TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

Iero

Ajelin pari vuotta Octavia 1.4 TSI:llä. 12 tkm jälkeen merkkivalo syttyi ja lisäsin öljyä litran. Seuraavilla huoltoväleillä (30 ja 45 tkm) ei tarvinnut lisätä, mutta öljyn pinta oli huoltoon vietäessä alaviivalla. Merkkivalo ei vielä hälyyttänyt. Jostakin syystä ajaessani auton huoltohalliin, huoltomestari pyysi odottamaan, kunnes öljynmäärä tarkistettiin ja näytettiin myös minulle.


Ostin litran pullon varalle takakonttiin ensimmäisessä huollossa, mutta en sitä tarvinnut, kun luovuin autosta noin 50 tkm kohdalla.


Toyotalla olen ajanut nyt 14 tkm. Tarkistin öljynmäärän ja mittatikussa se oli ylimmän viivan kohdalla. Lieneekö siinä suurikin vika, kun öljyä ei kulu?
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Popo

Lainaus käyttäjältä: Iero - 17.09.17 - klo:12:24

Toyotalla olen ajanut nyt 14 tkm. Tarkistin öljynmäärän ja mittatikussa se oli ylimmän viivan kohdalla. Lieneekö siinä suurikin vika, kun öljyä ei kulu?

Uskoisin, että siinä on ihan sama vika, kuin omassa 1.2 TSI:ssä, joka ei kuluta öljyä. Sama vika on ilmennyt kaikissa autoissa, joilla olen ajanut...  ;)

Eli jäähdytysneste tai polttoaine sekoittuu öljyyn, niinhän se oli? Kunnossa olevan moottorin kuuluukin hieman kuluttaa öljyä, kerrotaan toisaalla.Olen jättänyt nämä huomiot vaille merkitystä ja vain ajanut, tutkimatta moottorin tilaa. Näin aion myös jatkaa, koska auto toimii muuuten moitteetta. Kuten edellisetkin, vaikka öljyä ei nähtävästi kulu. 8)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Raumaster

Kulutusmittaus tuli nyt tehtyä.
Tulos oli että kuluttaa 1.27L / 1000km.

Maahantuoja tulee vastaan 60% töissä ja osissa. Arviolta 5500 remppa eli mulle jäisi semmonen 2200â,¬ pulitettavaa  :-\
Osia vaihtuu männät, kanget ja jakopään hilppeet.
Pitää vääntää nyt vielä tuon myyjä jobbarin kanssa että ryhtyykö maksutalkoisiin. Epäilen ettei kovin halukas ole vaikka vastuu kyllä on hänellä. myynnistä alle 6kk kuitenkin....

ps. Autossa täydellinen skodan merkkiliikkeen huoltokirja. Kilsoja 123tkm vm2009 octavia 1.8tsi

Iero

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 19.09.17 - klo:10:37
Kulutusmittaus tuli nyt tehtyä.
Tulos oli että kuluttaa 1.27L / 1000km.

Maahantuoja tulee vastaan 60% töissä ja osissa. Arviolta 5500 remppa eli mulle jäisi semmonen 2200â,¬ pulitettavaa  :-\
Osia vaihtuu männät, kanget ja jakopään hilppeet.
Pitää vääntää nyt vielä tuon myyjä jobbarin kanssa että ryhtyykö maksutalkoisiin. Epäilen ettei kovin halukas ole vaikka vastuu kyllä on hänellä. myynnistä alle 6kk kuitenkin....

ps. Autossa täydellinen skodan merkkiliikkeen huoltokirja. Kilsoja 123tkm vm2009 octavia 1.8tsi


Jos noilla kilometreillä säännöllisesti huollettuun autoon tarvitaan moottoriremppa, niin kyllä sen pitäisi mennä tehtaan piikkiin - joka penni.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Iero - 19.09.17 - klo:22:17

Jos noilla kilometreillä säännöllisesti huollettuun autoon tarvitaan moottoriremppa, niin kyllä sen pitäisi mennä tehtaan piikkiin - joka penni.

Kyllä siitä joutuu osan itse maksamaan.

Mä toteaisin, että maksan tonnin enkä senttiäkään enempää.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.09.17 - klo:22:24
Kyllä siitä joutuu osan itse maksamaan.

Mä toteaisin, että maksan tonnin enkä senttiäkään enempää.

Ja toteat tuon siis sinne myyjäliikkeeseen.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

kramer

Meikä ei joutunut pari vuotta takaperin maksaa senttiäkään rempasta vm.2010 audi a4 mittarissa 155tkm. Liekö audilla parempi vastaantulo vai mitä, mutta hienosti hoitivat. Valmistusvirhehän tuo on eli mun mielestä kuuluukin korjata.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Iero - 17.09.17 - klo:12:24
Ajelin pari vuotta Octavia 1.4 TSI:llä. 12 tkm jälkeen merkkivalo syttyi ja lisäsin öljyä litran. Seuraavilla huoltoväleillä (30 ja 45 tkm) ei tarvinnut lisätä, mutta öljyn pinta oli huoltoon vietäessä alaviivalla. Merkkivalo ei vielä hälyyttänyt. Jostakin syystä ajaessani auton huoltohalliin, huoltomestari pyysi odottamaan, kunnes öljynmäärä tarkistettiin ja näytettiin myös minulle.


Ostin litran pullon varalle takakonttiin ensimmäisessä huollossa, mutta en sitä tarvinnut, kun luovuin autosta noin 50 tkm kohdalla.


Toyotalla olen ajanut nyt 14 tkm. Tarkistin öljynmäärän ja mittatikussa se oli ylimmän viivan kohdalla. Lieneekö siinä suurikin vika, kun öljyä ei kulu?

Heh, vikahan siinä on. :)  Toyotien öljynsyöntiä en itsekään aikoinaan useita sellaisia omistaneena todennut koskaan. Olen kuullut että eka korimallin Avensiksen 1,8-bensakoneissa oli vissiin jonkun verran öljynkulutusongelmia. En muista enää johtuiko epäsopivista männänrenkaista vai venttiilivarsien kumeista. Isäukolla oli 70-luvulla kaksi Carina 1600:sta, ajotapa todella "irti ottava" eikä koskaan öljyä tarvinnut lisätä. Molempiin ehti tulla mittariin ennen vaihtoa tommoiset 140-150 tkm.

Sen sijaan useat omistamani tsi-vagit söivät öljyä, joku vähemmän joku enemmän. Öljypullo takaloosterissa oli tarpeen.

Reima

Meillekin mentiin hankkimaan testivoittojen ja yleisen suosion siivittämänä "huolettomaksi" kakkosautoksi käytetty 1.8 TSI Skoda... On tässä selvinnyt miksi kaveri vaihtaa omansa parin vuoden välein. Öljynkulutus on vain yksi monista asioista mitkä kulkineessa mättää.  :(

Raumaster

Lainaus käyttäjältä: Iero - 19.09.17 - klo:22:17

Jos noilla kilometreillä säännöllisesti huollettuun autoon tarvitaan moottoriremppa, niin kyllä sen pitäisi mennä tehtaan piikkiin - joka penni.
Mietin tuossa että pitäisikö pistää jotain raivoviestejä helkama-autolle joka lienee maahantuoja. Uhata kuluttaja-asiamiehillä tms...onko sama kun tuuleen huutaa vai voisikohan saada parempaakorvausprosenttia jos alkais räkkyämään asiasta?

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 20.09.17 - klo:09:37
Mietin tuossa että pitäisikö pistää jotain raivoviestejä helkama-autolle joka lienee maahantuoja. Uhata kuluttaja-asiamiehillä tms...onko sama kun tuuleen huutaa vai voisikohan saada parempaakorvausprosenttia jos alkais räkkyämään asiasta?

Tuo sinun autosi on niin vahna ja kilometrejä on sen verran, että voi olla hankalaa saada isompaa vastaantuloa maahantuojalta. Kaikkea kannattaa tietenkin kokeilla, mutta sinuna olisin yhteydessä auton sinulle myyneeseen liikkeeseen ja vaatisin sieltä osallistumista tuohon  jäljelle jääneeseen 40%.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Popo

Lainaus käyttäjältä: Reima - 20.09.17 - klo:09:09
Meillekin mentiin hankkimaan testivoittojen ja yleisen suosion siivittämänä "huolettomaksi" kakkosautoksi käytetty 1.8 TSI Skoda... On tässä selvinnyt miksi kaveri vaihtaa omansa parin vuoden välein. Öljynkulutus on vain yksi monista asioista mitkä kulkineessa mättää.  :(

Kerro ihmeessä hieman lisää näistä "mättävistä" asioista jossain yhteydessä. Kiinnostaa, koska itse en ole vaihtanut vielä viiden vuoden jälkeenkään ja tarkoitus olisi pari vuotta vielä tällä ajella. Pikkuturbot eivät öljyä kuluta, kuten 1.8 TSI, mutta eipä tuossa omassa ole muutenkaan ollut sen kummempaa normi huoltojen lisäksi.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Reima

Lainaus käyttäjältä: Popo - 20.09.17 - klo:12:47
Kerro ihmeessä hieman lisää näistä "mättävistä" asioista jossain yhteydessä. Kiinnostaa, koska itse en ole vaihtanut vielä viiden vuoden jälkeenkään ja tarkoitus olisi pari vuotta vielä tällä ajella. Pikkuturbot eivät öljyä kuluta, kuten 1.8 TSI, mutta eipä tuossa omassa ole muutenkaan ollut sen kummempaa normi huoltojen lisäksi.
Olet kyllä päässyt todella vähällä jos omasi on kulkenut normihuolloilla. Mättävistä asioista voisin mainita nykivän laatikon ja ilmastoinnin sekoilun. Lisäksi erilaiset kihnutukset ja vinkunat moottorista ja räminät sisustuksessa. Huolloissa noita asioita on koetettu saada kuntoon mutta aika tilapäistä on apu ollut. Tosi harmillista sillä auto on sinänsä ollut ihan hyvä ajaa. Mitään pitempiä reissuja tuolla ei tosin ole tullut tehtyä. 

Popo

Lainaus käyttäjältä: Reima - 21.09.17 - klo:09:17
Olet kyllä päässyt todella vähällä jos omasi on kulkenut normihuolloilla. Mättävistä asioista voisin mainita nykivän laatikon ja ilmastoinnin sekoilun. Lisäksi erilaiset kihnutukset ja vinkunat moottorista ja räminät sisustuksessa. Huolloissa noita asioita on koetettu saada kuntoon mutta aika tilapäistä on apu ollut. Tosi harmillista sillä auto on sinänsä ollut ihan hyvä ajaa. Mitään pitempiä reissuja tuolla ei tosin ole tullut tehtyä.

Harmillista. Myös se, ettet avaudu enempää näistä "sekoiluista" tai edes autosi vuosimallista tai ajokilometreistä. Olen ihan oikeasti kiinnostunut, esim. miten ilmastointi sekoilee. Automaatti-Climatronic? Ymmärrät varmaan, että kirjoituksesi ei ole kovin luottamusta herättävä. Eihän tämä mikään Suomi24-palsta ole, jossa vain luetellaan paljon vikoja, joita ei koskaan ole saatu korjattua. Eihän?

Tämä ketju on öljynkulutuksesta, joten muita ongelmia ehkä sitten toisaalle...  ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Passo1983

Mulla oli Octavia 1.8Tsi 2009, jolla oli ajettu kun ostin n. 165tkm ja nyt kun vaihdoin oli ajettu n. 231tkm.

Tuona aikana kun auto minulla oli, isommat rempat oli jakoketjun venyminen ja hyppäys 4 hammasta, ei ollut ennemmin ollut ongelmia, tämä tuli 208tkm kohdalla ja uusittiin parempaan ketjuun monimerkkikorjaamolla, hinta oli 1200â,¬ jos maahantuoja tuli vastaan loppujen lopuksi 50% kun tein valituksen kuluttajariitalautakuntaan.

Viime vuoden keväällä kammen stefan vuoti öljyä, joka vaihdettiin merkkikorjaamolla uuteen, lasku 800â,¬ kaikki omasta pussista, oli vähän kalliimpi kun oli 4x4.

Öljyä ko. olevaan yksilöön ei tarvinnut vaihtovälin(15 000km) aikana lisätä kuin kerran desin verran, muuten auto ei öljyä syönyt ja toimi hyvin muutenkin.

Itsellä ainakin oli ihan OK yksilö omasta mielestä, koska tyyppiviat oli tiedossa jo ostaessa.
Ex vagit: Audi A4 Avant 1.8TFSI Q 2012, Skoda Octavia Combi 1.8Tsi 4x4 2009,
VW Passat variant sportline 2.0tdi 2006,
Audi A3 1.8T ambition 2000

Popo

Lainaus käyttäjältä: Passo1983 - 21.09.17 - klo:10:55

Itsellä ainakin oli ihan OK yksilö omasta mielestä, koska tyyppiviat oli tiedossa jo ostaessa.

Näin. Lähtökohta ratkaisee. Reimalla oli vähän eri meininki :

Lainaus käyttäjältä: Reima - 20.09.17 - klo:09:09
Meillekin mentiin hankkimaan testivoittojen ja yleisen suosion siivittämänä "huolettomaksi" kakkosautoksi käytetty 1.8 TSI Skoda... On tässä selvinnyt miksi kaveri vaihtaa omansa parin vuoden välein. Öljynkulutus on vain yksi monista asioista mitkä kulkineessa mättää.  :(


En tiedä, miten uuden auton "testivoitot ja yleinen suosio" liittyvät käytetyn auto-yksilön ostopäätökseen suoraan, mutta ehkä tässä on jokin "pakko saada Skoda"-joukko-psykoosi kyseessä...  ;D
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

Reima

Siis Popo: kysyit että mikä autossa mättää. Kerroin lyhyesti kun pyysit. Sitten hymiön kera todetaan ettei sais luetella niitä vikoja?

En alkanut niitä tässä laajalti erittelemään kun kysymys kuitenkin pitäisi olla öljynkulutuksesta. Öljyä muuten menee lähemmäs puoli litraa / 1000km. Mikset siitä kysynyt kun se on tässä ketjussa pääasia?

Hankkiessa tosiaan tuli liikaa luotettua lehtien juttuihin ja siihen että merkki on niin yleinen. Piti olla luotettava ja laatupeli. Mielikuvat ja todellisuus on olleet todella erilaiset.

kt

Näitä TSI-koneitakin taitaa olla jo useampi kymmenen erilaista konetta parinkymmenen vuoden ajanjaksolla. Ongelmat on usein konetyyppikohtaisia ja niissä pääsyyllinen on yleensä suunnittelun tai jokun osakokonaisuuden lipsahdus. Lisäksi samaakin automallia/moottoria voidaan tehdä useammassa paikassa. Eli kun auton ostaa, niin paljon on mietittävää.

Toisaalta, jos se kulkine syö öljyä vähän vaikkapa 1 litra/2000 km, niin se litra öljyä öljy maksaa ehkä 5 euroa. Ihan vuotuisesta ajomäärästä riippuen joutuu sitten lisäämään kerran kuukaudessa tai joka kolmas kuukausi tuon litran eli 60... 20 euroa vuodessa. Joutuuhan sitä tuulilasinpesuainettakin lisäämään, ja valitettavasti maksaa sekin. Ja bensaa joutuu ostamaan kerran kuussa ehkä 100 eurolla.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Popo

Lainaus käyttäjältä: Reima - 21.09.17 - klo:15:27
Siis Popo: kysyit että mikä autossa mättää. Kerroin lyhyesti kun pyysit. Sitten hymiön kera todetaan ettei sais luetella niitä vikoja?

En alkanut niitä tässä laajalti erittelemään kun kysymys kuitenkin pitäisi olla öljynkulutuksesta. Öljyä muuten menee lähemmäs puoli litraa / 1000km. Mikset siitä kysynyt kun se on tässä ketjussa pääasia?

Hankkiessa tosiaan tuli liikaa luotettua lehtien juttuihin ja siihen että merkki on niin yleinen. Piti olla luotettava ja laatupeli. Mielikuvat ja todellisuus on olleet todella erilaiset.

Edelleenkin olen kiinnostunut niistä vioista, vilpittömästi. Mielestäni  pyörittelet yleisiä mielikuvia, etkä kerro enempää. Toki tähän ketjuun eivät nitinät ja natinat kuulu, mutta niistä voimme jatkaa toisaalla. Eli saisit todellakin luetella niitä vikoja, jotta muut osaisivat varoa. Reilua kaikille, eikö totta?
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

9987

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 19.09.17 - klo:10:37
Kulutusmittaus tuli nyt tehtyä.
Tulos oli että kuluttaa 1.27L / 1000km.

mulle jäisi semmonen 2200â,¬ pulitettavaa  :-\

Osia vaihtuu männät, kanget ja jakopään hilppeet.

ps. Autossa täydellinen skodan merkkiliikkeen huoltokirja. Kilsoja 123tkm vm2009 octavia 1.8tsi

Tuossa moottorissa on suunnittelu / valmistusvirhe kun on noin kova öljynkulutus ja sen näkee siitäkin että vaihtavat mäntiä, kankia ongelman korjaukseen. Joissakin on ollut vielä ongelmia sylintereissäkin.

Ei kuulu valmistusvirheen korjaaminen sinulle, valmistajan piikkiin 100%.

Puolen litran kulutuskin olisi tonnille kova noilla kilometreillä, ehjään moottoriin jossa ei vikaa.

Iero

Mielestäni hyvin suunniteltu normaali ehjä moottori kuluttaa alle puoli litraa kymppitonnille - eihän ne moottorit ole öljyllä tarkoitettu ajettavaksi. Siihen tarkoitukseen käytetään polttoainetta, mitä se missäkin tapauksessa sattuu olemaan.
RAV4 Hybrid -17 AWD ja Yaris Hybrid Style -18
Ex: Ocu -15, 1,4 TSI DSG7 Combi, Honda CRV Exec. -07, Honda CRV -05, Opel Vectra GLS 2.0 aut. -95

Raumaster

Lainaus käyttäjältä: Mo1 - 23.09.17 - klo:22:34
Tuossa moottorissa on suunnittelu / valmistusvirhe kun on noin kova öljynkulutus ja sen näkee siitäkin että vaihtavat mäntiä, kankia ongelman korjaukseen. Joissakin on ollut vielä ongelmia sylintereissäkin.

Ei kuulu valmistusvirheen korjaaminen sinulle, valmistajan piikkiin 100%.

Puolen litran kulutuskin olisi tonnille kova noilla kilometreillä, ehjään moottoriin jossa ei vikaa.
Eihän se minulle minunkaan mielestä kuuluisi ja vituttaa maksaa / ajaa tuolla kun vie ihan vitusti. Vloppuna käytiin vaasa-tampere ja noin 600 tuli kilsoja. Lorotin kiireellä mittatikun lähtiessä ylärajan tuntumaan muistaakseni. Nyt kun lähdin maanantaina töihin niin sytty oranssi öljyvalo  >:( Mahtaisiko viedä tuommosissa 90-130 nopeuksissa vielä enemmän kun taajamissa 40-80kmh ajossa....

Mitäpäs vaan perus kuluttaja mahtaa jos tommonen iso konserni päättää että mä maksan...piste, tai jos et maksa niin aja sillä krematoriollasi...

kt

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 25.09.17 - klo:08:36
Eihän se minulle minunkaan mielestä kuuluisi ja vituttaa maksaa / ajaa tuolla kun vie ihan vitusti. Vloppuna käytiin vaasa-tampere ja noin 600 tuli kilsoja. Lorotin kiireellä mittatikun lähtiessä ylärajan tuntumaan muistaakseni. Nyt kun lähdin maanantaina töihin niin sytty oranssi öljyvalo  >:( Mahtaisiko viedä tuommosissa 90-130 nopeuksissa vielä enemmän kun taajamissa 40-80kmh ajossa....


Litra lorotettua öljyä maksoi 5 euroa.  Kannattaako alkaa makselemaan mäntäremontista yhtään mitään? Jos vaikka 1000 euron osallistumisen panostuksella remonttiin vähenisi öljynkulutuskustannus 10 euroa kuukaudessa, niin remonttikorjauksen takaisinmaksuaika on yli 10 vuotta. Ei kannata se korjausinvestointi! Ajelet ja makselet nuo 5 euroa ajoittain ja vaihdat auton sopivassa yhteydessä.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Mikey

Onkos sen öljynkulutuksen perussyy selvinnyt yleiseen tietoon? Siis jumiutuuko öljyrengas vai mikä on mekanismina suurentuneeseen kulutukseen?

Aikoinaan Focuksissa oli samankaltaista vikaa ja yksi tapa hanskata oli valuttaa tulpanrei'istä dieseliä mäntien päälle ja antaa muhia. Joskus jumiutuneet öljyrenkaat irtosivat jumistaan, joskus eivät.

Raumaster

Lainaus käyttäjältä: kt - 25.09.17 - klo:09:06
Litra lorotettua öljyä maksoi 5 euroa.  Kannattaako alkaa makselemaan mäntäremontista yhtään mitään? Jos vaikka 1000 euron osallistumisen panostuksella remonttiin vähenisi öljynkulutuskustannus 10 euroa kuukaudessa, niin remonttikorjauksen takaisinmaksuaika on yli 10 vuotta. Ei kannata se korjausinvestointi! Ajelet ja makselet nuo 5 euroa ajoittain ja vaihdat auton sopivassa yhteydessä.

tokitoki mutta mitä tämä männänrenkaiden kuluneisuus tekee moottorille pidemmässä juoksussa tai öljynkäry esim katalysaattorille?

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 25.09.17 - klo:09:36
Onkos sen öljynkulutuksen perussyy selvinnyt yleiseen tietoon? Siis jumiutuuko öljyrengas vai mikä on mekanismina suurentuneeseen kulutukseen?

Aikoinaan Focuksissa oli samankaltaista vikaa ja yksi tapa hanskata oli valuttaa tulpanrei'istä dieseliä mäntien päälle ja antaa muhia. Joskus jumiutuneet öljyrenkaat irtosivat jumistaan, joskus eivät.

Ymmärtääkseni se öljyrengas/männänrenkaat ovat niin kapeat/heikkotekoiset, että kuluvat ja alkavat päästämään öljyä läpi. Korjauksena vaihdetaan siis uudet parannellut männät, jotka eivät taas sovi vanhojen kampien kanssa, joten vaihdetaan koko paketti. 

Edid:

Näin siis 1.8 ja 2.0tsi. 1.4 (180hp) versio kulutti öljyä uudesta lähtien (ainakin minun omani). Tässä oli onnistuttu suunnittelemaan se jo alusta asti öljyä polltavaksi 😁
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Rauta7

#206
Ei kait mitään kampia vaihdeta, vaan kanget - ei ole sama asia! Siis mäntämuutos edellyttää toisten kiertokankien kuin alkuperäisten käyttämistä.

Ei ne männänrenkaat sieltä kulu vuotaviksi, vaan öljyrenkaan alimitoitus ja -toimisuus (liian pienet kanavat, karstoittuminen ja jumiutuminen) on se keskeinen ongelma. Jos öljyrengas ei kykene siirtämään osuuttaan sylinterinseinämän öljystä, niin muille renkaille jää liikaa "kaavittavaa" je öljy pääsee palotilaan ja siitä (karstoittumisesta) seuraa sitten kyllä muillekin renkaille ongelmia.
Golfkärry Mk 7.5

lemmentalja

#207
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 25.09.17 - klo:16:06
Ei kait mitään kampia vaihdeta, vaan kanget - ei ole sama asia! Siis mäntämuutos edellyttää toisten kiertokankien kuin alkuperäisten käyttämistä.

Ei ne männänrenkaat sieltä kulu vuotaviksi, vaan öljyrenkaan alimitoitus ja -toimisuus (liian pienet kanavat, karstoittuminen ja jumiutuminen) on se keskeinen ongelma. Jos öljyrengas ei kykene siirtämään osuuttaan sylinterinseinämän öljystä, niin muille renkaille jää liikaa "kaavittavaa" je öljy pääsee palotilaan ja siitä (karstoittumisesta) seuraa sitten kyllä muillekin renkaille ongelmia.

Joo, fillarimiehenä menee kanget ja kammet sekasin. KiertoKANKIA siis tarkoitin.🙂
Jos syy on siis renkaiden karstottuminen, onkohan kukaan kokeillut avata konetta ja putsaamalla/vaihtamalla männänrenkaat korjata ongelmaa?

Noissa pienempikuutioisissa öljysyöpöissä vika on tuskin karstoittumisessa? Oma ainakin vei sen 0.5l/1000km jo 10tkm ajettuna...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

DjTrinity

Täällä tuli tuomio tähän asiaan kun kulutus oli mittauksen jälkeen 0,62L/1000km.
Koko remppa Audin piikkiin.
Sigun autolla on tällä hetkellä ajettu 79tkm ja siinä on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja.

Ainut hetki jolloin minulla yritettiin laskua tarjota oli öljynkulutusmittauksen aloituksessa. Tämäkin meni vaihtoautotakuun piikkiin vaikka toisen ketjun liikkeestä olikin.
- Skoda Superb PHEV -20
Ex. 11 quattro A4 avant S-Tronic 2.0T
Ex. Octavia RS 06 HB
VCDS@Nummela (HEX-V2) (Satunnaisesti Joensuu, viikoittain PK-seutu) http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

55kW

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 25.09.17 - klo:12:34
tokitoki mutta mitä tämä männänrenkaiden kuluneisuus tekee moottorille pidemmässä juoksussa tai öljynkäry esim katalysaattorille?

Ainakaan 30 l / 100 tkm ei näy päästöissä mitenkään. Sytytystulpatkin näyttävät terveiltä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy