Autoilun pääomakustannukset osamaksulla

Aloittaja repomies, 28.01.17 - klo:12:30

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 31.01.17 - klo:20:27
Mutta jos se kauppa silti kerran tuntuu käyvän melko hienostikin, niin vapaaehtoisestiko he katteitaan mukamas leikkaisi ;D Kyllä sitä monella muullakin alalla asiakas maksaa ihan hymyssä suin sen palvelutarjoajan suuremman siivun kun vain saa kaiken haluamansa ns. yhden luukun periaatteella 8)
Lähinnä tarkoitin että vapaa markkinatalous ei ole toteutunut kilpailun osalta  ::)

repomies

Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 30.01.17 - klo:20:24
Eio. Tismalleen sama juttu. Jos on valmis maksamaan about tonnin kuussa autoilusta, niin se on ihan sama, maksaako sen työnantaja vai maksaako sen itse. Sama tonni se kuitenkin on. Siitähän tässä keskustelussa oli kyse. Tässä kuviossa yksittäiset auton vaihtoarvot tai välirahat hukkuu mielenkiinnottomiksi, jos vaan homma pelaa kuukaudesta toiseen...

Toisilla meistä ei ole lainkaan kilometrikorvauksia joten ne ovat täysin irrallinen asia. Meille. Teille joilla niitä on, niillä on toki merkityksensä viivan alla.

Välirahojen merkitystä en jaksa jankata. Kyse on pikemminkin autoon sitoutuneen pääoman muutoksesta. Todellinen kulu näkyy kun tuo pääoma ei muutu. Ei siis kasva, eikö pienene.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: repomies - 31.01.17 - klo:21:37
Välirahojen merkitystä en jaksa jankata. Kyse on pikemminkin autoon sitoutuneen pääoman muutoksesta. Todellinen kulu näkyy kun tuo pääoma ei muutu. Ei siis kasva, eikö pienene.

Pääoman muutoksen vaikutus todellisiin kuluihin on kyllä aika mitätön, siis silloin kun tehdään autojen vaihtoa, vaikkapa kymmenien vuosien kuluessa. Esim. Käsiraha 10000 MK vuonna 1993 vs. hyvitys vanhasta 10000 â,¬ v. 2013, toki jos tekee kaupan jossa autossa kiinni oleva rahamäärä muuttuu kovasti suuntaan tai toiseen esim. 3v aikana ja lopettaa autojen ostamisen, niin silloin sillä on vaikutusta, mutta oletuksella että jatkaa autojen vaihtamista vuosikymmenestä toiseen, niin silloin tuo pääoman muutoksen merkitys muuttuu kohtuullisen mitättömäksi.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 31.01.17 - klo:21:00
Lähinnä tarkoitin että vapaa markkinatalous ei ole toteutunut kilpailun osalta  ::)
No onko noita juuri muita kuin tuo Santanderin konsepti? ???

Toki yksityisleasing-systeemillä noita löytyy muitakin eri ehdoin, mutta ei kuitenkaan ihan noin pitkälle konseptoituna pakettina kuin tuon All-In-One. Lisäksi esim. Autoverkkokaupan 'Auto Vuodeksi' (http://www.autoverkkokauppa.fi/uusivuodeksi) on taas omanlaisensa erikoisuus tässä sopassa ja varmaan monia muitakin irtiottoja näistä perinteisistä liisareista tullaan vielä näkemään, sillä sen verran hyvin noilla nykyisillä tuntuu menevän, lähdetty pienestä yhdestä, kahdesta automallista ja Hups! Nyt noilla molemmilla on jo aika laajat automallivalikoimat takanaan tuolle omalle konseptilleen 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Jyri

Jep, selvää on että nuo tulevat yleistymään ja lisääntymään ja sen myötä kilpailun vaikutukset hintoihin.
Muistelen jossakin lukeneeni että meidän länsinaapurissa on yksityisleasing yleistynyt kovasti ja vaikuttanut jo uusien autojen rekisteröintimääriinkin.

mremonen

Uusimmassa TM:ssä oli tätä käsitelty yhden artikkelin edestä. Kannattaa lukea.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy