VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Yleinen VAG-keskustelu => Aiheen aloitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:08:28

Otsikko: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:08:28
Turun kaupungin hankinnoista perillä oleva kaveri kertoi palokunnan mitan tulleen täyteen DSG-vaihteistojen kanssa. Ei kuulemma ole mitään muuta kuin vikaa, vikaa ja vikaa.

Ilmeisesti ovat ryhtyneet sanoista tekoihin ja tuoreessa tarjouspyynnössä pelastuslaitos pyytää tarjouksia kolmesta johtoautosta, joissa vaaditaan olevan momentimuuntimella varustettu automaattilaatikko. Muille spekseille kuten nelivedon tekniikalle tai moottorin tehoille ym. ei ole asetettu tarkkoja vaatimuksia. Nelivetokin saa olla jatkuvaa tai kytkettävää mallia, eikä väliä miten sekin kytkeytyy..  "Sattumalta" vain vaihteiston osalta on määrätty ehdottomaksi vaatimukseksi momentinmuunnin.  ;)

LainaaAlusta tulee olla nelivetoinen alusta, akseliväli noin 3200 mm. Valmiin ajoneuvon kokonaispaino on noin 3100 kg. Moottori on voimakas ympäristömääräykset täyttävä dieselmoottori ja alustassa on momentinmuuntimella varustettu automaattivaihteisto.
Liukuovi on oltava molemmilla puolilla. Oikeassa liukuovessa on avattava liukuikkuna. Takana on ylös aukeava luukku.
Ikkunoiden pitää olla tummennetut.

http://www.turku.fi/public/download.aspx?ID=181600&GUID={1A3B8E46-1040-4F9D-9ED5-BA47B3E47A14} (http://www.turku.fi/public/download.aspx?ID=181600&GUID={1A3B8E46-1040-4F9D-9ED5-BA47B3E47A14})
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: kai75 - 12.09.13 - klo:08:39
Olisko mersut ainoita vaihtoehtoja? Nelivetoisia pakettiautoja (päättelin pakettiautoksi liukuovien takia) normi momenttiautomaatilla ei taida hirveän monella valmistajalla olla...

Vai osaako volkkariporukka sanoa et saako transportteria tilauksesta muulla kuin dsg -automaatilla?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: MMV - 12.09.13 - klo:08:45
Kun noita vaatimuksia katselee, niin käytännössä spekseillä ohitetaan mahdollinen kilpailu ja sen tuoma taloudellinen hyöty koko prosessista. Tämä on tavattoman yleistä ja edellisen työpaikan takia myös hyvin tuttua. Taustalla on joko hyvä suhde johonkin toimittajaan ja speksataan vaatimukset sellaisiksi, ettei muut voi kilpailla. Vaihtoehtoisesti ostaja haluaa jotain tiettyä, jolloin ollaan taas samassa tilanteessa, ettei oikeaa kilpailua synny. Melkoista teatteria tällaiset kilpailutukset!
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Geoman - 12.09.13 - klo:08:49
Momentinmuunnin vaihteisto on työkoneissa yleistä tekniikkaa ja kestävyydeltään raskaissa olosuhteissa kestäävä vaan ei energiaystävällinen.

Ei taida poliisiautoissakaan olla DSG:tä? Manuaalivaihteisti on hyvä jos ajetaan ja momentinmuunnun automaattilaatikko jos madellaan.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.09.13 - klo:08:45
Kun noita vaatimuksia katselee, niin käytännössä spekseillä ohitetaan mahdollinen kilpailu ja sen tuoma taloudellinen hyöty koko prosessista. Tämä on tavattoman yleistä ja edellisen työpaikan takia myös hyvin tuttua. Taustalla on joko hyvä suhde johonkin toimittajaan ja speksataan vaatimukset sellaisiksi, ettei muut voi kilpailla. Vaihtoehtoisesti ostaja haluaa jotain tiettyä, jolloin ollaan taas samassa tilanteessa, ettei oikeaa kilpailua synny. Melkoista teatteria tällaiset kilpailutukset!

Jos olisin Volkkari-kauppias, niin jättäisin tarjouksen ja kun se hylättäisiin, niin ei muuta kuin Markkinaoikeuteen. Markkinaoikeus sitten ratkaisisi, oliko momentimuuntimen vaatimiselle muuta syytä kuin halu ostaa Mersu.

En osaa sanoa, kuinka menestyisi pelastuslaitoksen väite siitä, että DSG:t on havaittu kelvottomiksi vaihteistoiksi.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Taky - 12.09.13 - klo:08:51
Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.09.13 - klo:08:45
Vaihtoehtoisesti ostaja haluaa jotain tiettyä, jolloin ollaan taas samassa tilanteessa, ettei oikeaa kilpailua synny. Melkoista teatteria tällaiset kilpailutukset!

OT, mutta enkä autojen kohdalla laveammat speksit saattaa tulla kyseeseen, mutta monen muun laiteen tms kohdalla asia ei suinkaan ole niin musta-valkoinen.

Pitää ajatella kokonaisuutta johon kuuluu huolto, muu ylläpito, käyttäjäkoulutus, laitteiden ristiinkäyttö henkilöston keskuudessa(joka joissain laitteissa on todella hankalaa jos sisältää varsinkin ohjelmistoja/tietokoneita/ohjausjärjestelmiä), ja tietty sopivuus tarvittavaan tehtävään.

Pelkillä väljillä spekseillä ja hinnalla ei saada kun epäsopivia laitteita/palveluita jolloin käyttöiän kokonaishinta on pilvissä.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:08:53
Lainaus käyttäjältä: Taky - 12.09.13 - klo:08:51
OT, mutta enkä autojen kohdalla laveammat speksit saattaa tulla kyseeseen, mutta monen muun laiteen tms kohdalla asia ei suinkaan ole niin musta-valkoinen.

Pitää ajatella kokonaisuutta johon kuuluu huolto, muu ylläpito, käyttäjäkoulutus, laitteiden ristiinkäyttö henkilöston keskuudessa(joka joissain laitteissa on todella hankalaa jos sisältää varsinkin ohjelmistoja/tietokoneita/ohjausjärjestelmiä), ja tietty sopivuus tarvittavaan tehtävään.

Pelkillä väljillä spekseillä ja hinnalla ei saada kun epäsopivia laitteita/palveluita jolloin käyttöiän kokonaishinta on pilvissä.

Totta tuokin ja turkulaiset ovat varmaankin maksaneet oppirahoja VV-auton marmoritiskille. Muutaman kerran kun on uudehkoon, mutta takuuttomaan, autoon ostettu vajaan 10 tonnin vaihdelaatikko, niin menee varmaankin viesti perille.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Taky - 12.09.13 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.09.13 - klo:08:50
Markkinaoikeus sitten ratkaisisi, oliko momentimuuntimen vaatimiselle muuta syytä kuin halu ostaa Mersu.

Niin tähän on tultu - toki kenenkään suosiminen pitää olla OUT, että tavaran/palvelun/laitteen/koneen tarvitsija ei saa määritellä tarvettaan, muuten ollaan heti leivättömässä pöydässä asiaa puimassa ja koko homma on puissa.

Parhaimmillaan/pahimmillaan kilpailijan kiusaamista - ei mitään todellisen/vapaan kilpailun vaalimista.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Ville R - 12.09.13 - klo:09:14
Nuo pelastuslaitoksen vehkeet vaan on vähän sellaisia, että niiden pitää toimia ja olla luotettavia. Huono lähteä palopaikalle, jos auto ei toimi. Johtoautot vielä ovat niin spesiaaliautoja vrt ambulanssiin, että vara-autoja ei vaan ole järin montaa.

Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Geoman - 12.09.13 - klo:09:17
Jos DSG-vaihteistoissa on todella ollut vikaa voidaan tällaisen tuotteen tarjous hylätä silläkin perusteella, että tuote ei ole kestävä (tähän on varmaankin kirjalliset olevat dokumentit). Voidaan myös asettaa kyselyssä vaatimukset minkälaista ajoa vaihteiston pitää kestää, voidaan pidentää takuuaikaa jne.

Kuten Ville R totesi ei ole kyse isosta kaupasta.

Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: VAG! - 12.09.13 - klo:09:26
Eikös nämä johtoautot ole yleensä jotain julmetun isoja maastureita tyyliin MB GL? Jos foorumin konsernituotteita lähdetään tältä alueelta tutkimaan, niin Q7 lienee ainoa vaihtoehto. Ja siinä on momentinmuunnin. Touareg lienee vähän liian pieni, mutta siinäkin olisi momentinmuunnin.

Eiköhän momentinmuunnin ole tässä kokoluokassa ihan passeli valinta autotehtaidenkin mielestä.

EDIT: Jaa, tuollahan olikin puhetta liukuovista, eli paku lienee siis hakusessa tällä kertaa.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: mremonen - 12.09.13 - klo:09:42
Tämä on yksi tapa jolla julkista hankintalakia kierretään.

Voisihan vaihteistolle asettaa erillisen takuuvaatimuksen luokkaa 500 000 km/5 vuotta tjsp. Erottelematta teknologioita.

Naapurilla on sellainen Nissanin kerrostalon kokoinen maasturi, olisko Pathfinder tjsp. 200+tkm ajettu ja loota sanoi poks. Lienee momentinmuuntimella toteutettu, mutta ei kestänyt veneiden vetämistä.
Otsikko: Re: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Santeri - 12.09.13 - klo:09:45
Täällä uudella Päijät-Hämeen pelastuslaitoksella on muutama farmari golf seka yks mondeo. Johtoautona tiguan nelikko josta oli oikein vw-lehdessä juttua (valinta syinä nelikko, voima ja vetokyky), en tosin muista jutusta oliko dsg vai manuaali.

Eikös muuten tiguania saanut jossain välissä momenttimuunnin automaatilla (tiptronic nimellä meni) ? Vai muistanko väärin ?


Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: vasara - 12.09.13 - klo:10:06
Tuossa mitään hankintalakia kierretä.
Saahan ostaja määritellä tarpeensa ennen kilpailutusta. Jos yksi kriteeri on se, että auton
pitää kestää käytössä, niin silloinhan dsg- laatikoita ei ostajan aikaisemman kokemuksen
perusteella voi hyväksyä.
Tavaran tarjoajat voivat tarjota annetun kriteeristön mukaisia laitteita.. jos ei valikoimasta
löydy, niin voi voi. Tehkööt sellaisia tuotteita että kelpaa.

"Taky" kirjoitti tuossa edellä täyttä asiaa.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Tangerine - 12.09.13 - klo:10:55
Ihmetyttää hieman pelastuslaitoksen valinnat kun katsoo Saksan TUV tilastoa (2011) joka kuvastaa suhteellisen hyvin teknistä laatua. Perustuu yli 7 miljoonaan katsastettuun autoon.Mersun ML sarja huonoin sijalla 97. Q7 sijalla 72 ja tuareg sijalla 91. Tärkein kriteeri pitäisi olla tekninen toimivuus koska ihmishenkiä kyseessä. Toyotan land gruiseria listalla ei ollut, mikäli samaa laatua kuin muut toyotat niin lienee ylivoimainen ykkönen. Merkkien status ei saisi määrätä valintoja.
Otsikko: Vs: Re: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: gunman - 12.09.13 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: Santeri - 12.09.13 - klo:09:45
Eikös muuten tiguania saanut jossain välissä momenttimuunnin automaatilla (tiptronic nimellä meni) ? Vai muistanko väärin ?

Vuosimalleissa -08 ja -09 automaattilootana oli Tiptronic (perinteinen momentinmuunnin).

(Wikipeedia kertoilee, että DSG tuli ko. automalliin vasta kesällä -10)
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:11:33
Poliisi Transporterista petti jarrut: http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/poliisiauto_rysahti_aidan_lavitse_katso_kuva/ (http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/poliisiauto_rysahti_aidan_lavitse_katso_kuva/)

Väittäisin kuskina toimineen konstaapelin puhuvan lööperiä. Ei kaikki jarrut noin vaan petä.. Ettei vaan olisi mennyt polkimet sekaisin?  ???
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: jf - 12.09.13 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 12.09.13 - klo:10:06
Saahan ostaja määritellä tarpeensa ennen kilpailutusta. Jos yksi kriteeri on se, että auton
pitää kestää käytössä, niin silloinhan dsg- laatikoita ei ostajan aikaisemman kokemuksen
perusteella voi hyväksyä.
Hylkäsiväthän he aikanaan Marsun robottilootatkin, kun eivät pysyneet koossa. Silloin ei vissiin kierretty lakia, kun ei osunut Vag:iin?  ::)
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: JarnoF - 12.09.13 - klo:11:58
Siis samalla tavallahan valtio/kunnat "kilpailuttaa" työpaikkailmoitukset. Talossa on jo joku vakio hyväksi havaittu määräaikainen, jonka sopimus on menossa umpeen. Häntä ei saada kuitenkaan suoraan palkata toiseen avautuvaan määräaikaiseen paikkaan, koska siitä on lain mukaan järjestettävä avoin haku. Pätevyyskriteerit voidaan kuitenkin virittää työpaikkailmoitukseen niin spesifisiksi, että ainoastaan se yksi vakio määräaikainen sopii kuvaukseen.
Otsikko: Re: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: tuRboman - 12.09.13 - klo:12:02
Niin, tätä asiaahan vois pohtia siltäkin kannalta, että mitä jos olisitkin ITSE ostajan asemassa. Tuohon käyttöön tarkoitettua peliä hankkimassa. Miten Crafter, saisko sitä täyttämään kriteereitä?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: vasara - 12.09.13 - klo:13:33
Lainaus käyttäjältä: Tangerine - 12.09.13 - klo:10:55
Ihmetyttää hieman pelastuslaitoksen valinnat kun katsoo Saksan TUV tilastoa (2011) joka kuvastaa suhteellisen hyvin teknistä laatua. Perustuu yli 7 miljoonaan katsastettuun autoon.Mersun ML sarja huonoin sijalla 97. Q7 sijalla 72 ja tuareg sijalla 91. Tärkein kriteeri pitäisi olla tekninen toimivuus koska ihmishenkiä kyseessä. Toyotan land gruiseria listalla ei ollut, mikäli samaa laatua kuin muut toyotat niin lienee ylivoimainen ykkönen. Merkkien status ei saisi määrätä valintoja.
Pelastuslaitoksen johtoautothan on yleensä neliveto pakettiautoja, jotka sorvattu koripajalla laitoksen tarpeisiin sopiviksi.

TUV tilasto nyt ei kerro auton luotetttavuudesta yhtään mitään. Jos auto mennyt katsastukseen, niin oletettavasti sen vaihdetaatikko on toiminut ja nokkaketju ei ole ollut poikki, jotta se on voitu sinne ajaa.. Tälläiset auton kokonaan käyttökelvottomaksi tekevät viat on siis ollut pakko korjata ennen katsastusta. Lisäksi katsastuksessa ei tälläisia suuria vikoja edes tutkita.
Jos taas tukivarsi löysä, ajovalopolttimo rikki tms, niin se näkyy katsastustilastossa, mutta vielä sillä pääsee eteenpäin huoltoon saakka.

Tuv tilaston listan kärjessä on lähinnä pikkuautoja (ja harrastusautoiksi luettavia Porscheja jne.).. Mistäköhän johtuu? No siitä, että niillä ajetaan niin vähän ja käyttö on pikkuautoilla kauppakassin omaista.. ei niillä ajeta niinkään kuluttavampaa työajoa / kilpaa autobaanalla (..no Porscheilla ajetaan, mutta ne on siihen tarkoitettu :) )
Porsche taas ei ole Saksassa (tai muuallakaan) kenenkään ainot auto, nekin on tilastoissa pienillä kilometreilla ja varmasti silmäterää hoivataan paremmin kuin käyttistä.
Isot maasturit taas ostetaan yleensä tarpeeseen / vetureiksi ja käyttö paljon kuluttavampaa.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:13:55
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 12.09.13 - klo:13:33
TUV tilasto nyt ei kerro auton luotetttavuudesta yhtään mitään. Jos auto mennyt katsastukseen, niin oletettavasti sen vaihdetaatikko on toiminut ja nokkaketju ei ole ollut poikki, jotta se on voitu sinne ajaa.. Tälläiset auton kokonaan käyttökelvottomaksi tekevät viat on siis ollut pakko korjata ennen katsastusta. Lisäksi katsastuksessa ei tälläisia suuria vikoja edes tutkita.

TÜVin sijasta kannattaa katsella ADACin eli Saksan tiepalvelun tilastoja. Ne kertovat maantiellä ilmenneistä ongelmista.

Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: mremonen - 12.09.13 - klo:14:22
Helsingissä näyttää olevan ainakin tällainen (http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Helsinki_fire_truck_H10.jpg).

Enivei, edelleen olen sitä mieltä, että tuolla vaatimuksella vain pedataan jotain haluttua merkkiä. Sen verran tullut noita julkkupuolen hankinta-ilmoituksia nähtyä. Vaikken yhtään autoa ole sinne myynytkään.

Mutta mikäs siinä. Voi se olla, ettei DSG ole noihin käyttöihin paras. Ei niitä taida montaa olla tukkirekoissakaan.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Tangerine - 12.09.13 - klo:14:57
Ei ole sattumaa että tuv tilaston viimeiset mallit menettää huomattavasti nopeammin arvonsa - on ne sitten pieniä tai isoja autoja. Kuluttajathan käyttäytyisi täysin järjenvastaisesti jos hinta ja laadukkuus ei kulkisi käsi kädessä..
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Karvis - 12.09.13 - klo:15:00
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 12.09.13 - klo:14:22
Enivei, edelleen olen sitä mieltä, että tuolla vaatimuksella vain pedataan jotain haluttua merkkiä. Sen verran tullut noita julkkupuolen hankinta-ilmoituksia nähtyä. Vaikken yhtään autoa ole sinne myynytkään.

Tuon julkisen hankitalain ongelma on juuri tämä, että jos haluaa hankkia jonkun tietyn tai tietynlaisen auton(tai muun tuotteen) niin vaatimukset on pakko laittaa sellaiseksi että vain ne halutunlaiset tuotteet sopii kriteereihin. Onneksi tuo kilpailutusraja tuplattiin joitain vuosia takaperin, niin esim. normi pakun voi hankkia juuri sellaisena kuin haluaa eikä tarvitse ostaa sitä halvinta mahdollista ja tarkoitukseen huonosti sopivaa shitikan raatoa pajotettavaksi ::) Tai volkkaria....
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:15:10
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.09.13 - klo:15:00
Tuon julkisen hankitalain ongelma on juuri tämä, että jos haluaa hankkia jonkun tietyn tai tietynlaisen auton(tai muun tuotteen) niin vaatimukset on pakko laittaa sellaiseksi että vain ne halutunlaiset tuotteet sopii kriteereihin. Onneksi tuo kilpailutusraja tuplattiin joitain vuosia takaperin, niin esim. normi pakun voi hankkia juuri sellaisena kuin haluaa eikä tarvitse ostaa sitä halvinta mahdollista ja tarkoitukseen huonosti sopivaa shitikan raatoa pajotettavaksi ::) Tai volkkaria....

Valtiollahan on käytössä ns. Hanselin lista eli Hansel on tyypittänyt autot (+ tietokoneet, puhelimet, klemmarit, kirjekuoret jne jne) valmiiksi ja neuvotellut hinnat kohdilleen. Niinpä valtion viranomaiset voivat ostaa Transporterinsa ilman kilpailuttamista. Samalla listalla on myös Octavia, Passat ja taitaa olla Golfikin.

Kunnilla ei tuollaista ole käytettävissä.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Ville R - 12.09.13 - klo:15:14
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 12.09.13 - klo:14:22
Helsingissä näyttää olevan ainakin tällainen (http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Helsinki_fire_truck_H10.jpg).

Tuo on ihan ääripää johtoautosta. Yleensä ne on T5/Vito alustalle, neliveto tai ilman. Helsinki tuntuu suosivan Mersun GL:ää, toisille riittää Koreanpoikien maasturi. Meillä on tehty myös Range Rover Evoque tuohon tarkoitukseen, oli aika läyhä. Nyt on tulossa Nissan.

Siis ihan vaan pointtina, että monenlaista ja monenmerkkistä autoa tehdään
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: vasara - 12.09.13 - klo:15:42
Lainaus käyttäjältä: Tangerine - 12.09.13 - klo:14:57
Ei ole sattumaa että tuv tilaston viimeiset mallit menettää huomattavasti nopeammin arvonsa - on ne sitten pieniä tai isoja autoja. Kuluttajathan käyttäytyisi täysin järjenvastaisesti jos hinta ja laadukkuus ei kulkisi käsi kädessä..
Miten porsivat nokkaketjut ja Dsg:t näkyvät "laadukkuutta" mittaavassa tuv- katsastustilastossa?

Siinä olet kyllä oikeassa, että kuluttajat toimivat järjenvastaisesti.. siihen koko kuluttaminen pitkälti perustuu.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Passatti - 12.09.13 - klo:16:23
Ei mikään ihme ettei huoli.Ei taida VW konsernikaan niitä huolia kun Aisin on saanut miljoonan laatikon tilauksen VW:ltä kirjoittaa ruotsalainen Auto,Motor och Sport tänään.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: autofanaatikko - 12.09.13 - klo:16:29
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 12.09.13 - klo:08:49
Momentinmuunnin vaihteisto on työkoneissa yleistä tekniikkaa ja kestävyydeltään raskaissa olosuhteissa kestäävä vaan ei energiaystävällinen.

Ei taida poliisiautoissakaan olla DSG:tä? Manuaalivaihteisti on hyvä jos ajetaan ja momentinmuunnun automaattilaatikko jos madellaan.

Olen poliisit-ohjelman suuri fani :), ja kyllä niissä uusinokkaisissa Transportereissa on ollut automaatin keppi ohjelmassa näkösällä. Tosin taitaa olla märkä versio DSG:stä noissa autoissa???
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Vaginisti - 12.09.13 - klo:16:38
Ennenhän suosittiin paljon isoja jenkkejä, kuten Chevrolet Tahoe, oli veekasi ja vanha kunnon automaatti  :) Mutta taitaa olla näin euroaikana jenkkivehkeet jo niin kalliita, eikä ole virallista maahantuontiakaan, että joutuvat kaikenmaailman deeäsgeitä hommaamaan...
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Tangerine - 12.09.13 - klo:16:43
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 12.09.13 - klo:15:42
Miten porsivat nokkaketjut ja Dsg:t näkyvät "laadukkuutta" mittaavassa tuv- katsastustilastossa?

Siinä olet kyllä oikeassa, että kuluttajat toimivat järjenvastaisesti.. siihen koko kuluttaminen pitkälti perustuu.
En ole sanallakaan eritellyt eri mallien tyyppivikoja - joka merkissä on niitä enemmän tai vähemmän.
Otsikko: Re: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: tuRboman - 12.09.13 - klo:17:13
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.09.13 - klo:16:23
Ei mikään ihme ettei huoli.Ei taida VW konsernikaan niitä huolia kun Aisin on saanut miljoonan laatikon tilauksen VW:ltä kirjoittaa ruotsalainen Auto,Motor och Sport tänään.

Mikäs juttu tämä oikein on?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Passatti - 12.09.13 - klo:17:35
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin?utm_source=Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_content=7977327&utm_campaign=2013-09-12 (http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin?utm_source=Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_content=7977327&utm_campaign=2013-09-12)
Tässä tämä juttu olisi luettavissa.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: jf - 12.09.13 - klo:18:09
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.09.13 - klo:16:23
Ei mikään ihme ettei huoli.Ei taida VW konsernikaan niitä huolia kun Aisin on saanut miljoonan laatikon tilauksen VW:ltä kirjoittaa ruotsalainen Auto,Motor och Sport tänään.
Niin mutta kun ne normijapsilodjuthan on niitä luistavia paskoja, vai miten se kukkanen asian esittikään. Siis kuten jossain Touareqissa...  ::)
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Kennedy - 12.09.13 - klo:18:20
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin (http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin)

En osaa ruotsia. Onko tuossa jotain DSG ongelmista?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: VAG! - 12.09.13 - klo:18:21
Lainaus käyttäjältä: jf - 12.09.13 - klo:18:09
Niin mutta kun ne normijapsilodjuthan on niitä luistavia paskoja, vai miten se kukkanen asian esittikään.

Kyllä mä olen edelleen sitä mieltä, että esimerkiksi Avensiksen momentinmuunnin oli niin pitkäpiimäinen öljyvispilä, että saa olla norsun hermot jos sellaisella ajaa. Siitä olen tosin varma, että paskaksi en ole sitä haukkunut.

Vaikea uskoa, että Touaregin ja Aven automaattilootilla on juurikaan mitään yhteistä, kun Touaregin lootaa on monessa testissä kehuttu.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Emil Eagle - 12.09.13 - klo:18:45
Lainaa
En osaa ruotsia.

Käänsin viestin Googlella. (http://translate.google.fi/translate?sl=sv&tl=en&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.automotorsport.se%2Fartiklar%2Fnyheter%2F20130912%2Fvws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin%3Futm_source%3DNyhetsbrev%26utm_medium%3Demail%26utm_content%3D7977327%26utm_campaign%3D2013-09-12)
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: jarkko_h - 12.09.13 - klo:18:45
Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 12.09.13 - klo:18:20
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin (http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130912/vws-problem-med-dsg-vaxer-vilket-gynnar-aisin)

En osaa ruotsia. Onko tuossa jotain DSG ongelmista?

Lyhyesti. On ongelmia. VW ei ole saanut tekniikkaa kuntoon ja nahkahousut nöyrtyy vihdoin: Eli VW tilannut miljoona kappaletta vaihteistoja Japanilaiselta Aisinilta. Näemmä kun Saksalainen laadunvarmistus ei toimi ja kun vihdoin iskee paniikki otetaan laatua  tarvittaessa jopa logistisesti kaukaisesta Japanista, kaukana kokoonpanotehtaista.  Golf 7:n  6 vaihteinen loota tulee Aisinilta. 

Vielä kun VW tilaisi moottorit ja tiiviste ja talviolosuhdesuunnittelun Japanista, niin alkaisi olla luotettavuus kohdallaan  ;D
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Markku J - 12.09.13 - klo:18:50
Hyvä uutinen tavallaan, mutta selkeä indikaatio eurooppalaisten laatikoiden laatuongelmista huolimatta Kasselin erikoisosaamiskeksuksen panoksesta. Toivottavasti Octavia RS saa tuon Aisinin laatikon, jos niitä jo Golf VII:ssa käytetään.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:18:52
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 12.09.13 - klo:18:45
Vielä kun VW tilaisi moottorit ja autojen tiivissuunnittelun Japanista, niin alkaisi olla luotettavuus kohdallaan  ;D

Kerrottakoon vielä sekin, että Toyota on Aisinin suurin omistaja.  ;D

Loppuu ongelmat, kun Golfiin tulee Tojotan vaihdelaatikko.  8)
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Emil Eagle - 12.09.13 - klo:18:53
Nuo miljoona laatikkoa menee helposti pelkästään yksin Kiinaan?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 12.09.13 - klo:19:01
Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 12.09.13 - klo:18:53
Nuo miljoona laatikkoa menee helposti pelkästään yksin Kiinaan?

Kiinassa ja Jenkeissä niitä viallisia DSG-laatikoita on VAG:n mukaan ollutkin.  ;)
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: jarkko_h - 12.09.13 - klo:19:05
Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 12.09.13 - klo:18:53
Nuo miljoona laatikkoa menee helposti pelkästään yksin Kiinaan?

Tuo on vaarana. Artikkelissa ei sitä suoraan sanota. Toki Euroopassa on täysin kyvyttömät virkamiehet ja maahantuojat verrattuna Kiinaan. Kiinan maahantuoja/virannomaiset ovat pakottaneet VW laatuongelmien kanssa merkittävään jatkettuun takuuseen. Samaan aikaan K-kaupan Väiski ja suomalaiset kuluttajat nielevät mukisematta luokattoman laadun ja maksavat VW:n toilailun. Asiaa ei helpota EU:n VW Dinner & Dine -koulutuksen pehmittämä autolehdistö, joka vaikenee ongelmista ja kertoo Tuv tilastoista, joilla ei ole juuri mitään tekemistä auton keston kannalta.

Jos kokonaiskapasiteetista tulee pulaa, Kiinalaiset saavat hyvälaatuiset japanilaiset Aisinin DSG vaihteistot ja Eurooppalaisille annetaan Germaanien paskaa. Tämä tulee pelkästään finanssista. Kiinassa vaihteisto-ongelmat maksaa paremmasta takuusta johtuen moninkertaisesti Eurooppalaisiin ongelmiin verrattuna. Tämän vuoksi jatkossa huono laatu kipataan eurooppalaisille lampaille.


Jos Suomessa myytäviin Golffeihin tulee Toyotan tekemä loota, tulee mulle seuraavaan autoon DSG.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Markku J - 12.09.13 - klo:19:12
Kiinassahan VAGilla on vanhempien DSG -mallien (DQ200) tehdas Dalianissa (600 th yksikköä vuodessa) ja uusi tehdas tekeillä Tianjiniin uudemmille malleille (DQ380 ja DQG500).

http://www.hoerbiger.com/en-529/pages/319 (http://www.hoerbiger.com/en-529/pages/319)

http://www.inautonews.com/vw-builds-new-transmission-factory-in-tianjin-china#.UjHnMD9mPyA (http://www.inautonews.com/vw-builds-new-transmission-factory-in-tianjin-china#.UjHnMD9mPyA)

edit: "The DQ500 to be produced in Tianjin will be applied on Tiguan, while DQ380 will be used on Audi Q3 and VW Golf GTI and other high-end models".
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Jäpälä - 13.09.13 - klo:11:20
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.09.13 - klo:18:52
Kerrottakoon vielä sekin, että Toyota on Aisinin suurin omistaja.  ;D

Loppuu ongelmat, kun Golfiin tulee Tojotan vaihdelaatikko.  8)

Tai sitten ei, aika paljon on esim. auriksiin vaihdettu lootia. Syynä paskaksi menneet rattaat jotka on jotain muuta kuin metallia.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: tet - 13.09.13 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.09.13 - klo:19:12
Kiinassahan VAGilla on vanhempien DSG -mallien (DQ200) tehdas Dalianissa (600 th yksikköä vuodessa) ja uusi tehdas tekeillä Tianjiniin uudemmille malleille (DQ380 ja DQG500).

Tuo DQ380 onkin ihan uusi tuttavuus. Googlella hakien tulee lähes yksinomaan kiinalaisia sivustoja, joten olettaisin kyseessä olevan vain sikäläisille markkinoille tuleva versio, ainakin alkuvaiheessa. Jossain näkyi tieto että olisi DQ500-mallista jatkokehitetty versio. Täytyypä seurailla alkaako tuosta tihkumaan jotain tarkempia tietoja.

Mitä tulee tuohon Aisinin miljoonatilaukseen, niin siitä ei kai ollut tietoa kuinka pitkälle aikavälille tuo tuotanto jakautuu. Saattaa olla vain Touregeihin ja Amarokeihin tilattu lootat pidemmälle aikavälille?

Jenkeissä myydään melkein kaikkia VW-malleja momentinmuunninlaatikolla, eli kyllä noille konsernista käyttöä löytyy ilman DSG:n korvaamistakin.
Otsikko: Re: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Santeri - 13.09.13 - klo:11:53
Lainaus käyttäjältä: Jäpälä - 13.09.13 - klo:11:20
Tai sitten ei, aika paljon on esim. auriksiin vaihdettu lootia. Syynä paskaksi menneet rattaat jotka on jotain muuta kuin metallia.

Nykyään kun kaikki tehdään mahdollisimman halvalla että tulis voittoja mahdollisimman paljon. Niin laatu kärsii ja tämä tuntuu koskevan jokaista autovalmistajaakin.
Se on vaan että kaikista ei keskustella silleen kuin vagin ongelmista.

Aikanaa Golf VI tehtiin siksi koska V valmistus maksoi vw liikaa.


Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2

Otsikko: Vs: Re: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 13.09.13 - klo:11:57
Lainaus käyttäjältä: Santeri - 13.09.13 - klo:11:53
Nykyään kun kaikki tehdään mahdollisimman halvalla että tulis voittoja mahdollisimman paljon. Niin laatu kärsii ja tämä tuntuu koskevan jokaista autovalmistajaakin.
Se on vaan että kaikista ei keskustella silleen kuin vagin ongelmista.

En ole kuullut Nauriksen vaihteisto-ongelmista, eikä nettipalstoillakaan näy mainintoja.

Perustavanlaatuinen ero VAG:hen lienee siinä, että Tojota hoitaa takuu- ja virhevastuuasiat erittäin hövelisti. Viat korjataan ilman tappeluita.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: hosee - 13.09.13 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 12.09.13 - klo:18:52
Kerrottakoon vielä sekin, että Toyota on Aisinin suurin omistaja.  ;D

Tästähän oli hauskoja anekdoottejakin vuosien takaa kun Toyoja ei aikanaan saanut diesel-moottorin ja automaatin yhdistelmänä. Muille askeja myytiin diesel-koneen seuraksi, mutta Toyoon ne eivät öljynpolttimen seuraksi kelvanneet. Kertoman mukaan joku Tojon johtoportaasta oli syyksi selittänyt että mitoitus ja MTTF eivät mahtuneett Toyotan laatujärjestelmän toleransseihin. Eikä kysyntääkään kuulemma ollut  ;D
Otsikko: Re: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: tuRboman - 13.09.13 - klo:13:23
Kyllä LC:ssä on ollut diesel tomaatti aika kauan. Pienemmissä Toyotan päämarkkina-alueilla ei ollut tapreeksi kysyntää d+a:lle että sitä ois tehty. Nyt eurooppa ja co2 paniikki muutti tilannetta.
Otsikko: Vs: Re: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Urlaub - 13.09.13 - klo:13:51
Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 13.09.13 - klo:13:23
Kyllä LC:ssä on ollut diesel tomaatti aika kauan. Pienemmissä Toyotan päämarkkina-alueilla ei ollut tapreeksi kysyntää d+a:lle että sitä ois tehty. Nyt eurooppa ja co2 paniikki muutti tilannetta.

Mahtoiko HJ 60/61:een saada dieseliä tomaatilla? Ainakin sen seuraajaan eli ´90 esiteltyyn HDJ80:ssä oli automaatti tarjolla heti alusta pitäen.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: pomo - 20.09.13 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 12.09.13 - klo:08:49
Momentinmuunnin vaihteisto on työkoneissa yleistä tekniikkaa ja kestävyydeltään raskaissa olosuhteissa kestäävä vaan ei energiaystävällinen.

Ei taida poliisiautoissakaan olla DSG:tä? Manuaalivaihteisti on hyvä jos ajetaan ja momentinmuunnun automaattilaatikko jos madellaan.

kyllä niitä dsg-laatikoita on poliisilla. Se momentinmuunnin laatikko kun ei tahdo kovemmassa ajossa kestää ja toimii niin huonosti!
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Korvaton - 20.09.13 - klo:16:13
Lainaus käyttäjältä: hosee - 13.09.13 - klo:12:15
Tästähän oli hauskoja anekdoottejakin vuosien takaa kun Toyoja ei aikanaan saanut diesel-moottorin ja automaatin yhdistelmänä. Muille askeja myytiin diesel-koneen seuraksi, mutta Toyoon ne eivät öljynpolttimen seuraksi kelvanneet. Kertoman mukaan joku Tojon johtoportaasta oli syyksi selittänyt että mitoitus ja MTTF eivät mahtuneett Toyotan laatujärjestelmän toleransseihin. Eikä kysyntääkään kuulemma ollut  ;D
Voisitkos lyödä vähän faktaa pöytään koska toyotaan ei oo saanu automaatti+diesel yhdistelmää?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: jjj84 - 20.09.13 - klo:16:24
Muistelisin itse tuollaisen olleen 2000-luvun puolivälissä anjoviksen kohdalla, takseissakin näkyi manuaaleja.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Korvaton - 20.09.13 - klo:16:25
Lainaus käyttäjältä: jjj84 - 20.09.13 - klo:16:24
Muistelisin itse tuollaisen olleen 2000-luvun puolivälissä anjoviksen kohdalla, takseissakin näkyi manuaaleja.
Tossa puolituntia sitten ajelin omalla vm:95 automaatti+diesel+toyota yhdistelmällä. Taas on hyvin faktat ja fiktiot kohallaan.
Tosta nyt voi kattoa nopeesti Nettiauton tarjontaa esim. (http://www.nettiauto.com/toyota/kaikki?id_fuel_type=2&id_gear_type=3&yto=2000)
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Korvaton - 20.09.13 - klo:16:34
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 12.09.13 - klo:19:05


Jos Suomessa myytäviin Golffeihin tulee Toyotan tekemä loota, tulee mulle seuraavaan autoon DSG.
Sit vois ostaa jo golffinkin :D
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: hosee - 20.09.13 - klo:16:58
Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 20.09.13 - klo:16:25
Tossa puolituntia sitten ajelin omalla vm:95 automaatti+diesel+toyota yhdistelmällä. Taas on hyvin faktat ja fiktiot kohallaan.
Tosta nyt voi kattoa nopeesti Nettiauton tarjontaa esim. (http://www.nettiauto.com/toyota/kaikki?id_fuel_type=2&id_gear_type=3&yto=2000)

Itse ei ole tullut tuota "työkone"-kategoriaa (Hiace, Hilux, LC) seurailtua, joten yllätyksenä tuo tuli. Setä-miehellä on ollut useampiakin diesel-LC:tä, mutta nekin ovat olleet aina manuaaleja vaikka herra muutoin ajeleekin automaateilla.

Henkilöautopuolella taisi Toyolla mennä hyvänmatkaa 2000-luvun puolivälin jälkeen ennenkuin automaatti+diesel -yhtistelmää tuli tarjolle? Hondalla taisi mennä peräti kuluvan vuosikymmenen alkuun? Nissanilla Qashqai 2000-luvun loppulla toisi tuoda yhdistelmän ensimmäisen kerran merkin valikoimaan?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: vasara - 20.09.13 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: pomo - 20.09.13 - klo:15:19
...
Se momentinmuunnin laatikko kun ei tahdo kovemmassa ajossa kestää ja toimii niin huonosti!
Ne ei ole Audin päämajassa tätä totuutta vielä tajunneet ja laittavat sitkeästi voimakkaampien koneiden jatkoksi huonommin kestävät tiptronicit.
Otsikko: Re: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: tuRboman - 20.09.13 - klo:17:49
Pakko vaan toistaa samaa pxskxx kuin tein tuolla edellä. Toyon diesel+AT puute on ollut vain markkinoiden määräämä. Päämarkkina-alueilla ei ole kysyntää ollut tarpeeksi. Vain siksi henkilöautopuolella diesel+AT on puuttunut. Jenkkilässä on myyty bensakoneita (nykydieseleitä tehokkaampia) automaatilla henkilöToyotissa iät ajat. Ei ole eurooppa ja pohjoismaat painaneet tarpeeksi puntarissa. Ihan sama homma Hondat sun muut.

Juuri paripäivää takaperin Toyotan liikkeessä renkaita ostaessa kuuntelin odotellessa myyjän ja huoltopuolen kaverin keskustelua heidän myymästä käytetystä Citikasta. 2007 ja hieman yli sata tkm ajettu. Aisin vikoo ja paikallinen Citikkafirma oli tarjonnut korjauksen 1900â,¬ hintaan. Pohtivat siinä ottavatko homman itselleen vaiko antaako citikka spesialistien hoitaa. Lopputulema oli, eteivät ala citikkaa rappaamaan itse.
Mutta olipa Aisin porsinut/vikaantunut pienillä kilsoilla. Joku pumppu/paine juttu siinä kuulosti olevan.
Silti aika pienellä summalla merkiliike tekis täyden työn takuulla.
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: SNG - 20.09.13 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.09.13 - klo:17:10
Ne ei ole Audin päämajassa tätä totuutta vielä tajunneet ja laittavat sitkeästi voimakkaampien koneiden jatkoksi huonommin kestävät tiptronicit.

Sarkasmia vai ei. Jos kyllä, niin älykästä sellaista :D
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: pomo - 24.09.13 - klo:08:10
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.09.13 - klo:17:10
Ne ei ole Audin päämajassa tätä totuutta vielä tajunneet ja laittavat sitkeästi voimakkaampien koneiden jatkoksi huonommin kestävät tiptronicit.

Näin se on, toivotaan, että ne joskus hoksaa! Vagilla kun löytys esim. hieno egear, jota vois käyttää! Hauskinta tässä on se, että uusi r8 on dsg!?!  Siinä meni hienosti urheiluauton tunnelma, se on varmaan samaa tasoa kun vaikka rs6, ainoastaan ahtaampi... Missä järki?
Otsikko: Vs: Pelastuslaitos ei huoli DSG-laatikoita
Kirjoitti: Keni1 - 24.09.13 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.09.13 - klo:17:10
Ne ei ole Audin päämajassa tätä totuutta vielä tajunneet ja laittavat sitkeästi voimakkaampien koneiden jatkoksi huonommin kestävät tiptronicit.

Enempi ne taitaa laskea sen varaan että suurin osa asiakkaista on kädettömiä joille pitää olla kaikki mahdolliset apupyörät ja sitten ne leuhkii kuin kovaa se sillä autolla pääsee, DSG sopii todella hyvin kädettömille. Laatikko on mielestäni hyvä, mutta kestävyyttä moitittu, itse olen ajanut vain alle 40 tkm ajetuilla DSG vaihteisilla ja molemmat toimivat yhtä tilannetta lukuunottamatta täysin moitteetta, se yksi tilanne tapahtui molemmille lodjuille, kesken hitaan ajon katosi yhteys kaasupolkimen ja moottorin väliltä, heitti vapaalle, palautui odottelemalla, ilmeisesti kaikki muisti oli hetkellisesti varattu eikä lisää ollut tarjolla, palautuu kuulemma myös moottorin uudelleen käynnistämällä, aivan kuten Windows, puuttuu enää se jokapäiväinen päivitys ja restart ennen liikkeelle lähtöä :)

Ei ole manuaalin voittanutta kun haetaan varmuutta ja sporttisuutta! Ferrarit ja niiden lodjut on sitten erikseen...