Moderointi

Aloittaja Skula, 17.12.10 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.03.13 - klo:22:06
Ok. Oletan että Jyri kommentoi myös tätä.

Kuinka kauan olet vastausta odottanut?
(Jostain syystä on pistänyt silmään että Jyrin viimeiset viestit ovat tulleet yöaikaan, joten antaisiko yö vastauksen.  :) )
Tossa 17.00 suurinpiirtein pistin viestiä hänelle ja profiilia tarkastellen hän on ollu se jälkeen paikalla. Outoa että lähtetyissä viesteissä ei näy yhtään viestiä.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 05.03.13 - klo:22:13
Outoa että lähtetyissä viesteissä ei näy yhtään viestiä.

Yksityisviestin viestikentän alapuolella on rastiettava kohta "Tallenna kopio lähetettyjen kansioon".

Vankka

Kyllähän foorumilla on yhen laista "murrosikää" havaittavissa. Taitaa kohta olla aika kirstää vähän kuria tai sitten homma saattaa alkaa luisumaan. Näin ite asian mietin koen ja näen.

Aika paljon muut merkit tuntuu keskustelua herättävän. Muista merkeistä keskustelua olisi mahdoton kitkeä jos se kiellettäs. Loppu väki pikaseen :D
Yritin säästää ja tein itse, en säästänyt, mutta onpahan nyt paljon uutta
Talvikisa: Linkki

Ford Mondeo Titanium Business
VW Golf Variant CL

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 05.03.13 - klo:19:34
Loppupeleissä 90% porukasta ei osaa kuin pestä autonsa harjakoneessa kerran vuoteen ja tankata autonsa. Mitään tietämystä tekniikasta ei ole.

Ei tämä ole käsittääkseni mikään autoasentajien takahuone, missä pitäisi puhua vain nokka-akselien pinnoitusmenetelmistä. Jos tuntuu siltä, että tuollaiselle foorumille on tarvetta, niin laittakaa sellainen pystyyn.

Onneksi täältä löytyy kavereita, jotka puhuvat muustakin, kuin öljypropun kiristysmomentista.

pantero

#274
VAGarena-sivujen moderointi on mielestäni ollut hyvin asiallista ja pätevää. Joskus tuntuu tosin siltä, että moderoinnin puuttumiskynnys voisi olla vieläkin matalemmalla. Kuten täälläkin on edellä todettu, paras moderointi tapahtuu itsekunkin pääkopassa ennen näppäimistölle paukuttelua. Miten ohjata tuota prosessia tehokkaammin?

VAGarenalla on nyt 6850 rekisteröitynyttä jäsentä. Saittia seuraa ympäri vuorokauden hetkellisesti 450 â€" 50 käyttäjää. Tämä tarkoittaa, että päivän mittaan täällä käy siis ainakin tuhat( ehkä useampikin tuhat?!) lukijaa.

Aktiivisia kirjoittajia ja kommentoijia onkin sitten suhteellisen vähän. Kun jokin aihe kuumenee( kuten tämä moderointi esimerkiksi), keskustelijoiden määrä tiivistyy muutamaan ja samalla substanssi kärsii. Onneksi tähän moderointikeskusteluun on nyttemmin tullut mukaan myös lisää osallistujia, jotka ovatkin tuoneet hyviä näkökohtia esiin.

Mitä mieltä nuo tuhat hiljaista lukijaa ovat ja miten saada heidän mielipiteensä näkyviin ja ohjaamaan keskustelua?

Ehdotankin saitin managementin harkintaan seuraavia lisäpiirteitä, joiden olen havainnut muilla keskustelupalstoilla toimivan hyvin, vaikka siellä keskusteluissa on ollut rankkojakin aiheita(esimerkiksi jonkun tuotteen huonoista ominaisuuksista annettava palaute):

-lisätään peukalot(ylös, alas) jokaisen viestin alariville. Tähän voivat lukijat reagoida halutessaan,  ovatko kirjoittajan kanssa samaa mieltä tai eri mieltä. Samoin peukalolla voi osoittaa, jos kirjoitelma ei sytytä ollenkaan tai jos siinä on hyviä oivalluksia. Jos ajatellaan VAGarenan suurta jäsenmäärää, peukaloiden käyttö voitaisiin sallia vain sisäänkirjautuneena.

-jäsenen identifiointisarakkeessa olevan profiilikuvakkeen viereen lisättäisiin kohta( esimerkiksi Tunnustuksia X kpl), johon summautuisi jäsenen saamat tunnustukset. Tunnustuksen(vain positiivisen) voi antaa jokainen Arenan jäsen ja se tulee vapaamuotoisesti perustella. Perustelut näkyvät kaikille sisäänkirjautuneille jäsenille.

Itse uskon, että nämä ominaisuudet ohjaisivat jokaisen kirjoittajan pääkopassa tapahtuvia prosesseja oikeaan suuntaan, tiivistäisi keskustelua, lisäisi substanssia ja mahdollistaisi myös nopean osallistumisen.

Itse, kun joskus viljelen tuota allaolevaa kevennysosioita, lupaan palautteen perusteella tarvittaessa oikaista nopeasti omaa kirjoitteluani.

============================================================================================

Saitilla on tietysti käytössä nuo hymiöt. Itse en niitä ole käyttänyt, kun en ole oikein saanut niihin tuntumaa( ikä?!). Ehdotankin, että hymiölistaan lisättäisiin ainakin seuraavat hymiöt, jos esiintuomiani muutoksia ei muuten hyväksyttäisikään:

Tuo gif -kuvien vilkunta rupesi taas häiritsemään, kun tälle sivulle osuin, joten poistin ne itse. Tiedoksi, että siinä oli 'haukotus' ja 'taputus'. Nuo voisi tietysti toteuttaa myös oikeina staattisina jpg-hymiöinäkin.

Quality

Kiitokset, pantero, oikein hyvistä ja kiinnostavista ideoista. Mielestäni nuo ovat vähintään kokeilemisen arvoisia (sikäli kuin foorumisofta niitä tukee). Lupaan, että otamme ehdotukset harkintaan (paitsi nuo kai lähinnä vitsiksi tarkoitetut uushymiöt).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Seppo

Lainaus käyttäjältä: pantero - 06.03.13 - klo:06:06

-lisätään peukalot(ylös, alas) jokaisen viestin alariville. Tähän voivat lukijat reagoida halutessaan,  ovatko kirjoittajan kanssa samaa mieltä tai eri mieltä. Samoin peukalolla voi osoittaa, jos kirjoitelma ei sytytä ollenkaan tai jos siinä on hyviä oivalluksia. Jos ajatellaan VAGarenan suurta jäsenmäärää, peukaloiden käyttö voitaisiin sallia vain sisäänkirjautuneena.


Missään muualla tuollainen systeemi ei ole toiminut kuin Hesarin uutiskeskusteluissa, ja sielläkin vähän vaihtelevasti.

Tällä palstallahan onkin näitä veijareita, jotka muistaisivat aivan varmasti peukuttaa alaspäin esim. sillä perusteella että kirjoitettu viesti koskee väärän merkkistä autoa. Olisipahan se peukku tietysti kiivaimmille tapa osoittaa mieltään niin ehkä jäisi joku aivopieru näiltä kirjoittamatta (turha toivo).

pantero

Lainaus käyttäjältä: Seppo - 06.03.13 - klo:07:39
Missään muualla tuollainen systeemi ei ole toiminut kuin Hesarin uutiskeskusteluissa, ja sielläkin vähän vaihtelevasti.


Peukutusta tapahtuu tietysti molempiin suuntiin ja se koskee kaikkia. Muihin peukutusta käyttäviin saitteihin verrattuna peukutus tapahtuisi täällä ehdotukseni mukaan vain kirjautuneiden jäsenten toimesta. Itse olen huomannut noilla peukkusaiteilla, että alkuinnostuksen jälkeen peukutus( molemmansuuntainen) rauhoittuu samalla, kuin räikeimmät ylilyönnit ja kummallisuudet vähenevät.

Lisäksi jostakin hyvästä kannanotosta tai muusta ansiokkaasta kirjoituksesta voi antaa tekijälle tunnustuksen ja perustella sen. Perustelut näkyvät vain kirjautuneille jäsenille. Sivustoilla, joilla tämmöinen tunnustussysteemi on käytössä olen huomannut, että kirjoitukset ovat asiallisia ja niiden taso on hyvä ja tietoa jaetaan mieluusti. Nettihän on julkinen foorumi, jota moderointi valvoo ja täällä kirjoittelu on rinnastettavissa tietynlaiseen esiintymiseen. Ja siinähän kai kaikki haluaisivat antaa itsestään myönteisen kuvan...

Jyri

Väiaikatietona moderaattorien hakuun, käsittelemme asiaa ja ilmoitamme asiasta kun olemme saattaneet asian tällä kertaa päätökseen.

Tuota peukutusta eli tämän alustan termein Karmaa tutkimme ja katsotaan mihin poäädytään.

Zaasa

Epävirallisen vahvistamattoman tiedon mukaan Markku J on lisätty foorumin moderaattoriksi.

Missä moderaattoreiden valinnoista  tiedotetaan???

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 09.03.13 - klo:23:48
Epävirallisen vahvistamattoman tiedon mukaan Markku J on lisätty foorumin moderaattoriksi.

Missä moderaattoreiden valinnoista  tiedotetaan???

Ajantasainen lista ylläpidosta löytyy täältä, http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14147.0
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

MasTurbo

Just. Nyt vituttaa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Quality

Et kai vakavissasi kadehdi sylkykupin roolia?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 10.03.13 - klo:08:21
Just. Nyt vituttaa.
Eiköhän noi paikat ole jaettu poronlihalla ja hyväveli periaatteella! Eniten vituttaa tässä että ei vaivauduttu vastaamaan mitään vaikka ylläpidolle laitto hakemuksen.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 10.03.13 - klo:08:27
Eniten vituttaa tässä että ei vaivauduttu vastaamaan mitään vaikka ylläpidolle laitto hakemuksen.
Tuolla kyllä mainittiin asiasta:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1771.msg330360#msg330360

Eihän oikeata työpaikkaakaan hakiessa läheskään aina kaikille hakioille ilmoiteta onko tullut valituksi vai ei. Yleensähän kaava menee niin, että vain valittuihin otetaan yhteyttä. Näin ainakin omien duunihakujen kanssa on aina käynyt.

ConD

Isot miehet... Ei se maailma ny kaadu jos ei pääse modeksi internetin hiekkalaatikolle. :) Eiköhän meillä kaikilla CV ole täällä palstalla kirjoitettuna, joten sieltä on "työnantaja" voinut ammentaa meidän kirjoituksista sitä punaista linjaa.

Mut hyvä että asiaan tuli lopulta pikku vääntöjenkin jälkeen "herätys". Markku J on paljon linjoilla ja on toiminut muistini mukaan asialinjalla, joten hän on hyvä lisäys moderaattorikaartiin. Muutama nassu lisää päivystäjiä modejengiin ei välttämättä asiaa pahentaisi, mutta eiköhän näilläkin nyt alkuun mennä.

Mielestäni kuitenkin tuo yleisvalvoja - moderaattori -jaon selventäminen on tervetullut lisä myös. Selkeästi aktiivisimmat heput on nyt yleisvalvojina pikkuisen väkevimmin työkaluin, joten uskon että hommat pysyy teillä hanskassa jatkossakin.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

MasTurbo

Mutta miten MarkkuJ erottuu näistä aiemmista moderaattoreista. Imo ei mitenkään eli mitään positiivista ei ole luvassa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Quality

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 10.03.13 - klo:08:47
Mutta miten MarkkuJ erottuu näistä aiemmista moderaattoreista. Imo ei mitenkään eli mitään positiivista ei ole luvassa.

Minkä sisällön annat sanalle "positiivista"?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

ConD

Mielestäni moderaattorin ei tartte olla mikään erottuva palstapersoona, vaan hoitaa sitä teknistä rönsyjen siistimistä ym.

Positiivista mielestäni on se, jos tietyt asiat eivät jää "roikkumaan" vaikka niistä on esim ilmoitettu, yhdistellään samanlaiset ketjut jne. Mitään kenenkään tiettyyn kirjoittajana kohdistuvaa henkilökohtaista sensuuria en moderaattoreilta odota, niiden aika tulee kun joku "perseilee" liiaksi. Modet ja valvojat päättäkööt tuollon heimoneuvostossa miten tekevät...

Tuli tuossa mieleen, että nyt kun modet kirjoittavat nimimerkeillään, niin tulisiko "hakemuksia" enemmän jos olisi ns. nimettömän moden paikkoja auki? Eli se sylkykuppi-efekti jäisi pois ja palsta saisi lisää aktiiveja? Tästäkään ei olisi tullut suurta hulabaloota, jos MarkkuJ:n ilmoituksen sijaan tiimiin olisi liittynyt "Mode nro.1", jota Markku olisi voinut hoidella "anonyymisti"? :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

MasTurbo

En kyllä jaksa edes alkaa tätä selittämään. Lue hyvä mies näitä topicceja joissa asiasta on valitettu..esim tämä on yksi niistä..Ja eilen valitettiin tuolla ärsytys topicissa.
Mutta ihan miten vaan. Jos missio on se että uutta linjaa ei HALUTA niin päätän cyclig stigin sanoin:

Hakatkaa hanskaanne.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 10.03.13 - klo:08:47
Mutta miten MarkkuJ erottuu näistä aiemmista moderaattoreista. Imo ei mitenkään eli mitään positiivista ei ole luvassa.

Oman käsityksen mukaan ko. henkilö on ollut asiallinen, ei turhia provoile, eikä ole bännejäkään saanut (oman muistini mukaan). Edelleen olen sitä mieltä, että bännin saaneita ei kannata modeiksi ottaa, jos puhtaampia pulmusia on tarjolla. Tietysti jos ei muita ole tarjolla niin sitten. On se jonkinlainen indikaattori siitä, miten henkilö reagoi asioihin.

pokkus

Mitä itse olen ketjuja lukenut, niin itselle on jäänyt mielikuva, että foorumilla on muutamia "vakiovalittajia", joille mikään ei ole ikinä hyvin ja loput 99% ovat suht tyytyväisiä nykyiseen tilanteeseen.

MasTurbo

Ehkä olen hieman liian vanhoillisessa seurassa sitten.
Adios.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Sande

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 10.03.13 - klo:08:55
En kyllä jaksa edes alkaa tätä selittämään. Lue hyvä mies näitä topicceja joissa asiasta on valitettu..esim tämä on yksi niistä..Ja eilen valitettiin tuolla ärsytys topicissa.
Mutta ihan miten vaan. Jos missio on se että uutta linjaa ei HALUTA niin päätän cyclig stigin sanoin:

Hakatkaa hanskaanne.

Kummaa vinkumista. Ja tämmösiä vielä pitäisi modeiksi päästää... :o Mielestäni nykyisessä linjassa ei ole mitään vikaa eikä modejen toiminnassa ole mitään valitettavaa.

Jos noin kovin ahdistaa tällä hiekkalaatikolla, niin oletko ajatellut ettei tänne kukaan pakota tulemaan?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 10.03.13 - klo:08:55
Jos missio on se että uutta linjaa ei HALUTA

Kuinkahan moni aktiivisista kirjoittajista haluaa jotain muutosta nykyiseen linjaan? Muiden puolesta en voi puhua, mutta en ainakaan minä.

Gallupia tästä on turha tehdä, kun siihen saavat osallistua kaikki, kirjoittaa tai ei. Mitä virkaa niiden mielipiteellä on tässä asiassa, jotka eivät tänne mitään kirjoita? Jos haluaa muutosta, niin sitten kannattaa aloittaa aktiivinen kirjoittaminen niistä asioista mitkä ovat lähellä omaa makua. Jos muutkin ovat niistä asioista kiinnostuneita, niin syntyy keskustelua.

Juu juu, tiedän, että tuo äskeinen kappaleeni aiheuttaa porua, mutta minua niin pännii ne tyypit, jotka vaativat harrastuksien tai järjestötoiminnan kokouksissa tai saunailloissa "muutoksia" ja "kehitystä", mutta itse eivät ole valmiita tekemään yhtään mitään. Aivan sama juttu täällä, jos tyypit jotka eivät ikinä tänne mitään kirjoita, alkaisivat äänestämään siitä mistä täällä pitäisi puhua.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 10.03.13 - klo:23:43
minua niin pännii ne tyypit, jotka vaativat harrastuksien tai järjestötoiminnan kokouksissa tai saunailloissa "muutoksia" ja "kehitystä", mutta itse eivät ole valmiita tekemään yhtään mitään.
Sorry OT mutta olipa hyvin sanottu ja allekirjoitan täysin. Omalla kohdalla juuri nyt ajankohtaistakin kun harrastusporukassa vaihtuu toimintavuosi ja pitäisi saada kasaan uusi hallitus..  :-\
Skoda

Zaasa

#296
 ???

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.03.13 - klo:18:45
Mihin on kadonnut minun ja Oculuksen eiliset viestit Bongaa vagarenalainen topicista??? >:(
Aikomukseni oli vastata hänelle mutta ei ole enään kummankaan viestiä :o

Tietääkseni ei ole poistettu. Mihin aikaan nuo viestit oli kirjoitettu?

Edit: Ettet kuitenkin tarkoita näitä viestejä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9433.msg332237#msg332237

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.03.13 - klo:18:45
Mihin on kadonnut minun ja Oculuksen eiliset viestit Bongaa vagarenalainen topicista??? >:(
Aikomukseni oli vastata hänelle mutta ei ole enään kummankaan viestiä :o

Muisti on varmaan pettänyt, näkyy olevan Areenalaiset tienpäällä ketjussa.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

MasTurbo

Itse te moderoimalla tapatte keskustelun. Vähän ehkä kannattaisi löysätä välillä.
E:ja ennen kuin joku kysyy mistä kyse niin ironic tietää.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy