Land Rover/Range Rover

Aloittaja vasara, 10.04.11 - klo:11:35

« edellinen - seuraava »

vasara

Maukkaan näköinen Range pikkumaasturi.
http://www.landrover.com/us/en/rr/range-rover-evoque/build/

Urlaub

Suomenkin hinnat on jo julkaistu ja alkavat 43.600 eurosta. Ei kuulosta pahalta! Tuolla hinnalla Rangea voi ajatella muutkin kuin lordit.

http://www.landrover.fi/2011/fi/rr/evoque/

vasara

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 10.04.11 - klo:13:55
Suomenkin hinnat on jo julkaistu ja alkavat 43.600 eurosta. Ei kuulosta pahalta! Tuolla hinnalla Rangea voi ajatella muutkin kuin lordit.

http://www.landrover.fi/2011/fi/rr/evoque/
Nelivetomallit alkaen 52500â,¬. Varustepaketteineen kolkutellaan 60tâ,¬ rajaa.. Ei ihan halpa enää. Ulkonäkö miellyttää omaa silmää sinä määrin, että voisin heikkona hetkenä tarttua etuvetoiseenkin.

RoccoScientist

CAR-lehti pisti Evoquen nokikkain seuraavien autojen kanssa:

Mini Countryman
BMW X1
Audi TT
Peugeot RCZ
Golf GTI

Sekalainen joukkio oli perusteltu sillä, että siinä missä BMW X1 oli suorin kilpailija, yrittää Evoque houkutella asiakkaita myös muiden automallien tontilta ajettavuudellaan ja muotoilullaan. Yksityiskohtiin sen enemmän menemättä, niin Evoque pärjäsi hyvin kaikille muille paitsi Golf GTI:lle. SUV:ksi kyseessä on siis varsin onnistunut yhdistelmä kuljetuskykyä, ajettavuutta ja muotoilua, mutta maastoon sillä varmaan aika harva uskaltautuu, vaikka kykyjä siihenkin pitäisi jonkin verran löytyä. Hintaahan tuolle kertyy sillä hauskimmalla motilla eli bensaturbolla aikalailla...
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

RTWteam

Range Rover Evoque -mallin ensimmäiset autot ovat saapuneet Suomeen. Varmaankin sinne Etelä-Suomeen jää nämä ensimmäiset autot koeajettaviksi..

MoFFe

Tekis kyllä tuollainen mieli...mutta hitto että on hinnakas. Jos haluaa vähäisenkin varustusta.

_Mikko_

Pari viikkoa sitten tuli ihmeteltyä ja koeistuttua tommosta evoqueta. Aika asiallisen näköinen peli, etenkin kaksiovisena. Viimeistely myös näytti olevan mallillaan. Itselle pisti silmään sisätilojen mataluus. Ei siinä mitään ongelmaa ole, päinvastoin toi hieman sporttista olemusta autoon. Penkki oli aivan mahtava ja hallintalaitteet tuntuivat olevan kohdallaan.

Ulkoa on myös hieno laite. Muutamissa kyydissä olleissa autoissa näytti olevan katto ulkoa mustana ja lisäksi kaikkia sekalaisia mustia kikkareita ympäri autoa. Kaikki nuo olivat vissiin tuolla bensaturbolla ja selvästikin muita paremmilla varusteilla. Syötävän hyvän näköinen valkoisena ja noilla mustilla kilkkeillä.

EDIT: Ja se punainen nahkasisustus  8)

Titta Jokisen tukka

Mitenkähän on Evoquen teknisen laadun laita. Ranget kun eivät perinteisesti ole olleet niitä luotettavimpia tekeleitä.

Hienohan se on, siitä ei pääse mihinkään. Hinta kohoaa kyllä järkivarusteltunakin liian korkealle ollakseen kuitenkin lähes pikkuauton mitoissa.

clima

Jos pitäisi tuollaista katumaasturia itselle harkita niin kyllä tuo Evoque olisi todella korkealla listalla, pelkästään sen takia että tuo on kaikkiin kilpailijoihin verrattuna ylivoimaisesti tyylikkäin.
Uusimmassa autoseiskassa tuota oli verrattu X1:seen, kylläpä näytti bemari lussulta tuohon verrattuna, (samaa voi sanoa kyllä Q3:stakin).

Täytyy ehkä tuo käydä ihan mielenkiinnosta ajamassa, katsotaan mitkä ovat ajatukset sen jälkeen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 23.09.11 - klo:17:33
Mitenkähän on Evoquen teknisen laadun laita. Ranget kun eivät perinteisesti ole olleet niitä luotettavimpia tekeleitä.

Hienohan se on, siitä ei pääse mihinkään. Hinta kohoaa kyllä järkivarusteltunakin liian korkealle ollakseen kuitenkin lähes pikkuauton mitoissa.
Uudessa AutoBildissä Range Evoque vs. BMW X1. Suunnilleen samanhintaisiahan nuo on. BMW vaikutti testaajien silmissä Evoquen rinnalla pieneltä ja hieman vaatimattomalta :)
Mitä luotettavuuteen tulee, niin onhan Land Roverilla vankka maine maasturipuolella, tuskin se maine ihan romuilla on rakennettu.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.09.11 - klo:18:22
Uudessa AutoBildissä Range Evoque vs. BMW X1. Suunnilleen samanhintaisiahan nuo on. BMW vaikutti testaajien silmissä Evoquen rinnalla pieneltä ja hieman vaatimattomalta :)
Mitä luotettavuuteen tulee, niin onhan Land Roverilla vankka maine maasturipuolella, tuskin se maine ihan romuilla on rakennettu.

Kysymykseni oli lähinnä retorinen. Itseasiassa se maine nimenomaan on romuilla rakennettu. Maastokelpoisuutta löytyy kyllä, huoletonta autoilua ei niinkään.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 23.09.11 - klo:18:30
Kysymykseni oli lähinnä retorinen. Itseasiassa se maine nimenomaan on romuilla rakennettu. Maastokelpoisuutta löytyy kyllä, huoletonta autoilua ei niinkään.
Jep.. ei ole minullakaan kovin paljoa kilometreja ko. merkillä.. mutta lähisukulainen huristellut Rangella yms. Land Rover Discolla vuosia ja normi pikkuvikoja lukuunottamatta ihan huoletonta autoilua ovat tarjonneet? Ei ole tilastollisesti merkitsevä otos, mutta minulle riittäisi esim. evoquen ostosuositukseksi.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: clima - 23.09.11 - klo:18:20
Jos pitäisi tuollaista katumaasturia itselle harkita niin kyllä tuo Evoque olisi todella korkealla listalla, pelkästään sen takia että tuo on kaikkiin kilpailijoihin verrattuna ylivoimaisesti tyylikkäin.
Totally agree. Luonnossa en ole vielä Evokkia pongannut mutta kuvien perusteella vaikuttaa ulkonäöltään ylivoimaisesti luokkansa hienoimmalta laitteelta.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 23.09.11 - klo:19:52
Jep.. ei ole minullakaan kovin paljoa kilometreja ko. merkillä.. mutta lähisukulainen huristellut Rangella yms. Land Rover Discolla vuosia ja normi pikkuvikoja lukuunottamatta ihan huoletonta autoilua ovat tarjonneet? Ei ole tilastollisesti merkitsevä otos, mutta minulle riittäisi esim. evoquen ostosuositukseksi.

Tuttavani kipuilua kyseisten vehkeiden parissa aikani seuranneena en uskaltaisi ihan varauksetta antaa ostosuositustani. Miesparka kun ei oppinut läksyjään yhdestä, eikä kahdestakaan mallista. Käsittämättömiä ongelmia jokaisessa vehkeessä. Osa toki pikkuvikoja, mutta niitäkin enemmän, kuin riittävästi.

Kaksi vuotta sitten tuli järkiinsä ja vaihtoi merkkiä. Sitä, miksi aikansa takoi päätään seinään en ymmärrä tänä päivänäkään.

Markku J

Minäkin just luin tuon vertailun AutoBildistä. Näyttipä X1 aika antiikkiselta Evoquen rinnalla. Tuollaisen pikkurangen voisin ostaa ihan sen upean muotoilun vuoksi, jos perustekniikka on suurinpiirtein kohdallaan. Ja jos siihen saisi 3 -litran dieselkoneen nokalle.

Jarde

Tulinpa ajaneeksi Metro-Auton ohitse. Aamulehdessä näkemäni mainos esillä olevasta Evoquesta sai kääntymään takaisin. Autohan on jo ensimmäisistä lehtikuvista lähtien mielyttänyt silmää. Onhan se upea. Katsaus hinnastoon kertoi, että halvin olisi siellä n. 47 000 â,¬ Se on pirusti rahaa autosta, mutta jos miettii kilpailijoita, esim. Audin, Mersun ja Volvon katumaastureita, hinta ei enää tunnu niin kalliilta. Ulkonäkö ja viimeistely on ainakin kohdallaan. Auto on oikeastaan aika pienen näköinen. Ja sehän ei ole valtava. Tavaratila ja takatilat eivät ole kovin suuret, kuljettajalle löytyy hyvät tilat. Ja hienot yksityiskohdat, kuten Jaguarin XF:a tuttu ylösnouseva pyöreä vaihdevalitsin tekevät vaikutuksen.

Uskon, että tätä tullaan myymään ihan reippaasti. Ikävä kyllä itse joutuu tyytymään halvempiin kulkuneuvoihin. Mutta jos parin vuoden päästä ois joku vaihtoauto...  ;D

http://fi.evoque.fi/

RTWteam

Evoquesta on keskustelua myös täällä -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=5050.0

Pekka T

LainaaKatsaus hinnastoon kertoi, että halvin olisi siellä n. 47 000 â,¬ Se on pirusti rahaa autosta, mutta jos miettii kilpailijoita, esim. Audin, Mersun ja Volvon katumaastureita, hinta ei enää tunnu niin kalliilta.

Tuo hinnat alkaen versio ei ole nelivetoinen niin kuin noiden kilpailijoiden mallit ovat, halvimman nelivedon hinta näyttäisi olevan 51151 â,¬ (190 hv diesel).
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

tibis

Hieno peli on :) vähä miettinyt, onko ne kestäviä?

MoFFe

Miksi ei olisi kestäviä? Kyllä mä uskon että ihan laadukas peli on.
Jokin testi katoin youtubesta missä testaavat tuota Evoqueta ja toteavat että on todella laadukas.
Mutta toisaalta se ei tarkoita että se on kestävä  :)

Mutta sikahintainen se kyllä on... jos hiemankin varusteita haluaa.

Totuuden Torvi

Miksi Range Roverin pitäisi olla halvempi?

Minun päässäni tuolla nimellä on jotain erikoista arvoa, toisin kuin Volvolla tai 'vanhalla' Audilla. BMW:llä on jotain premium arvoa, muttei niin paljon kuin Range Roverilla.

Kestääkö? Tuskin Range Rover huonompi on kuin kilpailijatkaan.
(Ainakaan ensimmäisen 200tkm aikana. Muusta ei tarvi uuden auton ostajan varmaan huolehtia.)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 03.10.11 - klo:22:20
Uskon, että tätä tullaan myymään ihan reippaasti.

Täällä puolella näppistä taas epäillään, että kovin marginaaliseksi jää tämän tuotteen myynti. Vähemmällä rahalla kun saa esimerkiksi X3 Bemun.

Veikkaan siis samaa kohtaloa kuin Audin A1:selle. Liian kova hinta torppaa myynnin täysin, vaikka molemmat ovat laadukkaita ja hienoja autoja.

RoccoScientist

Jos jatkettaisiin täällä?

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.10.11 - klo:11:55
Täällä puolella näppistä taas epäillään, että kovin marginaaliseksi jää tämän tuotteen myynti. Vähemmällä rahalla kun saa esimerkiksi X3 Bemun.

Saa toki, mutta itselleni ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa X3:sta tuon sijaan. Evoque kun on sellainen auto, että sen kohdalla ei haittaisi, että kyseessä on ns. katumaastuuri (vaikka maasto-ominaisuuksien pitäisikin olla verrattain kunnossa, merkki kun velvoittaa). Tämä auto siis vetää asiakkaita myös siitä porukasta, jota eivät katumaasturit lähtökohtaisesti innosta. Tärkein syy tähän lienee muotoilu - vaikka makuasia onkin, niin omasta mielestäni X3 ei yksinkertaisesti kestä vertailua Evoqueen muotoilun osalta. Ei ulkokuoren, eikä sisätilojen suhteen. Sama pätee Q5:een, vaikka siinä sisätilat miellyttävätkin enemmän kuin X3:n.

Niin ja se hinta. Tämäkin menee varmaan siitä muotoilusta tykkäämisen piikkiin, mutta noiden Inchcapen esittelyautojen ~70 ke:n hintalaput eivät tuntuneet mitenkään kohtuuttomilta kun mietti kokonaisuutta. Eikös se hinta kuitenkin X3:ssa ja Q5:ssäkin tuohon suurusluokkaan aika helposti karkaa, jos haluaa ripeämpää kyytiä ja lisävarusteita?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.10.11 - klo:12:15
Tämä auto siis vetää asiakkaita myös siitä porukasta, jota eivät katumaasturit lähtökohtaisesti innosta.




Tämän kommentin kyllä allekirjoitan omasta puolestani :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

K70

Näin kaksiovisen Evoquen viikko sitten ja olipa pitkästä aikaa auto, joka käänsi pään liikenteessä.

Quality


Työkaverilla ihan järkyttäviä kokemuksia Lantikasta. Ei kiitos.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.10.11 - klo:12:15
Eikös se hinta kuitenkin X3:ssa ja Q5:ssäkin tuohon suurusluokkaan aika helposti karkaa, jos haluaa ripeämpää kyytiä ja lisävarusteita?

Voi olla, ei ole tietoa. Otin vain pikaiseen Lantikalta alkaen hinnan 140kW automaatilla ja vertasin sitä X3 20dA Businekseen. Bemu oli tässä vertailuparissa halvempi.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.10.11 - klo:13:15
Työkaverilla ihan järkyttäviä kokemuksia Lantikasta. Ei kiitos.
Mikä siinä on erityisesti järkyttänyt?
Kuitenkin perustekniikka on hyvin yleisesti käytössä olevaa, joten pitäisi olla ihan ok.
Esim. PSA ja Fordin diisselikoneet, joita Land Roverkin käyttää ovat erittäin laajalti käytössä. Nelivetotekniikka on yleistä mallia. Maasturitesteissä esim. freelander ja discovery yleensä kärjessä...
V8 bensakoneet on ehkä oma juttunsa.. sellaisen yksi tuttukin räjäytti Rangesta, mutta käyttökin oli luonteeltaan vähintäänkin kuluttavaa.
Tahi jos puhutaan isompien mallien (Disco, Range) ilmajousitusten kallista rempoista.. sama riesa muissakin autoissa kilometrien kertyessä.

Quality


Ei nyt niin kovin yksityiskohtaista tietoa, mutta jonkin sortin moottorivaurio alle 100 tkm ajetussa autossa --> taitamaton korjaus --> lisää ongelmia --> auto jatkuvasti pajalla, aina jokin vialla --> auton myyminen pois ja siirtyminen toiseen merkkiin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.10.11 - klo:11:55
Täällä puolella näppistä taas epäillään, että kovin marginaaliseksi jää tämän tuotteen myynti.
...
Suomessa voi hinnoittelun ja verohelvetin vuoksi käydä juuri noin. Pitkät ennakkotilauslistat evoquesta on kuitenkin maailmalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy