e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

Daatta

Lainaus käyttäjältä: kayttajanimi - 15.02.24 - klo:19:15Nyt näyttää saavan suhteellisen halvalla latausasemia: https://vw.elli.eco/fi-FI/shop/id-charger
Mahtaako olla mistään kotoisin kun latausaseman lähtöhinta on 169e?

Minulla on ollut tuo Ellin laturi neljättä vuotta käytössä. Hyvin toimii, ihan turha tuollaisesta (perus)laturista tonnia maksaa. Tilasin Pro-mallin kun kerran halvalla sai, vanha saa mennä vaikka vanhemmille.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

hgo

e-Golfissa pelkästään type-2 lataus mahdollisuus.
Onko tietoa, voiko saada jälkiasennuksen ccs:n?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: hgo - 21.03.24 - klo:16:53e-Golfissa pelkästään type-2 lataus mahdollisuus.
Onko tietoa, voiko saada jälkiasennuksen ccs:n?

Tuskin on kannattavaa tai edes mahdollista. Vähän tarinaa:

https://www.reddit.com/r/eGolf/comments/ox11jp/retrofiting_ccs_on_egolf_2019/

Enpä tiennyt että näitä on edes tehty ilman CCS-latausta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

rampas

Lainaus käyttäjältä: hgo - 21.03.24 - klo:16:53e-Golfissa pelkästään type-2 lataus mahdollisuus.
Onko tietoa, voiko saada jälkiasennuksen ccs:n?
Samaa mieltä Daatta:n kanssa, kaikissa näissä CCS ymmärtääkseni on. Mutta se auton sisäinen laturi ei osaa ottaa type2:sta kuin yhden vaiheen virtaa vastaan, eli max 3,6kw (googlen mukaan jossakin markkina-alueella olisi 7.2kw myös, vai onko faceliftissä?). CCS:n päällä on irtoinainen suojamuovi, type2-liittimen alla siis. Alun perin osin rasittavastikin narun tapaisella kiinni tankin luukussa, tuppaa etenkin talvella aina tulemaan luukkua avatessa ulos.

iqo

Lainaus käyttäjältä: iqo - 10.02.24 - klo:13:16Lisätietoa ym. Go-e Charger ongelmaan:
Kokeilin laittaa asetuksista päälle "Irtikytkennän simulointi". Se voi hyvinkin auttaa ongelmaan, eli ainakin apin mukaan se kytkee laturin "irti" juuri ennen kuin ajastimen mukainen lataus käynnistyy. Veikkaan, että tuo irtikytkennän simulointi vastaa auton näkökulmasta aika pitkälle kaukosäätimen avauspainikkeen painamista. Se juuri onkin riittänyt virhetilanteen laukaisemiseksi, eli auto on lähtenyt lataamaan. Toivottavasti autoon ei tule enää vikakoodeja, kun latauksen aloittamista ei edes yritetä ilman tuota irtikytkentää. Aika näyttää.
Ei ole ongelma kokonaan poistunut irtikytkennän simuloinnin myötä, mutta se on ehkä muuttanut hieman muotoaan: Pari kertaa on nyt käynyt niin, että auto on jäänyt ajastuksen alkamisen jälkeen miettimään epäsäännöllisen pituiseksi ajaksi, ennen kuin lataus on lähtenyt käyntiin. Esim. tänä aamuna tuo tuumaustauko oli ollut 17 min, mutta toisella kerralla aiemmin muistaakseni yli tunnin. Myös samaa vikakoodia (intermittent) on esiintynyt edelleen, mutta koska minulla ei ole kuin OBD11 perusversio käytössä, en näe vikakoodien aikaleimoja jne.

-Markus-

#815
Onko kellää ollu ongelmaa että lataa 12 V akkua yli 15 v? Mulla melkeen kokoaika lataus n. 14,9-15,2V. Tosi harvoin tipahtaa jonnekin 13,5 tuntumaan.  Aktiivinen vikakoodi B200000.  High Voltage Battery charger, faulty control module, tätä ei saa pois edes hetkeksi. Auton type2 ja ccs lataus kuitenkin toimii normaalisti.

rampas

Pikainen googletus antaa monenlaisia vikoja tuolle B200000:lle, joku geneerinen yleiskoodi tai sellainen vikakoodin lukija, ettei saa kaikkea tietoa ulos?
Itse ongelmaan en osaa auttaa, kuin ohjata sellaiselle testerille, mikä antaisi tarkempaa diagnoosia.
Oireileeko tuo jotenkin, herjoja mittaristossa?

-Markus-

iCarsoft CR MAX lukija. Luulen, että kovien pakkasien ongelmat johtuneet tästä ongelmasta. Lisäksi voisi selittää miksi autoa ei pysty lataamaan k latauksen ccs latureilla?

Jos jollain sattuu olee sellanen typsytlaturi e-golfissa joka näyttää jännitettä, ni mielelläni kuulisin miten ehjässä jännite käyttäytyy. Mulla kun laittaa virrat, ni jännite käy siellä 15 v nurkilla ja laskee sit n 13,5. Sit laitat auton käymään ni pomppaa sinne n 15v ja n 90 prosenttisesti ajojeni aikana pysyy siellä. Sit joskus harvoin kun ajonaikana 13,5 v tasolla, jännite nousee sinne 15 v tasolle kun painaa jarrua. Luultavasti ok, mutta nouseeko silloinkin liian korkeelle..?

Nyt siis ei mitään vikavaloja/vikakoodeja muita kuin em. Ja auto ja lataus siis toimii muuten normaalisti.

-Markus-

Kävin pienen lenkin juuri täydellä ajoakulla,  jännitteet kokoajan n 13,3 v. Ulkonakin 15 astetta lämpöö, mahtaako vaikuttaa. Seurataan tilannetta.

Pogostanpekka

Morjes!

Uusi jäsen foorumilla, pitää harjoitella miten täällä viestitään.

Sähköautokuume iski ja katseet on kääntyneet eGolfiin.
Suurempiakkuinen ois kiikarissa ja mahdollisessa uudessa kulkineessa n 128 tuhatta mittarissa. Vm -17

Oletteko kuinka paljon päästelleet Golfilla, ilman suurempia remontteja? Kannattaako suosiolla jättää liikkeeseen noilla kilsoilla? Jonkunlaisen takuun/turvan aattelin ostaa. Olis hyvillä varusteilla.

-Markus-

Eipä näissä ihmeitä pitäs olla. Akutkin kestää paremmin kuin korealaisissa. Yhden 180 tkm ajetun tiedän, johon ainut korjaus tais olla lämppärin yks servo.

Minä oon omaani joutunu peilit liimaamaan ja lataustöpselin lukitusservon vaihtamaan. 12/2014 ja 125 tkm. Auto ollu kohta 3 v. (80-125 tkm)

-Markus-

Eikun 129 tkm siellä onkin jo mittarissa. Nyt vappuajelulla käyty. Lähtiessä ulkolämpö 4-5 astetta, lataus luokkaa 15 v koko matka n 20 km. Pois tullessa lämmöt jo n 10 astetta ja melkeen heti lähdön jälkee lataus asettui 13,5 tasolle ja pysyi siellä. Luultavasti tuo ulkolämpö vaikuttaa nyt asiaan joka toki luonnollista, mutta oma ajatus, että tuo jopa vähän yli 15 v on vähän liikaa..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy