Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

madder

#1350
Lainaus käyttäjältä: ak72 - 07.07.21 - klo:19:35
Oho miksi jarrusatulat piti vaihtaa? Eikös yleensä aina riitä että palat vaihdetaan ja tarvittaessa levyt? Mulla on ’66 Mustangissa vielä alkuperäiset satulat etujarruissa  :P

Jumissa olivat molemmat, ilmeisesti jonkun verran ruostetta. Eka vaihtoivat vaan kuskin puolella mutta kun levyjä ja paloja varten purkivat apparin puolen niin totesivat että sama tilanne sielläkin.

Oireenahan oli se että auto seisonu jonkin verran etätöiden takia  parkkiksella, tällä kertaa seisoi taas työpaikan tallissa yön. Kun peruutin ulos ni otti selvästi vastaan ja tuskan ja työn takana eteen tai taaksepäin ajaminen. Selkeesti huomas että ns hyppää jonkun esteen yli. Lisänä tietty kilinä ja kolina renkaasta.
Ei tarvinnut sitten kun ajaa lähimmälle merkkikorjaamolle ja sinne jäi odottamaan.

Korjaamon kaveri oli omaan identtiseen golffiinsa joutunut vaihtamaan paria viikkoa aiemmin.
GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

Töktök

Veden vuotaminen takajalkatilaan yleinen vaiva tässä Golfissa? Koskeeko ongelma kaikki korimalleja ja vuosimalleja?

Kiinnostava auto mutta en halua edes harkita jos on suuri mahdollisuus homepommiin verhoilussa, jos vuotaminen on yleistä.

ak72

Lainaus käyttäjältä: Töktök - 13.07.21 - klo:09:52
Veden vuotaminen takajalkatilaan yleinen vaiva tässä Golfissa? Koskeeko ongelma kaikki korimalleja ja vuosimalleja?

Kiinnostava auto mutta en halua edes harkita jos on suuri mahdollisuus homepommiin verhoilussa, jos vuotaminen on yleistä.

2014 1.4 korjattiin takuuseen 2 kertaa kun vettä tuli hieman takajalkatilaan. Nykyinen 2019 GTI en ole huomannut moista ongelmaa.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

AapeliK

Meidän 2014 Golf Variantissa oli juuri ihanimmat tyyppiviat, eli takaovien kaiuttimien kautta tuli vettä lattialle ja etuvalojen umpio halkesi omin päin.

Kaiuttimien vaihto auttoi, mutta umpiot vissiin halkeilevat tosi yleisesti.

Muutoin oli tosi hyvä auto.

Pentium

Lainaus käyttäjältä: Töktök - 13.07.21 - klo:09:52
Veden vuotaminen takajalkatilaan yleinen vaiva tässä Golfissa? Koskeeko ongelma kaikki korimalleja ja vuosimalleja?

Kiinnostava auto mutta en halua edes harkita jos on suuri mahdollisuus homepommiin verhoilussa, jos vuotaminen on yleistä.

Itsellä facelift viistoperä, ei ongelmia.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

jari73

itellä vm15 variantti.molemmat etulamput halki.toisen vaihdoin itse,toinen saa oottaa.veden valumista sisään en oo huomannu,liekö joskus korjattu.

zak69

Muijan -16 farkku ja umpiot näköjään halki identtisistä paikoista perhana.....
Kannattaako edes yrittää saada marmorilta vastaantuloa vai pikaliimata tms nuo halkeamat?
Ei vikoja vaan ominaisuuksia.

https://3nfocus.fi

Mikey

Onko tuo umpioiden halkeilu xenonien vai halogeenien vaiko molempien vaiva?

M1k4

Omassa xenonit eikä ole halkeillu, mutta en tiedä onko joku suku jo kerenny umpiot vaihtaa. Ã,,et muorilla saman ikänen (uutena ostettu) alkuperäisillä halogen umpioilla eikä niissäkää ole halkeamia. Luulen että on ihan tuurista tai sen puuttumisesta kiinni halkeeko vai ei.
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
10 x VW

Mikey

Mites muilla kaukkarin pariston elinikä?

Sain auton vappuna, jolloin se herjasi pariston olevan lopussa, joten vaihdoin sen. Nyt 2kk myöhemmin sama herja palasi, mutta en siihen reagoinut. Noh, eipä enää ovet sitten auenneet - onneksi olin sen verran käyttiskirjaa lukenut, että osasin kaivella avaimenreiän esiin...

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 14.07.21 - klo:21:07
Mites muilla kaukkarin pariston elinikä?

Sain auton vappuna, jolloin se herjasi pariston olevan lopussa, joten vaihdoin sen. Nyt 2kk myöhemmin sama herja palasi, mutta en siihen reagoinut. Noh, eipä enää ovet sitten auenneet - onneksi olin sen verran käyttiskirjaa lukenut, että osasin kaivella avaimenreiän esiin...

Itsellä olleessa 7 Golffissa kessy avaimessa patteri kesti pikkasen yli vuoden, ehkä 1v 2kk. Ja käytin autoa lähes päivittäin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Reneto

#1361
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 14.07.21 - klo:21:07
Mites muilla kaukkarin pariston elinikä?

Sain auton vappuna, jolloin se herjasi pariston olevan lopussa, joten vaihdoin sen. Nyt 2kk myöhemmin sama herja palasi, mutta en siihen reagoinut. Noh, eipä enää ovet sitten auenneet - onneksi olin sen verran käyttiskirjaa lukenut, että osasin kaivella avaimenreiän esiin...

Mulla oli Golf 7 kolme vuotta ja kerran vaihdoin molempiin avaimiin paristot. Käytin avaimia aika tasaisesti, toinen oli kesäavain ja toinen talviavain, missä oli webaston kakari mukana roikkumassa. Autossa oli kessy ja joka päivä käyttelin, eli paristot kesti mielestäni hyvin.

edit: Sen muistan, että paristo kuoli nopeasti siitä kun ensimmäisen kerran herjasi. Viivyttelin vaihdossa pari päivää, ja sitten tulikin tilanne että auto ei suostunut käynnistymään. Lähti kun piteli avainta ratin vieressä. Sitten vaihdoinkin kiireesti pariston.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

Ja vielä ovien vuotamisesta ja umpioista. Mulla vaihdettiin takuuseen takakaiuttimet, kun kuskin puoleisesta hiukan lirutteli sisään. Silloin sanoivat että uusissa on paranneltu rakenne. Oikea umpio vaihdettiin myös, koska sinne alkoi ilmestyä selviä pisaroita, ei mitään huurua. Umpiossa ei näkynyt mitään selkeätä vauriota.
Auto oli facelift vm. 17 ja valot oli ledit.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MasiinaMikko

Heips, rekisteröidyin foorumeille ja päätän tulla täältä kysymään apua, sillä moni suomalainen ja ulkomaalainen sivu selailtu läpi, eikä järkevää vastausta löydy.
Tälläkin sivulla toki erroria käyty moneen kertaan läpi, mutta melkein aina tuppaa polttimoiden vaihdolla lähtevän.

Auto:
VW GOLF VII Variant (BA5) 1.4 TSI 2014 122hv

Vika:
20-30sec käynnistyksen jälkeen vikakoodi: Error: Bending light (AFS)
Nuo kyseiset valot eivät syty myöskään kummallakaan puolella vaikka mitkä valot olisivat kytketty päälle, rattia kääntäisi, pakki olisi päällä jne.

Polttimot vaihdettu ja auto kävi merkkiliikkeessä huollossa toisen vian takia, jossa kerrottiin, että pitäisi uusia koko valo toiselta puolelta ja operaation hinta olisi n. kolmasosa koko auton arvosta, joten ei hirveää innostusta ole kyseiseen operaatioon.
Epävarmuutta lisää vielä se, ettei valo toimi toisellakaan puolella, joten auttaisiko edes toisen puolen uusiminen?

Auto menee muutenkin ennen seuraavaa katsastusta vaihtoon, niin mietin olisiko se jotenkin mahdollista vaan kytkeä jollain ohjelmointilaitteella se ärsyttävä vikailmoitus pois kokonaan päältä ja ajaa ilman kaarrevaloja siihen asti.. (Poissa näkyvistä, poissa mielestä...)

dwntime

Ensin hankkiutuisin jonkun foorumilaisen luo jolla vcds jotta autosta saadaan vikakoodit luettua. Tuo AFS virhe yksinään ei kerro oikeastaan mitään.

Riittää että vika on yhdellä puolen, molemmat puolet lakkaa silloin toimimasta.

Mikey

No niin...

Nyt jo pari viikkoa myöhemmin auto naukuu uutta paristoa avaimeen!

Ilmeisesti auto on piilohybridi... Tällä kertaa avainrunko ei ole sama kuin ed kerralla... Tässä menee enemmän rahaa paristoihin kuin dieseliin!

Pitänee ostaa uusi avainrunko ja toivoa parasta.

pela

kirjataanpas omia kokemuksia profiilin 2.0 TDI 4 motionista.
Auto otettu uutena käyttöön 12/2013 ja nyt on ajettu 170tkm

-oikea etu-umpio halkeama,ollut jo 2-3 vuotta ja hiljalleen laajenee eli tarvitsisi vaihdon
-taka kajarit vaihdettu itse vesivuodon takia
-haldexin imusihti tukkoon noin 100tkm kohdalla,ei ole uusiutunut kun öljynvaihtovälin puolitti.Alkuperäinen esipainepumppu edelleen käytössä.
-tuulilasi (kivi)
-takuuna korjattiin polttoainetankin luukun ylitiukka sovitus heti ensimmäisen käyttöönottokuukauden aikana.

Eli kovin on tylsää ollut 8 vuotta...


Faiber

Ei nyt vika, mutta en viitsi uutta aihettakaan tehdä.
Mulla on välillä käytössä -18 golffi vähäisillä varusteilla. acc kyllä, mutta ei kameraa. Acc kanssa ajaessa luonnollisesti auto jarruttelee itsestään, mutta kerran tuli taajama-ajossa yllättävässä tilanteessa autolta varoitus ja käsky jarruttaa. Myöhemmin yritin toistaa varoitusta, mutta ei onnistunut. Millä ehdoilla tuo varoitus herää? Mielestäni auto ei kuitenkaan jarruttanut itse kuten acc:llä ajaessa tekisi. Auto kuitenkin jarruttaa itse jos yrittää peruuttaa heinikkoon. ::) Saakohan sitä koodattua itsestään jarruttavaksi? Vai jarruttiko auto samaan aikaan kuin minä. Joissain audeissa ainakin acc:llä onnistuu stop&go tyyppinen toiminto, mutta riittääköhän tässä varusteet sellaiseen koodaukseen. Olisi mukava ajaa ruuhkassa kaupungilla.
Vw Passat variant 1.9 tdi 96kw 2003
Vw Passat variant 1.9 tdi 66kw 2000
(ex) Vw Passat variant 1.9 tdi 55kw 1995

JussiP.

Vuosimalli 14, viistoperä. Umpio halki (bi xenon) Tänään huomasin että kummaltakin puolelta takakajareista valunut vettä sisälle ja matot läpimärät, nice :'( Autoon olisin muuten ihan tyytyväinen mutta ihan järjettömiä nuo viat tuon ikäiseen autoon. Umpio tonnin, märän lattiamaton vaihto puolitoista.. huh huh.. Loppuu omalta osalta huumori ja 20 vuotta vw autoa tähän esitykseen :(

o.b.

Jos se matto ei ole ihan umpihomeessa, niin kyllä sen saa kuivattua. Aikaa ja sähköä tosin menee ja tietty rahaa töihinkin jos ei itse pysty kuivattelemaan.

Noita mattoja on kautta aikojen kuivateltu laittamalla alle sanomalehteä ja kun ne on kastuneet, niin vaihdettu sanomalehdet. Sitten kun ei enää sanomalehdet läpimäräksi kostu, niin maton alle puhallusta sisätilalämppärillä.

Yhdestä autosta irrotin koko maton ja pesin painepesurilla. Irrallaan se vasta helppo kuivata onkin 8)

JussiP.

Saa toki kuivattua, edellinen IV korinen vuosi kattolukun poistoputkesta (oli irronnut liitos) suoraan kuskin jalkotilaan niin että lattia lainehti ihan huolella, mutta niin sen vain sai kuivaksi. Ei vain kiinnostaisi tuollaiset jatkuvat roplailut enää kun on noinkin "uusi" auto. Tuo umpion halkeaminen juuri tuosta kohtaa on myös outo vika ja jos sen marmorilla korjautat niin rahaa palaa ihan mukavasti, itse paikkasin teipillä ja kävin katsastamassa sopivassa välissä kun umpio oli kuiva ;D Tallissa odottelee uusi kiinan umpionlasi inspiraatiota vaihdolle..

Ei vain kaikkineen tunnu enää tältä päivältä nuo hommat, mukava oli aikoinaan vanhaa corollaa roplata mutta ei vain enää jaksaisi..

o.b.

Pitää vaan suhteuttaa korjauskulut siihen, miten monta päivää/tuntia joutuu tekemään palkkatöitä, että saa sen summan nettona tilille. Kolmen tonnin nettopalkalla 1½ tonniin pitää uurastaa reilu kaksi viikkoa ;D

Mutta totta on, että innostus korjaushommiin hyytyy iän myötä. En silti jatkossakaan aio viedä autoa korjaamolle niin kauan kun pystyn sen itse korjaamaan ja huoltamaan.

AapeliK

Aika tyyris umpionvaihto muuten. Meidän -14 Golfissa taisi marmorin hinta olla ~330 â,¬ kokonaisuudessaan per umpio. Oli tosin halogeenit, joten liekö xenoneissa eroa?

Sinänsä toki ihan hullua, että tuo näyttäisi olevan vuodesta 2013 vuoteen 2020 valmistetuissa Golfeissa ikuinen ongelma…

FU2

Laitan tämän nyt tähänkin ketjuun. Kyseessä auton alkuperäisrenkaiden Hankook Ventus S1 Evo2 sisäsyrjien epänormaali kuluminen. Onko muilla kokemuksia kyseisten renkaiden epänormaalista kulumisesta? En ole tekemässä tästä mitään asiaa mihinkään, kunhan kyselen ihan mielenkiinnosta.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=49091.msg757681#msg757681
Ajossa: BMW 230eM MY2/23 
Edellinen: VW Golf Highline 1.5 TSI 96 kW DSG MY5/18 
- Seat Leon FR 2.0 TDI  MY5/13 
- Skoda Octavia Style 5D TDi 184 4x4 MY9/15
- Audi A3 1.6 TDi DSG Business MY4/11
- Skoda Octavia Elegance 5D 1.9 TDi MY7/05

Waiski

Aamulla töihin mennessä syttyi keltainen moottorin vikavalo. Auto kuitenkin toimi ihan normaalisti joten ajoin töihin asti, 10km.
Auto on Vw Golf 1.0Tsi vm -19 ja kone DKRF. Ollut pakkasta -20 tienoilla joten Webasto on käynyt enemmän kuin laki sallii. Nollasin noi vikailmoitukset, eivätkä ainakaan vielä ole tulleet takaisin, ajoa noin tunti sen jälkeen. Pakko kayttää pojan vanhaa luuria, koska toi mun palikka ei toimi iPhonella ;-)




Voisiko noi hälyt tulla ihan vaan vajaan akun vuoksi, vai pitääkö ajella marmorille katselmukseen?

TemeW

Itse juuri latasin akun täyteen ja hommasin ennen kovia pakkasia maskisuojan Golffiin. Paremmin pysyy moottori lämpimänä, ei webasto jauha koko ajan ja kulutus selvästi laski kylmillä keleillä.


VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

ak72

Hommaa wi-fi palikka niin toimii myös iPhonella.
Maskisuojaa kattelin itekki just tänään kun kovilla pakkasilla öljyn lämmöt nousee todella hitaasti eikä se auta että gti:ssä on 5.7l öljytilavuus.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

mfroberg

VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline meni lauantaina vaihdossa 2v10kk ikäisenä ja 61 tkm ajettuna seuraavaan kulkineeseen. Vikalista tältä matkalta oli edelleen pyöreä nolla, ei edes yhtään polttimoa mennyt koko aikana. Paras auto mitä minulla on ikinä ollut.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

JPN_V70D3OR

#1378
1.4TSI Multifuel tulee tehtaalla asennetulla moottorilämmittimellä, joka rupesi polttamaan seinäsulaketta.
Jännä ettei, VW Centerin varaosatiski löytänyt mistään kaavioista kyseistä osaa.

Moottorin kyljestä löytyi pumpullinen letkulämmitin (550W) numerolla tuotenumerolla 04E965529B. Lämmitimestä lähtee 1m Calixin liitosjohto. Diagnoosin mukaan lämmitin oli sanonut työehtosopimuksensa irti ja liitin oli saanut kipinää ihan huolella, haisi palaneelle.

Seuraavana vuorossa on löytää uudet palikat. Marmorilla vaan ko. lämmitin maksaa 3x TT-Termon verran. TT-Termo ei sovi samalle paikalle, mutta olisikohan se kuitenkin parempi v-ehto...
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

ram1

Paljonko marmori muuten pyytää siitä. Näytti saavan noin 200e toimituksineen netistä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy