Ruostekorjauksia

Aloittaja vws, 13.01.14 - klo:12:30

« edellinen - seuraava »

Kale

Lainaus käyttäjältä: 765turbo - 17.04.20 - klo:23:24
Itse sanoit, että hinta oli kohtuullinen. Eläkeläispariskunta, eli onko myyjäkään ollut tietoinen tuosta pintaruosteesta. Ei näe enää niin hyvin saati kumartele kerran viikossa joka paikkaa autossa tutkimaan. Nyt ehkä vaan katse peiliin ja Dremel käteen ja fixaaat itse. Noin pienet kilsat Skeidassa, niin eiköhän tolla pärjääää :)
Autosta vielä sellainen huomio, että kaverin perhe tällä autolla pääasiassa on viimeiset 9kk ajellut. Olen kysellyt korjauksesta tarjouksia ja tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä, että otan oikeasti Dremelin käteen ja fiksaan itse. Merkkarin lisäksi vasta yhdestä paikasta saanut tarjouksen joka oli 1200â,¬ vanhoilla tiivisteillä ja 1600â,¬ uusilla tiivisteillä. Tämä siis asiantunteva paikka mutta kallis. Muualta ei vielä tarjouksia ole kuulunut.

Lainaus käyttäjältä: tven - 18.04.20 - klo:14:24
Kysyppä edelliseltä omistajalta onko takaoven tiivisteet vaihdettu takuuseen.Takaoven tiiviste on ollut vanhemmissa liian kovaa ja se on hionut etuovista maalit pois siitä taitteen takaa ja ruostuminen alkaa.Minulla on 2012  mallinen ja huomasin pari vuotta sitten että jostaib tulee ruosteenväristä vettä kynnykselle.Tutkin ja oven takareunasta oli kulunut jo maaalit pois ja ruostuminen oli alkamassa.Takuuseen meni tiivisteiden vaihto ja etuovien maalaus.

Täytyy kysellä vaihdosta. Tähän ei maahantuoja luvannut korjausta vaan piti rajana 7 vuotta mikä on mielestäni outoa koska kyseessä on tyyppivika.

packiderm

Ennen kuin viet ne kaksi ovea korjattavaksi, niin pese nyt se auto kunnolla ja katso ne kaikki ovet läpi, koska vitutuskäyrä nousee taivaisiin jos löydät myöhemmin ongelmia. Luulen nimittäin, että löydät ehkä jokaisesta ovesta pieniä sinkkikuplia. Ja jos haluat mieltä enemmän pahoittaa, vilkaise takaluukun rekisterikilven valoa. Jos sen vierestä ei löydy kuplia tai ruostetta, on kyseessä poikkeuksellinen yksilö.

Se, ettet huomannut tuota oviruostetta menee valitettavasti kyllä 100% sun piikkiin, ihan sama keneltä sen on ostanut. Itse en tulisi hinnassa vastaan, koska kyseessä vaikuttaa olevan täysin keskimääräistä kymmenvuotiasta skodaa vastaava yksilö noin ruosteen puolesta.

Popo

Lainaus käyttäjältä: Kale - 24.04.20 - klo:09:16
Täytyy kysellä vaihdosta. Tähän ei maahantuoja luvannut korjausta vaan piti rajana 7 vuotta mikä on mielestäni outoa koska kyseessä on tyyppivika.

Kysy myös jakoketjun vaihdosta. Siinä toinen kiistaton tyyppivika, johon maahantuojan suhtautuminen on ollut, sanoisinko vaihtelevaa...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Kale

Lainaus käyttäjältä: packiderm - 24.04.20 - klo:21:27
Ennen kuin viet ne kaksi ovea korjattavaksi, niin pese nyt se auto kunnolla ja katso ne kaikki ovet läpi, koska vitutuskäyrä nousee taivaisiin jos löydät myöhemmin ongelmia. Luulen nimittäin, että löydät ehkä jokaisesta ovesta pieniä sinkkikuplia. Ja jos haluat mieltä enemmän pahoittaa, vilkaise takaluukun rekisterikilven valoa. Jos sen vierestä ei löydy kuplia tai ruostetta, on kyseessä poikkeuksellinen yksilö.

Se, ettet huomannut tuota oviruostetta menee valitettavasti kyllä 100% sun piikkiin, ihan sama keneltä sen on ostanut. Itse en tulisi hinnassa vastaan, koska kyseessä vaikuttaa olevan täysin keskimääräistä kymmenvuotiasta skodaa vastaava yksilö noin ruosteen puolesta.

Ovista bongasin jo aiemmin pari pientä sinkkikuplaa, ei mitään sen suurempaa. Rekisterikilven valojen vierestä löytyikin parit pienet ruosteläikät. Kiitokset vinkistä.
Ovien ruosteessa on nyt enempi kaverien välisestä suhteesta. Itsellä ainakin olisi sen verran kunnioitusta ystäviäni kohtaan sekä tuntemattomiakin ostajia, että kertoisin nämä seikat jos auton vioista ja huomauttamisen arvoisista seikoista kysyttäisiin. Tai kertoisin kysymättäkin. Eipä tuo nyt vakava ongelma ole mutta ehkä olisin tuon muutaman tonnin sitten toiseen merkkiin ja malliin sijoittanut. Yetin edeltäjä oli 10 vuotta vanhempi ja vähemmän ruostetta vaikka lakkapinta alkoi jo hilseilemään.



packiderm

Lainaus käyttäjältä: Kale - 27.04.20 - klo:11:32
Yetin edeltäjä oli 10 vuotta vanhempi ja vähemmän ruostetta vaikka lakkapinta alkoi jo hilseilemään.

Harmittaa sun puolesta, ettet ole tutkinut tarpeeksi Skodien/VAG:n ruostumista. 5 vuotiaissa on jo melkein taatusti sinkkikuplia tai ruostetta. Meillä on pihalla 8v yeti jossa ovissa ym ruostetta ja 15v japanilainen jossa ei yhtään.

Kale

Lainaus käyttäjältä: packiderm - 27.04.20 - klo:11:57
Harmittaa sun puolesta, ettet ole tutkinut tarpeeksi Skodien/VAG:n ruostumista. 5 vuotiaissa on jo melkein taatusti sinkkikuplia tai ruostetta. Meillä on pihalla 8v yeti jossa ovissa ym ruostetta ja 15v japanilainen jossa ei yhtään.

Kiitti. Tähän asti olen omistanut yhden japsin josta katosin pellit ruosteen myötä ja sen jälkeen vain Volkswageneita vuodesta 1998. Ei niissä ruosteongelmaa ole ollut joten tämän ensimmäisen Skodan myötä tämä tuli yllätyksenä. Skodien kyydissä olen istunut säännöllisesti työmatkaa Superbien ja Octavioiden kyydissä. Ei 2009 Superbissakaan ruostetta ole näkynyt, eikä 2014 Octaviassa mutta otetaan tämä nyt oppiläksynä. 20 vuotias Polo tuli myytyä Skodan tieltä ja oli siinä lokarin kaaren sisäpuolella hieman ruostetta mutta muualla ei. Golf V variantissa takaluukku ruostui sisältä päin korjauskelvottomaksi ja uuden luukun sai vielä alle 200tkm ajettuun takuuna. Siinä kaikki ruosteongelmat omasta VAG leiristä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy