A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

ITbites

"Audi Pre Sense fault"

Kenties pakkanen jumittaa?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

optilab

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 01.03.18 - klo:15:13
"Audi Pre Sense fault"

Kenties pakkanen jumittaa?

Joko jotain jäätä tms kameran edessä, tai muu hetkellinen häiriö, joka ei enää seuraavan käynnistyksen jälkeen esiinny, mutta jos tuo ilmoitus nousee aina uudelleen näytölle, menee kamera vaihtoon.
Mulle se nimittäin vaihdettiin, kun oli kuulemma johtosarjassa feelua...? Vaihtui kuitenkin takuuseen koko kamera.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

provare

Myös täällä syttyi loppiaisena varoitus "Audi pre sense fault". Nyt on kamera vaihdettu takuuseen. VCDS-n tulkinta oli: Windscreen Heater for Front Sensor - Open or Short to Plus.

ITbites

Tehdastakuukin meni näppärästi umpeen viime kuussa...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Flat

Auto kävi 60tkm huollossa audi centterissä. Paljonhan se maksoi, mutta onneksi vein sinne. Huollon yhteydessä paljastui että vaihdelaatikko vuotaa hieman öljyä. Antoivat uuden ajan korjaukseen (tiivisteiden vaihto) ja lupasivat sijaisuton korjauksen ajaksi, Audin piikkiin onneksi.  Mitähän olisi tapahtunut jos olisin viennyt auton pärnäsen korjaamolle ? Olisivatko vain pyyhkäisseet laatikon pohjan vain kuivaksi ? Ainakaan korjausta ei olisi tehty ilmaiseksi.

Kävin potkaisemassa myös hallissa paistattelevan A8 renkaita. Oikeastaan vain kiinnosti tuo uusi MMI syteemi näyttöineen. Tuotahan konseptia alkavat sitten monistamaan uuteen kuutoseen ja nelosen faceliftiin. Jo ensi vilkaisullla tuli mieleen että hankalaksi menee käyttö ja käyttöergonomia ei voi mitenkään olla vanhan MMI systeemin tasolla. Näyttö on siellä alhaalla ja edessä. Hieman ikävä juttu, itse kun tykkään enemmän autoissa fyysistä napeista, kuin likaisista kostetusnäytöistä. Tuossahan tarvitsee "kurkotella" näytölle ja samalla tuijotella "alas". Täytyy vielä nauttia vanhasta kunnon MMI rullasta jota ei tarvitse kurkoitella ja katseenkin voi pitää tiessä kun valikkoissa seikkailee.  No, eiköhän tuohonkin totu.

DongFeng

Puheohjauksella tuota on kaiketi tarkoitus ajon aikana käyttää, miten sitten mahtaa toimia mene tiedä ? Sais edes tämän A nelosen käyttökielen suomeksi tökköenglannin sijaan. Lady ei juuri koskaan ymmärrä mitä haluan tehdä tai minne mennä.

tpu

Onko joku kokeillut tällä uusimmalla vm2018 Audi A4:lla, jossa valikotkin on nyt suomeksi, että toimiiko ääniohjauskin nyt suomeksi?

Flat

Tuntuu vaan niin hemmetin dorkalta puhua autolle kun siellä on muuta porukkaa mukana. Jo yksikseenkin se tuntuu riittävän tyhmältä....ainoa asia missä käytän puheohjausta on navigointi.

batman14

Lainaus käyttäjältä: tpu - 27.03.18 - klo:07:53
Onko joku kokeillut tällä uusimmalla vm2018 Audi A4:lla, jossa valikotkin on nyt suomeksi, että toimiiko ääniohjauskin nyt suomeksi?

Ei mielestäni koeajolla toiminut ääniohjaus Suomeksi. Itse laittaisin kyllä valikon kieleksi myös englannin. Suomi valikkokielenä tulee jotenkin vähän ''juntti'' fiilis. Puhelimessa myös englanti kielenä, jotenkin luontevampi laitteiden osalta kun on tottunut termeihin yms.

ITbites

Saakohan noita suomi-valikkoja ja pensseleitä vanhempiin vuosisarjalaisiin? Esim. navi on englanniksi aikas huvittava; Hjlzelzingi...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

tpu

Kysyin jo tuohon omaani (vm -17) ja ei kuulemma saa.

Esmi

#3911
Vuoden 2016 2.0 tfsi stronic meni just täydelliseen jumiin. Auto jäi startstopp:n jälkeen suojatien edessä käynnistymättä. Käynnistämällä auto kävi hetken tyhjäkäynnillä, mutta sammui aina kummallisesti hiipuen. Autoa ei saanut N:lle, joten siinä seistiin keskellä risteystä, eikä mitään voinut. Vasta kun keksin mennä kauemmas autosta, niin että se sammui kokonaan, sai auton käyntiin ja liikkeelle 10 minuutin yritysten jälkeen. Vein auton suoraan Audille, joka antoi sijaisauton ja rupesivat tutkimaan ongelmaa. Auto siis tilttasi täysin. Ongelma on ilmeisesti sähköissä, ja kait startstopissa ja dsgssä. Todella inhottava fiilis olla keskellä risteystä ruuhkassa, eikä mitään mahda. Onko kenellekään sattunut mitään vastaavaa?

Flat

Uusi laadunparannuskamppis tullut näköjään omalle autolle. Mikähän noissakin vikana ?

Kaiuttimen peitelevyn vaihto 27.03.2018

Flat

Soittelin tuosta kamppiksesta liikeeseen, kun auto on muutenkin menossa huoltoon ensi viikolla, että voisivatko fiksata tuonkin samalla kertaa kuntoon. Kysessä on B&O  kajariritilöiden alumiinilistojen irtoamisriski, jota tuossa korjaillaan vaihtamalla peitelevyt.

Esmi

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 03.04.18 - klo:17:41
Vuoden 2016 2.0 tfsi stronic meni just täydelliseen jumiin. Auto jäi startstopp:n jälkeen suojatien edessä käynnistymättä. Käynnistämällä auto kävi hetken tyhjäkäynnillä, mutta sammui aina kummallisesti hiipuen. Autoa ei saanut N:lle, joten siinä seistiin keskellä risteystä, eikä mitään voinut. Vasta kun keksin mennä kauemmas autosta, niin että se sammui kokonaan, sai auton käyntiin ja liikkeelle 10 minuutin yritysten jälkeen. Vein auton suoraan Audille, joka antoi sijaisauton ja rupesivat tutkimaan ongelmaa. Auto siis tilttasi täysin. Ongelma on ilmeisesti sähköissä, ja kait startstopissa ja dsgssä. Todella inhottava fiilis olla keskellä risteystä ruuhkassa, eikä mitään mahda. Onko kenellekään sattunut mitään vastaavaa?

Vika selvisi. Bensapumppu oli hajonnu. Siksi seisoi virrat päällä, mut ei likkunu mihinkään. Kesti sit 33.000 km ja 1,5 vuotta. No, takuuseen meni.

Qman

190HP Dieselissä alkanut olemaan jonkinlaista voimanpuutetta. En tarkoita mitään läppä pohjassa kiihdyttelyä vaan ihan normaaliajossa ei tunnu löytvyän vääntöä kuin vasta vähän alle kahden tonnin. Voi tietysti johtua DSG:stäkin.
Yhtäkaikki kierrokset on muiden mukana letkassa paikaltaan kiihdyttäessä reilusti yli kahden tonnin että pysyy muiden vauhdissa.

Vaihteisto on kyllä koko talven nykinyt tämän tästä. Yleensä kylmänä.  Autolla on kohta ajettu kohta 30tkm. Aski on muutamaan kertaan säädetty ja softaa vaihdettu.

Onkos muut havainneet vastaavaa?

th

Talven kestänyt hiljainen kausi päättyi, kun repsikan puolen takaovessa alkoi jälleen jokin resonoimaan. Auto ollut kolme kerjaa korjattavana kyseisen vian takia jo.
Muutoin mennyt ongelmitta, mutta mittarissa on jo 42tkm ja ikää yli 2v, niin pitäisi alaa pikkuhiljaa vaihtoa miettimään. Vaihtuukos tuossa vuosimalli keskieuroopan kesälomakauden jälkeen vai miten?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

#3917
Lainaus käyttäjältä: Flat - 06.04.18 - klo:12:54
Soittelin tuosta kamppiksesta liikeeseen, kun auto on muutenkin menossa huoltoon ensi viikolla, että voisivatko fiksata tuonkin samalla kertaa kuntoon. Kysessä on B&O  kajariritilöiden alumiinilistojen irtoamisriski, jota tuossa korjaillaan vaihtamalla peitelevyt.

Luin maailmalta että tässä kamppiksessa olisi todellisuudessa kysymys turvallissudesta. USA:ssa joku olisi loukannut itsensä kajariritilän alumiinilistan terävään kulmaan. ( OK , se oli kuin veitsenkäki). Uusissa ritilöissä alumiinilistan kärki oli reilusti pyöristetty.

Kesänakit tuli laitettua alle. Melua taas riittää.....

Tästä tuli mieleen että miksiköhän lisävarustelistalla ei ole jotain äänenvaimennuspakettia. Olisi ihan tehtaan jäljiltä laitettu fyllinkiä ja toppausta joka kolo täyteen, että olo olisi kuin äänilaboratoriossa.

Jonotin renkaanvaihdon jälkeen pitkän tovin huoltiksella että pääsin tarkistamaan renkaanpaineet. Kun pääsin vihdoin letkun päähän , huomasin että prkl mullahan on venttiilihattuina jotkut fiinit Audi logolliset aluimiinihatut jossa oli kuusiokoloruuvilla varmistettu kiinnitys. Arvaa oliko kuusiokoloavaimesta hajuakaan.....ei kun takaisin kotiin häpeämään....

Qman

No niin pelkääjän ovi/kojelaudan pää alkoi taas helinä/ritinä konsertin. Talvi menikin aika mukavasti tässä mielessä. Takuuna vaihtoivat yli vuosi sitten ilmnvaihtoputkiston pelkääjän puolelle helinän vuoksi. Nyt kun takuu on ummessa niin en tiedä viitsiikö tuo helistintä viedä asian vuoksi pajalle vaikka liisari onkin.
On se vaan aika rasittavaa kuunnella sitä helinää ja kitinää.

Kannattaa kaksi kertaa miettiä ennen kuin tällaisen  helistimen tilaa  :-[

Flat

Lainaus käyttäjältä: th - 10.04.18 - klo:18:30
Muutoin mennyt ongelmitta, mutta mittarissa on jo 42tkm ja ikää yli 2v, niin pitäisi alaa pikkuhiljaa vaihtoa miettimään. Vaihtuukos tuossa vuosimalli keskieuroopan kesälomakauden jälkeen vai miten?

Jos kehtaat ajella noinkin vanhalla autolla vielä vielä vuoden, niin  2019 olis tulossa nelkkuun radikaali facelift + sisustan muutos(a'la uusi kuutonen).

Itse tähtään vaihdon siihen......

Ja niin,..... viikolla 22 vaihtuu vuosimalli

Flat

Lainaus käyttäjältä: Qman - 20.04.18 - klo:16:44
Kannattaa kaksi kertaa miettiä ennen kuin tällaisen  helistimen tilaa  :-[


Me pikkupojat tykkäämme helistimistä......vai oletko kasvanut jo yli siitä vaiheesta?

optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.04.18 - klo:17:11
Jos kehtaat ajella noinkin vanhalla autolla vielä vielä vuoden, niin  2019 olis tulossa nelkkuun radikaali facelift + sisustan muutos(a'la uusi kuutonen).

Itse tähtään vaihdon siihen......

Ja niin,..... viikolla 22 vaihtuu vuosimalli

Onko tästä jossain jo jotaina "varmaa" kuultu? Ostohousut olis itsellä jo tiukasti jalassa, mutta missään ei ole tietenkään mitään huhuilua vahvempaa tietoa ajankohdasta.
Uuden bemun 3-sarjan (g20) kanssa joutuu varmaan sitten vääntämään..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Flat

Kyllä tuo tieto on tullut ilmi Ã,,idin pressitilaisuuksissa


Ja mm tuolla

https://www.autozeitung.de/audi-a4-avant-2015-iaa-alternative-chin-102382.html


Prkl oikoluku  Ã,,idin = Audin   :)

Qman

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.04.18 - klo:17:14
Me pikkupojat tykkäämme helistimistä......vai oletko kasvanut jo yli siitä vaiheesta?

Lelut on ihan kivoja eikä räksähdykset terävissä töyssyissä haittaa mutta jakuva helinä ja kitinä vie hermot ja ajamiseen keskittymisen.

Taidan kuulua siihen porukkaan mikä ei innostu MAHTAVISTA ominaisuuksista vaan mille autossa ei saa olla häiritseviä piirteitä. Audissa on kyllä hienoja ominaisuuksia mutta myös V-mäisiä heikkouksia ja piirteitä.

hph

#3924
Kysytääs täältä ensin, ennen kuin lähden huollosta kyselemään.  A4 vm.2018 ASS radio kyseessä. Lähes kaikissa radiokanavissa äänenvoimakkuus vaihtelee itsekseen. Lähinnä hiljenee omineen, nopeuden mukaan säätyvällä voimakkuudella ei ole osuutta asiaan. Johtuuko kenties kanavien huonosta taajuudesta/ kuuluvuudesta, vai olisiko mahdollisesti vika antennissa. Median puolella ilmiötä en ole havainnut. Perus kysymys mites muilla :)

Flat

Siis vaihtuuko äänenvoimakkuus samaa kanavaa kuunnellessa itsekseen ?

Onko sulla kenties jokin puhelinlaturi  tupakkipistokkeessa ?

zonni

Lainaus käyttäjältä: hph - 24.04.18 - klo:22:19
Kysytääs täältä ensin, ennen kuin lähden huollosta kyselemään.  A4 vm.2018 ASS radio kyseessä. Lähes kaikissa radiokanavissa äänenvoimakkuus vaihtelee itsekseen. Lähinnä hiljenee omineen, nopeuden mukaan säätyvällä voimakkuudella ei ole osuutta asiaan. Johtuuko kenties kanavien huonosta taajuudesta/ kuuluvuudesta, vai olisiko mahdollisesti vika antennissa. Median puolella ilmiötä en ole havainnut. Perus kysymys mites muilla :)

Sama "vika" omassakin -17 mallissa. Ikinä ei ole ollut näin heikko laatuista radiota missään, tai sitten en osaa tuota käyttää. Seilaa tuo äänen voimakkuus aika rajusti, olen huomannut että aina samoissa paikoissa vaihtelee tuo äänen voimakkuus.

hph

Kyllä ääni hiljenee samaa kanavaa kuunnellessa, vaikka ajonopeus on tasainen. Ulkoinen navi on kiinni sytkälaturissa, mutta miten se voisi vaikuttaa asiaan?. Entisessä A3:ssa oli myös ASS ja se toimi aivan hyvin.

Flat

Edeliisessä autossa ( B8) oli ongelmaa tupakkipistokkeeseen kytketyn laturin kanssa. Radiokanavat kuuluivat välillä huonosti ja hiljaa, ihan kuin olisi ollut kuuluvuusalueen rajalla. Ongelma poistui kun laturin poisti. Kysäisin silloin asiaa liikkestäkin ja sanoivat, että  huonolaatuine laturi saattaa aiheuttaa häiriötä auton "sähköverkkoon" joka vaikuitta myös radioon. Enpä heti selitystä uskonut, mutta pakko se oli kun sen testasi.

Kenties kannattaa kokeilla....

Olet ilmeisesti myös kokeillut laittaa sen ajonopeuden mukaan säätyvän äänen nollille ?

hph

Joo ajoneuden mukaan säätyvä on nollilla. Täytyy kokeilla tuota laturi juttua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy