Transporter T6 moottoreiden kestävyys?

Aloittaja aliasJ, 11.01.20 - klo:17:21

« edellinen - seuraava »

aliasJ

Hei

Onko foorumilla millaisia kokemuksia T6 mallin moottoreista (lähinnä 2.0 Tdi, esim. CXHB) kestävyydestä isommilla kilometreillä ja yleensäkin päivittäisessä käytössä.

Jossain vaiheessa kun T5 Transporter ja sitä myöten 2.0 Tdi CR koneet niihin tulivat, oli paljon ongelmia öljynkulutuksen kanssa. Vanhempi 2.5 moottori oli toisaalta kestävä, mutta toisaalta osat ja korjaukset saattoivat olla arvokkaita (esim. vesipumppu jakopään sisällä) ja diesel maistui.

Itselläni olisi tarve työn puolesta hankkia pakettiauto ja Transporttereita on paljon liikenteessä, etenkin kun Hiace jäi pois. Transportterissa miellyttää hyvä, henkilöautomainen ajettavuus ja uudemmilla moottoreilla kohtuullinen kulutus. Kuitenkin myös kestävyys on tärkeä seikka. T6 Transuja on paljon myynnissä hyvin maltillisilla kilsoilla, mikä pistää miettimään että onko autossa ollut ongelmia. 

Kaikki kommentointi T6 Transportterin hankinnasta ja käyttökokemuksista/-kuluista on tervetullutta.

Saksoboy

Firmalle kierrossa kokoajan 5 transportteria jotka hankitaan uutena ja menevät vaihtoon kun mittarissa noin 160-220 tkm ja valitettavasti on tuntunut viimeiset 10 vuotta että kun uudempaan mennään on sähköongelmat lisääntynyt ja äänieristys vähentynyt. Ainoastaan 2018 mallissa tuntui että äänieristystä oli hieman lisätty eikä vähennetty.

Moottorien perus kestävyys on ollut sillai hyvää että suurempia ongelmia ei ole tullut kovinkaan paljon eikä oljynkulutuksen kanssa ole ollut ongelmia. Suuremmat korjaukset ovat olleet 2kpl vaihteiston vetoakselin boorien pettämistä, 1 kansi halkesi, 1 kaksoismassavauhtipyörä, imusarjan pettäminen (takaisin kutsu kampanja). Sekä pari EGR:rää

Mutta nämä sähköongelmat on ollut hyvinkin veemäisiä ja ihmeellisiä kuten ajovalot vain yht.äkkiä ajossa hävisivät niin että ensi sammu oikea puoli ja sitte vasen, polttimot kuitenkin ok. Ihmeellisintä oli että valot tuli takasin kun ilmanvaihdon laittoi nolla asentoon.
Ilmanvaihtolaite yhdestä autosta sekosi että välillä ei suostunut kuin lykkäämään täysin kuumaa kunnes auton uudelleen käynnisti.

Sitten jokin moottorin tuuletustoiminto jäi hyrräämään eikä suostunut sammumaan vaikka auto seisoi 10 tuntia.

useampi takasivu ovi on lopettanut toiminnan (ei mee lukkoon ja eikä aukee) ja yleensä samalla tulee häiriö vakkarin toimintaan ja webastoon (järki ei aina riitä siihen miten nämä voi vaikuttaa toisiinsa)

Maali on lohkeillut oikeastaan kaikista autoista takasivu oven kahvan etuosasta.

"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Saksoboy - 12.01.20 - klo:09:42
Mutta nämä sähköongelmat on ollut hyvinkin veemäisiä ja ihmeellisiä kuten ajovalot vain yht.äkkiä ajossa hävisivät niin että ensi sammu oikea puoli ja sitte vasen, polttimot kuitenkin ok. Ihmeellisintä oli että valot tuli takasin kun ilmanvaihdon laittoi nolla asentoon.
Ilmanvaihtolaite yhdestä autosta sekosi että välillä ei suostunut kuin lykkäämään täysin kuumaa kunnes auton uudelleen käynnisti.

Sitten jokin moottorin tuuletustoiminto jäi hyrräämään eikä suostunut sammumaan vaikka auto seisoi 10 tuntia.

useampi takasivu ovi on lopettanut toiminnan (ei mee lukkoon ja eikä aukee) ja yleensä samalla tulee häiriö vakkarin toimintaan ja webastoon (järki ei aina riitä siihen miten nämä voi vaikuttaa toisiinsa)

En ole aasintuntija T6 kuvioissa, mutta joskus selittämättömät oikkuilut johtuvat huonosta maakontaktista - missä, se on hyvä kysymys.
Pitäisi olla kuvat ja kaaviot, jotta voisi pähkäillä mitkä laitteet ovat saman sulakkeen takana.
Ja CAN-väylävikoja selvittää joko automaatioinssi tai siihen koulutuksen saanut ja testerin käytön hallitseva jantteri.

:o
Yritetään pärjätä.

tontor

TÃ,,YTTÃ,, PASKAA KAIKKI VW T6.set ainakin.

rawpower

T6 2.0 Tdi EA288 dieseleissä-
Heikkoja osia
- Kampiakselin stefan öljyvuoto
- Vesipumppu heikko
- Egr jäähdytin -> vuotaa jäähdytysnesteet
- Silikaattipussi paisarissa -> hajoaa ja tukkii lämmittimen kennon.

Nuo tulee tuosta ea288 dieselistä ekana mieleen.

o.b.

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 27.04.22 - klo:21:10
T6 2.0 Tdi EA288 dieseleissä-
Heikkoja osia
- Kampiakselin stefan öljyvuoto
- Vesipumppu heikko
- Egr jäähdytin -> vuotaa jäähdytysnesteet
- Silikaattipussi paisarissa -> hajoaa ja tukkii lämmittimen kennon.

Nuo tulee tuosta ea288 dieselistä ekana mieleen.
Tuo viimeksi mainittu helppo "korjata" pitkäkärkisillä nokkapihdeillä. Pussukka pitää ensin taiteilla pitkittäin ja sitten se tulee vetämällä ulos. Kannattaa myös rutistaa paisarin paksumpi kumiletku ruttuun jos vaikka sattuu silarit repeämään kesken operaation ;D Kuva 2016 Passatista.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy