Kuinka poistaa käyttäjät

Aloittaja happ0, 02.06.23 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

happ0

Ostettu käytettynä, ja autossa on Swing soitin. Maxidot valikossa ei näy Bluetoothia kohtaa ollenkaan. Silti siellä näkyy Phone ja mediaplayer. Siellä on iso lista, eli 6 puhelinta paritettuna jotka eivät ole minun vaan jonku edellisen. En saa niitä sieltä poistettua tai sit olen tosi käsi. Onko tähän olemassa jotain jippoa? Vaikka esim saako laitteen resetoitua vcds:llä? Autossa minun käsityksen mukaan ei ole ollenkaan BT:tä, sellaista palikkaa ei ainakaan löydy kummankaan etupenkin alta. Myöskään mitään Skoda BT:tä ei löydy ja uutta laitetta auto ei löydä. Jos menen mediaplayer kohtaan ja koitan deletoida vanhoja laitteita, niin auto sanoo ettei voi poistaa kun ovat puhelimina. Puhelin kohdasta ei myöskään poistu. Ajotietokoneesta eli siitä näytöstä laitettu factory reset ja jonku skoda myyjän mukaan sen pitäisi tuhota kaikki ja myös resetoida kaikki radiokanavat ja asetukset. Näin ei kuitenkaan käy, se factory reset ei tee mitään, yhtikäs mitään. Kaikki asetukset yms ennallaan. Auto koittaa välillä käynnistäessä yhdistää johki puhelimeen jota mulla ei ole ja jää jumiin siihen kun ei löydä laitetta.
Jostain luin, että laitteita ei voi deletoida jos ei ole puhelinta liitettynä, mutta mites liität kun BT:tä ei ole, ja ainoa liitin autossa on 3,5mm aux.
Mitä tuolle voi tehdä?

Arikultsi

Miullaki oli ens vaikeuksia parittaa puhelin, mutta kärsivällisyyden ja ohjekirjan avulla se lopulta onnistui ja nyt handsfree toimii hienosti!
Käyttöohjekirja löytyy netistä, jossei autossa ole
https://manual.skoda-auto.com/443/fi-fi/Detail?model=Fabia_54&edition=05-2013&market=&manualLang=fi
Miten tiedät ettei autossa ole luutuuttia?
- jos on 6 paritettua puhelinta ni minkä kautta ne on olleet yhteydessä ellei luututin?
- ohjekirjan mukaan tosin vain 4 puhelinta mahtuisi valikkoon
- siellä lukee, jos valikko on täynnä, poista joku aiemmista puhelimista (ei tosin kerrota miten), ois se aika kumma jos poistettava puhelin pitäisi ensin saada yhdistettyä jotta sen voi poistaa? Sitä uuttahan ei saa yhdistettyä, ennen edellisen poistamista joka ohjekirjan mukaan pitäisi olla mahdollista?
- itellä esim tuo lyhyt/pitkä painallus alkuun ei auennu ja aiheutti vaikeuksia valikkojen selauksessa
- ellei luututtia ole, ni pitäskö siinä olla ohjekirjan kuvassa näkyvä puhelinteline jolla tulee yhteys? Miu autos (Fabia, Elegance varustelu, 11/2013 rekisteröity) ei sellasta ole, mut tosiaa tuo luutuutti löytyy.
En ole kokeillu, mutta pystyskö luutuutin kautta puhelimesta toistamaan esim. YLE Areenan ohjelmia?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy