TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

Natte

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 08.03.16 - klo:16:44
Olen harkitsemassa 1.8TSI koneella olevan auton ostoa. Kaupan ehtona on öljynkulutuksen mittaus maahantuojalla ja sitten mahdollinen korjaus. Miten on porukalla koneet toimineet tuon rempan jälkeen? Onko öljynkulutus pysynyt kurissa vai onko remppa jouduttu jopa tekemään uudelleen? Entäs takuu asiat? Arvellutta aika lailla tekeekö tuolla padalla mitään korjattunakaan :-\ Olipa vaan koeajossa yksi premium merkki jossa vähän yli satkun ajettu vaihtokone. Öljyä kului kuulemma taas aika runsaasti!

Korjaus on toimiva ratkaisu.
Jos haluat kulutusmittauksessa tehostaa öljynkulutusta niin anna käydä tyhjäkäynnillä. Siinä kun seurataan l/1000km, ei sitä kuinka kauan aikaa on käytetty 1000km ajamiseen. Mulla olisi nipin napin jäänyt alle rajan niin annoin syödä loput öljyt tyhjäkäynnillä.
Lisäksi kauppaehtoihin maininta katista, ne ei kestä määräänsä enempää öljyä.

#timo#

Kiitos kommenteista ja vinkistä ;) Katsotaan nyt miten tämä etenee. Todennäköisesti remppa tehtäisiin ennen auton luovutusta. Mitään ei ole vielä sovittu. Mitenhän on jakoketjun kestävyys jos sitä ei samalla vaihdeta? Yleensä ilmeisesti sekin on mennyt vaihtoon?

kramer

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 09.03.16 - klo:16:51
Kiitos kommenteista ja vinkistä ;) Katsotaan nyt miten tämä etenee. Todennäköisesti remppa tehtäisiin ennen auton luovutusta. Mitään ei ole vielä sovittu. Mitenhän on jakoketjun kestävyys jos sitä ei samalla vaihdeta? Yleensä ilmeisesti sekin on mennyt vaihtoon?

Itsellä ainaki ku audiin tehtiin remontti missä oli kilsoja 160tkm niin ei vaihdettu ketjua, oli kuulemma hyvässä iskussa.


baleno

"Lohko pitää vaihtaa". Ei kerrottu syytä siihen. Eikös nämä yleensä korjata vaihtamalla männät ja kiertokanget. Nyt huijataan autonomistajaa joka suunnalta.
Citroen C5 2.0i 2006

EiSeOoNiinJust

Nostellaampas syksyn kynnyksellä.

GTI kiinnostaisi, mutta onkos noiden 2.0 TSI koneiden öljy- jne ongelmat oikeasti hävinneet sen (?vuonna 2011 tulleen?) revision jälkeen? Pinkka ei salli uuden ostoa, joten varmaan 2012 -> olisi kiikarissa.

Ja 6V DeSGi jos sattuu, niin ymmärtääkseni voi olla melko huoleti. Toki ei koskaan voi sanoa varmaksi

Gulak

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 12.11.15 - klo:16:46
Lopputulemana aiempiin viesteihini tässä ketjussa, auto viipyi pajalla 2 täyttä viikkoa. Maanantaina sain auton taas ajoon ja tänään suoritettiin maksupuoli.

Loppuhinnaksi jäi itselle maksettavaa 1850â,¬, johon siis sisältyy isoinpina mäntäremppa, jakopääremppa sekä nokka-akselin vaihto.
Aiempi ~3000â,¬ arvio oli siis todellakin laskettu reippaasti yläkanttiin ja hyvä näin.
Auto pelaa nyt paremmin kuin aiemmin, kaikki nypytykset sun muut kylmästarttiravistelut ovat kaikonneet täysin.

Case closed minun osaltani. Sisäänajon jälkeen taas 'kovaa ajoa' :)


Ostin auton pari vuotta sitten (vm-10 octavia combi 1.8tsi) ja jo liikkessä koeajolle lähtiessä ihmettelin kylmästartin ravisteluja. Tuumasivat että ominaisuus eikä vika - joten annoin olla.
Autolla nyt ajettu 120tkm ja öljyn syöminen lisääntynyt selvästi. 12tkm aikana olen kaatanut 3l öljyä. Onko tämä jo selvä tapaus että remontti odottaa jo piahkoinkin?? :-/

tkay

Noniin. Öljynkulutus on nyt saatu mitattua (-11 Passat 1.8tsi, 125tkm) ja kulutus oli 1,03 litraa tuhannella. VV-Auto ilmoitti, että vastaantuloa ei ole käytettävissä, joten minimikustannus remontissa olisi noin 6.300 euroa. Onko kellään tietoa/kokemusta ympäri nettiä tarjottavista peruskorjatuista vaihtomoottoreista, joita myydään 2-3 tuhannen euron hinnalla? Voisiko sellaista ajatella vaihtoehdoksi, mikäli sovintomenettely tms. ei tuota tulosta?

Esim: http://www.ebay.de/itm/VW-Audi-Skoda-Seat-Austauschmotor-1-8-2-0-TSI-TFSI-Motor-uberholt-CDAA-CDNC-/182362330622?hash=item2a75a455fe:g:LPEAAOSwLnBX2638

M_M

Lainaus käyttäjältä: tkay - 22.11.16 - klo:15:03
VV-Auto ilmoitti, että vastaantuloa ei ole käytettävissä

Oliko huolloissa jotain sanomista vai millä he tämän ratkaisun perustelivat?  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

multsi

Jaa millä perusteella vetäytyivät kaikesta. Mites sit vaan kylmästi öljyn lisääminen vähän väliä. Ongelmaksi muodostuu lähinnä autosta eroon pääseminen, ellei sitä aja itse loppuun. Kuluttajakaan ei saa kusettaa toista kuluttajaa tai liikettä miten haluaa, joten voi kuulua perästä jos tuollaisen viasta kertomatta eteenpäin pistää.

Jos kulutus ei tuosta nouse, niin seuraavan sadan tonnin aikana se olisi sata litraa öljyä, mikä taas maksaa varmaan 700-800â,¬

Volkkaripappa

Tuolla öljynkulutus määrällä voipi koneen ikä jäädä ennen lopullista pamahdusta melkoisen lyhyeksi.
Öljykarstaa muodostuu venttiilien ja kannen vastin pinnoille, venttiilit eivät pääse sulkeutumaan täysin sekä jäähtymään ja pakoventiili tai ventiilit palavat.

Tuo lisätään vaan öljyä vaikka jokaisen ajokerran jälkeen taktiikka sai aikoinaan oman Opelin tuhoutumaan edellä mainitulla tavalla.

Pappa oli silloin paaljon nuorempi kuin nyt.

tkay

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.11.16 - klo:15:12
Oliko huolloissa jotain sanomista vai millä he tämän ratkaisun perustelivat?  ???

Pörhö kyseli maahantuojalta ja maahantuoja ilmoitti, että ei onnistu. Eivät ole vielä perustelleet lainkaan. Laitoin reklamaation menemään. Huoltohistoria on täydellinen.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: tkay - 22.11.16 - klo:15:44
Pörhö kyseli maahantuojalta ja maahantuoja ilmoitti, että ei onnistu. Eivät ole vielä perustelleet lainkaan. Laitoin reklamaation menemään. Huoltohistoria on täydellinen.

Joskus raja näissä goodwill jutuissa vedetään marmorilta kysyttynä 5 vuoden kohdalle.  Liekö sitten  syynä. :o :(
Yritetään pärjätä.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 09.03.16 - klo:16:51
Kiitos kommenteista ja vinkistä ;) Katsotaan nyt miten tämä etenee. Todennäköisesti remppa tehtäisiin ennen auton luovutusta. Mitään ei ole vielä sovittu. Mitenhän on jakoketjun kestävyys jos sitä ei samalla vaihdeta? Yleensä ilmeisesti sekin on mennyt vaihtoon?

Ihanko väkisin tässä ollaan lyömässä kädet kyynärpäitä myöten siihen itseensä?  Kaupat on täynnä autoja koneilla jotka eivät syö öljyä ( myös konsernin sisältä)  ja tässä hierotaan väkisin kauppaa sudesta, joka "korjattaiisiin" ennen kauppoja. What? Kuka tuollaiseen sekoaa?
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

tkay

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 22.11.16 - klo:16:25
Joskus raja näissä goodwill jutuissa vedetään marmorilta kysyttynä 5 vuoden kohdalle.  Liekö sitten  syynä. :o :(

No, pitää katsoa, mitä vastaavat. Joka tapauksessa on huomattavan epätodennäköistä, että ryhdyn 6-7te:n remonttiin yhtään kitisemättä.. :)

pomo

Ensimmäinen virhe oli varmaan mennä pörhölle kun muitakin merkiihuoltoja on. Pyydä kirjallinen vastaus, joutuvat ainakin oikeasti kysymään kantaa.

Nuo vaihtomoottorit on täysin arpapeliä, saattaa kestää tai ei kestä. Saattaa tulla myös varastettu osa, joka arvatenkin voi myös olla ongelma.

Jos pysyvät tuossa 6300â,¬ hinnassa itse korjauttaisin Virossa merkkiliikkeessä tai Suomessa jossain muualla kuin merkkiliikkeessä!

tkay

Juu, tuo Viro saattaisi itseasiassa olla aika hyvä idea. Pitääpä kartoittaa sitäkin mahdollisuutta.

lemmentalja

Jos en ihan väärin muista, niin tännekkin joku kirjoitteli noin 4Kâ,¬ hintaa tuolle virossa. Olikohan liike Forss, tai paikallinen maahantuoja. Moottorina oli muistaakseni 2.0tsi.

http://www.forss.ee/korjaukset-ja-huolto/?lang=fi
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

#timo#

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 22.11.16 - klo:16:40
Ihanko väkisin tässä ollaan lyömässä kädet kyynärpäitä myöten siihen itseensä?  Kaupat on täynnä autoja koneilla jotka eivät syö öljyä ( myös konsernin sisältä)  ja tässä hierotaan väkisin kauppaa sudesta, joka "korjattaiisiin" ennen kauppoja. What? Kuka tuollaiseen sekoaa?

No tää juttu päättyi ajat sitten siten että kaupat purettiin puhelimitse kun eivät suostuneet moottoria kunnostamaan. Emme kerinneet ajamaan autolla metriäkään kaupantekojen jälkeen  :o  Kauppakirja on edelleen muistona tästä kohelluksesta  ;D  Ja juu, toden totta, kaupat ovat täynnä autoja jotka eivät syö öljyä  ;)

kramer

Lainaus käyttäjältä: tkay - 22.11.16 - klo:15:44
Pörhö kyseli maahantuojalta ja maahantuoja ilmoitti, että ei onnistu. Eivät ole vielä perustelleet lainkaan. Laitoin reklamaation menemään. Huoltohistoria on täydellinen.

Tämäpäs erikoista. Itselläni reilu vuosi sitten -10 malliin audi a4 1.8tfsi koneella tehtiin remppa mukisematta tehtaan piikkiin, kilsoja autossa 155tkm. Toki audit on kalliimpia autoja lähtöhinnoiltaan ja siksi voi vastaantulot olla parempia, mutta samaa vag konserniahan ne on.

tkay

Tässä VV-Auton vastauksen oleellinen osa lyhykäisyydessään:

LainaaAuton takuuajan jälkeen korvausasiat käsitellään virhevastuun periaatteiden mukaisesti. Tässä tapauksessa maahantuojalla tai organisaatioomme kuuluvalla jälleenmyyjällä ei ole virhevastuuta kyseisestä autosta, koska auto on käsityksemme mukaan ostettu käytettynä.

Laitoin asiasta hetki sitten tiedon kuluttajaneuvojalle.

M_M

Nyt kun asiaa tarkemmin mietitään kuluttajasuojan pykälien mukaan niin oikeassahan VV-Auto tuossa on. Jos auto on ostettu käytettynä niin oikea osoite valitukselle on auton myynyt liike. Kukaan muu ei ole virallisessa vastuussa mistään.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

kramer

#112
Lainaus käyttäjältä: M_M - 24.11.16 - klo:11:13
Nyt kun asiaa tarkemmin mietitään kuluttajasuojan pykälien mukaan niin oikeassahan VV-Auto tuossa on. Jos auto on ostettu käytettynä niin oikea osoite valitukselle on auton myynyt liike. Kukaan muu ei ole virallisessa vastuussa mistään.

Mites sitten omassa tapauksessa maahantuoja korvasi vaikka olin ostanut audin pikkujobbarilta? Ainoastaan huoltokirjan perään huudeltiin ja se piti olla aukoton. Näitä tapauksia on ollut tosi paljon ja toisilla homma mennyt hienosti ja toisilla ei niinkään, siitä olen varma että huoltokirja pitää olla kunnossa. Käsittääkseni asia menee myös niin, että ei se maahantuoja muutenkaan sitä hommaa ainakaan kokonaisuudessaan maksa vaan penäävät kustannukset valmistajaltakin...korjatkaa mikäli olen väärässä? Pitäähän ny valmistajan kantaa virhevastuu huolimatta siitä mistä olet auton ostanut ja oletko toinen omistaja tai kolmas?

Liekö sitten vv-auto löytänyt jonku uuden porsaanreiän kuluttajasuojalaista ja päättänyt lähteä kokeilee?  :D
Tuossa konetyypissä on selkeä valmistusvirhe.

multsi

Eikö lähtökohta ole se, että virhevastuu on sillä liikkeellä mistä auto on käytettynä ostettu. Joissain tapauksissa kai virhevastuussa voi vedota aiempaankin myyntiportaaseen tai maahantuojaan?

M_M

Lainaus käyttäjältä: kramer - 24.11.16 - klo:12:05
Mites sitten omassa tapauksessa maahantuoja korvasi vaikka olin ostanut audin pikkujobbarilta?

Ilmeisesti hyvää hyvyyttään. Mitään juridista velvoitetta maahantuojalla ei ole tuollaista korvata.

Lainaus käyttäjältä: kramer - 24.11.16 - klo:12:05
Pitäähän ny valmistajan kantaa virhevastuu huolimatta siitä mistä olet auton ostanut ja oletko toinen omistaja tai kolmas?

Vaan kun ei pidä. Tämä on yleinen harhakäsitys, mutta ei se todeksi muutu vaikka kuinka moni sitä toistelisi ja vaikka se ehkä ns. maalaisjärjen mukaan noin menisikin. Mitään uutta porsaanreikää ei VV-auto ole tässä löytänyt.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M_M

Lainaus käyttäjältä: multsi - 24.11.16 - klo:13:27
Eikö lähtökohta ole se, että virhevastuu on sillä liikkeellä mistä auto on käytettynä ostettu. Joissain tapauksissa kai virhevastuussa voi vedota aiempaankin myyntiportaaseen tai maahantuojaan?

Näin se menee, että myyjä vastaa myymästään tuotteesta ostajalle päin. Se on sitten myyjän ja seuraavan portaan välinen asia, saako myyjä jotain korvauksia valmistajan/maahantuojan suunnasta. Kuluttajaan se ei kuitenkaan enää liity mitenkään.

Ainoa poikkeus on se, että jos olet itse ostanut auton uutena, niin siinä kohtaa on oikeus vaatia virhevastuuseen myös maahantuojaa. Mutta se vastuu raukeaa siinä vaiheessa kun auto ei ole enää ensimmäisellä omistajallaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

kramer

No kait mää oon saanut sitte edelliseen audiin uudet lokasuojat, maalauksen sekä mäntäremontin ihan vaan hyvää hyvyyttään. Samoiten kun nykyiseen passattiin ketjuremontinki. On ollut tosi avokätistä toimintaa  :D

Ei vaan, ei oo tainnut asiat mennä ihan noin. Onhan esim. tuo ketjuremppahomma ihan yleisestikin tiedossa, että se menee valmistajan piikkiin. Mainostaahan ne muutenkin välillä sitä kuuluisaa "goodwilliä".

Toki myyjällä on vastuu, mutta kyllä nää isommat selkeät valmistusvirheet on käsittääkseni mennyt kyllä ainakin omassa tapauksessani maahantuojan/valmistajan piikkiin.

M_M

Lainaus käyttäjältä: kramer - 24.11.16 - klo:16:35
No kait mää oon saanut sitte edelliseen audiin uudet lokasuojat, maalauksen sekä mäntäremontin ihan vaan hyvää hyvyyttään. Samoiten kun nykyiseen passattiin ketjuremontinki. On ollut tosi avokätistä toimintaa  :D

Kyllä. Sain minäkin yhteen volkkariin jakopäärempasta osan maahantuojan piikkiin. Mutta se on ihan maahantuojan asia maksaako vai ei. Jos ei maksa, niin siinä ei auta sitten mikään itkukiukku tai kuluttajaneuvoja.  :(

Laitoin toki itsekin silloin tietämättömänä maahantuontiin viestiä että miksi minä joudun itse maksamaan näin paljon, josta asiallisesti ja paikkansapitävästi vastattiin että eipä heillä ole juridista velvoitetta maksaa yhtään mitään, mutta goodwillinä kuitenkin osan korvaavat.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vasara

Lainaus käyttäjältä: M_M - 24.11.16 - klo:14:24
LainaaPitäähän ny valmistajan kantaa virhevastuu huolimatta siitä mistä olet auton ostanut ja oletko toinen omistaja tai kolmas?
Vaan kun ei pidä. Tämä on yleinen harhakäsitys, mutta ei se todeksi muutu vaikka kuinka moni sitä toistelisi ja vaikka se ehkä ns. maalaisjärjen mukaan noin menisikin. Mitään uutta porsaanreikää ei VV-auto ole tässä löytänyt.
Virhevastuu koskee myös käytetyn tavaran kauppaa.
http://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/#4

M_M

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.11.16 - klo:17:04
Virhevastuu koskee myös käytetyn tavaran kauppaa.

Näin on, eikä kukaan ole kai toisin väittänytkään? Mutta se taho joka sen virhevastuun kantaa, on tuotteen MYYJÃ,,. Ei maahantuoja, ei valmistaja eikä myyjän lemmikkikoira.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy