Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mattiboy

#1
Noniin, pääkäyttäjä ongelma saatiin huollossa ratkaistua. Yllättäen auto alkoi vaatia öljynvaihtohuoltoa, vaikka eilen antoi 11 tkm seuraavaan öljynvaihtoon. Edellinen huolto tehty 30 tkm kohdalla ja nyt mittarissa 49 tkm.

Pitää huoltoon soittaa ja kysyä miten kannattaisi tehdä. Ajattelin että öljyt nyt kun auto pyytää ja tulpat 60 tkm kohdalla
#2
Lainaus käyttäjältä: lavablue - 08.08.23 - klo:10:03
Onko tästä kampanjasta mitään tarkempaa tietoa. Itsellä valo syttyi eilen, auto käy ja kukkuu. sain jo huomiseksi ajan koodien lukuun. Huoltoliike ei maininnut mitään mahdollisetas kampanjasta.

Täällä päräytti saman vikavalon ja kävin luetuttamassa vikakoodit. Tuommosella koodilla ilmaantu. Ajossa ja auton toiminnassa ei vikaa, nollasi koodit ja ensi viikon perjantaina huoltoaika.



#3
Sama keltainen moottorin vikavalo syttyi myös. Oletan kyseessä olevan sama vaiva, auton toiminnassa ei mitään vikaa, valo vaan palaa. Ohjekirjan mukaan pakokaasu valvontajärjestelmän häiriö.

Ihmetytti kovasti, kun mitään merkkiääntä ei kuulunut. Yhtäkkiä ajon aikana huomasin vikavalon taulussa.
#4
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
13.07.23 - klo:10:39
Omaan skodaan tarvii varmaan ennen huoltoa luikauttaa pikkusen öljyä. Kumpaa öljyä sitä kannattaisi laittaa, 0W-20 vai 5W-30? Merkkiliike taitaa käyttää Castrolia?
#5
Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 23.05.23 - klo:21:17
Omassa MY21 Octaviassa samankaltaista hankaluutta. Kun yrittää autoon kirjautua tunnuksilla sisään, jää ruutuun pyörimään ”odota”. Menun kautta asetuksiin ja profiili kyllä löytyy autosta, mutta ei äpin kautta anna viimeistellä asetuksia, että saisin tehtyä itsestäni pääkäyttäjän. Kaikki boottaukset ja tehdasasetusten palautukset käyty läpi useasti, ei apua. Pari viikkoa menty nyt vieras-käyttäjällä, kun ei jaksa joka käynnistyksen yhteydessä klikata pois ilmoitusta, kun auto haluaisi tehdä tunnuksestani pääkäyttäjän.




Tänään huomasin kuskin mittaristossa kuvassa näkyvän virheen/karvan/roskan. Tiedä nyt lopulta mikä tuo on. Vaalealla taustalla näkyy, tummaa taustaa vasten en erottanut. Tuo vaikuttaisi olevan näyttöpaneelissa itsessään, ei näytön päällä olevassa ”pleksissä”. Pitää asiasta mainita huollossa, kun käyn maalivirhettä näyttämässä.

Tuomio tuli viime viikolla huollosta, että mittaristo täytyy vaihtaa. Skoda lupasi tulla vastaan osan hinnassa 70%. Työlle ja osalle jää maksettavaksi 540,. Huojentavaa tässä on se, että autoni on kuukausi takaperin ostettu liikkeestä. Nyt täytyy vaan reklamoida asiasta.
#6
Auto menossa huomenna huoltokampanjan suoritukseen ja digitaali mittariston tarkempaan tutkailuun. Mainitsin puhelimessa tuosta pääkäyttäjäongelmasta ja katsoi tietokannasta, että olisi tulossa päivitys 2-3 viikon sisään, joka mahdollisesti korjaisi tuon MIBin ongelman, toivon mukaan buuttailuihin auttaisi myös. Ohjainlaitteita eivät enää vaihtele, vaan odotellaan tuota päivitystä.
#7
Lainaus käyttäjältä: Mattiboy - 25.05.23 - klo:09:26
Noniin, autoa käyty näyttämässä maalitakuuasioilla. Kovasti joku päällikkö väitti että kyse on kiveniskemästä eikä mene takuuseen. Kuulostaa tilanne aivan samalta kuin Octavia 3sen ketjussa on saanut lukea 😅.

Nyt odotellaan vastausta ja reklamoidaan asiaa sitten.

Noniin, huollosta ilmoittivat että takuuseen menee ja parin viikon sisään maalaus. Nopeamminkin olis saanu maalarille, työt vaan tahtoo häiritä.
#8
Noniin, autoa käyty näyttämässä maalitakuuasioilla. Kovasti joku päällikkö väitti että kyse on kiveniskemästä eikä mene takuuseen. Kuulostaa tilanne aivan samalta kuin Octavia 3sen ketjussa on saanut lukea 😅.

Nyt odotellaan vastausta ja reklamoidaan asiaa sitten.
#9
Lainaus käyttäjältä: Method - 23.05.23 - klo:12:01
Käytettynä lauantaina ostettu 1.4 PHEV RS ja kauhulla saa lukea näitä foorumeita... Etenkin kun oma ongelma on eri kuin muilla, niin tulee mietittyä että mitä kaikkea hauskaa on luvassa.

Päivitin OAA2 päivityksen sunnuntaina, eikä pysty enää kirjautumaan käyttäjäprofiileille. "Ei voi ladata tietoja" tai jotain vastaavaa. Poistin profiilit ja yritin kirjautua uudestaan, "Ei voi hakea asetuksia". Jaa. Ei sitten? Onkohan tämä kuinka tavanomainen ongelma? Infotainmentin buuttaus ei auta, eikä tehdasasetusten palautus, koska se ei edes poistanut profiileita eli se ei tosiaan tee mitään muuta kuin pistää valinnat oletusasetuksiin. Kaikki itse kirjoitettu data säilytetään ja sitä luetaan. Ei minun käsitys tehdasasetuksista...

Onnellinen olen jos vain profiilit jää käyttämättä mutta muuten auto toimii eikä tule muuta typeryyttä mistä on saanut lukea. Silti pitää kyllä kysäistä huollosta vinkkiä tämän probleeman suhteen.

Omassa MY21 Octaviassa samankaltaista hankaluutta. Kun yrittää autoon kirjautua tunnuksilla sisään, jää ruutuun pyörimään ”odota”. Menun kautta asetuksiin ja profiili kyllä löytyy autosta, mutta ei äpin kautta anna viimeistellä asetuksia, että saisin tehtyä itsestäni pääkäyttäjän. Kaikki boottaukset ja tehdasasetusten palautukset käyty läpi useasti, ei apua. Pari viikkoa menty nyt vieras-käyttäjällä, kun ei jaksa joka käynnistyksen yhteydessä klikata pois ilmoitusta, kun auto haluaisi tehdä tunnuksestani pääkäyttäjän.




Tänään huomasin kuskin mittaristossa kuvassa näkyvän virheen/karvan/roskan. Tiedä nyt lopulta mikä tuo on. Vaalealla taustalla näkyy, tummaa taustaa vasten en erottanut. Tuo vaikuttaisi olevan näyttöpaneelissa itsessään, ei näytön päällä olevassa ”pleksissä”. Pitää asiasta mainita huollossa, kun käyn maalivirhettä näyttämässä.
#10
Lainaus käyttäjältä: Atsii - 13.05.23 - klo:21:25
Hieno kuva ja kaunis maisema ja hyvin vahattu auto.
Eipä tuosta paljon muuta voi sanoa. Olen niin tyhmä, että en osaa kohdistaa kuvasta vaurion kohtaa  :-[



#11
Lainaus käyttäjältä: KKN - 12.05.23 - klo:20:46
Kuva olis kiva. Maalitakuu taisi olla kolme vuotta. Ei luulisi olevan ongelmaa takuiden kanssa, jos ei ole ulkoista vauriota.




Tuossa ei ainakaan kynnelle tuntunu että olis maalipinta rikki.
#12
Pistän huomenna kuvan. Saa raati arvioida  ;D
#13
Onko muilla ollut maalipinnassa ongelmia? Takaluukussa pari pientä kuprua. Muistaakseni 7-korin Golffissa taisi olla jotain vastaavia? Onko näitä maaliongelmia goodwillinä hoidettu? Auto kuitenkin 2021 vuoden malli.
#14
Tuli nyt vihdoin hankittua uus Octavia. Kaikki muuten pelittää hienosti, mutta ei anna tehdä Skoda connect profiilista pääkäyttäjää? Kellään muulla ollut vastaavaa ongelmaa?

Auto ostettu käytettynä, infotainment resetoitu ja asetuksista palautettu tehdasasetukset jne.
#15
Terve,

Tarvitsisin mielipiteitä puolesta ja vastaan. En osaa sanoa kumpaan autoon kallistuisi. Olen saanut tarjoukset seuraavista autoista:

Skoda Octavia III RS TSI DSG -18 92 tkm
Skoda Octavia IV 1.5 TSI manuaali -20 41 tkm

Nykyinen auto on 2016 vuoden octavia combi 1.6 TDI ja olen tykännyt. Vaihtoehtoja kun tässä on punninnut ja mennyt foorumia lukemaan, niin päätöksen teko tullut aina vain vaikeammaksi. Toisessa mietityttää DSG ja toisessa ohjelmiston tuomat murheet, mistä on saanut foorumiltakin lukea.

Kommentteja puolesta tai vastaan.
#16
Lainaus käyttäjältä: octaviaville - 27.04.23 - klo:12:24
Siis mulla on vuosimallia 2014 Octavia farkku ja mietin yksi päivä (just sen jälkeen kun olin vaihtanut kesärenkaat.... siinähän se olisi voinut todentaa) että vaikuttaako auton käsijarru ETU vai TAKA pyöriin. Luulen että käsijarru vaikuttaisi vetäviin pyöriin eli etupyöriin mutta toisaalta kun autossa on automaatti niin silloinhan tavallaan etupyörät on lukittu aina kun autolla ei aja... joten.... nyt en olekaan varma.

Yritin manuaalista (mikä on maailman huonoin, sivumennen sanoen) katsoa ja autowikistä ja googlettaa... ei vaan löydy tietoa). Tietäisikö joku tämän ihan vaan suoriltaan???

Oma octavia -16 ainakin käsijarru lukkii takapyörät (ei sähköinen). Juurikin renkaita vaihtaessa käsijarru päällä takapyörät ei pyöri, etupyörät pyörii vapaasti.
#17
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
24.04.23 - klo:13:44
Onko muut millaisia renkaita Octaviassa pitäneet? Nykyiset kumit on 205/55/R17. Ajattelin, että seuraava rengassarja voisi olla 215/50/R17. Vinkkejä, kokemuksia?
#18
Onko kenelläkään vielä ilmaantunut pimputteluja tuon 48S5 laadunparannuspäivityksen jälkeen?
#19
Octavia IV (20-) / Vs: Octavia IV
06.04.23 - klo:09:10
Olikos tässä uudemmassa Skodassa aktiivinen vai passiivinen rengaspaineiden valvontajärjestelmä?
#20
Harkinnassa olisi neljännen sukupolven Octavia (MY2020) 1.5 TSI manuaali. Tätä ketjua on lueskellut kauhulla. Ovatko ongelmat oikeasti näin laajoja mitä ketju antaa ymmärtää?

Auto olisi Skoda loistoturvalla ja merkkiliikkeen huoltokirjalla. Luulisi että tässä parin vuoden aikana olisi selvinnyt lastentaudit ja niitä sen mukaan korjailtu, vai onko tiedossa jotain ongelmaa mitä ei ole saatu kuntoon?
#21
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
29.10.22 - klo:16:28
Moro.

Tähtäimessä A4 Avant vm. 2015 1.8 TFSI Quattro n. 110 tkm ajettuna. Kone näyttäisi olevan CJEB. Selailemalla löysin, että ketjun venymisen ja öljynkulutuksen suhteen koneeseen tehty parannuksia?

Minkälaisia ongelmia on odotettavissa? Laakerit? Termostaatti?
#22
Alusta, vanteet ja renkaat / Octavia TPMS
01.04.21 - klo:19:48
Sellainen kysymys heräsi tässä renkaanvaihtokauden kynnyksellä. Skodassani on TPMS anturit pyörissä ja kumit täytyisi vaihtaa. Onnistuuko kumien vaihto pelkästään vai tarvitaanko myös uudet TPMS-anturit? Eli voidaanko käyttää vanhoja TPMS venttiilejä uusien kumien kanssa? Asennus tehdään rengasliikkeessä.
#23
Octavian (Mk3 2016 non-fl) etupuskurin etusensori on alkanut temppuilla. Huomasin että sensori on hieman painunut sisään ja ei ole täysin paikoillaan. Kerää jäätä sopivasti siihen jolloin kokoajan vinkuu punaisella. Onnistuuko omatoimisesti sensorin painaminen takaisin sumuvalojen kautta vai täytyykö koko puskuri irrottaa?
#24
Tuli hankittua eilen Octavia MKIII. Nyt heräsi kysymys webastosta. Olenko oikeassa kun olen olettanut että webasto lämmittää myös moottorin, eikä ainoastaan höngi lämmintä kabiiniin?
#25
Päivää.

Eli otsikonmukainen Audi olisi harkinnassa ja moottorina EA888 gen 3. (CJEB) 1.8TFSI 125kw. Onko kenelläkään tietoa onko kyseisessä moottorissa ollut vielä öljynkulutus ongelmaa? Pienellä googlettelulla näyttäisi että kyseinen moottori olisi paranneltu versio?

Toiseksi, onko suurempia huolenaiheita 110-200tkm välillä? Mutta kannattaa varmasti etsiä yksilö joka merkkiliikkeessä huollettu?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy