Moderointi

Aloittaja Skula, 17.12.10 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.02.13 - klo:09:55
Pahoitteluni, kokemattomuuteni moderoinnista mukanaan tuomaan hätäiseen ratkaisuun.
Ei haittaa. Keltaisella kortilla mennään ;) Hyvä kuitenkin että keskustelua tulee ja käydään.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 28.02.13 - klo:09:34
Se mistä itse pidän täällä, on keskustelun laajuus reunasta reunaan verrattuna vaikkapa Audiclubin sivustoon.

Muuten keskustelu tuppaa menemään siihen, että pari asiantuntijaa väittelee -87 -mallisen auton pumppusuuttimen ennakosta, eikä muille oikein ole tarjota mitään.

Juuri tätähän täällä osa porukasta toivoo. Toivotaan hartaasti, että toiveet ei toteudu. Vaggineille kun on jo olemassa merkkifanaatikkojen foorumit, joten olisi hienoa, jos tämä pysyisi nykyisellään.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 28.02.13 - klo:09:44
Terveisin Paavo V  ;D

Lainaa
Kaksoisnimimerkit:

•Lähtökohtaisesti kaksoisnimimerkit (kaksi tai useampi nimimerkki samalla kirjoitajalla) eivät ole sallittuja tällä foorumilla poislukien poikkeustilanteet.
•Poikkeustilanteissa kirjoittajaa pyydetään ottamaan välittömästi yhteyttä ylläpitoon/valvojiin, jotka sitten päättävät onko kaksoisnimimerkille riittävät perusteet.
•Esimerkkinä kaksoisnimimerkille voidaan pitää yhteistyökumppaneiden tarpeita (eri nimimerkki yrityksen nimiin ja toinen omiin henkilökohtaisiin kirjoituksiin).
Ilmeisesti Pohjantähtiopiston ja Vagarenan välinen yhteistyösopimus julkaistaan aivan näillä hetkillä..  ;D
Skoda

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Antza - 28.02.13 - klo:10:43
Ilmeisesti Pohjantähtiopiston ja Vagarenan välinen yhteistyösopimus julkaistaan aivan näillä hetkillä..  ;D

Ehkä. Nyt vain kävi niin, että ylläpito oli tehtäviensä tasalla ja antoi Paavolle porttikiellon, ennen kuin hän ehti kirjoittaa draamakuningatar-tilityksen "Katoavat foorumilaiset" -ketjuun ja deletoida omat tunnuksensa.

MasTurbo

Mutta markollehhan pitäisi tulla myös banjoa jos oli paavo nikin takana.
Näin minullekkin kesällä kävi.

Tasa-arvoa.Sitä minä vaadin ja sitä minä tulisin ajamaan.
Jyri,anna hommia.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 28.02.13 - klo:11:12
Mutta markollehhan pitäisi tulla myös banjoa jos oli paavo nikin takana.
Näin minullekkin kesällä kävi.

Olen ehdottoman samaa mieltä, jos bannisi aiheutui vain ja ainoastaan kaksoisnimimerkistä. Jos taas tilanne oli ensin alkuperäiselle nimimerkillesi annettu banni asiattomasta kirjoittelusta, jonka jälkeen banni toisen nimimerkin luomisesta ja bannin rikkomisesta sen avulla, niin tilanteissa lienee hiuksen hieno ero.

Tämä noin bannaustiedotteiden pohjalta enempää asiasta tietämättä ja itseäni sen enempää puolustelematta.

MasTurbo

En muista. Kuitenkin olen häpeissäni siitä loppuun saakka.
Vaikka penaalin terävin kynä hieno nimi olikin.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

ePa

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 28.02.13 - klo:09:34
Muuten keskustelu tuppaa menemään siihen, että pari asiantuntijaa väittelee -87 -mallisen auton pumppusuuttimen ennakosta, eikä muille oikein ole tarjota mitään.

Myös tälläiset keskustelut mahtuvat tälle foorumille, kuten myös "vääräuskoisten" spekulointi.

Tsemppiä modetiimille ja kiitoksia työstänne yhteisömme eteen. Pidetään keskustelu laadukkaana myös jatkossakin.

Vaarivanhus

Huomentapäivää!

Täällä näyttäisi olevan taas asiat tolkuissaan. Pitäähän se kuri talossa olla, jos alkaa mopo liikaa keulia. Kiitokset ylläpidolle!

Joutilas 76v

ConD

Rönsyt Jyri sai pois tästä ketjusta, kiitos siitä, mutta samalla meni hieman asiallistakin juttua. Minun pointtini deletoiduissa viesteissä oli nostaa hieman esiin pienimuotoista tarvetta lisämoderoinnille. Jos herätys on huomattu nyt, hyvä niin.

Kaikkia pitää kuitenkin mielestäni kohdella samanarvoisesti oli kyseessä sitten konkari tai tulokas tai ajokalustona volkkari tai volvo. Mielestäni moderoinnin tehtävä on pitää hyvältä nurmelta ratamot aisoissa eli keskustelut niille varatuissa lokeroissa. Lisäksi "hyvällä maulla" valvoa keskustelun tasoa.

Itse en moderointia sen koommin ole tehnyt netissä, mutta ei tuo "ilmoita valvojille" nappi nyt tuntematon ole. Sen kautta moderointivastuun siirto käyttäjille vaan kielii hieman moderoinnin järjestäytymättömyydestä, kun vastuualueita ei ole tarkemmin jaettu ja "kaikki ei ehdi vahtia kaikkia"

Kiitos kuitenkin eilisillan skarppauksesta modet. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Late

Itsellä ollut tosi kiirettä :( ettei ole kerennyt notkumaan foorumilla.. saati sitten mitään autoja ruuvata :( mutta toivottavasti löytyy aikaa jossain välissä.

Vaarivanhus

Ei kannata myöskään unohtaa sitä, että toimivan foorumin muodostaa moderoijien, valvojien, teknisen ylläpidon ja rahoittajien lisäksi myös - aktiiviset jäsenet kirjoituksillaan.
Joutilas 76v

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 04.03.13 - klo:10:25
Ei kannata myöskään unohtaa sitä, että toimivan foorumin muodostaa moderoijien, valvojien, teknisen ylläpidon ja rahoittajien lisäksi myös - aktiiviset jäsenet kirjoituksillaan.
Ei todellakaan, keskustelupalstaa ei olisi ilman aktiivisia jäseniä, ja täällä teitä on piisannut, kiitokset siitä erityisesti teille kaikille.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.03.13 - klo:10:54
Ei todellakaan, keskustelupalstaa ei olisi ilman aktiivisia jäseniä, ja täällä teitä on piisannut, kiitokset siitä erityisesti teille kaikille.
Suuri jäsenmäärä kertoo siitä, että VAGarenassa asiat on hyvin hoidettu.

ps: unohdin vielä mainita listassani yhden erittäin tärkeän osan kokonaisuudesta: henkilön, jolla on juridinen kokonaisvastuu tästä kaikesta. Tiedän aiemmasta omakohtaisesta kokemuksestani, että sekin on jonkinmoinen kivikuorma selkärepussa.
Kiitoksia kaikille!
Joutilas 76v

Ghzeit

Tulin vain ilmaisemaan tyytyväisyyteni moderointilinjaan  :) Aktiivisesti modet siirtelevät vanhoja sekä perustavat uusia keskusteluja, yleensä ihan syystä. Ja poistavat turhaa jauhantaa (itsekin tämän UHRI  ;D) sieltä mihin se ei kuulu.

+1 teille modet, jatkakaa ja jaksakaa samaan malliin.
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Vankka

Miten minusta tuntuu, että moderointi on nytten suorituskykynsä ääripäässä. Seuraavan kerran kun tuulettimessa kohahtaa niin homma luhistuu. Nyt vielä näyttää kohtuu hyvälle.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Ghzeit

Koetko että se on ääripäässä toimenpiteiden vai reaktioajan tai jonkin muun syyn vuoksi?
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

DyyD

Jo ei muuta, niin seuraavalla moderaattorilla / moderaattoreilla voisi olla sentään VAG-konsernin auto ajossa. Ihan vaan senkin kannalta, että viihtyvät sitten enemmän muuallakin kuin volvo-threadissa.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 04.03.13 - klo:12:53
Koetko että se on ääripäässä toimenpiteiden vai reaktioajan tai jonkin muun syyn vuoksi?

Reakointiaika ja reakoiti yleensä. Keskustelu ollu jo toista tai kolmatta sivua karannu, mutta mitään ei ole tapahtunut. Aina ei tarvi olla viestien poistoa vaan huomautusta pahimmoileen modet ite osallistuu offtopickiin.

Pahin juttu mikä minusta tässä paistaa läpin on ettei  modeilla ole muiden käyttäjien silmin suuremmin auktroteettiä.
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 04.03.13 - klo:13:01
Reakointiaika ja reakoiti yleensä. Keskustelu ollu jo toista tai kolmatta sivua karannu, mutta mitään ei ole tapahtunut. Aina ei tarvi olla viestien poistoa vaan huomautusta pahimmoileen modet ite osallistuu offtopickiin.

Tarkoitus ei ole lähteä siirtämään viestejä tai jakamaan ketjua yhden tai kahden aiheen vierestä kirjoitetun viestin jälkeen, se kun tappaa keskustelun helposti kokonaan, toimenpiteisiin ryhdytään jos näyttää että keskustelua riitäisi enemmänkin.
Off topic-alueella myös sallitaan rönsyilyä hiukan enemmän koska kyseessä on alueen nimenkin mukaisesti asian vierestä kirjoittelua, merkki/mallikohtaisilla ym. teknisillä alueilla linja on sitten hiukan tiukempi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.03.13 - klo:13:54
Tarkoitus ei ole lähteä siirtämään viestejä tai jakamaan ketjua yhden tai kahden aiheen vierestä kirjoitetun viestin jälkeen, se kun tappaa keskustelun helposti kokonaan, toimenpiteisiin ryhdytään jos näyttää että keskustelua riitäisi enemmänkin.

Ja hyvä näin, keskustelupalstahan tämä on, eikä mikään Wikipedia! Keskustelun polveilu ja liukuminen toisiin aiheisiin on luonnollinen osa keskustelua, myös kirjoitettua sellaista.

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.03.13 - klo:13:54
Tarkoitus ei ole lähteä siirtämään viestejä tai jakamaan ketjua yhden tai kahden aiheen vierestä kirjoitetun viestin jälkeen, se kun tappaa keskustelun helposti kokonaan, toimenpiteisiin ryhdytään jos näyttää että keskustelua riitäisi enemmänkin.
Off topic-alueella myös sallitaan rönsyilyä hiukan enemmän koska kyseessä on alueen nimenkin mukaisesti asian vierestä kirjoittelua, merkki/mallikohtaisilla ym. teknisillä alueilla linja on sitten hiukan tiukempi.
Onko teidän ainoat toimenpiteet viestien jakaminen tai poistaminen? Eikö helpompaa olisi vaan huomattaa "Palataampas aiheeseen" tjsp?

Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Vankka - 04.03.13 - klo:13:59
Onko teidän ainoat toimenpiteet viestien jakaminen tai poistaminen? Eikö helpompaa olisi vaan huomattaa "Palataampas aiheeseen" tjsp?

Myös tätä käytetään keskustelun ohjaamiseen takaisin urilleen, aina se ei auta vaan juttua riittä siltikin ja sitten aihe mahdollisesti jaetaan kahtia. Viestejä ei yleensä poisteta muuten kuin asiattomuuksien vuoksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Vankka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 04.03.13 - klo:14:10
Myös tätä käytetään keskustelun ohjaamiseen takaisin urilleen, aina se ei auta vaan juttua riittä siltikin ja sitten aihe mahdollisesti jaetaan kahtia. Viestejä ei yleensä poisteta muuten kuin asiattomuuksien vuoksi.

Tämäpä selevä!
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

VAG!

Tähän väliin on pakko todeta, että aiheessa pysymisen huomauttaminen ja viestien pilkkominen monesti tappaa kyseisen keskustelun. Periaatteessa se on hyvä idea, että keskustelut pyritään pitämään aiheessa, mutta valitettavan usein tiukka kontrolli yksinkertaisesti lopettaa hyvin alkuun päässeen keskustelun.

Keskustelun siirtyminen varsinaisesta aiheesta sen ulkopuolelle on täysin normaalia arkisessa keskustelussa, mutta toki se on täällä vähän hankalaa, kun keskustelulla on kuitenkin aihe.

Autotalli nyt on sellainen paikka, että siellä olisi suotavaa pitää hyvinkin tiukkaa linjaa aiheessa pysymisen suhteen.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: DyyD - 04.03.13 - klo:12:59
Jo ei muuta, niin seuraavalla moderaattorilla / moderaattoreilla voisi olla sentään VAG-konsernin auto ajossa. Ihan vaan senkin kannalta, että viihtyvät sitten enemmän muuallakin kuin volvo-threadissa.
Niin, esimerkiksi moderaattori Quality on rohjennut noudattaa tällaista viestijakaumaa:
Autoilu, liikenne ja ajotavat 1055 viestiä jäsenen 5314 viestistä (19.85%)
Yleinen VAG-keskustelu 688 viestiä jäsenen 5314 viestistä (12.95%)
Muut merkit 380 viestiä jäsenen 5314 viestistä (7.15%)
Foorumin yleiset asiat 261 viestiä jäsenen 5314 viestistä (4.91%)

Moderaattori pokkuksen osalta löytyy samat tilastot jos joku haluaa niitä tutkia. Vaikka pahin syntihän moderaattorille luonnollisesti on jos omistaa Volvon, eikö siitä pitäisi automaattisesti moden asema lähteä.  ::)

DyyD

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 04.03.13 - klo:16:05
Vaikka pahin syntihän moderaattorille luonnollisesti on jos omistaa Volvon, eikö siitä pitäisi automaattisesti moden asema lähteä.  ::)

Kannatetaan varauksin!

MasTurbo

Oikeuksia odotellessa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

DyyD

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 04.03.13 - klo:18:19
Oikeuksia odotellessa.

Onko se sitten kakkukahvin paikka?  ;)

Zaasa

Rekkari keskusteluun tarvittaisiin ulosheittäjä  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy