Audi Allroad

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Docw - 09.11.12 - klo:21:11
Navigaattorin joutuu ruksimaan jos tuon rullan tahtoo.
Tjaah... Muuttuukohan tässä vanhetessa pinnalliseksi  ;D Noh, käytettyynpä sitä joutuis jokatapauksessa noissa rinkulakeuloissa tyytymään.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Skula

On muuten hivenen nuo renkaat/vanteet silmiiniskevät..

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5323805

Terriblé!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Skula - 05.02.13 - klo:13:43
On muuten hivenen nuo renkaat/vanteet silmiiniskevät..

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5323805

Terriblé!
Huh... Vanteet sinällään komiat, mutta kumia pitäis olla tuplat. Oiskohan joku joppari kaivanu varaston perukoilta ylimääräiset Gummit alle?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

VAG!


batman14

Olen aina ihmetellyt miten A4 Allroadia ei myydä suomessa enempää... Tavallasia A4 malleja riittää joka kadunkulmassa ja sama pätee Q5 malliin. Omaan silmään A4 Allroad on vaan näistä se parhaimman näköinen poislukien nyt joku S-line A4 , mutta niitäkään ei montaa suomessa ole :D Ajettavuus on parempi kuin Q5, tavaratila on mielestäni suurempi (en jaksaa kaivaa lukuja) , auto on halvempi ja sillä pärjää ihan yhtä hyvin ''maastossa'' kuin Q5:lla.

No ei pidä valittaa että se on aika harvinainen auto, ei tylsisty siihen niin nopeasti :D Tätä asiaa olen vaan miettinyt kauan. Onko muilla mitään näkökulmia tähän?

Nipademu

Itse tunnen aina tietynlaista ahtautta A4:ssa, toisin kuin Q5:ssa. Ilmeisesti johtuu korkeudesta, koska muutenhan nuo mitat ovat lähes samoja. Samaa mieltä kyllä siitä, että A4 Allroad on komia peli.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 12.02.13 - klo:18:44
Itse tunnen aina tietynlaista ahtautta A4:ssa, toisin kuin Q5:ssa. Ilmeisesti johtuu korkeudesta, koska muutenhan nuo mitat ovat lähes samoja. Samaa mieltä kyllä siitä, että A4 Allroad on komia peli.
Kaikesta huolimatta pyydetty vaihtotarjous omaan Ocuun -10 vuosimallin Allroadista. Myyjän pirulainen teki tarjouksen, joka oli yllättävän lähellä omaa kipurajaa. Lisäksi antoi puheessa ymmärtää, ettei kaikki varat olleet vielä käytetty. Kuume vaan kasvaa.

Onko kellään foorumilla tuota 105 kw:n koneella olevaa Allroadia, jotta sais vähän kokemuksia kuulla? Lastuttamaanhan tuon joutuis varmaankin heti, mutta muuten ajofiilis yms.? Kyseinen yksilö sporttipaketilla ja vakiorenkailla.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Rokkitapsa

A4 Allroad on tullut realistisimmaksi vaihtoehdoksi seuraavaa autoa ajatellen. Lähinnä haen kompromissia ajettavuuden ja hiekka/soratiekäyttäytymisen välillä. Hankinta oli jo niin lähes suunniteltu valmiiksi, kun edellinen auto (Fiat Stilo MW 1.9 JTD) päätti levitä lopullisesti, ja uusi (Kia Cee'd 2.0 CRDi SW EX) piti valita käytännössä parin tunnin varoajalla silloisten käteisvarojen mukaan.

Itse A3:a koeajaneena, pidin sen maantieominaisuuksia kovin hyvänä varsinkin sporttialustalla. Oletettavasti ja testien mukaan näissä Allroadeissa (A4/A6) on myös maantieominaisuudet vähintään ok?

Oma päivittäinen työmatka on parikymmentä kilometriä hiekkatietä, vuodenajasta riippuen joko kohtalaisessa tai hirveässä kunnossa, ja maantietä sekä motaria loput. Löytyykö tukea omalle päätelmälleni, että Allroad on normaalia A4:a järkevämpi vaihtoehto näissä olosuhteissa, vaikka hyviä ajo-ominaisuuksia haenkin nimenomaan päällystetylle tielle (työmatka mukaan luettuna kokonaisajo on vuodessa noin 50tkm)?

A4 Avant 3.0 TDI (b8)

qekko

Rokkitapsa: Sanoisin että noihin sun käyttötarkoituksiin allroad on juuri oikea valinta. Aiotko hankkia uuden vai käytetyn? Mitä moottoria ja vaihteistoa harkitset?

A4 allroad 2.0 TFSI manual (vm. 2010, nyt 60tkm) ollut nyt vajaan vuoden alla. Sitä ennen ajoin v.2008 alkaen etuvetoisella B8 2.0 TDI avantilla 77tkm. Hiekkatiellä en itse paljon ajele mutta sen verran kuin olen testaillut  niin allroad voittaa perusalustaisen B8 A4:n hiekkatiellä mukavuudessa 10 - 5. A4:n perusalusta on todella ikävä nimismiehenkiharoissa, allroadilla menee todella sivistyneesti. Sporttialustaa en ole pääsyt noissa oloissa testaamaan.

Maantiellä allroad on todella hyvä. Ei kallistele eikä nyöki kuten katumaasturit. Jämäkämmät jouset jaksavat kantaa myös lastia, ja kun vanha A4 TDI 105kW etuvetoni täyteen lastattuna pystysuuntaisissa heitoissa joskus jopa pohjasi, allroad muuttuu lastatessa vain paremmaksi. Kaarteet menevät myös tyylikkäästi. Allroadin raideleveys on suurempi kuin vakiossa mikä osaltaan lisää tukevuutta maantiellä. Sport-alusta on varmaankin yksin ajavalle maantiellä vielä parempi, mutta luulenpa että hiekkatieosuudet olisivat vähemmän mukavia. Suosittelen testaamaan sport-alustan omalla tielläsi jos kuitenkin aiot sen puoleen kallistua.

Jos jossain allroadin alusta ei ole loistava niin kaupungissa. Ei toki huono, mutta taksimaista mukavuutta, kuten A6:ssa tai mersuissa, ei voi olettaa saavansa. Yksityiskohta joka on jäänyt mieleen, on että vakio-alustat ja lievemmin allroad kärsivät sivuttaishuojunnasta kun vaikkapa ajetaan vinottain urien yli tai esim tonttiliittymistä kadulle, kun jokainen pyörä vuorollaan käy uran tms pohjalla. Vakioalusta varsinkin keikkui voimakkaasti. Sport-alustalla tällainen loisti poissaolollaan. Kaupunkimaiset yksittäiset kuopat eivät jostain syystä suodatu allroadilla pois niin hyvin kuin hiekkatien kuopat. Tähän auttaisi varmasti pintapehmeämmän renkaan valinta.

Aiemmin oli spekuloitu että A4 allroad olisi herkkä rengastukselle, olen samaa mieltä.  Mulla on alkuperäiset Dunlop SP:t koossa 225/55R17 alla, joista olen lukenut vähemmän ylistäviä arvioita. Aluksi renkaat pompottivat ikävästi, paineiden tarkastuksessa paljastui lukemiksi jopa 2.9 baaria. Pudotin suositukseen (olisiko ollut 2.3) ja pompottelu loppui. Vieläkään ei tuntuma vastaa sitä minkä muistan kokeneeni joskus quattro tourilla, jolloin meno oli todella pehmeää ja tasaista kaupungissakin ja huonokuntoisilla asfalttipätkillä. Harmittaa kun en muista kyseisen auton rengastusta, tosin silloin oli kyllä alla talvirenkaat. Kokeeksi tekisi mieli vaihtaa esim Continentaliin.
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

batman14

Allroad on kyllä sulle varmaankin oiva vaihtoehto. Ei sitä normiajossa huomaa sitä ''korkeutta'' vs normaaliin Avantiin. Omasta mielestäni Allroadilla on mukavampi taittaa pitkiä matkoja. Hiekkatielle se on hyvä tosin itsellä ei ole hirveästi kokemusta ns kovavauhtisesta hiekkatiestä, vaan enemmänkin mökkiteistä. Talvella tuo Allroad on sitten aivan ehdoton! Menee kuin juna lumipöpperössä, ja koko ajan pysyy hallinnassa. Mikä kone sinulla on mietinnässä? Bensa 2.0tfsi on melko janoinen, mutta liikkuu hätäisesti, 177hp Diesel liikkuu ihan tarpeeksi , ja 3.0TDI tuohon autoon on aivan unelma.

Rokkitapsa

Kiitos vastauksista!

En taida enää päätäni vaivata perusnelkulla: siihen kun olisin halunnut S-line -alustan, joka alkaa mennä jo aivan liian matalaksi meidän kotiteille.

Mietinnässä on käytetty, joskin kohtuullisesti ajettu A4 Allroad 3.0 TDI:llä. Märissä unelmissa siintää vielä A6 Allroad 3.0 biturbo TDI:llä sekä koneen, että ilmajousien vuoksi  8)

Melko hinnoissaan vaan ovat nuo kutoset tuolla koneella.

En ole koskaan ajanut kunnon automaatilla, ja jotenkin luotan manuaaliin, mutta toisaalta taas välillä nyppii jatkuva kepin veivaaminen. Pitäisi koeajaa sekä automaatti että manuaali. Tai jos lottovoitto osuu kohdalle ja hankin sen kutosen, niin valinta on silloin selvä. Siihen ei taida manuaalia edes saada?



A4 Avant 3.0 TDI (b8)

batman14

Tuo BiTDI A6 Allroad on kyllä varmaan niin maukas paketti että oksat pois. Muutaman vuoden kuluttua niitä voi alkaa saamaan jo ''kohtuu'' hintaan. Eikä se lähtöhinta ole mielestäni NIIN kova eikös se ole joku 87 000â,¬? BMW:n 550D maksaa paljon enemmän, nojoo on siinä vähän enemmän kulkupuoltakin.

3.0TDI A4 Allroad käytettynä on varmaan oiva vaihtoehto. Uutena en näe oiken perustelua miksi siitä pitäisi maksaa 10 tuhatta enemmän kuin 2.0tfsi:stä. Joo se kulkee ehkä muutaman kymmenyksen nopeammin, enemmän vääntöä, mutta arkiajossa en näe perustelua kyllä tuolle todella isolle hintaerolle. Mielummin varustelisin 2.0tfsi koneisen samalla rahalla, saisi jo aika paljon herkkua verrattunua täysin riisuttuun 3.0TDI:hin.. Nuo suomessa myytävät Allroadit ovat kyllä surullisen huonosti varusteltuja. Koskee sekä A6 ja A4 mallia. Katsokaa vaikka uusikoppaista A6 Allroadia nettiautossa. Samat yksilöt ovat seisseet yli puoli vuotta liikkeissä jo. En ihmettele. Pyynnit kovat ja ei mitään varusteita. Sama on myöskin A4 Allroad mallissa. Muutama parempi yksilö löytyy niitä, esim Ramis' auto yms, muut tuontivehkeet.

Rokkitapsa

Ruksailin tuossa äkkiseltään haluamiani varusteita tuohon A6 biTDI:iin, niin kohosi hinta yli 110 kilon. Osa tosin meni varmaan päällekäin valittujen varustepakettien kanssa, mutta kuitenkin sataan tonniin menee helposti.

Ei kun painetaan kovemmin töitä vaan, mikäs se tulospalkkaiselle olisi parempi motivaattori  :P

Vaikka ison siivun joutuu joka tapauksessa ottamaan rahoituksella, mikäli tuon joskus uutena tai käytettynä hankin. Mutta toisaalta siinä saadaan vähän kotiinpäin, jos yhdellä isolla lainalla maksaa samalla Visat yms kokonaan pois.
A4 Avant 3.0 TDI (b8)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Rokkitapsa - 10.06.13 - klo:19:24
Mutta toisaalta siinä saadaan vähän kotiinpäin, jos yhdellä isolla lainalla maksaa samalla Visat yms kokonaan pois.

Ameriiikan meininkiä. Lainalla lainanmaksuun. No, kauppias kiittää ;)

Skula

Heh, hyvin pitää hintansa nämä Allroadit  :o

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5460856

Vanhakoppanen, pari vuotias, maksaa enemmän kuin uusi, toki varusteisiin on palanut muutama tonni, mut huh!

Kaiken kaikkiaan, onhan näissä käytetyissä jo pikkuhiljaa valinnan varaa.. Saa nähdä mikä on tilanne, sit joskus kun voisi jotain ostaakin..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

batman14

Tuo on kyllä ollut mielestäni myynnissä kohta jo vuoden ajan  :D , mutta ei siinä mitään hieno yksilö kuvien perusteella ja mukavat varusteet. Suht harvinainen tuo Allroad vrt. A4 Avant joka tulee joka kadunkulmassa vastaan. Tuo taitaa kylläkin olla tuontiauto?

Skula

Varusteet?

Nahkaverhoilu, Navi ja Panemisraama?

Wuhuu!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Uuden perusbisneksen saisi kai nettona 53 tonnin paikkeille. Ennemmin ostaisin sen kohta 3 vuotta tuoreempana autona, kun moottorissakin on merkittävästi uutta, paranneltua tekniikkaa (uusi kansi ja välijäähdytin + 10 kW ja pienempi kulutus). Hieno auto tuo Allroad olisi.

Skula

Ja mikäli ennusteet pitää paikkansa, ja historia toistaa itseään, tulossa oleva Q-kuu vaikuttanee tämänkin mallin uuden hintaan aika mukavasti...

Harmi että tästä ei juurikaan mallina pidetä, liekö sitten vain hintalisä liian iso perusavanttiin, eikä näitä käytettynä juurikaan ole kuin järkyttävillä "kääntyvät etupyörät" varusteilla muutamia, ja nekin enimmälti osin vain 2.0TDI Q 140hv koneisia..

Minusta tämä on jotenkin... riittävän ruma ollakseen tyylikäs.

Vaikuttaa kyllä siltä että mulla pysyy housut jalassa seuraavassakin autohankinnassa ja hintaluokka on murto-osa tällaisesta Allroadista..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

batman14

Hinta tuossa tosiaan on aika kova, ja itse ottaisin kyllä FL-mallin koska on tuoreemman näköinen ja vähän muitakin uudistuksia joita Markku J mainitsi.

Skula: En tiedä sinusta mutta minulla kyllä tuollaiset varusteet lämmittävät ( Uutena maksaneet yli 5 tuhatta). Antavat aivan erilaisen tunnelman kabiiniin kun joku perus business. A4 mallissa muutenkin navi tuo kabiinin paljon enemmän kun sen pelkän ''kartan'', se tuo isommista audeista tutun MMI nupin vaiheenvalitsimen taakse ja paremman näytön yms. Nostaa huomattavasti fiilistä siellä ohjaamossa. Mutta eihän me kaikki tykätä samoista asioista niin turha kiistellä makuasioista  :D

vasara

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.09.13 - klo:11:57
Uuden perusbisneksen saisi kai nettona 53 tonnin paikkeille. Ennemmin ostaisin sen kohta 3 vuotta tuoreempana autona, kun moottorissakin on merkittävästi uutta, paranneltua tekniikkaa (uusi kansi ja välijäähdytin + 10 kW ja pienempi kulutus). Hieno auto tuo Allroad olisi.

Syötin konfiguraattoriin seuraavan..

A4 allroad quattro Business 2.0 TFSI quattro S tronic

Lisukkeet
- Jäänhopea, metalliväriHinta: 1 404,21 EUR
- Auton helmat korin väriset 2 243,99 EUR
- Alumiinioptiikka- paketti
- Alumiinivanteet, 5-puolainen "Rotor" design, koko 8 J x 18, renkaat 245/45 R18
  Hinta: 1 500,58 EUR
- Sport-varustepaketti1 610,72 EUR (sisältää sporttipenkit)
- Milano nahat 3565,00 EUR
- MMI Navigointi plus 4873,44 EUR

=> Kokonaishinta 68 940,76 EUR

Tuosta alennukset => Melkein samaan rahaan saa varusteineenkin uudempikoppaisen, 0 km ajetun auton.
Ilman ylihintaista navia ollaan vielä lähempänä.. ja jos ei nahkojakaan katso tarvitsevansa, niin pyyntihinta sama.

Uskoisin, että tuo nettiauton laitos on vielä toisenkin vuoden myynnissä tuolla hinnalla :)

Skula

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 19.09.13 - klo:12:15
Skula: En tiedä sinusta mutta minulla kyllä tuollaiset varusteet lämmittävät ( Uutena maksaneet yli 5 tuhatta). Antavat aivan erilaisen tunnelman kabiiniin kun joku perus business. A4 mallissa muutenkin navi tuo kabiinin paljon enemmän kun sen pelkän ''kartan'', se tuo isommista audeista tutun MMI nupin vaiheenvalitsimen taakse ja paremman näytön yms. Nostaa huomattavasti fiilistä siellä ohjaamossa. Mutta eihän me kaikki tykätä samoista asioista niin turha kiistellä makuasioista  :D

En ole missään antanut mielestäni edes ymmärtää etten pitäisi noista varusteista.. En vain ymmärrä sitä miten nuo voisivat kannatella tuon auton hintaa "pilvissä"..

Kyllä minäkin olisi aikanaan halunnut B8:iini Milanot ja tehdasnavin, itse asiassa tehdasnavi oli vielä tilausta tehdessä mukana varusteissa.. Mutta pudotin sen hetken päästä "onneksi" pois, varusteita kun kuitenkin tuossakin oli jo ihan tuskaiset summat kartoittava määrä :o
Romurautaa ja paalivehkeitä.

monster

Ja A4 Allroadeja saa saksasta 110tkm ajettuna samoilla varusteilla 17-18keur + verot 5-6keur...
ex:t: F31, B9, B8 TDIq, A3 8V 2.0TDIq, B7 DTM, B7 3.0TDIq, A6 4F, A3 8p, B6 1.8Tq+1.9TDIq, Audi Coupe Quattro 2.8, Skoda Yeti 4X4, Ocu II 4X4 TDI, VW Golf II+IV+V GTI // Subaru Forester XT, Dacia Duster 1.5dci 4wd, Alfa 159 Q4 2.4JTDm, Clio Sport RS III, Peugeot 205 GTI

Antza

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 19.09.13 - klo:12:17
Lisukkeet
- Auton helmat korin väriset 2 243,99 EUR
- Milano nahat 3565,00 EUR
- MMI Navigointi plus 4873,44 EUR
:o

Leuka tippui pöydänkulmalle jo siinä vaiheessa kun näin pelkkien helmojen hinnan. Mutta piti vielä ynnäillä tämän varustekolmikon yhteishinta - melkein 11 tonnia. Toki ilme muuttuu perusbusinekseen verrattuna ja itsekin tykkään nahkajakkaroista mutta silti.. No, vanha totuus lienee pätee että tietyt asiat tuntuvat kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa.. 
Skoda

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: Antza - 19.09.13 - klo:13:24
:o

Leuka tippui pöydänkulmalle jo siinä vaiheessa kun näin pelkkien helmojen hinnan. Mutta piti vielä ynnäillä tämän varustekolmikon yhteishinta - melkein 11 tonnia. Toki ilme muuttuu perusbusinekseen verrattuna ja itsekin tykkään nahkajakkaroista mutta silti.. No, vanha totuus lienee pätee että tietyt asiat tuntuvat kalliilta jos ei ole tottunut käsittelemään rahaa..

Olen tätä Audin lisävarustehinnoittelua ihmetellyt pitkään. Ikään kuin haluaisivat että näitä ei tilata? Tai sitten niin, että niillä, joilla on varaa tilata, on pätäkkää niin että näkyy? En jaksa uskoa että näiden tehdaskustannuksessa voisi olla iso-iso ero jonkin toisen merkin vastaaviin, vai olisinko tuossakin väärässä? Aika paljon kalliimpi esimerkiksi on Webasto Audiin kuin Volsuun. Myykö toinen sikahintaan ja toinen tappiolla sama(hko)a laitetta?

Käytettynä näistä - yleensä - onneksi on kuoriutunut härskein kerma pois, eli raaskii jo ostaakin.

Skula

Noita korinvärisiä helmoja en itse voi käsittää Allroadissa. Mikä on tuossa järki, nehän tuon ulkonäönkin tekevät  ;D

Eikö olisi samantien fiksumpaa ottaa vain perus A4 Avant korotetulla alustalla? Ei tarvi maalailla harmaita muoveja korinväriin, pirun kalliilla  :o
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Esox

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 19.09.13 - klo:11:30
Tuo on kyllä ollut mielestäni myynnissä kohta jo vuoden ajan  :D , mutta ei siinä mitään hieno yksilö kuvien perusteella ja mukavat varusteet. Suht harvinainen tuo Allroad vrt. A4 Avant joka tulee joka kadunkulmassa vastaan. Tuo taitaa kylläkin olla tuontiauto?

Mittariston kuvassa joka varmaan on otettu kun se on tullut myyntiin on 10 922 km, ilmoituksen tekstissä 13 000...

Tuohan on ihan hyvä tapa pitää mukavaa ajoautoa, edullisesti?
Octavia Scout 2.0 TDI -10
Ex: Octavia 2.0 TDI Elegance DSG -05

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Skula - 19.09.13 - klo:13:39
Noita korinvärisiä helmoja en itse voi käsittää Allroadissa. Mikä on tuossa järki, nehän tuon ulkonäönkin tekevät  ;D ......
+1

batman14

Helsingissä bongasin uudenkoppaisen A6 Allroadin jossa oli helmat maalattu korinvärisiksi. Auto oli valkoinen. Jopa tällainen Audi''nörtti'' joutui hetken katselemaan autoa että onko tuo nyt Avant vai Allroad  :D Putkista sen tunnisti sitten helposti, mutta nopealla vilkaisulla ja normitallaaja ei kyllä huomaisi siinä mitään eroa Allroadin ja A6 Avantin välillä. Ihmettelen vain mikäköhän on se ajatus kun auton tilaa korinvärisillä helmoilla? Siihen on varmasti joku pätevä perustelu jota en vielä ole keksinyt  :D

batman14

Lainaus käyttäjältä: Skula - 19.09.13 - klo:11:26
Heh, hyvin pitää hintansa nämä Allroadit  :o

http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5460856

Vanhakoppanen, pari vuotias, maksaa enemmän kuin uusi, toki varusteisiin on palanut muutama tonni, mut huh!

Kaiken kaikkiaan, onhan näissä käytetyissä jo pikkuhiljaa valinnan varaa.. Saa nähdä mikä on tilanne, sit joskus kun voisi jotain ostaakin..

Tuli selailtua nettiautoa ja sama ilmoitus edelleen siellä  :D http://www.nettiauto.com/audi/a4-allroad/5460856
Ei taida olla liikkeellä kauheata innostusta saada tuota myytyä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy