Audi Allroad

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.08.10 - klo:08:22
Jos olisi pakko ostaa Allroad..

Niin tässä alkaa olla yritystä.. Tosin tiettyjä olennaisuuksia tähänkään ei ole osattu ostaa  :o

http://www.nettiauto.com/audi/a4/3288905
Varsin luksus :D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

KaukoSäädin

Huomenta Allroadistit nykyiset ja tulevat!

36.000 km pyörähti mittariin, meno vain paranee. On muuten erinomainen auto sorateillä ajeluun, maavaraa sopivasti, joten sora ei ropise ollenkaan alustan rakenteissa.
Tuli tuossa vahingossa kokeiltua hyppäämistäkin, tömäytin metsäautotiellä reippaalla vauhdilla kunnon töyssyyn ja ilmaanhan siitä lähdettiin, lentoon lähtö, lento ja laskeutuminen sujuivat sujuvasti ja vakaasti. Alusta on hyvä.

Tuuliviiri

Huomenta ja päivää minunkin puolestani kaikille!

Kyllä sitä allroadiin on jo tottunut niin paljon, että sen kaikkiin hyviin ominaisuuksiin ei enää edes kiinnitä huomiota. Kaikkea jo pitää itsestään selvyytenä. Kuten KaukoSäädinkin, tuntuu allroadista löytyvän ihan riittävästi maavaraa kaikenlaisilla teillä ajeluun. Helppoa on, kuin heinän teko. Ja kun maavaran kautta saatuun huolettomaan ajeluun yhdistää vielä moottoripuolen hyvän suorituskyvyn, alkaa paketti olla uhkaavsti ns. kasassa. Että semmoista. Omat kilometrit vielä reilusti alle 10 000.

Tuuliviiri

Näinpä tuossa kadulla sen aidon ja alkuperäisen allroadin. Ã,,kkiseltään maavara vaikutti varsin isolta. :P Muistaakseni siitä löytyy myös alennusvaihteisto. Lukoista en mene vannomaan. Mutta harvoin käytetty auto on herättänyt minussa noin suuria tuntemuksia. Erittäin hieno peli!

Miksi menivät, ja muuttivat alkuperäistä konseptia? Toisella palstalla syyksi arveltiin mm. sitä, että alennusvaihteistoa ei normikuluttaja käytä, kuin aniharvoin. Ja nyt ovat myöskin nuo SUV:t tulleet rinnalle, mukamas suurine maavaroineen.

Klassikko, mikä klassikko.

Tuuliviiri

LainaaKlassikko, mikä klassikko.

Tulipas tuosta mieleeni, jotta milloinkahan asiakas saa päättää, millaisen auton haluaa? Olisi aikasmoinen tilenne, jos voisi tehtaalle laittaa listan asioista, jotka haluaisi autoonsa. Siellä sitten räätälöitäisiin valmiista paloista kullekin mieluisa kokoonpano. Voihan sitä tehdä nyttenkin, mutta vain tietyissä raameissa.

Uskoisin, että alennusvaihteiden, ilmajousien ja keski- ja takalukkojen laitto onnistusi ns. tuunauspajalla. Miksi eivät tehtaan miehet laittaisi niitä samalla vaivalla?  ::)


Quality

LainaaUskoisin, että alennusvaihteiden, ilmajousien ja keski- ja takalukkojen laitto onnistusi ns. tuunauspajalla. Miksi eivät tehtaan miehet laittaisi niitä samalla vaivalla?

Asialliseen kysymykseen triviaali vastaus: Tehdas on rakennettu tuotantolinjastosta, joka suoltaa standardimalleja n kpl tunnissa / vuorokaudessa. Jos tehdas keskittyisi valmistamaan käsityönä yksittäiskappaleita, niiden hinnan saattaa arvata. Eiköhän tuosta liene esimerkkejä ei-niin-rahvaanomaisista kulkupeleistä. Tuunauspaja taas tekee lähes yksinomaan yksilöllistä laittoa, ja se on sen vahvuus. Pajan kustannusrakenne on arvaten aika erilainen kuin ison tehtaan.

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

PTG

Lainaus käyttäjältä: Quality - 09.09.10 - klo:12:30
Asialliseen kysymykseen triviaali vastaus: Tehdas on rakennettu tuotantolinjastosta, joka suoltaa standardimalleja n kpl tunnissa / vuorokaudessa. Jos tehdas keskittyisi valmistamaan käsityönä yksittäiskappaleita, niiden hinnan saattaa arvata. Eiköhän tuosta liene esimerkkejä ei-niin-rahvaanomaisista kulkupeleistä. Tuunauspaja taas tekee lähes yksinomaan yksilöllistä laittoa, ja se on sen vahvuus. Pajan kustannusrakenne on arvaten aika erilainen kuin ison tehtaan.

Jep ja kuka hullu uskaltaisi normisysteemin (ja siihen liittyvän kustannusrakenteen) sisällä myöntää takuun tuuliviirin ilmajousitetulle maasta 10-50 cm leijailevalle "allulle", jossa olisi 450 hv ja 1 000 nm sekä lukot keskellä, perässä ja emännän penkissä.... ;D

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 09.09.10 - klo:10:55
Tulipas tuosta mieleeni, jotta milloinkahan asiakas saa päättää, millaisen auton haluaa? Olisi aikasmoinen tilenne, jos voisi tehtaalle laittaa listan asioista, jotka haluaisi autoonsa. Siellä sitten räätälöitäisiin valmiista paloista kullekin mieluisa kokoonpano. Voihan sitä tehdä nyttenkin, mutta vain tietyissä raameissa.

Uskoisin, että alennusvaihteiden, ilmajousien ja keski- ja takalukkojen laitto onnistusi ns. tuunauspajalla. Miksi eivät tehtaan miehet laittaisi niitä samalla vaivalla?  ::)


Heti kun sulla on varaa maksaa mansikoita siitä autosta niin luultavasti siinä kohtaa päästään juttuun tehtaan kanssa :)

Tuuliviiri

Hyviä pointteja, mitä tulee keskusteleen "tehdastuunauksesta". Muistuttaisin kuitenkin, jotta esim. uuden T-regin voi heti kättelyssä valita kahdella eri versiona. Valinta näkyy toki hinnassa ja päästöissäkin. Uskoisin, että valinnan tuominen myös allroad-leiriin ei voisi kaatua ainakaan hankaliin tuotantomuutoksiin. Onnistuuhan moinen konsernin toisessa puljussa.  ;)

Tuuliviiri

Ja onhan myös ML-Mersussakin pari vaihtoehtoa. Toivoisin, että allroadissakin jatkossa voisi itse päättää, millaisen maastomönkijän haluaa. Siitä ilosta olisin valmis maksamaan extraa.  ;)

Tuuliviiri

LainaaSiitä ilosta olisin valmis maksamaan extraa.

Kuis muut?

Tos®

Amarok torsenilla taitaa lähtee veroineen 36kâ,¬ ;)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

skiman

Löytyyköhän mistään A4 allroad vs. Octavia Scout vertailua.
Tai onko jollain painavaa mielipidettä asiasta / autojen paremmuudesta.
Saako Audissa n. 10tâ,¬ lisähinnalle vastinetta?

Ja semmoinen kuvitteellinen laskenta tehtävä:
Ostan nyt uuden A4 allroadin tai Octavia scoutin ja pidän sitä seuraavat 6-7vuotta ja 200tkm.
Kuinka paljon ko. autojen arvosta on tuolloin jäljellä ts. kuinka paljon kalliimaksi audi on tullut tuolla ajalla.

Toki oikeaa vastausta ei ole olemassakaan, mutta mikä on arvio nykytietämyksellä..
Arvioisin tällä hetkellä niin, että A4 allroad olisi noin 5000â,¬ kalliimpi 6-7 vuotta vanhana kuin samanikäinen Octavia Scout.
Eli todellinen kustannus audista olisi n. 1000â,¬ / vuosi??

VAG!

#493
aa

Flat

LainaaLöytyyköhän mistään A4 allroad vs. Octavia Scout vertailua.

Mielenkiintoinen vertailu. Suhteellisen paljon ajavana arvostat varmasti audin hiljaisuutta verrattuna octaviaan ?
Ja hieman laadukkaampaa sisustaa. Paremmat asiat audilla on varmasti mentaalipuolella ennemminkin kuin käytännössä.
Hankintahinnassa on iso ero,mutta kuukausitasolle vietynä audi extra olis n.80eur/kk laskemallasi esimerkillä. Eli 2-3eur /päivä.
Osta audi ja jätä joka päivä yhdet huoltiskahvit väliin, niin kustannukset ovat samat :)

Tuuliviiri

LainaaTai onko jollain painavaa mielipidettä asiasta / autojen paremmuudesta.
Saako Audissa n. 10tâ,¬ lisähinnalle vastinetta?

Allroad on hyvä. Muuta en voi sanoa. Nämä ovat asioita, joita ei voi järjellä perustella toiselle. Lisähinnalle saa vastinetta. Jokainen joutuu itse sitten päättämään, kuinka paljon vastinetta rahalle pitää sitten saada.  ::)

Osta allroad. Sitten ajan kanssa selviää, kannattiko moinen teko vaiko ei. Kavereiden puheita kuulemalla tuskin saat totuutta kaiveltua esiin.

skiman

Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 30.09.10 - klo:13:08
Osta allroad. Sitten ajan kanssa selviää, kannattiko moinen teko vaiko ei. Kavereiden puheita kuulemalla tuskin saat totuutta kaiveltua esiin.

Hyvin sanottu ja pitää kyllä monesti paikkaansa..

T.S.

Lainaus käyttäjältä: skiman - 30.09.10 - klo:11:42
Löytyyköhän mistään A4 allroad vs. Octavia Scout vertailua.
Tai onko jollain painavaa mielipidettä asiasta / autojen paremmuudesta.
Saako Audissa n. 10t€ lisähinnalle vastinetta?

Ja semmoinen kuvitteellinen laskenta tehtävä:
Ostan nyt uuden A4 allroadin tai Octavia scoutin ja pidän sitä seuraavat 6-7vuotta ja 200tkm.
Kuinka paljon ko. autojen arvosta on tuolloin jäljellä ts. kuinka paljon kalliimaksi audi on tullut tuolla ajalla.

Toki oikeaa vastausta ei ole olemassakaan, mutta mikä on arvio nykytietämyksellä..
Arvioisin tällä hetkellä niin, että A4 allroad olisi noin 5000€ kalliimpi 6-7 vuotta vanhana kuin samanikäinen Octavia Scout.
Eli todellinen kustannus audista olisi n. 1000€ / vuosi??

Jos hintaero olisi tuo 1000e vuodessa, olisi Audi ainakin minulle selkeä valinta.  Mutta kuten sanottu, ei näitä kukaan voi puolestasi päättää.  Allroad on kuitenkin hyvin erilainen auto Octaviaan verrattuna.

Tuuliviiri

LainaaAllroad on kuitenkin hyvin erilainen auto Octaviaan verrattuna.

Allroad on myös yllättävän erilainen verrattuna A4:seen. Ja pelkästään positiivisessa mielessä.  8)

Ranssi

LainaaToki oikeaa vastausta ei ole olemassakaan, mutta mikä on arvio nykytietämyksellä..
Arvioisin tällä hetkellä niin, että A4 allroad olisi noin 5000â,¬ kalliimpi 6-7 vuotta vanhana kuin samanikäinen Octavia Scout.
Eli todellinen kustannus audista olisi n. 1000â,¬ / vuosi??

Jos valintaa miettii pelkästään kustannusmielessä, niin ottanet myös huomioon, että Audi on kalliimpi vakuuttaa, millä on erityisesti merkitystä pitkällä tarkastelujaksolla. Sama koskee myös pääomakuluja eli mikäli sinulla on mahdollisuus ostaa auto käteisellä, niin valitessasi Octavian voisit teoriassa tehdä ostohetkellä 10 000 euron sijoituksen (Audista säästyneet rahat), jonka arvo olisi 5% vuosituotolla seitsemän vuoden päästä 14 000 euroa. Lisäksi Audin varustelu on Skodaan verrattuna törkeän kallista, ja ylläpitäminen on muutenkin jonkinverran kalliimpaa eli 1000e vuodessa on em. seikat huomioiden hyvin kaukana todellisuudesta.

Tuuliviiri

LainaaJos valintaa miettii pelkästään kustannusmielessä
Näitä asioita ei kannata ajatella järjellä.  ;) Moni mukava asia jää muuten kokematta. Nämä ovat enemmän tunnetason juttuja.

Tuuliviiri

Kävimme vaimoni kanssa katselemassa uutta 500-sarjan bemua. Meinasin  pyörtyä, kun katselin maavaraa, jota ei oikeastaan ollut "yhtään". Kiireellisesti mietin, jotta kun tuohon maavaraan laitetaan täysi kuorma päälle, rottweiler peräkonttiin ja se kuuluisa suksiboksi vielä katolle, niin ensimmäinen hidastetöyssy tai kuoppa mökkitiellä jättää matkan puolitiehen.  :o

Aikaisemmin katselin autojen yleistä designia, nykyään konttailen ja katselen maavaraa.  ::) Onneksi allroadissa tuntuu yhdistyvän kaikki, mitä autoilulta voi edes vaatia.

P.s. Pyysi Bemu-myyjä palaamaan uudestaan kuukauden päästä, jolloin löytyy enemmän maavaraa X3:n muodossa.  :)

jusape

Maavaraan tulee tottumisreaktio aivan kuin moneen muuhunkin asiaan. Minun silmääni äkkikatsomalta kuitenkin BMW 500-sarja normaalialustalla on ihan ok, kun esimerkiksi A4 B8 sporttialustalla makaa jo alempana. Voi toki olla illusiotakin, en ole maavaradataa verrannut. Toki molemmilla joutuu varmasti varomaan isompia kynnyksiä kuten näillä sporttisilla henkilöautoilla nyt yleensäkin. Mutta, itsekin A4:lla selvisin kyllä kaikista tilanteista, vaikka nyt sitä ihmetteleekin. Kaikki nelivedot ja maavaran edut on toki plussaa, mutta esimerkiksi appiukkoni ajelee läpi talven useasti E-mallin mersulla Rovaniemi-Kittilä-Kolari alueella ja aina on päässyt hienosti perille ja kehuu oikein Mesen etenemiskykyä!

Mutta, kun näihin tottuu niin itsellänikin on tätä nykyä auton valintakriteerinä diesel+automaatti+neliveto+maavara...

Tuuliviiri

Lainaaappiukkoni ajelee läpi talven useasti E-mallin mersulla Rovaniemi-Kittilä-Kolari alueella ja aina on päässyt hienosti perille ja kehuu oikein Mesen etenemiskykyä!

Tuo on juuri se pointti, joka unohtuu tuon tuosta: Millä tahansa autolla pärjää jopa Lapissa, säässä kuin säässä, jos ajelee yleisillä teillä. Mutta ne kerrat jolloinka sortuu huonompikuntoiselle tielle tai tielle, jota ei ole kunnolla aurattu siunaa hiljaa mielessään päätöksen hankkia allroad tms. josta löytyy hieman enemmän pelivaraa. Tavallaan sitä varautuu aina pahimpaan, vaikka sitä pahinta ei koskaan tulisikaan vastaan normiteillä.

Kuusamon keikalla yksi myyntitykki kertoi olleensa joskus erähommissa. Ajelivat päivät pitkät maastureilla mutkaisia ja kuoppaisia teitä myöten. Mutta melkein heti samaan syssyyn mainitsi, jotta ajeluun on sitten syytä olla lupa maanomistajalta. Ja jos ei sitä lupaa heltiä, sitten on syytä ajella yleisillä teillä. Ja niillä teillä sitten pärjäävätkin mitkä tahansa autot. Että semmoista.

Mutta jotta ei menisi liiaksi järkeilyksi, ymmärrän hyvin niitä kuskeja, jotka aina varautuvat pahimpaan, vaikka eivät sitä koskaan edes kohtaisikaan. Unelmia ja uskomuksia pitää olla.  ;)

VAG!

#504
aa

jkvi

LainaaAjelivat päivät pitkät maastureilla mutkaisia ja kuoppaisia teitä myöten. Mutta melkein heti samaan syssyyn mainitsi, jotta ajeluun on sitten syytä olla lupa maanomistajalta. Ja jos ei sitä lupaa heltiä, sitten on syytä ajella yleisillä teillä.
Yleisten teiden ja maaston väliin mahtuu paljon teitä, joilla nimenomaan Allroad-tyyliset autot ovat kuin tilauksesta tehty. Jos tarvitaan maanomistajien lupia, silloin ei pärjää normaaleilla oikeillaan maastureilla joita tänään on myynnissä. Ainakaan ilman erikoisvarustelua ja silloin ne yleiset tiet muuttuvat epämiellyttäväksi.
CRDi & Collection

Tuuliviiri

LainaaJos tarvitaan maanomistajien lupia, silloin ei pärjää normaaleilla oikeillaan maastureilla joita tänään on myynnissä. Ainakaan ilman erikoisvarustelua ja silloin ne yleiset tiet muuttuvat epämiellyttäväksi.

Veistelet totuuden lastuja. Jos haluaa sellaisen tosi maasturin, niin niillä ei sitten ajella hymyissä suin hyväkuntoisilla teillä. Jos meinaa mennä "on niin olevinaan" -maastureilla oikeaan pöpelikköön, niin kokee karmeita yllätyksiä.  :'(

Mutta jos meinaa ajella paikoissa, joita voi vielä teiksi kutsua, niin niillä kyllä pärjää kaikenlaisilla nelivedoilla ja hieman paremmalla maavaralla. Ainakin normia suurempi maavara vähentää stressin tuottoa. Ja mikä kaikkein parasta, tällaisten ajoneuvojen ajonautinto on vielä sitä hyvää luokkaa.

Omasta mielestäni allroadin vahvuus on sen henkilöautomaisuus: ajettavuus on erittäin hyvä, riittävän pieni ja näppärä kaupungin ruuhkissa ja parkkihalleissa ja suorituskyky varmasti riittävä ohitustilanteisiin. Ja kaikesta em. seikoista huolimatta, se tarjoaa riittävästi kykyjä kaikenlaisille teille.

LainaaFarkuissa on vakiona automaattinen tasonsäätö taka-akselilla, joten ei se maavara käytännössä muutu, vaikka koko kantavuuden lataisikin kyytiin.

No mutta kuitenkin, jättäisin suosiolla kuoppaiset mökkitiet rauhaan. Myös hidastetöyssyt ajelisin yli ryömien.

Tupo

LainaaJos tarvitaan maanomistajien lupia, silloin ei pärjää normaaleilla oikeillaan maastureilla joita tänään on myynnissä.
Onko DEFENDERin myynti lopetettu?

veekoo

Lunta tuli sitten sen verran, että tuumasin vihdoin laittaa uudet 7 nokialaiset Allroadin alle. Siinä kun laittelin renkaita ihmettelin mitäs naapuri oikein peruuttelee tiellä. No senhän piti tietenkin ottaa Volvolla vauhtia, että pääsi kujalta pois. Lähdin sitten kokeilemaan talvikiekkoja. Tulin mäen alle missä auraamaton tie oli lunta ja sohjoa täynnä. Painoin tietysti vähän reilummin kaasua, kuten olisin tehnyt entisellä etuvetoisella. Auto ensin aivan kuin kokeili onko lumi pehmoista, teki pienen gekkomaisen eleen ja nousi sitten eleettömästi mäen päälle jopa hienostuneemmin kuin kesäkelillä, aivan kuin mitään sohjoa ei olisi ollutkaan. Viimeistään nyt täytyy todeta, että kyllä quattro vaan on auto isolla A:lla, oikea A4.

Tuuliviiri

veekoo:
LainaaViimeistään nyt täytyy todeta, että kyllä quattro vaan on auto isolla A:lla, oikea A4.

Kun omistaa quattron/ allroadin, niin omistamisen riemua on juuri se, että kokee kaikenlaisia uusia, positiivisia oivalluksia ja paljon.  ;) Juuri sellaiset elämykset laajentavat autoiluun liittyviä mahdollisuuksia. Varjopuoli on toki se, että homma ei pysy hanskassa, vaan hakee nautintoja hieman liian kaukaakin, jopa rajojen tuolta puolen.  :-[ Mutta kaikesta huolimatta, ihan normiajokin tuottaa kyllä paljon iloa.

Asiasta toiseen. Ne, joilla on kokemusta automaatilla ajosta enemmän tai vähemmät voisivat hieman kertoilla, oliko automaatin valinta hyvä ratkaisu. Ainakin itse olen jo nyt päättänyt, että seuraavaan allroadiin laitan kyllä automaattivaihteiston. Tekniikan Maailmassa oli elokuun 2009 numerossa katumaasturivertailu. Siinä yhteydessä ei oikein kehuttu S tronicin toimintaa sellaisessa möyrintätilanteessa. Onko todellisuus kertonut jotakin ihan muuta? Veikkaisin, että allroadin luonteeseen ja möyrimiseen voisi vaikkapa 8-vaihteinen tiptronic olla se kuuluisa "sopii kuin nenä päähän" valinta. Kommentteja!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy