1.6 bcb herjaa öljynpaineita

Aloittaja golffi4, 14.02.22 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

golffi4

Elikkä golffi sammu ajosta ja valitteli öljynpaineita, lähti kumminkin käyntiin heikosti ja lukijalla koodiksi antoi nopeusanturilta. Jollain oli ollut samanlaiset oireet ja anturin vaihto ei auttanut, joten olisko muilla omia kokemuksia tai tietoa asiasta?

mruotz

Nyt jäi vähän epäselväksi lähteekö käyntiin, ”toimii”muuten mutta herjaa ö-painetta? Vai eikö lähde pata tulille ollenkaan enää?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

golffi4

Lähtee kyllä käyntiin ja toimii normaalisti kehnoa starttia lukuunottamatta

mruotz

Mitä tarkoittaa kehno startti? Joutuu sahaamaan pitkään, vai mitä tarkoitat? Nytkö ei enää ö-painetta herjaa?
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

MurhaaMenoo

Minulle sattui vähän aikaa sitten tapaus BORA 2003 16V BCB n. 228 000 km, jossa ajossa näyttöön ilmestyi Oil Pressure Low, Stop Engine. Silmin havaittavia vuotoja ei ollut ja öljä oli sama määrä kuin jo pidemmän aikaa.

Vika löytyi öljynpaineanturista, jossa oli hiushalkeama. Öljyä pääsi tämän halkeaman kautta liittimeen. Päästiin kaikkein vähimmällä tässä tapauksessa eli öljypaineanturin vaihdolla. Haljennut anturi ei ollut edes alkuperäinen. Tilalle laitettiin uusi alkuperäisvaraosa-anturi.

Kannattaa tarkastaa myös tämä anturi.

mruotz

Monesti toi venttiilikopassa olevan ö-p anturin johto murtuu siitä liittimen juuresta. Jos on tuuria niin sen pystyy tinaamaan, jos ei - haet romikselta sen liittimen sopivalla pätkällä johtoa ja tinaat sitten.

Ihan ekana en lähtis öljypumppua vaihtamaan. Öljypohja auki ja tarkistaa sihdin. Samalla vaihtaa uudet kk-laakeri. ”While you are there”..
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

MurhaaMenoo

BORA BCB: Eikös anturi ole öljypohjan alla? Onko Golf BCB -moottorissa anturi eri paikassa? Vai olenko käsittänyt tuon anturin ja paikan väärin?

mruotz

Öljypohjassa on määrä anturi. Venttiilikopassa, oikeassa reunassa on öljynpaineanturi.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

MurhaaMenoo

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 15.02.22 - klo:21:09
Öljypohjassa on määrä anturi. Venttiilikopassa, oikeassa reunassa on öljynpaineanturi.

Kiitokset tästä. Tulipahan käsitteet selville.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy