Audi Allroad

Aloittaja Tuuliviiri, 29.11.09 - klo:12:19

« edellinen - seuraava »

humpantuusa

Nonniin, nyt saatiin vihdoin aiemman viestin speksien mukainen A4 allroad pihaan. Toivon erittäin lumista ja pitkälle jatkuvaa talvea niin saadaan otettua auton ominaisuuksista kaikki irti.

Muutama huomio viikon käytön jälkeen:

- ESP:tä ei näemmä saa kokonaan pois, vaan ainoastaan offroad -asentoon. Tähän lienee jokin niksi miten sen saa totaalisesti pois päältä?
- auto on yllättävän takapainoinen ajossa mikä on omasta mielestäni hyvä asia. aamulla 90 asteen mutkaan ajettaessa sohjoisella tiellä offroad -asennossa perä otti irti noin 45 astetta 40km/h nopeudella kakkosvaihteella, mikä oli hieman yllättävää. Pikaisella vastaohjauksella ja kaasulla tilanne kuitenkin korjautui salamannopeasti.
- tavaratilan kassikoukkujen puute (en ottanut tavaratilapakettia) ärsyttää. ostoskassit risteilevät valtoimenaan tavaratilassa jos antaa kaasua isommalla jalalla
- jos auto tukehtuu liian ison vaihteen johdosta, start-stop käynnistää sen nerokkaasti heti uudelleen kytkimen painalluksella. Varsin käyttökelpoinen ominaisuus kun en ole manuaaliin tottunut viime vuosina.
- tavaratilasta löytyy kääntömatto perusvarusteisena hieman likaisempien tavaroiden kuljetukseen. valitettavasti tämä on vain noin 2/3 pohjapinta-alasta eli ei varsinainen suoja mutta auttaa vähän.

onko kenelläkään vinkkejä offroad-pätkistä pk-seudulla joita voisi käydä testaamassa?

HT

qmckone

Lainaus käyttäjältä: humpantuusa - 09.12.11 - klo:13:45

- ESP:tä ei näemmä saa kokonaan pois, vaan ainoastaan offroad -asentoon. Tähän lienee jokin niksi miten sen saa totaalisesti pois päältä?

Ainakin A4:ssä ESP-napin lyhyt painallus poistaa ASR:n käytöstä. Pitkä painallus poistaa sekä ASR:n että ESP:n käytöstä.
A4 2.0Tq

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: humpantuusa - 09.12.11 - klo:13:45
- auto on yllättävän takapainoinen ajossa mikä on omasta mielestäni hyvä asia. aamulla 90 asteen mutkaan ajettaessa sohjoisella tiellä offroad -asennossa perä otti irti noin 45 astetta 40km/h nopeudella kakkosvaihteella, mikä oli hieman yllättävää. Pikaisella vastaohjauksella ja kaasulla tilanne kuitenkin korjautui salamannopeasti.

Kun painelee niistä pedaaleista sitä oikeanpuolimmaista harkiten, ei ym. tilanteita pääse syntymään.  8)
Ihmekö tuo, että ysikympin mutkassa tarjoaa perää sivulle neljänkympin vauhdissa.

Ktk

Allroadista ei saa ESP:tä kokonaan pois vaikka kuinka painelisi nappia. Sama homma A6 Allroadissa ja Q3/5/7.

Ktk

#754
Eksyipäs viikonlopuksi käsiin tämmöinen uus-naamainen 2.0TFSI S-Tronic öölröyd. Eipä tuosta sen kummempia fiiliksiä saanut irti, eteenpäin kulkee ja sillai. ESP:tä ei saa pois päältä. Alla Contin kitkat ja umpilumessahan moiset on aika huonot. Eihän tuo mikään maastoauto kyllä olekkaan, hangessa ajo on lähinnä tyylillä kunnolla kaasua ja katsotaan kauasko pääsee.

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

Hienot kuvat, Mrk !  Kumma homma, että ESPiä ei saa pois maastohenkisestä autosta.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 09.12.11 - klo:17:17
Allroadista ei saa ESP:tä kokonaan pois vaikka kuinka painelisi nappia. Sama homma A6 Allroadissa ja Q3/5/7.

Q3:ssa sentään taitaa olla offroad-asento, joka sallii normaalia enemmän sutimista (vaikka manuaalissakin korostetaan, ettei autoa ole tarkoitettu maastoajoon). Miten on Allroadin laita?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ktk

#758
Sama offroad-asento on A4 Allroad / A6 Allroad / Q3/5/7

sheikki

"Hauska" esimerkki noista maasto-ominaisuuksista Q5:ssä, parkkihalleissa täällä ruudussa sellaiset stopparit jotka rajaavat parkkiruutua. Ajoin sellaiseen kiinni eturenkaat ja yritin ajaa ylitse, S-tronicci vaan luistaa eikä auto kiivennyt n. 10 korkean kanttarin yli. Voe voe näitä uusia systeemeitä ja automaatteja, manuaalilla oltaisiin yli menty että heilahtaa.

Kerran jäin kiinni dyyneille autolla ja s-tronicci ei meinannut saada renkaita sutimaan vaikka oli hiekassa kiinni :'(
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

jusape

Joo, muistan itsekin Q5 seikkailut kun auto sammui todella herkästi hiemankin hankalampaan paikkaan, johtuen varmaan hienosta S tronicin ja luistoneston yhteispelistä...

Docw

Lainaus käyttäjältä: sheikki - 30.01.12 - klo:20:35
"Hauska" esimerkki noista maasto-ominaisuuksista Q5:ssä, parkkihalleissa täällä ruudussa sellaiset stopparit jotka rajaavat parkkiruutua. Ajoin sellaiseen kiinni eturenkaat ja yritin ajaa ylitse, S-tronicci vaan luistaa eikä auto kiivennyt n. 10 korkean kanttarin yli. Voe voe näitä uusia systeemeitä ja automaatteja, manuaalilla oltaisiin yli menty että heilahtaa.


Hmm... joutuukohan tuota testihommiin omalla tiptronicilla :) Vai noinkohan uskaltaa, voi mennä auto vaihtoon jos sillä ei pääse kanttarin yli ilman alkuvauhtia ::)

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Docw - 30.01.12 - klo:21:45
Hmm... joutuukohan tuota testihommiin omalla tiptronicilla :) Vai noinkohan uskaltaa, voi mennä auto vaihtoon jos sillä ei pääse kanttarin yli ilman alkuvauhtia ::)

Laitahan kamera kiinni autoon kun käyt tämän testin tekemässä.  ;)

jarppis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 30.01.12 - klo:21:45
Hmm... joutuukohan tuota testihommiin omalla tiptronicilla :) Vai noinkohan uskaltaa, voi mennä auto vaihtoon jos sillä ei pääse kanttarin yli ilman alkuvauhtia ::)

Jokunen vuosi sitten työkaveri meinas tehdä tuon tempun vahingossa juuri ostetulla Z Nissanilla. Itse katselin omasta autosta avuttomana, kun kaveri lähti eteenpäin ruudusta ja sellainen palikka oli eturenkaita vasten. Ei onneksi pompannut yli ;D

Aika outoo on, ettei ESPiä saa kokonaan päältä pois. Sopiviin monttuihin jää renkaat sutimaan, niin siinä sitä sitten ollaan Quattrolla.

Docw

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 30.01.12 - klo:21:46
Laitahan kamera kiinni autoon kun käyt tämän testin tekemässä.  ;)

Ai miten niin yllytyshullu ;D Ei kyllä parjon tarvinnut kaasua hipaista että kiikkui tuosta yli. Tuo koroke oli reilut tuplat tuolla taaempana vilahtavasta stopparista. Veikkailisin aavistuksen reilut 10 senttiä korkeudeksi. Youtubessa katsomalla saa pätkän paremmalla resolla.

YouTube - Broadcast Yourself.

...voisin kyllä muutakin testiä tehdä jos täällä olisi edes jossain vähän liukasta tai jotain jyrkkää mäkeä  :P



jarppis

Lainaus käyttäjältä: Docw - 31.01.12 - klo:03:29
Ai miten niin yllytyshullu ;D Ei kyllä parjon tarvinnut kaasua hipaista että kiikkui tuosta yli. Tuo koroke oli reilut tuplat tuolla taaempana vilahtavasta stopparista. Veikkailisin aavistuksen reilut 10 senttiä korkeudeksi. Youtubessa katsomalla saa pätkän paremmalla resolla.

...voisin kyllä muutakin testiä tehdä jos täällä olisi edes jossain vähän liukasta tai jotain jyrkkää mäkeä  :P




Youtube sanoo, että video olisi yksityinen?

Docw

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 31.01.12 - klo:03:51
Youtube sanoo, että video olisi yksityinen?

No nyt pitäisi toimia

jarppis


rob-s

Tuo testi ei minun traktorilla onnistu vaikka on neliveto..johtuen siitä että maavara on edessä n. 8cm (katureuna tuossa n. 10cm)..;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

SKU

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 31.01.12 - klo:07:33
Tuo testi ei minun traktorilla onnistu vaikka on neliveto..johtuen siitä että maavara on edessä n. 8cm (katureuna tuossa n. 10cm)..;)

Nääh...uskon puutetta, voimalla vaan. ;)

Hienoja kuvia, minusta tyylikäs peli.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Docw

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 31.01.12 - klo:07:33
Tuo testi ei minun traktorilla onnistu vaikka on neliveto..johtuen siitä että maavara on edessä n. 8cm (katureuna tuossa n. 10cm)..;)

No CC:n keula menee nippanappa tuollaisen matalan stopparin yli  :) Tuo reuna voi kyllä olla aika reilut 10cm, jopa lähempänä viittätoista, tuo kuva ehkä vähän valehtelee. Kuitenkin sen verran korkea että piti ensin käydä varmistamassa että eihän se nappaa puskuriin kiinni. Tuon toisen kokeilun jälkeen nuo pienet kumilärpäkkeet ottivat sitten kiinni tuohon, siksi piti editoida video loppumaan tuohon kohtaan  ;D

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Docw - 31.01.12 - klo:15:13
Tuon toisen kokeilun jälkeen nuo pienet kumilärpäkkeet ottivat sitten kiinni tuohon, siksi piti editoida video loppumaan tuohon kohtaan  ;D

Jotenkin arvasin tuon kun videon eilen katsoin, kun loppui niin yhtäkkiä :D Meinasin jo kysyäkin asiasta, mutta en sitten kehdannut...

Docw

Kyllähän tällainen allroad hieman kutittelisi, nyt ehkä vielä vähän enemmän ::)

http://forums.fourtitude.com/showthread.php?5582570-Intel-Report-Color-amp-Trim-for-U.S.-allroad-Including-Monochromatic-Cladding&p=75843195#post75843195

Niille mustille levikkeille en ole vielä syttynyt, joten tällainen pitäisi päästä näkemään. Jos hinnoittelu säilyy Q5:n alapuolella niin tällainen voisi olla aika vahva vaihtoehto.

pasaatikuski

Lainaus käyttäjältä: Docw - 31.01.12 - klo:03:29
Ai miten niin yllytyshullu ;D Ei kyllä parjon tarvinnut kaasua hipaista että kiikkui tuosta yli. Tuo koroke oli reilut tuplat tuolla taaempana vilahtavasta stopparista. Veikkailisin aavistuksen reilut 10 senttiä korkeudeksi. Youtubessa katsomalla saa pätkän paremmalla resolla.

YouTube - Broadcast Yourself.

...voisin kyllä muutakin testiä tehdä jos täällä olisi edes jossain vähän liukasta tai jotain jyrkkää mäkeä  :P



Embarrasing moment for the new Q5

Kun ei mene, niin ei mene...
Volvo V40 T2 Ocean Race Business -15

ex. VW Passat 2.0 TDI DPF 125kw Highline, -07

Docw

Lainaus käyttäjältä: pasaatikuski - 10.02.12 - klo:21:02
Embarrasing moment for the new Q5

Kun ei mene, niin ei mene...

Jahas, uusi haaste. Lähtisin heti kokeilemaan jos keksisin missä kokeilla ;D

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Docw - 10.02.12 - klo:22:14
Jahas, uusi haaste. Lähtisin heti kokeilemaan jos keksisin missä kokeilla ;D

En ottaisi haastetta vastaan. Ristiriipunnasta pääsee vain EDL:n voimin pois, mikä ei riitä nousemaan noin jyrkkää ylämäkeä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Docw - 10.02.12 - klo:20:49
Kyllähän tällainen allroad hieman kutittelisi, nyt ehkä vielä vähän enemmän ::)

http://forums.fourtitude.com/showthread.php?5582570-Intel-Report-Color-amp-Trim-for-U.S.-allroad-Including-Monochromatic-Cladding&p=75843195#post75843195

Niille mustille levikkeille en ole vielä syttynyt, joten tällainen pitäisi päästä näkemään. Jos hinnoittelu säilyy Q5:n alapuolella niin tällainen voisi olla aika vahva vaihtoehto.
Juu ei nyt kyl... jotenkin ei nyt iske tuo.
Minusta allroadeihin ehottomasti kuuluu ne mustat levikkeet...

Docw

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 10.02.12 - klo:22:21
En ottaisi haastetta vastaan. Ristiriipunnasta pääsee vain EDL:n voimin pois, mikä ei riitä nousemaan noin jyrkkää ylämäkeä.

No tässä tapauksessa haasteena kuitenkin yrittäminen, ei se että pääseekö vaiko ei ;)  Ihan sama mulle pääseekö tuollaisesta yli, mutta kokeileminen on hauskaa  :)

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Docw - 10.02.12 - klo:23:28
No tässä tapauksessa haasteena kuitenkin yrittäminen, ei se että pääseekö vaiko ei ;)  Ihan sama mulle pääseekö tuollaisesta yli, mutta kokeileminen on hauskaa  :)

No jos otat tarpeeksi vauhtia ni sit menee. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

pokkus

Aika hassua, että tuo Q5 tuohon noin jää paikalleen. En nyt noista vetotekniikoista niin tarkkaan tiedä, mutta omaan silmään tuo näyttää siltä, että ihan pelkkä etuvetokin tuosta menisi ilman ongelmia. Kummatkin eturenkaat kun pysyvät tiessä kiinni koko aika.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy