III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: villeho - 03.12.18 - klo:11:57
W5W sieltä tosiaan paljastui, no nuohan onkin helppo vaihtaa. Millasen takaluukun ratkaisun teit / mistä tilasit tehokkaammat valaisimet? Kun nimenomaan tuo takakontti ois tärkein

noitahan ne paljon konttiin on laittaneet.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-MEGA-POWER-LED-cargo-trunk-light-KI-R

peped

Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

villeho

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 03.12.18 - klo:12:06
noitahan ne paljon konttiin on laittaneet.

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-MEGA-POWER-LED-cargo-trunk-light-KI-R

Ok eli selasinkin jo eilen sitten ihan oikeaa saittia. Ilmeisesti noita ei suomesta mistään saa vaan täytyy tilailla tuolta..

Petunet

Tuollaisia asensin 4 kpl, nyt on valoa.
Näyttää olevan vajaan 10â,¬ / pari.

https://www.ebay.com.au/itm/262451797435?ViewItem=&item=262451797435
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

peped

Kuis kauan on porukalla Ocun akut kestäneet? Kävin oman testauttamassa ja kuulemma "saattaa vielä tämän talven mennä". Uus akku n. 230e kyseisessä puljussa, AGM.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

TTO

Lainaus käyttäjältä: peped - 12.12.18 - klo:10:53
Kuis kauan on porukalla Ocun akut kestäneet? Kävin oman testauttamassa ja kuulemma "saattaa vielä tämän talven mennä". Uus akku n. 230e kyseisessä puljussa, AGM.
Kuudes talvi lähdössä alkuperäisellä akulla. Ocussa tehdas-Webasto ja sen mukana tullut akku. Toistaiseksi huollosta ei ole tullut huomioita vaihtotarpeeseen.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: peped - 12.12.18 - klo:10:53
Kuis kauan on porukalla Ocun akut kestäneet? Kävin oman testauttamassa ja kuulemma "saattaa vielä tämän talven mennä". Uus akku n. 230e kyseisessä puljussa, AGM.
Ei AGM-akku kyllä 4 vuodessa kypsy. Erillisellä laturilla, kuten CTEK:llä muutama pitkä yön yli lataus ja akku on kuin uusi taas.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.12.18 - klo:12:51
Ei AGM-akku kyllä 4 vuodessa kypsy. Erillisellä laturilla, kuten CTEK:llä muutama pitkä yön yli lataus ja akku on kuin uusi taas.

Näinhän sitä luulisi.

Itsellä alkuperäinen AGM akku "kuoli" heinäkuun helteillä. Auto on siis Golf -15 1.6TDI, silloin oli mittarissa 125tkm ja 3,5v (akun ikä stanssausten mukaan 4v)

Akkua oli edellisen omistajan toimesta raiskattu webastolla ja itse kerkesin yhden talven samaa harrastamaan, tosin Defa 1204 ylläpitolaturin helpottamana.

Oireet:
-Autolla piti ajaa noin tunti, että "power consumption is high" tekstin sai pois ruudulta ja sai start/stopin aktivoitumaan. Jos sammutti auton ja lähti 15min päästä uudelleen ajamaan niin taas täytyi melkein tunti körötellä, että em. teksti poistui ruudusta.
-Elokuussa kun hiukan viileni niin aamulla starttaus oli jo aika laiskaa ja veikkaan, että nollakelillä ei olisi tarvinnut edes yrittää.

Ctek MXS 10 -laturilla ei akkuun tullut yhtään lisää elonmerkkejä.

Toisaalta tiedän tapauksen, että 370tkm ajetussa B8 audissa on alkuperäinen AGM akku (ei webastoa eikä ylläpitolaturia) niin pitkäkin käyttöikä on täysin mahdollinen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 12.12.18 - klo:15:11
Näinhän sitä luulisi.

Itsellä alkuperäinen AGM akku "kuoli" heinäkuun helteillä. Auto on siis Golf -15 1.6TDI, silloin oli mittarissa 125tkm ja 3,5v (akun ikä stanssausten mukaan 4v)

Akkua oli edellisen omistajan toimesta raiskattu webastolla ja itse kerkesin yhden talven samaa harrastamaan, tosin Defa 1204 ylläpitolaturin helpottamana.

Oireet:
-Autolla piti ajaa noin tunti, että "power consumption is high" tekstin sai pois ruudulta ja sai start/stopin aktivoitumaan. Jos sammutti auton ja lähti 15min päästä uudelleen ajamaan niin taas täytyi melkein tunti körötellä, että em. teksti poistui ruudusta.
-Elokuussa kun hiukan viileni niin aamulla starttaus oli jo aika laiskaa ja veikkaan, että nollakelillä ei olisi tarvinnut edes yrittää.

Ctek MXS 10 -laturilla ei akkuun tullut yhtään lisää elonmerkkejä.

Toisaalta tiedän tapauksen, että 370tkm ajetussa B8 audissa on alkuperäinen AGM akku (ei webastoa eikä ylläpitolaturia) niin pitkäkin käyttöikä on täysin mahdollinen.
Niin no toki AGM:nkin saa sulfatoitumaan jatkuvalla liian matalalla jännitetasolla pitämällä.. itsellä oli yhteen väliin harrastuksena käydä keräilemässä 8v-10v jännitetason AGM-akkuja 20 asteen pakkasilla, pitää pari päivää lämpimässä ensin ja sitten pari viikkoa latauksessa :). Kuormitusmittauksessa vähintään se 90% paukkuja jäljellä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

villeho

Amundsen soitin ja siinä on Traffic nappi, mutta ei sinne ikinä tule mitään liikennetiedotteita. Mitenhän tuo pitäisi toimia vai voiko edes toimia?

Petunet

Ovathan liikennetiedotteet päällä?

Liikenneradion kytkeminen päälle/pois
› Paina Radio-valikossa toimintonäppäintä (ratassymboli).
› Ota käyttöön tai poista käytöstä valikko Liikenneradio (TP).
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 31.12.18 - klo:06:13
Ovathan liikennetiedotteet päällä?

Liikenneradion kytkeminen päälle/pois
› Paina Radio-valikossa toimintonäppäintä (ratassymboli).
› Ota käyttöön tai poista käytöstä valikko Liikenneradio (TP).
Nyt puhutaan eri asiasta. Tämä kuvaamasi toiminto vaihtaa radiokanavaa, eli liikennetiedotteita sisältävään radiolähetykseen jos sellaisia on tarjolla. Omassa FL-mallissa navi toistaa erikseen englanniksi liikennetietoa, varoittaa esim. ruuhkista, onnettomuuksista ja liukkaista teistä kun vaikkapa käännyn sivutieltä päälle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

peped

Onko faceliftissä ja pre-faceliftissä paljon eroavaisuuksia esim. alustan / ajettavuuden osalta? Vakionahan Octavia(kin) on hirmuinen traktori, joten jos RS:ää ei ota niin vähintään sport-alusta pitäisi olla. Mahtaako tuo tehtaan sport-alusta olla kuinka jäykkä / pintakova esim. RS:n (tai vaikka perus Eibachin madallusjousiin) verrattuna?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: peped - 31.12.18 - klo:13:43
Onko faceliftissä ja pre-faceliftissä paljon eroavaisuuksia esim. alustan / ajettavuuden osalta? Vakionahan Octavia(kin) on hirmuinen traktori, joten jos RS:ää ei ota niin vähintään sport-alusta pitäisi olla. Mahtaako tuo tehtaan sport-alusta olla kuinka jäykkä / pintakova esim. RS:n (tai vaikka perus Eibachin madallusjousiin) verrattuna?

FL:n sport-alusta ei ole pintakova, vaan aika mukava ilman kallistelua kurveissa. Sport-alustalla kantavuus on hiukan pienempi kuin vakiolla. Siksi siitä on mahdollista tehdä paremmin toimiva myös pienemmällä kuormalla.

villeho

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.12.18 - klo:10:58
Nyt puhutaan eri asiasta. Tämä kuvaamasi toiminto vaihtaa radiokanavaa, eli liikennetiedotteita sisältävään radiolähetykseen jos sellaisia on tarjolla. Omassa FL-mallissa navi toistaa erikseen englanniksi liikennetietoa, varoittaa esim. ruuhkista, onnettomuuksista ja liukkaista teistä kun vaikkapa käännyn sivutieltä päälle.

Mulla tosiaan se Traffic nappi antaa näytölle vain "No traffic info"

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: villeho - 31.12.18 - klo:17:11
Mulla tosiaan se Traffic nappi antaa näytölle vain "No traffic info"
Ainakin ennen tuo TMC-data oli Suomessa maksullista, joten vaatinee jotain koodailua ainakin jotta lähtisi täällä toimimaan.

https://www.kaleva.fi/teemat/moottori/liikenne/tmc-tuo-ajantasaista-liikennetietoa-suoraan-autoihin/326984/
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

AVirtanen

Eilen saapui (yllättävän nopeasti) uusi Ocu pihaan. Tuli ruksittua digitaalin mittaristo ja täytyy kyllä sanoa, että kannatti! Antaa paljon modernimman ilmeen autoon. Lisäksi helppolukuinen ja käyttöinen, vaikka on laajat customointivaihtoehdot. Ainoa mikä heti alkoi häiritä oli resonointi/nitinä mikä tuli mittariston seudulta, tällaista ei ole ainakaan minun Octavioissa vielä esiintynyt...

Nifa

Lainaus käyttäjältä: peped - 31.12.18 - klo:13:43
Onko faceliftissä ja pre-faceliftissä paljon eroavaisuuksia esim. alustan / ajettavuuden osalta? Vakionahan Octavia(kin) on hirmuinen traktori, joten jos RS:ää ei ota niin vähintään sport-alusta pitäisi olla. Mahtaako tuo tehtaan sport-alusta olla kuinka jäykkä / pintakova esim. RS:n (tai vaikka perus Eibachin madallusjousiin) verrattuna?

Omasta mielestäni alustassa ei ole tapahtunut muutoksia faceliftin yhteydessä tai jos on, niin ei ne rattiin ja penkkiin asti välity. Ja itse suosittelen, jos pohtii tehdastilausta ja on omaa yhtään silmää ton traktorimaisuuden suhteen, säästämään rahat tehtaan sport-jousista suoraan Eibachiin. Paitsi jos ottaa sport-paketin, niin siinähän ne tulevat mukana vanteiden hinnalla. Omasta mielestä tehtaan sport jouset tuntuu ihan samalta kuin RS:n vakio jouset, vähän eroa joustoissa ja tunteessa on RS:n suuremman massan takia vs. kansanmalli sport-jousilla. Ajettavuus dynaamisessa mutka-ajossa on sitten taas ihan eri asia vakio vs. RS. Mutta jos tarkastellaan jousitusta normaaleissa ajotilanteissa, niin Eibachit kansanmallissa on jo parempi kuin RS:n vakiojouset ja suurin pintakovuus poistuu noilla oikeilla sport-jousilla.

P.S Traktori se on vielä noilla sport-jousillakin, samaten kuin RS:n vakio jousilla. Niillä ihan alkp. volyymimallin jousilla se ei ole traktori vaan hirvitorni. :P
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

b1mpo

Vastaan omia havaintoja fl:n ja pre-fl:n ajettavuudesta yhdystukiakselilla varustetuissa farkuissa. Sport-alusta ei ole pintakova. Oikeastaan se on kaikin tavoin vakiota parempi ajolleen. Farkkuoctaviat keulii hiukan tehtaan kaikilla jousivaihtoehdoilla. Ei minua juuri häiritse, koska ajettavuus on perusautoksi hyvä tuolla virityksellä. Fl:n taka-akseli on leveämpi, joten takarengas tulee siinä hiukan ulommas. Fl:n ajettavuus on hiukan raikkaampi, mutta johtunee ohjaustehostimen eri konfiguroinnista? Ei suurta eroa ole kuitenkaan. Jos tuohon sporttialustaiseen farkkuun vaihtaa eibachin jouset, on perä melko vetelä, joka varmasti paranisi paremmilla iskareilla. Eli ei kästä kuormaa pehmenemättä, kun ilman kuormaakin perä niiaa hidasteissa melko paljon. Vakiosportin perä menee hidasteista nätisti pienellä kuormallakin niiaamatta. Eibach tippuu vielä sisäänajossa jonkin verran. Ulkonäkö muuttuu eibachin sorttijousilla melko hyväksi, mutta talvella kolisee sitten paakut herkästi pohjaan. Itselleni olisi paras kompromissi tuossa pre-fl:ssä tehtaan sporttialusta, jossa keula olisi sentin nykyistä matalampi ja taka-akseli pari senttiä leveämpi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Jossain kohtaa harmittelin, kun FL-malli on varustettuna ratin lämmityksellä, mutta se ei ole automaattinen. No nyt on, VCDS:llä siihen sai automatiikan.

Climatronicin Coding-valikosta löytyy tuolle pudotusvalikko, ja kun koodauksen teki ilmestyi infotainment näytön valikkoon rasti ruutuun automaattiselle ratinlämmityksen aktivoinnille / deaktivoinnille. Tuolle oli myös pari vaihtoehtoa, ratin lämpötilan mukaan ja ulkolämpötilan mukaan. Ensin tuo oli ratin lämpötilan mukaan mutta mitään ei tapahtunut, sitten vaihdoin ulkolämpötilan mukaan ja huomasin vasta tässä yhteydessä ratin lämmitysvalikkoon ilmestyneen ruksipaikan.

Tutkitaan lisää. Ratin lämpötilan mukaan toimiva automatiikka olisi toki paras, mutta on tuo noinkin parempi kuin manuaalinen päällekytkentä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

BMF

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.01.19 - klo:10:04
Jossain kohtaa harmittelin, kun FL-malli on varustettuna ratin lämmityksellä, mutta se ei ole automaattinen. No nyt on, VCDS:llä siihen sai automatiikan.

Climatronicin Coding-valikosta löytyy tuolle pudotusvalikko, ja kun koodauksen teki ilmestyi infotainment näytön valikkoon rasti ruutuun automaattiselle ratinlämmityksen aktivoinnille / deaktivoinnille. Tuolle oli myös pari vaihtoehtoa, ratin lämpötilan mukaan ja ulkolämpötilan mukaan. Ensin tuo oli ratin lämpötilan mukaan mutta mitään ei tapahtunut, sitten vaihdoin ulkolämpötilan mukaan ja huomasin vasta tässä yhteydessä ratin lämmitysvalikkoon ilmestyneen ruksipaikan.

Tutkitaan lisää. Ratin lämpötilan mukaan toimiva automatiikka olisi toki paras, mutta on tuo noinkin parempi kuin manuaalinen päällekytkentä.

Saako ulkolämpötilan mukaan toimivan automatiikan aktivoitumislämpötilarajan valita itse? Liekköhän OBDelevenillä mitään mahdollisuuksia tähän samaan koodaukseen...  Kerroppa sitten käyttökokemuksia kun kiinnostaisi itseäkin tuo automatiikka. Syksyllä, talvella ja keväällä tulee lähes poikkeuksetta napsautettua tuo ratin lämmitys päälle joten tämä olisi näppärä ominaisuus ettei tartte joka kerta naputella. Yleensä ratinlämmitys jää pidempäänkin päälle itselläni ja perslämmityksen joutuu napauttamaan pois jo muutaman minuutin jälkeen.

Niin ja toimiiko tuo lämmitys nyt sitten niin kauan kun auto on käynnissä mikäli ulkolämpötila on riittävän kylmä vai nakkaako pois päältä jonkin tietyn ajan päästä tms?
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

M_M

Lainaus käyttäjältä: BMF - 23.01.19 - klo:10:30
perslämmityksen joutuu napauttamaan pois jo muutaman minuutin jälkeen.

MQB-audissa on penkissä termostaatti ja eri tehoille voi koodata haluamansa tavoitelämpötilan. Mulla on ykkösasento asetettu sopivaksi ja koodattu lämmitin muistamaan päällä olonsa joten se saa olla nyt koko talven sillä ykkösellä. Ei tarvitse koskea koko nappulaan ja aina on sopivan lämpöinen penkki. Meinasin tulla viisastelemaan, että sen voisi ocuunkin koodata vastaavaksi, mutta nyt kun aloin kaivella adaptaatiokanavia kolmos-ocuista niin ei taidakaan olla niissä vastaavaa.  :o

Joku sellaisen omistava voi toki vielä tutkia omasta autostaan onko 08-moduulin adaptaatiokanavissa moisia vai ei.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: M_M - 23.01.19 - klo:10:49
Meinasin tulla viisastelemaan, että sen voisi ocuunkin koodata vastaavaksi, mutta nyt kun aloin kaivella adaptaatiokanavia kolmos-ocuista niin ei taidakaan olla niissä vastaavaa.

Audeissa tosiaan on penkissä lämpötilan mittaus, mutta onkohan näissä konsernisisarissa sitten säästetty ettei kaikkia komponentteja tohon lämpötilan mittaamiseen löydy?  ::)
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: BMF - 23.01.19 - klo:10:30
Liekköhän OBDelevenillä mitään mahdollisuuksia tähän samaan koodaukseen... 

Löytyy myös obdelevenistä kyseinen asetus nimellä: Ohj.pyör.lämm autom.tila. Täytyy joskus kokeilla itsekin laittaa tuo päälle.
Löytyy myös asetus: Kamera lämmitys. Harmi vaan kun ei taida vastusta olla kamerassa eikä front assistin tutkassa. Nolla keleillä heti tukkeessa.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Vwhannes

Onkos kellään käsitystä minkä kokoinen polttoainetankki on OCU 1,6 diiselifarkussa vm. 2018? Ohjekirjan mukaan n. 50 l. Itse olen enimmillään saanut mahtumaan 43 l ja silloin ajotietokone näytti 10 km ajomatkaa jäljellä. Kesällä pääsin maantiepainotteisessa ajossa parhaimmillaan reilut 900 km ja tyypillisesti n. 850 km, nyt pakkasilla webasto useita kertoja päivässä käytössä jää pahimmillaan 600 kilometriin. Edellisessä seiskasarjan Golfissa samalla koneella toimintasäde vastaavissa oloissa oli noin 100 km enemmän ja sain polttoainetta tankattua usein n. 48 l. Tämän kokemuksen perusteella vaikuttaa, että Ocussa on noin 45 litran tankki ja Golfissa noin 50 litran tankki. Tai sitten Ocun mittari näyttää tyhjää vaikka tankissa on useita litroja jäljellä. Näillä ajoilla kun joutuu joka toinen päivä tankille niin tuo lyhentynyt toimintasäde rassaa etenkin näin pakkasilla.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 23.01.19 - klo:19:40
Onkos kellään käsitystä minkä kokoinen polttoainetankki on OCU 1,6 diiselifarkussa vm. 2018? Ohjekirjan mukaan n. 50 l. Itse olen enimmillään saanut mahtumaan 43 l ja silloin ajotietokone näytti 10 km ajomatkaa jäljellä. Kesällä pääsin maantiepainotteisessa ajossa parhaimmillaan reilut 900 km ja tyypillisesti n. 850 km, nyt pakkasilla webasto useita kertoja päivässä käytössä jää pahimmillaan 600 kilometriin. Edellisessä seiskasarjan Golfissa samalla koneella toimintasäde vastaavissa oloissa oli noin 100 km enemmän ja sain polttoainetta tankattua usein n. 48 l. Tämän kokemuksen perusteella vaikuttaa, että Ocussa on noin 45 litran tankki ja Golfissa noin 50 litran tankki. Tai sitten Ocun mittari näyttää tyhjää vaikka tankissa on useita litroja jäljellä. Näillä ajoilla kun joutuu joka toinen päivä tankille niin tuo lyhentynyt toimintasäde rassaa etenkin näin pakkasilla.

Eikös noita ole testailtu, että ajeltu reilusti vielä vaikka range näyttäny jo pitkän aikaa nollaa..

tet

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 23.01.19 - klo:20:45
Eikös noita ole testailtu, että ajeltu reilusti vielä vaikka range näyttäny jo pitkän aikaa nollaa..

Ilmeisesti mallikohtaista eroa on konsernin sisällä. Omassa II FL Ocussa oli nollan kilometrin kohdalla vielä useita litroja jäljellä, en enää muista paljonko mutta reilusti kuitenkin. Taasen nykyinen SEAT ennustaa polttoaineen riittävyyden melko tarkasti, mikä tuli melkein kokeiltua hankalamman kautta, onneksi ei kuitenkaan loppunut. Meni tankkaus tarkalle, huoltsikan pihaan kaartaessa näytti 10 km mutta matkustajien tankkaamisen jälkeen 0 km kun siirsin pumpulle. Tankkiin meni 54,1 litraa kun ohjekirjan mukaan tankin koko on 55 litraa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Petunet

Tietääkseni etuvetoisessa on 50 litraa ja tässä nelivedossa 55 litraa.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

peped

Oisko vinkkejä takapenkin niskatukeen kiinnitettävään puhelin-/tablettitelineeseen? Pienelle muksulle siis tulisi, eli luonnollisesti matkustaa selkä menosuuntaan päin. Yllätyksekseni ei äkkiseltään ebaysta (tai googlesta) löytynyt järkevän oloista, tai sitten en vaan osannut hakea oikeilla hakusanoilla. Ainakin tällä hetkellä tulisi puhelinta varten eli puhelin vaakatasoon.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Sokota09

Todellisuudessa tankki on muutaman litran isompi kuin tuo ohjekirjassa ilmoitettu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy