passat 3c sähköinen käsijarru ongelma

Aloittaja axe, 13.01.13 - klo:21:18

« edellinen - seuraava »

MarkoL

Itellä oli sama ongelma kun unohtui kerran piuha irti. Siellä on muistaakseni joku "perusadaptaatio" tai joku semmoinnen. Sen kun ajoi, niin poistui vikakoodi. Sama juttu kun käsijarrumoottori hajosi niin uusi ei lähtenyt toimimaan ennen sen tekoa.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01

karvainen

Siksi ei kuittaantunut, kun virtapiiri oli vieläkin avoin.

Testasin pelkällä moottorilla, niin sain hetkeksi häiriön pois ja moottorin liikkumaan.


Pitäisi vaan jostakin metsästää liitin tuohon, niin ei tarvitsisi apikoilla liittää...
Kasvatustarvikkeiden verkkokauppa.
http://chilinkasvattajat.com

Damien II

Ongelmana on ollut itselläkin nuo moottorit, vasenpuoli toimi enää ja piippaa koko ajan.

Tilasin uuden napin ja moottorit, asennuksen jälkeen ei pelannut enää kumpikaan puoli ja tutkistelun jälkeen uusissa moottoreissa liitin oli erilainen, eli vaatiiko nyt uuden ohjausyksikön?

Aiemmin olen saanut putsattua ja taas menty, mutta nyt ei putsaus auttanut vanhoihin. Toki liitin oli jo heikossa kunnossa ja mietinkin, että olisikohan tuolla voinut olla osuutta asiaan.

Saako piippausta mitenkään pois, kun kohta kuukauden tuota kuunnellut?

repomies

Uudemmat moottorit pelaavat sekä vanhalla että uudella ohjaimella. Kunhan sähköinen liitos on hyvä ja vesitiivis.

Damien II

Tänään kokeiltu,

Uudet moottorit irti ja akulta virtaa-> toimivat
Uudet moottorit kytketty liittimen "ohi" -> ei eloa kummassakaan

Vanhat moottorit testattu akulla ja molemmat toimivat
Vanhat moottorit pelaavat ainoastaan kuskin puolella ja ei eloa apukuskin puolella

Apukuskin puolen moottori heitti ensin toimimasta ja tämän takia vaihdoin, kun koppa oli jo halki ja sai putsailla puolen vuoden välein.
Nyt tuo puoli on kokonaan mykkä, vaikka ohi liittimenkin kokeilee.
Toki, kun vanhan moottorin laittoi, niin vähän saattoi yrittää surista, mutta en ole 100% varma.

Voiko tuo olla jossain vikatilassa, jonka saisi kotikonstein toimimaan?
Vagcom on ollut ja piuhakin jossain, mutta läppäri heitti toimimasta ja toimiiko se win10 kanssa?

Onko näihin sulakkeita?

Alkaa olemaan niksit vähissä vaikka aina ennen olen saanut nuo toimimaan putsauksella :-\

Rehtori

Vähän saattais kuulosta samalle kuin itsellä oli eli ohjainyksikkö kaput! Ota akunkenkä irti 30min. Ja kokeile uuestaan. Jos ei lähe vikakoodit pois niin saattaa olla juuri ohjausyksikkövika. Vcds jos antaa jotain short To ground tai jotain niin sieltä on vaan palanut toinen kanava.

Damien II

Onko millainen arpeeti kaivaa esille tuo ohjainyksikkö?

Touhusin läppärin ja ohjelman asennus menossa, vielä kun sen piuha jostai kävelis vastaan.

Saako noita liittimiä mistään, jotka tulevat autosta moottorille?

repomies

Lainaus käyttäjältä: Damien II - 06.01.17 - klo:09:50
Onko millainen arpeeti kaivaa esille tuo ohjainyksikkö?

Touhusin läppärin ja ohjelman asennus menossa, vielä kun sen piuha jostai kävelis vastaan.

Saako noita liittimiä mistään, jotka tulevat autosta moottorille?

Marmorilta voi kysellä liittimiä. Purkaamot täälläpäin ainakaan eivät vaivaudu vastaaman liitinkyselyihin lainkaan.

Ohjainlaite on keskikonsolin alla, siinä kyynärnojan huitteilla. Saa siinä verhoiluja purkaa jonkin tovin ennen kuin se keskikonsoli siitä pois hyppää.

Damien II

Onko muilla ollut näitä?

2 Faults Found:
02435 - Supply Voltage for Control Module for Right Channel
            009 - Open or Short to Ground - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101001
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 201
                    Reset counter: 58
                    Mileage: 241528 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.12.04
                    Time: 10:14:20

             Freeze Frame:
                    Voltage: 12.42 V
                    Count: 83

02429 - Right Parking Brake Motor (V283) Clamping Force Not Reached
            002 - Lower Limit Exceeded
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110010
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 139
                    Mileage: 243240 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.01.06
                    Time: 05:19:06

Viittaako tuo nyt siihen ohjaimeen? Ja jos viittaa niin mistä olette touhunneet noita?

Rehtori

#249
Koita saada vikakoodit nollattua. Jos tulee heti takas ni sitte joko johto poikki tai ohjausyksikkövika. Oletko kokeillut vaihtaa moottorit puolelta toiselle?
Ohjausyksiköitä löytyy ebaysta. Tarvii vaan kattoa boksin päältä tyyppinumero. Vcds:llä jos kattoo ni voi löytyä päivitetty numero ja sillä löytyy heikosti mitään. Vaihdossa pitää ottaa kaikki arvot talteen ettei tarvii keksiä pyörää uudelleen. Ross-techin sivuilla oli muistaakseni seikkaperäiset ohjeet keskusyksikön vaihtoon. Oikeassa järjestyksessä pitää sopeuttaa Toiminnot että alkaa kaikki pelaamaan, mm. Ohjaustehostin menee sen kautta.
Edit.  Olikin näköjään uudet moottorit jo kokeiltu...

Damien II

Tänään illalla yritetään nollata vikakoodia.

Ohjausyksikön vaihdoin ja testasin, että johto yksiköltä moottorille on kunnossa.

Vahva veikkaus on, että yksikkö ei ollut rikki vaan auto ei anna ajaa perus adaptiota, koska käsijarrun valo piippaa ja tätä kokeilimme viimeksi, mutta nyt autosta on akun piuha irti ja kokeilemme tätä uudestaan.

Alkaa olla niksit ja neuvot lopussa, jos ei saa koodia pois.

tpower82

No niin mulla palaa se keltainen valo ja käytin huollossa. Olivat etujarrupalat ja levyt vaihtaneet muttei valo ollut sammunu  >:(  mitä tälle vois ite tehdä? Käsijarru nappi on vaihdettu 2 vuotta sitte ja käsijarru kyllä toimii

firstvw

Lainaus käyttäjältä: tpower82 - 25.01.17 - klo:18:11
No niin mulla palaa se keltainen valo ja käytin huollossa. Olivat etujarrupalat ja levyt vaihtaneet muttei valo ollut sammunu  >:(  mitä tälle vois ite tehdä? Käsijarru nappi on vaihdettu 2 vuotta sitte ja käsijarru kyllä toimii
Vikakoodit lukuun, saat vähän suuntaa vianhaulle. Jos summassa lähdet niin aika monta potentiaalista paikkaa on jäljellä. Toivottavasti jarrut oli edes oikeasti vaihdon tarpeessa

DJDH

Ite aikanaan vaihdoin taakse kokonaan uudet satulat kun alkoi valittaa seusontajarrusta. Samalla tietty meni myös levyt ja palat vaihtoon. Ja kerta taakse laittoi, niin laitoin eteenkin. Eteen jarruja vaihdettaessa huomasin, että tukivarren taaemmat puslat alkaa olla aika loppu. Vaihdoin samalla sitten uudet tukivarret ja alapallotkin. Lopulta huomasin, että oikeasti se vika oli seisontajarrun napissa. Eli kannattaa kyllä selvittää missä vika on ennen kun alkaa korjaamaan.
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

Damien II

Vcds ei päästä käsijarruun käsiksi, vaikka muut perus asetukset on boksin jälkeen tehty, sanoo vaan väärää "turva-avainta".

Onko tähän koodaajilla jippoa? Boksin numero on 3C0 907 801 B ja samalla numerolla oli aiempikin.

Ross-tech tuumasi, että oikea boksi G loppuinen ???

repomies

B:n paikalle käy B tai G. B:n softan voi päivitää G:ksi.

tpower82

Lainaus käyttäjältä: firstvw - 25.01.17 - klo:20:05
Vikakoodit lukuun, saat vähän suuntaa vianhaulle. Jos summassa lähdet niin aika monta potentiaalista paikkaa on jäljellä. Toivottavasti jarrut oli edes oikeasti vaihdon tarpeessa

no niin vein takasi huoltoon ja pyytelivät kauheasti anteeksi. Nyt lukivat vikakoodin ja sanoivat että nappi rikki. No niin, se vaihdettiin ja valo lakkasi palaamasta mutta nyt aamulla kun töihin lähin niin "plimp" kuului ja valo alkoi palamaan! Vittu että vituttaa koko passatti, poltan kohta saatana  >:( >:( onko edessä jokin vitun kallis jarruremppa? itse voisin vaihdella mutta kun ei oo tiloja eikä viittis talvella parkkipaikalla vaihdella...

repomies

Lainaus käyttäjältä: tpower82 - 27.01.17 - klo:08:11
no niin vein takasi huoltoon ja pyytelivät kauheasti anteeksi. Nyt lukivat vikakoodin ja sanoivat että nappi rikki. No niin, se vaihdettiin ja valo lakkasi palaamasta mutta nyt aamulla kun töihin lähin niin "plimp" kuului ja valo alkoi palamaan! Vittu että vituttaa koko passatti, poltan kohta saatana  >:( >:( onko edessä jokin vitun kallis jarruremppa? itse voisin vaihdella mutta kun ei oo tiloja eikä viittis talvella parkkipaikalla vaihdella...

Se taitaa olla sellainen homma että elämä ilman VCDS-kaapelia tuon passatin kanssa aiheuttaa vitutusta. Sen kaapelin hintakin toki vituttaa mutta jos itte autojen kanssa harrastelee, niin kyllä se harrastuskuluna menee.

VCDS:n avulla katsoisit aina itte, mikä siellä autossa sinulle kullakin kerralla vittuilee. Tuon sähköisen käsijarrun osalta kannatta henkisesti valmistautua siihen että auton eliniän aikana menee kertaalleen vaihtoon ainakin takasatuloiden moottorit ellei koko satulat, ja se käsijarrun nappi. Ohjain yleensä kestää, muttei aina. Ohjain kestää paremmin, jos siinä on uusin ohjelmisto, olen kuullut.

Damien II

Ei vieläkään saada basic settingsiä tehtyä, muut on saatu, mutta function testiä ei saada käsijarrulle :-\

0000011 = Parking Brake without Auto-Hold (Rest of World / PR-UH1) pitäisi olla oikea, mutta ei ole ja sen sijaan

0000012 = Parking Brake with Auto-Hold (Rest of World / PR-UH2) päästää etenemään, on/off teksti tulee, mutta mitään ei tapahdu.

Tuli mieleen seikka, auto mistä tämä boksi on, niin jos siinä on ollut auto-hold niin saako sitä toimimaan autossa missä ei ole auto-holdia?

Orjallisesti on noudatettu Ross-Techin ohjeita boksin vaihdossa.

Kommentoikaa jos on vähänkään hajua mistä voisi johtua, kiitos.

204

Olisi uusi moottori 6 kulmainen uusi ylimääräinen.
90 â,¬

emelinho

Mitä ammattilaiset sanoo, mitä tehdään? Antaa vikakoodia 02428 eli vas. puolen sulkuvoima.

Mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Napin vaihto tuskin auttaa?

Katsoa onko kuori halki (putsaus ja kasaus) ,mahdollisesti uusi moottori tai satula vaihtoon?

avene

Kävin vähän leikkimässä VCDS:llä ja tein jonkun "output testin" ja sain aikaiseksi käsijarrun vikavalon näyttöön, eikä lähde pois vikakoodin nollauksella vaan palaa heti takaisin:

Address 53: Parking Brake       Labels: 3C0-907-801-53.clb
Control Module Part Number: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B
  Component and/or Version: EPB  VC8HC001   013 0001
           Software Coding: 0000011
            Work Shop Code: WSC 05311 000 00000
                      VCID: 21498FE2F808C04A8F-8074
Fault Codes have been Erased

1 Fault Found:
02844 - Lamp for Automatic Parking Function
            009 - Open or Short to Ground - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 253
                    Mileage: 195960 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2017.04.15
                    Time: 15:30:29

             Freeze Frame:
                    Voltage: 13.77 V
                    Count: 64

Käsijarru toimii täysin normaalisti, valo tuossa vain pysyy ja auto siitä hälyttää.
Mitäs nyt menin hajottamaan? Kuinka tuon saa pois? >:( Tuli koodattua Auto Hold päälle, mutta peruin sen koodauksen, kun ei ole nappi vielä paikoillaan. Siltikään ei koodi häviä.

Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

repomies

Se nämmä haistelee sitä auto-hold napin valoa ja antaa vikakoodin jos valo on rikki.

Miksi se tekee sitä yhä vaikka yritit koodata auto-holdin pois, sitä en tiedä. Asenna nappi.

avene

^ Noniin, ongelma ratkesi, kun kokeilin piruuttani seuraavaa: annoin auton seistä puolisen tuntia ilman, että käsijarru oli kytkettynä. Kytkin virrat päälle, mutten käynnistänyt autoa. VCDS:llä yhteys käsijarrun ohjainyksikköön ja koodin nollaus. Ja avot: vikakoodi on poissa, eikä ole ainakaan vielä palannut.

Josko sitä ensin Auto Hold -nappulaa paikalleen ja sitten vasta itse toiminnon enablointi ;D Jahka sitä kerkiää.
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

Tapsa61

Lainaus käyttäjältä: 204 - 06.04.17 - klo:20:35
Olisi uusi moottori 6 kulmainen uusi ylimääräinen.
90 â,¬

Minä myyn uuden 6 kulmaisen (torx) 80 eur:lla  ;)

Duuppi

Jassoo, tänään sitten tuli itsellekin ongelmia tämän härpäkkeen kanssa.

Käyttökytkimen valo vilkkui, samoin keltainen käsijarruvalo ja punainen huutomerkkivalo.
Oikea puoli toiminut ilmeisesti normaalisti, vasen puoli jumitti pari kertaa päivän aikana kunnei käsijarru vapautunut kuin vasta kolmannella-neljännellä painalluksella käyttökytkimestä.

Vikakoodit:
00446 Toiminnan rajoitus alijännitteen vuoksi
          Säädön alarajan alapuolella
          katkonainen
02430 Vas.seisontajarrun moottorin vastus liikettä vastaan
          mekaaninen virhe
          katkonainen
02432 Vasemman seisontajarrun moottorin syöttöjännite
          virheellinen virtapiiri
          jatkuva

Kaksi ensimmäistä sai nollattua, viimeinen 02432 jäi. Nyt palaa enää keltainen käsijarruvalo.
En viitsiny kokeilla toimintaa ettei syty enempää valoja ja ennenkaikkea se kilkatus ala.

Moottorille menevän liittimen katsoin, päällisin puolin näytti ihan ok:lta. Siis kun irrotin liittimen, liitin ja koko satulasysteemi oli paksun ja kovan kurakerroksen alla. Moottorin ulkopuolista kuntoa en nähnyt, vaatisi ensin kunnon puhdistuksen.
Osaako joku sanoa mihin nuo koodit viittaa?

avene

^ Viitannee vasemman käsijarrumoottorin vikaan/hapettuneisiin liitoksiin/heikkoon virransaantiin.
Skoda Octavia Mk III RS 2.0 Tdi - 2014

heikkisa89

Niin se vaan tuli päivä että omassakin passatissa alkoi kellot soida. Noh ensiksi vaihettiin nappi jolla ei ollut mitään vaikutusta. Sen jälkeen uusi satula/moottori oikealle. Tämän jälkeen kuitattiin vikakoodit joita oli pitkä lista, MUTTA tälläinen jäi : 02443 Ohjauspää, virheellinen virtapiiri, jatkuva. Käsijarru kytkeytyy päälle aina kun sitä kiinostaa mutta vaikeampi homma on se saada kytkettyä pois. Mittaristossa palaa tuo keltainen P ja nyt kun käytin akunkenkää irti niin syttyi myös luistonesto sekä keltainen ratin kuva jotka eivät sammuneetkaan ajossa. Tarkoittaako tämä että alan ebaystä tonkimaan toimivan boxin?

Duuppi

Itse ei ole tulut ikinä pahemmin noita sähkövikoja tutkittua, niin osaisiko joku kertoa simppelit ohjeet miten tuon voisi tarkistaa, että tuleeko satulalle asti sähköt? Omassa autossa ilmoittelee ongelmia vasemman satulan sähköjen kanssa. Saako halvalla yleismittarilla mitattua ja millaisia arvoja pitäisi olla? Mites sitten jos liittimelle asti tulee virta, miten tietää että virta jatkaa matkaa satulan liittimestä moottorille asti?
Korjaamolla tietysti nuo selviäisivät, mutta josko etukäteen voisi omassa pihassa jotain tutkia. Ei toisaalta tekisi mieli laittaa käsijarrua päälle, luultavasti alkaa sen jälkeen taas se h----moinen plimputus.
Voisiko vika olla tälläsessä tapauksessa käyttökytkimessä jos vaan toinen puoli temppuilee eikä vikakoodit viitannu mitenkään nappiin?

heikkisa89

Nonii! Tässä on muutama viikko etsitty vikaa ja uusittu nappi, ohjsusboksi ja moottorit. Edelleen herjasi vikakoodia napista vaikka se oli jo vaihdettu. Epäilykset olivat kokoajan olleet uudessa napissa joka oli tarvikemalli. Tänään meni varaosaliikkeeseen ja pyysin hyvitystä alkuperäiseen osaan. Saatiin kaupat tehtyä ja uusi vw alkuperäisosa paikalleen ja niin moottorit hyrräämään. Eli turhaan ostin boxin ja koodautin sen sekä tunti tolkulla turhaa työtä. Ã,,LKÃ,,Ã,, SIIS OSTAKO TARVIKE NAPPEJA!!! Jos joku tarvii käsijarrun ohjausyksikköä numerolla 3C0.907.801.B niin minulta löytyy toimiva ja mitattu boxi edullisesti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy