Asr ja moottorin vikavalo

Aloittaja Faabio2, 31.12.23 - klo:09:36

« edellinen - seuraava »

Faabio2

Elikkäs apuja kaivataan. 1.2 Combi fabiassa lakkasi luiston esto toimimasta ja moottorin vikavalo syttyi samanaikasesti. Antaa koodeja p0171, p1141 nämä viittaavat seoksiin ja saan ne nollattua. Mutta kampiakselin asentotunnistinta herjaa koko vaikka nollaa koodit(p0341). Olen vaihtanut tunnistimen ja mitannut että liittimeen tulee jännitteet kuten kuuluukin. Nyt rupeaa ideat loppumaan, että mistä vikaa lähtisi etsimään? Onko muilla samoja kokemuksia? Käyty myös imupuolen putket ja letkut läpi

Jultsu

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16725/P0341/000833

Jos tuohon p-alkuisia koodeja ulos lykkäävään perunalukijaan on uskominen, niin kyseessä on epäuskottava signaali, ei siis vika itse anturissa. Jos anturi on nyt jo vaihdettu kertaalleen ja sama koodi edelleen hyppää takaisin, seuraavaksi tutkimaan ajoitusta ja öljynpainetta + tasoa kuten sivusto ehdottaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

seppotaas

Onko uusi anturi "joku tarvike" vai selkeä merkkituote VAG, Bosch... ei oles ekakerta kun tarvikeosan signaali ei ole riittävä ECU:lle
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy