Octavia MKIII Sinkki-ihottuma.

Aloittaja dr_ink, 07.04.17 - klo:19:52

« edellinen - seuraava »

Tos®

https://twitter.com/tos_82/status/1123956671141773313
Pieni mainostus ja muutamassa päivässä yli 30 000 näyttöä, maahantuoja palasi asiaan ja luukku maalattiin
Maalit piti maksaa itse.

Nyt vuoden kuluttua takapuskurin ja korinvälistä näyttää lohkeavan maali, taas!
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ipe96

Jaahas... Eipä ne mitään suostu korjaamaan maahantuojan laskuun. Syy on, että ovat ulkopuolisen tekijän aiheuttamia. Paskan marjat ole. Ja muka ei ole tarkastushuoltoja tehty vaikka on täydellinen merkkihuoltohistoria. Alkaa näyttää sille, että on viimenen skoda mikä meillä on!

Fellowes

Kirjallisen reklamaation jälkeen (johon liitin mm. tuon valmistajan ohjeen mukaan) löytyikin mielenkiintoa maalata uusin kupla. Huomenna käyn sopimassa ajan. Laakkoselta selittelivät, että korjaavat asiakastyytyväisyyteen perustuen. Tosin viikkoa aikaisemmin eivät olleet korjaamassa, enkä saanut vastausta mikä muuttui viikon aikana.

Fellowes

Lainaus käyttäjältä: Ipe96 - 10.06.20 - klo:22:53
Jaahas... Eipä ne mitään suostu korjaamaan maahantuojan laskuun. Syy on, että ovat ulkopuolisen tekijän aiheuttamia. Paskan marjat ole. Ja muka ei ole tarkastushuoltoja tehty vaikka on täydellinen merkkihuoltohistoria. Alkaa näyttää sille, että on viimenen skoda mikä meillä on!
Tekaisehan sinäkin kirjallinen reklamaatio, johon purat sydäntäsi asiasta. Jos se ei auta, niin voitas jotain lehtijuttua tuumata.

Fellowes

Ja nyt on kolmas maali ja uudet raidat maalirajasta.  :'(

Ocuvaavi

#155
Lainaus käyttäjältä: Fellowes - 14.06.20 - klo:12:39Tosin viikkoa aikaisemmin eivät olleet korjaamassa, enkä saanut vastausta mikä muuttui viikon aikana.

Toimintajärjestys:
1. Viivytystaktiikka
2. (Jos asiakas ei luovutakaan) "asiakas on meillä aina etusijalla"-taktiikka

Omassakin (III/2014) muutama kupla vailla pintamaalia mutta ne eivät häiritse siinä määrin että kiinnostaisi kokeilla häiritsisivätkö piinallisen viivytystaistelun jälkeen maalatut samansävyiset raidat vielä vähemmän. Laakkoselta kaupantekijäisiksi saatu touch-up maalikin on vielä avaamatta.

Fellowes

Lainaus käyttäjältä: Ocuvaavi - 25.06.20 - klo:08:26
Toimintajärjestys:
1. Viivytystaktiikka
2. (Jos asiakas ei luovutakaan) "asiakas on meillä aina etusijalla"-taktiikka

Omassakin (III/2014) muutama kupla vailla pintamaalia mutta ne eivät häiritse siinä määrin että kiinnostaisi kokeilla häiritsisivätkö piinallisen viivytystaistelun jälkeen maalatut samansävyiset raidat vielä vähemmän. Laakkoselta kaupantekijäisiksi saatu touch-up maalikin on vielä avaamatta.

Palkinnoksihan tämän kuplan poistamisesta sai pari roskaa uuteen maalipintaan, valkoiset rajat maalatun alueen reunoille ja huomattavan paksusti maalia tankinluukun aukon reunaan.

jalkkis

Onko nyt niin, että mikään kolmoskopan Octavia ei ole vapaa tästä sinkkikuplista?

Mites uusin Superb? Yksi tapaus on täällä areenalla mutta siinä kaikki?

Petunet

En ole omastani huomannut sinkkikuplia vaikka etsitty on.
Saa nähdä vieläkö niitä maalipinnan alta ilmaantuu ajan kanssa.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

b1mpo

Mun mielestä ne ilmaantuu ensimmäisen vuoden aikana, jos ilmaantuu. Nykyisessä fl ocussa ei ole sinkkikuplaa, eikä taida kaverillakaan olla, mutta kahdessa edellisessä pre-fl:ssä mulla oli. Ei ollu edellinen montaa kuukautta vanha, kun ne ilmestyi, eli se alkaa reagoimaan omalla kokemuksella melko pian.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jalkkis

Ok, mulla oli 12/09 käyttöönotettu 3C Passat, josta ekat sinkkikuplat korjattiin muistaakseni 09/13. Muistaakseni löysin nämä joskus 05/13, eli auton ollessa n. 2,5v. Silloin ne olivat jo ihan selviä (ts. kunnolla koholla ja sellainen "kehä" ympärillä), eli ovat voineet muhia jo pidemmän ajan.

Noh, katotaan vaihtuuko auto. Ja jos vaihtuu niin mihin. Viimeistä n. 17 vuodesta 15 on mennyt VAG-peleillä. Kun konsernin peliin istuu kaikki on tavallaan positiivisessa mielessä tuttua mutta samalla niin stanan tylsää. Ei auta vaikka istuisi L&K Superbissa tai Highline-Passatissa. On kokeiltu. Samaa bulkkia kaikki, hyvässä ja pahassa.

Fellowes

Kivenkovaan väitetään kyseisiä kuplia ulkoiseksi vaurioiksi, vaikka minulla ne ovat auton peräpäässä olevia pinnaltaan ehjiä kuplia. En saanut myyntitykiltä vastausta, miksi näitä ei esiinny auton keulassa, missä on ihan rehellisiä kiveniskuja. Eikä tullut vastausta, miksi kiveniskuja ei maalata keulasta asiakastyytyväisyyteen, vaikka peräpään kuplat on maalattu "kiveniskuina".

Daatta

Ei kai noista myyjän kanssa kannata vääntää, vaan liikkeen jälkimarkkinointipäällikön tms. kanssa. Ja asialliseen sävyyn, totta kai. Hyvät kuvat liitteeksi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

jokaon

Ja vastaavat löytyi omasta -16 ocusta. Maahantuojan mukaan kiveniskemiä mutta varmasti tietää todellisen syyn. Onko muuta keinoa löytynyt kuin julkinen ulostulo Skodan maahantuoja toiminnasta ja auton laadusta.

SNG

Lainaus käyttäjältä: jokaon - 24.07.20 - klo:15:56
Ja vastaavat löytyi omasta -16 ocusta. Maahantuojan mukaan kiveniskemiä mutta varmasti tietää todellisen syyn. Onko muuta keinoa löytynyt kuin julkinen ulostulo Skodan maahantuoja toiminnasta ja auton laadusta.

Tuskimpa. Näin "jonkin verran fysiikkaa hallitsevana" olisi erittäin mielenkintoista kuulla maahantuojan "asiantuntijan" kuvaamana fysikaalinen ilmiö, jolla kivi lentää takakontin luukkuun. Olisi mielenkintoista nähdä, kuinka nolaavat julkisesti itsensä!  ;D

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: SNG - 24.07.20 - klo:20:37
Tuskimpa. Näin "jonkin verran fysiikkaa hallitsevana" olisi erittäin mielenkintoista kuulla maahantuojan "asiantuntijan" kuvaamana fysikaalinen ilmiö, jolla kivi lentää takakontin luukkuun. Olisi mielenkintoista nähdä, kuinka nolaavat julkisesti itsensä!  ;D
Voihan se olla vaikka ruohonleikkuri tai lumilinko?  ;D Enemmän kummastuttaa näppyläkraatterin kutsuminen kiveniskemäksi. Itse ymmärrän jos on pelkkä kuoppa, kuten keulassa tuppaa olemaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

SNG

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 24.07.20 - klo:21:38
Voihan se olla vaikka ruohonleikkuri tai lumilinko?  ;D Enemmän kummastuttaa näppyläkraatterin kutsuminen kiveniskemäksi. Itse ymmärrän jos on pelkkä kuoppa, kuten keulassa tuppaa olemaan.

Näin on, paitsi jos maalikerros on ehjä  ;D

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: SNG - 24.07.20 - klo:22:12
Näin on, paitsi jos maalikerros on ehjä  ;D
Se halkesi niin nopeasti, etten kerennyt huomata. Nykyisestä en oo löytäny.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Fellowes

Kulutajaviranomainen ei osaa asiasta sanoa mitään ilman virallisen tavarantarkastajan lausuntoa. Onko tämä täydellistä kyvyttömyyttä vai munattomuutta, eihän maalipinnan kuplimisen tunnistaminen ole kovin vaikeaa tunnistaa?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Fellowes - 28.07.20 - klo:20:57
Kulutajaviranomainen ei osaa asiasta sanoa mitään ilman virallisen tavarantarkastajan lausuntoa. Onko tämä täydellistä kyvyttömyyttä vai munattomuutta, eihän maalipinnan kuplimisen tunnistaminen ole kovin vaikeaa tunnistaa?
On "ammattilaisia", "ammattilaisia" ja ammattilaisia. Virallinen tavarantarkastaja ei ole välttämättä automaalari tai kemiasta jotain ymmärtävä. Helpointa näissä sinkkikuplissa olisi verrata niitä normaaleihin kiveniskemiin ja pintavaurioihin. Ne ovat ihan erilaisia.

On myös tietysti eri asia jokin muhiva paikka, jossa korroosio pääsee maalin alle ajan kanssa, joka myös turvottaa. Tämä nyt harvemmin tapahtuu alle kolmivuotiaalle autolle.

Ihmettelen kyllä yleisesti merkkihuoltojen olemattomia koritarkastuksia. Usein huoltoon viedessä saatta olla sellainen keli, että koritarkastus on mahdoton likaisen auton vuoksi, jolloin se olisi hyvä huuhtaista. Merkkihuolto ei muutaman uudehkon/uuden auton aikana ole tehnyt tai huomannut mitään maalipinnassa. Puhdas auto ja hyvä valaistus, niin kummasti pitäisi huomata. Olisihan se valmistajankin kannalta edullisempaa, että käytön jäljet olisi huoltokirjaan merkittyjä. Välttyisi turhilta tappeluilta sieltäkin puolelta.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jaakko

Allekirjoituksen autosta tänään bongattu, kun kävin kiveniskemiä näyttämässä paikallisessa automaalaamossa. Kuvissa molempien puolien takapuskurin ja lokasuojan sauma. Onkos nämä nyt ketjun aiheeseen kuuluvia vai "normaalia ruostumista"? Toki on mahdollista, että lokari on täynnä vuosien saatossa kertynyttä kosteaa mujua. Saisi kuulua huoltoihin vaikka lisätyönä niiden puhdistus...

Kannattaako kysellä vastaantuloa merkkiliikkeestä/maahantuojalta. Merkkihuollossa käytetty säännöllisesti.





Kiveniskemä vasemmassa takaovessa tässä, paljastui pesujen jälkeen:


Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

b1mpo

Onko auto mällätty? Ovatko pellit siis alkuperäisiä tai alkuperäisessä kunnossa? Näyttäisi siltä, ettei ole. Itellä ei kiveniskemät ole lähteneet ruostumaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jaakko

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.08.20 - klo:11:23
Onko auto mällätty? Ovatko pellit siis alkuperäisiä tai alkuperäisessä kunnossa? Näyttäisi siltä, ettei ole. Itellä ei kiveniskemät ole lähteneet ruostumaan.
Ei ole kolaroitu. Tuo ruostunut kiveniskemä on omaa huolimattomuutta, se on varmaan muhimassa ollut jo pitkään. Jännä, että huolloissa näihin ei tunnuta kiinnittävän minkäänlaista huomiota.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Klasu81

Lainaus käyttäjältä: jaakko - 03.08.20 - klo:11:21
Allekirjoituksen autosta tänään bongattu, kun kävin kiveniskemiä näyttämässä paikallisessa automaalaamossa. Kuvissa molempien puolien takapuskurin ja lokasuojan sauma.

Kohtalotoveri ilmoittautuu!
Omassa -14.vm Octaviassa täsmälleen samassa paikassa juurikin samanlaiset ruosteen alut.
Ilmeisesti tuo saumakohta on kohtalaisen altis keräämään hiekkaa ja muuta likaa väliin, niinpä ajan myötä maalit kuluneet pois ja ruoste iskenyt.
Ajattelin käyttää merkkihuollossa arvioittamassa ja otan myös kilpailevan tarjouksen automaalaamosta, koska auto käytetty kerran huollossa muualla. Ehkä samalla saan takaluukun sinkkipatitkin korjautettua.
Bad company corrupts good morals

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy