Sähkö vikaa . . .

Aloittaja forsby, 21.09.18 - klo:10:29

« edellinen - seuraava »

forsby

Tere. seat altea 06 1,9 tdi n.240 000km rullattu.Auto seisoi viime syksynä elo-helmikuu kylmässä tallissa. Akku oli tyhjentynyt latasin akun kosla lähti tulille sitten alkoi vikailemaan ei hehkuttanut,jäi starttaamaan kunnes käänsi virrat pois välillä saoi naks.Irriotin akun ja hehkureleen crc:tä liittimiin ja rele paikalleen sitten lähti käyntiin.Latausvalo jäi vilkkumaan lataa n.14v, kello ja trippi nollaantuu aina kun virrat katkaisee.Nyt kun illat pimeni laitoin sisävalon päälle ja se ei sammu ajaessa.Sammuu kun ovet lukitsee.Ovet avatessa syttyy. Mukavia nykyautojen elektroniikka haastavia vikoja uudemmissavähemmän ajetuissakin. olisiko neuvoa /vinkkejä tarjota?
  t. forsby

Daatta

Autossa on modernia CAN-väylätekniikkaa, joku siellä on ottanut siipeensä. Sähkön loppuminen ja akun irtikytkeminen sytyttää joukon vikavaloja, mutta ne pitäisi nollautua ajan eli muutaman kilometrin ajon jälkeen. Akku kannattaa testata, jos se on syväpurkautunut niin voi olla entinen.

Vian etsintään tarvitaan VCDS piuha/softa, myös kännykkäversio ODB-eleven tai Carista on tyhjää parempi. Motonetin yms. lukijalla ei tee mitään, kun pitää saada keskuselektroniikalta koodit luettua. Sisävalojen ym. sekoilu voi johtua virran vähyydestä, tai sitten sieltä on boksi kärähtänyt. VCDS kertoo asian. Foorumin VCDS-alueella on ketju, jossa voi huudella osaajia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy