Madallukset ja säädettävät alustat

Aloittaja RoccoScientist, 24.03.10 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

JaPi72

Omassa -08  Skoda octavia 2,0tdi:ssä on KW variante 1 säädettävä alusta.

JonttuPeke

Voikos tuonne pistää 55mm iskarin jos ennen on ollut 50mm, vai pitääkö samankokoinen kun nykyisinkin? Saako nykyisten iskareitten koon muutoin selville, kuin mittaamalla?

Killer

Lainaus käyttäjältä: JonttuPeke - 07.02.16 - klo:19:34
Voikos tuonne pistää 55mm iskarin jos ennen on ollut 50mm, vai pitääkö samankokoinen kun nykyisinkin? Saako nykyisten iskareitten koon muutoin selville, kuin mittaamalla?

Ei voi laittaa erikokoista kun navan istukka on tehty tuolle koolle eikä muutu kuin aavistuksen irroitusta varten.
Mittaamalla juu.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

AnttiX

Miten onko kukaan valittanut Eibachin jousista täällä et olis katkenneet?

Jultsu

En ole monivuotisen ja monikansallisen foorumikoluamisen kautta törmännyt kertaakaan moiseen. Kyllä ne eibachit katkee siinä missä vakiojousetkin jos ne on 15 vuotta saman auton alla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

sambolo

Vakiot katkennu kyllä alle 8veenä mutta eibachit ollu kolmessa autossa eikä poikkeamisia tai väsymisen merkkejä, tosin en autoja kovin pitkää pitänyt, yhet ostin kyllä käytettynäkin. Nykyset ollu alla noin 30tkm.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

janike

En oo itekkään törmänny / kuullu katkenneista eibach jousista. Tällähetkellä alla on käytettynä ostetut ja 160tkm palvelleet vieterit vailla väsymisen merkkejä. Jossakin vaiheessahan eibach lupasi miljoonan kilometrin takuun jousille. En tiiä onko laatu siitä sitten heikentynyt.
Näi se o.

jabajee

Neliveto Superbin huonontien-paketti tuli vaihdettua hyväntien-pakettiin, eli Eibachin Pro-Street S:ään.

Raiden

Auton ilme muuttu kyllä huomattavasti paremmaksi.
Skoda Octavia 1.6 Elegance 2006

Ex-kulkineet:
Peugeot 5008 Sport THP 156 Business 2010
Skoda Octavia 1.6FSI Elegance 2005
VW Golf IV 1.6SRI 1998
Toyota Corolla Hatchback 1.3 1987
VW Golf III Variant 2.0 1994

lumma

Moro!

Ny tarvis hommata alustasarja autoon (vw jetta -12). Valinnanvaikeus iski ja nyt tarvis vähän apuva.

Modificarsilta olen katsellut:

Vogtland käy molemmat joko korkeus-säädettävä tai korkeus/jäykkyys.
kw v1 inox
koni coil-over kit

perustelut olisi ihan jees.

V4mp

On alkanut tehdä 5F Leoniini mieli jäykempää alustaa ja eri vaihtoehtoja selaillessani törmäsin KW DDC ECU coilovers:hin.
Onko kellään näistä DDC-iskareista kokemusta? Kalliithan ne on, mutta olisihan se hienoa että voisi valita pehmeämmän alusta asetuksen mukalakivetyksillä!

Kiukas

Mitenkä immeiset ovat saaneet autot läpi muutoskatsastuksesta? Nelipyörä suuntauksesta vaaditaan todistus ja pyörien kulmat pitää olla autovalmistajan ohjearvojen sisällä. Leonissa ei voi säätää etupään casteria eikä camberia ja ne arvot eivät osu ohjearvojen sisälle Konin sport kitin asennuksen jälkeen.
-16 Skoda Octavia Combi 1.8TSI 4x4
-09 Seat Exeo ST TSI sport
-06 Seat Leon TFSI

Jultsu

Tuollaisessa tapauksessa vaihtamalla katsastuskonttoria.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Kiukas

Onko jultsulla heittää jotain hyvää konttori vinkkiä?
-16 Skoda Octavia Combi 1.8TSI 4x4
-09 Seat Exeo ST TSI sport
-06 Seat Leon TFSI

Jultsu

Tampereen alueella olen todennut Lempäälän Autokatsastuksen Sääksjärven konttorin olevan hyvin harrastajaystävällinen. Kannattaa toki soitella sinne etukäteen ja kysyä että vaativatko hekin tuon saman ruljanssin. Uusien harrastelupykälien myötä tuli juuri tuollaisia tulkinnallisia kohtia sinne ja osa katsureista lukee niitä ohjeita käsi raamatulla.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

sambolo

Tuo suuntauslappusääntö on kyllä persiistä, ne kulmat voi olala ohjearvojen ulkopuolella jo vakiona ilman että pystyy miitä säätämään, sehän ei ketään kiinnosta ennen kun vaihat alustan... Itellä vähä kikkailtii tunkkien ym kanssa että saatii lapulle kaikki vihreeks.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Johnnie

Moro,

Itselläni kulkupelinä toimii Golf IV TDI 4motion. Mietinnässä on ollut vähän kohentaa ulkonäköä Eibachin Pro-kit -jousilla sekä jollain iskarisarjalla. Monet ovat kehuneet Sachsin Advantageja sekä Bilsteinin iskareita Eibachin jousien kanssa, mutta ongelma tahtoo olla että em. iskareita ei tahdo löytyä suomalaisista nettikaupoista sopivina 4motionille. Ideoita iskareihin?

Johnnie

^ Ja lisäyksenä vielä ylempään että käykö vajaavetoiseen ja nelivetoiseen TDI Golfiin samat Pro Kit -jouset?

Jultsu

Volkkareissa yleisesti on käytetty samaa alustaratkaisua etupäässä 2wd/4wd mutta takapää onkin sitten ihan erilainen, vastaus siis ei tod.näk.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tommirii

Moi!

Nyt Volkkarista kokemusta omaavat huomio! ;)

Kulkupelinä B7 Passat Variant vuosimallia 2013, 2.0tdi (103kW) automaatti. Eilen tuli 18-tuumaiset GTE vanteet alle ja auto nousi silmissä entisestä. Nyt himottaisi joku tunnetun merkin säädettävä alustasarja (eibach, k&w tms). Mitä tuommoisen hankinnassa pitää ottaa huomioon muuta kuin että pitää suuntaukset tehdä asennuksen jälkeen? Tuleeko valojen tms kanssa haasteita joihin pitäisi varautua? Eibachin selosteessa puhuttiin jotain esim. xenoneista, mutta en saanut kiinni miten vaikuttaa alustan vaihdossa. Sitten, verkkokauppa suomesta vai saksasta? Moni on laittanut että ulkomailta tilatessa toimitusaika saattaa olla jopa kuukausi

Aluksi mietin pelkkiä jousia, mutta kilsoja on takana jo 135tkm joten ajattelin myös tolppien vaihdon olevan kohta ajankohtainen.

Kiitos kommenteista jo etukäteen!
*****************************
Passat Variant Highline B7 2.0 TSI 155kW sekä 2.0 TDI 103kW

ex:e91 320da m-sport Touring 135KW, e91 320d m-sport touring

Jultsu

Sarjan mukana tulevassa tüv-lapussa pitää lukea selkeästi sinun autosi moottori/akselimassat jotta katsurit hyväksyvät (et voi valita esimerkiksi v6:een tai sedaniin sopivaa sarjaa)

Jos autossa xenonvalot niin sarjan asennuksen jälkeen pitää merkkitesterillä tai VCDS:llä kertoa autolle että tämä on uusi normaalikorkeus.

Omien kokemusten mukaan toimitusajat ovat nimenomaan toisinpäin, saksasta tilaamalla saa viikossa kotiovelleen kun suomesta kalliimmalla ostamalla joutuu odottelemaan viikkoja, joskus kuukausia.

Jos säätösarjaan päädyt niin älä kitsastele muutaman satasen vuoksi vaan osta suosiolla joku rosteritolpin varustettu sarja, kuten esimerkiksi Eibach pro-street S.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tommirii

Lainaus käyttäjältä: lumma - 31.05.16 - klo:08:59
Moro!

Ny tarvis hommata alustasarja autoon (vw jetta -12). Valinnanvaikeus iski ja nyt tarvis vähän apuva.

Modificarsilta olen katsellut:

Vogtland käy molemmat joko korkeus-säädettävä tai korkeus/jäykkyys.
kw v1 inox
koni coil-over kit

perustelut olisi ihan jees.

Moi, itsellä kanssa mietintä kw-n ja eibachin välillä menossa. Oletko jo päätynyt johonkin noista?

Laittaisin kuvan omastani jos osaisin jotenkin liittää sen tähän
*****************************
Passat Variant Highline B7 2.0 TSI 155kW sekä 2.0 TDI 103kW

ex:e91 320da m-sport Touring 135KW, e91 320d m-sport touring

tommirii


En ole varma tuleeko tuo kuva, joten kokeillaan toimiiko tuo linkki. Eli tuossa omasta Passatista ennen ja jälkeen kuvat. Ennen kuvassa 17-tuumaiset highline vanteet ja jälkeen kuvassa 18-tuumaiset GTD vanteet. Nousi sen verran että nyt pitää tosiaan hommata joku sarja madaltamaan...




https://drive.google.com/open?id=0B68R5-SmGinnZ21kNUxPdzZCb1U
*****************************
Passat Variant Highline B7 2.0 TSI 155kW sekä 2.0 TDI 103kW

ex:e91 320da m-sport Touring 135KW, e91 320d m-sport touring

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 22.07.16 - klo:10:20
Tuo suuntauslappusääntö on kyllä persiistä, ne kulmat voi olala ohjearvojen ulkopuolella jo vakiona ilman että pystyy miitä säätämään, sehän ei ketään kiinnosta ennen kun vaihat alustan... Itellä vähä kikkailtii tunkkien ym kanssa että saatii lapulle kaikki vihreeks.
Eikö kannattaisi kikkailun sijaan venyttää pulttien reikiä dremelillä sen verran, että kulmat ovat taas kunnossa?

sambolo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 10.08.16 - klo:23:43
Eikö kannattaisi kikkailun sijaan venyttää pulttien reikiä dremelillä sen verran, että kulmat ovat taas kunnossa?

Ja väljää? Noh ei ne sen vertaa pieles ollu et mihinkää vaikuttaa paitsi leimaan, katotaa myöhemmin jos uusii alustan osia ym.

Tuosta eibachin pro kitistä, mun mielestä täysin turha sarja, ei ainkaan madalla jos vähäki tehtaan sporttia tai väsyneempää jousta alla, yleensä tuo sarja lähinnä korottaa perää akuperästä korkeemmalle :D sportline ni matalenee balanssissa ja nätisti.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tommirii


Eilen lähti tilaukseen KW Street Comfort Passat Variant B7-aan. Nyt katselen mahdollisia asennuspaikkoja valmiiksi. Odotukset tuolle alustalle on korkealla yhden Passatin KW alustalla aiemmin omistaneena. Oli paras alusta jolla olen koskaan ajanut.

Laittakeehan vinkkejä lisää että mitä kannattaisi samalla vaihtaa tolppien yhteydessä niin hoidetaan kaikki kerralla. Tarjouspyyntöihin olen kulmien säädöt pyytänyt samaan syssyyn.
*****************************
Passat Variant Highline B7 2.0 TSI 155kW sekä 2.0 TDI 103kW

ex:e91 320da m-sport Touring 135KW, e91 320d m-sport touring

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 11.08.16 - klo:13:11
Ja väljää? Noh ei ne sen vertaa pieles ollu et mihinkää vaikuttaa paitsi leimaan, katotaa myöhemmin jos uusii alustan osia ym.
Luonnollisesti väljää. Välystähän siellä joka tapauksessa pitää olla eikä pieni lisä mitään haittaa.

makelja

Kolme autoa olen muutoskatsastanut madallusjousien takia ja kertaakaan ei ole vaadittu todistusta suuntauksesta. Vaikka se kyllä on aina tehty.
Neljäs kerta tulee parin viikon sisään, joten sittenhän se nähdään vaatiiko ne sitä tälläkään kertaa.

Jultsu

Säädökset muuttui tuossa vuoden alusta, kerro toki miten kävi..
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

sambolo

Kyllä nykyään vaativat, allekirjoituksien ja nimenselvennysten kera. Tästä löytyy ihan trafin tiedote ja näin oli myös itsellä toukokuussa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy