ID perheen OTA päivitykset

Aloittaja SlOrbA, 05.07.21 - klo:08:31

« edellinen - seuraava »

Jaakko666

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 14.07.23 - klo:08:36
Laitoitko sen laturin kiinni akun napoihin vai miinusnavan kiinni runkoon?

Akun napoihin. Olisiko miinus pitänyt olla jossain muualla?

mikaanikko

Plussa akun plussaan ja miinus akun vieressä auton rungossa olevaan kontaktikohtaan. Siinä välissä on akun valvontajärjestelmän kytkentä. Nyt se ei tajua akkua ladatun, koska sen läpi ei ole mennyt virtaa.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Jaakko666

#782
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 14.07.23 - klo:10:43
Plussa akun plussaan ja miinus akun vieressä auton rungossa olevaan kontaktikohtaan. Siinä välissä on akun valvontajärjestelmän kytkentä. Nyt se ei tajua akkua ladatun, koska sen läpi ei ole mennyt virtaa.

Okei. Pitääpä kokeilla tuon kautta sitten latailla. Tämä on ilmeisesti tuo kontaktikohta? Linkin takana kuva.

https://i.ibb.co/q17B6YB/IMG-20230714-105154.jpg

TDiih

Mulla auttoi lauantaina kun latasin äppistä uuden version. Mitälie VW:n softaosasto taas sekoilee.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

f080421

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 14.07.23 - klo:11:05
Mulla auttoi lauantaina kun latasin äppistä uuden version. Mitälie VW:n softaosasto taas sekoilee.

Kannattaa laittaa se sovellus päivittymään automaattisesti. Mahdollista ainakin Androidissa.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 14.07.23 - klo:08:15
Mulla kävi 2020 vuoden 1st max k-autossa ohjelmistopäivityksessä tiistaina. Tämän jälkeen en saa käynnistettyä enää ilmastointia sovelluksen kautta. Sovellus herjaa:

Käyttö sovelluksen kautta ei ole juuri nyt mahdollista

12 voltin akussa on liian vähän energiaa. Auton seuraavalla käyttökerralla sitä ladataan automaattisesti.

Laitoin laturin eilen neljän aikaan päivällä autotallissa kiinni akkuun ja otin tänään aamulla pois puoli kahdeksan aikaan. Samaa herjaa tulee silti. Ja mitään ongelmia ei ollut ennen k-autossa käyntiä. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Onko uusin versio sovelluksesta käytössä? Nykyään sieltä muuten laitettua päälle "12 V akun optimoinnin" joka antaa lisää energiaa We Connectille tarvittaessa ajoakusta.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Jaakko666

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 14.07.23 - klo:12:24
Onko uusin versio sovelluksesta käytössä? Nykyään sieltä muuten laitettua päälle "12 V akun optimoinnin" joka antaa lisää energiaa We Connectille tarvittaessa ajoakusta.

Tänään päivitetty ja asetuksista on optimoitu akkukäyttö päällä. Silti valittaa tuota samaa.

f080421

#787
Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 14.07.23 - klo:12:36
Tänään päivitetty ja asetuksista on optimoitu akkukäyttö päällä. Silti valittaa tuota samaa.

Minulla on noin käynyt kerran jollakin aikaisemmalla softaversiolla talvella, että ei voi laittaa ilmastointia käyntiin 12 V:n varauksen takia. Se kyllä muistaakseni tokeni siitä ihan vain ajamalla lopulta. Olin ajanut paljon pätkäajoa kaikki lämmittimet päällä. En ole 3.2:lla itse asiassa vielä edes kertaakaan kokeillut toimiiko se :)

Edit: Näytti toimivan.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 14.07.23 - klo:12:36
Tänään päivitetty ja asetuksista on optimoitu akkukäyttö päällä. Silti valittaa tuota samaa.

Toimiiko se We Connect siis muuten oikein? Näyttää esim. varaustilan ja reaaliaikaisesti sen kun auto lataa?
ID.3 Pro Performance Business 2021

Jaakko666

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 14.07.23 - klo:14:11
Toimiiko se We Connect siis muuten oikein? Näyttää esim. varaustilan ja reaaliaikaisesti sen kun auto lataa?

Varaustilan näyttää reaaliaikaisesti, latauksessa en ole nyt käyttänyt autoa tämän ongelman ilmettyä.

mikaanikko

#790
Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 14.07.23 - klo:10:54
Okei. Pitääpä kokeilla tuon kautta sitten latailla. Tämä on ilmeisesti tuo kontaktikohta? Linkin takana kuva.

https://i.ibb.co/q17B6YB/IMG-20230714-105154.jpg
Joo, tuo on miinuspiste.
P.S. Itse olen käyttänyt kaksi vuotta tällaista https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/mittarit-gps-ja-kamerat/muut-mittarit/mittarit/jmp-battery-monitor-2-bluetooth-akkuvahti/
kun heti tuoreeltaan 12V akku toimi epäluotettavasti.
Siitä näkee erinomaisen selvästi kuinka akkujännite laskee hiljalleen vaikka autoa ei käytetä.



Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Jaakko666

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 14.07.23 - klo:20:53
Joo, tuo on miinuspiste.
P.S. Itse olen käyttänyt kaksi vuotta tällaista https://www.storm-motor.fi/yleisosat-ja-tarvikkeet/mittarit-gps-ja-kamerat/muut-mittarit/mittarit/jmp-battery-monitor-2-bluetooth-akkuvahti/
kun heti tuoreeltaan 12V akku toimi epäluotettavasti.
Siitä näkee erinomaisen selvästi kuinka akkujännite laskee hiljalleen vaikka autoa ei käytetä.




Jotain vikaa tuossa päivityksessä varmaan tuli, koska auto oli viime yön latauksessa ja latasin akun myös tuon miinuspisteen kautta. Nyt on ajoakussa 80% ja 12v akku pitäisi olla täynnä latinkia, mutta silti tulee sama herja kun yrittää laittaa apista ilmastointia päälle vaikka kotona. Autossa istuessa virrat päällä ilmastointi käynnistyy appin kautta. Pitää varmaan soitella k-autolle maanantaina ja kysellä sieltä vinkkejä.

Jaakko666

Täällä ei näköjään pysty muokkaamaan jo lähetettyjä viestejä.

Autossa ollessa virrat päällä päästää ilman herjaa ilmastoinnin käynnistysvalikkoon, mutta kun yrittää laittaa sen päälle, niin appi lataa vähän ja herjaa: ilmastointia ei voi käynnistää virran ollessa päällä. Katkaise virta ja yritä uudelleen. Ja sitten tulee taas tuo 12v akun ilmoitus matalasta varauksesta. Onpa vaikeeta tämä sähköautoilu.

mikaanikko

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 15.07.23 - klo:11:38
Täällä ei näköjään pysty muokkaamaan jo lähetettyjä viestejä.

Autossa ollessa virrat päällä päästää ilman herjaa ilmastoinnin käynnistysvalikkoon, mutta kun yrittää laittaa sen päälle, niin appi lataa vähän ja herjaa: ilmastointia ei voi käynnistää virran ollessa päällä. Katkaise virta ja yritä uudelleen. Ja sitten tulee taas tuo 12v akun ilmoitus matalasta varauksesta. Onpa vaikeeta tämä sähköautoilu.
Niinhän se on, alku aina hankalaa. Itselläkin takkusi 12V akku vuoden verran ennenkuin K-Auto vaihtoi sen, Nyt 3.2 asennettu verstaalla ja sen jälkeen kaikki tuntuu toimivan loistavasti. Vahinko, että takuu umpeutuu syksyllä.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 15.07.23 - klo:11:38
Autossa ollessa virrat päällä päästää ilman herjaa ilmastoinnin käynnistysvalikkoon, mutta kun yrittää laittaa sen päälle, niin appi lataa vähän ja herjaa: ilmastointia ei voi käynnistää virran ollessa päällä. Katkaise virta ja yritä uudelleen. Ja sitten tulee taas tuo 12v akun ilmoitus matalasta varauksesta. Onpa vaikeeta tämä sähköautoilu.

Siinä on nyt jotakin pielessä. Vie se takaisin K-Autoon tutkittavaksi. Pitäisi ainakin olla helppoa siellä toistaa ongelma.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 15.07.23 - klo:10:29
Jotain vikaa tuossa päivityksessä varmaan tuli, koska auto oli viime yön latauksessa ja latasin akun myös tuon miinuspisteen kautta. Nyt on ajoakussa 80% ja 12v akku pitäisi olla täynnä latinkia, mutta silti tulee sama herja kun yrittää laittaa apista ilmastointia päälle vaikka kotona. Autossa istuessa virrat päällä ilmastointi käynnistyy appin kautta. Pitää varmaan soitella k-autolle maanantaina ja kysellä sieltä vinkkejä.
VW:n ID Facebook-ryhmään julkaistiin tiedote, että erinäisiä virheellisiä ilmoituksia ja auton hereilläpysymistä aiheuttanut vika taustajärjestelmissä on korjattu.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 15.07.23 - klo:22:56
VW:n ID Facebook-ryhmään julkaistiin tiedote, että erinäisiä virheellisiä ilmoituksia ja auton hereilläpysymistä aiheuttanut vika taustajärjestelmissä on korjattu.

Kiitos tiedosta!  :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

Jaakko666

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 15.07.23 - klo:19:35
Siinä on nyt jotakin pielessä. Vie se takaisin K-Autoon tutkittavaksi. Pitäisi ainakin olla helppoa siellä toistaa ongelma.

Eilen laitoin aamusta viestiä K-Autolle asiasta. Eivät ole vielä vastanneet mitään.

Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta, niin eilen illalla yht'äkkiä tuo ilmastointi alkoi toimimaan taas appin kautta. Mitään en sille eilen tehnyt, mutta niin vain lähti ilmastointi päälle ja lähti vielä tänään aamullakin eikä herjaa enää sitä 12v akun vähäistä energiaa. Onpa outoa, mutta otan tämän kyllä mielelläni vastaan.

f080421

Lainaus käyttäjältä: Jaakko666 - 18.07.23 - klo:09:35
Eilen laitoin aamusta viestiä K-Autolle asiasta. Eivät ole vielä vastanneet mitään.

Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta, niin eilen illalla yht'äkkiä tuo ilmastointi alkoi toimimaan taas appin kautta. Mitään en sille eilen tehnyt, mutta niin vain lähti ilmastointi päälle ja lähti vielä tänään aamullakin eikä herjaa enää sitä 12v akun vähäistä energiaa. Onpa outoa, mutta otan tämän kyllä mielelläni vastaan.

Noin se yleensä on, että kun ottaa huoltoon yhteyttä niin vika häviää ;D Mutta todella hyvä, jos toimii taas!

Tuli kesälomareissu taas ajeltua ja on tuo kyllä aivan hiton hyvä auto.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Bornisti22

Cupraan sain tänään etänä järjestelmäpäivityksen, jonka tietojen mukaan on päivitetty pulssi-invertteri. Koskeekohan moinen päivitys kaikkia? Ajotunteja oli tasan 300, kun ehdotti päivitystä.

JeansBeetle

Lainaus käyttäjältä: Bornisti22 - 22.07.23 - klo:23:29
Cupraan sain tänään etänä järjestelmäpäivityksen, jonka tietojen mukaan on päivitetty pulssi-invertteri. Koskeekohan moinen päivitys kaikkia? Ajotunteja oli tasan 300, kun ehdotti päivitystä.

Oliko tämä sen 3.2 version päälle vai mikä oli ennen?

eVW

Lainaus käyttäjältä: eVW - 24.05.23 - klo:10:36
No niin, nyt on huolto buukattu. Muutama huomio:


  • Rengaskamppis koskee vain niitä autoja, joissa on ensiasennuksena Goodyearit (ei Continentalit); järjestelmä ei rengasmerkkiä tiennyt, joten se piti vilkaista autolla.
  • K-Auto Airportin asiakaspalvelun vasteaika puhelimitse oli 5 vuorokautta. Perjantaina soittelin aspaan, jossa sain taistella nyrpeästi marisevan puhelinhenkilön kanssa ensin aikani, että pääsin edes huollon takaisinsoittolistalle. Nyt sitten soittivat takaisin huollosta.
  • Kamppiksia tekemättä omassani (1st): akkumodulit, johtosarjan liittimen uusinta, 3.2-päivitys. Mistään näistä ei ole ollut aktiviteettia K-Auton suunnasta, tulivat vähän vahingossa esille.
  • "Meillä on useampia sähkäreitä, mutta nyt mene hiukan pidemmälle, kun tämä vie päivän." Aika tupsahti heinäkuun loppuun. Mutta siis kuitenkin tänä vuonna.
  • Antoivat sijaisauton ennen kuin ehdin kysyä. Kuuluu joko toimintatapoihin, tai sitten kohdallani on se Fordin huollon aikanaan kuuluisaksi tekemä merkintä tiedoissa ("asiakas on v***nen"). Jälkimmäiseenkin alkaa olla aineksia.
  • VW:n nettisivut eivät edelleenkään mainitse 3.2:sta mitään. Siellä iloisesti kerrotaan 3.0:n tulevan ilman yli 2.4:n asennuttaneille. Näköjään ID:n omistajan vakioasetukseen kuuluu erilaisten somefoorumien seuraaminen.

Joten ihan sitä tavallista K-Auton asiakastarinaa. Autohan on ihan hyvä, mutta jälkimarkkinointipalveluista saa kyllä unohtaa sanan "markkinointi" ja "palvelu". Eikä siis ole huoltoneuvojien vika, parhaansa tekevät ja asiallisia ovat. En haluaisi olla siinä duunissa, mutta jotain vikaa on K-Auton kulttuurissa.

Auto kävi päivityksessä heinäkuun lopulla:

  • Softa meni ykkösellä sisään, ja vehje oli vain lievästi sekava. Ei mitään, mitä ei olisi saanut pienellä uudelleenkirjautumisshow'lla ym. kuntoon.
  • Latauksen ajastus toimii! Vähän kömpelöhän se on, mutta toimii kuitenkin.

Mutta ei se teknisesti ihan maaliin mennyt:


  • Auton tullessa huollosta se valitteli sähköjärjestelmän vikaa ja halusi takaisin.
  • Asia ei korjaantunut sillä tavallisella (odotellaan), vaan auto pääsi muutaman viikon päästä uudelleen pajalle.
  • Ylläripylläri, yksi akkumoduli haluaa vaihtoon.

Ja sitten se K-Auton jälkimarkkinoinnin loistelias suoritus:


  • Huollossa tehtiin kamppis, johon kuului modulien tsekkaus. Sen mukaan kaikki on ehjää. Välittömästi huollon pihasta lähtiessä yksi moduli olikin rikki.
  • Nyt olikin sitten papereissa merkintä, että minulle ei enää anneta sijaisautoja väärinkäytösten vuoksi. Perin kiinnostavaa, koska edellisellä kerralla tarjosivat, mutten edes tarvinnut. (Kysyin merkinnän lähdettä aika yksinkertaisilla ja lyhyillä virkkeillä, kukaan ei osannut vastata.)

Tokihan auto nyt muutenkin pieniä persoonallisuuspiirteitä omaa, jonkun kerran meni koko infotainment pimeäksi, kun piti näyttää peruutuskameran kuvaa. Tuo nyt mennee ihan siihen yleiseen VW:n softaosaamiseen, korjaantuu Windows-tyyliin uudelleen käynnistämällä.

Huoltoneuvojilla oli muuten koko ajan tarve muistaa varmistaa, että autossa on edelleen vielä muutaman viikon tämä lisätakuu voimassa. Tavasin sanan "v-i-r-h-e-v-a-s-t-u-u", ei tuon ikäisestä autosta saa voimalinja ruveta 30 000 km:n kohdalla hajoamaan. En viitsi edes ajatella, kuinka paljon auton korjaukset (pari tietokonetta, akkumoduli, muutama pienempi sähköosa) ovat tähän mennessä maksaneet. Tavallaan tietysti kestävä auto, kun kuluvia osia ei ole tarvinnut vaihtaa kuin tuulilasinpyyhkijöiden verran.

Minulla on tietenkin ns. yksilö, sen olen jo huomannut. Ei taida kuitenkaan olla ihan ainoa lajissaan, kun huoltosopparin neljännen vuoden hinta on 70 â,¬/kk. Näidenhän piti olla luotettavia, vähävikaisia ja edullisia huoltaa? Mikä tuon hinnan tuonne nostaa? Jakohihnan vaihto? Ei tätä ilman huoltosopparia oikein uskalla pitää, ellei sitten halua rikastuttaa juristeja ja lähteä oikeasti tappelemaan, kun seuraava isompi osa hajoaa.

f080421

Lainaus käyttäjältä: eVW - 26.08.23 - klo:23:51
  • Huollossa tehtiin kamppis, johon kuului modulien tsekkaus. Sen mukaan kaikki on ehjää. Välittömästi huollon pihasta lähtiessä yksi moduli olikin rikki.

Hieman kyynisenä ihmisenä olen "varma", ettei tuossa tarkistuksessa oikeasti tarkistettu mitään. Laitettiin vain leima papereihin.
ID.3 Pro Performance Business 2021

TDiih

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 28.08.23 - klo:09:12
Hieman kyynisenä ihmisenä olen "varma", ettei tuossa tarkistuksessa oikeasti tarkistettu mitään. Laitettiin vain leima papereihin.

Täysin samaa minäkin epäilen. Eivät ainakaan mitään pidempää kuormitus/lataustestiä tehneet. Pyysin vikakoodilistausta huollosta, mutta eivät sitä sit yllättäin olleet saaneet tulostettu. No otin kyllä OBD11:llä muutaman sivun vikakoodeja ennen huoltoa pihalle.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

hartar

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 28.08.23 - klo:15:44
Täysin samaa minäkin epäilen. Eivät ainakaan mitään pidempää kuormitus/lataustestiä tehneet. Pyysin vikakoodilistausta huollosta, mutta eivät sitä sit yllättäin olleet saaneet tulostettu. No otin kyllä OBD11:llä muutaman sivun vikakoodeja ennen huoltoa pihalle.

Tiedätkö miten tarkastus tehdään ? Testeri tekee itse testin joka kestää muutaman sekunnin. Ei vaadi mitään kummempia kuormituksia yms.
Auto on 3.2 päivityksen jälkeen todella tarkka moduuleista.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: eVW - 26.08.23 - klo:23:51
Auto kävi päivityksessä heinäkuun lopulla:

  • Softa meni ykkösellä sisään, ja vehje oli vain lievästi sekava. Ei mitään, mitä ei olisi saanut pienellä uudelleenkirjautumisshow'lla ym. kuntoon.
  • Latauksen ajastus toimii! Vähän kömpelöhän se on, mutta toimii kuitenkin.

Mutta ei se teknisesti ihan maaliin mennyt:


  • Auton tullessa huollosta se valitteli sähköjärjestelmän vikaa ja halusi takaisin.
  • Asia ei korjaantunut sillä tavallisella (odotellaan), vaan auto pääsi muutaman viikon päästä uudelleen pajalle.
  • Ylläripylläri, yksi akkumoduli haluaa vaihtoon.

Ja sitten se K-Auton jälkimarkkinoinnin loistelias suoritus:


  • Huollossa tehtiin kamppis, johon kuului modulien tsekkaus. Sen mukaan kaikki on ehjää. Välittömästi huollon pihasta lähtiessä yksi moduli olikin rikki.
  • Nyt olikin sitten papereissa merkintä, että minulle ei enää anneta sijaisautoja väärinkäytösten vuoksi. Perin kiinnostavaa, koska edellisellä kerralla tarjosivat, mutten edes tarvinnut. (Kysyin merkinnän lähdettä aika yksinkertaisilla ja lyhyillä virkkeillä, kukaan ei osannut vastata.)

Tokihan auto nyt muutenkin pieniä persoonallisuuspiirteitä omaa, jonkun kerran meni koko infotainment pimeäksi, kun piti näyttää peruutuskameran kuvaa. Tuo nyt mennee ihan siihen yleiseen VW:n softaosaamiseen, korjaantuu Windows-tyyliin uudelleen käynnistämällä.

Huoltoneuvojilla oli muuten koko ajan tarve muistaa varmistaa, että autossa on edelleen vielä muutaman viikon tämä lisätakuu voimassa. Tavasin sanan "v-i-r-h-e-v-a-s-t-u-u", ei tuon ikäisestä autosta saa voimalinja ruveta 30 000 km:n kohdalla hajoamaan. En viitsi edes ajatella, kuinka paljon auton korjaukset (pari tietokonetta, akkumoduli, muutama pienempi sähköosa) ovat tähän mennessä maksaneet. Tavallaan tietysti kestävä auto, kun kuluvia osia ei ole tarvinnut vaihtaa kuin tuulilasinpyyhkijöiden verran.

Minulla on tietenkin ns. yksilö, sen olen jo huomannut. Ei taida kuitenkaan olla ihan ainoa lajissaan, kun huoltosopparin neljännen vuoden hinta on 70 â,¬/kk. Näidenhän piti olla luotettavia, vähävikaisia ja edullisia huoltaa? Mikä tuon hinnan tuonne nostaa? Jakohihnan vaihto? Ei tätä ilman huoltosopparia oikein uskalla pitää, ellei sitten halua rikastuttaa juristeja ja lähteä oikeasti tappelemaan, kun seuraava isompi osa hajoaa.
https://www.volkswagen.fi/fi/huolto-ja-palvelut/ohjelmistopaivitykset/ohjelmistopaivitys.html Tämä on ollut keväästä asti.

Mikä ihmeen 4 vuoden hinta? Oletko ensin tehnyt sopimuksen vain 3 vuodeksi? Toki se hinta nousee, itsellä oli 6v / 200tkm ja hinta alusta asti noin 45â,¬/kk.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

f080421

Lainaus käyttäjältä: hartar - 28.08.23 - klo:16:32
Tiedätkö miten tarkastus tehdään ? Testeri tekee itse testin joka kestää muutaman sekunnin. Ei vaadi mitään kummempia kuormituksia yms.
Auto on 3.2 päivityksen jälkeen todella tarkka moduuleista.

Okei, tämä on hyvä tieto :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: eVW - 26.08.23 - klo:23:51
Huoltoneuvojilla oli muuten koko ajan tarve muistaa varmistaa, että autossa on edelleen vielä muutaman viikon tämä lisätakuu voimassa. Tavasin sanan "v-i-r-h-e-v-a-s-t-u-u", ei tuon ikäisestä autosta saa voimalinja ruveta 30 000 km:n kohdalla hajoamaan. En viitsi edes ajatella, kuinka paljon auton korjaukset (pari tietokonetta, akkumoduli, muutama pienempi sähköosa) ovat tähän mennessä maksaneet. Tavallaan tietysti kestävä auto, kun kuluvia osia ei ole tarvinnut vaihtaa kuin tuulilasinpyyhkijöiden verran.

Piti tähän vielä palata sen verran, että sinullahan pitäisi olla akkutakuukin käsittääkseni vielä voimassa. Missä K-Auton toimipisteessä tuollaista sekoilua on?
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Omituista jos näin uuteen auton joutuu mitään moduuleita itse makselemaan. Itse en ottanut kolmen vuoden takuuta koska a) maksaa b) virhevastuu c) myyjän "takuu" d) volkkarin goodwill. Viime softapäivityksen yhteydessä (2,5v ikäisenä) käytettiin mukisematta takajarrut auki ja tutkittiin keskikaiuttimen/kojetaulun särinää, ei kustannuksia. Edes laina-autosta en maksanut mitään, tarjolla olisi ollut vuokra-kinneri mutta puhuin itselleni Buzzin vuorokaudeksi koeajoon. Toki tämän kirjoitettuani hajoaa jotain kallista ja goodwillit on loppuun käytetty.  ;D

Lähtökohtaisesti yhteys myyjään tai myyntiliikkeen jälleenmarkkinointipäällikköön niin pitäisi homma edetä. Käytettynä ostetun auton kanssa voikin joutua temppuilemaan enemmän.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

eVW

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 29.08.23 - klo:12:11
Omituista jos näin uuteen auton joutuu mitään moduuleita itse makselemaan. Itse en ottanut kolmen vuoden takuuta koska a) maksaa b) virhevastuu c) myyjän "takuu" d) volkkarin goodwill. Viime softapäivityksen yhteydessä (2,5v ikäisenä) käytettiin mukisematta takajarrut auki ja tutkittiin keskikaiuttimen/kojetaulun särinää, ei kustannuksia. Edes laina-autosta en maksanut mitään, tarjolla olisi ollut vuokra-kinneri mutta puhuin itselleni Buzzin vuorokaudeksi koeajoon. Toki tämän kirjoitettuani hajoaa jotain kallista ja goodwillit on loppuun käytetty.  ;D

En joutunut maksamaan vielä tässä vaiheessa mitään, koska autossa sattuu olemaan pidennetty takuu. Minua vain aika lailla harmittaa K-Auton juridinen vetoaminen takuuseen, kun tässä kohdassa nimenomaan kyse on virhevastuusta. Sen verran olen sopimusjuridiikkaa ja siihen liittyviä riitojakin joutunut leipätyössäni katsomaan, että tuossa haisee käsidesi. Eivät halua missään tapauksessa myöntää, että tämä on virhevastuuasia, koska sitten joutuisi myöhemminkin vähän perustelemaan.

Erolla ei siis vielä neljään viikkoon ole rahallista väliä, mutta sen jälkeen on. Itse laskeskelin autoon tehtyjen korjausten kuluja, ja kyllä se todennäköisesti viisinumeroiseksi menee tuon akkumodulin kanssa. Jotenkin en jaksa uskoa, että yksilö muuttuisi nyt vanhetessaan täysin ehjäksi ja huolettomaksi.

Toki otan tuohon huoltosopparin vielä ensi vuodeksi, koska ilman sitä todennäköisesti joutuisin viettämään kallisarvoista aikaani juristien kanssa. Huoltosopparinkin kanssa sillä on ero, meneekö raha virhevastuusta vai huoltosopparista, koska VW:n soppari on luonteeltaan maksimikustannusten suojaus.

Olin yhteydessä K-Auto Airportin huoltopäällikköön. Yhteystiedot sain myynniltä, joka levitteli käsiään. Sieltä tietenkin tulee ihan ystävällistä palvelua, mutta luottamukseni firman tapaan hoitaa asioita on aika matalalla.

Ihan taas esimerkkinä. Kun huolto soitteli viime viikolla modulin hajoamisesta, kertoivat toimitusajaksi viitisen päivää ja kyselivät, jätänkö auton sinne odottelemaan. En onneksi jättänyt, koska vaihtoaika menee marraskuulle. Olisi tullut pitkä odotus.

LainaaLähtökohtaisesti yhteys myyjään tai myyntiliikkeen jälleenmarkkinointipäällikköön niin pitäisi homma edetä. Käytettynä ostetun auton kanssa voikin joutua temppuilemaan enemmän.

Niinhän sitä luulisi. Kun tuo ID.3 ei ole ihan ensimmäinen uusi auto, jonka olen kyseisestä lasipalatsista hankkinut, luulisi asioiden menevän sujuvasti. Tätä vauhtia tuo kyllä saattaa jäädä viimeiseksi, jos ei ryhti parane. Harmi sinänsä, koska olen katsellut ID.7:ää pienellä kaipuulla.

Voisi tietysti myynnin oppikirjojen perusteella kuvitella, että tässä vaiheessa myynti olisi esimerkiksi lähestynyt minua pullakahveilla, vuolailla anteeksipyynnöillä ja ohittamattomalla vaihtotarjouksella ehjään. Tai sitten olisi vaikka tarjottu vielä yhtä lisävuotta takuuseen anteeksipyyntönä. (Sehän ei maksaisi Keskolle mitään, koska firman mukaan auto on ihan ehjä ja luotettava.) Myynnillä ja jälkimarkkinoinnilla ei kuitenkaan tunnu olevan keskusteluyhteyttä ainakaan omien sanojensa mukaan.

Jos tehdään nelikenttä auton luotettavuuden ja jälkimarkkinoinnin toiminnan kanssa, niin siellä on kolme hyvää positiota â€" ja sitten tämä K-Auton oma ruutu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy