa metsääsi niin maksat alvin, pääomatuloveron ja metsänistutuksen ja itselle jää puolet kauppasummasta. Sitten kun myyt muutaman pörssiosakkeen tai autotallin, niin maksat 34% veroa.
OT, mutta oli pakko, kun kerran paskan jauhannasta puhuttiin. Sellaista paskan jauhantaa on koko tämä ketju. Vaikka täällä jauhaisi paskaa sormet kipeänä, niin päättäjät eivät sen vuoksi autoverosta luovu. Joten jätän estraadin teille älyköille ja koitan myydä muutaman pörssiosakkeen sillä aikaa kun täällä jauhaisin paskaa ja maksan sitten sen täyden autoveron.

Ps. Ã,,lkää vaan ostako sitä uutta autoa. Kannattaa odottaa kun se autovero kuitenkin varmaan poistuu ainakin jollain aikavälillä. Jos ei 2017, niin vaikka sitten 2020 ja jos ei silloinkaan niin ehkä sitten 2025. Siihen asti kannatta ajella vanhalla.

Se vielä tiedoksi että autoliikkeet ja yrittäjät ovat asiakaita aina pari askelta edellä. Jos sitten se vero poistuu ja niitä katteita ei voi nostaa kun jotkut hakee ne autonsa ulkomailta, niin liikkeet nostavat huoltohintojaan ja ottavat asiakkailta ne eurot pois sitten sillä tavalla. Asiakashan kantaa ne euronsa sinne merkkiliikkeeseen ja maksaa öljynvaihdosta valohoitoineen 600â,¬ ja omistajat nauravat. Niin kun siitä saa oikein sen ajoturvalimankin.
#68
Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 20.10.16 - klo:18:30
Taas oli 90 % turhaa paskan länkytystä.

A) Autoverotus on muuttunut esihistoriallisista ajoista - on typerää edes tehdä tuon kaltaisia vertailuita
Sitähän juuri selitin, että autoverotus on muuttunut esihistoriallisista ajoista, siis vuodesta 1985.
Kun se autovero on laskenut julmetusti tuosta esihistoriallisesta ajasta, niin kuitenkaan autojen myyntimäärät eivät ole noussee, eivätkä työpaikat lisääntyneet.
Ruotsissa myydään autoja enemmän väestömäärän suhteutettuna kuin meillä ja siellä ei ole autoveroa. Me emme ole Ruotsi.
Kuten jo totesin, vaikka autovero esihistoriallisista ajoista on aina vaan laskenut ja laskenut, eikä uusia autoja kuitenkaan myydä enempää, niin ei myydä myös yhtään enempää, vaikka koko vero poistuisi.
Autojen myyntimäärät johtuvat aivan toisista asioista.
Sehän on selvää ja sen tyhmempikin ymmärtää, että jos kävisi niin että vero poistuisi yön aikana, niin se aiheuttaisi hetkellisen buumin ja moni joka on miettinyt ostoa, ostaisi nyt.
Alussa väliraha ei nouse, mutta sitten kun kaupan luonne muuttuu niin välirahat nousevat ja ollaan lähtöpisteessä.
Vuoden tai kahden myyntipiikki voi tulla.
Nämä asiathan ovat ylivoimaisia ymmärtää niille jotka ovat olleet aina siellä tiskin toisella puolella. Tosin tässäkin poikkeus vahvistaa säännön.
Sitten kun puhutaan että jos Suomessa autot maksavat niin paljon ja piirimyyjät nostaisivat katteitaan, niin ihmiset hakisivat autonsa ulkomailta. se on sitä vapaata tavaroiden liikkumista.
Suurin osa uuden auton ostajista on +50 vuotiaita ja erittäin suuri määrä +60 vuotiaita. Kumma kun he nyt eivät lähde edes ostamaan uutta autoa toisesta kaupungista jos saavat sen 3 000 halvemmalla vaan ostavat kyliltä, niin kuinkahan he sitten lähtisivät sitä oikein ulkomailta hakemaan.
#69
Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 20.10.16 - klo:17:12
Turhaa lässytystä. Sama Toyotan rytö maksaa parempi tuloiselle saksalaiselle (en viitsi verrata varisteita) alle 30.000 euroa.
No niin maksaa, ja vielä parempi tuloiselle Yhdysvaltaliselle euroiksi muutettuna 21 700â,¬.
Tällä mitä Toyotan rytö maksaa tänään Saksassa tai Yhdysvalloissa ei ole mitään tekemistä tuon kirjoitukseni kanssa jota lainasit.
Tämän päivän hinta ostettaessa kyseinen Toyotan rytö Saksasta tuotuna tänne verot maksettuna kilvissä maksaisi 65000 â,¬ jos autovero olisi sama kuin 1985. Tässähän oli vain esimerkki huimasta autoveron laskusta joka on tuonut niin pirusti niitä töitä meille ja autoja ostetaan moninkertaisesti vuonna 2016 verrattuna vuoteen 1985 kun autovero on nyt olematon. ;D ;D

Kirjoitin tuossa edellä millainen autovero oli ja miten autoja silloin myytiin. Se on totuutta.
Täällä kirjoitetaan mitä tapahtuisi jos autovero poistuisi. Tuollainen konditionaaleilla pelaaminen on tosiaankin turhaa lässytystä kun se vero ei poistu mihinkään. Om jag var kung, skulle ja köpä ett slott.
#70
Hitto kun en löydä mistään taulukkoa missä olisi henkilöauton autoveron määrä eri vuosina. Muistelin että kun toimme -80 luvulla autoja Saksasta, niin uuden auton kerroin, siis verot ja kulut oli 2,35 ja moottoripyörän ( kuutiotilavuudesta riippuen 2) että se oli kilvissä Suomessa. Siis veroton hinta ilman alvia kertaa tuo kerroin.
Nythän kun Suomi on luisumassa takaisin kehitysmaaksi, niin kohta täältä voisi alkaa myymään tavaraa Saksaan päin.
Honda CBR 600 RR veroton hinta Saksassa sis. ALV noin 13 000â,¬. Ennen jos olisit ostanut tuon ja tuonut Suomeen se olisi kilvitettynä maksanut tuohon pihaan 21 850â,¬. Nyt meillä maksoi sama laite tänä vuonna verottomana noin 7 600 sis alvin. Hinta veroinen 9 990â,¬.
Kaverini muuten myi motonsa Saksaan kun sai paremman hinnan vuoden vanhasta sieltä kuin Suomesta.
Uusi Toyota GT 86 olisi maksanut tuolloin Saksasta tuotuna Suomeen noin 65 000â,¬. Nyt Rinta-Jouppi myi uutta kilvissä verot maksettuina 37 000. Laskin siis tämän päivän Saksan alvittoman hinnan samalla kertoimella mikä se oli tuolloin.
Tuo kuvastaa miten autovero on pudonnut ja mahdollistanut meille uudet erittäin halvat autot.

Ps. Emmehän me niitä uusia tuoneet. Kaikissa niissä oli joku pieni lommo ja verotettiin uuden hinnan sijasta ostokuitin mukaan. Kolariautohan oli tietysti halpa. Siinä oli tuo 6 kuukauden ja 10 000 km sääntö.
Kuka ja ketkähän saivat aikaan että sääntö kumottiin....... ;D ;)

#71
Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 20.10.16 - klo:13:57
Toiseksi - miksi autovero pitäisi korvata jollakin toisella verolla? Tuo bruttotuotto todennäköisesti tulisi takaisin kasvavina arvonlisäveroina uusien autojen myynnistä, sekä autoalan lisääntyvinä työpaikkoina.
Mennäänpä taas takaisin tuohon vuoteen 1985. Siis uusi halvin BMW maksoi 89 900 mk. Nyt se maksaa 28 500â,¬, tosin aivan eri luokan auto tänään mukavuus- ja turvallisuusvarusteiltaan, moottoriltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan, eikö.
1985-2015 keskipalkat ovat 3,57 kertaistuneet. 1985 uusi karvalakki BMW maksoi 54 000â,¬ suhteutettuna palkan määrään samasta työstä.
Nyt kun autovero on pudonnut dramaattisesti noista ajoista, .....
1985 myytiin 139 000 uutta sikakallista autoa.
2015 myytiin 108 000 uutta henkilöautoa joka oli ostajalle sikahalpa verrattuna vuoteen -85. Ne työpaikat.......
Tuo 30:n vuoden väli näyttää ja mikä tahansa muukin ajankohta, että vaikka autovero on pudonnut dramaattisesti ja auto on pilkkahintainen nykypalkansaajalle verrattuna menneisiin vuosiin, ei autojen myynti, eivätkä työpaikat ole lisääntyneet.
Kun kerran autojen myynti ei ole lisääntynyt, eivätkä työpaikat ole lisääntyneet aikaisemminkaan autoveron dramaattisen laskun vuoksi.
Niin mikä ihmeen armon vuosi sitten se vuosi olisi kun vero poistetaan että näin tulisi käymään.
#72
Onko nuo Seatit ajaa samanlaisia kuin volkkarit?
#73
Lainaus käyttäjältä: TAG - 19.10.16 - klo:18:05
Perustetta vanhan auton arvon menettämisestä on kuunneltu nyt 21 vuotta. Ruotsi liittyi EU.hun samaan aikaan kuin Suomi ja he lopettivat autoveron saman tien. Itkua kesti noin 2 viikkoa ja sen jälkeen asiasta ei ole enää tarvinnut keskustella siinä maassa. Ja he sentään ovat kuuluisia diskuteeraamisestaan.

Annetaan esimerkki.

Nykytilanne: Jos olet ostanut auton, jossa on ollut autoveroa uutena 10 000â,¬ ja nyt sitä on jäljellä 5000â,¬. Menet ostamaan uuden auton, jossa on autoveroa taas 10000â,¬, niin maksat 5000â,¬ lisää autoveroa kun annat vanhan vaihdossa.

Jos autovero poistuu: Menetät vanhassa autossa jäljellä olevan 5000â,¬ arvonpudotuksena ja haet uuden auton, joka on nyt 10000â,¬ euroa halvempi. Välirahasi putosi juuri 5000â,¬.

Jos sinulla ei ole autoa, niin silloin tietty hyödyt kokonaan tuon 10000â,¬.

Mutta jos se, että joku voi hyötyä enemmän kuin itse on esteenä vuosikymmenestä toiseen kehityksen tekemiseen, niin sitten ollaan aika suomalaisilla ajatusmaailmoilla liikkeellä.
Jos ostat uuden auton esim. veroton 13 000â,¬ ja autovero 2 100â,¬=15 100â,¬. Nyt kun autovero poistuu maksat 13 000â,¬, siis saat auton 2 100â,¬ halvemmalla jos ostat ilman vaihtoa.
Nyt jos saat vaihtoautostasi hyvitystä 8000â,¬, niin maksat välirahaa 7 100â,¬.
Sitten kun uuden hinta on pudonnut autoveron verran, siis 2 100â,¬, niin tietysti vanhankin autosi hinta putoaa.
Markkinat ei hinnoittele autoja niin, että mitä vanhassa autossa on veroa jäljellä tai mitä ei ole veroa jäljellä, vaan näin:
Saat nyt hyvitystä vanhasta autostasi 6 000â,¬ ja maksat väliä 7 000â,¬. Siis välirahasi pienenee 100â,¬. Vastaavasti tuo valtion menetetty 2 100â,¬ sinun autosi kohdalla otetaan jostakin muualta korotettuina maksuina. Maksat sitten enemmän käyttöveroa ja bensaveroa ja miinukselle meni.
Se miksi käytetyn auton hinta laskee suhteessa paljon, johtuu siitä, että kun uusien autojen hinta putoaa, niin käytettyjen hinta putoaa vielä enemmmän. Miksi. Kun se käytetty on myytävä todella halvalla siksi että uusikin on jo halpa.
Kukaan ei osta juurikaan käytettyä polkupyörää kun uusi on halpa, mutta käytetty maansiirtokone on kovaa valuuttaa kun matka uuteen on niin kallis.
Näin on aina ollut ja tulee olemaan. Esim. vuonna 1985 kun autovero oli jotain aivan toista luokkaa kun nyt, pääsi esim. Vehossa ihan tavallinen autonostaja 10 000 markan välirahalla uuteen samanlaiseen BMW:n. ovh oli 89900. Maksoi siis 11,12% välirahaa kaksi vuotta vanhasta autosta uuteen.
Nyt uusi halvin BMW maksaa 28 500. Saako siis uuden 3169,20â,¬ välirahalla kun antaa 2 vuotta vanhan vaihdossa. No ei todellakaan.
Tämä perusttuu vain siihen yksinkertaiseen asiaan, että mitä halvempi uusi auto on, niin sen halvempi on myös käytetty koska niillä on heikot markkinat sillä moni oikeasti potentiaalinen ostaja ostaa vain uuden.
Siis käytettyä ei saa myytyä kuin lähes puoli-ilman.
#74
Lainaus käyttäjältä: Joona N.V - 18.10.16 - klo:21:24
Ei sitten saatukaan sitä autoa mitä haluttiin  :-[
Automyyjä soitti ja valitteli että lopettivat tehtaalla monen värin valmistuksen kun uusi malli on tulossa.
Eli vihreää ei enää saanut.
Vaimo jo meinasi perua kaupat mutta maahantuoja ja autoliike tulivat 500â,¬ vastaan niin laitettiin auto tilaukseen alor blue värisenä.
Pari nähnyt liikenteessä, onhan toikin väri ihan hieno ja erottuu harmaasta massasta  :)
Saas nähdä mihin hinta pompsahtaa uuden mallin myötä.. Vanhalle mallille ei oikein ollut kilpailijaa tässä hintaluokassa samoilla varusteilla, varsinkaan näin pitkällä takuulla.
Harmi että olivat lopettaneet vihreän, sinänsä hieno ja rohkea värivalinta. Itellä oli tuo viper green Scirocco.
#75
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.10.16 - klo:16:35
Hyvin tavanomaistahan se on, että kalliimpi auto menettää nopeammin arvoaan. Näin se on ollut perinteisesti tyyppivioista riippumatta.
Juu ja sehän on hauskaa, että jos 20 000â,¬ auton hinta laskee 50% siis 10 000â,¬ niin se ei menekään niin, että 50 000â,¬ auto laskee myös sen 50 %( vaikka on euroissa paljon enemmän, siis 25 000â,¬) vaan se laskee myös prosentuaalisesti enemmän.
Tätä jos kysyy tavalliselta kadun tallaajilta miksi, eivät osaa vastata.
Mitäs sanoo palstalaiset miksi? Onko liian helppo?
#76
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 18.10.16 - klo:15:49
Joo, mutta automyyjälle jää vielä vähemmän kun myy sinulle uuden muutaman kymppitonnin  auton ja vähentää siitä auton tehdashinnan, voittoveron, alv:n ja auton varastointi- ja kuljetuskulut.
Jos sen näin laskee, niin minulle jää vähemmän kun laskee maatilan ostohinnan, rahoituskulut ja menetetyn tuoton rahalle joka makaa maatilassa.
Mikä muuten on se automyyjältä menevä voittovero?
#77
Kyllä tympii verot. Myimme tuossa juuri meidän maatilaltamme puita muutamalla kymppitonnilla. Siitä kun vähennettiin alv, pääomatulovero ja  metsän istutuskulut, niin tasan puolet jäi meille.
#78
Lainaus käyttäjältä: TAG - 18.10.16 - klo:12:38
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001931979.html

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001932000.html

Taas on onnistuttu käynnistämään vanha tuttu spekulaatio autoveron poistamisesta. Tämä kestoaihe tulee aina esille kunnes tulee se päivä kun asialle vihdoin tehdään jotain. Voisin kuvitella, että autoala on taas innoissaan tästä uudesta käänteestä, jolla luodaan epävarmuutta investointeihin.
Joo, taas ihmiset jäävät kyttäilemään sitä autoveron poistoa ja autoala kiittää.
#79
Tuttu osti 140 000 uuden BMW:n. Maksoi alvia ja autoveroa 68 000 eikä saanut minkäänlaista tukea. Maksaako tuo Teslan ostaja sitten kenties enemmän veroja kuin tuon 68 000 jos on kerran oikeutettu monen mielestä tukeen maksaneensa veron vuoksi.
#80
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 18.10.16 - klo:08:12
Tämä on myös OT eli ei liity Huihaihin. Testissähän tutkittiin ja avattiin auton laatua, ei vertailtu eri automerkkien ominaisuuksia. Selittääkö tuo jos osaksi tiedossa oleva kertomasi , miksi tähtikeula pitää esim. Tojoon verrattuna suhteellisesti (eli %:ssa) paljon huonommin hintansa. Eli em. ajatus ja johtopäätös tehtynä, auton jm-arvo korreloi suoraan laatuun ja tietysti myös haluttavuuteen ?

Jos olisin autokauppias enkä ajoittain onneton VW-autoilija, niin loogisesti hyvittäisin paremmin niistä vaihtureista, joiden tiedetään
1) olevan laadultaan ok eli "viattomia" ja parempia maineeltaan
2) em. syystä hyvämaineisia ja siksi helppoja myydä
3) Hyvälaatuinen auto myös oletettavasti kiertää nopeammin eikä jää varastoon happanemaan - myös siksi hyvitys olisi korkeampi. 
4) Hyvälaatuisen (kansan)auton alhaisemmat huolto- ja korjauskulut, pidempi takuu ja ehkä myös halvemmat vakuutukset näkyisivät hieman  parempana hintana.
Lisäisin tuohon vielä tärkeimmän
5) Hyvälaatuisesta autosta voi hyvittää enemmän kun tietää ettei joudu makselemaan kaupan jälkeen tuhansia euroja auton korjaamisia virhevastuun vuoksi.
Tuon vuoksi ei kiinnostanut koskaan mersut. En ottanut vaihdossa mersuja, enkä ostanut niitä. Tuo yksi oli pakko ottaa kun tuli katon päällä vielä vähän rahaa mukana.
#81
Tukisivat ennen vaikka omaishoitajia jotka tekevät arvokasta työtä ja säästävät valtion ja kuntien rahoja oman terveytensä kustannuksella ja rakkaudesta lähimmäiseensä. Laitospaikka maksaa varmastikin yli 6 000â,¬/kk.
Kuten edesmennyt Leo Jokela lauloi " olisi paljon kirveellä töitä". :o :o :o :o :o :o
#82
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 17.10.16 - klo:22:18
Jatkat siis mutuilulinjalla.. Omien sanojesi mukaan olet jobbaillu autoja niin paljon, että luulisi sinun tietävänkin näistä jotain. Otetaanpa Seuraavaksi esmerkiksi Mersun E-Klasse. W210:t ruostuivat ensimmäisestä viimeseen. W211:n ongelmaiset SBC-jarrut olivat käytössä faceliftiin asti ja viimeisimmät vuosikerrat saivat kiusakseen Delphin suuttimit OM 651-dieseliinsä. Tuo suutinongelmainen moottori tuli samaan aikaam seniori-ikäiseen E-Klasseen ja uunituoreeseen C-Klasseen. Tämä on hyvin yleinen ilmiö, joka torpedoi teoriasi.  Samoin nuo W211 E-Klassesta faceliftissä poistuneet SBC-jarrut säilyivät SL-Klassessa mallin koko kunnioitettavan pitkän 10 vuoden elinkaaren.
En ole jobbaillut yhtään autoa, enkä tiedä Mersuista mitään. Yhden olen ottanut uuden moottoripyörän vaihdossa ja myynyt pois. Tuossa yksilössä minua kiinnosti ainoastaan auton jättämä rahallinen voitto yritykselle, ei suuttimet eikä ruostuminen.
#83
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 17.10.16 - klo:20:03
Silloin kun ostin kaksi volkkaria (ensimmäisen ja viimeisen) ja luulin siirtyneeni paremman autoilun maailmaan.
Piti jälleen kerran maksaa oppirahat.

:) ;) :D ;D
#84
Lainaus käyttäjältä: esko - 17.10.16 - klo:07:59
Palstan väriläiskältä tulee tekstiä niin paljon, että paljokin tieto hukkuu välillä tunteenpurkausten sekaan ja mielikuvitus saa jopa liikaa valtaa.
Näin yhtään siis väheksymättä hänen tietopohjaansa muutamista asioista.
Toiseksi ärsytyskynnys on matala, sen mataluutta korostaa ajoittain (hetero)miehiä  kohtaan ryöpsähtävä kiukku. Tätä on välillä vaikea ymmärtää, vaikka erilaisia suuntautumisia itse hyväksyisikin. Luonnollinen vanheneminen tuntuu myös olevan arka paikka, siihen suhtautuminen kaipaisi vielä hieman harjoitusta.
quote author=esko link=topic=420.msg572196#msg572196 date=1474385221]
Olen jäänyt osa-aikaeläkkeelle palkkatyöstä rakennusalan yrityksestä 10 vuotta sitten, syynä selkävamma. Olin tuolloin alle 50v.


Kyllä tuossa on mies ollut koko ikänsä väärällä alalla. On psykiatrit, psykologit, terapeutit ja muut kallonkutistajat menettäneet tietonikkarin rakennusalalle.
#85
Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.16 - klo:17:06
Sillä saa lähes pomminvarmasti viattoman uuden auton, kun ei osta mallisarjan ensimmäisiä yksilöitä. Pari vuotta jos on hermoja edotella, eikä kuulu kastiin, mulle, kaikki, heti, nyt, niin saa aina yksilön josta lastentaudit ovat jo korjattu pois.
Tietysti tämänkin säännön vesittää poikkeus.
Poikkeuksena juuri nuo vag-konsernin romut.
#86
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 17.10.16 - klo:17:18
Autot, joista olen öljyjä vaihtanut imemällä, ei propusta tullut öljyä tippaakaan. Öljyt lämpöisiksi vaan ja imemään.  :) Eräässä autossa oli jopa ohjekirjassa teksti, jossa oli tilavuudet tiputtamalla ja imemällä. Imemällä tilavuus oli suurempi.
Meillä ruohonleikkurissa on pakko suorittaa öljynvaihto imuvaihdolla, koska siinä ei ole pohjassa proppua. Vanhoissa mersuissa esim. jos suorittaa vaihdon propun kautta pohjassa on "monttuja" jolloin sinne jää paljon vanhaa kuraa.
Peugeot 206:ssa on myös eri öljymäärä imuvaihdolle ja propun kautta suoritettavaa vaihtoa varten. Imuvaihtona tietenkin suurempi. Oliko peräti 2 desiä. Tarviskohan oikein tarkistaa ohjekirjasta, jos se onkin 2,5 desiä, niin vittuilijat syyttävät valehtilijaksi.
#87
Lainaus käyttäjältä: Petunet - 17.10.16 - klo:17:18
Niinpä.
Meille ostettiin tänä vuonna uusi Fiesta ja uusi Octavia.
Molemmistahan tulee ensi vuonna facelift-versiot.
Näissä luulisi lastentautien jo olevan poissa.
Tuosta Ford Fiestasta tulee täysin uusi korimalli edellisen oltua silloin jo yhdeksänä vuotena myynnissä.
Se on ihme jos Fiestassanne tulee olemaan jokin vika. Skodasta en osaa sanoa kun en ole omistanut, ostanut tai myynyt yhtään Skodaa.
Itseäni harmittaa että tuo tavallisen eikä muuten ST:n recaron penkkikään ei sovi meidän miespuolisen perheenjäsenen selälle. Tuo olisi tuo Fiesta hyvin järkevä ostos meillekin toiseksi autoksi. Hyvän päätöksen teit.
#88
Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 17.10.16 - klo:16:19
Tervehdys!



Olen pahoillani aloittajan suuntaan, että autovalintani eivät ole miellyttäviä. 

Jos aloittajan ajoprofiiliin nuo eivät ole hyviä varusteita, ei se sitä tarkoita etteikö joku niistä voisi nauttia. Sama toki toisinkin perin.
Ã,,lä ole pahoillasi. Sinä ajat sellaisilla autoilla joita lähes jokainen ostaa. Tai, korjataan. Sinulla on muistaakseni ollut sen verran kalliimpia autoja että joista lähes jokainen uneksii.
Itse pidän autoista joita hyvin harva ostaa mutta joku uneksiikin. Onneksi kaikilla ei ole sama maku, ei autojen eikä monien muidenkaan asioiden suhteen. Kaikki autot kuitenkin myydään, yhtään en ole vielä nähnyt myymättömänä maan poveen haudattavan.
Noista varusteista. Toiset tarvitsee ja haluaa joitakin varusteita, toiset taas toisia. Sinä ajat muistaakseni autollasi paljon työsi puolesta minä ajelen 90% huvia kun työmaa on kotona.
Itse pidän hyvinä varusteina kääntyvää ohjauspyörää ja auton pysäyttäviä jarruja.
Omassa autossani on sellaisia kummallisia varusteita kuin tehostettu Torque Vectorin Control ja Ford Sync AppLink.
En ymmärrä niistä mitään muuta kuin että mutkaan voi ajaa niin lujaa kun sielu sietää ja onnettomuuden sattuessa kuskin ollessa syyn tai toisen vuoksi kykenemätön soittamaan apua, niin auto soittaa hätäkeskukseen ja ilmoittaa myös auton sijainnin.
Ihmeellistä sanoi Pikkuprinssi.
#89
Lainaus käyttäjältä: multsi - 17.10.16 - klo:17:02
Asiaan:

Melko tylsää luettavaa nuo kestotestit nykyään ovat. Mini taisi vetää "pohjanoteerauksen" Autobildin testissä, mutta ei siinäkään muistaakseni mitään oikeata varsinaista pahaa vikaa ollut. Ei mersun tai tai priuksen testissäkään, joita jatkettiin 200tkm asti, tullut mitään ihmeellistä vastaan. Mersua kai jatkettiin vielä pidempään, mutta sen jatkosta en tiedä. Lähinnä noissa testeissä kiinnostaa, selviääkö niiden aikana joku tyyppivika tai muu paha vika, kuten joskus vaikkapa Alfan jakohihnan katkeaminen noin vuonna -04. Suberbista taisi Dsg laueta myös TM:n käyttötestissä. TM:lle plussaa perusteellisesta auton purkamisesta, joka on mielenkiintoista luettavaa. Niissä selvisi mm. Golfin turbon kuluuminen ja Astran turbon pakopesän halkeaminen.

Kaikista tylsin on Tuulilasin 30tkm-fiilistelytesti, mutta koska lehti on niin paska nykyisin muutenkin, niin mitäpä tuosta. Osaan itsekin mennä automerkin sivulle lataamaan esitteen pdf:na, eivätkä myöskään kymmenen sivun jutut miljoonan lambosta/maseratista/ferrarista/mista lie kiinnosta pätkän vertaa, joten en tarvitse nykyistä Tuulilasia.
Sillä saa lähes pomminvarmasti viattoman uuden auton, kun ei osta mallisarjan ensimmäisiä yksilöitä. Pari vuotta jos on hermoja edotella, eikä kuulu kastiin, mulle, kaikki, heti, nyt, niin saa aina yksilön josta lastentaudit ovat jo korjattu pois.
Tietysti tämänkin säännön vesittää poikkeus.
#90
Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 17.10.16 - klo:16:41
Siellähän se on hippasen päälle vitosen. Toimitus tammikuun alussa.
Eli kun oli tuon hintaisesta autosta kyse, niin tilaustavarana alennukset pyörivät jossain 9-12% tienoilla. Menikö pahasti pöpelilkköön?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy