Huoltojen hinnat

Aloittaja Jyri, 08.12.09 - klo:19:02

« edellinen - seuraava »

Jyri

Avataan tännekkin huoltojen hinnat ketju, josta on sitten helppo etsiä hintatietoja eri huoltopaikoista.

Viestiin ainakin seuraavat tiedot:

1. Auton merkki ja malli. (esim. Volkswagen Passat 3C Variant 1.9TDI)
2. Mitä huoltoon kuului? (esim hihnanvaihdot, öljyn/suodattimien vaihdot)
3. Liike jossa huolto tehty.
4. Huollon hinta. (mielellään erittelyineen)

Fleka

1. Audi A3 Sportback 1.4TFSI 2009
2. 30tkm Longlife-huolto
3. Audi Center Turku
4. Hintaerittely

  • Longlife-huolto ja liikkumisturva 161,40â,¬
  • Öljynsuod. 15,80â,¬
  • Ongelmajätemaksu 4,00â,¬
  • Mobil 1 ESP Formula 5W-30 3,5l 68,40â,¬
  • Öljyproppu + tiiviste 3,50â,¬
  • Raitisilmasuodatin irr+kiinn 10,27â,¬
  • Raitisilmasuodatin 22,80â,¬

Työt yhteensä 171,67â,¬
Osat yhteensä 114,50â,¬
Tarveaineet 6,03â,¬
Huollon kokonaishinta 292,20â,¬

care

#2
1. Audi A3 2.0TDI 2004
2. 60tkm longlife lisätöillä
3. Pörhön autoliike Oulu
4. Erittely (kursiivilla olevat AHW-Shop.de:stä):

  • Longlife-huolto 60.000km lisätöillä 178,00
  • Ilmansuodatin 19,80
  • Öljynsuodatin 6,80
  • Tiiviste 1,00
  • Raitisilmasuodatin 12,60
  • Polttoainesuodatin 25,00
Yhteensä 243,20

Lisäksi tietenkin se 4l Mobil 5W-30 öljy Kärkkäiseltä n. 40â,¬.

muuli1010

Jaa enpa tieda huoltojen hinnoista koska en niita ole itse maksanut, mutta tanaan postiluukusta tipahti lapyska jossa mm AD huoltokorjaamot mainostivat itseaan kertoen huoltojen olevan huomattavasti ns "merkkiliikkeita" halvempia ja mikali yhtaan muistan niin eivat nuo hinnat ainakaan minun mielestani merkkiliikkeen hintoja kalliimmilta vaikuttaneet. Lisaksi kerrottiin alkuperaisen takuun sailyvan. Omaa kokemusta kyseisesta ketjusta on yhden vetokoukun asennuksen verran ja tuossa tapauksessa hinta oli varsin kilpailukykyinen. Tieda sitten miten tuo AD:n homma toimii kaytannossa mutta eikos nykysellaan mika tahansa ehdot tayttava liike voi kai suorittaa maara aikaishuoltoja, joten luulisi kilpailun painavan merkkiliikkeidenkin hintoja alaspain.

Timpe85

Lainaus käyttäjältä: care - 10.02.10 - klo:18:38
1. Audi A3 2.0TDI 2004
2. 60tkm longlife lisätöillä
3. Pörhön autoliike Oulu
4. Erittely (kursiivilla olevat AHW-Shop.de:stä):

  • Longlife-huolto 60.000km lisätöillä 178,00
  • Ilmansuodatin 19,80
  • Öljynsuodatin 6,80
  • Tiiviste 1,00
  • Raitisilmasuodatin 12,60
  • Polttoainesuodatin 25,00

Yhteensä 243,20

Lisäksi tietenkin se 4l Mobil 5W-30 öljy Kärkkäiseltä n. 40â,¬.


Hmm, mun auto on menossa "laajaan" 60tkm long life huoltoon merkkiliikkeeseen ja hinta-arvioksi annettiin noin 420eur + 60eur jarrunesteiden vaihdosta..
Audi A3 8Y 40TFSIe

care

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 11.05.10 - klo:17:37

Hmm, mun auto on menossa "laajaan" 60tkm long life huoltoon merkkiliikkeeseen ja hinta-arvioksi annettiin noin 420eur + 60eur jarrunesteiden vaihdosta..
Tuosta hinnasta puuttuu DSG:n öljynvaihto, joka osuu myös 60tkm:n kohdalle. Se tehtiin hieman aiemmin hihnan vaihdon yhteydessä (jonka kohdalla tuli aikaraja vastaan).

Hannez

Paljonko tuo S tronicin huolto maksaa?

care

Lainaus käyttäjältä: Hannez - 16.05.10 - klo:20:28
Paljonko tuo S tronicin huolto maksaa?
Tarjouksessa näyttäisi DSG-vaihteistoöljyn vaihto olevan hinnoiteltu 193,36. Tästä työtä 34,50 ja öljyt 115,-.

SciroSJK

LainaaHmm, mun auto on menossa "laajaan" 60tkm long life huoltoon merkkiliikkeeseen ja hinta-arvioksi annettiin noin 420eur + 60eur jarrunesteiden vaihdosta..

Sama mulla pian edessä, mutta kuvittelin pääseväni paljon halvemmalla  :o
Pakko kait sitten kaivaa säästöpossusta rahoja ;D

JoJio

Kallista toi nykyautojen huoltaminen  :P

SciroSJK


Timpe85

#11
Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 30.05.10 - klo:03:20
Sama mulla pian edessä, mutta kuvittelin pääseväni paljon halvemmalla  :o
Pakko kait sitten kaivaa säästöpossusta rahoja ;D

Loppuhinnaksi tuli lopulta tasan 520eur. Suostui sentää pyöristämään 5eur hintaa alaspäin.. Tosin otin 1l öljyputelin mukaan ja siskon A2:seen ostin tuulilasinpyyhkijän sulan.

Mutta silti aivan törkeen kallista, kun ottaa huomioon huollon sisällön, johon kuului esim. "akun silmämääräinen tarkistus, polttimoiden toiminnan tarkastus, pyyhkijänsulkien kunnon tarkistus...jne." Huollon jälkeen autoni ohjauspyörä alkoi naksumaan ja ajotietokoneen keskikulutus lukema jämähti 8,1l/100km. Reklamaatioo laitettu huollon suuntaan, mutta tuskin siellä nämä viat selviää ilman, että lompakko on levällään.
Audi A3 8Y 40TFSIe

Urlaub

#12
Lainaus käyttäjältä: JoJio - 30.05.10 - klo:03:21
Kallista toi nykyautojen huoltaminen  :P

Siinä on yksi iso syy, miksi en upouudella ajele. Takuun päättymisen jälkeen huolloksi saa riittää öljyjen ja suodattimien vaihdot + tietysti mahdollinen jakohinna. Normaalin huollon hinnaksi on tullut noin 50 euroa, kun en itse jaksa ryhtyä tusaamaan jäteöljyjen kanssa.

Näillä eväillä on ajeltu jo useampi satatuhatta kilometriä, eikä mitään huoltojen laiminlyönnistä johtuvia vikoja ole ilmaantunut yhteenkään autooni.

Muistatteko taannoista TM:n artikkelia, jossa vertailtiin ~ 200 tkm ajettuja Volvoja. Toinen oli huollettu pilkulleen sinisellä ja toiseen oli tehty vain öljynvaihdot. TM:n mittauksissa ei autojen välillä ollut mitään eroja, eikä edes Volvon virallinen edustaja pystynyt osoittamaan seikkoja, jotka huoltamattomassa autossa olisivat olleet vialla. Kohtuullisen noloa, kun lasipalatsien edustajien mukaan tuollaisen ajomäärän ajaminen ilman täydellisiä huoltoja ei pitäisi edes olevan mahdollista.  ::)

Monta autoa olen myynyt, eikä yhdenkään tosiostajia ole tuntunut haittaavan pätkän vertaa huoltokirjassa olevat huoltoaseman leimat.

Juha


1. Audi A3 SB (8P) 1.9TDIe -09
2. "30000km" LongLife huolto ja öljynvaihtohuolto (öljyt&suodatin, sisäilmasuodatin, sulat, polttimo, pesuvettä, pientarpeita)
3. Auto-Berner
4. 294â,¬

Paul-Ant

Mitäs Berner veloitti sulan- ja lampunvaihdosta? Joskus katselin noitten töitten hintoja ja sulanvaihtotyöstä oli veloitettu parikymppiä ja polttimonvaihdosta kympin verran, kun en ollut valppaana tilatessani huoltoa. Sanoin heti, että voisin tulla ko. liikkeeseen päätoimiseksi sulanvaihtajaksi. Tienaisin moninkertaisen kuukausipalkan nykyisiin DI:n palkkoihin verrattuna.

Nykyisin kiellän nesteiden lisäyksen, lamppujen ja sulkien vaihdot, teen ne itse. Tietysti lisätöiden laskutus on aina huoltamokohtaista, ei kaikki veloita noista erikseen.

Skula

Hinta-arvio 90tkm huollolle Manuaali TDI 125kW Q:lle oli 400euroa.
(tuntuu hivenen arvokkaalta, mutta ensimmäinen ja viimeinen omakustannehuolto tähän autoon, joten so be it)

Omat öljyt vien joka tapauksessa. Pitää vielä soittaa ja hyväksyä se huolto, katsotaan miten hinnan käy omillä öljyillä.

Paikkana Airportin Diudi!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.12.10 - klo:13:50
Hinta-arvio 90tkm huollolle Manuaali TDI 125kW Q:lle oli 400euroa.
(tuntuu hivenen arvokkaalta, mutta ensimmäinen ja viimeinen omakustannehuolto tähän autoon, joten so be it)

Omat öljyt vien joka tapauksessa. Pitää vielä soittaa ja hyväksyä se huolto, katsotaan miten hinnan käy omillä öljyillä.

Paikkana Airportin Diudi!

Paljonko tuohon menee öljyä? Käytin Mersun merkkiliikkeessä ja siihen maksoi 390e huolto, jossa oli öljyt (6,5l), suodatin, ilmansuodatin ja lisätöinä uudet takajarrupalat. Kallista oli sekin.

Skula

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 28.12.10 - klo:13:55
Paljonko tuohon menee öljyä? Käytin Mersun merkkiliikkeessä ja siihen maksoi 390e huolto, jossa oli öljyt (6,5l), suodatin, ilmansuodatin ja lisätöinä uudet takajarrupalat. Kallista oli sekin.

Joo, eli vahvistin huoltoajan ja 4,5 litraa menee öljyä. 20euroa/litra  :o :o :o

Eli kun vien omat öljyt summa on n.300euroa.. (tarkensi summaa kivasti vähän alespäin)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

#18
aa

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.12.10 - klo:14:16
Kysyitkö hintaa myös Hyvinkään Laakkoselta? Noin lyhyt huolto menee varmaan koeajojen parissa ongelmitta ja kun nykäiset Yömaata hihasta, niin pääset asiallisen myyjänkin juttusille.

Minulla on kokemuksia Yömaasta, hyviä ja huonoja.. Häneen kyllä olen seuraavan kerran yhteydessä vasta kun, ja jos, olen joskus tekemässä Audi-kauppaa.. Toi Airport on niin kivasto tos hollilla et ei mee työpäivästäkään aikaa hukkaan.. Hyvinkää on vähän sitten jo sellainen paikka, että sinne pitää erikseen mennä, ja autojakin on koeajettava -> ei hyvä.. Ostan kuitenkin jotain  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Juha

Lainaus käyttäjältä: Paul-Ant - 12.12.10 - klo:18:31
Mitäs Berner veloitti sulan- ja lampunvaihdosta? Joskus katselin noitten töitten hintoja ja sulanvaihtotyöstä oli veloitettu parikymppiä ja polttimonvaihdosta kympin verran, kun en ollut valppaana tilatessani huoltoa. Sanoin heti, että voisin tulla ko. liikkeeseen päätoimiseksi sulanvaihtajaksi. Tienaisin moninkertaisen kuukausipalkan nykyisiin DI:n palkkoihin verrattuna.

Nykyisin kiellän nesteiden lisäyksen, lamppujen ja sulkien vaihdot, teen ne itse. Tietysti lisätöiden laskutus on aina huoltamokohtaista, ei kaikki veloita noista erikseen.


Sattuipa kuitti tässä taannoin käsiin, niin tarkistin nuo kysymäsi hinnat. Sulkien vaihto oli ollut 6,75 ja polttimon vaihto samanverran. Mielestäni ihan kohtuullinen hinta, ei aiheuta itsellä ainakaan puistatuksia vaikka olisihan ne itsekkin voinut vaihtaa..

care

1. Audi A3 2.0TDI 2004
2. 90tkm longlife
3. Antti-Roiko, Ylivieska
4. Erittely (lisätyöt siivottu pois)

   Longlife-huolto 93,50
   Ã–ljynsuodatin 10,26
   Tiiviste 10,07
   Raitisilmasuodatin 21,42
   Raitisilmasuodattimen vaihto 8,50

Yhteensä 143,75 (+ n. 40â,¬ moottoriöljyistä)

Pöljäke

1. Audi A3 2.0TDI ´06
2. 120tkm longlife + jakohihna
3. Jkl Autotarvike

Hinta 900â,¬ +/- 5â,¬, vuosi sitten. Ei ole erittely enää tallessa, mutta ei siihen mitään lisätöitä kuulunut. Hinta jäi jostain syystä hyvin mieleen...

Vice

1. Audi A3 1.4TFSI S tronic 2009
2. 60tkm
3. Laakkonen
4. Erittely:
    •Longlife-huolto 60tkm       150,00
    •Ilmansuodatin työt               9,90
    •Sytytystulpat työt              30,00
    •Öljynsuodatin                    19,80
    •Öljyproppu                          4,40
    •Ongelmajätemaksu              4,00
    •Raitisilmasuodatin AKT       30,00
    •Sytytystulpat                     92,24
    •Käyttötarvikkeet                  9,00
    •Autonpesu                          0,00

Yhteensä 349,34 (+ 4L Shell 5W-30 LL öljy Tarjoustalo 49,90â,¬)

Otombolo

S3 -07

Hammashihnasarja original -193,55
Vesipumppu original -63,71
Apulaitehihna original -24,19
Takajarrupalasarja original -80,65
Öljynsuodatin original -18,55
Öljyproppu+tiiviste -4,03
Castrol 5w-40 magnatec -56,87
Jäähdytysneste -16,13
Asennustyö -241,94
----------------------------------
Yhteensä -867,52

Powerbyte Lahti

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy