Leon 1,0 ST ehkä järkevin auto hinta-laatusuhteeltaan

Aloittaja Golfaaja, 17.09.16 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

Rice

Oma heinäkuun lopulla tilattu Ecomotive Leon pitäisi tulla ensi viikolla Suomeen. Siitä vielä pari viikkoa niin pitäisi olla ajossa.
Eli nykyisen Leonin tilalle tuli tuollainen tilattua. Aluksi ei ollut tarkoitus edes vaihtaa, mutta olemattoman pieni väliraha laittoi toisiin ajatuksiin. Lisäksi nykyinen ST malli vaihtuu 5-oviseksi kun tuolle farkulle ei tarvetta.
Opel Astra
Volvo V60

leonist1

Lainaus käyttäjältä: Rice - 28.09.16 - klo:20:25
Oma heinäkuun lopulla tilattu Ecomotive Leon pitäisi tulla ensi viikolla Suomeen. Siitä vielä pari viikkoa niin pitäisi olla ajossa.
Eli nykyisen Leonin tilalle tuli tuollainen tilattua. Aluksi ei ollut tarkoitus edes vaihtaa, mutta olemattoman pieni väliraha laittoi toisiin ajatuksiin. Lisäksi nykyinen ST malli vaihtuu 5-oviseksi kun tuolle farkulle ei tarvetta.

Sait sitten ihan kohtuullisella toimitusajalla. Tuo 5v/100tkm takuukampanja joka loppuu nyt perjantaina on antanut boostia Seat-myynnille ja toimitusajat on pidentyneet, en tiedä onko sit muualla Euroopassa vastaavia. Ihan OT niin myyjä sanoi että Atecan myynti on alkanut niin riemukkaasti, että jos nyt tilaa, niin vaivaiset 5kk joutuu odotteleman  ;D
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

Joona N.V

Lainaus käyttäjältä: leonist1 - 28.09.16 - klo:20:19
Tänään kävin sitten sopimassa kaupat Leon ST 1.0 TSI:stä. Tulee tosiaan työsuhdeautoksi, ja oikeastaan oli vähän kiire tolla hankinnalla, niin ei laitettu tehdastilausta vetään (toim. aika kuulemma ainakin 3kk + webastoasennukseen pahimmillaan 3-4vk jono), vaan valitsin maahan jo tilatuista esittelyautoista ja valinta oli helppo, koska vapaana jäljellä oli tasan 1kpl autoja led-paketilla.

Erikoista kun meille myyjä kehui että kaikki maassa olevat autot on varustettu lediajovaloilla  :o
Outo myös toi webastoasennuksen pitkä jono, niitähän asentaa melkein joka korjaamo.. ilmeisesti myyjällä on sopimus tiettyyn liikkeeseen jossa ruuhkaa.
Seat Leon 1.0tsi -17 alor blue, MB vito 3.0 v6 -12 
ex. caddy maxi -09, Golf 1.4 tsi/dsg -09

leonist1

Lainaus käyttäjältä: Joona N.V - 28.09.16 - klo:20:51
Erikoista kun meille myyjä kehui että kaikki maassa olevat autot on varustettu lediajovaloilla  :o
Outo myös toi webastoasennuksen pitkä jono, niitähän asentaa melkein joka korjaamo.. ilmeisesti myyjällä on sopimus tiettyyn liikkeeseen jossa ruuhkaa.

Niin minullekin myyjä sanoi viime viikolla. Kuitenkin oli vielä kaksi autoa, missä tuota led-packia ei ollut.
Ilmeisesti ainakin nämä kamppiswebastot asentaa kaikki tuo SE Mäkinen, joka näitä kuskaakin sitten satamasta eteenpäin ympäri Suomea, siitä tuo jono.

Itsellä on epäilys, että tehdas on tarjonnut jälleenmyyjille led-valoja normaalia halvemmalla, alkuvuodesta ilmeisesti nurkan takana odottelee Leon- facelift, olisikohan umpioiden muotoilu menossa uusiksi...(hevosmiesten tietotoimiston varma). Varmaan kuitenkin mieluummin tehtaan varastoissa makuuttavat halogen-umpioita kuin kalliimpia led-umpioita. Jatkossa kun menekki rajoittuisi ledien kestävyyden takia lähinä kolaritapauksiin (siis jos ja kun umpiot menee uusiksi faceliftissä). Muutenhan tänne yleensä roudataan kaikki esittelyautot ihan nuljuimmilla varusteilla.
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: leonist1 - 28.09.16 - klo:21:15
Itsellä on epäilys, että tehdas on tarjonnut jälleenmyyjille led-valoja normaalia halvemmalla, alkuvuodesta ilmeisesti nurkan takana odottelee Leon- facelift, olisikohan umpioiden muotoilu menossa uusiksi...(hevosmiesten tietotoimiston varma). Varmaan kuitenkin mieluummin tehtaan varastoissa makuuttavat halogen-umpioita kuin kalliimpia led-umpioita. Jatkossa kun menekki rajoittuisi ledien kestävyyden takia lähinä kolaritapauksiin (siis jos ja kun umpiot menee uusiksi faceliftissä).
Ei tehtailla ole mitään massiivisia varastoja, joissa tavaraa makaa pitkiä aikoja. Tavara virtaa läpi hyvin nopeasti. Tuollainen tekee huonoa bisnekselle ja on lähes mahdotontakin ihan jo vain tuollaisen tavaramäärän tarvitseman tilan vuoksi.

Rooivalk

Tuo ehkä kiinnostaisi muuten, mutta pitäisi saada tuolla koneella ilman tuota ecolocomotive varustetason madallettua -15mm alustaa. Mieluiten vielä jollain huonon tien paketilla tyyliin Skoda & VW.

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: Rooivalk - 28.09.16 - klo:23:49
Tuo ehkä kiinnostaisi muuten, mutta pitäisi saada tuolla koneella ilman tuota ecolocomotive varustetason madallettua -15mm alustaa. Mieluiten vielä jollain huonon tien paketilla tyyliin Skoda & VW.

Tuota madallettua alustaa voisi kompensoida ostamalla talvirenkaat koossa 205/60/16. Sillä saisi käytännössä auton noin vakiokorkeudelle.

Kysymys: Minkälaiset vaihdevälit tuossa ecomotive leonissa on, esitteen mukaan siinä on pitemmät vaihteiston välitykset. Yleensä vain pieni moottori ja pitkät vaihdevälit ei oikein sovi yhteen.
Volvo XC60 R-Design -12

J64

Lainaus käyttäjältä: SamKoo - 29.09.16 - klo:10:08
Tuota madallettua alustaa voisi kompensoida ostamalla talvirenkaat koossa 205/60/16. Sillä saisi käytännössä auton noin vakiokorkeudelle.

Kysymys: Minkälaiset vaihdevälit tuossa ecomotive leonissa on, esitteen mukaan siinä on pitemmät vaihteiston välitykset. Yleensä vain pieni moottori ja pitkät vaihdevälit ei oikein sovi yhteen.

En tiedä kokonaisvälityssuhdetta, mutta itsellä olleiden Octavia III 1.2 Tsi 105 ja Toledo 1.2 Tsi 110 kanssa hyvin samanlaiset, jollei identtiset. Satasen vaudissa kutotosella kierroksia kierroslukumittarin mukaan n. 2150 r/min.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

leonist1

Lainaus käyttäjältä: SamKoo - 29.09.16 - klo:10:08
Tuota madallettua alustaa voisi kompensoida ostamalla talvirenkaat koossa 205/60/16. Sillä saisi käytännössä auton noin vakiokorkeudelle.

Kysymys: Minkälaiset vaihdevälit tuossa ecomotive leonissa on, esitteen mukaan siinä on pitemmät vaihteiston välitykset. Yleensä vain pieni moottori ja pitkät vaihdevälit ei oikein sovi yhteen.

Itsellä n. 60% ajosta moottoritietä ja pännii kun yleensä kaikki on välitetty niin että 130km/h mittarivauhdissa isoimmalla vaihteella kone on jo aivan liian kovilla kierroksilla, vaikka puhutaan normaali kesänopeudesta. Siksi ajoin tuolla Leonilla koeajolenkinkin 2/3 maantiellä, oli vakkariin asetettu 130-132km/h, tasaisella silloin ajotietokone näytti n. 5,4-5,6l/100km , eli harvinaisen onnistuneet välitykset. Kierroksia koneessa kyllä oli n. 2700-2800rpm, mutta ei sitä äänestä huomannut, vain mittarineulasta. Ilmeisesti tuo 3-pyttyinen ja pikkuturbo on säädetty niin ettei heti 2000rpm jälkeen rupea hörppimään ihan tolkuttomasti.
Koko lenkin, olikohan 47km, keskikulutukseksi auton kone näytti 5,8l/100km ja keskivauhdin ollessa muistaakseni 92km/h, minut ainakin vakuutti. Ja lisäksi tosiaan tuntui sekä vaihdevälitykset että vaihteensiirto erittäin onnistuneelta. Isolla vaihtella ja pienillä kierroksilla meni eteenpäin ainakin yhtä nöyrästi kuin joku pikkudiesel (itsellä oli vm2012 Focus farkku 1.6TDCi 115hv, se oli alakierroksilla paljon laiskempi) ja sitten taas kiihdytyskaistalta kun liittyi motarille niin kyllä siinä pippuriakin oli ihan tarpeeksi, täytyy ymmärtää että eihän tässä nyt mistään ratatykistä puhuta.
Arkiajossa pystyy valoista lähtiessä naapurikaistan reiskan yllättämään varmasti  ;)
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

Boratti

#39
Kertokaapas mikä on parempi kuin 1.0tsi seat leon ja millä perusteella? Edellytän että on ajanut ko.mallia. En keksi nyt ihan heti samalla hinnalla, samoilla spekseillä? Eli otsikko minun mielestä oikea, mutta ehkä sana pois :)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: leonist1 - 29.09.16 - klo:21:12
Itsellä n. 60% ajosta moottoritietä ja pännii kun yleensä kaikki on välitetty niin että 130km/h mittarivauhdissa isoimmalla vaihteella kone on jo aivan liian kovilla kierroksilla, vaikka puhutaan normaali kesänopeudesta. Siksi ajoin tuolla Leonilla koeajolenkinkin 2/3 maantiellä, oli vakkariin asetettu 130-132km/h, tasaisella silloin ajotietokone näytti n. 5,4-5,6l/100km , eli harvinaisen onnistuneet välitykset. Kierroksia koneessa kyllä oli n. 2700-2800rpm, mutta ei sitä äänestä huomannut, vain mittarineulasta. Ilmeisesti tuo 3-pyttyinen ja pikkuturbo on säädetty niin ettei heti 2000rpm jälkeen rupea hörppimään ihan tolkuttomasti.
Koko lenkin, olikohan 47km, keskikulutukseksi auton kone näytti 5,8l/100km ja keskivauhdin ollessa muistaakseni 92km/h, minut ainakin vakuutti. Ja lisäksi tosiaan tuntui sekä vaihdevälitykset että vaihteensiirto erittäin onnistuneelta. Isolla vaihtella ja pienillä kierroksilla meni eteenpäin ainakin yhtä nöyrästi kuin joku pikkudiesel (itsellä oli vm2012 Focus farkku 1.6TDCi 115hv, se oli alakierroksilla paljon laiskempi) ja sitten taas kiihdytyskaistalta kun liittyi motarille niin kyllä siinä pippuriakin oli ihan tarpeeksi, täytyy ymmärtää että eihän tässä nyt mistään ratatykistä puhuta.
Arkiajossa pystyy valoista lähtiessä naapurikaistan reiskan yllättämään varmasti  ;)

Eikös ne välitykset ole silloin ihan onnistuneet... ? Tosi kohtuullinen kulutus bensaksi.
OT: 1.6TDi man. kiertää 120km/h alle 2000r/min ja alle 90km/h on täysin hengetön (voi rukoilla ylhäältä apua).  :o
Yritetään pärjätä.

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: J64 - 29.09.16 - klo:16:14
En tiedä kokonaisvälityssuhdetta, mutta itsellä olleiden Octavia III 1.2 Tsi 105 ja Toledo 1.2 Tsi 110 kanssa hyvin samanlaiset, jollei identtiset. Satasen vaudissa kutotosella kierroksia kierroslukumittarin mukaan n. 2150 r/min.

Eli ensimmäiset 4 vaihdetta on sitten suhteellisen tiheitä ja pari viimeistä tai vain kutonen on se loikkari?

Lainaus käyttäjältä: leonist1 - 29.09.16 - klo:21:12
Itsellä n. 60% ajosta moottoritietä ja pännii kun yleensä kaikki on välitetty niin että 130km/h mittarivauhdissa isoimmalla vaihteella kone on jo aivan liian kovilla kierroksilla, vaikka puhutaan normaali kesänopeudesta. Siksi ajoin tuolla Leonilla koeajolenkinkin 2/3 maantiellä, oli vakkariin asetettu 130-132km/h, tasaisella silloin ajotietokone näytti n. 5,4-5,6l/100km , eli harvinaisen onnistuneet välitykset. Kierroksia koneessa kyllä oli n. 2700-2800rpm, mutta ei sitä äänestä huomannut, vain mittarineulasta. Ilmeisesti tuo 3-pyttyinen ja pikkuturbo on säädetty niin ettei heti 2000rpm jälkeen rupea hörppimään ihan tolkuttomasti.
Koko lenkin, olikohan 47km, keskikulutukseksi auton kone näytti 5,8l/100km ja keskivauhdin ollessa muistaakseni 92km/h, minut ainakin vakuutti. Ja lisäksi tosiaan tuntui sekä vaihdevälitykset että vaihteensiirto erittäin onnistuneelta. Isolla vaihtella ja pienillä kierroksilla meni eteenpäin ainakin yhtä nöyrästi kuin joku pikkudiesel (itsellä oli vm2012 Focus farkku 1.6TDCi 115hv, se oli alakierroksilla paljon laiskempi) ja sitten taas kiihdytyskaistalta kun liittyi motarille niin kyllä siinä pippuriakin oli ihan tarpeeksi, täytyy ymmärtää että eihän tässä nyt mistään ratatykistä puhuta.
Arkiajossa pystyy valoista lähtiessä naapurikaistan reiskan yllättämään varmasti  ;)


Kuullostaa kyllä aikas mielenkiintoiselta paketilta. Itselle jäänyt vain noista pitkistä vaihdeväleistä kammo, edellinen 1.6tdi Golffi ja 5V manuaali oli aikamoiset aavikkovälitykset.. Hyvä se tosiaan oli maantiellä mutta kaupungissa kamala ajettava. Täytyy varmaan jossakin kohtaa käydä kokeilemassa jos Porissa sattuu olemaan kyseisellä koneella koeajossa.

Fiksusti hinnoiteltu, järkevät varusteet, mukavat tilat ja varmasti edulliset käyttökustannukset. Luulisi kaupan käyvän. Niin ja ei ulkonäössäkään ole mitään valittamista :)

Volvo XC60 R-Design -12

J64

Välitykset menevät juuri kuvaamallasi tavalla SamKoo. Eli neljä ensimmäistä on melko pienin välein ja 4-5 ja 5-6 sitten hieman suuremmin. Ei tuossa mitään hirmuista pykälää nelosen ja vitosen välillä ole, mutta kuitenkin välitys pitenee jonkin verran enemmän verrattuna esimerkiksi 3-4 väliin.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

Joona N.V

Ei sitten saatukaan sitä autoa mitä haluttiin  :-[
Automyyjä soitti ja valitteli että lopettivat tehtaalla monen värin valmistuksen kun uusi malli on tulossa.
Eli vihreää ei enää saanut.
Vaimo jo meinasi perua kaupat mutta maahantuoja ja autoliike tulivat 500â,¬ vastaan niin laitettiin auto tilaukseen alor blue värisenä.
Pari nähnyt liikenteessä, onhan toikin väri ihan hieno ja erottuu harmaasta massasta  :)
Saas nähdä mihin hinta pompsahtaa uuden mallin myötä.. Vanhalle mallille ei oikein ollut kilpailijaa tässä hintaluokassa samoilla varusteilla, varsinkaan näin pitkällä takuulla.
Seat Leon 1.0tsi -17 alor blue, MB vito 3.0 v6 -12 
ex. caddy maxi -09, Golf 1.4 tsi/dsg -09

skriko

Lainaus käyttäjältä: Joona N.V - 18.10.16 - klo:21:24
Ei sitten saatukaan sitä autoa mitä haluttiin  :-[
Automyyjä soitti ja valitteli että lopettivat tehtaalla monen värin valmistuksen kun uusi malli on tulossa.
Eli vihreää ei enää saanut.
Vaimo jo meinasi perua kaupat mutta maahantuoja ja autoliike tulivat 500â,¬ vastaan niin laitettiin auto tilaukseen alor blue värisenä.
Pari nähnyt liikenteessä, onhan toikin väri ihan hieno ja erottuu harmaasta massasta  :)
Saas nähdä mihin hinta pompsahtaa uuden mallin myötä.. Vanhalle mallille ei oikein ollut kilpailijaa tässä hintaluokassa samoilla varusteilla, varsinkaan näin pitkällä takuulla.
Harmi että olivat lopettaneet vihreän, sinänsä hieno ja rohkea värivalinta. Itellä oli tuo viper green Scirocco.

J64

Lainaus käyttäjältä: Joona N.V - 18.10.16 - klo:21:24
Ei sitten saatukaan sitä autoa mitä haluttiin  :-[
Automyyjä soitti ja valitteli että lopettivat tehtaalla monen värin valmistuksen kun uusi malli on tulossa.
Eli vihreää ei enää saanut.
Vaimo jo meinasi perua kaupat mutta maahantuoja ja autoliike tulivat 500â,¬ vastaan niin laitettiin auto tilaukseen alor blue värisenä.
Pari nähnyt liikenteessä, onhan toikin väri ihan hieno ja erottuu harmaasta massasta  :)
Saas nähdä mihin hinta pompsahtaa uuden mallin myötä.. Vanhalle mallille ei oikein ollut kilpailijaa tässä hintaluokassa samoilla varusteilla, varsinkaan näin pitkällä takuulla.

Itse vielä ehdin saada tuon Lima Greenin, mutta teinkin tilauksen jo kesäkuussa ja auto tuli elokuussa. Tuo Alor Blue oli toinen vaihtoehto. Ihan hyvä väri sekin on, eikä sekään mikään tylsä harmaan tai ruskean joku sävy.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

J64

Lainaus käyttäjältä: skriko - 18.10.16 - klo:23:42
Harmi että olivat lopettaneet vihreän, sinänsä hieno ja rohkea värivalinta. Itellä oli tuo viper green Scirocco.
Tuo Viper Green on ehdottomasti paras väri Roccoon. Vaikkapa harmaana se on melko mitäänsanomaton, kun väri ei tee oikeutta autolle. Toki nämä väriasiat ovat niin vahvasti mielipiteitä, että kovin jyrkästi ei kenenkään toisenlaista mielipidettä voi tyrmätä.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

leonist1

Hihhei!
Kyselin tänään auton perään kun ei ole mitään kuulunut, pahin skenario oli että menisi jopa ensi kuun loppuun jos on kova ruuhka webastoasennuksessa. Eipä mitään, perjantaina pitäisi saada! Tietääpä mitä tehdään viikonloppuna  ;D

Kun päästään ajon makuun laitan kulutuksia ja tuntemuksia tänne.
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

Rice

Itsellä kanssa lauantaina nykyisen Leonin vaihto 1.0 TSI Leoniin.
Opel Astra
Volvo V60

leonist1

Perjantaina pääsin sitten Leonin puikkoihin ja täytyy sanoa että on se veikeä peli!  :D

Oli ihan täys työpäivä ja eilinen oli täynnä kauppareissua niin ei vielä ole kauheasti kilometrejä, vasta vajaat parisataa, mutta tänään yritän päästä vielä pikku pyörähdykselle.
Ihan mukavat alkutuntemukset on kuitenkin jääneet. Auto tuntuu hiljaiselta, ainoastaan hakkapeliitat hiukan ujeltaa, mutta vähemmän kuin pelkäsin. Ja ensitankkauksen jälkeen kertyynelle matkalle, n.190km, auton oma tietokone näyttää keskikulutusta 5,3l  ;D  On toki ollut melko hyvää ajoa, kesärajoituksetkin poistui ja muutenkin vain n. 55-60km 100km/h -rajoituksilla, ja ehkä saman verran melko optimaalista 80km/h -tietä. Aikas lupaavan näköistä, kun vasta sisäänajo menossa. Kulutuksista enemmän kun saan lisää kilometrejä vyön alle.   8)
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

leonist1

Pikku lenkin pääsin heittämään tänään.

Tankkauksesta ajettu n. 310km, keskivauhti 64km/h ja at näytää keskikulutusta 5,2l/100km. Ihan messevät lukemat, eka täyttötankkaus kertoo sitten tuon at:n tarkkuuden.

Tuo 3-pyttyisen vääntö ja hiljaisen tasainen suoritusvarmuus hymyilyttää jatkuvasti ajaessa  :D
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

Solemn

Minä kävin viikko sitten ostamassa uuden Leon 1.0 TSI Ecomotiven, kun oli alennettuun hintaan liikkeessä valmiina ja vielä 0% korolla 6 vuoden osamaksulla.
Nyt on reilut 400km tullut mittariin ja olen äärimmäisen tyytyväinen ostokseen. Ajotietokoneen lukemien perusteella työmatka-ajossani on kulutus per 100km noin litran pienempi kuin edellisellä autollani (Ibiza 1.2 ST TSI vm2011).
Ajossa: Seat Leon 1.0 TSI Ecomotive Style 2016
Ex1: Seat Ibiza 1.2 ST TSI 2011
Ex2: Fiat Punto 1.2 Dynamic 2003
Ex3: Nissan Primera 2.0 Invitation 1996

leonist1

Lainaus käyttäjältä: Solemn - 29.12.16 - klo:15:12
Nyt on reilut 400km tullut mittariin ja olen äärimmäisen tyytyväinen ostokseen.

Onnittelut ostoksesta! Itsellä tuli juuri 2kk autolla täyteen, kilometrejä on juuri vajaat 6000, täytyy sanoa että todella tyytyväinen olen myös.Tuo pata on aivan uskomattoman nöyrä arkikäytössä, ja kulutus pysyy tosi maltillisena, eikä muutenkaan autossa ole moitteen sijaa.

Varmasti paljon nautinnollisia kilometrejä edessä!  :D
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

pasipi

TERVEHDYS

Uusi Seat omistaja ilmoittautuu tänne. Itse asiassa auto on ollut ajossa syyskuun lopusta, mutta nyt vasta jaksoin liittyä tänne. 

Auto (kylläkin 5 ovinen eikä st) löytyi Jyväskylästä ja oli kerinnyt olla pari viikkoa esittely käytössä. Itselleni auto siirtyi 200 km ajettuna eli melkein pakasta vedettynä.
Nyt on reilut 5000 km mittarissa ja ei ole ollut ongelmia tai ihmettelyn aiheita.

Matka-ajot menty alle 5 l/100km (4.6- 4.9), kun lähipyörittely tai raskaalla kelillä ajo on nostanut kulutusta välille 5-5,7 l/100km. Ihan mukavia lukemia, ainakin entiseen verrattuna. Ikinä en tule pääsemään ilmoitettuihin ihme lukemiin(sen tiedän kun ajattelee näillä korkeuksilla (Kuopio/Joensuu) olevia teiden profiileja, mutta vähällä mennään.

Jatketaan testausta ja informoidaan jos tulee asiaa.
     
auton tietoja:
P22   Style Pack
P5P5   Väri (Ice silver (metal))FB   Ulkopeilien sähköinen pysäköintiasento
PK2   Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin
PXX   LED-ajovalot highway-toiminnolla, LED-päiväajovalot
WH2   Kaksialueinen automaattinen ilmastointi Climatronic

Square

Joko ecomotivisteilla on kokemusta, miten lämpö riittää pakkasilla?

Solemn

Lainaus käyttäjältä: Square - 04.01.17 - klo:21:53
Joko ecomotivisteilla on kokemusta, miten lämpö riittää pakkasilla?

Kyllä tuo on ainakin minulla tuntunut ihan hyvin lämpiävän vielä näillä tämänhetkisillä -20c pakkasilla. Moottoriöljyn lämpötila pyörinyt 80km/h matkavauhdissa siinä 70-85c asteessa. Ecomotiven keulan poikkeavasti umpinainen ylämaski varmaan auttaa myös pitämään lämpöjä paremmin pakkaskeleillä, kun ajoviimaa pääsee vähemmän moottoritilaan.
Ajossa: Seat Leon 1.0 TSI Ecomotive Style 2016
Ex1: Seat Ibiza 1.2 ST TSI 2011
Ex2: Fiat Punto 1.2 Dynamic 2003
Ex3: Nissan Primera 2.0 Invitation 1996

xkouhiax

On kyllä vakuuttava paketti hintaisekseen. Harmi vain, että tavaratila on liian pieni / epäkäytännöllinen perhekäyttöön. Pari-kolme kertaa tuli testailtua ja kun rattaat laittoi konttiin, niin ei sinne järkevästi enää paljoa laukkuja yms. tavaroita mahtunut. Muuten olisin tehnyt kaupat ja nyt viimeistään kun DSG tuli tarjolle! Leon on muuten todella hieno auto ja faceliftin myötä myös varustelista tuli tämän päivän tasolle.

Gudmund

Totta on että tämä 1.0TSI on Leonissa "kova" paketti. Varsinkin kun tuo 1.4 TSI on hinnoiteltu vähän huonosti, niin luulisi moni poimivan juuri tämän listoilta.

Autohan on perhekäyttöön ihan sopiva peli, toki vauvalliset ja suurperheet ovat erikseen suurine tilatarpeineen. 4hlö normiperhe menee kuitenkin tuohon farkkuun aivan mukavasti kyytiin. Vaikkei se Leon mikään Ocu olekaan tiloiltaan.
Octavia III RS TDI

xkouhiax

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 05.01.17 - klo:10:46
Autohan on perhekäyttöön ihan sopiva peli, toki vauvalliset ja suurperheet ovat erikseen suurine tilatarpeineen. 4hlö normiperhe menee kuitenkin tuohon farkkuun aivan mukavasti kyytiin. Vaikkei se Leon mikään Ocu olekaan tiloiltaan.

Rattaat on sellainen tilasyöppö, joka vaatii auton kontilta harmillisen paljon. Pitää unohtaa yhdeksän kymmenestä automallista, kun pitää ottaa huomioon pienilapsisen perheen viikonloppumatkatarpeet...

reverence

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 05.01.17 - klo:10:33
On kyllä vakuuttava paketti hintaisekseen. Harmi vain, että tavaratila on liian pieni / epäkäytännöllinen perhekäyttöön. Pari-kolme kertaa tuli testailtua ja kun rattaat laittoi konttiin, niin ei sinne järkevästi enää paljoa laukkuja yms. tavaroita mahtunut. Muuten olisin tehnyt kaupat ja nyt viimeistään kun DSG tuli tarjolle! Leon on muuten todella hieno auto ja faceliftin myötä myös varustelista tuli tämän päivän tasolle.

Ei se mikään Superb ole, mutta ihan asiallinen kontiltaan. Se välipohja vaan tarvitsee muistaa laskea. Muistaakseni rattaat mahtuu kyytiin myös  pystysuunnassa.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy