Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - aliasJ

#1
Hei

Autona Golf TGI vm.-15. Infotainment näyttö jäätyy/menee mustaksi ajoittain ja hard reset ongelman poistaa joksikin aikaa. Kuitenkin arvelen, että myös ohjelmisto on vanhentunut ja päivityksiä olisi saatavilla, merkkarilla niistä vaan joutuu reilusti maksamaan.

Olisiko foorumilla kokenutta harrastajaa/tietäjää tai tietoa sellaisesta tahosta, joka pystyisi tuon ohjelmiston päivittämään hieman merkkiliikettä edullisemmin? Auto kulkee Päijät-Hämeen ja Savon alueella.
#2
a_jaba: Kiitos kattavasta vastauksesta ja sinulla onkin ihan omakohtaista kokemusta remontista. Pystyisitkö antamaan seikkaperäistä ohjetta ketjun vaihdosta tai onko netissä saatavilla korjausohjetta, että miten homma käytännössä suoritetaan? Jos rakenne on tosiaan yksinkertainen niin uskoisin remontin onnistuvan kotioloissa, vanhempiin moottoreihin olen tehnyt isompiakin kunnostuksia.

Popo: Minullakin on tiedossa, että uudempi 1.2 tsi hihnakone on vienyt joissain tapauksissa öljyä liikaa ja öljynkulutusremontteja on näihin koneisiin tehty. Sen sijaan en ole juurikaan kuullut, että tämä 1.2 tsi ketjukoneella veisi öljyä ainakaan yleisesti.
#3
Kysyisin nyt muutamia tarkennuksia tähän TSI ketjuasiaan liittyen.

1.2 TSI koneet ketjulla: Olen ymmärtänyt että nämä motit ovat remontin osalta yksinkertaisempia isoveljiin verrattuna, ei esim toista nokkapyörää tai ajoituksen säädintä?

Välilä oli se käsitys, että jos kulunut ketju on aiheuttanut kulumaa kampiakselin rattaaseen, ei sitä ratasta voi vaihtaa vaan se on kiinteä. Voiko tämän rattaan uusia vai ei? Eikös nämä nyt myytävät ketjusarjat sisällä täydellisenä myös kampiakselin rattaan.

Onko tosiaan niin, että jopa viimeisillä päivitetyillä osilla korjattuja autoja joudutaan edelleen korjaamaan uudelleen esim. 100 tkm välein?

Jotkut kertoivat, että korjauksen jälkeen moottori rupeaa syömään öljyä. Eihän tässä voi olla muuta logiikkaa kuin että joku tiivistys pettää jakopäässä remontin yhteydessä ja öljy valuu moottorista pois?

1.2 tsi koneen osalta jakopään osasarja on hyvinkin edullinen tällä hetkellä. Mihin hintaan olette halvimmillaan saaneet jakopään nykyään teetettyä korjaamolla?

1.2 Tsi koneena ominaisuuksien puolesta miellyttää ja kulutus on kohtuullinen mutta tämä jakopään nykytilanne mietityttää.
#4
Ostetaan / VOI POISTAA
29.04.20 - klo:07:59
Transporter T5 vm.2013 kyseessä. Kuljettajan istuin on rikki kulmasta. Uutta istuinta tarvitsisin tilalle. Sävy on vaalea istuimissa, mutta
uuden penkin ei tarvitse olla juuri samansävyinen, kunhan on ehjä.
#5
Ostetaan / VOI POISTAA
14.02.20 - klo:19:49
Kesäksi haussa alumiinivanteet T-Crossiin

Alkuperäisen vanteet speksit:
- 5x100
- ET 35
- keskireikä min. 57.1 mm

Mielellään 16" tuumaiset. Renkaiden kunnolla ei merkitystä, koska minulta löytyy uudet renkaat vanteille.
VW alkuperäiset ensisijalla.
#6
Hei

Onko foorumilla millaisia kokemuksia T6 mallin moottoreista (lähinnä 2.0 Tdi, esim. CXHB) kestävyydestä isommilla kilometreillä ja yleensäkin päivittäisessä käytössä.

Jossain vaiheessa kun T5 Transporter ja sitä myöten 2.0 Tdi CR koneet niihin tulivat, oli paljon ongelmia öljynkulutuksen kanssa. Vanhempi 2.5 moottori oli toisaalta kestävä, mutta toisaalta osat ja korjaukset saattoivat olla arvokkaita (esim. vesipumppu jakopään sisällä) ja diesel maistui.

Itselläni olisi tarve työn puolesta hankkia pakettiauto ja Transporttereita on paljon liikenteessä, etenkin kun Hiace jäi pois. Transportterissa miellyttää hyvä, henkilöautomainen ajettavuus ja uudemmilla moottoreilla kohtuullinen kulutus. Kuitenkin myös kestävyys on tärkeä seikka. T6 Transuja on paljon myynnissä hyvin maltillisilla kilsoilla, mikä pistää miettimään että onko autossa ollut ongelmia. 

Kaikki kommentointi T6 Transportterin hankinnasta ja käyttökokemuksista/-kuluista on tervetullutta.
#7
Olisiko aiheellista perustaa kiinteä aihe, johon kerättäisiin hintatietoa VAG konsernin jakoketjullisten autojen jakopääremonttien hinnoista?

Asiasta on tietoa hajanaisissa postauksissa, ja hinnat niissä vaihtelevat.

Itse suunnittelen jakoketjun vaihtoa ennakoiden 150 tkm ajettuun 1.4 tsi Octaviaan.

Eli ketjuremontin tehneet, jos mainitsisitte milloin remontti on tehty, missä ja mihin hintaan. Hyvä olisi myös tietää, että millaiseen autoon remontti on tehty. Audin V6 Tdi:n ketjunvaihto maksaa huomattavasti enemmän, mitä 4 syl. tsi:n ketjun vaihto.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy