Jeep

Aloittaja loginpass, 30.03.11 - klo:20:23

« edellinen - seuraava »

loginpass

Aika "erikoinen"...

Jeep Compass facelift,



Lievää kehitystä edelliseen kojetauluun...



Edelleen halpis iskee kaikesta läpi.


Arcca

Lainaus käyttäjältä: loginpass - 30.03.11 - klo:20:23
Jeep Compass facelift,


Sisarmalli Patriotissa enemmän sitä jotakin tämän faceliftinkin jälkeen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

RTWteam

Tämä auto kaipaisi sisätiloihin rikkovia muotoja. Aivan liian tasaista. Mielikuvitus loppunut suunnitelijalta tai kynästä muste.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 30.03.11 - klo:22:18
Tämä auto kaipaisi sisätiloihin rikkovia muotoja. Aivan liian tasaista. Mielikuvitus loppunut suunnitelijalta tai kynästä muste.

Täysin samaa mieltä. Hemmetin ruman näköistä taas kerran ja kovaa lelumuovia käytetty vähintäänkin riittävästi. Mikähän siinä on, että jenkit eivät vain saa aikaiseksi muuta kuin tätä kulimalli -ilmettä?

Urlaub

Eikös Jeep Compact ole se Dodge Caliberista muokattu "Jeep"?

tommyt

Meinasin sanoa halvaksi työkaluksi mutta näkyy olevan lähtöhinta melkein 20k$. Kojelaudan ilmasuuttimet taitaa olla suoraan Dacia Dusterista. No, kovasta liukkaasta muovista on helppo pyyhkiä pölyt pois.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

eGetin

Olenko ainoa jonka mielestä tuo on ihan hieno? :D Hieman ehkä lelumainen fiilis tulee kuvasta, mutta IMO kyllä tosi näppärä, ei ole mitään nappulahelvettiä ja näkyisi ne parit namiskat olevan isoja. VAG:llahan on oikeastaan samantyylistä konsolia, mutta ei sitä kukaan kritisoi? Tuosta kuvasta on muutenkin vaikeata sitä muovin laatua mitenkään päätellä :)

Edit: Tässä sitä teidän tyylikästä "erilaista" sisustaa ;D

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 31.03.11 - klo:23:30
Olenko ainoa jonka mielestä tuo on ihan hieno? :D Hieman ehkä lelumainen fiilis tulee kuvasta, mutta IMO kyllä tosi näppärä, ei ole mitään nappulahelvettiä ja näkyisi ne parit namiskat olevan isoja. VAG:llahan on oikeastaan samantyylistä konsolia, mutta ei sitä kukaan kritisoi? Tuosta kuvasta on muutenkin vaikeata sitä muovin laatua mitenkään päätellä :)

Edit: Tässä sitä teidän tyylikästä "erilaista" sisustaa ;D


Mites joku 1998 tai jotain sinnepäin, esitelty Ficus tähän Jeeppiketjuun liittyy?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 31.03.11 - klo:23:37
Mites joku 1998 tai jotain sinnepäin, esitelty Ficus tähän Jeeppiketjuun liittyy?
Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 30.03.11 - klo:22:18
Tämä auto kaipaisi sisätiloihin rikkovia muotoja. Aivan liian tasaista. Mielikuvitus loppunut suunnitelijalta tai kynästä muste.
Näinhän se, siitä löytyy rikkovia muotoja jne :)

Tikka

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 31.03.11 - klo:23:30
Olenko ainoa jonka mielestä tuo on ihan hieno?
Minunkin mielestä tuo ulkoisesti on ihan ok, suorastaan upea verrattuna edelliseen rumilukseen. Sisustasta en sitten sanokaan mitään.

sheikki

Q5 alkaa olemaan viittävaille myyty pois, seuraavaksi autoksi näillä näkymin tulossa Grand Cherokee Limited. 3.6 V6 voimanpesä liikuttaa autoa aivan eri tahtiin kuin nykyinen 2.0TFSI, valitettavasti laiskemmin. Noh, kaikkeen tottuu paitsi liian pieniin kenkiin sanotaan. Työvoimapoliittisia päätöksiä joten tällä nyt huristellaan seuraavat kolmisen vuotta.
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

Romeo

Lainaus käyttäjältä: sheikki - 16.11.11 - klo:08:30
Q5 alkaa olemaan viittävaille myyty pois, seuraavaksi autoksi näillä näkymin tulossa Grand Cherokee Limited. 3.6 V6 voimanpesä liikuttaa autoa aivan eri tahtiin kuin nykyinen 2.0TFSI, valitettavasti laiskemmin. Noh, kaikkeen tottuu paitsi liian pieniin kenkiin sanotaan. Työvoimapoliittisia päätöksiä joten tällä nyt huristellaan seuraavat kolmisen vuotta.

Onnea, komea peli tuo uusi iso-päällikkö. Kävin ihastelemassa paikallisessa liikkeessä.

Kapa

Hyvin kestänyt aikaa tuo Focusin kojelauta.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: sheikki - 16.11.11 - klo:08:30
Q5 alkaa olemaan viittävaille myyty pois, seuraavaksi autoksi näillä näkymin tulossa Grand Cherokee Limited. 3.6 V6 voimanpesä liikuttaa autoa aivan eri tahtiin kuin nykyinen 2.0TFSI, valitettavasti laiskemmin.

Tuli itsekin katseltua tämmöistä ihan huvikseen. Voi kyllä todeta, että täällä Jenkeissä tuollainen olisi Grand Cherokee on todella edullinen peli ja varusteita autossa riittää vaikka muille jakaa. Itse tykkään myös auton ulkonäöstä todella paljon ja sisustakin on minusta oikein nätti, ainakin kuvissa. Sisustan laadukkuutta muuten mainostetaan aika urakalla täällä. Ainoat miinukset tulee laiskasta suorituskyvystä ja järkyttävän suuresta kulutuksesta. Täällähän tuo V6 on vakiona kaikissa malleissa ja sen yhteydessä 5-pykäläinen automaatti. Suurin järkytys oli kuitenkin se, että V8:n lisähinta oli vain 1695 dollaria  :o :o :o Itse olin, että mitä helvettiä, yleensä tuolla rahalla saa xenonit keulalle tai hiukan paremin soivat stereot, mutta Jeeppi vaihtaa V6-koneen V8-koneeksi ;D

Markku J

Eikös Jeeppi sitten pidä ottaa V8:lla - vai onko kyseessä työsuhdeauto ? Miksi kelpuutat sellaisen ?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.11.11 - klo:20:03
Eikös Jeeppi sitten pidä ottaa V8:lla - vai onko kyseessä työsuhdeauto ? Miksi kelpuutat sellaisen ?

Ihan omaan käyttöön auto tulisi, meidän firmassa ei taideta edes tuntea sanaa työsuhdeauto :) En tosin edes tiedä harrastetaanko täällä Jenkeissä edes sellaisia. Tuo hintaero on kyllä niin pieni, että V8:sta voisi olla aika hankala kieltäytyä. Samalla tuo 5-pykäläinen automaatti korvataan 6-pykäläisellä, joka sekin jo puoltaisi V8:n hankintaa. Käytössä kukkarolla tietenkin joutuu sitten käymään useammin tankkauksien yhtedessä. V8:n suuresta tehosta ja väännöstä (360hp ja 530Nm) huolimatta suorituskyky onnistutaan kadottamaan jonnekin ja esimerkiksi 0-60mph kiihdytys on noin 8 sekunnin luokkaa. Onhan tuossa toki autolla kokoakin, mutta veikkaan syypääksi tuota automaattia. Trailerin vetämiseen nuo kait on muutenkin enemmän tarkoitettu kuin kiihdytyskilpailuun :) SRT8 malli onkin sitten jo ihan toista maata ja sillä jättää nopeammatkin sportit kakkoseksi (0-60mph ~4,8s). Sille tosin kertyy hintaakin jo jonkin verran enemmän.

Miksi sitten Jeeppi kelpaisi meille. En oikein tiedä itsekään. Tilaa tarvitaan toisessa autossa hiukan enemmän ja tuollaiset maasturit kiinnostaisi jonkin verran itseä. Tuo olisi ainakin oikea möhkö ja pitäisi päästä vaikeammassakin maastossa eteenpäin (ihan kuin sille olisi itsellä käyttöä... ;)) Auton ulkonäkö ja sisusta miellyttää itseä ja rahoille tuntuu saavan aika hyvän vastineen. Melkein täysin varusteltu yksilö nelivetona ja V8:lla kun maksaisi noin 45000 dollaria. Tuohon hintaan varustelistalta oli ruksittu melkein kaikki mahdollinen. SRT8 olisi sitten jo reilu 60k$ ja sellaisella ajelu kävisi jo oikeasti lompakolle :) Tämä on nyt itsellä sellaista vaihtoehtojen tutkintaa ja tässä mallissa ei oikeastaan mikään tökkää pahasti vastaan. Sama juttu kuin uuden A6:n kanssa.

Edit: pakko kyllä myöntää, että tuo olisi ihan helvetin makia peli  8)
http://www.jeep.com/en/srt8/

Blueroan

Myös minusta tuon uuden Jeepin kojelauta on tyylikäs, vielä kun olisi materiaalit laadukkaampia. Tuossa oli näkyvillä tuo Focuksen kojelauta, joka taas on aivan sieltä minne aurinko ei paista. Ehkä siksi juuri pidän VW:n muotoilusta...
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

Markku J

pokkus, sorry - viittasin nimim. sheikki'n kirjoitukseen työvoimapoliittisista asioista.

Kapa

Myös minusta tuon uuden Jeepin kojelauta on tyylikäs, vielä kun olisi materiaalit laadukkaampia. Tuossa oli näkyvillä tuo Focuksen kojelauta, joka taas on aivan sieltä minne aurinko ei paista. Ehkä siksi juuri pidän VW:n muotoilusta...
Lainaa

Toiminnallisuus ja kokonaisuus on mielestäni parasta auton suunnittelussa. Jostain ajattelusta voidaan käyttää nimitystä "yksille napeille tehty". Focuksen kojelauta on aivan yhtä ergonominen kuin kaikki nykyisetkin. Joka ei tajua kokonaisuutta saa mielestäni olla sitten "Tauno".

Blueroan

Toiminnallisuudesta tai kokonaisuudesta en tiedä, mutta silmäni sanoo, että se näyttää oksennukselta...
Seat Leon ST Style 1.2 TSI DSG nevada white
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4X4 Sportline

sheikki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.11.11 - klo:20:03
Eikös Jeeppi sitten pidä ottaa V8:lla - vai onko kyseessä työsuhdeauto ? Miksi kelpuutat sellaisen ?

Piti valita varustetason ja v8 välillä ja valitsin varusteet. Auto tosiaan työsuhdeauto, omalla rahalla olisi q5 vaihtunut isovljeen tai cayenneen.
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

kavorka

Katselin, että tuollaisia 2007-2008 vuosimallia olevia Grand Cherokeeita saisi ihan ok hintaan. Onko mitään käsitystä paljonko näissä on ajoneuvo- ja käyttövoimaverot tai vakuutukset?

Docw

Tuli tuossa lomareissulla ajettua viikko Jeep Libertyllä. Auto oli ihan pakasta vedetty, rekisterikilpiäkään ei vielä ollut vaan väliaikaiset paperikilvet. Sanotaanko näin kauniisti, että viimeistelyn laadun osalta tuo Jeeppi on kyllä tähtitieteellisen etäisyyden jäljessä audia...jos ei jopa enemmänkin ::) Sisustan "design" oli suurinpiirtein sitä tasoa että jokaiselle kokoonpanon meksikaanolle olisi annettu sekalainen säkki nappuloita ja mittareita jotka saivat sitten laitella sinne minne parhaalta tuntuu  :) Mutta kaikista pahin oli jostain ratin keskiöstä jokaisessa pienimmässäkin epätasaisuudessa kuuluva ja etenkin sormissa tuntuva kolina/räminä. Käytännössä 90% siitä noin 200 mailin ajosta jonka tuolla ajoin, pidin yhtä sormea kiilattuna ratin keskiön taakse. Millään paperisutturoilla en saanut ääntä tapettua vaan ainoastaan kiinni pitäminen auttoi :o Kohtuullisen mukavaa kun tiet olivat toooodella kapeita, huonokuntoisia ja mielettömän tiukkaa mutkaa ja jyrkkää mäkeä oli ihan riittämiin...

...mutta mutta... täytyy myöntää että jotenkin tykkäsin tuosta autosta kuin hullu puurosta. Vaikka tämä oli sellainen puolikas askel citymaastureista oikeiden maastureiden suuntaan, niin kyllähän autosta tullut äijäfiilis oli aika mahtava. Tämä on juuri sellainen auto jolla haluaisin ajella kilpisjärvelle / pohjois-Norjaan poikien kanssa kalareissulle. Alusta oli todella jämäkkä ja noissa kuopissa ja hidastustöyssyissä auto tuntui lähinnä tuumivan ettei moisten pienten epätasaisuuksien takia viitsi jousitusta vielä vaivata, sielläkö kyytiläiset heilukoon niin kauan kunnes päästään kunnon maastoon ;D

Ulkoisesti auto vaikuttaa selvästi Q5:ttä isommalta, mutta matkustamo ja tavaratila ovat selvästi pienemmät. Siinä missä turvaistuin telakkaan asennettuna ryöstää Q5:n etupenkkiläisen jalkatilat lähes kokonaan, niin tässä tuo sama istuin ilman telakkaa sallii ainoastaan jalattomien matkaamisen etupenkillä. Samoin takakonttiin sijoitettu _iso_ matkalaukku ja rattaat menivät Q5:n mukavasti rinnakkain, niin tähän ne joutui laittamaan päällekkäin. Lisäksi lastauskorkeus on Q5:n verrattuna varmaan 5-10cm korkeampi.

Bensaa tuolla meni kyllä todella miehekkäästi, vajaat parikymmpiä sadalle. Tosin ajokin oli kaikkea muuta kuin bensaa säästävää, jos tuolla pari kappaletta sitten mainitut mutkat ja mäet saivat jonkinlaisen mielikuvan teistä niin kerro se huoletta kymmenellä...etkä sittenkään ole lähelläkään ;)

Vanhana MacGyver fanina Jeep Wrangler on aina kiehtonut kakkosautona ja kyllä täytyy sanoa että viime viikon kurvailujen jälkeen olisin mielellään vienyt CC:n jeep kauppiaan hellään huomaan ja ajanut jollain äijäautolla kotiin. Sitten kuitenkin lentokentällä hyppy takaisin Q5:n rattiin (yhtään väheksymättä vaimon ehdotonta veto-oikeutta tällaisen hankinnan kuoppaamiseen) palautti maanpinnalle  :'( ...josko sitä saisi mitenkään perusteltua kolmosauton hankintaa??  ;D

Alla parit kuvat tuosta kyseisestä autosta.






pokkus

Jeepillä tuota sisustaa ja sen laatuvaikutelmaa on valiteltu jopa täällä Jenkkien mantereella. Ei varmasti siis ole yllättävää, että eroa löytyy Audiin :) Tuota uutta Grand Cherokeeta tosin paranneltu aika reippaasti sisustankin osalta ja ainakin omien kylmätyyppien osalta se näytti ihan mukiinmenevältä. Milloinkahan sama päivitys saadaan muihin Jeeppien malleihin. Tai sitten Jeeppi haluaa pitää tietyt mallinsa juurikin tuollaisina "äijäautoina" joilla ajetaan oikeasti huonossa maastossa. Ei siellä sitä sisustaa ehdi ihastella vaan keskitytään ajamiseen :)

Mutta omien viimeaikaisten fiiliksien perusteella olen kallistunut samaan ajatukseen, että ei kannata ostaa kahta liian samanlaista autoa, jos molemmista haluaa saada nautintoa. Riittävä erilaisuus tuo ihan erilaista fiilistä ajamiseen.

Docw

#24
Joo, tämä vehjes oli kyllä selvästi viritetty muihin hommiin kuin voittamaan pikkusormi pystyssä arvosteltuja laatukisoja ;D

Tarkkaavainen lukija varmaan huomasi noissa kuvissa kattoon viritellyn GoPron. Videota tuli kuvattua kolme tuntia noista ajeluista. Alla on tässä kuvissa esiintyvän reissun pätkä 5x nopeutettuna. Harmi että kuva ei kerro totuutta korkeuseroista tai mutkien säteestä. Nuo korkeuserot näkee ehkä parhaiten alkumatkan mäissä katsomalla noita tien vieressä olevia puhelinlinjojen tolppia, ne kun ovat luonnollisesti pystysuorassa. Mutkista taas parhaan käsityksen saa loppupuolella edessä ajavasta rekasta joka joutuu risteyksissä peruuttelemaan että saa keulan menosuuntaan  ;)

St Thomas Cruisin

EDIT: Tuossa videossa muuten jouduin päästämään nuo parit autot ja sen skootterin ohi koska takapenkiltä alkoi kuulua pahoinvoinnin merkkejä mutkien takia, ei siksi että tällainen perisuomalainen rallikuski olisi ollut hidas noilla teillä  ;D ;D ;D ;D

care

Lainaus käyttäjältä: kavorka - 01.12.11 - klo:22:36
Onko mitään käsitystä paljonko näissä on ajoneuvo- ja käyttövoimaverot tai vakuutukset?
Muistaakseni valtio on pyytänyt hieman yli 800 euroa joka vuosi. Tosin kun ajoneuvovero nousi ja käyttövoimavero laski, summa saattaa olla jonkin verran muuttunut.

Vakuutuksissa on aikamoista hajontaa johtuen siitä, että osa yhtiöistä niputtaa kaikki Jeepin mallit yhden nimikkeen alle, kun taas toisilla on oma taulukkonsa pelkästään Grand Cherokeelle. Joskus marginaalimerkin omistamisesta on jotain hyötyäkin.

sheikki

Pitkän odottelun jälkeen Jeeppi saapui pihaan. Alkutuntemuksina ohjauksen palautus on melko huono, liekkö nuo 20" renkaat vaikuttaa asiaan, en tiedä. Ilmanpaineet nyt täytyy ainakin tarkastaa, ajotietokoneen mukaan oli 2,8 baria. Kilometrejä takana vasta n. 100 joten syväanalyysiä saa hetken odotella. Plussana voisin mainita tuon AV puolen, kovalevytilaa mukavasti ja iPhonesta pystyy streamaamaan musaa bluetoothin kautta.

"Hiekkamyrskyn" jälkeen tuli pesaistua muukin kalusto joten parit räpsyt niistäkin.
Jeep Grand Cherokee V6 Limited -12, Honda CBR 600RR -06, Ducati 899 Panigale.

pokkus

Hieno peli tuo Grand Cherokee. Tuollaisessa tuli muutamaan kertaan istuttua sisällä nyt kun oltiin autoa ostamassa ja tykkäsin autosta kovasti. Koeajolle ei auto silti päässyt, koska auto olisi tullut täällä liian hintavaksi sellaisena kuin olisin sen itse halunnut. Työkaverilla on tuollainen ja vertasi sitä Edgeen ja sanoi, että suurin piirtein samankokoinen sisältä. Itse sitä hiukan ihmettelin kun olin luullut, että Jeeppi olisi paljon isompi. Siltä se ainakin vaikuttaa kun ulkoa katsoo.

JMTK



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy