Ongelmaiset DSG-vaihteisto (missä vuosimalleissa ja missä vaihteistotyypeissä)

Aloittaja Nipper, 10.03.15 - klo:12:38

« edellinen - seuraava »

Nipper

VW:n hankkimista harkitsevan toinen avunpyyntö!
Eli samoin kuin kyselin TSI-koneista yhteenvetoa ongelmallisista valmistusvuosista jne., niin myös DSG-vaihteistoista on riittänyt uutisia ja juttuja kuinka ovat täysiä pommeja.

DSG:stäkin on hyvä tekniikkapainoitteinen ketju ja [urlhttp://www.vagarena.fi/index.php?topic=1692.msg28661#msg28661]vikalistauskin[/url] jo tällä foorumilla, mutta tähän hakisin sellaista ostajan yhteenveto-opasta asiasta.

Onko DSG:n osalta vedettävissä mitään johtopäätöksiä milloin valmistetut tai mitkä DSG-versiot ovat viallisia tai "enemmän viallisia"?
Minkä vuosimallin autoissa?
Missä DSG-versioissa? DSG6, DSG7...

kt

No poikittaismoottoristen autojen osalta DSG6 on kestänyt aika hyvin. DSG7:ssä on ollut alkuaikoina joitakin murheita. Itselläni esim 2010 vuoden DSG7 on 90 tkm jälkeen täydessä timmissä eikä koko aikana ole ollut mitään murheita.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Telehell

Taitaa olla vikoja kaikissa dsg malleissa, eriasia onkin että osuuko se vikayksilö juuri omalle kohdalle.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

tet

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 10.03.15 - klo:18:41
Taitaa olla vikoja kaikissa dsg malleissa, eriasia onkin että osuuko se vikayksilö juuri omalle kohdalle.

6-vaihteisesta ei ole osunut silmiin vikakertomuksia vuosikausiin. Kuitenkin yli 10 vuotta vanha loota kyseessä, lastentautien voi olettaa olevan jo historiaa. Jos ei muutamaa vuosimallia kauemmas historaan katsele, niin tuskin tarvitsee olla huolissaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Telehell

Itselläni juuri 6v dsg ja kytkinremonttiin menossa,  jos ei auta niin mekatroniikka, että on niitä näissäkin.
Mitsubishi Outlander PHEV 2014
Ex: Skoda Superb Combi 2.0Tdi 170HV DSG 2013
Ex:VW Golf 1,4tsi DSG 90kw 2009 CAXA
Ex: BMW E61 525d 130kW Automaatti 2005
Ex: Volvo V40 1,9 T4 147kW Automaatti 2001
Ex: VW Passat 2,0TDI PD 125kW DSG Highline 2007
Ex: Nissan Primera 1,8 2001
Ex: Nissan Sunny 1,6 1994

Miggo

114tkm tuupattu 1.2TSI+DSG MY12 ilman ongelmia Seat Ibizassa
190tkm tuupattu 1.6TDI+DSG MY14 ilman ongelmia Seat Leonissa

Leonin 187tkm minulle tuntemattomia kilsoja, muttei huoltovihkossa ainakaan mitään ole..
Skoda Suberb 2.0 TDI DSG6 Ambition 2016

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Miggo - 11.03.15 - klo:16:31
114tkm tuupattu 1.2TSI+DSG MY12 ilman ongelmia Seat Ibizassa
190tkm tuupattu 1.6TDI+DSG MY14 ilman ongelmia Seat Leonissa

Leonin 187tkm minulle tuntemattomia kilsoja, muttei huoltovihkossa ainakaan mitään ole..

Minulla vaihdettiin kytkin 42000km:n kohdalla määräaikaishuollon yhteydessä DSG-7:ssa. Huoltovihkoon ei siitä kyllä mitään merkintää tullut.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

teräksenharmaa

Onko näissä nykyisissä MQB-pohjalevyn myötä tulleissa 7-vaihteisissa ollut ongelmia? Itselläni ei ole havaintoja noiden ongelmista. Edeltävissä versioissa oli jo tässä vaiheessa tuntuvasti ongelmia.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Telehell - 11.03.15 - klo:16:27
Itselläni juuri 6v dsg ja kytkinremonttiin menossa,  jos ei auta niin mekatroniikka, että on niitä näissäkin.

Minullakin on 2007 vuosimallin 6v DSG:n kytkimet porsineet. Mutta siinä voi olla jotain perää mitä tet tuossa sanoi, että uusimmat (karkeasti heittäen alle 5v vanhat) 6-vaihteiset DSG:t ovat varmempitoimisia. Tai sitten niitä on käytössä niin paljon vähemmän että yksittäiset ongelmista valittavat hukkuvat kohinaan...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

ConD

2008 jälkeen on kyllä vähemmän tullut DQ250-laatikoista vikoja ilmi, ainakaan niin että olisi isommin jouduttu remontoimaan. Näillä 2008-2009 mallisilla on sitten ehditty ajella aika reilusti tuon jälkeen. Tästä syystä uskalsin itsekin DQ250 lootan autooni ottaa (vm. 2011). Kohinaan hukkumista en jaksa uskoa, sillä konsernin poikittaiskoneisista henkilöautoista kaikki kaksilitraiset ja sitä suuremmat tomaatilla varustetut on käytännössä 2009 jälkeen olleet tätä kutvoslooraa, jota on myyty siis sitäkin aika hyvä määrä. Tiguan poislukien, siinä oli alkuun tippi...

DQ200 taas on tullut kauppaan 2009 vuosimalleihin, joten ne alkavat nyt olla siinä iässä kuin DQ250 oli vuonna 2009 esimerkiksi. Tämän vuoksi ihan uusien DQ200 lootien suhteen voinee olla vähän toiveikkaampi kuin alkupään tuotannon kanssa (2009-2012)

Tämä ei ole varmasti absoluuttinen totuus, mutta omiin havaintoihin perustuvaa mutuilua. Kertauksena vielä, DQ250 = DSG6 ja DQ200 = DSG7. Tiguanin ja muutaman muun vetävämmän pelin DQ500 = DSG7 ei ole tässä mukana, sillä se on varsin marginaalituote näihin kahteen muuhun verrattuna.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Nipper

Lainaus käyttäjältä: kt - 10.03.15 - klo:16:17
No poikittaismoottoristen autojen osalta DSG6 on kestänyt aika hyvin. DSG7:ssä on ollut alkuaikoina joitakin murheita. Itselläni esim 2010 vuoden DSG7 on 90 tkm jälkeen täydessä timmissä eikä koko aikana ole ollut mitään murheita.

Jännä kun juurikin eräs automyyjä sanoi täysin toisin päin mulle. Eli että DSG6 lootissa on vikoja ollut, mutta ei uusissa DSG7 laatikoissa...
Jostain olin itsekin tämän etukäteen niin päin ymmärtänyt että DSG7 olis parempi... ?

tet

Lainaus käyttäjältä: Nipper - 16.03.15 - klo:11:00
Jännä kun juurikin eräs automyyjä sanoi täysin toisin päin mulle. Eli että DSG6 lootissa on vikoja ollut, mutta ei uusissa DSG7 laatikoissa...

Oliko kenties juuri katselemassa DSG7:lla varustettua käytettyä? ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Nipper

Lainaus käyttäjältä: tet - 16.03.15 - klo:11:23
Oliko kenties juuri katselemassa DSG7:lla varustettua käytettyä? ;)
Niin... saattoihan se vaikuttaa asiaan.  :P
2012 vuosimallin DSG7-Passattia olin kattelemassa sillä reissulla.

samper

Lainaus käyttäjältä: kt - 10.03.15 - klo:16:17No poikittaismoottoristen autojen osalta DSG6 on kestänyt aika hyvin. DSG7:ssä on ollut alkuaikoina joitakin murheita. Itselläni esim 2010 vuoden DSG7 on 90 tkm jälkeen täydessä timmissä eikä koko aikana ole ollut mitään murheita.

Hei KT! Miten on, itselläni -15 mallin Golf TSI ja just DSG 7- vaihteinen automatikki-loota. Onko sinun vastaavaan auton 7-vaihde kuivakytkin laatikkoon vaihdettu öljyjä, koska täällä Turun suunnalla ei kukaan ole kiinnostunut vaihtamaan lootaöljyjä. Sanovat, että koska on kuivakytkin, ei vaihdeta ollankaan. Näin mm. VW-liike Turku.
Kiitos, jos näet tämän ja vatstaat !
Golf Sportsvan 1.4 Highline DSG 1/-15 BM 125hv keskik.6.2l/100km   ex. Golf 1.4 Comfortline 7/-10 M6 (ja paljon muita ex-autoja)

rawpower

Valitettavasti ei taida olla turvassa vioilta oli sitten mikä tahansa DSG laatikko. Mekatroniikka voi mennä mistä vain.

Tässä esim. 2018 audi allroad alle 90tkm ajettu. Kallis auto ikäisekseen hankkia. DQ501 mikä pitäisi olla vahvimpia vag laatikoita. Noh mekatroniikka rikki. rikkonut sitten myös vauhtipyörän ja kytkimet. Vajaa 5 tonnin remontti "pikkupajalla" mitä lie marmorilla..

Touhutonni tilillä ei enää riitä korjauksiin jos näitä omistaa :)

https://www.youtube.com/watch?v=4n8_r9oyzQs

Axi

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 15.12.23 - klo:10:50Valitettavasti ei taida olla turvassa vioilta oli sitten mikä tahansa DSG laatikko. Mekatroniikka voi mennä mistä vain.

Tässä esim. 2018 audi allroad alle 90tkm ajettu. Kallis auto ikäisekseen hankkia. DQ501 mikä pitäisi olla vahvimpia vag laatikoita. Noh mekatroniikka rikki. rikkonut sitten myös vauhtipyörän ja kytkimet. Vajaa 5 tonnin remontti "pikkupajalla" mitä lie marmorilla..

Touhutonni tilillä ei enää riitä korjauksiin jos näitä omistaa :)

https://www.youtube.com/watch?v=4n8_r9oyzQs
Ei ny millään pahalla mutta ennen piti olla touhutonni taskussa, kun lähdettiin baariin...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy