Jyrin Volvo XC60 T8 AWD R-Design (MY18), Ice White

Aloittaja Jyri, 17.03.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

Nykäne

Mites, ajelitko tänään huonossa ajokelissä pääkaupunkiseudun polanteisilla teillä?
Suodattiko ilmajouset tärinää kuinka hyvin?
Glf V TSI 90kW -09

Jyri

Tulihan sitä ajettua ja mietiskelin juuri ajaessani ettei sitä oikein osannut sanoa kuinka paljon ilmajouset tai neliveto helpottivat elämää, mutta kovin vaivattomalta ja mukavalta kyyti vaikutti, pitäisi päästä ajamaan samoissa olosuhteissa kahta eri versiota peräkkäin että osaisi oikeasti sanoa miten suuri ero on. Kuten sanottua, auto on hyvyydessään jopa hieman tylsä, aina mukava, helppo ja varma etenemään.

S#S

#122
Oletko Jyri hankkinut jonkinlaista latausasemaa kotiin?

Yritin hyvin pikaisesti huonoin tuloksin googlettaa, millainen latauskaapeli tuon Volvon mukana tulee, niin kysytään nyt täällä, jos tätä kautta vastauksen nopeimmiten saisi  :). Type2, mutta mikä on mukana tulevan maksimilatausteho tai -virta? Autohan ei ilmeisesti  pysty ottamaan vastaan kuin noin 3,5 kW eli yli 16 A:n latausaseman hankkiminen ei yhtään latausta nopeuta, mutta mietin, saako maksimilataustehon jo tuolla mukana tulevalla kaapelilla.

Jyri

Mulla tuli auton mukana sekä Type2 että Schuko latauskaapelit, kuten oli kuulemma uutena käytäntönä viime syksynä.

Latausasemaa en tosiaan ole vielä hankkinut, kun ei siitä ole iloa latausajan suhteen, vaan ainostaan pistorasian kestävyyden suhteen. Omaani olen ladannut aina minimi virralla kun jätän latautumaan yön yli ja muuten maksimilla, eli 16A.

Valitettavasti tosiaan auton laturi ei kykene hyödyntämään isompia lataustehoja.

S#S


Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.02.18 - klo:11:57
Omaani olen ladannut aina minimi virralla kun jätän latautumaan yön yli ja muuten maksimilla, eli 16A.

Korjaus, tuo vakiona tullut kaapeli onkin 13A, ei 16A.

Jyri

Ensimmäiset ongelmat, eli joulun pyhinä tuli käytyä vanhempien luona ja eikös siellä parkkipaikalla joku ollut rikkonut (törmännyt?) auton takavalon ja puskuria, viikko sitten oli varattuna aika korjaukseen jonka arvio oli 5 pv, joka muuten piti kutinsa. Mutta, juuri edellisenä päivänä kun olin autoa viemässä syttyi alustan varoitusvalo ja kehoitus olla yhteydessä huoltoon, no mainitsin asiasta samalla ja kun siirsivät auton huoltoon korikorjauksen jälkeen niin ilmoittivat että ilma-alustan kompressori on rikki, eikä autolla suositella ajettavan, eikä siinä vielä kaikki, osa ei ollut edes Ruotsissa, joten korjausarviota eivät osanneet antaa. Sain jatkaa Hetrzin V60sellä, mutta ajatus että sillä pitäisi ajaa epämääräinen aika ei oikein innostanut, joten olin yhteydessä myyjään joka järjestikin lomaltaan asian esimiehensä kanssa ja sain vaihtoehdoiksi vanhan XC60 D5sen tai S90sen ja luonnollisesti päädyin SPA -alustaiseen sijaisautoon (T5 vajakki). Pakko todeta että viikko tuolla V60sellä (D3? vajakki) ja nyt päivä S90sellä vahvistaa vain että tuli tehtyä juuri oikea valinta XC60sen ja T8 voimalinjan suhteen, eikä edes harmita että mukana tuli tuo ilma-alusta, kunhan ei enää uudestaan joudu viikkoja ajelemaan jollain muulla.

Muutenkin olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon ja se kulutus on omassa ajoprofiilissa erittäin maltillinen. Katsotaan vaan miten kauan pitää tuolla S90sellä ajella... ??? ::)

Jyri

Loppu hyvin, kaikki hyvin, osa tulikin nopeasti ja oma auto on taas alla. Pisteet Bilialle asian hoitamisesta ripeästi ja SPA laina-autosta.

Ei se S90 kyllä ollut minun auto, onneksi tuli aikoinaan muutettua tilaus tuohon XC60seen, en tiedä onko matala auto enää koskaan se juttu nyt kun on päässyt SUVlla ajamaan.

#timo#

Miten on Jyrillä mennyt Volvon kanssa, vai onko mennyt jo vaihtoon?

Jyri

Pakko todeta että on aivan uskomattoman hyvä auto omaan käyttöön. Edelleen tulee aina hyvä mieli kun "joutuu" ajamaan autolla. Ainoat viat ovat olleet keskikyynärnojan kannen lukituksen hajoaminen (jousi lähti pois paikaltaan), sekä hanttimiehen penkin reisituen jatkeen sauman aukeaminen. Molemmat korjattiin viime huollossa (22 tkm). Eli ei ole mennyt vaihtoon ja olin sanomassa ettei kävisi mielessäkään vaihtaa, mmutta totuus on että tuo sähköllä ajaminen on niin koukuttavaa että lähetin kyllä kesällä kyselyitä muutamille myyjille sähköautoista, mutta koska kukaan ei edes palannut asiaan ja toisaalta siksi ettei oikein ole vielä mitään järkevän hintaisia täyssähkövaihtoehtoja niin asia ei ole edennyt.

Koko ajan todellinen kulutus on jossakin 2-3 l / 100 km välillä omassa ajossa. Kun tuo akku olisi tupla tai tripla niin sitten voisin sanoa auton olevan täydellinen.

#timo#

Meikäläinen haikailee myös kovasti bensa hybriditekniikan perään ja edellytyksenä on myös neliveto. Vaihtoehdot käyvät aika vähiin  :( Tarjousta on kyselty uudesta V60 T8 mallista mutta n. vuoden toimitusaika on mulle aivan mahdoton ajatus! Täyssähkö olisi myös mielestäni paras vaihtoehto mutta toiminta matka pitäisi olla tuhannen pinnassa jotta kiinnostaisi ja myös se neliveto. Katse onkin nyt suuntautunut jo maahantuotuihin esittelyautoihin ja vaihtoehtoina näyttäsi nyt olevan ainoastaan V90 T8 ja XC60 T8. Näistä ensimmäisen värimaailma ei oikein miellytä ja jälkimmäinen taas tuntuu aika möykyltä ja epätaloudelliselta, tosin värimaailmat olisivat siinä kohdallaan. Kaiken lisäksi sain paljon paremman tarjouksen tuosta matalammasta V90:stä  ???

dwntime

V90 on kyllä erinomainen auto myös. Itsellä ollut vuoden ajossa nyt V90 T8 R-Design ja ei kyllä voi kuin kehua. Neliveto on riittävä normikäyttöön, tehoa on ihan poskettomasti ja edelleen vaan vetää hymyn korviin kun runttaa kaasua.
Aivan mahtava auto ajaa tuulessa, tuiskeessa, pyryssä ja sumussa. Ei kyllä mitään valittamista.

Ainoa asia mikä itseä jäi harmittamaan oli B&W audion pois jättäminen. Vaikka T8 mallin vakioaudio subbarilla onkin aivan loistava, olisi B&W ollut vielä siitä merkittävä step-up parempaan. Toki jos autossa kuuntelee vain FM radiota, niin sitten tuo on siihen ihan riittävä. Jos taas kuuntelee pelkästään Spotify tai TuneIn niin siellä alkaa kaipaamaan parempaa, varsinkin kun parissakin eri autossa ehti B&W:tä kuuntelemaan enemmänkin :)
Noh, pitää tämä epäkohta korjata seuraavassa valinnassa.

Vikoja ei V90:ssä ole oikeastaan ollut, siis ajoa estäviä. Pieniä säätöjä kyllä on ollut tässä vuoden mittaan parikin kappaletta. Auto narisi ensimmäisten pakkasten tullessa aivan järkyttävästi jo suorallakin tiellä. Nitinä ja narina oli hermoja raastavaa. Selvisi että C pilarin kohdalla katon tukipalkki ja kattopellit hankasivat toisiaan vasten ja siitä tuli tämä ääni. Ei ole korjauksen jälkeen kuulunut. Latausluukun lukitus hajosi, tuloksena koko vastakappale auton puolelta piti uusia, mutta ei ole temppuillut sen jälkeen. Ja viimeisin isompi oli takalasin halkeaminen. Oli haljennut syystä tai toisesta ja tuloksena lasin vaihto takuuseen.

Jokatapauksessa seuraavakin auto tulee olemaan Volvo, tosin tuo Jyrinkin valitsema XC60.

Ja pahoittelut että kirjoitin talliisi tämän tarinan, sopi Timon pohdintoihin.

Jyri

Ei haittaa ja pakko todeta että ymmärrän hyvin, itselle tämä korkeampi maavara on todella ollut helpotus, kun joudun usein ajamaan outoihin paikkoihin jalkakäytävän reunojen ymv. yli.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy