Golf Alltrack

Aloittaja P. Laaja, 28.09.14 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

qsla

Hmm, taitaa olla nykytrendi että ei alennuksia anneta kun tarjous ojennetaan asiakkaalle. Toisaalta hieman tuntuu että voi autokauppiaskin tehdä itselleen hallaa jos esim asiakas onkin saanut edullisemman tarjouksen toisaalta ja kauppa voi muutaman kympinkin takia valua toisen firman haltuun.

Hieman tuntuu vain ajanhaaskaukselta tuollainen kaupanteko. Kaikki aika on rahaa. Toisaalta 90% tutuista ja kolleegoistani ostaa kaiken ovh:lla. Joka vain tuntuu tyhmältä.

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

jtn58

Jyväskylän Autotarvikkeella on ollut noin viikon verran Alltrack TDI 135kW koeajettavana.

Kävin heittämässä autolla vajaan puolen tunnin maantielenkin. En tullut katsoneeksi, mikä ajomoodi on päällä enkä kerennyt tarkastaa rengaspaineita. Renkaina autossa oli Michelin Primacyt kokoa 205/55 17, renkaiden nopeusluokka jäi tsekkaamatta.

Auto tuntui uraisella kestopäällysteellä 103 kW Varianttia vakaammalta, alusta tuntui Varianttia pari pykälää kovemmalta ja auton kallistelu oli omaa kärryä vähäisempää. Tien karheus tuntui Alltrackissa selvemmin ja rengasmelu oli Varianttia voimakkaampaa. Syytä kokemuksiini voinee hakea rengastuksesta/ilmanpaineista ja ajomoodista. Oman auton rengastuksena on Contin PremiumContact 205/55 16 ja nopeusluokka V.

Moottori hoitaa hommansa hyvin, mutta normiajossa se tuntui tehoonsa nähden aika vaisulta. Moottorista löytyy kyllä potkua, mutta tehon käyttö vaatii selvästi enemmän kaasua, kuin herkästi liikkuvalla bensakoneella. Johtuisiko tunne (nelivedon tuomasta?) vakaammasta kulusta?

qsla

Itse olen ajellut omalla Alltrackilla nyt reilut pariviikkoa ja 1800km ja täytyy sanoa ,että tuo koettu "vaisuuden tunne" on kyllä läsnä omassa kulkupelissäkin. Auto on ikäänkuin säädetty ,että sillä kuljetaan sukkasilteen ja maltillisesti. ( Eco / Normal) ajoprofiileissa auto vastaa kaasuun todella rauhallisesti ja kaasua saa tarjota totuttua enemmän ,että lähdetään etenemään reippaammin.

Sport / Individual  profii tuo sitten jo ajamiseen lennokkuutta. Tuo 135KW öljykattila on jo aivan riittävä omiintarpeisiin. Mukava huomata ,että tämä moottori lämpiää huomattavasti nopeammin kuin aikaisempi 140hv cr tdi mikä oli Tiguanissa.

Alusta toimii mainiosti ja pehmeästi ainakin kun vertaan edelliseen tiguaniin. Mitään turhaa huojuntaa en ole huomannut ja sivutuuliherkkyys on aika minimaalista.

Auto on minulla ainakin todella hiljainen. Kenties tuo Dynaudio paketti tuo mukanaan myös lisä äänieristystä?  Ainut huonopuoli vain tuossa hiljaisuudessa on se ,että olen kuulevinani aivan minimaalista natinaa repsikanpuolen oven kohdalta.. ärsyttävää >:(

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

jtn58

Mitkä rengastus on autossasi? entä minkälaisia paineita käytät?

qsla

Lainaus käyttäjältä: jtn58 - 14.07.15 - klo:15:53
Mitkä rengastus on autossasi? entä minkälaisia paineita käytät?

Ihan tuo vakio 205/55 R17 on kokona ja renkaat näyttäisi olevan Michelin Primacy 3
Paineet tuli tarkistettua uutena mutta nyt täytyy sanoa ,että en muista paljonko ne oli. B pilarin lapun näyttämissä arvoissa kuitenkin  ;D
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

jarkko_h

#35
Tänään tuli koeajettua 2.0 DSG alltrack. Alla huomioita.

Tavaratilat oli pettymys. Golf IV variantin pohjakaukalo oli 1 cm tarkkuudella yhteensopiva alltrackin kanssa. Eli käytännössä tavaratilat eivät ole kasvaneet prosenttiakaan Golf IVsta vaikka tehdas ilmoittaakin messeviä litroja. Tuon kanssa tulisin kuitenkin toimeen, suksiboxin voi aina tarvittaessa heittää katolle.

Alusta oli erinomainen. Ohjauksen tuntuma kaupunkipyörittelyssä/rampeissa erinomainen, mutta kovavauhtisessa maantieajossa ohjaus ei aiheuttanut hurraahuutoja. Ohjauksessa menty taaksepäin. Rengasmelu oli yllättävän kova. Karkealla asfaltilla kaipas Peltoreita. Sileällä asfaltilla hiljainen auto.

Auton käyttöliittymä oli hyvä. Ainoastaan adaptiivisen vakionopeussäätimen kanssa joutui vähän aluksi arpomaan (vrt Subarussa ja Volvoissa mielestäni intuiivisempi), mutta tuo ei käytännössä mikään ongelma. Navin ääniopastuksen äänenlaatu tyydyttävä.. Harmi että navikaattoria ei saa suomeksi. Autossa oli travel paketti. Sisusta on halvan oloinen ja peruspenkkien sivujen materiaali näytti heikolta. Koeajoautossa oli jo pari rispaantumista. Takaosan mukiteline ympäröivine kankaineen oli toipotaa heikompaa tasoa. Sisusta vaatii ehdottomasti nahkapenkit tai ergo penkit. Noilla sisustan ilme nousee jo hyvälle tasolle. Eli ongelma korjattavissa pienellä lisärahalla.

Näkyvyys oli hyvä ikkunoista ja taustapeilistä, mutta sivupeilit ovat surkeat. Tämä erityisesti verrattuna Volvon ja Subarun vastaaviin. Erityisesti oikeassa sivupeilissä karmea katvealue. Tuon kanssa oppii elämään, mutta valmistajalta kyllä järjen köyhyyttä niistää kriittinen 1 cm sivupeilin leveydestä. Tämä alentaa turhaan auton mukavuutta / turvallisuutta kaupunkiympäristössä.

Auto ei ollut sporttinen tehoiltaan, ei edes sport asetuksilla. Silti tehot riittäisi ripeään arkiajoon enemmän kuin hyvin. Harmi että nykyisessä VW diesel skandaalissa ei vielä tiedä joutuuko VW päivittämään dieselit laiskemmiksi ja kartoittuvimmiksi. Kilometrien puolesta bensaversio kävisi omaan ajoon paremmin, mutta 1.8 TSI:ssä ei ole vieläkään korjattu öljynsyöntiongelmaa (2.0 TSIssä on) joten kyseisen arpalipun osto ei miellytä.

---
Yhteenvetona mielestäni hyvä/kiitettävä auto puutteineen. Jos 1.8 TSI olisi saatavilla öljynkulutusongelmat korjattuna, niin valinta olisi tässä. TSI ongelmien vuoksi valinta olisi Diesel ja tässä tulee jo Volvo kilpailijaksi. Tämän hetkisillä fiiliksillä XC70 tulee valinnaksi. Joo joku voi mussuttaa että on eri hintaluokan autoja. Niin on, mutta olen ostamassa käyttöautoa, en hintaluokkaa  ;D

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 25.09.15 - klo:22:45
Kilometrien puolesta bensaversio kävisi omaan ajoon paremmin, mutta 1.8 TSI:ssä ei ole vieläkään korjattu öljynsyöntiongelmaa (2.0 TSIssä on) joten kyseisen arpalipun osto ei miellytä.

Mihis tuo "tieto" perustuu? Oma A3 ei ole reilun 30 tkm aikana tarvinut pisaraakaan lisäöljyä eikä A3-ketjussa ole muutoinkaan öljynkulutusta valiteltu (en ainakaan muista että olisi). Oma kösitys on ollut, ettei mikään uusi motti enää hotki öljyä VAG:lla...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 25.09.15 - klo:23:20
Mihis tuo "tieto" perustuu? Oma A3 ei ole reilun 30 tkm aikana tarvinut pisaraakaan lisäöljyä eikä A3-ketjussa ole muutoinkaan öljynkulutusta valiteltu (en ainakaan muista että olisi). Oma kösitys on ollut, ettei mikään uusi motti enää hotki öljyä VAG:lla...

VW:n omaan ilmoitukseen. Tapauksesi öljyä syömättömästä koneesta voi olla yhtä hyvin yksittäistapaus siinä missä öljyä syövätkin koneet. Vain VW tietää tilastot. Nettifoorumien keskustelut eivät tue mitenkään VW tarinaa yksittäistapauksista.

2 litraiseen on tehty öljynsyönnin poistava korjaus ( VW:n mukaan "optimointi" ). Huomioitavaa on että ennen korjausta ei myöskään kaikki 2 litraiset syöneet öljyä. Alunperin myös 2 litraisen öljynsyöntiongelmat piti olla vain "yksittäistapauksia".

Hawtin

Saako sen ilmoituksen nähtäväksi, jossa VW ilmoittaa jossain uudessa koneessaan olevan tietty vika tai ongelma, jota asiakkaat eivät edes ole huomanneet? Yleensä VW on toiminut hieman toisin näissä jutuissa...isoimmat öljysyöpöt ovat ymmärtääkseni olleet n vm 2009-2011 20 tfsi:t. Ex-vaimoni muuten osti hiljan tuommoisen, johon oli vaihdettu koko moottori. Ei tainnut siis ihan pienellä korjauksella se tulla kuntoon.

Yhdellä tai kahdella tapauksella ei tietty ole merkitystä kokonaiskuvan kannalta, mutta onhan esim A3-ketjussa ollut kymmeniä kirjoittajia ja kyllä siitä voi jo jotain päätelmiä tehdä mahdollisten ongelmien laajuudesta. Omien havaintojen perusteella kelpo perusmotti, mutta vaikkei öljyä popsikaan, niin bensa kyllä maistuu suht hyvin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

jarkko_h

#39
Kuluttajathan ovat nimenomaan huomanneet ongelman. Ongelma ei kaikissa autoissa ja niissä jossa se on ollut, tulee se esille kunnolla yleensä 100 tkm tietämillä. VW on ilmoittanut että 1.8 TSI:lle ei ole tehty asian eteen mitään ja 2.0 TSI moottoria on "optimoitu". Optimoitu tarkoittanee tässä suomeksi suunnitteluvirheen korjausta. Tuulilasin juttu, josta selviää että  2 litraista on "optimoitu" ja 1.8 litraiselle ei ole tehty mitään asian suhteen: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/tsi-ja-tfsi-moottorit-syovat-liikaa-oljya-tyyppivika

Tuoreita lainauksia täältä liittyen 1-8 TSI öljynkulutukseen:
Nyt on öljynkulutus mitattu ja vaivaisen 1,365 litraa per 1000km kuluttaa öljyä
Itse vein tänään 2010 1.8 TSI:n öljynkulutuksen mittaukseen. Ostin auton vuosi sitten heinäkuussa ja olen ajanut nyt 94000 --> 120000 ja lisännyt öljyä tosi paljon.
1.8 Tsi vm.2010 aj. 99tkm. öljynkulutus mittaus suoritettiin virallinen lukema oli 4,2l/1000km.
Oma -10 1.8 TSI vie perstuntumalta "vain" noin litran / 5000km. Ajettu 140tkm.

Briskodan sivuilta lainaus:
'Skoda have issued a Technical Product Information (TPI 2027920/1 dated 05-Jan-2012) detailing repair
action in cases where 1.8TSI and 2.0TSI engine oil consumption is excessive, ie more than 0.5L/1000km.
This involves replacing the set of complete pistons as well as the set of connection rods. I believe that the cost of this repair in the UK is circa £2500

Ja on jotkut Audi -kuluttajatkin noteeranneet ongelman: http://www.audi-sport.net/xf/threads/1-8t-1litre-oil-every-250miles.236820/

---
Toki riski saada öljysyöppö 1.8 TSI linee pieni. Itsellä kilometrejä tulee sen verran vähän että ongelmat tulisivat esille vasta auton ollessa vasta noin 7...10 vuotias. Eli olisi toivotonta saada VW:tä osallistumaan kuluihin virheistänsä. Vaikka todennäköisyys olisi vain 10%, niin tämä yhdistettynä DSG ja ketjun vikaantumisriskiin -> auton arvoa kalliimman remontin todennäköisyys 40...50% 10 vuoden iässä, jolloin auto pitäisi olla vasta sisäänajettu.




Hawtin

Juu varmaan niitä öljyäkin vieviä versioita löytyy, jos pitkin Eurooppaa etsii, mutta eikö tuo ominaisuus ole yleensä ollut ongelma-autoissa alusta saakka? Miten on teknisesti mahdollista, että se ilmaantuu vasta 100+ tkm huitteilla? Onko siellä välykset kasvaneet vai mitä? Ainakin kaksilitraisissa ongelmat ovat olleet ihan uusissakin ja siksi tuumin, ettei 1.8:ssa ole viime vuosilta paljoa ongelmia näkynyt.

Ja toisaalta oma mielipide on, että jos sitä pelkää jotain ehkä 100+ tkm huitteilla ilmaantuvia ongelmia, niin eihän sitä mitään autoa voi ostaa, arpapeliä se on kuitenkin. Mieluummin ajan hyvällä autolla ja kohtaan joskus ehkä jonkun ongelman, kuin että ajan alusta saakka jollain riisirusinalla, jonka ajettavuudesta ei voi yhtä ilon sanaa vääntää. Ja auta armias, jos sitten tuo "luotettavuutensa" vuoksi ostettu kuppo onkin maanantaikappale, niin siinähän sitten kalsongit repee ;D ;D ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

jarkko_h

Samaa mieltä. Ei näitä teknisiä vikoja liikaa pidä pelätä. En toisaalta mielellään ostaisi autoa valmistajalta, joka kommunikoi erittäin epäselkeästi mitä havaituille laatuongelmille on tehty ja jonka korjaavat toimenpiteet tulevat vuosi toisensa perään jälkijunassa.

Mutta kaikesta huolimatta Golf Alltrack on erittäin hieno auto. Tässä kuolaan VW:n Alltrack autoesitettä, mietin varusteita ja puntaroin Volvon kanssa...  :P

Hawtin

Joo kyllä VW:llä on monesti ollut hieman epäjoviaali suhtautuminen asiakkaisiinsa. Saas nähdä seuraako tästä isosta huijaustukkapöllystä hieman nöyrempi asenne ja etuja asiakkaille...

On alltrack varmasti hieno auto. Tarvitsen lisää tilaa ensi vuonna niin hieman pohdin tuota (ja passatin versiota) itsekin, mutten halua samaa moottoria uudestaan. Ja diesel ei oikein kannata. Pieni lisäteho olisi myös toivelistalla, joten superb 280 on nyt listan kärkipäässä. Uusi tigukin on vielä mietteissä, jos tulee loppukevääseen mennessä näkösälle.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

yaska

VV-auto on julkaissut Winter Edition malliston aiempien nelivetomallien lisäksi. Onko jollakin enemmän tietoa onko näissä jotain suurempiakin eroja aiempiin kuin pelkkä hinta? Esim.  Alltrack 2,0 TDI 135 kW (184 hv) 4MOTION DSG-automaatti 40 942,21 ja sama Winter Edition mallina 38 910,68.

lari

Eikös siitä Winter Editionista joku normi Alltrackin varuste ole pudotettu pois. Jos ne ruksii mukaan ollaan taas samoissa Alltrack hinnoissa . Tämä siis ulkomuistista  - esim. eikös sport/eco/etc asetukset olleet vakiona AllTrackissa ja se ainakin puuttuu Winter Editinioinista. Muuta ?

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: lari - 11.12.15 - klo:11:55
Eikös siitä Winter Editionista joku normi Alltrackin varuste ole pudotettu pois. Jos ne ruksii mukaan ollaan taas samoissa Alltrack hinnoissa . Tämä siis ulkomuistista  - esim. eikös sport/eco/etc asetukset olleet vakiona AllTrackissa ja se ainakin puuttuu Winter Editinioinista. Muuta ?
Kuinka niin puuttuu ??  :o
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Pipo1

Tiettyjen Volkswagenin nelivetomallien hintaa on laskettu noin 2000 euroa toistaiseksi.
Tätä kampanjaa sanotaan kuulemma nimellä Winter Edition. Varusteellisia eroja ei ole noissa autoissa ole.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Pipo1 - 11.12.15 - klo:17:10
Tiettyjen Volkswagenin nelivetomallien hintaa on laskettu noin 2000 euroa toistaiseksi.
Tätä kampanjaa sanotaan kuulemma nimellä Winter Edition. Varusteellisia eroja ei ole noissa autoissa ole.
Sama käsitys ollut ja näin sen kauppiaskin tarjouksen ekana päivänä ainakin esitteli.
Käsittääkseni siihen ei todellakaan sisälly mitään varustemuutoksia.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 25.09.15 - klo:22:45
Yhteenvetona mielestäni hyvä/kiitettävä auto puutteineen. Jos 1.8 TSI olisi saatavilla öljynkulutusongelmat korjattuna, niin valinta olisi tässä. TSI ongelmien vuoksi valinta olisi Diesel ja tässä tulee jo Volvo kilpailijaksi. Tämän hetkisillä fiiliksillä XC70 tulee valinnaksi. Joo joku voi mussuttaa että on eri hintaluokan autoja. Niin on, mutta olen ostamassa käyttöautoa, en hintaluokkaa  ;D

Eihän näitä voi samana päivänä edes verrata. Ovat pikkaisen eri sekmentissä ja jos perse kestää, niin osta tuo XC70:n vaikka mielummin käytettynä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

javelin

Pitkä evaluointiprosessi takana, tilaukseen meni Alltrack 1.8 TSI DSG, väri Sunset Red. Vähän lisävarusteita valittuna: Webasto, Travel-paketti, Dynaudio exite, vetokoukku. Eiköhän noilla pärjää. Toimitusaika ei vielä tiedossa....
Golf 2.0 TDI DSG , edellinen Scirocco 1.4 TSI DSG 118 kW Candy White 2012

jtn58

Noin 60 km koeajolenkki TDI 135 Kw:llä takana. Autossa oli alla Contin nastarenkaat kokoa 225/50 R17. Keli oli mitä parhain nelivedon testausta varten; liukasta, lumipyryä, kovaa tuulta ja parikymmentä astetta pakkasta.

Nelivedon ja nostojen tuoma pito oli erinomainen kitkarenkain varustettuun etuvetoon verrattuna. Alltrack tuntui ajossa aika suuntavakaalta, jopa paremmalta kuin Variantti GY:n kitkoilla. Alltrackin jousitus tuntui Varianttia napakammalta, jopa kovahkolta. Ajomoodien vaikutus ajettavuuteen on perusajossa hyvin minimaalista.

Vetoluistonesto toimii aika kulmikkaasti, osittain jäisellä tiellä etupyörien sutaistessa voima välittyy takapyörille viiveellä. Veto on aika nykivää;  kiintyvyys on välillä mainio, kun kaikille pyörille riittää pitoa, mutta etupyörän sutiessa vetoluistonesto rajoittaa moottorin tehoa ja kiintyvyys katkeaa äskisti.

Etuvedolla ja kitkoilla liukkauden huomaa vain hitaasta kiihtyvyydestä ja mittariston vilkkuvasta merkkivalosta.

Auto oli varustettu polttoainekäyttöisellä lisälämmittimellä. Siitä huolimatta auton lämpeneminen oli hitaahkoa. Autoa ei esilämmitetty ennen koeajoa, mutta lämmitin kytkettiin päälle liikkeelle lähtiessä. Moottorin lämpömittari saavutti 90 asteen lämpötilan noin 8 km moottoritieajon jälkeen. Variantti 103 kW koneella lämpesi vähän nopeammin vastaavaan lämpötilaan. Öljyn lämpötila TDI:ssä nousi selvästi TSI:tä nopeammin.

Auto on hyvin positiivinen tuttavuus hyytävää rengasmelua lukuunottamatta. Melu on kitkarenkaisiin tottuneelle melkoisen rasittavaa ja se päittää alleen kaikki muut äänilähteet.

Millaisia kokemuksia muilla on eri rengasmerkeistä? Ajo-ominaisuuksista ja melusta?

Onko tietoa, missä vastaava kitkarenkain varustettua auto olisi koeajettavissa?

jms

Minulla on ko. auton 1.8 TSI versio ja verrattuna tuohon 184 heppaiseen diisseliin auto on melkolailla reippaamman ja urheilullisemman tuntuinen.

Koeajoautona oli silloin kun tilasin vain noita TDI pelejä ja mulle bensakone oli monestakin syystä selvä valinta. Kävin ajamassa A3:sta periaatteessa samalla tekniikalla ja uskalsin bensakoneisen auton tilata... TDI koneinen auto oli mun mielestä jotenkin verkkaisen oloinen ja jopa laiska monessa tilanteessa kun vertaa tähän bensakoneiseen. Outoa, koska suoritusarvot ovat aivan samat molemmilla autoilla.

Mulla on Continental VikingContact 6 kitkat alla kokoa 225/45 17 ja voin sanoa, että hiljainen on. Kesärenkaillakaan (Michelin Primacy 3 205/55 17) ei ollut moitittavaa melussa.

Nelivedosta täytyy sanoa sen verran, että mulla kytkeytyy ilman mainittavaa viivettä ja toimii tollaisessa pöperössä loistavasti. Pystyy ajelemaan ihan eri tavalla kuin etuvedolla, vaikka se täytyy pitää mielessä, että jarrutusmatkat ovat edelleen yhtä pitkiä kuin etuvedollakin. Moottorijarrutuksissa tosin auto on vakaampi. Myöskin moottorijarrutus tässä autossa oli yllätys, kun vertaa meillä aikaisemmin olleisiin  DSG:llä varustettuihin autoihin.
Olisikohan ero tuossa fiiliksessä nelivedon kytkeytymisestä jne. verrattuna tuohon nastarenkailla varustettuun koeajoautoon riippuvainen rengasvalinnasta. Kitkarenkailla kun on hiukan huonompi pito ja ainakin ne tarraavat "kiinni pidosta" nastarenkaita rauhallisemmin?

Muista varusteista ACC ja Discovery navi on mun mieleeni.

Lämpöä tuntuu koneesta riittävän myös koppiin asti ainakin -20 asteessa vielä.

Kulutus ei sen sijaan tässä meidän perheen taajamapyörityksessä ole mitenkään erityisen mainio. noin 9 litran huitteilla pyöritään tällä hetkellä...
R Variant

qsla

Lainaa
Kulutus ei sen sijaan tässä meidän perheen taajamapyörityksessä ole mitenkään erityisen mainio. noin 9 litran huitteilla pyöritään tällä hetkellä...

Eipä pahalta kuullosta tuo 9litraa bensakoneelta. Olisin kuvitellut enemmän 1.8tsi:n kuluttavan kun itsellä 135kw tdi kuluttaa näin talviseen aikaan 7,5  - 8,5 l/100km. Webasto tuo oman osansa ja kieltämättä neliveto kuluttaa. En tiedä miten niihin tehtaan ilmoitettuihin arvoihin pääsisi.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

jms

Kaipa tuo tehtaan arvoihin pääseminen on melkoista utopiaa. Mulla on nyt suvikummit ollu alla 3 vko ja ei kulutus juurikaan ole muuttunut. Nyt on tosin asfalttikin vielä vähän jumalattoman röpöistä, joten saa nähdä kun tulee lämpimämmät ilmat ja asfaltti tasoittuu, niin saattaa tuon vierinvastuksen laskemisen myötä inan kulutuskin laskea.

Niin ja minä en siis mitenkään yritä säästellä bensan kulutuksessa vaan autolla ajetaan sillain kun mieli tekee, eli tulee hieman kiihdyteltyä reippaasti ja muutenkin nautiskeltua tuosta TSI:n mukavasta potkusta...
R Variant

2passat

Tilasimme  eilen Golf Alltrack 2.0 TDi DSG auton punaisena. Lisävarusteina vain vetokoukku, tummat lasit ja Webasto. Kaupat tein ilman koeajoa koska luottamus VW ajo-ominaisuuksiin on kova. Toimitus marraskuun alussa.
Vaihtoehtoinna oli Yeti (joka osoittautui muoviseksi nörttiksi) ja käytetty vastaava Passatti (ei lopulta tarvetta niin isolle autolle)
Kerron lisää kunhan saan automme :).
Ajossa:
Audi A4 2.0 TDI Avant neliveto 2012
ex Golf 1.6 tdi Bluemotion, vajaa vetoinen 2010
ex Golf Alltrack, 2.0 TDI, DSG, neliveto 2016
Joskus ollut Passatteja, Volvoja, Peugeoteja, Saab 96:sia ja rättäreitä

hencca

Huomenna hakemaan 2.0 TDI 184hv DSG :) Kaivettu esiin kaikki tieto mitä löytynyt. Vaikuttaa edelleen siltä, että parempaa crosscountryä ei tällä hetkellä hevillä löydy. Jännää onko rengasmelu ja pienet peilit niin ärsyttäviä, vaiko oppiiko niiden kanssa elämään? Ajoin 10v Passatin neliveto V6 kanssa ja ainoastaan vaihdoin bensankulutuksen takia. Nyt vaan dieseli alle ja menox ;)

belkin67

Onnea uudelle autolle  ;)  Itsellä puoli vuotias 2.0 TDI 184hv DSG, 13 tuhatta nyt mittarissa.. ensimmäinen auto joka on melkein kaikilla herkuilla..

Rengasmelu on jonkin moinen, mutta ei kuitenkaan häiritsevä. Voimalinjassa ei oikeastaan huomaa eroa ajossa etuveto mallin ja nelivedon välillä. Polttoainetta palaa ajotietokoneen mukaan 5,8 - 6 litraa sadalla, verrattuna 140 hp TDI Superb malliin yli litra enemmän siis... Toki onhan tämä tehokkaampi ja neliveto vie osansa. Toiminut hyvin, mutta etuiskarin yläpäät meni vaihtoon takuuna ääntelystä johtuen. Kuulemma ei ole yleinen vika... olikohan vaan huonoa tuuria

Ricardo

Terve. Olen tässä vääntänyt kauppaa Alltarckista, seuraavia kysymyksiä autoon liittyen? Onko kellään pitempi aikaista kokemusta 1,8 tsi dsg yhdistelmästä? Pitäisi alkavan viikon aikana päättää että ostanko sen vai en. Ilmeisesti 1,8 ei ole niin huonossa huudossa kuin 1,4 tsi ja käsittääkseni  tässä on parempi 6v dsg laatikko? Meluisahan tuo alltrack on mutta en muuta puutetta havainnut koeajossa. Omaa ostamista helpottaa se että saa kaupanpäälle huoltosopimuksen ja talvirenkaat. Webasto ja travel pack sekä vetokoukku on kanssa samassa tarjouksessa. Ilmeisesti tämä kampanja malli on kuitenkin hieman huokeampi joten se on vahva vaihtoehto talouden toiseksi autoksi.

tet

Lainaus käyttäjältä: Ricardo - 02.10.16 - klo:21:12
Ilmeisesti 1,8 ei ole niin huonossa huudossa kuin 1,4 tsi ja käsittääkseni  tässä on parempi 6v dsg laatikko?

Itsellänikin oli Alltrack taannoin kiikarissa, mutta hinnan lisäksi juuri tuo 1.8 oli suurimpia syitä miksi en siihen päätynyt. Se kun on vielä ketjukone, ja kaikista vakuutteluista huolimatta vagin ketjukoneen ostaminen tuntuu hieman riskaabeliltä. En nyt mitenkään hysteerisesti ketjuun suhtaudu, mutta kun tarjolle tuli sopiva 1.4-litrainen vaihtoehto niin päädyin siihen. Se on hihnakone, eikä näistä uusista hihna-TSI:stä ole vielä muutaman vuoden ikään ehdittyään juuri moitteita kestävyydestä kuulunut. Toki pienempi kulutus on myös plussaa, eli ei se ketju ainoa miinus 1.8-litraisessa itselleni ollut.

Laatikkoa pitäisin varmimpana valintana jos DSG:hen päätyy. Ei siksi, että itselläni se on toiminut moitteetta yli 4 vuotta. Vaan siksi, että se vanhin DSG-malli ja siten luonnollisesti myös kaikista valmiimmaksi viilattu. "Parempi laatikko" on sikäli epätarkka ilmaisu, että malleja on jo ainakin neljä erilaista.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ricardo

Kiitos viestistä. En todellakaan tiedä että otanko sen vai en. Toinen vaihtoehto olisi seat x-perience mutta voi olla että laitan lisää rahaa ja päädyn volvoon (v-60 cross country) siinä vaan on melkein 15000 euron ero. Toinen asia on se että laakkonen yrittää korko ynnä muilla eduilla saada kyllä kauppaa aikaiseksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy