Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.03.22 - klo:18:06
Paljonko marmori muuten pyytää siitä. Näytti saavan noin 200e toimituksineen netistä.
Marmorilla oli 437,-
Pari nettikauppaa löysin toimareineen 230-250,- mutta niilläkään ei ollu hyllyssä - toimitusaika lienee näinä aikoina ihan luojassaan. Tosin eipä tässä mitään hirmupakkasia ole tiedossa, joten ennättäisihän tässä odotella. Onko joku luotettava paikka, josta kysellä?

Joku purkuosa? (merkattu 'Very Good') lähtisi 90,- mutta asennuspaja oli vähän varauksellinen, kun asennuspaikka on niin hankala.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

madder

Tänään peruutin auton työpaikan autotallista ulos, kun käänsin rattia peruuttaaseni vasemmalle, kuului kuskin eturenkaan kohdilta kolinaa/rutinaa. Heitin pikkulenkin työpaikan tontilla ja totesin että aina rattia kääntäessä pienelläkin ajonopeudella kuuluu rätinää/rohinaa tai kilinää  täysin satunnaisesti kuljettajan eturenkaan paikkeilta.

Otin pari kuvaa renkaan takaa enkä ainakaan mitään erikoista huomannut kuvia verratessa kuskin vs. apparin eturenkaasta.

Ajelin kuitenkin kotiin eikä suorilla teillä tuntunut mitään ihmeellistä ajomukavuudessa. Kokeilin tossa vielä kotikadulla käännellä ja väännellä niin sama rahina/rutina kuului rattia käännellessä.

Olisko tässä kyseessä laakerihommia vai jousi vai iskarihommia?

Torstaina olis muutenkin huolto marmorille jospa tuo sinne asti kestäis kun välttää töyssyihin ajamista.


GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

Mikey

Koitapa vaikuttaako jarrun kevyt painaminen mitenkään ääneen.

madder

Lainaus käyttäjältä: madder - 28.03.22 - klo:16:56
Tänään peruutin auton työpaikan autotallista ulos, kun käänsin rattia peruuttaaseni vasemmalle, kuului kuskin eturenkaan kohdilta kolinaa/rutinaa. Heitin pikkulenkin työpaikan tontilla ja totesin että aina rattia kääntäessä pienelläkin ajonopeudella kuuluu rätinää/rohinaa tai kilinää  täysin satunnaisesti kuljettajan eturenkaan paikkeilta.

Otin pari kuvaa renkaan takaa enkä ainakaan mitään erikoista huomannut kuvia verratessa kuskin vs. apparin eturenkaasta.

Ajelin kuitenkin kotiin eikä suorilla teillä tuntunut mitään ihmeellistä ajomukavuudessa. Kokeilin tossa vielä kotikadulla käännellä ja väännellä niin sama rahina/rutina kuului rattia käännellessä.

Olisko tässä kyseessä laakerihommia vai jousi vai iskarihommia?

Torstaina olis muutenkin huolto marmorille jospa tuo sinne asti kestäis kun välttää töyssyihin ajamista.




Niinhän siinä sitten kävi että eilen töistä lähdettyäni pamahti jousi poikki puolen kierroksen verran. Ei ehtinyt aiheuttaa ylimääräistä vahinkoa.

Huomenna huollon yhteydessä eteen molemmat jouset + nää muut härpäkkeet mitä yleensä vaihdetaan samalla.+ Koiranluut jos aiheellista.

Kustannusarvio valtuutetulla korjaamolla 665â,¬ tai 585â,¬ ilman koiranluita.
GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

TemeW

Lainaus käyttäjältä: madder - 30.03.22 - klo:06:52
Niinhän siinä sitten kävi että eilen töistä lähdettyäni pamahti jousi poikki puolen kierroksen verran. Ei ehtinyt aiheuttaa ylimääräistä vahinkoa.

Huomenna huollon yhteydessä eteen molemmat jouset + nää muut härpäkkeet mitä yleensä vaihdetaan samalla.+ Koiranluut jos aiheellista.

Ihan mielenkiinnosta, paljonko autollasi on ajettu ja minkä ikäinen auto kyseessä?
VW Golf Variant Highline 1.5TSI DSG vm.2019 ja jotain vanhempia harraste volkkareita

madder

Lainaus käyttäjältä: TemeW - 30.03.22 - klo:11:20
Ihan mielenkiinnosta, paljonko autollasi on ajettu ja minkä ikäinen auto kyseessä?

Ensirekisteröinti joulukuu 2013, kilsoja 106000
GOLF VII VARIANT 1.4TSI 2013

KTN

Meillä meni talvella vasen etujousi poikki, huomasi helinästä kun jousenpätkä jäi kolisemaan lautasen päälle. Toki myös vasen etukulma oli alempana. Golf rek. 2012/12 ja ajettu 217000. Ei varmaan ihan harvinaista jousien katkeilu näissäkään.

TSI_J

Löytyisikö täältä tietoa taikka valistuneita arvauksia.

Auto on Golf GTI VII, stage 1 laitettu tuolla Motorbitilla Tuusulassa.

Softauksen jälkeen alkoi antamaan EPC herjaa ACC:stä aina kun painaa kunnolla kaasua, eilen esimerkiksi sama herja tuli jo siinä vaiheessa kun laittoi DSG S-sport moodiin ja kierrokset hiukan nousee automatic.

Softa ollut sisällä jo yli vuoden, ei muuta ongelmaa ja EPC valo häviää aina seuraavassa käynnistyksessä.

Vikakoodit näyttää Lambda sekä Automatic Distance Control jostain puolen vuoden takaa vaikka herjaa tulee melkein päivittäin. Vielä en ole huoltoon vienyt autoa koska toimii moitteettomasti muuten.

Kysymys kuuluukin onko joku törmännyt vastaaviin ongelmiin? Ja miten ihmeessä se liittyy tuohon softan laittoon vai liittyykö, voiko softan muutos aloittaa tälläisiä epämääräisiä herjailuja?

En lähtisi kuitenkaan autoa palauttamaan vakioksi ihan vain testatakseni, raaseri toimii moitteitta muuten jaluulisi EPC:n palavan joka stratissa jos jokin todellinen ongelma autossa.








Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

JPN_V70D3OR

Polttoaineentäyttöaukon vieressä on vedenpoistoputki, joka aina tahtoo mennä tukkoon. Tällä kertaa rassatessani siitä lähti joku osa irti, reiästä tuli selvästi suurempi. Onko siellä alla joku putki ohjaamassa vettä jonnekin, vai mitä?
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Erkka

Taisi Golfista irrota vedenpoistoputki?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

JPN_V70D3OR

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 05.11.22 - klo:19:11
Taisi Golfista irrota vedenpoistoputki?
Niin arvelin, mihin se on johdettu - eli onko sillä käytännössä väliä, nyt ainakaan ei mene tukkoon  ::) ?
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Myhky

Moro

Golf Gti VII jäähdytinneste vuotaa. Huollossa katsoivat että vesipumppu / termari vuotaa, mikä onkin aika tyypillistä näille. Samaa vikaa oli edellisessä Gti:ssäni, mutta nyt vuotaa sen verran enemmän, että täytynee laittaa kuntoon.

Alppilan autohuolto arvioi hinnaksi töineen yli tonnin. Onko suosituksia pk-seudulla liikkeestä, joka OSAA ko osan vaihtaa, mutta laskutus olisi maltillisempaa?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

ahl

Hei

Golf VII vm-15 Tdi 1,6. Ajettu 215tkm.

Sama kuin ylempänä eli vasen etujousi meni poikki. Aluksi kuului kitinää ja helinää ja sitten kohta "doing, doing" ääntä kun rattia pyöritti. Kulma oli myöa tarkasti katsoen alempana.

Uudet jouset, yläpäänlaakerit ja iskunvaimentimet töineen n. 650 eur. Huomasi selvästi ajossa miten autosta tuli jämäkämpi.

Variant

Lainaus käyttäjältä: Waiski - 08.12.21 - klo:17:27
Aamulla töihin mennessä syttyi keltainen moottorin vikavalo. Auto kuitenkin toimi ihan normaalisti joten ajoin töihin asti, 10km.
Auto on Vw Golf 1.0Tsi vm -19 ja kone DKRF. Ollut pakkasta -20 tienoilla joten Webasto on käynyt enemmän kuin laki sallii. Nollasin noi vikailmoitukset, eivätkä ainakaan vielä ole tulleet takaisin, ajoa noin tunti sen jälkeen. Pakko kayttää pojan vanhaa luuria, koska toi mun palikka ei toimi iPhonella ;-)




Voisiko noi hälyt tulla ihan vaan vajaan akun vuoksi, vai pitääkö ajella marmorille katselmukseen?

Itsellä täysin vastaava Golf, heitti keltasen moottorinvikavalon helmikuussa (webasto käytössä myös). Ohjekirjan mukaan pakokaasujärjestelmän häiriö, aja lähimmälle korjaamolle. Vein auton Espoon K-autoon, jossa vikakoodit luettiin ja nollattiin: P007B00 Ahtoilman jäähdyttimen lämpötila-anturi rivi 1 Epäuskottava signaali. >>Tpi 2066174/1 "Ã,,lä ryhdy korjaustoimenpiteisiin! Moottorinohjainlaitteeseen on valmisteilla uusi ohjelmistoversio"

Huoltoneuvoja sanoi että kannattaa vuosihuollon yhteydessä ja muutenkin kysellä ohjelmiston perään. Täydet pisteet Espoon K-autolle asian hoidosta.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

GolfN

Nyt tuli kerralla jännitystä elämään. 1.5tsi, -18, ajettu n.
65 tkm. Kaupan pihassa (pian harjattoman pesun jälkeen) heti auton käynnistymisen jälkeen syttyi keltainen varoitusvalo ja ilmoitus, että moottorin käyntinopeus rajoitettu 3000 kierrokseen. Mistähän moinen voisi johtua? Sammutin moottorin ja käynnistin uudestaan. Varoitusvalo ei syttynyt uudestaan, ei myöskään muutaman kilsan kotimatkalla. Pitääkö olla huolissaan? Tarttisko käydä vikakoodit luettamassa? 🤔

Brandon_lee

Lainaus käyttäjältä: Variant - 03.03.23 - klo:17:27
Itsellä täysin vastaava Golf, heitti keltasen moottorinvikavalon helmikuussa (webasto käytössä myös). Ohjekirjan mukaan pakokaasujärjestelmän häiriö, aja lähimmälle korjaamolle. Vein auton Espoon K-autoon, jossa vikakoodit luettiin ja nollattiin: P007B00 Ahtoilman jäähdyttimen lämpötila-anturi rivi 1 Epäuskottava signaali. >>Tpi 2066174/1 "Ã,,lä ryhdy korjaustoimenpiteisiin! Moottorinohjainlaitteeseen on valmisteilla uusi ohjelmistoversio"

Huoltoneuvoja sanoi että kannattaa vuosihuollon yhteydessä ja muutenkin kysellä ohjelmiston perään. Täydet pisteet Espoon K-autolle asian hoidosta.

Hei,

Miten olette tämän häiriön kanssa toimineet? Syttyykö valo yhä uudelleen?


Volkkariintutustuja

Tulipa elämän ensimmäinen volkkari ostettua ja heti kaivattaisiin tietävempien näkemystä, itselläni kun ei ole mitään kokemusta hihnakoneista saatikka vag:eista.

Auto on 2019 farkku 1.6L dieselillä ja dsg:llä. Ajettu 94tkm.

Auto pitää naputtavaa ääntä konehuoneen puolella, otin muovisen päälisuojan pois kun ajattelin josko vain resonoisi sieltä, mutta se ei vaikuttanut ääneen. Kokeilin heilutella ja pitää kiinni erinnäisistä muoviosista mutta tälläkään ei ollut vaikutusta. Mielestäni ääni tulee edestäpäin katsottuna oikealta kyljestä, heti öljyntäyttökorkin vierestä. Pelti kiinni ääntä ei kuule.

Mielestäni sama naputus kuuluu kiihdyttäessä 1400-2000rpm välillä, ääni ei ole älyttömän kova mutta kyllä sen erottaa ajaessa.

Mistähän moinen voisi johtua? Harmillisesti tätä en koeajolla huomannut ja ajattelin muutenkin viedä korjaamolle ihmeteltäväksi, mutta kiinnostaa kuulla myös täältä mielipide.

Ja sitten muita huoltokysymyksiä:

Onko näissä dieselkoneissa jotain yleisiä vaivoja jotka tulisi ottaa huomioon? Ennen tämän ostoa kävin koeajamassa vastaavaa mutta vuoden vanhempaa, siihen oli vaihdettu juurikin 94tkm kohdalla ja 4v vanhana jakohihna. Oli ollut huolenpitosopimuksella ja liisarina, joten myyjä ei osannut sen enempää kertoa syytä.

Sitten vielä öljyistä. Autoa on ilmeisesti huollettu longlife-ohjelmalla eli öljyt noin 30tkm välein, olisiko syytä siirtyä vaihtamaan jo 15tkm välein? Omat ajot aika moottoritiepainotteisia ja rauhallisia, mutta ajettava on kaikissa sääolosuhteissa. Mitenkäs laatikon öljyt? Mersuissa olen tottunut vaihtoon 60tkm välein vaikka huolto-ohjelma ei sitä aina vaadi, mahtaako volkkarinkaan ohjelma vaatia ja onko syytä vaihdattaa vaikkei vaatisikaan?

Hyvää tietoutta oli maalien kulumisesta tuossa aiemmilla sivuilla, tuli niiden ansioista valittua huomattavasti parempimaalinen yksilö.

Mikey

Jakohihnan puoleinen kampiakselitiiviste saattaa alkaa vuotaa ja rikkoo jakohihnan.

Jos siellä on öljyn hikoilua, niin ei hätää. Jos näkyy öljytippa roikkumassa, niin sitten pitää vaihtaa.

Volkkariintutustuja

Selvä homma, tuonne ei taida nähdä muuten kuin jakopään kopan pois ottamalla? Sattuisiko olemaan jotain havainnollistavaa kuvaa?

Volkkariintutustuja

Eli ilmeisesti tämä linkin takana olevan videon tiiviste?

https://youtu.be/fQwFNZ13a7Q

Osaakohan  merkkikorjaamo katsoa tuon vuodon ihan vaan pyörän ja pyöränkotelon sisämuovin irroittamalla jos on yleinenkin vaiva? Apulaitehihnan ja kampiakselin rullan myös irroittanee helposti tarvittaessa mutta koko jakopäätä ei viitsisi turhaan avauttaa.

Mikey

Tuo tiiviste on just se.

Veikkaan ettei tarvitse muuta irrottaa kuin moottorin alapuolinen muovi.

Volkkariintutustuja

Hyvä juttu, täytyy muistaa tuosta mainita samalla kun vien naputuksen lähdettä etsittäväksi.

Mikey

Siis jos siihen on just hihna vaihdettu, niin olisi se varmaan siinä kohtaa havaittu.

Volkkariintutustuja

Hihna oli vaihdettu toiseen autoon mitä kävin koeajamassa, ei tähän yksilöön joka minulle tuli. Siinä vaan sattui hihna olemaan vaihdettu juurikin saman ikäisenä ja samoilla kilsoilla, mitä omallani on juuri nyt ajettu. Tästä syystä jäin ihmettelemään vaihdon syytä, kun aikaa normaaliin vaihtoväliin olisi ollut vielä pari vuotta siinä yksilössä.

Variant

Lainaus käyttäjältä: Brandon_lee - 19.05.23 - klo:12:18
Hei,

Miten olette tämän häiriön kanssa toimineet? Syttyykö valo yhä uudelleen?

Muistaakseni vikavalo syttyi toisen kerran, jolloin nollasin koodin itse (Car Scanner). Tämän jälkeen webaston käyttö jäi vähemmälle kun kesä lähestyi. Kysyin huollosta päivitystä myöhemmin mutta tuolloin sitä ei ollut vielä saatavissa.
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

mahone

Hei

Vm. 2016 Golf Variant 1.0 DSG ilmaantunut omituista tärinää. Tärinää ilmaantuu paikallaan vapaalla n. 1200 rpm paikkeilla. Lisäksi ajaessa samoilla kierroksilla, mutta mikä on omistuista, ajaessa tärinää esiintyy aina vasemmalle kääntäessä, oikealle kääntäessä tärinää ei ilmene. Vasemmalle kääntäessä kuuluu myös todella hentoa "kirskuvaa/vinkuvaa" ääntä.

Onkohan hyviä arvauksia mistä kiikastaa? Onko aiemmin käsiteltyä vastaavia ongelmia täällä, koitin hakua mutta en löytänyt. Englanninkielisillä google hauilla löytyi jotain vastaavaa ongelmaa.

- Kilometrejä takana n. 130tkm
- Renkaat vaikuttaisi olevan ok
- Autoon vaihdettu hiljattain jakopäähihna (mielestäni ennen jakopäähihnan vaihtoa tärinää ei ollut, ainakaan yhtä pahana)

Variant

Lainaus käyttäjältä: mahone - 13.07.23 - klo:16:04
Hei

Vm. 2016 Golf Variant 1.0 DSG ilmaantunut omituista tärinää. Tärinää ilmaantuu paikallaan vapaalla n. 1200 rpm paikkeilla. Lisäksi ajaessa samoilla kierroksilla, mutta mikä on omistuista, ajaessa tärinää esiintyy aina vasemmalle kääntäessä, oikealle kääntäessä tärinää ei ilmene. Vasemmalle kääntäessä kuuluu myös todella hentoa "kirskuvaa/vinkuvaa" ääntä.

Onkohan hyviä arvauksia mistä kiikastaa? Onko aiemmin käsiteltyä vastaavia ongelmia täällä, koitin hakua mutta en löytänyt. Englanninkielisillä google hauilla löytyi jotain vastaavaa ongelmaa.

- Kilometrejä takana n. 130tkm
- Renkaat vaikuttaisi olevan ok
- Autoon vaihdettu hiljattain jakopäähihna (mielestäni ennen jakopäähihnan vaihtoa tärinää ei ollut, ainakaan yhtä pahana)

Tässä löytyi keskustelua samasta aiheesta hihnan vaihdon jälkeen:https://www.briskoda.net/forums/topic/511272-engine-vibration-after-cambelt-change-10-tsi-110-3-cylinder-dsg-2018-fabia-mk3/

Sivulla 2 näyttäisi ongelma ratkenneen: "Root caused was tracked back to the crankshaft pulley (which I've also seen referred to as the harmonic balancer) being in the wrong position which was causing juddering and vibration. "
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

Variant

Vielä jatkoa edelliseen viestiini, lähde Self-study Programme 539* s. 25:

"Lining up the TDC markings

The Hirth toothing on the vibration damper and the crankshaft pulley does not have any mechanical coding. This means that the teeth on the vibration damper fit together with the teeth on the crankshaft pulley in any position. Therefore you need to ensure that the TDC markings are lined up before tightening the vibration damper to the specified torque."

*1.0-l 3-cylinder TSI Engine
Golf 7.5 Variant 2019 85kW DKRF DSG
ex: Golf VI Variant 2010 90kW CAXA DSG

mahone

Lainaus käyttäjältä: Variant - 13.07.23 - klo:23:31
Vielä jatkoa edelliseen viestiini, lähde Self-study Programme 539* s. 25:

"Lining up the TDC markings

The Hirth toothing on the vibration damper and the crankshaft pulley does not have any mechanical coding. This means that the teeth on the vibration damper fit together with the teeth on the crankshaft pulley in any position. Therefore you need to ensure that the TDC markings are lined up before tightening the vibration damper to the specified torque."

*1.0-l 3-cylinder TSI Engine

Kiitokset vastauksesta. Hyvinkin mahdollista että näin päässyt tässäkin tapauksessa käymään, pitääpä olla yhteyksissä tuonne putiikkiin joka hihnan vaihtoi niin saavat tsekata työnsä jäljen..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy