Vikoja Karoqissa?

Aloittaja hjk, 20.06.18 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

Zotto

Onkohan ketään muuta jolla tuo carplay ei karoqissa toimisi? Itse odottanut nyt jo kohtapuolin vuoden verran että saisivat tuon toimimaan. Parilla eri korjaamolla käynyt ja tehneet maahantuojallekin jonkin kyselyn, mutta mitään ei kuulu.

Itsellä siis tuo amundsen radio sekä digimittari (mikäli vaikuttaa?). Useammalla iphone mallilla ja johdoilla kokeillut tuloksetta. Android puhelinta kokeilin ja sen sainkin toimimaan android auton kaa... eli ilmeisesti liitin kytkennöissäkään ei ole vikaa.

jamo75

en ole varmaan vuoteen käyttänyt iPhonea mutta sitä ennen kyllä muistaakseni toimi moitteettomasti.
ainoastaan ei kannata kytkyä tai irroittaa johtoa ennenkuin auto on käynnissä / sammutettana ainakin kerran kun irroitin johtoa jostain syystä autoa käynnistäessä niin lopputulos oli että kolumbus jähmettyi ja autoon alkoi tulla vika koodeja. virrat pois ja ovet lukkoon piti tehdä jotta toipui

Lainaus käyttäjältä: Zotto - 02.10.19 - klo:13:23
Onkohan ketään muuta jolla tuo carplay ei karoqissa toimisi? Itse odottanut nyt jo kohtapuolin vuoden verran että saisivat tuon toimimaan. Parilla eri korjaamolla käynyt ja tehneet maahantuojallekin jonkin kyselyn, mutta mitään ei kuulu.

Itsellä siis tuo amundsen radio sekä digimittari (mikäli vaikuttaa?). Useammalla iphone mallilla ja johdoilla kokeillut tuloksetta. Android puhelinta kokeilin ja sen sainkin toimimaan android auton kaa... eli ilmeisesti liitin kytkennöissäkään ei ole vikaa.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

miki

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 02.10.19 - klo:18:26
en ole varmaan vuoteen käyttänyt iPhonea mutta sitä ennen kyllä muistaakseni toimi moitteettomasti.
ainoastaan ei kannata kytkyä tai irroittaa johtoa ennenkuin auto on käynnissä / sammutettana ainakin kerran kun irroitin johtoa jostain syystä autoa käynnistäessä niin lopputulos oli että kolumbus jähmettyi ja autoon alkoi tulla vika koodeja. virrat pois ja ovet lukkoon piti tehdä jotta toipui

Hieman samanlaiset kokemukset mulla:

-Jos iPhonen kytkee piuhaan liian aikaisin, niin carplay ei toimi, eikä millään ala toimia ennen kuin autosta on käytetty virrat pois ja ovet olleet lukossa.
-Jos auton käynnistyksen jälkeen odotan noin minuutin tai enemmän ennen puhelimen kytkemistä niin sit toimii aina.
Nyt: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Oli: Toyota Auris Touring Sports Hybrid, Seat Ibiza ST, Nissan Almera, Nissan Sunny

Karoq

Tänään tuli takaisin kutsukirje liittyen tähän sammuu kun painaa kaasun pohjaan, jos on paljon sähkölaitteita päällä. Uutta ohjelmaa siis tarjolla.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

iltanen

"...laadunvalvonnassa on tullut ilmi, että pienessä erässä 1.5 TSI-moottorilla varustettuja..."
Kuinkahan "pienestä" erästä on kysymys  ;D
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

jtn58

Sorry, viesti meni ensin väärään ketjuun, tässä uusiksi

Noin 3.500 km ajokokemuksella fiilis on pääosin positiivinen.

Tuossa takaoven tiivistyksessä näyttäisi olevan selvä suunnitteluvirhe. Korissa kiinni oleva tiiviste ei painu tarpeeksi oven vastakappaletta vasten ja tiiviste selvästi fuskaa, koska tiiviste on koko pinnaltaan hiekkainen ja oven alaosa rapaantuu märällä hiekkatiellä ajaessa.

Toinen moitteen aihe on liikennemerkkien tunnistus. Taajamissa virheet ovat yleisiä ja vielä niin, että toisella ajokerralla virhe on eri suuruinen kuin toisella. Esim. Jyväskylässä Tourulantiellä 50 km rajoitusaluella vajaan kilometrin matkalla näyttö vaihtelee 50 > 80 > 100 > 80. Laukaan keskustan kupeessa kahden kiertoliittymän välillä (nopeusrajoitus 40 km/h) navi näyttää satunnaisesti 80 tai 100 km/h nopeusrajoitusta.

Takakontin potkuavauksen anturi sanoi sopimuksensa irti ja uusi on tilauksessa.

jtn58

Skoda-Connectin kuittausikkuna

Joka kerta käynnistyksen jälkeen auton keskinäyttöön tulee ikkuna, joka toivottaa Tervetulleeksi Skoda-Connectiin ja pyytää valitsemaan pääkäyttäjän tai vaihtamaan käyttäjää. Ikkuna ei häviä muutoin kuin kuittaamalla ikkuna ruudulta. ,,rsyttävää.

En ole onnistunut löytämään asetuksia, jolla tämän ominaisuuden saisi poistettua.

Auto oli takaluukun potkuavauksen vian vuoksi pajalla ja pyysin huoltoa tutkimaan, saako ominaisuuden poistettua. Ei kuulemma saa, mutta kuitenkin pajalla käynnin jälkeen kuittausikkuna pysyi poissa kuuden päivän ajan. Sen jälkeen on taas kuittailtu ikkuna joka käynnistyksen jälkeen.

Auto on ollut nyt kolme kertaa pajalla potkuavauksen vian vuoksi, eikä viimeiselläkään käynnillä vikaa saatu korjattua. Jäivät odottelemaan ohjeita tehtaalta.

clacson

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 15.12.19 - klo:14:42
Skoda-Connectin kuittausikkuna

Joka kerta käynnistyksen jälkeen auton keskinäyttöön tulee ikkuna, joka toivottaa Tervetulleeksi Skoda-Connectiin ja pyytää valitsemaan pääkäyttäjän tai vaihtamaan käyttäjää. Ikkuna ei häviä muutoin kuin kuittaamalla ikkuna ruudulta. ,,rsyttävää.

En ole onnistunut löytämään asetuksia, jolla tämän ominaisuuden saisi poistettua.
Tuon olisi kaiketi voinut toteuttaa avaimen tunnistukseen ja erikseen olisi ollut toiminto, jossa käyttäjän voisi vaihtaa.
Kun on noin, niin samalla näpyttelykierrosella voi sitten vaihtaa myös ajomoodin normaalista individuaaliksi. Meneehän noihin se parikymmentä sekuntia, sitten vasta ärsyttää kun tulee yksi näppäys liikaa ja ollaan eco-moodissa, uusi kierros.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Letangi

Mikä sulla on vikana siinä takaluukussa? Itse en meinaa saada myöskään pyyhkäisy toimintoa toimimaan vaan aina tyhmän näköisenä heiluttelen jalkaa puskurin alla ilman tulosta >:(

jamo75

käytätkö sitä oikein kyllä se itselläni toimii 9/10 kerroista, enemmän ongelmaa on ovien hipaisu kytkimissä, saa painella monta kertaa tuloksetta ja purra hammasta ja kaivaa avaimet taskusta

keskus lukitus on päällä, avain on tauskulla, teet pitkän sivuttais suuntaan olevan pyyhkäisen auton oikealla reunala ?

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 15.12.19 - klo:17:30
Mikä sulla on vikana siinä takaluukussa? Itse en meinaa saada myöskään pyyhkäisy toimintoa toimimaan vaan aina tyhmän näköisenä heiluttelen jalkaa puskurin alla ilman tulosta >:(
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

lisähuomio niin ovien ei tarvitse olla lukossa mutta avain pitää olla lähettyvillä

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.12.19 - klo:19:11
käytätkö sitä oikein kyllä se itselläni toimii 9/10 kerroista, enemmän ongelmaa on ovien hipaisu kytkimissä, saa painella monta kertaa tuloksetta ja purra hammasta ja kaivaa avaimet taskusta

keskus lukitus on päällä, avain on tauskulla, teet pitkän sivuttais suuntaan olevan pyyhkäisen auton oikealla reunala ?
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 15.12.19 - klo:19:11
keskus lukitus on päällä, avain on tauskulla, teet pitkän sivuttais suuntaan olevan pyyhkäisen auton oikealla reunala ?
Meidän VM19 Karoqissa heilutellaan jalkaa auton keskellä ja ihan samoin toimii riippumatta siitä  onko auto lukossa vai ei. Toki avaimet pitää olla toimintarajan sisällä.
Viime viikolla piti käymän autolla ja ihmettelin kun ei luukku auennut. No väärät housut jalassa.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

jtn58

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 15.12.19 - klo:17:30
Mikä sulla on vikana siinä takaluukussa? Itse en meinaa saada myöskään pyyhkäisy toimintoa toimimaan vaan aina tyhmän näköisenä heiluttelen jalkaa puskurin alla ilman tulosta >:(

Avaus "potkaisemalla" toimi alkuun normaalisti. Yhtenä aamuna ei vaan enää toiminut. Merkkihuolto on tutukinut nyt asiaa kolmeen otteeseen, mm. anturi on vaihdettu. Nyt odotellaan tehtaan ohjetta, mistä vikaa lähtettäisiin etsimään.

jtn58

Huoltoneuvoja kertoi, että Karoqissa jalan heilautus on tehtävä eri lailla kuin Volkkarissa. Jalkaa pitää käyttää puskurin alla (keskellä) kun taas Volkkarissa jalkaa on heilautettava sivusuunnassa.

M_M

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 17.12.19 - klo:09:58
Huoltoneuvoja kertoi, että Karoqissa jalan heilautus on tehtävä eri lailla kuin Volkkarissa. Jalkaa pitää käyttää puskurin alla (keskellä) kun taas Volkkarissa jalkaa on heilautettava sivusuunnassa.

Niinpä se Kodiaqissakin toimii, keskeltä autoa jalka suoraan auton alle ja pois. Ei mitään sivusuuntaisia liikkeitä. On kyllä kerrottu ohjekirjassakin, kai Karoqin mukanakin manuaali tulee? Vai onko siellä väärät ohjeet annettu?

Hyvin on toiminut, kunhan vaan on avain taskussa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jamo75

piti ihan vielä testata, koukun kohdalta pyykäisy vasemmalle ei tehnyt mitään, pyyhkäisy oikealle tai edes taas kylläkin. housun puntti harvemmin osuu sivuttain puskuriin mutta kyllä se ihan yhtä lailla toimii.

muistaakseni joku kombinaatio on minkä jälkeen jalalla pyyhkäisy ei aukaise takaluukkua. olikohan esim. se että avaimesta laittaa keskuslukituksen

huomattavaa että se range on todella lyhyt esim. jos seison rouvan takana niin kamtama ei näytä riittävän pitää olla ihan vierivieressä jos avaaja on joku toinen
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

jamo75

öljytikun pää muuten jäi käteen kun katsoin huvikseen öljy tasoa, lohkesi suoraa ja pihdeillä piti vekslata että sai sen nousemaan. vissiin työnnetty liian kovaa kiinni tai haurastunut käytössä.

helmikuussa se onkin sitten 2 vuotta täynnä, kulutuksen lisäksi muuta erikoista valitettavaa ole kertynyt. täydellä tankilla range on noin 680km joten ei kovin pitkälle pääse. kesällä tuli sentään ajettua 900km päivässä rouvan diesel Astralla, omaa ois joutunut jo tankkaamaan usean kerran samalla matkalla
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

akk

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 17.12.19 - klo:09:58
Huoltoneuvoja kertoi, että Karoqissa jalan heilautus on tehtävä eri lailla kuin Volkkarissa. Jalkaa pitää käyttää puskurin alla (keskellä) kun taas Volkkarissa jalkaa on heilautettava sivusuunnassa.

Jaha, Tiguanissa riittää kun käyttää jalkaa puskurin alla, suunnilleen rekisterikilven toisen kirjaimen kohdalla, ihan vaan kohtisuoraan ”potkaisemalla” ilman mitään vispauksia.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

jussi2406

Style -19 ensimmäistä talvea ja pidän vikana yli 40k autossa muovisia pyyhkijänsulkia jotka lasienlämmittimistä huolimatta pitävät hirveää meteliä hyppiessään lasiavasten.
Alkuperäiset ovat nämä ja muka Aerot. Sekundaa sanoisin. >:( :(

Letangi

Ei ole auton vika mutta mistähän johtuu Amundsenin radiokanavien äänien eri voimakkuudet? Novalta kun vaihtaa esim. radio Citylle niin ääni monta pykälää voimakkaampi.

Iro

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 05.01.20 - klo:20:45
Ei ole auton vika mutta mistähän johtuu Amundsenin radiokanavien äänien eri voimakkuudet? Novalta kun vaihtaa esim. radio Citylle niin ääni monta pykälää voimakkaampi.

Tässä ei ole kyse Amundsenista vaan radiokanavien kompressoinnista.
Esim. City on lytätty täysin kasaan jolloin kuuluu "kovempaa".
Hyvillä radioilla moiset erot kuuluvat valitettavan hyvin.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Karoq

25tkm ajettu, tuli ilmoitus tarkastaa moottoriöljyn määrä. 8dl piti lisätä.
Nyt: Id.4 4motion
Ex: Nissan Primera 1,6, Opel Vectra 2.2, Skoda Fabia RS 1.9, Seat Leon 1.8T, Karoq 1.5 TSI Exclusive MY18 Moon White
Pellolla: Ford Taunus, Lada,

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 17.12.19 - klo:09:55
Avaus "potkaisemalla" toimi alkuun normaalisti. Yhtenä aamuna ei vaan enää toiminut. Merkkihuolto on tutukinut nyt asiaa kolmeen otteeseen, mm. anturi on vaihdettu. Nyt odotellaan tehtaan ohjetta, mistä vikaa lähtettäisiin etsimään.

Onkohan mulla nyt sama juttu. Yhtäkkiä vaan lakkasi toimimasta. Ei herää enää, kokeilin useammalla avaimellakin ihan vaan testin vuoksi. Availin luukkua kaukosäätimellä ees taas...no eipä se auttanut. Ei kait auta kuin varata aika huoltoon...huoh. Parempi tehdä se kuitenkin nyt, kun on vielä takuuta jäljellä...

Muuten on kyllä auto toiminut hyvin ja olen tykännyt. Täytyy nyt kuitenkin käydä se uusi Ocu tsekkaamassa ja ajamassa, kun Suomeen tulee. Että josko sitä palaisi farkkuun mahdollisesti ensi vuonna, jos autoa silloin päivittää. RS Ocu farmarina vähän kiinnostaisi, jos budjetti venyy. Toisaalta tällainen vähän korkeampi kompakti citymaasturikin on asia peli, saa nyt sitten nähdä, että mikä fiilis tulee olemaan...tai eihän sitä tiedä jos tää nykyinen katastrofihallitus (kaatunee kyllä tän vuoden aikana...) nostaa bensa-autojen hinnat pilviin, niin sitten jää uudet autot kauppaan ja ajetaan nykyisellä  ;D Tosin olikos sieltä jotain hybridiä tulossa...jotain bensahybridiä voisi EHK,, harkita, sähköautot ei ainakaan toistaiseksi kiinnosta.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

hjk

Onkos jollakulla ollut hankaluuksia ovien lukkojen kanssa?
Minulla oli.
Tuossa helmikuun ekana sunnuntaina ajelin melkoisessa räntäsateessa pikku lenkin.
Sitten maanantaina en tarvinnut autoa lainkaan ja kelikin pakastui.
Tiistaina olikin jo -10 astetta pakkasta ja piti lähteä elintarvikeliikkeeseen.
Ovet aukesivat hieman rapsahtaen, mutta helposti. Istahdin kyytiin ja vetäisin ovea kiinni.
Mutta katso, sepä ei mennytkään kiinni, eli lukitus ei napannut karmin vasteeseen!
Rämpyttelin aikani ja taisin lukea jonkun loitsunkin, mutta eihän se ovi/lukko siitä toennut.
Kun ovea painoi ulkopuolelta kiinni, napsahtivat muut ovet lukkoon, mutta kuskin ovi jäi auki.
No, eikun soittamaan Skoda-ajoturvaan - ensimmäistä kertaa koskaan! Tosin vasta 4. Skodillakki menossa.
Aika pitkään sai tätiäänelle selittää, että autolla ei voi ajaa huoltoon ovi auki.
Lähetti sitten apua paikalle ja kohta tulikin AL:n lavallinen hinuri. Kaveri aikansa ihmetteli ja totesi, että lavalle vie.
Sain Karoqin peruutetuksi autokatoksesta ja hinurin perään oven sisäkahvasta kiinni pitäen.
Siitä sitten hinurin kyydillä pajalle.
Sitten piti taas kilauttaa ajoturvalle, että en saa autoani pois tänään, ehkä huomenna, joten sijaisautolle olis tarve.
Noo, sitten kohta soittivat Avikselta, josta parinkymmenen minsan päästä tuotiin sijaisauto (Octavia Combi DSG).
Silläpä sitten ajelin pari päivää, kunnes pajalta ilmoitettiin, että voit tulla hakemaan Karoqin pois.
Oli vaihdettu kuskin oveen uusi vaijeri ja kuivateltu paikkoja. Suapaha nähhä, kauanko se nyt kestää.
Takuu loppuu maaliskuun lopulla, että sikäli hyvä tuuri, kun nyt sattui :)
Että semmonen tappaus...
-----
hjk
-----

jamo75

vaihdettiin matkustan etuoven vastaava jo yli vuosi sitten sama vika oli jo uudetesta alkaen näkyi vain jos pakkasta oli yli 10 astetta.

huomenna ois eka oikea huolto öljyn vaihto ja jarrujen herkistäminen, tuulilasikin on kerinnyt jo vaurioitua saa nähdä onnistuuko paikkaaminen

Lainaus käyttäjältä: hjk - 10.02.20 - klo:14:45
Onkos jollakulla ollut hankaluuksia ovien lukkojen kanssa?
Minulla oli.
Tuossa helmikuun ekana sunnuntaina ajelin melkoisessa räntäsateessa pikku lenkin.
Sitten maanantaina en tarvinnut autoa lainkaan ja kelikin pakastui.
Tiistaina olikin jo -10 astetta pakkasta ja piti lähteä elintarvikeliikkeeseen.
Ovet aukesivat hieman rapsahtaen, mutta helposti. Istahdin kyytiin ja vetäisin ovea kiinni.
Mutta katso, sepä ei mennytkään kiinni, eli lukitus ei napannut karmin vasteeseen!
Rämpyttelin aikani ja taisin lukea jonkun loitsunkin, mutta eihän se ovi/lukko siitä toennut.
Kun ovea painoi ulkopuolelta kiinni, napsahtivat muut ovet lukkoon, mutta kuskin ovi jäi auki.
No, eikun soittamaan Skoda-ajoturvaan - ensimmäistä kertaa koskaan! Tosin vasta 4. Skodillakki menossa.
Aika pitkään sai tätiäänelle selittää, että autolla ei voi ajaa huoltoon ovi auki.
Lähetti sitten apua paikalle ja kohta tulikin AL:n lavallinen hinuri. Kaveri aikansa ihmetteli ja totesi, että lavalle vie.
Sain Karoqin peruutetuksi autokatoksesta ja hinurin perään oven sisäkahvasta kiinni pitäen.
Siitä sitten hinurin kyydillä pajalle.
Sitten piti taas kilauttaa ajoturvalle, että en saa autoani pois tänään, ehkä huomenna, joten sijaisautolle olis tarve.
Noo, sitten kohta soittivat Avikselta, josta parinkymmenen minsan päästä tuotiin sijaisauto (Octavia Combi DSG).
Silläpä sitten ajelin pari päivää, kunnes pajalta ilmoitettiin, että voit tulla hakemaan Karoqin pois.
Oli vaihdettu kuskin oveen uusi vaijeri ja kuivateltu paikkoja. Suapaha nähhä, kauanko se nyt kestää.
Takuu loppuu maaliskuun lopulla, että sikäli hyvä tuuri, kun nyt sattui :)
Että semmonen tappaus...
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

clacson

Eipä ole Skodissa tuota ovien sulkeutumisongelmaa ollut. Vastaava on kyllä ollut renussa eli apparin ovi ei lukittunut, "kätevänä" sitten yritin pitää sen kiinni turvavyöllä. Ekassa mutkassa ovi tietty aukesi kunnes turvavyö pysäytti, oven kahva ja puolet ovipahvia jäi vyöhön. Elämä on!
Kuumalla vedellä lukko sulaksi ja työpaikan halliin kuivamaan. Parin viikon päästä tuli uusi pahvi.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Kaltsu75

Takaluukun virtual pedal lakkasi yhtäkkiä toimimasta tuossa jossain vaiheessa talvea. Ei tullut heti pajalle vietyä, mutta viime viikolla se laitettiin kuntoon. Hetki piti oottaa, että saivat tarvittavat osat tilattua. Syytä ei sen enempää kerrottu, mutta takuuseenhan tuo meni.

Takajarrupalat on vaihdettu kahteen kertaan 40tkm ajetussa autossa....original jarrupalathan eivät olleet hyvät ja siitä oli tullut maahantuojalta tiedote liikkeille, että vaihdetaan toisenlaisiin. Vinkuivat lähes joka kerta, kun lähti autolla peruuttamaan. Ilmeni nimenomaan peruttaessa. No vaihtoivat kaikki palat toisenlaisiin ja vinkuna loppui.

Nyt sitten pyysin virtual pedalin vaihdon yhteydessä tsekkaamaan jarrupalat uudestaan, kun pientä rohinaa ja vinkumista oli taas ilmennyt. Ei siinä määrin kuin ekalla kerralla,
mutta kuitenkin. Aattelin, että vaatiiko vaan jotain jarrujen herkistelyä ja mainitsin asiasta. Noh, kun auto haettiin, niin olivat vaihtaneet kokonaan uudet palat taas...vain taakse tosin
tällä kertaa. Onhan tuo vähän outoa, että ne meni taas uusiksi...no, takuuseenhan tuokin meni, että mikäs siinä.

Muuten olen kyllä autosta tykännyt, ihan asiallinen peli. Täytyy toki käydä tsekkaamassa uusi Octavia, kun sen tulee. Kun autonvaihto on vuonna 2021 tai 2022 ajankohtainen, niin täytyy mietiskellä, että palaako sitä takas farkkuun, vai onko se edelleen tallainen kompakti SUV.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Guido

En tiedä onko kyseessä vika vai käyttäjän kädettömyys, mutta tuli viiikonloppuna ekan kerran tarvetta vetää peräkärryä. Kärryn valot ja vilkut lähtivät kyllä toimimaan, mutta kärryn kanssa peruuttaminen on aika tuskaa kun parin metrin peruuttamisen jälkeen kojelauta on täynnä punaista ja auto lyö jarrut pohjaan. Virtojen poiskäyttämisen jälkeen pääsee taas peruuttamaan metrin jne. Mitään peräkärryyn liittyviä - tai muitakaan - virheilmoituksia auto e anna.

Käyttöohjeesta en löytänyt mitään peräkärryn peruuttamiseen liittyvää.

Mitä v***a kysyy nimimerkki epätietoinen?

tet

Onko tehdas- vai tarvikekoukku?
Oliko autossa virrat päällä vai pois, kun kytkit kärrin kiinni?
Jos autossa on peruutustutkat, näkyykö kärry siinä tutkien näyttökuvassa (eli tunnistaako auto että kärry on kiinni)?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Guido

Lainaus käyttäjältä: tet - 05.04.20 - klo:17:05
Onko tehdas- vai tarvikekoukku?
Oliko autossa virrat päällä vai pois, kun kytkit kärrin kiinni?
Jos autossa on peruutustutkat, näkyykö kärry siinä tutkien näyttökuvassa (eli tunnistaako auto että kärry on kiinni)?

Sähköisesti kääntyvä tehdaskoukku on, virrat oli muistaakseni pois päältä kärryä kytkettäessä. Tutka ja peruutuskamera on, mutta nyt en muista mitä näytössä näkyi kun huomio kiinnittyi siihen mittaripaneelin varoitusvaloshow'n. Pitänee käydä jossain tyhjällä kentällä testailemassa ja katsoa tarkemmin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy