TSI-koneiden öljynkulutus ja korjaus

Aloittaja njs, 15.07.15 - klo:08:41

« edellinen - seuraava »

765turbo

Melkonen lasku jää sinulle omaan piikkin, jos yli 3000â,¬ joudut pulittamaan. Sitä en tajua miten tommoseen pannuun saadaan palamaan 8000â,¬ eikä ole edes tehdasuusi kone kyseessä. No 70% korvaus on nyt varmaankin hyväksyttävä, kun auto kuitenkin kuusivuotias.

Foxit

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.10.15 - klo:14:33
Maahantuoja korvaa 70% osista ja töistä, eli loput jää itse maksettavasti. Että näin tällä kertaa. Auto todennäköisesti ajoon takaisin jo parin viikon päästä.
Ota osaa. Kovin isoja arvioituja korjaussummia moottorille muutenkin... Toisin sanoen todellisuudessa sinä kustannat siis 3300 â,¬ edestä koko koneremontin. Kysyppä kuluttajaneuvojan mielipide myös tähän asiaan.
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 29.10.15 - klo:14:46
Ota osaa. Kovin isoja arvioituja korjaussummia moottorille muutenkin... Toisin sanoen todellisuudessa sinä kustannat siis 3300 â,¬ edestä koko koneremontin. Kysyppä kuluttajaneuvojan mielipide myös tähän asiaan.

Kaikkein kierointa tässä on se, että kuitataan se 3000e lasku ja seuraavakin auto on samaa konsernia. Aika paljon tätä foorumia tulee seurattua, niin aika hiton merkkiuskollista porukkaa tuntuu olevan, jos maksellaan monen tonnin remontteja ja merkki ei vaihdu millään. Tämä ei suoranaisesti koske tätä tapausta vaan yleisesti. Sori offtopic :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.10.15 - klo:14:50
Kaikkein kierointa tässä on se, että kuitataan se 3000e lasku ja seuraavakin auto on samaa konsernia. Aika paljon tätä foorumia tulee seurattua, niin aika hiton merkkiuskollista porukkaa tuntuu olevan, jos maksellaan monen tonnin remontteja ja merkki ei vaihdu millään. Tämä ei suoranaisesti koske tätä tapausta vaan yleisesti. Sori offtopic :).

Samaa mieltä. Kaverini osti 80-luvulla uuden Toyota Celican. Huomasi sitten, että siihen saa kaataa öljyä jatkuvasti. Autossa oli vielä takuu ja hän sai uuden moottorin takuuseen. Hän vaihtoi auton sitten parin vuoden päästä uuteen Toyota Celicaan.
Huomasi sitten, että tähänkin autoon saa kaataa öljyä jatkuvasti. Takuu oli mennyt umpeen, joten plikka kaatoi fiksuna öljyä tikun ylärajaan, meni Vehoon ja tilasi uuden Honda Preluden.
Itse ainakin täyttäisin öljyn ylärajaa ja vaihtaisin autoa ennenmin kuin maksaisin remontista 3 300.
Tosin jos auto on mieluinen, niin normaalin palliaisen kaupantekotaidoilla jo samanhintaiseen autoon liikkeessä vaihtaessa, tulee takkiin enemmän kuin 3 300.

Blaitteri

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 29.10.15 - klo:14:46
Ota osaa. Kovin isoja arvioituja korjaussummia moottorille muutenkin... Toisin sanoen todellisuudessa sinä kustannat siis 3300 â,¬ edestä koko koneremontin. Kysyppä kuluttajaneuvojan mielipide myös tähän asiaan.

Viime puhelussa huoltoneuvoja sanoi, että oli laittanut kyselyn maahantuojalle 10000â,¬ summalle, joka oli laskettu yläkanttiin että maksimissaan 3000â,¬ jää minulle maksettavaa. Todennäköisesti ei siis kolmea tonnia tarvitse pulittaa itse, varsinkin jos myyjäliike vielä tulisi hieman vastaan. Auto tosiaan 6-vuotias ja 140tkm ajettu ja minä olen toinen omistaja, joten ei tässä oikein muuta voi kuin hyväksyä tuo menettely. Tuleepahan samalla uusi jakopääkin asennettua mäntärempan sivussa. Eiköhän tuolla sitten muutaman vuoden taas pärjää...

Merkkiuskolllinen en ole, tämä oli ensimmäinen ja todennäköisesti myös viimeinen konsernin tuote.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

Blaitteri

#65
Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.10.15 - klo:15:25
Itse ainakin täyttäisin öljyn ylärajaa ja vaihtaisin autoa ennenmin kuin maksaisin remontista 3 300.
Tosin jos auto on mieluinen, niin normaalin palliaisen kaupantekotaidoilla jo samanhintaiseen autoon liikkeessä vaihtaessa, tulee takkiin enemmän kuin 3 300.

Tätä itseasiassa tuli testattua ennen öljynkulutusmittausta. Hyvityshinta autosta olisi ollut 8000â,¬ sillä autoliikkeen edustaja osasi heti kysyä, paljonko syö öljyä :)
Tämä siis eri liikkeessä ja eri kaupungissa. Väliraha olisi suht kelvollisiin autoihin jäänyt liian suureksi, joten ajattelin sitten koittaa tätä korjausta ja vein auton mittaukseen.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.10.15 - klo:15:45
Tätä itseasiassa tuli testattua ennen öljynkulutusmittausta. Hyvityshinta autosta oli ollut 8000â,¬ sillä autoliikkeen edustaja osasi heti kysyä, paljonko syö öljyä :)
Tämä siis eri liikkeessä ja eri kaupungissa.

Niin ja remontin jälkeen saat siitä saman. Poislukien remonttihinnan, jolloin todellisuudessa saat siitä alle 5000e.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Blaitteri

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.10.15 - klo:15:49
Niin ja remontin jälkeen saat siitä saman. Poislukien remonttihinnan, jolloin todellisuudessa saat siitä alle 5000e.

Ja remontin jälkeen autolla voi taas ajaa, ja auton hinta kuitenkin laskee jatkuvasti. Joten todennäköisesti ajan tällä vielä useamman vuoden.
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

skriko

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.10.15 - klo:15:45
Tätä itseasiassa tuli testattua ennen öljynkulutusmittausta. Hyvityshinta autosta oli ollut 8000â,¬ sillä autoliikkeen edustaja osasi heti kysyä, paljonko syö öljyä :)
Tämä siis eri liikkeessä ja eri kaupungissa.

Kyllä se jotain kertoo jonkun konsernin ryvettyneestä maineesta, kun myyjä kysyy vaihtotilanteessa paljonko syö öljyä. Ei ole minulta koskaan kysynyt.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 29.10.15 - klo:15:49
Niin ja remontin jälkeen saat siitä saman. Poislukien remonttihinnan, jolloin todellisuudessa saat siitä alle 5000e.

Jos tuo 8000â,¬ oli vielä bruttohyvityshinta, niin remontin jälkeen auton todellinen hyvitys on 2 500â,¬.
Ranskiksia kun aina haukutaan niin meidän 206 1.4 Pögötistä vm 2006 naapuri tarjosi eilen 4300. Ei myyty. :D

TTO

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.10.15 - klo:15:42
Viime puhelussa huoltoneuvoja sanoi, että oli laittanut kyselyn maahantuojalle 10000â,¬ summalle, joka oli laskettu yläkanttiin että maksimissaan 3000â,¬ jää minulle maksettavaa. Todennäköisesti ei siis kolmea tonnia tarvitse pulittaa itse, varsinkin jos myyjäliike vielä tulisi hieman vastaan. Auto tosiaan 6-vuotias ja 140tkm ajettu ja minä olen toinen omistaja, joten ei tässä oikein muuta voi kuin hyväksyä tuo menettely. Tuleepahan samalla uusi jakopääkin asennettua mäntärempan sivussa. Eiköhän tuolla sitten muutaman vuoden taas pärjää...

Merkkiuskolllinen en ole, tämä oli ensimmäinen ja todennäköisesti myös viimeinen konsernin tuote.

Eli kokonaisen moottorin vaihdolle ei ole mitään "yksikköhintaa" vaan siinäkin "tehdään huutokauppaa" merkkiliikkeen ja maahantuojan välillä? Eikö tuo ole päin vastoin asiakkaan tappioksi, jos korjaushinta laitetaan yläkanttiin? Tuskin se maahantuoja prosenttejaan sen mukaan muuttaa, että korjaushintaa vedätetään ylöspäin.

njs

Lainaus käyttäjältä: skriko - 29.10.15 - klo:15:51
Kyllä se jotain kertoo jonkun konsernin ryvettyneestä maineesta, kun myyjä kysyy vaihtotilanteessa paljonko syö öljyä. Ei ole minulta koskaan kysynyt.

Minulta kysyttiin kesällä, että onko Ocun ketju jo vaihdettu.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

zpu82

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 29.10.15 - klo:15:45
Tätä itseasiassa tuli testattua ennen öljynkulutusmittausta. Hyvityshinta autosta olisi ollut 8000â,¬ sillä autoliikkeen edustaja osasi heti kysyä, paljonko syö öljyä :)
Tämä siis eri liikkeessä ja eri kaupungissa. Väliraha olisi suht kelvollisiin autoihin jäänyt liian suureksi, joten ajattelin sitten koittaa tätä korjausta ja vein auton mittaukseen.
Mullaki tsi koneen merkkiliikkeet ei tee kaupaa autosta, jostain kumman syystä? Yhestä tosin tuli ja tarjous oli 6500â,¬ heikompi mihin olen nyt päässyt. Muissakin liikkeissä eka kysymys on ollut syökö öljyä ja olen vastannut rehellisesti että kyllä, mutta ei tehtaan asettamien rajojen yli ;D joka on täysin totta tällä hetkellä.

zpu82

Lainaus käyttäjältä: zpu82 - 29.10.15 - klo:17:44
Mullaki tsi koneen merkkiliikkeet ei tee kaupaa autosta, jostain kumman syystä? Yhestä tosin tuli ja tarjous oli 6500â,¬ heikompi mihin olen nyt päässyt. Muissakin liikkeissä eka kysymys on ollut syökö öljyä ja olen vastannut rehellisesti että kyllä, mutta ei tehtaan asettamien rajojen yli ;D joka on täysin totta tällä hetkellä.
Nyt on äänestetty jaloilla, vw auton rahastus loppu ainaskin omalta osaltani, kerran jo maksoin ns. turhasta, tätä toista arpaa en viitsinyt lähteä raaputtamaan kun sillä arvallakin oli jo aika kova hinta :o
Hyvästi vagineet!


herra neljäkymmentä 7

Olis mukava kun laittaisitte merkin mihin siirryitte,jossei suuri salaisuus ole.

transit

ei kuluta vielä, matkaa on tehnyt 107t syksystä -08, siis Golf DSG 1.4 90Kw - on ollut tekniikkansa puolesta huoleton kulkine, sitten kun tulee maksun aika jostain syystä lienee halvempaa maksaa kuin vaihtaa, tätä lääkärikirjaa lukiessa kun on tullut mieleen monenlaista mahdollista vaivaa

zpu82

Lainaus käyttäjältä: transit - 02.11.15 - klo:12:20
ei kuluta vielä, matkaa on tehnyt 107t syksystä -08, siis Golf DSG 1.4 90Kw - on ollut tekniikkansa puolesta huoleton kulkine, sitten kun tulee maksun aika jostain syystä lienee halvempaa maksaa kuin vaihtaa, tätä lääkärikirjaa lukiessa kun on tullut mieleen monenlaista mahdollista vaivaa
Kyllä, se on toinen vaihtoehto maksaa kiltisti selvät valmistusviat, jonka summa jokaisen asiakkaan kohdalla arvotaan eri kokoiseksi. Toiset saa free ticketin, toiset ei.. itseä ei huvittanut lähteä edes ostamaan tuota arpaa, oisi sieltäkin voinut free ticket tulla ::)

Blaitteri

Lopputulemana aiempiin viesteihini tässä ketjussa, auto viipyi pajalla 2 täyttä viikkoa. Maanantaina sain auton taas ajoon ja tänään suoritettiin maksupuoli.

Loppuhinnaksi jäi itselle maksettavaa 1850â,¬, johon siis sisältyy isoinpina mäntäremppa, jakopääremppa sekä nokka-akselin vaihto.
Aiempi ~3000â,¬ arvio oli siis todellakin laskettu reippaasti yläkanttiin ja hyvä näin.
Auto pelaa nyt paremmin kuin aiemmin, kaikki nypytykset sun muut kylmästarttiravistelut ovat kaikonneet täysin.

Case closed minun osaltani. Sisäänajon jälkeen taas 'kovaa ajoa' :)
2013 Auris Hybrid HB


Ex. 2009 Octavia 1.8TSI HB M6

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 28.08.15 - klo:23:42
Skoda Suberb -09 1.8TSI 130tkm sai koneremppatuomion. Virallinen kulutus 0,65 l/1000km. n. 100tkm asti vei 0,2 l/1000km. 100 tkm jälkeen alkoi kasvaa ja n. 115tkm jälkeen rajusti. Pahin väli oli n. 1 l/1000km, mutta järjestään yli 0,5.

Vastaantulolupaus 50% töistä ja osista. Tähän asti en ole yhtään kitissyt, kysellyt vain mitä vie (siis öljyä) ja mitä pitäisi tehdä (täysremppa) ja entä vastaantulo (50/50). Onko kokemuksia auttaako kitinä eli saako prosentit nousuun?

Näillä ehdoilla jäisi itselle maksettavaa n. 2400 eur. Millaisia summia muilla ollut (summa lienee prosentteja tärkeämpi).

Unohdinpa tänne päivittää lopullisen tilanteen. Eli paljon vaihdettiin osia ja maahantuojan lisäksi auton käytettynä myynyt Vaihto+ tuli mukaan 10% osuudella (tai heidän sanoin 20% mun osuudesta). Case closed ja kulutus loppunut. Nyt rullailtu viitisen tonnia rempan jälkeen.

DSG:n laukeamista odotellessa :)

kt

Eikös tuolla 2400 eurolla saa ostettua jo noin 500 litraa moottoriöljyä. Sehän riittää 500 000 lisäkilometrin ajoon. Miksi sitä turhaa korjailemaan. ;)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

njs

Lainaus käyttäjältä: mkleemol - 12.01.16 - klo:23:11
DSG:n laukeamista odotellessa :)

130tkm ajettu DSG7 mitä ei ole yhtään korjattu? Eihän tommosta voi olla  ;D
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

mkleemol

Lainaus käyttäjältä: njs - 13.01.16 - klo:09:21
130tkm ajettu DSG7 mitä ei ole yhtään korjattu? Eihän tommosta voi olla  ;D

Tiedä vaikka olisi 50tkm kohdassa jo vaihdettu, mutta sen jälkeen ei ole mitään tehty ja nyt siis mittarissa n 140 tkm.

Autosta oli oudosti huoltovihko hukassa ostohetkellä. Kuitit määräaikaishuolloista samassa Metro-Autoj toimipisteessä olivat olemassa, joten otin riskin ja ostin. Käytin samaa huoltoa (samaa toimistoa), jossa sain täyden leimatun kaikki huollot ja päiväykset sisältävän huoltokirjan 60tkm huollossa. Eivät kuitenkaan suostuneet kertomaan mitö muuta kuin huollot on tehty eli DSG on ihan potentiaalisesti kertaalleen vaihdettu.

VCDS:llä taitaisi nähdä sarjanumeron tms, josta voisi päätellä laatikon valmistusajankohdan, mutta eipä ole tullut katsottua.

ukormi

Mulla vaihdettiin kitskutuksen takia hihna ja kiristimet 1.6TDI CR koneiseen Octaviaan, mittarissa oli muistaakseni reippaasti alle 70 tuhatta kilsaa.
Ihmettelin kun huoltokirjaan eivät merkanneet mitään. Kuulemma eivät merkkaa tällaisia takuukorjauksia, ei varmaan mitään ketjujakopäävaihtoja tai DSG vaihtojakaan?
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Foxit

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 17.01.16 - klo:20:46
Mulla vaihdettiin kitskutuksen takia hihna ja kiristimet 1.6TDI CR koneiseen Octaviaan, mittarissa oli muistaakseni reippaasti alle 70 tuhatta kilsaa.
Ihmettelin kun huoltokirjaan eivät merkanneet mitään. Kuulemma eivät merkkaa tällaisia takuukorjauksia, ei varmaan mitään ketjujakopäävaihtoja tai DSG vaihtojakaan?
Juurikin näin, eivät kirjaa huoltokirjaan. Täten seuraaville ostajille saattaa jäädä hieman ruusuisempi kuva kyseistä kulkineesta...
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

Subio

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 17.01.16 - klo:20:46
Mulla vaihdettiin kitskutuksen takia hihna ja kiristimet 1.6TDI CR koneiseen Octaviaan, mittarissa oli muistaakseni reippaasti alle 70 tuhatta kilsaa.
Ihmettelin kun huoltokirjaan eivät merkanneet mitään. Kuulemma eivät merkkaa tällaisia takuukorjauksia, ei varmaan mitään ketjujakopäävaihtoja tai DSG vaihtojakaan?
Mulla on merkattu huoltokirjaan kaikki Octaviaan takuuseen vaihdetut osat. Jakopää vesipumppuineen Veholla kitkutuksen vuoksi 84tkm ja vaihdelaatikko poskilaakereiden kulumisen vuoksi RS-huollossa 89tkm.
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

#timo#

Olen harkitsemassa 1.8TSI koneella olevan auton ostoa. Kaupan ehtona on öljynkulutuksen mittaus maahantuojalla ja sitten mahdollinen korjaus. Miten on porukalla koneet toimineet tuon rempan jälkeen? Onko öljynkulutus pysynyt kurissa vai onko remppa jouduttu jopa tekemään uudelleen? Entäs takuu asiat? Arvellutta aika lailla tekeekö tuolla padalla mitään korjattunakaan :-\ Olipa vaan koeajossa yksi premium merkki jossa vähän yli satkun ajettu vaihtokone. Öljyä kului kuulemma taas aika runsaasti!

Laars

Pitkäaikaista kokemusta ei itsellä ole korjatulla koneella ajosta, mutta uskoakseni yleinen kanta on se, että kun se on kerran korjattu niin se on siinä. Ei tarvitse kajota uudempaa kertaa (ainakaan samasta syystä).

#timo#

Juu, näin ne vakuuttelee maahantuojallakin (eihän ne muuta voi sanoa) mutta olisi kiva kuulla jonkun omakohtainen kokemus.

Rauska

^Mulla korjattiin vaihtamalla männät ja kanget n. 15000 km kohdalla. Ajoin 60000 km:n saakka eikä kuluttanut siihen mennessä kuin ehkä vajaan litran  / 30000 km.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Laars

Omalla korjauksen jälkeen kerkesin ajaa n. 10t ja sinä aikana öljyä ei kulunut palkkiakaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy