Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - mot595

#1
Moi, huomasin muutama viikko sitten, että jäähdytinneste on alle alarajan ja paisuntasäiliön alla oli märkää. Lisäsin nestettä vähän ja se vajeni pikkuhiljaa. Eilen lisäsin ylärajaan ja ajoin 450 km. Neste vajeni alle alarajan, mutta nyt ei ollut märkää paisuntasäiliöän alla. Samalla eilen, kun oli pitkään aikaa viileää, huomasin, että lämmintä ei tule sisälle. Aamulla oli 14 astetta ja autossa paleli vaikka lämmityslaitteen asetus oli 25. Tällöin siis jäähdytinneste oli juuri lisätty ylärajaan. Mistähän voisi johtua?
#2
Aiemmin on toiminut, mutta juuri kun tänä aamuna erityisesti olisi tarvittu, se ei lähtenyt päälle. Pakkasta oli 26. Kaukosäätimessä vilkkui vihreä valo.sitten menin koittamaan autosta. Painoin napista. Siihen tuli keltainen valo. Jos se käynnistyy niin valo on oranssi. Kokeilin useaan otteeseen ja ei lähtenyt käyntiin.

Laitoin vielä laturin akkuun kiinni, jos on jännitteestä kiinni. Mutta ei lähtenyt sittenkään.

Mikähän mahtaisi ongelman aiheuttaja?

Auto Golf 2.0 TDI 2013
#3
Moi. No nyt sitten on hydraulisen painelaakerin vian (työsylinteri) vuoksi autoon uusittu kaikki muutkin kytkimen osat:: kaksoismassavauhtipyörä, levy, asetelma.
Nyt kun autolla lähtee liikkeelle jossain hankalassa paikassa pienillä kierroksilla hivuttamalla, niin kytkin tärisee. Auto liikkuu täristen eteenpäin ( tai taaksepäin). Jos lähtee hieman reippaammilla kierroksilla, niin silloin ilmiötä ei ole. Rempan jälkeen on ajettu nyt 1000 km. Mistähän tuo voisi johtua?
#4
Moi.
Mitenkähän pitkän siivun pääsee hiukkassuodattimella? ...ja mitä sitten tehdään, kun se on täynnä? Onko ainoa keino ostaa uusi - joka on arvatenkin älyttömän kallis.
#5
Moi. Tänään kävi pari kertaa niin, että kytkinpoljin ei heti palautunut ylös asti. Liike jäi ensin noin 5 cm lyhyeksi. Palautui kuitenkin sitten itsestään. Jotenkin on sellainen tunne, että kytkin olisi hieman löysempi. Autolla on ajettu 196000.

Vaimokkeella on tapana pitää vaihde päällä ja kytkinpoljin pohjassa liikennevaloissa. Pelkään, että rasittaa kytkintä.

Pelkään jotain vakavaa ongelmaa. Mitä maksaa täysi kytkinremontti?
#6
Golf VII (12-) / Start-Stop ei toimi
22.01.19 - klo:20:34
Moi, onko kellään ideaa, mikä vika?
Start-Stop-toiminto lakkasi toimimasta. Käynnistettäessä herjaa, että Start-Stop ei ole toiminnassa. Auto on vm. 2013 2.0 TDI.
Toinen kysymys: Meneekö katsastuksesta läpi?
#7
Miksi golf 2004 1.9 tdi ei lähde käyntiin kun lämmittää polttoainelämmittimellä (eberi) vähän aikaa?

Tänä aamuna, kun pakkasta oli 20, eberi oli päällä 10-15 min. Eli huomasin laittaa vähän myöhässä päälle. Startti pyöritti hienosti, mutta ei lähtenyt käyntiin. Kokeilin myös sillain, että hehkutin kolme kertaa ja myös viisi kertaa ennen starttia. Akussa oli virtaa vaikka kuinka moneen pitkään sahaukseen. Onneksi oli toinen auto pihassa (vanha Nissan, joka lähtee aina nöyrästi)

Volsun akku jäi lataukseen päiväksi. Lämmitin illalla puoli tuntia, odotin sitten 5 min ja starttasin; hyvin lähti käyntiin.

Myös viime talvena oli ongelma. Vaimoke soitti, ettei volsu lähde käymään; startti pyörittää, mutta ei käynnisty. Palasin omalta työmatkalta kotiin. Menin sitten volsuun ja kokeilin; se lähti käymään. Epäilen, että lähti, kun oli ehtinyt jo jäähtyä vähän.

Onko ollut samaa ongelmaa kellään? (epäilen että lyhyt lämmitys sotkee jotenkin auton systeemejä siten, että auto luulee olevan kesä). Mistä johtuu? Miten voisi korjata?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy