TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

jannesn

Minkähän takia palanut vena, karstan?

Iero

RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

passo_s

Pösöstä ,1.6 bensa,meni juuri samanlaisesti pakoventtiili kuin kuvassa. 180 tkm kohdalla.Ei sen takia koko moottoria vaihdettu, teetin vähän laajemman konerempan pikkupajalla, hinta 1800,. Kyllä harmitti, budjettia ei ollut kakkosauton uusintaan silloi.300 tkm on nyt ajettu, nyt ei ole edes mielessä Pösön vaihto, on niin luetettava, ajetaan paaliin saakka. Mukavaa kun ei vie öljyä ja ko autoa pystyy itse huoltamaan. Pösö vei öljyä ja oli kovin karstainen kun moottori avattiin, männän renkaat jumitteli. Korjaamolla epäiltiin että karsta on tukkinut hydraulisen venttiilinvälyssäädön, pakoventtiili jäänyt siksi hieman auki ja palaahan se.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Volkkari1960 - 27.12.17 - klo:17:17


Eipä ollut tulppa vaan venttiilistä oli hävinnyt osa ja nyt on moottori vaihdettu. Nyt vaihdan öljyt kun ajettu 1000 km ja sitten ei muuta kun kovaa ajoa. Olen tiedustellut vastaantuloja vw:ltä mutta eivät suostu edes vastaamaan. Huollossa sanoivat ettei vastaantuloja ole. Kustannus 7600 omasta pussista. Kun tämä vw menee vaihtoon niin seuraava ei ole vag.

Jos täydellinen huoltohistoria ja ajallaan huollettu ei asiakkaan olisi pitänyt koko remonttia maksaa. En myöskään ymmärrä miksi koko moottori vaihdettu, jos vain venttiili mennyt? Paitsi jos on lähdetty merkkiliikkeen ehdotukseen, joka on aina vaihdetaan uusi (Eli kallein).

Kansi ylös, oikaisu, venttilien uusinta ja kovaa ajoa tai auto vaihtoon. Alle 2000 euroa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

passo_s

#424
Joo, kansityöt,uudet männänrenkaat, jakohihna,kampiakselin liukulaakerit ja kaikki asennus tilpehöörit maksoi yht 1800,. Mä en olisi remppaa  teettänyt enkä teettänytkään, vaimo totesi lakonisesti että kai istuin jatkossa hieman matalammalla, kaivan lompakossani ko summan. Takuuhan tuolle tuli ja olihan auto muutoin siisti. Kuusi vuotta on päästelty rempan jälkeen. Miten ihmeessä venttiilin takia kokonaan uusi kone (töineen 7600,)? Vieläpä kaikki artistin piikkiin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 28.12.17 - klo:09:39
Joo, kansityöt,uudet männänrenkaat ja kampiakselin liukulaakerit maksoi 1800,. Miten ihmeessä uusi kone ja 7600, ? Vieläpä kaikki artistin piikkiin.

Marmoriliike. Aikoinaan Laakkosella tarjosivat uutta raakamoottoria (AHF) 5600 euroa. Saksasta huoltokirjan kera 86tkm ajettu moottori 1200 euroa kotiovelle. Sisälsi kaikki apulaitteet. Jos on kiire, niin se kiire maksaa. Halvemmaksi tulee ostaa se 500-1000 euron lintta remontin ajaksi, niin säästää joka tapauksessa tonneja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

passo_s

Ok. Tuo ”pienempi paja” joka meille konerempan teki onkin näemmä osa ad korjaamoketjua. Ihmeellisiä ovat vag suositukset, moottori vaan vaihtoon kun venttiilistä puuttuu palanen. Siellä se puuttuva palanen katalysaattorissa möllistelee, kuulemma harvinaista että se irtoava palanen aiheuttaa täystuhon joka puoltaisi moottorin vaihtoa.

Zego

Tuossa "PSA":n 1.6:ssa on tietty ne osat mitkä eivät toimi tai kestä BMW:n tekeleitä. Jotenkin tulee sellainen fiilis että saksalaiset tsekanneet toistensa tuotoksia vähän liiankin läheltä?  ;D

passo_s

#428
Ei, tämä PSA 1.6l joka vaimon autossa poltti venttiilin on ehta ”ranskalainen”. Tällä oli ajettu longlife huolto-ohjelman mukaisesti, kone oli aukaisussa kovasti karstainen 180 tkm kohdalla. Käytettynä kun ostaa niin ei se öljynkulutus ole tiedossa, koeajoa on vaikea venyttää 5 tkm mittaiseksi :)  PSA + BMW yhteistyöpommi on esim VTi120 moottori. PSA ”osti” venttiilinajoituksen kanssa leikkimisen BMW:ltä. VTi vie öljyä kun männänrennaissa on jotain ihmeelllistä, ilmeisesti kitkahäviöitä minimointiin ja männänrenkaat on liian heppoiset. Isä sai oman VTi moottorinsa takuuseen korjattua, 50 tkm kohdalla alkoi öljyä palaa litra /1000 km. Koneseen tuli uudet männät, muistaakseni Mahlet ja kunnollisilla männänrenkailla. Koska kyseessä oli käytetty auto, myyjä korjasi sen moottorin parempaan kuntoon kuin 50 tkm ajettuna se oli, isä maksoi jotain erotusta.Kuluttajasuojan käsittelytunnukset piti asialle hankkia ja öljynkulutusseurannassa rampata. Eläkeläisellä tuntui olevan aikaa ja sivusta huomasin että varsin pedanttisesti isä asiaa hoiti.Vaimolla on ilman muuttuvaa vettiilinajoitusta ja siten vain 110 heppaa ja onneksi jakohihnalla. Esim VTi 120:stä nokkaketju ajansaatossa salakavalasti venyy :) Honda Civic on hieman kummallisen näköinen, mutta Honda on variable timing pioneeri, mulla on Hondan bensamoottoreihin  kova luotto :)

Volkkaripappa

Tuo Volkkari1960 venttiilin palaminen on lähes identtinen aikoinaan omistamani Vectran koneen kanssa. Pakoventtiili kaput, kun karstaa oli jäänyt venttiilin kannen väliin, osasin tuota vähän odotellakkin kun, öljynkulutus oli n. 0.5l /1000km joka vielä mahtui valmistajan antamiin toleransseihin. En kuitenkaan köyhänä miehenä alkanut tuo koneen kanssa peuhaamaan, liikkeeseen jäi koko Opeli.

Ajelin onnellisena miehenä sieltä kotiin Chewrolet Kalos alla ;D, vaimo ei tykännyt piti vaihtaa volkkari :-[

Volkkari1960

Lainaus käyttäjältä: v_stone - 27.12.17 - klo:19:26
Ihan mielenkiinnosta: Millainen huoltohistoria autolla on?
Öljynhuoltoväli 10 tkm ja aina suodatin. Lisäksi muut tarvittavat huoltotyöt merkkiliikkeessä (mm. dsg loota). Ja kyllä tuolta kuluttajaneuvojalta tulee hyviä neuvoja sekä yhteydenottoja myyjälle.

Mutta mun kohdalla menee niin että vastaavissa tilanteissa audi on korvannut nuo rempat mutta vw jostain syystä ei. Kukaan ei selitä tätä eroavaisuutta. Olen tosiaan laittanut maahantuojalle selvityspyynnön jo noin kuukausi sitten eikä sieltä kukaan ole vastannut.
Vw Passat GTE 2018 farmari

Volkkari1960

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 28.12.17 - klo:09:39
Joo, kansityöt,uudet männänrenkaat, jakohihna,kampiakselin liukulaakerit ja kaikki asennus tilpehöörit maksoi yht 1800,. Mä en olisi remppaa  teettänyt enkä teettänytkään, vaimo totesi lakonisesti että kai istuin jatkossa hieman matalammalla, kaivan lompakossani ko summan. Takuuhan tuolle tuli ja olihan auto muutoin siisti. Kuusi vuotta on päästelty rempan jälkeen. Miten ihmeessä venttiilin takia kokonaan uusi kone (töineen 7600,)? Vieläpä kaikki artistin piikkiin.
Nyt kun en ole asiantuntija niin en tiedä paremmin mutta jos sylintereissä on kiinnileikkausjälkiä niin silloin menee lohkokin vaihtoon (en osannut kysellä tarkemmin).

Olkoon tilanne mikä tahansa niin vagin olisi pitänyt tulla vastaan koska heillä on tiedossa tuon ko. moottorin "ominaisuudet" ja sen aiheuttama öljynkulutus. Samoin on tuon dsg lootan kanssa (sain osahyvityksen vagilta).
Nämä ovat yksinkertaisesti huonojen materiaalien aiheuttamia vikoja eikä niihin kuluttaja vaikuta millään tavalla paitsi noudattamalla valmistajan antamia huolto-ohjeita.
Vw Passat GTE 2018 farmari

passo_s

Audilla on kuulemma suopeampi maahantuoja, mitä 1.8 TFSI moottoreiden korjailuun tulee.

Jareqq

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 28.12.17 - klo:12:34
Audilla on kuulemma suopeampi maahantuoja, mitä 1.8 TFSI moottoreiden korjailuun tulee.

Aika erikoista, koska Audilla, Vw:llä ja Seatilla on sama maahatuoja. Vv-auto  :P

passo_s

Jahas :) eli Audia korjataan tehtaan piikkiin mutta volsua ei ? Mun on vaan paree huudella Peugeot foodumilla :)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Volkkari1960 - 28.12.17 - klo:12:14
Öljynhuoltoväli 10 tkm ja aina suodatin. Lisäksi muut tarvittavat huoltotyöt merkkiliikkeessä (mm. dsg loota). Ja kyllä tuolta kuluttajaneuvojalta tulee hyviä neuvoja sekä yhteydenottoja myyjälle.

Mutta mun kohdalla menee niin että vastaavissa tilanteissa audi on korvannut nuo rempat mutta vw jostain syystä ei. Kukaan ei selitä tätä eroavaisuutta. Olen tosiaan laittanut maahantuojalle selvityspyynnön jo noin kuukausi sitten eikä sieltä kukaan ole vastannut.

Muistakin ketjuista tapaa saman kaavan, VW kuplivat maaliviat ei tahdo mennä godwillinä läpi, mutta Audin piikkiin maalataan (/kustannuksitta) loksu ja osa kylkeäkin feidataan sävyeron häivyttämiseksi.

Jos ei tule reilua vastaantuloa ajokm ja oletetun kestoiän suhteessa, niin keissi vaan sisään kuluttajariitalautakuntaan.

Mielenkiintoista on, että Volkswagencenterissä iso screeni mainostaa ko. yrityksen noudattavan kuluttajasuojalakia jne. :o
Yritetään pärjätä.

passo_s

Heheh...johan on markkinointiviestintää: ”noudatamme lakia”.  Olisikohan ylimääräiselle tilintarkastukseen kuitenkin tarvetta :)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 28.12.17 - klo:14:09
Muistakin ketjuista tapaa saman kaavan, VW kuplivat maaliviat ei tahdo mennä godwillinä läpi, mutta Audin piikkiin maalataan (/kustannuksitta) loksu ja osa kylkeäkin feidataan sävyeron häivyttämiseksi.

Jos ei tule reilua vastaantuloa ajokm ja oletetun kestoiän suhteessa, niin keissi vaan sisään kuluttajariitalautakuntaan.

Mielenkiintoista on, että Volkswagencenterissä iso screeni mainostaa ko. yrityksen noudattavan kuluttajasuojalakia jne. :o

Tällä pyritää varmaan pitämään ns. Premium asiakkaat premiumissa ja muille ei niin väliä, kun ostajia riittää...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Zego

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 28.12.17 - klo:11:12
Ei, tämä PSA 1.6l joka vaimon autossa poltti venttiilin on ehta ”ranskalainen”. Tällä oli ajettu longlife huolto-ohjelman mukaisesti, kone oli aukaisussa kovasti karstainen 180 tkm kohdalla. Käytettynä kun ostaa niin ei se öljynkulutus ole tiedossa, koeajoa on vaikea venyttää 5 tkm mittaiseksi :)  PSA + BMW yhteistyöpommi on esim VTi120 moottori. PSA ”osti” venttiilinajoituksen kanssa leikkimisen BMW:ltä. VTi vie öljyä kun männänrennaissa on jotain ihmeelllistä, ilmeisesti kitkahäviöitä minimointiin ja männänrenkaat on liian heppoiset. Isä sai oman VTi moottorinsa takuuseen korjattua, 50 tkm kohdalla alkoi öljyä palaa litra /1000 km. Koneseen tuli uudet männät, muistaakseni Mahlet ja kunnollisilla männänrenkailla. Koska kyseessä oli käytetty auto, myyjä korjasi sen moottorin parempaan kuntoon kuin 50 tkm ajettuna se oli, isä maksoi jotain erotusta.Kuluttajasuojan käsittelytunnukset piti asialle hankkia ja öljynkulutusseurannassa rampata. Eläkeläisellä tuntui olevan aikaa ja sivusta huomasin että varsin pedanttisesti isä asiaa hoiti.Vaimolla on ilman muuttuvaa vettiilinajoitusta ja siten vain 110 heppaa ja onneksi jakohihnalla. Esim VTi 120:stä nokkaketju ajansaatossa salakavalasti venyy :) Honda Civic on hieman kummallisen näköinen, mutta Honda on variable timing pioneeri, mulla on Hondan bensamoottoreihin  kova luotto :)
Hetkinen, jos ei ollut VTi eikä tuo THP (problems by BMW), mitä itse ajattelin, niin kuinka vanhasta moottorista sitten onkaan kyse?

passo_s

Tämä vaimon Pösön 1.6L on vuodelta 2003. Vielä liikkuu ja 305 tkm on ajettu :)  Auto on ruosteeton.Öljynvaihdot ilmeisesti sai ekaa kertaa pösössä tehdä ko moottorityypillä 30 tkm välein. Huoltovihkoa katselin ja tätä 30 tkm huoltoväliä ostohetkellä mietin, vihko on säntillinen mutta jälkeenpäin selvisi että öljyt on jumankekka ollut välillä ilman LL luokittelua.

-karppa-

Miten nuo pösöt liittyy mitenkään TSI-koneisiin? Voitte varmaan tehdä niille oman ketjun?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hese57

Öljyn kulutus seuranta ohi. En vain saanut RS-huollosta todisteita paljonko kulutus oli. Sanoivat että heillä ei ole kyseisen moottorin, valmistajalta saatuja arvoja kulutuksesta.
Okei, jos valmistaja ilmoittaa kulutus 0.5L/1000km ja minun kulutus 0,3L/1000km silloin ei toiveitakaan että sanoisivat että moottori korjauksen tarpeessa. Sanovat vain että raja-arvojen sisällä.

Tiedän, tiedän! Sinun autosi moottori ei kuluta yhtään öljyä. Ole iloinen siitä.

Sattui muuten silmiini Skodan ohjekirjasta huomautus.  "Suosittelemme, että hankit ennen pitempää matkaa autoosi sopivaa luokituksen mukaista moottoriöljyä mukaan otettavaksi. Näin matkalla on aina oikeaa moottoriöljyä lisäämistä varten".  Tämäkin sellainen piilomaininta että autosi moottori kuluttaa öljyä.

Baituwei, vaimo halusi "uuden auton" ja päätyi Opel Mokka -2014.
Selasin ohjekirjaa ja moottorin tiedot sivulla oli kohta öljynkulutus:  0,6L/1000km 
Että tälläi tämänkin moottorin tapaus. Mutta siellä se ilmoitetaan ihan painetussa muodossa. Eipä auta valittaa jos vähän kuluttaa.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

firstvw

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 06.01.18 - klo:11:53
Öljyn kulutus seuranta ohi. En vain saanut RS-huollosta todisteita paljonko kulutus oli. Sanoivat että heillä ei ole kyseisen moottorin, valmistajalta saatuja arvoja kulutuksesta.
Kuitenkin kutsuvat itseään "merkkihuolloksi", tehtyä työtä seurannaksi ja laskuttivat siitä sinua?

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 06.01.18 - klo:11:53
Okei, jos valmistaja ilmoittaa kulutus 0.5L/1000km ja minun kulutus 0,3L/1000km silloin ei toiveitakaan että sanoisivat että moottori korjauksen tarpeessa. Sanovat vain että raja-arvojen sisällä.

Tiedän, tiedän! Sinun autosi moottori ei kuluta yhtään öljyä. Ole iloinen siitä.

Minusta tuo siinä rajoilla, joka toinen-kolmas tankillinen pitää käydä tarkistamassa/lisäämässä ja 15tkm välillä on vaihtunut jo koko öljymäärä. Ei sietämätön, mutta kiusallinen kulutus. Mutta osaa ne muutkin, tarkistin naispuolisen ystäväni 1.8 focuksen öljyt kesällä ja nyt heti perään uutenavuotena (about 10tkm myöhemmin). 1.7l lisäsin öljyä niin päästiin alamerkille :o

Hese57

Nyt sain paperit seurannasta. Ohjeellinen kulutusraja 0,5L/1000km.  Minun oli vienyt 0,657L/1000km.
Kyllä, laskuttivat 95,. Tämä seuranta ei ollut maahantuojaa varten vaan autoliikettä jolle olin tästä reklamoinut.
Nyt tuo autoliike ilmoittaa että pitäisi tutkia mistä tämä nyt johtuu.
Minun tuurilla, kun aletaan tutkia niin olen ilman autoa luultavasti sen ajan??
Kirjoitan sinne autoliikkeeseen että vaihdetaan auto toiseen, niin päästään helpommalla. 
Katsotaan mitä sanoo.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

kt

Joudut siis kärsimään ylimääräisestä kulutuksesta (0,657-0,5)= 0,157 l/1000 km. Jos ajat 100 000 km joudut ostamaan ylimääräistä älppää 100x0,157= 15,7 litraa. Kun oletetaan, että ostelet sen edullisesti hintaan 40 e/4 litraa, niin koko tuo ylimääräinen kulutus tulee maksamaan sinulle  150,70 euroa eli yhden huollon hinnan. Eipä kannata asialle montaa sekunttia uhrata! Ei muuta kuin kovaa ajoa ja aikanaan auto vaihtoon hyvin mainoslausein.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Hese57

Joo, eräs laskutapa tuokin. En meinannut oikein heti tuota ymmärtää.
Niitä on halvempiakin öljyjä joita noin paljon kuluttavaan kannattaa ostella.
Täyttävät silti kaikki vaatimukset öljyn laadusta.
Ei tuota mistään ajossa huomaa että kuluttaa noin paljon.
Ennen sellaisen huomasi aina pöllähdyksenä vaihtaessa isommalle.
Joo kiertoon vain jos alkaa ahdistaa.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

Iero

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.01.18 - klo:17:53
Joudut siis kärsimään ylimääräisestä kulutuksesta (0,657-0,5)= 0,157 l/1000 km. Jos ajat 100 000 km joudut ostamaan ylimääräistä älppää 100x0,157= 15,7 litraa. Kun oletetaan, että ostelet sen edullisesti hintaan 40 e/4 litraa, niin koko tuo ylimääräinen kulutus tulee maksamaan sinulle  150,70 euroa eli yhden huollon hinnan. Eipä kannata asialle montaa sekunttia uhrata! Ei muuta kuin kovaa ajoa ja aikanaan auto vaihtoon hyvin mainoslausein.


Kaikki öljy mikä pitää lisätä 15 tkm öljynvaihtovälillä on ylimääräistä kulutusta. Tässä tapauksessa pari 4 litran kanisteria uppoaa helposti tuolla matkalla. Eli sadalletonnille menee reipas 54 l.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 11.01.18 - klo:16:42
Nyt sain paperit seurannasta. Ohjeellinen kulutusraja 0,5L/1000km.  Minun oli vienyt 0,657L/1000km.
Kyllä, laskuttivat 95,. Tämä seuranta ei ollut maahantuojaa varten vaan autoliikettä jolle olin tästä reklamoinut.
Nyt tuo autoliike ilmoittaa että pitäisi tutkia mistä tämä nyt johtuu.
Minun tuurilla, kun aletaan tutkia niin olen ilman autoa luultavasti sen ajan??
Kirjoitan sinne autoliikkeeseen että vaihdetaan auto toiseen, niin päästään helpommalla. 
Katsotaan mitä sanoo.

So. Pistät autoliikkeen maksamaan tuon ja käsket jakamaan puoliksi korjaukset maahantuojan kanssa!

[quote authohttp://www.vagarena.fi/Smileys/default/grin.gifr=Iero link=topic=27470.msg623641#msg623641 date=http://www.vagarena.fi/Smileys/default/wink.gif ;)1515701622]

Kaikki öljy mikä pitää lisätä 15 tkm öljynvaihtovälillä on ylimääräistä kulutusta. Tässä tapauksessa pari 4 litran kanisteria uppoaa helposti tuolla matkalla. Eli sadalletonnille menee reipas 54 l.
[/quote]

Kaveri ei uskonut, että ei ole normaalia, että kolme vuotta vanha 50tkm ajettu auto syö 30tkm öljynvaihtovälillä 9 litraa öljyä. Ei sitten kilttinä miehenä reklamoinut asiasta heti vaikka mainitsin. 160tkm kohdalla yksi huolto yli 10% yli ja ei mitään vastaantuloa. 6000 euroa moottoriremonttiin. Ei kuulemma enää audia osta.

Paras tapaus oli, että kävi aina marmorilta ostamassa Mobil:n esp:tä 20,/1l  ;D ;D. Yritin sanoa, että eikö olisi halvempaa ostaa 29.90,/4 litran pönttö. Kuulemma hankala täyttää tuolla  4l pöntöllä  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

kt

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 11.01.18 - klo:21:52
Joo, eräs laskutapa tuokin. En meinannut oikein heti tuota ymmärtää.
Niitä on halvempiakin öljyjä joita noin paljon kuluttavaan kannattaa ostella.
Täyttävät silti kaikki vaatimukset öljyn laadusta.
Ei tuota mistään ajossa huomaa että kuluttaa noin paljon.
Ennen sellaisen huomasi aina pöllähdyksenä vaihtaessa isommalle.
Joo kiertoon vain jos alkaa ahdistaa.

Tee diili autoliikkeen kanssa, että antavat sinulle ilmaiseksi 15,7 litraa öljyä ja lupaat unohtaa koko jutun. Mitä sitä turhasta kinaamaan. Todennäköisesti auttaisi jo se, että vaihdat öljymerkin vaikkapa Teboilin Dimondeihin, niin loppuu ylimääräinen kulutus. ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: kt - 11.01.18 - klo:22:38
Tee diili autoliikkeen kanssa, että antavat sinulle ilmaiseksi 15,7 litraa öljyä ja lupaat unohtaa koko jutun. Mitä sitä turhasta kinaamaan. Todennäköisesti auttaisi jo se, että vaihdat öljymerkin vaikkapa Teboilin Dimondeihin, niin loppuu ylimääräinen kulutus. ;D

Uskotko todella, että tuo korjaa jumissa olevat männänrenkaat, joka aiheuttaa öljynkulutuksen?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy