TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

Eka Golf

Minä edelleen ihmettelen miksi omaani Golfiin -08 1,4 TSI ei tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä 15tkm!  ???
Keksiikö joku tuohon syyn?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 30.09.17 - klo:21:09
Minä edelleen ihmettelen miksi omaani Golfiin -08 1,4 TSI ei tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä 15tkm!  ???
Keksiikö joku tuohon syyn?

Se on rikki  ;)
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Eka Golf


lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 30.09.17 - klo:21:09
Minä edelleen ihmettelen miksi omaani Golfiin -08 1,4 TSI ei tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä 15tkm!  ???
Keksiikö joku tuohon syyn?

Niin. Siinä ei ole varmaan sitten suunnitteluvirhettä moottorissa, toisin kuin noissa mitkä öljyä kuluttavat. Internetin ihmeellisestä maailmasta voit selvittää mitkä moottorit kuuluvat tähän nippuun. Tuo sinun moottorisi ei siihen kuulu.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Popo

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 30.09.17 - klo:21:47
Niin. Siinä ei ole varmaan sitten suunnitteluvirhettä moottorissa, toisin kuin noissa mitkä öljyä kuluttavat. Internetin ihmeellisestä maailmasta voit selvittää mitkä moottorit kuuluvat tähän nippuun. Tuo sinun moottorisi ei siihen kuulu.

Internetin ihmeellisessä maailmassa kerrotaan, että kaiken tyyppiset Volkkarin TSI-moottorit kuluttavat öljyä. Oliko se nyt vähintään 0,5 litraa/1000 km näin ominaisuutena, ei vikana. Loput ovat rikki. Jäähdytinneste, bensa tai satunnaistekijä sekoittuu öljyyn ja luo valheellisen kuvan, ettei moottori kuluta öljyä, mikä olisi normaalitilanne...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 30.09.17 - klo:21:09
Minä edelleen ihmettelen miksi omaani Golfiin -08 1,4 TSI ei tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä 15tkm!  ???
Keksiikö joku tuohon syyn?

Täällä on kohtalontoveri, Audi A4 1.8 tfsi -08, ajettu n 100 tkm. Ei lisäystarpeita 15 tkm vaihtovälillä.
Audi A4 1.8 TFSI


lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Popo - 30.09.17 - klo:22:02
Internetin ihmeellisessä maailmassa kerrotaan, että kaiken tyyppiset Volkkarin TSI-moottorit kuluttavat öljyä. Oliko se nyt vähintään 0,5 litraa/1000 km näin ominaisuutena, ei vikana. Loput ovat rikki. Jäähdytinneste, bensa tai satunnaistekijä sekoittuu öljyyn ja luo valheellisen kuvan, ettei moottori kuluta öljyä, mikä olisi normaalitilanne...  ;)

Taitaa nykyään olla 1L/1000km rajana joillain merkeillä. Suomi-24 keskustelufoorumi pois lukien sieltä ihmeellisestä maailmasta löytää kyllä ne moottorityypit jotka ovat alttiita poikkeavaan öljynkulutukseen, eikä tarvitse mennä tätä foorumia pidemmälle etsimään 😉.

Eikä ne loput ole kaikki rikki, minullakin on ollut ainakin yksi konsernipeli mikä ei ole ollut lähtökohtaisesti pilalla 😁.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 30.09.17 - klo:21:09
Minä edelleen ihmettelen miksi omaani Golfiin -08 1,4 TSI ei tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä 15tkm!  ???
Keksiikö joku tuohon syyn?
Mitä öljyä olet käyttänyt - ja käytät?
Golfkärry Mk 7.5

patch

Täältä yksi kokemus lisää. Oma CDAA-tyyppinen 1.8 litrainen öljypoltin skeidan kopassa alkoi omaamaan runsaampaa öljynälkää noin 90tkm jälkeen, ensin sitä haluttiin lisää noin 7tkm jälkeen ja tästä tahti sitten oli vain kiihtymään päin. Lopulta kun autolla oli ajettu 120tkm aloin pelkäämään että öljykorkista lähtee pian kierteet ja teetätin kulutusmittauksen eräällä Varsinais-Suomalaisella merkkikorjaamolla. Oma arvioni oli siinä vaiheessa n.1.5 l/tkm ja mittauksen valmistuttua kuulin suureksi hämmästyksekseni kulutuksen olleen vain 0.3 l/tkm eikä auto näin ollen merkkikorjaamon mielestä ollut ollenkaan rikki. Mitään kirjallista dokumenttia mittauksesta minulle ei annettu vaan vedottiin takuuasioihin ja yritettiin saada lupa turbon vaihtoon kun ahtoputket olivat kuulemma olleet öljyiset. 

En niellyt tätä selitystä ihan tuollaisenaan vaan soittelin parit turbokorjaamot läpi ja heidän mielestään jos turbo ei ääntele tai anna vikakoodeja ja ahtaa hyvin niin ei todellakaan anna aihetta vaihtotoimenpiteisiin. Yhden korjaamon mielestä kaikkien VAGien ahtoputket ovat jossain määrin öljyisiä jo 20tkm jälkeen turbon vaihdosta.

Seuraavaksi kyselin korjaamoilta mäntäremontin hintaa ja tuloksena oli että mikäli korjaus tehdään vähemmän hyvin eli käytetään uusia mutta ennenpitkää vikaantuvia mäntiä olisi kustannusarvio n.3kâ,¬, paremmilla männillä missä on leveämmät öljyrenkaat ja isompi männäntappi kustannus olisi 4,5kâ,¬ koska myös veivit menisi vaihtoon.

Sitten alkoi olo jo kääntyä alkavan stressin puolelle ja mietin jo kaikenlaisia epätoivoisiakin skenaarioita mutta onneksi käännyin vielä auton minulle uutena myyneen liikkeen puoleen (Lohjanportin Auto) ja sovittiin tulevasta määräaikaishuollosta ja toisesta öljynkulutusmittauksen aloittamisesta. Tulos oli aika häkellyttävä: 3.1 l/tkm. Tästä tehtiin asialliset kirjalliset dokumentit allekirjoituksineen kuten aina kuulemma näissä mittaustapauksissa kuuluu tehdä. Tiedot lähti maahantuojalle ja pian sovittiin jo aika pajalle ja kansi auki ja kuvat kahden sylinterin naarmuista tuottivat maahantuojalta viestin: koko kone vaihdetaan uuteen.
Kaikkinensa auto oli Lohjalla 1,5 viikkoa ja remontin alviton kokonaishinta oli päälle 7600â,¬ josta maahantuojan ja autoliikkeen osuuden jälkeen maksettavaksi jäi 10% eli 760â,¬. Turbo ja katalysaattori tarkistettiin myös eikä niistä löytynyt mitään vikaa, ullatus!

Summa summarum, on hyvin erikoista että näinkin ristiriitaisia tuloksia saavutetaan saman konsernin merkkikorjaamoilla mutta näemmä kannattaa joskus kysyä toinenkin mielipide jos ei saa mieleistä vastausta. Tarinalle tuli siis mieleinen loppu semminkin kun uudella koneella on 2 vuoden takuu mukanaan. Iso käsi ja kumarrus täältä siis Lohjanportin Auton henkilökunnalle ja ainakin osalle Skodan merkkiorganisaatiota.

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 30.09.17 - klo:23:48
Täällä on kohtalontoveri, Audi A4 1.8 tfsi -08, ajettu n 100 tkm. Ei lisäystarpeita 15 tkm vaihtovälillä.
Me onnettomat joudumme vaihtamaan öljyt kun eivät vaihdu "itsestään"?  ::)

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 01.10.17 - klo:14:46
Mitä öljyä olet käyttänyt - ja käytät?
Ei väliä merkillä, laatu ainakin lupausten mukaan täyttänyt vaatimukset. Eli Mobilia, Gastrolia, Shelliä, tarjousöljyjä yleensä, hintahaarukka 12-30â,¬/4l. Itse vaihtanut alakautta.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 07.10.17 - klo:22:33
Ei väliä merkillä, laatu ainakin lupausten mukaan täyttänyt vaatimukset. Eli Mobilia, Gastrolia, Shelliä, tarjousöljyjä yleensä, hintahaarukka 12-30â,¬/4l. Itse vaihtanut alakautta.

Tuosta vitsauksesta ainakin pääsi autoa vaihtamalla. Bemarin oillevel on edelleen max. öljynvaihdosta 13tkm.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

spr

Tänään ilmestyvässä TM:ssä näyttäisi olevan juttu juuri tästä aiheesta. Itselleni ei lehti tule, mutta ehkä pitää uteliaisuudesta irtonumero ostaa :)

https://tekniikanmaailma.fi/autot/volkswagen-konsernin-ea888-bensiinimoottorit-ovat-oljysyoppoja-tekniikan-maailma-purki-moottorin-ja-selvitti-miksi/

SNG

Lainaus käyttäjältä: spr - 18.10.17 - klo:08:33
Tänään ilmestyvässä TM:ssä näyttäisi olevan juttu juuri tästä aiheesta. Itselleni ei lehti tule, mutta ehkä pitää uteliaisuudesta irtonumero ostaa :)

https://tekniikanmaailma.fi/autot/volkswagen-konsernin-ea888-bensiinimoottorit-ovat-oljysyoppoja-tekniikan-maailma-purki-moottorin-ja-selvitti-miksi/

Vai että yksittäistapauksia, kuten merkkihuollot ja maahantuojat ovat monille autonomistajille ja julkisestikin sanoneet...

Jokatapauksessa 1.8 ja 2.0 T(F)SI moottoreihin tehty isoja muutoksia. Erilaiset männät, erilaiset männänrenkaat ja isompien männäntappien/laakereiden osalta erilaiset kiertokanget.

Vanhanmallisten männänrenkaiden öljyrei´ät (pienet pyöreät) menevät helposti tukkoon öljyn epäpuhtauksista. Uudenmallisten (pitkänomaiset reikäsegmentit) öljy pääsee helposti läpi. Männänrenkaita myös paksunnettu 1,5->2,0mm ja öljynkaavintasärmät parannettu.

Tehtaan jäljiltä hoonaukset liian jyrkässä kulmassa öljynkulutusta ajatellen.

Puretussa 2.0 T(F)SI moottorissa venttiilit aivan järkyttävän karstaiset. Karstaa runsaasti myös pakoputken päässä. Runsas karsta johtuu öljyn polttamjisesta koneessa. Lyhentää myös katalysaattorin yms elinikää radikaalisti. Tukkeutuneet männän öljyrenkaiden öljyrei´ät voivat aiheuttaa mäntien kiinnileikkaantumisen. Tällöin kiertokanki saattaa tulla lohkon kyljestä "morjenstamaan" ulkoilmaan. Kone hajoaa tuolloin ns kertalaakista!

Tuossa jutun sisältö nopeasti referoituna.

Pihistelijä

Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Emil

Veivihän tulee ulos yleensä silloin, jos se laakeri pettää. Ja sen kyllä pitäisi kuulua, jos veivin laakeri on menossa. Tämmöisistä vaivoista ei artikkelissa kerrottu.

Mikey

On annettava TM:lle pienen pieni hatunnosto siitä, että kaikkien näiden vuosien jälkeen viimein tekivät suurinta sponssiaan kriittisesti käsittelevän jutun.

Ruotsissa autolehdet ovat lukijoidensa asialla - ehkä sama tapa voisi pikku hiljaa tulla tännekin.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 18.10.17 - klo:20:58
On annettava TM:lle pienen pieni hatunnosto siitä, että kaikkien näiden vuosien jälkeen viimein tekivät suurinta sponssiaan kriittisesti käsittelevän jutun.

Ruotsissa autolehdet ovat lukijoidensa asialla - ehkä sama tapa voisi pikku hiljaa tulla tännekin.

Huomasit varmaankin miten ovelasti lehden kansi oli painettu. Isolla luki ongelmamoottori ja hyvin pienellä ja epäselvästi oli alaotsikkoon piilotettu minkä valmistajan moottorista on kysymys ;)
Konsernin katumaasturit olivat saaneet useamman sivun keskinäisen vertailutestin ja näyttipä ainakin yksi kokonainen aukeama olevan volkkarin mainosta.

jabajee

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201710192200472258_oa.shtml

Lainaa

Käytettyjen autojen kauppiaat suhtautuvat nihkeästi Volkswagen-ryhmän öljysyöppöä bensamoottoria käyttäviin 2000-luvun taitteen autoihin.
Öljysyöpöllä moottorilla varustettu auto kelpaa, jos siihen on tehty öljynkulutusremontti, kauppiaat kertovat.

Tekniikan Maailman juuri julkaiseman artikkelin mukaan öljysyöppöjä autoja ovat 2009 - 2011 -malliset Volkswagen-ryhmän autot, joissa käytetään 1,8- tai 2,0 -litraisia turboahdettuja TSI-moottoreita.

Iltalehteen yhteyden ottanut lukija kertoi saaneensa autokauppiaiden nihkeydestä karuja kokemuksia, vaikka hänen autonsa lukeutuu hänen mukaansa niihin yksilöihin, jotka eivät kuluta liikaa öljyä.

- Olen yrittänyt vaihtaa omaa autoani, mutta kahdesta liikkeestä on sanottu suoraan, ettei kauppaa tehdä näistä 1,8- ja 2,0 -litraisista bensa-autoista.

- Yksi liike vaati nimen paperiin, että jos auto syö öljyä, niin minä maksan korjauksen.

- Yhdessä liikkeessä kerrottiin, että autoja ei oteta vastaan ilman korjauskuittia.

Mies oli tarjonnut autoaan vaihtoon kaikkiaan 11 autoliikkeeseen ja vain kahdessä näistä luotettiin miehen sanaan siitä, että tämä auto ei kuluta liikaa öljyä.

Iltalehti kysyi parilta käytettyjen autojen kauppiaalta, miten nämä suhtautuvat öljysyöppöihin VW-moottoreihin. …

Vastaukset olivat samankaltaisia kuin mitä TM oli saanut Kamuxin maajohtaja J ussi Mäkiseltä. Eli jos autoon on tehty tehty liiallisen öljynkulutuksen estävä korjaus ja siitä on mustaa valkoisella, niin hyvityshinta on normaali.

Jos kuitti tai huoltokirjamerkintä puuttuu, niin silloin auto otetaan vastaan pitkin hampain. Hyvityshinta voi olla merkittävästi huonompi kuin autossa, jossa korjausremontti on tehty.

Kamuxin Jussi Mäkinen totesi TM:lle vielä tarkemmin, että jo remonttia ei ole tehty, niin hyvityshinnasta vähennetään tapauskohtainen korjauskustannus.

TM:n mukaan öljynkulutusremontin hinta voi olla merkkiliikkeessä jopa 6 000 - 7 000 euroa, moottorikoneistamossa puolet vähemmän.

PENTTI J. RÖNKKÖ pentti.ronkko@iltalehti.fi

passo_s

#230
Lukematta tätä ketjua tarkemmin, eikö kuluttajansuojasta saa tukea jos omistaa sen EA888 moottorin joka vie öljyä? Eikös siellä kuluttajansuojassa määritellä öljynkulutuksesta ja kilometrimääristä mitään ? Mulla vei 2.2 direct (bensa) Vectra öljyä, tosin heti uutena ja asiasta hetki väännettiin, mutta Opel huollosta työnjohtaja sanoi että tokihan se nyt avataan, on  kuluttajasuojassakin sallitusta öljynkulutuksesta maininta. En tiedä puhuiko työnjohtaja sitten ulkomuistista vasten parempaa tietoa, onko tuollaista öljynkulutuspykälää kuluttajansuojassa vai ei? Muut autoni eivät ole 0,6/1000 km öljyä vieneet niin ei ole tuon yhden Opelin jälkeen tarvinnut murehtia.

-karppa-

TM:n mukaan tuolla moottorilla yli 0.5 litran öljyn kulutus 1000km ei ole normaalia. Taisi joku lehti ilmoitella noita valmistajien maksimi kulutuksia (Iltalehti/iltasanomat).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jonatz79

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 30.09.17 - klo:21:09
Minä edelleen ihmettelen miksi omaani Golfiin -08 1,4 TSI ei tarvitse lisätä öljyä vaihtovälillä 15tkm!  ???
Keksiikö joku tuohon syyn?

Ajotapa. Kyllähän öljyä saa menemään enemmän jos vetää aina kiihdytykset poljin lattiassa. Itsellä oli myös 1.4TSI ja CAXA moottorilla ja mitään mainittavaa ongelmaa. 20tkm kohdalla kun lisäsi 2-3dl longlige öljyillä (Castrol) ja tikku oli lähes ylämerkissä.

Todella hyvä artikkeli TM:lta. Paitsi että tuodaan ongelma yleisesti tietoon, niin myös selvennetään mitä moottoreita ongelma koskee. Tähän saakka kaikki VAG isot bensakoneet on olleet omalla mustalla listalla. Tämän jälkeen voin hyvinkin ostaa 2012 mallista eteenpäin 1.8TSI tai 2.0TSI moottorilla olevan auton. Näiden omistajat ovat varmasti tässä voittajia, koska kiinnostus lisääntyi heti.
Golf VI Variant 1.4 TSI Comfortline -11
Passat B8 Variant 1.6 TDI Comfortline -17
Passat B8 Variant 1.4 TSI (DSG) Comfortline -18

Seva

"Käytettyjen autojen kauppiaat suhtautuvat nihkeästi Volkswagen-ryhmän öljysyöppöä bensamoottoria käyttäviin 2000-luvun taitteen autoihin. Öljysyöpöllä moottorilla varustettu auto kelpaa, jos siihen on tehty öljynkulutusremontti, kauppiaat kertovat. Iltalehteen yhteyden ottanut lukija kertoi saaneensa autokauppiaiden nihkeydestä karuja kokemuksia, vaikka hänen autonsa lukeutuu hänen mukaansa niihin yksilöihin, jotka eivät kuluta liikaa öljyä."

Entäs toisinpäin: jos VAG-merkkiliike itse myy (tai on myynyt) käytettyä autoa, jossa on tähän haarukkaan osuva ongelmamoottori, miten he itse ovat huomioineet tai huomioivat asian käytetyn auton myyntihinnassa? Ongelma on varmuudella ollut jo pitkään VAG-liikkeiden tiedossa, mutta ei voida olettaa, että jokainen yksittäinen kuluttaja on ollut tällaisesta aikapommista tietoinen autoa ostaessaan.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

sakal83

Tottahan toki liikkeet myyvät sitten näitä autoja sen tonnin pari kalliimmalla, jotta he voivat sitten sillä tonnilla parilla korjata autoa, jonka olet jo etukäteen maksanut. Ja jonka edellinen omistaja on jo liikkeelle hyvittänyt vaihtohinnassa ;D
Ei autoliike tule näissä kaupoissa ainakaan takkiin ottamaan, parhaimmassa tapauksessa he saavat sen pari tonttua molemmilta  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

KumiKeijo

Tässä siis selitys Ocun öljynkulutukseen 3-5 dl/1000 km >:( Moottori on juuri kyseinen 1.8 vuodelta 2010. Voi p.... jos tulee vielä kallis moottoriremontti... DSGtä laitettiin viime talvena kuntoon parilla tonnilla. Tällä viikolla oon havainnu lievää nykimistä liikkeellelähdössä, voisko johtua moottorista vai vaihteistosta? Tais tulla hommattua pommiauto pari vuotta sitte.

doktorkoo

Lainaus käyttäjältä: KumiKeijo - 20.10.17 - klo:11:41
DSGtä laitettiin viime talvena kuntoon parilla tonnilla. Tällä viikolla oon havainnu lievää nykimistä liikkeellelähdössä, voisko johtua moottorista vai vaihteistosta? Tais tulla hommattua pommiauto pari vuotta sitte.

maksoitko DSG:n laiton itse? Mulla oli pari vuotta sitten, 2009 Superbissa vikakoodien mukaan DSG:n kytkin loppumassa.
Ostin auton 2013 huhtikuussa 124 tkm ajettuna, ja tästä 2 vuoden päästä eli 2015 keväällä tuli tuo vika. Mittarissa silloin reilu 150 tkm.

Laitoin kyselyä joka suuntaan, niin auton myyjäfirma kustansi 30 %, maahantuoja lahjoitti osat ja maksoi lopulta osan korjauksestakin, joten itselle maksettavaa jäi noin 300 eur

Emil

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 20.10.17 - klo:08:15
TM:n mukaan tuolla moottorilla yli 0.5 litran öljyn kulutus 1000km ei ole normaalia. Taisi joku lehti ilmoitella noita valmistajien maksimi kulutuksia (Iltalehti/iltasanomat).

Kai sen voi sitten noinkin vääntää? Missä artikkelissa TM on noin asian ilmoittanut?

Tässä viimeisimmässä oli kerrottu maahantuojan kanta öljynkulutukseen, joka oli se, että puoli litraa saa kulua tuhannella kilometrillä. No aika moni sen tietää, että ei kaikki ole kohdallaan, jos öljyä noin paljon kuluu.

Seva

Meillä on ollut käytössä kaksi autoa, joiden moottorit ilmeisesti kuuluvat tuohon riskiryhmään. Toinen oli Passat 1.8TSI vm. 2008 ja toinen Seat Leon 1.8TSI vm. 2009. Kummankin moottori oli tyyppiä CDAA eli eikö tämä juuri ole se EA888-ongelmamoottori. Kummallakin autolla ajettiin noin 100 000 km eikä kummassakaan ollut mitään epänormaalia öljynkulutusta. En osaa sitten sanoa oliko kyseessä hyvä tuuri vai oliko kilometrejä liian vähän eli olisivatko ongelmat tulleet vastaan joskus myöhemmin.

Muutenkin on vaikea saada käsitystä ongelman laajuudesta kun esim. vuosimallien 2009-11 autoja tällä koneella liikkuu Suomenkin teillä varmasti tuhansia, niin kuinka suureen osaan näistä on tullut ongelmia? Maahantuoja tuskin on halukas tätä kertomaan vaikka tietäisikin ja näille nettipalstoille kirjoittavat pääasiassa vain ne, joilla ongelmia on ollut.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Emil - 20.10.17 - klo:23:51
Kai sen voi sitten noinkin vääntää? Missä artikkelissa TM on noin asian ilmoittanut?

Tässä viimeisimmässä oli kerrottu maahantuojan kanta öljynkulutukseen, joka oli se, että puoli litraa saa kulua tuhannella kilometrillä. No aika moni sen tietää, että ei kaikki ole kohdallaan, jos öljyä noin paljon kuluu.

Jos kuluu 4DL, niin ei toimenpiteitä. Jos luet tätä palstaa, niin noita testejä on tehty eikä kaikilla ole aiheuttanut koneremonttia, vaikka aihetta olisi ollut.

https://www.is.fi/autot/art-2000000656085.html

https://www.hs.fi/autot/art-2000002835635.html
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy