Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

BMF

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 10.04.18 - klo:08:35
Heh... Ei ylläri

What is really hidden under Skoda badge on engine covers?

https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4

;D Samoja klonkswageneitahan nämä kaikki on...  Olisihan se tietysti ollut vielä kertaluokkaa hauskempaa mikäli merkit olisi toisin päin.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Toby

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.02.18 - klo:10:01
Käyttöohjekirjastahan tuo digimittaristo on tosiaan löytynyt jo marraskuun painoksesta. Maahantuonnista mutuilivat, että tulisi tilattavaksi kesän lopulla, ja tuotantoon syksyllä. Tuo linkatun artikkelin konfiguraattori-screenshot puolestaan kertoo jotain ihan muuta.. Tämähän menee jännäksi, omalle tilaukselle arvioitu tuotantoviikko olisi 25 ja uskon kyllä itse ennemminkin että ottavat tuon digimittariston tuotantoon vko 22 mallivuoden vaihtumisen yhteydessä. Jos hintalappukin jäisi alle 400â,¬, ei tuosta kyllä epäselvää olisi omalla kohdalla :).

Selvittelin tuon digimittariston saamista sisällä olevaan tilaukseen, niin digimittariston tuotanto alkaa aikasintaan vko 31, samalla kun tämän vuoden mallivuosi vaihtuu. Joten nykyisiin tilauksiin käytännössä mahdoton saada, kun ei edes varmuutta ole tuleeko tuolloin. Itsellä alustava tuotantoviikko 23, ei tosin lukittu vielä. :(

Toby

En nopeasti löytänyt vastausta mistään, onko nykyään rekisterikilvenvalo myös led? Eikä niitä kusenkeltaisia valoja enää missään? Samoin RS:n sumuvalot edessä ledit?

BMF

Lainaus käyttäjältä: Toby - 14.04.18 - klo:08:59
En nopeasti löytänyt vastausta mistään, onko nykyään rekisterikilvenvalo myös led? Eikä niitä kusenkeltaisia valoja enää missään? Samoin RS:n sumuvalot edessä ledit?

Ledit  on uudessa faceliftissä rekkarivalona ja sumarina. Ainoat hehkut on peruutus ja jarruvalot sekä sisäpuolen valaistus
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Toby - 14.04.18 - klo:08:59
En nopeasti löytänyt vastausta mistään, onko nykyään rekisterikilvenvalo myös led? Eikä niitä kusenkeltaisia valoja enää missään? Samoin RS:n sumuvalot edessä ledit?

Rekisterikilvenvalot ovat ledit, samoin sumuvalot, ja peilien boardingspot valot, mutta sisävalaistus on toteutettu kusenkeltaisilla hehkulanka polttimoilla. Miksi? Ei saa edes lisävarusteena ledi pakettia sisävaloiksi.
No vaihto ledeiksi ei ole kummoinen homma n. 45 min työtä. Toivottavasti MY19 toisi mukanaan tuon sisäledi option ja  mallimerkintöjen poiston takaluukusta..

Toby

Kiitos vastauksista. Sisävalojen vaihto ledeiksi on ehkä noista kaikista helpoin ja nopein tehdä, maksaa myös vähiten. Hyvä näin, niin ei tarvitse repiä vanhasta irti, kuin konepellin pumput ja ruuvata ne uuteen. Sekin aivan surkea säästökohde Skodalta.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: BMF - 14.04.18 - klo:09:30
Ledit  on uudessa faceliftissä rekkarivalona ja sumarina. Ainoat hehkut on peruutus ja jarruvalot sekä sisäpuolen valaistus

Sumariledit ainoastaan RS:ssä. Jarruvalot myös ledit. Ainakin Stylessä näin.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: BMF - 10.04.18 - klo:08:52
;D Samoja klonkswageneitahan nämä kaikki on...  Olisihan se tietysti ollut vielä kertaluokkaa hauskempaa mikäli merkit olisi toisin päin.

Meneekö tuossa takuu?

Mandons

Onko täällä moni käyttänyt autoansa ohjelmoitavana? Kuumeisesti olen tässä miettinyt itse, että ostaisinko abt:n vaiko apr:n softan autooni. Mitähän eroa noilla on, kuin oikeastaan hinta? Abt:n softa maksaa liki 2000 euroa asennuksineen (210hv/310nm), kun taas apr:n ohjelman (220hv/320nm) saisi n. 650 euroon.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mandons - 19.04.18 - klo:16:26
Onko täällä moni käyttänyt autoansa ohjelmoitavana? Kuumeisesti olen tässä miettinyt itse, että ostaisinko abt:n vaiko apr:n softan autooni. Mitähän eroa noilla on, kuin oikeastaan hinta? Abt:n softa maksaa liki 2000 euroa asennuksineen (210hv/310nm), kun taas apr:n ohjelman (220hv/320nm) saisi n. 650 euroon.
Ei kai tuota kauheasti tarvitse miettiä, jos toisesta jää 1400â,¬ korjausrahaa. Softa on softa, määräänsä enempää siellä ei eroa ole.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Mandons

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 19.04.18 - klo:21:05
Ei kai tuota kauheasti tarvitse miettiä, jos toisesta jää 1400â,¬ korjausrahaa. Softa on softa, määräänsä enempää siellä ei eroa ole.

Tuo on toisaalta totta. Eikö abt ainakin jotain takuuta tarjonnut? Vai onko apr:llä ja abt:lla samanlaiset takuut? Hieman mietityttää tuon oman auton dq200 vaihteisto miten se kestää, mutta monessa paikassa on sanottu, että se kestäisi aina 350nm saakka helposti.  ::)
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Seva

Auton vaihto lähestyy. Nyt on tarjottu mm. seuraavia: Skoda Octavia Combi 1.5TSI DSG Style ja VW Passat Variant 1.4TSI (125hv) DSG Comfortline. Kun laitan molempiin mukaan pakolliset (itselleni) lisävarusteet, hintaeroa näille jää vajaa 2000e, Passat kalliimpi. Sitten on tietysti pieniä varuste-eroja siellä täällä (toisessa vakiona, toiseen ei saa rahallakaan), mutta niitä en ole huomioinut. Sitten jää jäljelle vain ominaisuudet vastaan ominaisuudet.

Kumman ottaisitte ja miksi?
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Enhancer

Jos uudesta on kyse, niin kiire alkaa tulla jos ei ole jo myöhäistä.

1.4tsi poistuu tuotannosta viikolla 31, ja ainakaan Skoda ei ota niistä enää tilauksia vastaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Seva - 20.04.18 - klo:15:31
Auton vaihto lähestyy. Nyt on tarjottu mm. seuraavia: Skoda Octavia Combi 1.5TSI DSG Style ja VW Passat Variant 1.4TSI (125hv) DSG Comfortline. Kun laitan molempiin mukaan pakolliset (itselleni) lisävarusteet, hintaeroa näille jää vajaa 2000e, Passat kalliimpi. Sitten on tietysti pieniä varuste-eroja siellä täällä (toisessa vakiona, toiseen ei saa rahallakaan), mutta niitä en ole huomioinut. Sitten jää jäljelle vain ominaisuudet vastaan ominaisuudet.

Kumman ottaisitte ja miksi?
Kyse on siis, että haluaako enemmän varusteita halvemmalla, vai isomman auton kalliimmalla. Jos ei ole tarvetta isolle, niin ota Skoda. Skoda on toki secondhand malli volkkarista, mutta jälleenmyytäessä volkkarin 1,4TSI kone on taas muille kuin VAG-kauppiaille punainen vaate.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 20.04.18 - klo:18:23
Kyse on siis, että haluaako enemmän varusteita halvemmalla, vai isomman auton kalliimmalla. Jos ei ole tarvetta isolle, niin ota Skoda. Skoda on toki secondhand malli volkkarista, mutta jälleenmyytäessä volkkarin 1,4TSI kone on taas muille kuin VAG-kauppiaille punainen vaate.

Ehdottomasti Octavia noista. Huippuvehje hinta-ominaisuus-suhteella. Kaiken lisäksi etenkin liftbackina tyylikäs ulkoa ja sisältä. Omasta mielestäni facelift teki hyvää.

Kummastuttaa puheet tsi-koneen vaikeasta myytävyydestä ei-vag-liikkeisiin. Tuttavalla useita tsi-Ocuja peräkanaa eikä koskaan mitään ongelmia olisi ollut vaihdossa ei-vageihinkaan. Päinvastoin, myyjät oikein olivat koettaneet maanitella vaihtokauppaan ja hyvityshinnat aivan huippua vaikka on kuiva-dsg7. Kuulemma naurettavan pienillä välirahoilla selvinnyt joka kerta Ocukaupoista. Jos itse olisin fiksu ja filmaattinen, ajaisin 1,4-1,5 tsi dsg-Octavialla (liftback riittäisi), lisävermeinä vain metalliväri, talvirenkaat ja moottorilämmitin -siinä kaikki mitä oikeastaa kukaan ihminen tarvitsisi. Vaihto vaan siinä 2,5-3-vuoden kohdalla ja halpaa olisi autoilu maamme hinnat huomioiden.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.04.18 - klo:10:33
Ehdottomasti Octavia noista. Huippuvehje hinta-ominaisuus-suhteella. Kaiken lisäksi etenkin liftbackina tyylikäs ulkoa ja sisältä. Omasta mielestäni facelift teki hyvää.

Kummastuttaa puheet tsi-koneen vaikeasta myytävyydestä ei-vag-liikkeisiin. Tuttavalla useita tsi-Ocuja peräkanaa eikä koskaan mitään ongelmia olisi ollut vaihdossa ei-vageihinkaan. Päinvastoin, myyjät oikein olivat koettaneet maanitella vaihtokauppaan ja hyvityshinnat aivan huippua vaikka on kuiva-dsg7. Kuulemma naurettavan pienillä välirahoilla selvinnyt joka kerta Ocukaupoista. Jos itse olisin fiksu ja filmaattinen, ajaisin 1,4-1,5 tsi dsg-Octavialla (liftback riittäisi), lisävermeinä vain metalliväri, talvirenkaat ja moottorilämmitin -siinä kaikki mitä oikeastaa kukaan ihminen tarvitsisi. Vaihto vaan siinä 2,5-3-vuoden kohdalla ja halpaa olisi autoilu maamme hinnat huomioiden.
Puhuin vain volkkarin 1,4TSI koneen haluttavuudesta myyjäliikkeissä, en Skodan. Muiden merkkien myyjät kun tuppaavat unohtamaan että samaa tavaraa nämä kaikki VAGt ovat, ja muistavat vain että volkkarin tsi-koneissa oli joskus ongelmia.

Skodan non-facelift on mielestäni huomattavasti paremman näköinen keulasta. Sisätiloissa ja tekniikassa ei taas juurikaan ole näissä eroja.

eepahoo

Lainaus käyttäjältä: Seva - 20.04.18 - klo:15:31
Auton vaihto lähestyy. Nyt on tarjottu mm. seuraavia: Skoda Octavia Combi 1.5TSI DSG Style ja VW Passat Variant 1.4TSI (125hv) DSG Comfortline. Kun laitan molempiin mukaan pakolliset (itselleni) lisävarusteet, hintaeroa näille jää vajaa 2000e, Passat kalliimpi. Sitten on tietysti pieniä varuste-eroja siellä täällä (toisessa vakiona, toiseen ei saa rahallakaan), mutta niitä en ole huomioinut. Sitten jää jäljelle vain ominaisuudet vastaan ominaisuudet.

Kumman ottaisitte ja miksi?

Passatti on varmaankin hiljaisempi, mutta onhan se ruma kuin Auris ;). Itse laitoin Octavian, kylläkin litrasella koneella. Rengasmelua lukuunottamatta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, ja tuo rengasmelukin oli ihan odotettavissa tässä hintaluokassa. Edellisen korimallin passattikin oli aikanaan ja mukavahan se oli (ja paljon nätimpi kuin nykyinen malli). Saako passatin 125hv koneen yhteyteen dsg:tä? Ei ainakaan konfiguraattorissa ollut...

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: eepahoo - 21.04.18 - klo:11:14
Passatti on varmaankin hiljaisempi, mutta onhan se ruma kuin Auris ;). Itse laitoin Octavian, kylläkin litrasella koneella. Rengasmelua lukuunottamatta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, ja tuo rengasmelukin oli ihan odotettavissa tässä hintaluokassa. Edellisen korimallin passattikin oli aikanaan ja mukavahan se oli (ja paljon nätimpi kuin nykyinen malli). Saako passatin 125hv koneen yhteyteen dsg:tä? Ei ainakaan konfiguraattorissa ollut...
Kyllä uusi Passat on ehdottomasti paremman näköinen kuin Octavia. Varsinkin jos puhutaan nelisilmäfacelifitistä. Mutta makuasioistahan jos jostain voi aina kiistellä.

eepahoo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 21.04.18 - klo:13:30
Kyllä uusi Passat on ehdottomasti paremman näköinen kuin Octavia. Varsinkin jos puhutaan nelisilmäfacelifitistä. Mutta makuasioistahan jos jostain voi aina kiistellä.
Juuri näin, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Passattiin ei meikäläisen silmä ole tottunut, mutta nelisilmä octaviahan näyttää nykyään jo varsin hyvältä ;)

Seva

Lainaus käyttäjältä: eepahoo - 21.04.18 - klo:11:14
Passatti on varmaankin hiljaisempi, mutta onhan se ruma kuin Auris ;). Itse laitoin Octavian, kylläkin litrasella koneella. Rengasmelua lukuunottamatta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, ja tuo rengasmelukin oli ihan odotettavissa tässä hintaluokassa. Edellisen korimallin passattikin oli aikanaan ja mukavahan se oli (ja paljon nätimpi kuin nykyinen malli). Saako passatin 125hv koneen yhteyteen dsg:tä? Ei ainakaan konfiguraattorissa ollut...
Kyllä Passatin 125 hv koneen yhteyteen saa dsg:n tai on ainakin saanut. Olisiko nyt poistettu konfiguraattorista kun on facelift tulossa. Nykyiset myydään loppuun, mutta uusia ei tehdas enää tee.

En ole muuten havainnut minkäänlaista hyljeksintää missään liikkeessä koskien nykyisen sukupolven 1.4TSI koneita. Jos jotain kommenttia on tullut, ne ovat koskeneet ko. moottorin jakoketjullista 122 hv versiota. Sitä joka oli mm. Octavia II:ssa ja taisi olla Golfissakin.

Octavian ja Passatin laatueroista (kun puhutaan uusista autoista) minulla ei tällä hetkellä ole oikein vankkaa käsitystä. Mielikuva on sellainen, että suuria eroja ei ole. Kahdeksan viimeisintä autoani (uusimmasta vanhimpaan) ovat olleet Octavia, Passat, Passat, Passat, Peugeot 406, Opel Astra, Opel Vectra, Opel Vectra. Vähävikaisimmat näistä ovat olleet Octavia ja 406, sen jälkeen tulevat saksalaiset tasaisena rintamana. Tämä on ollut jonkinlainen yllätys, koska ainakin oma ennakkokäsitys oli toisenlainen.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Sokota09

Minkäs takia ei voi tehdä enää uusia tilauksia 150hv neliveto dieselistä? Onko poistumassa valikoimasta vai mikä on syynä?

Enhancer

#1761
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 22.04.18 - klo:23:07
Minkäs takia ei voi tehdä enää uusia tilauksia 150hv neliveto dieselistä? Onko poistumassa valikoimasta vai mikä on syynä?
En muista ulkoa ihan varmaksi, mutta ainakin osasta VAG-tuotteita poistuu 150hv -versio kokonaan WLTP-tyypityksen myötä.

Periaatteessa voi poistua kokonaankin, jos tuo ei kuristettuna täytä normia tms.

Edit. Ainakin Tiguanissa 150hv jatkaa, mutta manuaalin ja nelivedon yhdistelmä poistuu kokonaan tuotannosta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Sokota09

Sama juttu se on Octaviassakin, eli neliveto manuaalilla poistuu. Sama tapahtuu myös RS 245 mallin kanssa, poistuu kokonaan.

reverence

Onko aavistusta miksi boleron mukana oli sd-kortti jossa navin kartat?
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Stig

Miksiköhän satunnaisesti Boleron peruutuskameran näyttöön tulee älykkään pysäköintiavustimen valikot, vaikkei autossa kyseistä varustetta ole?

Ritzenhoff

Miten porukalla tämä auto viilenee nyt kesäisin aurinkoisina päivinä? Jotenki nyt tuntuu ettei oma viilene tarpeeksi tehokkaasti. Ei puhalla tarpeeksi kylmää ilmaa ja vaimokin valittelee kuumuutta ajaessa. Mikään asetus ei tunnu auttavan. Pitäisiköhän viedä huoltoon, kun takuutakin on jäljellä kuitenki se vajaa vuosi vielä. Mitään ei menettäisi siis rahallisesti.

En muista viime kesältä oikein mitään, mutta ainakaa vaimo ei silloin napissut asiasta. Oiskohan tuo siis silloin pelittänyt paremmin...

2005 mallinen kakkosgolffikin viilenee nyt siis tehokkaammin  :o
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

VAGinalla

Lainaus käyttäjältä: Seva - 20.04.18 - klo:15:31
Auton vaihto lähestyy. Nyt on tarjottu mm. seuraavia: Skoda Octavia Combi 1.5TSI DSG Style ja VW Passat Variant 1.4TSI (125hv) DSG Comfortline. Kun laitan molempiin mukaan pakolliset (itselleni) lisävarusteet, hintaeroa näille jää vajaa 2000e, Passat kalliimpi. Sitten on tietysti pieniä varuste-eroja siellä täällä (toisessa vakiona, toiseen ei saa rahallakaan), mutta niitä en ole huomioinut. Sitten jää jäljelle vain ominaisuudet vastaan ominaisuudet.

Kumman ottaisitte ja miksi?
Itsellä oli jokunen aika sitten Passat 1.6 tdi dsg, tätä uusinta korimallia. Ainoat asiat jotka syletti oli:
- moottori ja dgs compo, liian pientä pykälää yritti pitää päällä. Sport asetuksella olisi toki voinu huudattaa...ei mikään raketti paketti tuolla koneella tietysti ole.
- sisältä liian "tylsä volkkari" Comfortline varustelulla, eli ei oikein mitään erikoista. Olisi pitänyt ostaa uusi ja kasata itseään miellyttävä paketti.
- Vakio alusta liian löysä, keula heijaa melkoisen syvällä sopivan heiton kohdalla. Superb samanlainen keinuja, vakioalustalla ainakin.

Hyvä auto Passatkin on, riittääkö tuo kone sitten sen liikutteluun. Nyt mulla alla Octavia 1.4 TSI dsg ja hyvin menee. Passatissa jotkut materiaalit parempia, esim. ovissa kangasta ja Ocussa muovia, mutta käytön kannalta ei mitään merkitystä. Passatti taitaa vähän jäädä Ocun ja Golfin puristuksiin...

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 07.05.18 - klo:09:46
Miten porukalla tämä auto viilenee nyt kesäisin aurinkoisina päivinä? Jotenki nyt tuntuu ettei oma viilene tarpeeksi tehokkaasti. Ei puhalla tarpeeksi kylmää ilmaa ja vaimokin valittelee kuumuutta ajaessa. Mikään asetus ei tunnu auttavan. Pitäisiköhän viedä huoltoon, kun takuutakin on jäljellä kuitenki se vajaa vuosi vielä. Mitään ei menettäisi siis rahallisesti.

En muista viime kesältä oikein mitään, mutta ainakaa vaimo ei silloin napissut asiasta. Oiskohan tuo siis silloin pelittänyt paremmin...

2005 mallinen kakkosgolffikin viilenee nyt siis tehokkaammin  :o
Helppo kai tuo testata on, laitat lämpötilapyynnin täysin kylmälle ja puhallinnopeus joku 2-3 niin suunnilleen 2-asteista ilmaa sieltä pitää tulla jos ulkona on 15-20 astetta. Onhan siellä toki asetuksissa se ilmastoinnin "profiili" eli kuinka nopeasti reagoi lämpötilaeroihin, omaan makuuni se saa olla voimakkaimmalla eli puhallus pysyy isommalla jos on eroa pyyntiin jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

ropellihattu

Ilmastointi toimii tässä vekottimessa niin kuin kaikki muutkin varusteet, vähän sinne päin. Tai ei ollenkaan...  :P

Ei silti, mielestäni omassa kotterossa ilmastointi toimii ihan ok.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

JJambs

100km rullattu uudella räsällä. Veikee peli, ihan eri sfääreissä 1.0 Leoniln verrattuna.

CarPlayta tuli kokeiltua ja ihmetyttää Spotifyn kautta tosi alhanen äänenvoimakkuus vrt. Bluetooth. En löytänyt äänenvoimakkuuden tasoa kuin bt:lle (hiljainen/keski/voimakas). Tietääkö joku voiko sitä ylipäätään säätää mistään fiksusti?
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy