TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Pytyissä palaa aina pieni määrä öljyä koska muuten voitelu ei toimi?  8)
Yleensä ehjässä motissa niin pientä että ei sitä juurikaan 10-15tkm vaihtovälillä huomaa? :)

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 12.01.16 - klo:23:11
Unohdinpa tänne päivittää lopullisen tilanteen. Eli paljon vaihdettiin osia ja maahantuojan lisäksi auton käytettynä myynyt Vaihto+ tuli mukaan 10% osuudella (tai heidän sanoin 20% mun osuudesta). Case closed ja kulutus loppunut. Nyt rullailtu viitisen tonnia rempan jälkeen.

DSG:n laukeamista odotellessa :)

DSG:n kanssa kävin Metro-Autossa testeissä. Tuomiona kaksoismassavauhtipyörä ja kytkinlevyt. Eli nyt olisi laatikon aika ja kilsoja 163tkm (1.8 TSI DSG7 2009). Koneella rempan jälkeen ajettu n. 30 yli eikä edelleenkään syö öljyä. Ehkä tuo laatikko kannattaa kunnostaa ja jatkaa autolla vielä useampi vuosi.

MMV

Kytkimet ovat kuluvia osia niin kuin kaikissa manuaaliaskeissa. Kaksoismassapyörät hajoaa merkistä riippumatta välillä 100-200 tkm. Saisivat luopua koko systeemistä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: MMV - 26.11.17 - klo:06:52
Kytkimet ovat kuluvia osia niin kuin kaikissa manuaaliaskeissa. Kaksoismassapyörät hajoaa merkistä riippumatta välillä 100-200 tkm. Saisivat luopua koko systeemistä.

Kerrotko lisää tästä faktasta...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

MMV

Ei minulla ole mitään tilastoa, mutta lähipiirin empiiristä havainnointia. Mondeo n. 100tkm, Suberb n. 180 tkm, Avensis 130tkm (arvaus) jne. Ei ehkä tilastollisesti pätevää, mutta ei varmaankaan kovin kauas faktastakaan heitä.

Jerkus

Lainaus käyttäjältä: MMV - 26.11.17 - klo:09:26
Ei minulla ole mitään tilastoa, mutta lähipiirin empiiristä havainnointia. Mondeo n. 100tkm, Suberb n. 180 tkm, Avensis 130tkm (arvaus) jne. Ei ehkä tilastollisesti pätevää, mutta ei varmaankaan kovin kauas faktastakaan heitä.
Mondeo mk4 1.8tdci, kaksoismassa yleensä noin 200tkm, 2.0tdci havaintoja 100-300tkm välillä. Mk4 kopan 2.0 bensakoneissa käytöstä riippuen <>300tkm.
Osa näistä havainnoista omakohtaisesti todettu ja muuten aihetta tarkasteltuna.
Touran 2006, 1.9bxe tdi 6v manuaali.

axe

Lainaus käyttäjältä: Jerkus - 26.11.17 - klo:09:58
Mondeo mk4 1.8tdci, kaksoismassa yleensä noin 200tkm, 2.0tdci havaintoja 100-300tkm välillä. Mk4 kopan 2.0 bensakoneissa käytöstä riippuen <>300tkm.
Osa näistä havainnoista omakohtaisesti todettu ja muuten aihetta tarkasteltuna.
omaa kokemusta: passat 1,8t ,kytkin täristeli jo reilun 120tkm jälkeen kylmänä,auto vaihtui 140tkm eli en vaihtanu kytkintä mutta tässä tais ollakkin perinteinen kova kytkin
1,9tdi passat tdi, kytkin täristeli reilusti kylmästä liikkeelle lähdöstä alkaen noin 130tkm->kytkin vaihtoon n.180tkm
nyt alla mondeo 2,0 bensa 166tkm  jossa ilmeisesti myös kaksoismassakytkin,toistaiseksi ei mitään oireita kytkimessä missään olosuhteissa..muuten kytkin on käytettävyydeltään huonompi kuin vag:ssa (lienee moottorinohjaukseen liittyvä ongelma)

OctyRO


Hese57

Nyt mitataan öljykulutusta. 3-400km ajetaan ja katsotaan paljonko kuluttanut.
Hauska juttu sinänsä selvisi, heillä valmistajan paperi jossa lukee että normaali öljykulutus 0,5L/1000km
Omien laskelmieni mukaan menee siihen. Vaikka juuri viime viikonloppuna ajoin noin 1000km reitin itärajalle sukuloimaan ja öljyä kului vain neljännes tikussa, eli noin 0,2L. Matka-ajossa ei tunnu kuluttavan vai olisko syynä se että vaihdoin 5w-40 öljyt, longlife öljyjen tilalle?
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 06.12.17 - klo:12:29
Nyt mitataan öljykulutusta. 3-400km ajetaan ja katsotaan paljonko kuluttanut.
Hauska juttu sinänsä selvisi, heillä valmistajan paperi jossa lukee että normaali öljykulutus 0,5L/1000km
Omien laskelmieni mukaan menee siihen. Vaikka juuri viime viikonloppuna ajoin noin 1000km reitin itärajalle sukuloimaan ja öljyä kului vain neljännes tikussa, eli noin 0,2L. Matka-ajossa ei tunnu kuluttavan vai olisko syynä se että vaihdoin 5w-40 öljyt, longlife öljyjen tilalle?

Tuo kyllä yleensä auttaa juu. Mutta ei se moottoria korjaa.

Hese57

Nyt täytyy rehellisesti sanoa etten ymmärtänyt tuota lausuntoa "ei se moottoria korjaa"?
Kun kuluttaa alle sen valmistajan antaman määrän, niin mootttorissahan ei silloin ole mitään vikaa. Vasta kun se ylittyy silloin on jotain vikaa. Vai olenko ymmärtänyt väärin sen valmistajan antaman kulutus määrän?
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 06.12.17 - klo:16:06
Nyt täytyy rehellisesti sanoa etten ymmärtänyt tuota lausuntoa "ei se moottoria korjaa"?
Kun kuluttaa alle sen valmistajan antaman määrän, niin mootttorissahan ei silloin ole mitään vikaa. Vasta kun se ylittyy silloin on jotain vikaa. Vai olenko ymmärtänyt väärin sen valmistajan antaman kulutus määrän?

Jäykempi öljy ei kulu, niin nopeasti kuin 0-30W jolloin kulutus on pienempää eikä testissä saada sellaista tulosta, että moottori pitäisi korjata (Yli 0.5l/1000km). Ei korjaa moottoria, vaan siirtää välttämätöntä jonkun aikaa eteenpäin, joka tarkoittaa taas pienempää vastaantuloa käyttäjälle valmistusviasta, joka kuuluisi automaattisesti korvata 100% valmistajan!

Normaaliin autoon missä on ehjä moottori ei tarvitse öljynvaihtovälillä lisätä öljyä. PISTE!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

willHu

Hei arvon raatilaiset.
Piti kirjautua tänne palstalle, kun isäni skoda octavia 1.8 tsi tuntuu syövän öljyä 0.7-0.8L/1000km.
Autolla ajettu nyt 163tkm ja on ilmeisesti kuuluu surulliseen sarjaan 2010-2011 vm.

Millaisia vastaantuloja on odotettavissa?
Kertokaa kokemuksia (vaikka yksityisviesti)
Paikallinen merkkiliike lupaili joitakin 10 prosenttia 5500, remontista....
,,kkiä kuultuna edelleenkin järjetön hinta (2200,)#60% oletuksella...
Mihin pitäisi päästä remonttihinnassa?
Tuolla saa öljyä melko monta kanisteria

Iero

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.12.17 - klo:18:03
....
Normaaliin autoon missä on ehjä moottori ei tarvitse öljynvaihtovälillä lisätä öljyä. PISTE!


Olen samaa mieltä. Jos kone on huolella tehty, niin öljyä ei tarvitse lisätä öljynvaihtovälillä. Ei myöskään ole mitään järkeä ajaa samoilla öljyillä 20 tkm pitempää matkaa. Mieluummin max. 15 tkm. Ennen vaihdoin 7,5 tkm välein, jos oli paljon kaupunkiajoa. Koskaan ei ole tarvinnut moottoriremppoja autoihini tehdä.


Skodaan piti ensimmäisen kerran lisätä öljyä jo 11 tkm kohdalla. Pari seuraavaa vaihtoväliä (15 tkm) menivät just ja just ilman lisäystä. Noin 50 tkm kohdalla meni vaihtoon, kun en halunnut alkaa jännittämään, milloin kone laukeaa.


Kaveri kertoi, että hänen Volvossaan ei ole edes öljynmittaustikkua. Luottanevat kai hälytysanturiin.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Iero - 09.12.17 - klo:18:26

Olen samaa mieltä. Jos kone on huolella tehty, niin öljyä ei tarvitse lisätä öljynvaihtovälillä. Ei myöskään ole mitään järkeä ajaa samoilla öljyillä 20 tkm pitempää matkaa. Mieluummin max. 15 tkm. Ennen vaihdoin 7,5 tkm välein, jos oli paljon kaupunkiajoa. Koskaan ei ole tarvinnut moottoriremppoja autoihini tehdä.


Skodaan piti ensimmäisen kerran lisätä öljyä jo 11 tkm kohdalla. Pari seuraavaa vaihtoväliä (15 tkm) menivät just ja just ilman lisäystä. Noin 50 tkm kohdalla meni vaihtoon, kun en halunnut alkaa jännittämään, milloin kone laukeaa.


Kaveri kertoi, että hänen Volvossaan ei ole edes öljynmittaustikkua. Luottanevat kai hälytysanturiin.
Itse luotan valmistajien tekemään huolto-ohjelmaan ja noudatan sitä, jolloin takuukin säilyy. En ole koskaan vaihtanut öljyjä ennen aikojaan, enkä aio. Turhaa hommaa.

En myöskään ole uusissa autoissa tutkinut öljytikkua. Sitä varten on hälytysjärjestelmät ja huolto-ohjelma, jonka ajan öljymäärän pitää riittää. Jos öljy ei riitä huoltoväliä, niin silloin on auton moottorissa vikaa, ja se tulee korjata takuuna.

En ymmärrä miksei öljyn hälytysanturiin voisi luottaa. Luotanhan bensamittariin, pissapojannesteen anturiin, ja muihinkin auton varojärjestelmiin.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 09.12.17 - klo:19:50
Itse luotan valmistajien tekemään huolto-ohjelmaan ja noudatan sitä, jolloin takuukin säilyy. En ole koskaan vaihtanut öljyjä ennen aikojaan, enkä aio. Turhaa hommaa.

En myöskään ole uusissa autoissa tutkinut öljytikkua. Sitä varten on hälytysjärjestelmät ja huolto-ohjelma, jonka ajan öljymäärän pitää riittää. Jos öljy ei riitä huoltoväliä, niin silloin on auton moottorissa vikaa, ja se tulee korjata takuuna.

En ymmärrä miksei öljyn hälytysanturiin voisi luottaa. Luotanhan bensamittariin, pissapojannesteen anturiin, ja muihinkin auton varojärjestelmiin.

Eikö näiden hälytysanturiautojen ohjekirjassa mainita mitään öljymäärän tarkastuksesta?
Nämä anturit voivat hajota siinä kuin mikä tahansa osa autosta. Jos auto ”syö” vaikka 2dl/1000km öljyä, niin paljonkohan sitä on siinä koneessa 30 000km jälkeen? Todennäköisesti useampi dl, mutta kone on jo leikannut kiinni. Siitä vain tappelemaan VW:tä vastaan.

a4b8

Mitä tarkoittaa lisäys öljynvaihdon välillä? Vaihtoväli esim 15 000 km tai 30 000 km, lisäys 0,1 l, 0,2 l? Onko se "lisäys" ja onko moottori rikki?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

lemmentalja

#317
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 09.12.17 - klo:19:50
En myöskään ole uusissa autoissa tutkinut öljytikkua. Sitä varten on hälytysjärjestelmät ja huolto-ohjelma, jonka ajan öljymäärän pitää riittää. Jos öljy ei riitä huoltoväliä, niin silloin on auton moottorissa vikaa, ja se tulee korjata takuuna.

Vaan kun ei korjata. Käytännössä kaikki valmistajat antava lukeman jonka ehjä moottori saa tuota öljyä kuluttaa per ajettu 1000km. Yleisesti se on tuo 0.5L/1000km.

Ketjullisessa 1.2tsi moottorissa tuo öljyntilavuus on muistaakseni 3.4l. Tuo kuluu kokonaan LL huoltovälillä (30tkm.) öljyn kulutuksen ollessa desin luokkaa/1000km.

Esimerkiksi 2012 mallin seat leonessa ei ollut alhaisen öljytason hälytystä laisinkaan vaan se hälyyttää vasta kun öljyä on alle minimin, tai paine liian alhainen.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 09.12.17 - klo:20:11
Eikö näiden hälytysanturiautojen ohjekirjassa mainita mitään öljymäärän tarkastuksesta?
Nämä anturit voivat hajota siinä kuin mikä tahansa osa autosta. Jos auto ”syö” vaikka 2dl/1000km öljyä, niin paljonkohan sitä on siinä koneessa 30 000km jälkeen? Todennäköisesti useampi dl, mutta kone on jo leikannut kiinni. Siitä vain tappelemaan VW:tä vastaan.
Kaksi tsi-koneista vw-konsernin autoa on ollut, eikä kummassakaan ole auton motti hajonnut. Ehkä onnea, ehkä ei. Mutta jos auto vie 2dl/1000km, niin ei se ole normaalia. Kuten jo sanoin, öljyn pitää riittää koko huoltovälin ajan.

Jos motti uudessa autossa hajoaa öljyn puutteen takia, niin ei siinä tarvitse kenenkään tapella. Selkeä valmistusvika, jos öljyä kuluu noin paljon. Ihan sama siinä vaiheessa toimiko anturi vai ei. Mutta jos anturi ei edes ilmoita öljyn vähyydestä, niin ei se voi olla käyttäjän vika.

Iero

#319
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 09.12.17 - klo:20:23
Mitä tarkoittaa lisäys öljynvaihdon välillä? Vaihtoväli esim 15 000 km tai 30 000 km, lisäys 0,1 l, 0,2 l? Onko se "lisäys" ja onko moottori rikki?


Silloin on lisäys, kun auton hälytysvalo sitä pyytää tai mittatikkun alaviiva on saavutettu. Skodassa se lisäys oli sitten noin litra, jos halusi täyttää yläviivaan asti. Huollossa vietiin kerran korjaamon puolelle katsomaan öljytason tarkistusta ennen huollon aloittamista, josko olisin ajanut öljyt liian vähiin. Onneksi oli juuri alaviivalla, ettei takuut rauennut. Että sellaista peliä.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Quattro A4

Audi A4 2l TFSI B8 ilmoitteli oillevelin muutoksen ilman erillistä mittausta. 3-sarjan Bemari haluaa laskea öljynmäärän erikseen. Mittaus kestää n. minuutin ja moottori pitää olla käynnissä koko ajan. Hyvä puoli oman Bemarin kanssa on se, että öljymäärä on max. vaikka öljynvaihdosta on rapiat 14tkm. Volvo S40 T5 hörppi n.5dl. öljynvaihtovälillä. Ja Audi imas n.2dl/1000km.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 09.12.17 - klo:20:36
Jos motti uudessa autossa hajoaa öljyn puutteen takia, niin ei siinä tarvitse kenenkään tapella. Selkeä valmistusvika, jos öljyä kuluu noin paljon. Ihan sama siinä vaiheessa toimiko anturi vai ei. Mutta jos anturi ei edes ilmoita öljyn vähyydestä, niin ei se voi olla käyttäjän vika.

Mitä tarkoittaa uusi? Kyllä ihan käyttäjän vastuu on seurata öljynkulutusta.

Lainaus käyttäjältä: Iero - 09.12.17 - klo:18:26
Kaveri kertoi, että hänen Volvossaan ei ole edes öljynmittaustikkua. Luottanevat kai hälytysanturiin.

Ei ole ollut vuosiin ainakaan 70-sarjalaisissa. Tuo öljyn tarkitus tehdään ajotietokoneen kautta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

joukose

Ja joissain nykyautoissa on öljytikku ja puhelimen softasta saa kätevästi tarkastettua öljyt reaaliajassa. En vaan keksi miksi myös tuo tikku on. Ilmeisesti huolto-pettereitä varten. Ja nyt puhun siis Opelista.

Ittelläni oli aikanaan vuoden 2015 passatti jossa oli 1.4. TSI commmon rail mod koneella eli tätä uusinta konetyyppiä ja ei enää tuo konetyyppi minulla ainakaan syönyt öljyä ja sitä oikein ihmettelin. 63 tkm sillä ajoin.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Iero

Mielenkiintoinen lista maahantuojien ilmoituksista kuinka paljon moottori voi kuluttaa öljyä per 1000 km, ja se on vielä niin kuin normaalia


https://www.is.fi/autot/art-2000000656085.html


15 tkm öljynvaihtovälillä 7,5 - 15 litraa on normaalia - häh? Luulisi aikamoisen savun päästävän pakoputkesta tuolla menolla. Melkein yhtä paljon kuin 2-tahti Warre aikoinaan.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

joukose

Niin ne on eri valmistajilla omat kriteerit vähän sen mukaan kuinka syvällä kusessa ollaan moottoreiden kanssa. Itse asiassa Opelilla ei seurata kulutusta koska öljyä ei tuossa minun mallissani kulu vaan seurataan öljyn käyttöikää. Eli kun öljyä ei kulu niin seurataan koska ne pittää vaihtaa kun öljyn käyttö IK,, tulee täyteen. Nyky öljyissä on ties mitä komponentteja joka on oma tieteenalansa. Itse en vaihdakkaan öljyjä tiheämpään sen takia että öljyt menee pilalle vaan koska nykykoneisiin ja turboihin jää koneen ja turbon käytöstä aiheutuneita epäpuhtauksia jotka sitten aikanaan tukkivat turboa ja konetta. Pahin tilanne syntyy kun ajetaan kaupunkiajoa ja vaihdetaan öljyt 30 tkm välein. Jolloin talviaikaan kone ei lämpene ja menee jo nopeastikkin tukkoon joita koneita sitten ultraäänipestään ja tehdään ties mitä jotta saadaan kuntoon. Väitän että kaupunkiajettujen nykyautojen jossa öljyt vaihdettu 30 tkm välein peli on menetetty 200-250 tkm kohdalla kun turbot laukeilee ja koneet poksuu. Niin ja sitten ei ole edes sitä eberiä tai webastoa ostettu lisävarusteeksi.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.12.17 - klo:22:29
Mitä tarkoittaa uusi? Kyllä ihan käyttäjän vastuu on seurata öljynkulutusta.
Uudella tarkoitin takuunalaista autoa. Jos autossa ei toimi anturit jotka hälyttävät öljyn vähyydestä, ja öljymäärä ei riitä huoltoväliä, niin vastuu on valmistajalla, koska tuotteessa on vika.
Jos taas anturit hälyttävät, niin tietenkin silloin käyttäjän pitää lisätä öljyä, mutta tuolloinkin veisin auton huoltoon tarkastettavaksi.

Iero

Lainaus käyttäjältä: joukose - 10.12.17 - klo:10:10
....

[size=78%]Väitän että kaupunkiajettujen nykyautojen jossa öljyt vaihdettu 30 tkm välein peli on menetetty 200-250 tkm kohdalla kun turbot laukeilee ja koneet poksuu. Niin ja sitten ei ole edes sitä eberiä tai webastoa ostettu lisävarusteeksi.[/size]


Juuri näin. Siksi en suosittele kenellekään ostamaan käytettyä LL-huoltovälillä huollettuja autoja. Niistä tosiaan kannattaa pitää näppinsä kaukana.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

herra neljäkymmentä 7

Miten on kaikkien muiden nesteiden kanssa. Tarviiko esim jarrunesteitä ja jäähdytinnesteitä vaihtaa useammin kuin tehtaan syosituksesta. Jos 30.000km on liikaa, niin miksi muita nesteitä ei sitten vaihettas vuosittain vaan tehtaan ohjeiden mukaan . Tuo 30000km öljynvaihtoväli on uusissa volvoissakin niin eikait se o aina kuluttajan homma päätellä onko se oikea aika. Tehtaalla on suuret resurssit sen testaamiseen ja eiköhän kuluttajan ole vain selvempi vain hyväksyä se.

a4b8

Samaa mieltä, jarrunesteet, jäähdytysnesteet, vaihteistoöljy tuleeko vaihdettua vuosittain? Pari kertaa vaihdattanut moottoriöljyt "ennen aikojaan" todenneet turhaksi. (ei voi syyttää rahanahneiksi) Annettu ymmärtää että voihan ne liiat rahat noinkin tuhlata.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

herra neljäkymmentä 7

Täysin samaa mieltä. No itekki sorruin tähän passattiin vaihtaan 2 kertaa öljyt 15000km välein ja täytyy sanoa , että ei mitään hyötyä muutako rahaa palaa turhaan. Nyt ajan tietokoneen mukaan sen 30000km jonka auto näyttää hyvällä omallatunnolla. Ylimääränen pelkän öljynvaihto merkkiliikkeessä maksaa sen 170e ja kun niitä parikin tekee ennen aikojaan niin sillä jo maksaa varsinaisen määräikaishuollon jo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy