Golf Alltrack

Aloittaja P. Laaja, 28.09.14 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

belkin67

Jos ko. autoon tulee huotosopimus, niin melkein käyttökokemus ohjaisi valintaani.. ;)

Ricardo

No niin, tilaus laitettu sisään. Auto on jo vuodenvaihteen tienolla täällä. Lisäsin vielä koirakalterin koska toinen labbis tulee taloon alkuvuodesta. :) Täytyy jossain vaiheessa teetättää kunnon häkki höyrypäille, kunhan saa vain mitat. Ilmeisesti 1,8 tsi ei ole kovinkaan taloudellinen mutta ei autoon tule kuin 12000 km vuodessa, keksimäärin joten dieselin voi unohtaa.

2passat

Saimme Alltrackin tiistaina, nyt on 400 km takana ja vaikuttaa hyvältä. Tänään oli jo 15cm uutta lunta ja hienosti mentiin.  :)
Kuvia myöhemmin.
Ajossa:
Audi A4 2.0 TDI Avant neliveto 2012
ex Golf 1.6 tdi Bluemotion, vajaa vetoinen 2010
ex Golf Alltrack, 2.0 TDI, DSG, neliveto 2016
Joskus ollut Passatteja, Volvoja, Peugeoteja, Saab 96:sia ja rättäreitä

2passat

Saimme viikko sitten uuden Golf Alltrackin 2.0 TDI, DSG. Ajettu nyt 1200 km ja vaikuttaa hyvältä. Tuohon matkaan sisältyy maantietä, loskaa, jäätä, lunta yli 15 cm ja 50 km peräkärryn vetoa ( 700 k )

Kaikki toimii autossa erittäin hyvin, se on helppo käyttää, joskin puolet elektronisista ominaisuuksista on vielä tuntemattomia. Löysin autoon Goodyear Ultragrip nastarenkaat ( uudet ), eivätkä ne ole ihan hiljaiset tässä autossa.

Tehdas varusteina otimme mekaanisesti esiin kääntyvän vetokoukun ja lisälämmittimen, jotka siis ovat täysin integroitu ohjausjärjestelmiin. Noissa ei kannata yrittää säästää.

Kulutusta en osaa sanoa, maantieällä (80 rajoitukset), oma näyttö näyttää 5.6 l/100 km, tankkaamalla näyttää olevan 6.5-7, joka aika paljon. Olen ajanut Eco moodilla joka tuntuu oikein sopivalta meille, ainakin ilma peräkärriä.
Eco moodin rullaustoiminto tuntuu oikein hyvältä, etenkin kun on omistanut 4 kertaa Saab 96 autoja. Ihme ettei ole laajemmin käytössä kuin näissä uusissa DSC vaihteistoissa.

Tarkoituksena on pitää tätä autoa 400 tkm / 15..20 vuotta, raportoin sen jälkeen tarkemmin.. Kuvia en lopulta osannut lisätä.

Ajossa:
Audi A4 2.0 TDI Avant neliveto 2012
ex Golf 1.6 tdi Bluemotion, vajaa vetoinen 2010
ex Golf Alltrack, 2.0 TDI, DSG, neliveto 2016
Joskus ollut Passatteja, Volvoja, Peugeoteja, Saab 96:sia ja rättäreitä

Ukki

Meidän ensimmäinen VAG -auto laitettiin tilaukseen viime viikolla.

Tuollainen:
VW Golf Variant Alltrack 1,8 TSI 4MOTION DSG-automaatti, Winter Edition
Travel-paketti, vetokoukku ym

Auto 2016 -tapahtumassa jututimme auton esittelijää (myyjä eräästä Volkswagen Centeristä pääkaupunkiseudulta). Tämä ihan kysymättä kertoi 1,8 TSI-moottorista mainiten, että siinä on nyt jakohihna - ei enää ketjua. Hän kertoi myös hihnan vaihtoväleistä ym.
Tätä jäin ihmettelemään, kun en myöhemmin ole mistään muualta löytänyt tuollaista tietoa. Taitaa olla edelleenkin jakoketju tuossa koneessa, vai onko?
Golf Alltrack 1,8 tsi

arsik

Moottori
Moottorin rakenne   4-sylinterinen bensiinimoottori, 4 venttiiliä/sylinteri
Iskutilavuus, l/cm3   1,8/1798
Suurin teho, kW (hv) / rpm   132 (180) / 5100-6200
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm   

250 / 1250-5000
Päästöluokka   EU6
DPF-hiukkassuodatin   ei
SCR-järjestelmä (AdBlue)   ei
Polttoainejärjestelmä   Bensiinin suorasuihkutus
Jakopään rakenne   Ketju
Ahtaminen   Turboahdin

-karppa-

Myyntimies mynttinen sitten "hieman" koijaamalla vain tehnyt kaupat pois ja parantanut myyntitavoitettaan...

Lainaus käyttäjältä: Ukki - 01.12.16 - klo:13:51
Tämä ihan kysymättä kertoi 1,8 TSI-moottorista mainiten, että siinä on nyt jakohihna - ei enää ketjua. Hän kertoi myös hihnan vaihtoväleistä ym.
Tätä jäin ihmettelemään, kun en myöhemmin ole mistään muualta löytänyt tuollaista tietoa. Taitaa olla edelleenkin jakoketju tuossa koneessa, vai onko?


Lainaus käyttäjältä: arsik - 01.12.16 - klo:20:45
Jakopään rakenne   Ketju
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TTO

Lainaus käyttäjältä: arsik - 01.12.16 - klo:20:45
Moottori
Moottorin rakenne   4-sylinterinen bensiinimoottori, 4 venttiiliä/sylinteri
Iskutilavuus, l/cm3   1,8/1798
Suurin teho, kW (hv) / rpm   132 (180) / 5100-6200
Suurin vääntömomentti, Nm / rpm   

250 / 1250-5000
Päästöluokka   EU6
DPF-hiukkassuodatin   ei
SCR-järjestelmä ( AdBlue)   ei
Polttoainejärjestelmä   Bensiinin suorasuihkutus
Jakopään rakenne   Ketju
Ahtaminen   Turboahdin

Muuten hyvä, mutta nuo eivät ole Alltrackin moottorin tietoja - väännöt pielessä.

Ukki

Vaikealta tuntuu luotettavan tiedon löytäminen. Mistähän netin syövereistä löytäisin Alltrack 1,8 TSI 4MOTION DSG:n tekniset tiedot kattavasti.

Rakenna auto - Rakentamasi auton yksityiskohtaiset tiedot " Tekniset tiedot. Tuolla on jotain, mutta paljon puuttuu:

Joillekin autoille/moottoreille näissä tiedoissa on kohta ”Jakopään rakenne”. 1,8 TSI Alltrackin kohdalla tieto puuttuu kokonaan.

Maavaran kohdalla on ”n.a.”, vaikka Alltrackin yhtenä markkinointijuttuna on korotettu maavara.

Auto on jo tilattu, mutta olisi vaan kiva tietää.
Golf Alltrack 1,8 tsi

icemii

Maaliskuussa 2016 rekisteröidyssä Alltrack mallissa on moottoritunnus CJSB, eli olisiko tuo sama nyt uusimmassakin mallissa

2passat

 Näissä keleissä kertyy lunta ja jäätä vanteisiin ja ne menee epätasapainoon, se on selvää. Mutta onko vanteissa kokemustenne mukaan eroja tässä suhteessa?
Oman Alltrackini vanteet ovat hyvin avoimet ja jäätä muodostuu kiusaksi asti.
Asia on pinnalla juuri nyt, ainakin täällä Joensuun tienoilla...
Ajossa:
Audi A4 2.0 TDI Avant neliveto 2012
ex Golf 1.6 tdi Bluemotion, vajaa vetoinen 2010
ex Golf Alltrack, 2.0 TDI, DSG, neliveto 2016
Joskus ollut Passatteja, Volvoja, Peugeoteja, Saab 96:sia ja rättäreitä

Meeko

Lainaus käyttäjältä: icemii - 07.12.16 - klo:07:19
Maaliskuussa 2016 rekisteröidyssä Alltrack mallissa on moottoritunnus CJSB, eli olisiko tuo sama nyt uusimmassakin mallissa

Toukokuussa 2016 maahan tuodussa Alltrackissa on myös tuo CJSB kone. Käyttöönotettu tosin vasta perjantaina. Hienosti toimiva moottori huimien 80 kilometrin jälkeen  :P

Ukki

Lainaus käyttäjältä: Meeko - 11.12.16 - klo:12:26
Toukokuussa 2016 maahan tuodussa Alltrackissa on myös tuo CJSB kone. Käyttöönotettu tosin vasta perjantaina. Hienosti toimiva moottori huimien 80 kilometrin jälkeen  :P

Samanlainen kone siinä taitaa olla. Viime perjantaina haettiin kaupasta kotiin.
Golf Alltrack 1,8 tsi

momentti

Kyllä sitä pöllyävää pakkaslunta tuntuu kerääntyvän takavanteet täyteen, taitaa olla jotenkin auton ominaisuus.
Nyt ollut 2 erillaiset 17" aluvanteet alla ja kummillakin on takavanteet olleet täynnä lunta.
Sitten noissa taitaa olla ominaisuutena, että takajarrut laahaa hieman päällä kokoajan kun ovat aina lämpöiset kun kokeilee. Tuo lumi jäätyy sitten vanteisiin kiinni.

Suurin pettymys tuossa autossa on tuo melutaso ja kulutus.  Nyt olen ajellut reilun kuukauden/6500km tolla184hv TDI Dgs kulkineella, matka ja nurkka-ajoa. Kulutus pyörii kokoajan 7,2-7,9L/100 km välillä (mitattu tankatut litrat/ajettu määrä). Auton alla tuli nokian kitkat, mutta melutaso on kyllä häiritsevä matka-ajossa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: momentti - 18.01.17 - klo:19:18
Suurin pettymys tuossa autossa on tuo melutaso ja kulutus.  Nyt olen ajellut reilun kuukauden/6500km tolla184hv TDI Dgs kulkineella, matka ja nurkka-ajoa. Kulutus pyörii kokoajan 7,2-7,9L/100 km välillä (mitattu tankatut litrat/ajettu määrä). Auton alla tuli nokian kitkat, mutta melutaso on kyllä häiritsevä matka-ajossa.

Tuo melutaso oli kyllä minullekin se mikä jäi koeajolta vuosi sitten mieleen. Kävin kokeilemassa autoa elokuussa ja alla oli 18" kesärenkaat. Rengasmelu oli kova jo kaupungissa mutta moottoritiellä se oli jo infernaalista. Ikävä kuulla että edes kitkarenkain ei ole hiljaisempi.

2passat

Melusta samaa mieltä. Onkohan kukaan parantanut eristyksiä?
Ajossa:
Audi A4 2.0 TDI Avant neliveto 2012
ex Golf 1.6 tdi Bluemotion, vajaa vetoinen 2010
ex Golf Alltrack, 2.0 TDI, DSG, neliveto 2016
Joskus ollut Passatteja, Volvoja, Peugeoteja, Saab 96:sia ja rättäreitä

lari

Ei se melu kai kummempi ole kuin normaali Variantissa , ehkä päinvastoin normi 17-tuuman (55 -profiili) renkailla .
Eli tuollainen 1.8 TSI on nyt muutaman päivän ollut ajossa ja kulutusta lukuunottamatta hymysuin menee matkat..

icemii

Lainaus käyttäjältä: momentti - 18.01.17 - klo:19:18
että takajarrut laahaa hieman päällä kokoajan kun ovat aina lämpöiset kun kokeilee.

Tuollainen nostaa herkästi kulutusta muutaman desin

Toki jarrut lämpenee jos ajonvakautus joutuu töihin, mutta jos ovat lämpimät maantieajon jälkeen jossa ei ole ollut mukautuvan vakkarin jarrutuksia eikä muuta poikkeavaa niin huoltoon vaan.

lari

Tuo ACC mullakin on ja  onkin erinomainen kilke.

Mutta olen myös ihmetellyt että miten nuo kaikki avustimet vaikuttaa kulutukseen. Vastaus lienee  selvä : useimmiten lisäävät kulutusta.
Mutta toki jos edes kerran estävät onnettomuuden , niin eipä siinä enää mieti kulutusta.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: momentti - 18.01.17 - klo:19:18
Sitten noissa taitaa olla ominaisuutena, että takajarrut laahaa hieman päällä kokoajan kun ovat aina lämpöiset kun kokeilee. Tuo lumi jäätyy sitten vanteisiin kiinni.

Suurin pettymys tuossa autossa on tuo melutaso ja kulutus.  Nyt olen ajellut reilun kuukauden/6500km tolla184hv TDI Dgs kulkineella, matka ja nurkka-ajoa. Kulutus pyörii kokoajan 7,2-7,9L/100 km välillä (mitattu tankatut litrat/ajettu määrä). Auton alla tuli nokian kitkat, mutta melutaso on kyllä häiritsevä matka-ajossa.
Vaikka tarkemmin ajosuoritetta ja ajotapaa ei voikaan tietää, tuntuu tuo kulutus erityisesti TDI:lle korkealta. Nokian kitkat kun ovat matalakulutuksisen maineessa ja omatkin kokeet ovat sitä tukeneet. Onko webasto automaattitoiminnolla viemässä osansa, sen tavanomaisen manuaalikäytön lisäksi.
Jos takajarrut ovat tavanomaista enemmän aina lämpöiset, siis etujarruja jopa enemmän, eikä ole ajattu paksussa lumessa missä ajonvakautus ja neliveto ovat saattaaneet käyttää jarruja, kuulostaa tuo laahaaminen epänormaalilta. Ja osaltaan saattaa jo yksistään selittää korkeahkon kulutuksen.

Mitäköhän bensaversioiden omistajat ovat kulutusta mittailleet ?
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Ukki

Reilu kuukausi ollut ajossa. Kilometrejä tullut tosi vähän (n. 1300).

Muiden esille ottamiin asioihin:

Melu:
En ole kokenut mitenkään häiritsevän kovaksi.

Takapyörien lumen kerääminen, takajarrujen lämpeneminen:
Ei ole kerännyt lunta vanteisiin. Takajarrut ei varmasti laahaa. Mieluumminkin ihmettelen jarruttaako ne ollenkaan, kun takalevyjen pienessä pintaruosteessa näkyy vain pientä käytön jälkeä. Eihän takajarrut yleensäkään paljoa osallistu, kun liukkailla keleillä varovasti ajelee.

Kulutus:
Vähän lienee janoinen vehje. Ei ole varsinaisesti tullut seurattua, mutta tietokone kertoo alusta alkaen keskikulutukseksi 8,8 l / 100km ja viimeisestä tankkauksesta 8,3 l /100km. Näppituntuma tankkausten perusteella on, että nuo voivat pitää paikkansa. Ajot olleet suunnilleen puoliksi kaupunki/maantie. Webastoakin on käytetty, mutta ei kovin paljoa.
Golf Alltrack 1,8 tsi

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: lari - 25.01.17 - klo:10:24
Tuo ACC mullakin on ja  onkin erinomainen kilke.

Miten on käyttökelpoinen pienemmissä nopeuksissa ja taajamassa?. Saako sen toimimaan myös normaalisti?
Mulla oli koeajossa erä auto vastaavalla toiminnallisuudella ja totesin , että taajama nopeudessa ei edes mene päälle. (vasta 50 km ylöspäin)


b1mpo

Octaviassa muistaakseni 30km/h on raja. Sitä pienemmillä vauhdeilla vakkarina toimii tyhjäkäynti. 😉
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

dale

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 26.01.17 - klo:08:00
Miten on käyttökelpoinen pienemmissä nopeuksissa ja taajamassa?. Saako sen toimimaan myös normaalisti?
Mulla oli koeajossa erä auto vastaavalla toiminnallisuudella ja totesin , että taajama nopeudessa ei edes mene päälle. (vasta 50 km ylöspäin)

Tervehdys,
omassa 2.0 tdi Alltrack golffissa ACC toimii hienosti. Jopa paremmin, kuin edellisessä W211 nelimatikissa (distronic), joka ei osannut pysäyttää ja liikkua sen jälkeenkin omatoimisesti. Hieno softa, jolla toimintoa iteroidaan. Kaksoiskytkin tuntuu uutuuttaan (ajettu n. 15tkm) hieman pykältävän ykkösen ollessa ryömintävaihde. Kytkinpakat siirtynevät lepotilaan auton pysähtyessä ACC:n ohjauksesta ja seisontajarru aktivoituu.

Tien päällä moottoritie nopeuksissa ACC havaitsee ajoittain rekan tmv. ohitettavan ja jarruttaa tuntuvasti. Kun valitsee ajolinjan siten, että lähestyminen ei ole keskiviivaa pitkin ajelua, ei tästäkään lieveestä ole haittaa.

En ole myöskään huomannut loskan/lumen haittaavan (vielä) sensorin toimintaa yhtä haittaavasti, kuin edellisessä mesenaatissa. Olisikohan siinä sulanapito ? : )

Bests,
dale

Ukki

#84
Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 26.01.17 - klo:08:00
Miten on käyttökelpoinen pienemmissä nopeuksissa ja taajamassa?. Saako sen toimimaan myös normaalisti?
Mulla oli koeajossa erä auto vastaavalla toiminnallisuudella ja totesin , että taajama nopeudessa ei edes mene päälle. (vasta 50 km ylöspäin)

Esitteiden ja tarvikehinnastojen perusteella luulen:
DSG-automaatin kanssa ACC toimii nopeudesta 0 lähtien. Siinä on Stop and Go -toiminto = pysähtyy edellä menijän taakse, kun edellämenijä pysähtyy ja lähtee itsekseen liikkeelle, kun edelläseisoja lähtee. En ole vielä kokeillut käytännössä. Pitääpä kokeilla...

Omien kokeilujen perusteella mukautuva vakionopeussäädin on aina mukautuva.

Pitkällä mutkapätkällä hyödyllinen toiminto on nopeuderajoitin. Jos tien mutkaisuuden takia ei viitsi ajaa vakionopudella, mutta nopeusrjoitus on sen verran alhainen, että suorilla menee helposti liian suurelle ylinopeudelle. On tullut käytettyä, aluksi tuntuu siltä, kun jotain olisi rikki, kun kaasua painettaessa ei välillä tapahdukaan mitään.

Golf Alltrack 1,8 tsi

momentti

Kyllä tuo webasto elää omaa elämäänsä,  haluaisin ton automaatti toiminnan kyllä pois.
Taitaa tarvita jonkun vdcs osaajan jota sen saa pois käytöstä  ja samalla jos onnistuisi startstopin koodaus pois pysyvästi. Ei vieläkään muista heti painaa napista pois,  vasta ekassa risteyksessä kun tuo sammuu😠.
Kyselin jo alustavasti äänieristystä viron puolelta, sen verran paljon tuo melu häiritsee.

lari

Momentti: laitapa noita Viron äänieristysfirmojen linkkejä ja hintoja tänne foorumille !

traktori

Lainaus käyttäjältä: Ukki - 26.01.17 - klo:10:04
Esitteiden ja tarvikehinnastojen perusteella luulen:
DSG-automaatin kanssa ACC toimii nopeudesta 0 lähtien. Siinä on Stop and Go -toiminto = pysähtyy edellä menijän taakse, kun edellämenijä pysähtyy ja lähtee itsekseen liikkeelle, kun edelläseisoja lähtee. En ole vielä kokeillut käytännössä. Pitääpä kokeilla...

Omien kokeilujen perusteella mukautuva vakionopeussäädin on aina mukautuva.

Pitkällä mutkapätkällä hyödyllinen toiminto on nopeuderajoitin. Jos tien mutkaisuuden takia ei viitsi ajaa vakionopudella, mutta nopeusrjoitus on sen verran alhainen, että suorilla menee helposti liian suurelle ylinopeudelle. On tullut käytettyä, aluksi tuntuu siltä, kun jotain olisi rikki, kun kaasua painettaessa ei välillä tapahdukaan mitään.
Tulen häiriköimään naapuriketjua, mutta Octaviassa toimii näin;
- ACC:n voi laittaa päälle 2 km/h nopeudessa (eli pitää lähteä liikkeelle kaasupolkimella, ei napista) (tavallisessa vakkarissa alin nopeus on 30 km/h)
- ACC:n pienin asetusnopeus on 30 km/h, johon se kiihdyttää, eli tuon alla olevia nopeuksia ei voi ajaa "vapaalla tiellä", toki jos edessä ajaa auto 10 km/h niin sen nopeutta mennään
- Ocussa ei ole sähköistä käsijarrua, eli hiukankaan pidempään paikallaan seistessä tulee ilmoitus, että pitää painaa jarrua. Tällöin ACC menee pois päältä mutta kun lähtee liikkeelle, niin sen saa samantien kytkeä päälle. Sähköisellä käsijarrulla Golfissa ei tarvitse koskea jarrupolkimeen, jolloin ACC pysyy päällä, mutta pidempään paikallaan seistessä pitää lähteä liikkeelle kaasupoljinta hipaisemalla.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: lari - 28.01.17 - klo:15:53
Momentti: laitapa noita Viron äänieristysfirmojen linkkejä ja hintoja tänne foorumille !

Miksi? Suomessakin löytyy useita paremman ammattitason omaavia firmoja eikä hinnassakaan ole hirveää eroa. Esimerkkinä: Kokkolassa toimiva Audiovision.

http://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/seat-leon-aanieristys
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

momentti

Viron puolelta kyselin http://ravolar.ee/ .
Saanut kehuja hyvästä työstä, aikakin yhteydenpito on hyvällä mallilla.
Heti seuraavana päivänä vastasivat sähköposttiin vastauksia ja lisätietojen kyselyä.
Tiedustelivat jos voisin tulla käymään paikanpäällä, voisi käydä "asiantuntijan" kanssa ajamassa lenkin ja sitten he voisivat tehdä tarjouksen mitä autoon kannattaisi tehdä. Hinnat alkaa n. 500e ylöspäin.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy