Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - -Velmu-

#1
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 21.12.21 - klo:12:45
Onko tehdaswebasto vai jälkiasenteinen? Jos tehdas niin kaikki toimii automaattisesti ja jos taas jälkiasenteinen niin pitää itse säätää lämmöt ja ritilät siihen malliin kuin ne haluaa kun webastolla lämmittää.

Tehdaswebastolla. Tänäänkin 30minsaa päällä -12 pakkasessa ja ei edes kunnolla tuulilasia kuurasta saanut sulaksi. Pitänee raitisilmasuodatin ainakin tsekata.

Lisävalon herätteeseen kaipailen vinkkejä.

Modet voi siirtää tämän keskustelun tuonne ocu III ketjuun, tuli epähuomiossa Skoda pääketjuun.
#2
Otsikon mukainen kulkine ja tarkoitus asentaa ledpaaneeli apupitkäksi keulaan. Nettiä selattu ja ihmetelty kytkemistä, tai no lähinnä herätevirta asiaa. Perusrelejohtosarja olisi, mitä kaikkea pitäisi vielä hankkia, että saa valon toimivaksi? Oma autosähköpuolen osaaminen loppuu -90luvun loppuun.

Toisena on sisätilojen hidas lämpeäminen webastolla, lieneekö joku säätö vinksallaan kun pikkupakkasillakin 30minsan käytön jälkeen auto ei ole sisältä kovin lämmin verraten aikaisempiin dsl/webasto/eberi kulkineisiin.
#3
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
10.01.20 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: VAGinalla - 09.01.20 - klo:08:35
Aivan järjetöntä kehitystä tuokin, auton arkikäytön näkökulmasta. "Webasto ei lämmitä moottoria veropäästöjen takia" on samaa järjettömyyttä.

Tämän asian ympärillä oli jo epätietoisuutta 2016, mutta silloin saatiin tehdas eberi koodattua moottoria lämmittämään. Siinä tehdas eberin myynti loppuu kyl näillä main jos se ei enää moottoria lämmitä.

Lainaus käyttäjältä: JJKR - 10.01.20 - klo:12:27
Minun autoon vaihdettiin viime kesän vuosihuollossa kuskin peililasi. Homma meni takuuseen, vaikka autolla oli tuolloin ikää 3 vuotta. Lämmitysvastus oli sanonut itsensä irti.



Meillä myös kuskinpeilin lämmitys "epäkunnossa" Lämpenee sieltä täältä. Taitaa ollakkin ns. tyyppivika.
#4
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
28.12.19 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 13.12.19 - klo:20:59
B9 ei oo oikein vakuuttanut laadultaan missään vaiheessa, 93tkm oma naku rullannut ja seuraava korjauskohde on kuskinpuolen peili, se ei lämpene. sinänsä ironista on, että pihassa seisovassa -03 almerassa vaikkakin peilin lasi on poikkikin, niin siltikin peilin lämmitys toimii...

Tarjous A4 avant dsl allroadista kysyttiin ja ihan kelvollinen sekin oli, mutta faceliftistä huolimatta auto aikalailla samanmoinen, niin ei sitä kahta "samanlaista" jaksa katsoa. Volvo leiriin seuraavaksi odottelemaan V60CC D4 diesel saapumista, me emme pelasta maailmaa  ;D
#5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
13.12.19 - klo:20:59
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 13.11.19 - klo:10:28
Nyt ei kyllä Audin laatu vakuuta taas yhtään... Sellanen vika nimittäin ilmaantu, että kuskin penkin (sähkönen) ristiseläntuen säätö ei toimi kunnolla. Voimakkuus eli eteen- ja taaksepäin napit tuntuu toimivan. mutta tuen säätö ylös/alas ei. Säätäessä penkistä kuuluu pauketta ja rutinaa eli rikkihän tuo vaikuttaa menneen. On kyllä erikoista, että tommonen hajoaa ja 60 tkm istuttuna. Penkkiä ei todellakaan ole runnottu tai riepoteltu :o

B9 ei oo oikein vakuuttanut laadultaan missään vaiheessa, 93tkm oma naku rullannut ja seuraava korjauskohde on kuskinpuolen peili, se ei lämpene. sinänsä ironista on, että pihassa seisovassa -03 almerassa vaikkakin peilin lasi on poikkikin, niin siltikin peilin lämmitys toimii...
#6
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
11.09.17 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: jpvain - 21.08.17 - klo:15:19
Kirjauduin juuri My Audiin, ja tällainen pomppasi esiin:

Hyvä Audi-asiakas!!
Ajoneuvoasi koskevat seuraavat huoltotoimenpiteet.

S-Ilmanohjainten kunnostus*66I9

Lueskelin foorumeita, ja ilmeisesti avant-mallin ne mustat härpäkkeet takalasin yläkulmissa huonoja/huonosti kiinni, ja se korjataan. Itse olen muutaman kerran jo ihmetellytkin niiden heilumista, ja tarkoitus olikin niistä käydä kysymässä.

Nehän ne. Meillä jo toinen korjauskierros menossa kyseisten osien osalta...
#7
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.03.17 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.03.17 - klo:06:17
Joka ikinnen kertako se huomauttaa ? Aika omituista.


Joka kerta autoa käynnistettäessä sekä sammuttaessa. On näemmä sattunut käsiin oikea 2016 B9 korin "kruununjalokivi", kun kaikkea hauskaa bugia löytyy >:(

Marmorille jo asiaa ilmoiteltu, mutta ei vielä ole vaivautuneet mitään vastaamaan. No sekoilevaan trippiin saatiin päivitys ja kerkeshän siinä melkein vuorokausi menemään ennen kuin uusi ominaisuus ilmaantui...
#8
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
30.03.17 - klo:06:06
Lainaus käyttäjältä: th - 29.03.17 - klo:20:55
Onko molempiin öljynvaihtoon, sekä huoltoon tuo 11500km vai onko kenties toisessa lyhempi km-määrä?

Molempiin sama. Tulee pitkät 11tonnia katella muistutusta.
#9
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
29.03.17 - klo:19:05
Audi rupesi tänään muistuttelemaan huollosta, kilsoja jäljellä 11500km, että aika erikoista tässä vaiheessa jo muistuttaa :o Tekee vielä käynnistäessä ja sammutettaessa... Miten teillä muilla?
#10
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
29.03.17 - klo:08:32
Lainaus käyttäjältä: tpu - 28.03.17 - klo:12:53
Mutta mikä tuossa aiheuttaa tuon lisähinnan?


Meillä on lasivaihdettu ja en vaan ny muista mitä siinä tulee mukana. Yli 900ekee oli, että lasivakuutuksen 150e ei tuntunut pahalta.

Muutoin urea on kelvannut kun olen 19688km mennessä lisännyt 20litraa.

Peurakin yritti apparin etulokasuojasta/ovesta sisään 80km/h vauhdissa niin etulokasuoja meni uusiksi ja oven oikominen... Huonoa tuuria sanois joku.
#11
Köröttelyä, vakkarilla ajoa kyseisellä matkalla ja ajomoodi kuvan comfort. Ja auton speksit alareunasta. Näemmä tripin nollaus bugikin on taas iskenyt ;D
#12
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
03.03.17 - klo:16:08
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 23.02.17 - klo:09:51
Kysyin huollossa tuosta jälkipyyhkäisystä ja siihen on tosiaan tullut päivitys joka on sidottu toiminnaltaan lämpötilaan. Mitään syytä miksi näin, ei osattu kertoa, mutta suositeltiin laittamaan kysymys nettisivujen kautta, niin voivat toimittaa sen aina tehtaalle asti selvitystä varten.

+1 ja lumihiutale näytössä, kerran lasia pestessä teki jälkipyyhkäisyn. Taitaa olla bugeja tuoreessakin ohjelmassa  ???
#13
Menomatka Pohjoiseen kun oli hiukan liukasta 4,3l/100km ja kuvassa paluumatkan dataa. Pieni "aamu ajelu" läpi Suomen... Ja juu viestin alareunasta voi bongata auton speksit ;D

#14
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.02.17 - klo:09:18
Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.02.17 - klo:09:02
Tuohon tripin nollaantumiseen on olemassa korjaus jo, ja muistankohan väärin että tuo lämpötilajuttukin on jo korjattu

Porin Käyttöauto ei tiedä moisesta asiasta mitään, ei ole päivityksiä on vastaus...
#15
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
14.02.17 - klo:08:58
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 31.01.17 - klo:10:10
Muistelen jonkun maininneen, että tuulilasin pesun jälkeen ei tee enää sitä yhtä "siistimis pyyhkäystä", meidänkin audiin on kyseinen ominaisuus ilmestynyt ja uutuutena on että ei lasia pestessä välttämättä lähde pyyhkijät lainkaan liikkeelle. Sisävalaistus toimii samoin kuin joku täällä valitteli eli valokatkaisin auto asennossa ja sammutat auton pimeässä, niin ei syty minkäänlaista tuikkua ennen kuin oven avaa... Hiljaista on edelleen ulkolämppäri, radio yms. päivitysten suhteen, kyselty kyllä on.

Jälleen uusi ominaisuus. Trippi nollaantuu itsekseen  ???

Ulkolämpötilan mittarista on mainittava, että bugi aiheuttaa näemmä molempiin suuntiin heittoa kun todellista oli -8 ja mittarissa komeili -12,5...Kesällä se väitti +15 kelissä, että on +2...

Hiljaiseksi kyllä vetää Audin laatu ainakin -16 vuosimallin osalta. Tuossa aamukahvilla jo tuli rouvan kanssa keskusteltua, että mitä Audimme suhteen tehdään jos siihen ei saada ongelmia korjaavia päivityksiä. Mekin olemme ajaneet nyt sitten 9kk/rapiat 17000kilsaa "virheellisellä" autolla. Pitäneenkö tässä alkaa peräämään oikeuksiaan  ::) Jos tällaisena elämä jatkuu Audimme kanssa, niin pakko se on vaihtoon heivata ennen takuun päättymistä...
#16
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.01.17 - klo:10:10
Muistelen jonkun maininneen, että tuulilasin pesun jälkeen ei tee enää sitä yhtä "siistimis pyyhkäystä", meidänkin audiin on kyseinen ominaisuus ilmestynyt ja uutuutena on että ei lasia pestessä välttämättä lähde pyyhkijät lainkaan liikkeelle. Sisävalaistus toimii samoin kuin joku täällä valitteli eli valokatkaisin auto asennossa ja sammutat auton pimeässä, niin ei syty minkäänlaista tuikkua ennen kuin oven avaa... Hiljaista on edelleen ulkolämppäri, radio yms. päivitysten suhteen, kyselty kyllä on.
#17
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.12.16 - klo:15:18
Lainaus käyttäjältä: rami - 31.12.16 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 30.12.16 - klo:19:23


No mitä ihmettelemistä tuossa on jos pesunestettä roiskuu ajaessa myös sivulasiin. Mielestäni ihan normaali ilmiö. Kuuluu just sarjaan tyhjää tuubaa. Jos ei tuon kummempaa ongelmaa ole puserossa niin eipä oikein luontevalta tunnu.

En tiettävästi asiaa valitellut, totesin vaan...

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.12.16 - klo:15:00
Ongelma tämä on koska muodostaa turvallisuus riskin jos sivuikkoista ei näe riittävän hyvin ulos

Totta
#18
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
30.12.16 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: Vice - 30.12.16 - klo:19:18
Vielä tuulilasinpesurista. Itse ajan paljon moottoritietä jossa riittää (isossa nopeudessa) yksi n.1s painallus pesunestettä siihen, että nesteet valuu pitkin kuskipuolen sivulasia, kun pyyhkijät ovat pari krt pyyhkineet. Tämä on ikävä feature (sotkee sivuikkunan äkkiä).

Huomattu ja suolapaska tuhraa peilitkin vallankin vänkärin puoleisen tehokkaasti, ainakin meillä.

Autoja on erillaisia tämänkin suhteen, ihan jo omalla kokemuksella ;D
#19
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
30.12.16 - klo:19:14
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:19:11
Eikös valot pestä vain ensimmäisellä kerralla! Kun toisen kerran pesee lasia, niin lamppuja ei pestä.
Ekalla pesukerralla ruikkaa pari kertaa vettä valoihin.

Täällä toimii samoin.
#20
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
30.12.16 - klo:19:13
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:19:05
Samaa vakuuttelin itselleni B8,:n kanssa aikoinani. Tässä sitä taas ollaan!  Auto vaihtui, mutta unohdin vaihtaa merkkiä.

Sinänsä ongelmattoman B8 jälkeen (jarrutehostin vaihdettiin) aikauduttiin jo Volvo leiriin city maasturiin ja siitä taas takas Audiin, mutta myönnettävä on että citymaasturia on ollut hiukan jo ikävä pelkästään maavaran puolesta. Audi on ehken liian matala tarpeeseen ja tietty nämä ohjelma bugit joille näyttää valmistaja viittaavan toistaiseksi kintaalla.

#21
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
30.12.16 - klo:18:51
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:17:23
kylläpä tarinat eri liikkeissä vaihtelevat, johtuukohan sitten tietämättömyydestä vai mistä tarinoita sepittävät.

Omien tietojen mukaan äänenvoimakkuuden vaihtelu on vika joka on tehtaalla tiedossa, ei liity eri avaimiin mitenkään.

Radioasemien logot on saatu toimimaan softapäivityksellä käsittääkseni. (saksan juttujen mukaan)

Jälkipyyhkäisyyn ei tarvitse mitään kesänopeuksia, toimii ihan kaupunkinopuksilla.

Joo. Tänään marmorilla kyselemässä päivityksiä "ominaisuuksiin" mm. ulkolämpötilan virheet ja radion äänen voimakkuuden vaihtelut... Ei päivityksiä... Kyl tää alla oleva A4B9 kyllä sellainen peli on ettei ensimmäistäkään näin laadukasta autoa ole ollut vuodesta 2001 mitä uusia olen ostanut. Mutta helpottava päätös on, että Audin osalta on peli selvä, merkki vaihtuu aikanaan.

Edit Tuulilasin jälkipyyhkäisy toimii edelleen nopeudesta riippumatta +14000km..
#22
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
23.12.16 - klo:20:35
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 23.12.16 - klo:15:54
Pirun pienellä kulutuksella nämä kikortimet kyllä menevät. Tuli parina päivänä vetäistyä tuossa sellainen Naantali - Vaasa - Pietarsaari - Naantali grand prix.

Naantalin ja vaasan välillä löpöä paloi 4.4/100km ajotietokoneen mukaan ja seuraavana päivänä Vaasa - Pietarsaari välillä 4.3/100km. Pitkän ajan trippi näyttää ekalle 14tkm jaksolle 5.6/100km kulutuksia.

Mielestäni erittäinkin hyvät lukema kyseessä 2.0 TDi 140kw quattro stronic paketille avant korissa. Etenkin kun tuossa pitkässä lukemassa on paljon 120+km/h ajoa.

Noin pieniä lukemia olen viimeksi nähnyt vajakki Seat Exeossa manuaalilatikolla ja tuolloin kyseessä oli 143hv 2.0TDi common raili. Sattumalta muuten myös samalla Naantali - Vaasa välillä ja myös talviaikaan.

6,5l/100km viimeisin sisältäen eberin käyttöä ja hiukan nurkkapyörintää ja sekalaista matka-ajoa. Että ei tämän kuljettajan mielestä Audi mikään pihi ole. Tosin entiseen Xc60 volleen tietty... Edit. rapiat 13000kilsaa ajettu.
#23
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.12.16 - klo:18:34
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 15.12.16 - klo:16:17
Eipä ole mitään noista vioista. Oletko kysellyt päivityksiä, ei ne varmaan perään soittele. Mulla tehtiin huollossa useampikin sekä päivitys, että laadunparannuskamppanja. Uutena omassani oli lisälämppärin ja kännykkäsovelluksen välillä ongelmia ja se ratkesi kun huollossa tekivät autolle tehdasbootin.

Kyllähän niitä on kyselty. Viimeksi yhteydessä ollessani lupasi heti ilmoitella kun jotakin infoa ongelmiimme saapuu.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.12.16 - klo:17:07
mulla vaihdettiin takaluulun lukko kun ei auennut enään kaukosäätimellä. Kannattaa urputtaa siitä ja vaatia vaihtoa. Lukosta on tullut uusi versio.

Radion äänenvoimakkuusbugi on tehtaan tiedossa ja korjaus tulee (tieto syksyltä).Kenties jo tullut?

Pitänee kysellä lukostakin. Kaiken tämän muun "hauskan" lisäksi toinen takalasin vieressä olevista listoista uusittiin jo takuuseen kun se meinasi pudota kyydistä...
#24
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.12.16 - klo:12:29
Hiljaistapa on ollut marmorin suunnasta ohjelmistopäivitysten suhteen, että saataisiin auto sellaiseen kuntoon kuin sen uutena kuuluisi olla. Meillähän on sekoileva ulkolämpömittari, äänenvoimakkuus radiossa heittelee, takaluukku ei välistä muuta kuin loksahtaa kaukosäätimellä. Startti nappi ei välistä tottele vaikka kuinka rauhallisesti sitä painaa. Uutena ominaisuuksina on käynnistäessä kuuluva bling varoitus ääni, voipi huudella minuutinkin ilman mitään syytä, takaluukku ei edes yritä avautua avaimesta, vaikka kuinka useasti nappia painaa ja sd kortilta musaa kuunnellessa tämän tästä hukkaa valitsemani asetuksen satunnaissoitosta. Audi premium laatua  :o
#25
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
05.12.16 - klo:20:45
Kommentoidaan hiukan myös Matrixeja. Tehoahan ne ehdottomasti kaipaileisi lisää. Muutoin järjestelmä on toiminut ihan ok, tosin kertaalleen himmeällä katuvalo alueella automatiikka iski pitkät päälle vaikka auto edessä ~50m... Automatiikka kytkee turhan verkkaiseen pitkät kun menee hyvin valaistulta katuvalo osuudelta pimeään, tosin viiksestähän pitkät saa päälle. No automatiikka ei silloin tietty toimi.

Muutoin odottelevalla kannalla milloin päivitystä sekoilevaan ulkolämpömittariin ja radion äänenvoimakkuuden vaihteluun, 7kk tässä pian menty ja 13000km. Ad-blueta olen lisännyt omatoimisesti 10l.

Semmoisen huomion tehnyt kun ajan kotipihaan ja pihamme nousee hiukan tien pinnasta, niin ikään kuin runko antaisi perään ristikkäisessä väännössä, ääntää ovien tiivisteistä. Tai näin olen ollut kuulevinani, en oikein muuta ole keksinyt vielä.  :o Ei ole väliä onko plussa tai pakkaskeli. Ja juu on sport alustalla.
#26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.09.16 - klo:14:03
Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.09.16 - klo:13:20
Juuri näin, mieluiten uusi lasteataudeilla kuin vanhempi pomminvarma. Tiedän , että tämäkin yksilö on takuu päättyseesä se pomminvarma vikavapaa yksilö.
Ette kai tosisaan luule että juuri lanseerattu auto olisi lastentaudeista  vapaa ? Mikään merkki ei ole. Vähintään vuosi pitäisi odotella jotta selvimmat viat on kitketty pois.

Uskomatonta että toisille on ok, että auto ehkä 2vuoden kohdalla takuun päättyessä on viaton  :o Ei voi muuta sanoa että eipä voisi kauempaa "pöydän toiselta puolen" asiaa enää katsoa. No Audi-klasit on näemmä piukasti päässä, joten jatkakaa. Tämä laadun morkkaaja vaikenee.
#27
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.09.16 - klo:12:58
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 20.09.16 - klo:12:39
Itse ajattelen niin, että uusissa on aina lastentauteja (ei toki pitäisi). Niitä korjataan ja jos ei tule kuntoon, sovitaan hyvityksistä. Mutta en itse halua ajaa useamman vuoden vanhalla mallilla vain sen takia, että uusissa on jotain "pikkuvikaa". Esim carplay ei toimi kunnolla, vaihtoehtona on ajaa vanhalla mallilla, missä ei ole sitä. En näe tuossa kovin suurta eroa. Toki jos ongelmat on todella suuria, niin kyllähän se harmittaa.

Meillä uusiauto hankitaan juuri sen tähden, että ei tarvitseisi pajalla notkua muuta kuin pakolliset huollot. B9 kohdalla ei sitten käynyt niin. Kyllä se vaan kovasti korpeaa kun autossa on vikaa, mutta sille ei voida mitään ainakaan toistaiseksi tehdä.
#28
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
20.09.16 - klo:12:24
Lainaus käyttäjältä: th - 19.09.16 - klo:13:18
Auto oli tänään "laadunparannuksessa"
Lämpömittarin bugia ei saatu vielä päivitettyä, eli se vaatinee myöhemmin uuden päivityksen.
Ylimääräiset resonointiäänet löytyivät ja aiheutuivat repsikan takaoven sisällä olevasta vaijerista, joka resonoi oven rakenteita vastaan.
Muut laadunparannukset saatiin suoritettua.

Ei ollut tilanne muuttunut tänäänkään lämpömittarin osalta. Joku esp-päivitystehtiin kyllä, kun auto oli lasin vaihdossa. B9 tuulilasi oli lasi+tykötarpeet+työt=900e, onneksi oli lasivakuutus eli 150eurolla selvittiin.

Rohkeita poikia täällä kun A4sen hankintaa miettii, itse en todellakaan tämän hetken tietotasolla hankkisi uutta A4:sta ennen kuin "lapsentaudit" on saatu pois. Tosin pahoin pelkään, että omaamme vaivaava radion voimakkuusvaihtelu jää ominaisuudeksi ja takaluukun satunnainen toimimattomuus...
#29
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
15.09.16 - klo:14:37
Lainaus käyttäjältä: Qman - 13.09.16 - klo:15:59
Harmittaa auton viitteellinen kaasuvaste pienissä vauhdeissa kun vaikkapa lähestyy risteystä ja pudottaa vauhdin all eparin kympin. Sitten kun pitäisi jatkaa niin kestää piiiitkään ennen kuin mitää tapahtuu.
Saattaa olla että vain kuvittelen mutta minusta tuntuu että jos ajotapavalinnan vaihtaa sportille kone oikeasti reagoi nopemmin kaasupolkimeen eikä vaan terävämmin. No sitten ongelmaksi tulee että ajosta tulee nykivää kun vaihteisto runnoo sprotilla ja löpöäkin menee turhan paljon. Keksinkin tehdä niin että ajotapa SPortille ja sitten vaihdekepistä vaihteisto S->D eli aski toimii ns. normiasetuksella mutta kaasupoljin sportin mukaan. Tuntuisi loogisemmalta käytössä.
Vielä kun valikoista pistin vapaalla rullauksen pois kuviosta niin melkein tuntuu jo kuin autolla ajaisi  ;)

Paitti että eilen kun jonkun tietyön vuoksi piti ajella vartin verran junnausvauhtia välillä pysähdellen niin kyll ätuli DSGn luonne hyvin esiin. Ykkönen on liian lyhyt eli ja kakkoselle vaihdon jälkeen saakin sitten painaa jarrua ja sitten mennäänkin taas ykkösellä jolla lisää kaasua ja sitten taas menee kakkonen... yhtä hiivatin nytkytystä. Onneksi tätä ei ole tarjolla usein.

Mitenkäs muilla tuo kytkimen toiminta liikkeellelähdössä tai vaikka peruutettaessa. Omassa veto hyytyy heti jos kierrokset putoo alle 1500. Kytkin tuntuu ottavan kiinni vasta tuossa 1500 kohdalla ja irtoaa heti kun kaasulta höllää Yhtä pumppaamista kun on tottunut perinteiseen automaatiin.
Hitaasti liikkeelle lähdössä ääni on kuin manuaalilla ajaisi. kierrokset on 1500 jossa mennään jonkin matkaa kytkin luistaen.

Juu ja autossa ei ole mitään vikaa sanoo huolto. Vikaa on siis kuskissa. Se on täysin yhteensopimaton DSG logiikan kanssa  :'(

Täällä myös yksi jota s-tronicin miettiminen ärsyttää, ennen kaikkea hiljaisissa nopeuksissa ja taajama pyörityksessä. Lisänä dsl version 7-vaihde ei sitten oikein sovi kotimaan nopeus rajoituksiin ja se että laatikko arpoo 6-7väliä vaikka täälläkin päin on suht tasaista.

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.09.16 - klo:09:21
Mikä piru pitää tuota pöhinää?  Kun esim. istuu autossa ja joku tulee sisään niin muutaman sekunnin kestävä pöhinä kuuluu  tuolta kojetaulun oikeasta nurkasta. ::)

Siitä isosta mystisestä tuuletusräppänästä se ääni tulee kun se siitä puhaltaa pienen hönkäisyn ilmaa. Lieneekö jonkin "raitisilma"puhallus sopivalla lämpötiloilla.

Sen verran omastakin Audista, että täällä kyllä ollaan aikalailla pettynyt nykyiseen autoon. On ollunna Peugeottia, Toyotaa, Volvoa ja pari Audiakin ja ei kyllä tällaista maanantai kappaletta ole ollutkaan. Eihän ne isoja vikoja ole, mutta kun niille ei ole vielä minkäänlaista korjauskeinoa. Ohjelma bugeja listataan ja levitellään vaan käsiä. Takaluukku ajoittain tekee että lukkoaukeaa, mutta avaus käsky sylintereille ei välity. Varoitusääni on sittemmin innostunut pimputtelemaan sellaisia 30sek jaksoja ilman mitään syytä. Startti käsky napista ei useinkaan välity, vaikka kuin rauhallisesti nappia painat. Ulkolämpömittari jatkaa edelleen sekoilujaan. Radion äänenvoimakkuus seilaa edelleen. No ensiviikolla saadaan puoliksi irti oleva takaluukun ikkunan viereinen lista korjattua, kun vaihtavat kokonaan uuden tilalle. Toivotaan että uuden listan tarra pitää kiinni... Suoraan on sanottava, että jos noille sähköpuolen ohjelma yms. ongelmille ei ratkaisuja tule niin pakkohan audi on laittaa kiertoon ennen kuin takuu loppuu.
#30
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.08.16 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 03.08.16 - klo:14:17


Muutoin marmorille aika varattu ja 4h aikaa ihmetellä mm. Radion äänevoimakkuus vaihtelee. Jotakin häikkää antennissa tai itse laitteessa. Cd/sd:ltä kuunnellessa ei ongelmaa. Takaluukku ei aina aukea, loksahtaa vaan, ulkolämpömittari näyttää ajoittain mitä sattuu ja takaluukun ikkunan vasen lista osittain irronnut. Laatupeli siis....

"Ominaisuus" listaan päivitystä. Varoitus bling ääni äänteli kymmenisen sekuntia vaikka isäntä oli jakkarassa vöissä kiinni...

Kirsikkana kakun päälle eilen tuli vastaan tulevasta rekasta kivi tuulilasiin, lasi vaihtoon. Onneksi on lasivakuutus, mutta ois omavastuu osuudelle ollut muutakin käyttöä.  :-[ Että hiukan koettelee juu  >:(
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy